PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 06 Nexus 500 Elektrik Sorunu



arthur4
18 Şubat 2012, 15:51
Merhaba arkadaşlar,

2006 model Nexus 500 sahibiyim. Motorun 4. sahibiyim sanırım, aldığım günden beri elektrik sorunu var.

Sorunun Detayları:

Marşa bastığımda marş motoru 1 tur dönüyor, daha sonra tüm elektrik aksamı kapanıyor. Far, Göstergeler, marş motoru vb. sanki kapalı durumdaymış gibi. Ne zamanki elimi marş butonundan çekersem elektrik tekrar geri geliyor. Akü'ye takviye yaptığımda ise tek seferde marş alıyor motor ve sorun çıkartmıyor. Akünün bitmiş olma ihtimaline karşılık gidip sıvı akü aldım taktım. Ama sorunum çözülmedi halen devam ediyor. Motor ile giderken 12.3 ve daha düşün voltajda şarj olduğunu gösteriyor.

Yaptığım işlemler:

Motoru her çalıştırmak istediğimde takviye kablosu ile başka bir araçtan takviye yapıyorum.
Aküyü değiştirdim çözülmedi.
Aldığım alarm'ı devre dışı bıraktım çözülmedi.
Xenon farları çıkarttım çözülmedi. (35w ampul takılı)


Size sormak istediklerim

Motorun aküyü şarj değeri ne olması lazım? 12.3v yeterli midir? (sanırım değil)
nexus 500 gibi bir motorla günde max 5km yapıyorum. şarj etmesinde yeterli olmayabilir mi?
Akü'nün sorunlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim, bildiğiniz bir test vb var mıdır?
Bu sorunu çözebilmek için başka hangi parçaları kontrol etmem gerekir?


Canavar gibi motorum var ama takviye kablosu ile geziyorum :pr: Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Konjektörü değiştirdim yine sorun çözülmedi, usta taktığımız konjektörün de arızalı olabileceğini iletti. (2.el taktırmıştım)

feliçita
18 Şubat 2012, 15:58
sargılara baktır..sargı konjektörün birbiri ile uyumlu olması lazım..dikkat et..

33mersin33
18 Şubat 2012, 16:35
Otomobilimde başıma gelen olayı anlatayım. Senin arıza aynısı olmayabilir ama yinede kontrol et. Serviste arabamın debriyaj balatasını değirtirdiler ve bana teslim ettiler. iki gün sonra arabada elektrik arızası başladı. Marşa basıyorum yarım tur çevirmeden duruyor göstergedeki bütün lambalar çıldırmış gibi yanıp sönüyor marşı bırakınca duruyor. Takviye yapınca çalışıyor. Bende senin gibi başka akü taktım sorun devam etti. Elektrikçi arızayı aradı ve buldu. Serviste debriyaj balatasını değirtirmek için şanzımanı söktükten sonra geri takarken şanzımanın vidasına monteli olan akünün eksi kutup kablosunun olduğu vidayı sıkmamışlar o vidada sarsıntıdan biraz daha gevşemiş ve tam olarak şase almıyormuş. Elektrikçi şase kablosunun bağlı olduğu şanzıman vidasını sıkınca bütün sorun bitti. Senin arızan bu olmayabilir ama yinede bir kontrol et.

HaydarBıçak
18 Şubat 2012, 16:40
asya scooter da aynısı başıma gelmişti sorun akü de değil şarjdaymış. akü durduğu yerde kendini topluyor ama marşa basınca bir tur çeviremeden sıfıra iniyor

şarjın başladığı yerden aküye ulaşan kablolara kadar kontrol edin sorun büyük ihtimal ordadır

RunemagicK
18 Şubat 2012, 16:47
12,3 volt az tabiki. motordan motora çok fark varmı bilmiyorum ama tam gazla 14,5v civarı üretim olması lazım.
sorun konjektörden olabilir ama önceden kaç v akım geliyordu şimdi kaç v. iki değer de aynı ise konjektörden olası muhtemel değil, ikisininde aynı şekilde bozuk olması lazım ki aynı değerleri versin. benimde konjektör bozuktu, tam gazla 12voltu geçmiyordu, 2.el bi konjektör taktırdım bu da 18-19 volt üretiyordu:)
sargılardada sorun olabilir tabi, yeteri kadar elektrik üretilemiyorsa başka biryere bakmaya gerek yok tabi.

amaa benim bu sorunda ilk aklıma gelen kısadevre idi. marşa bastığında bu sorun oluyorsa büyük ihtimal kısadevre var. takviye yaptığımda çalışıyor diyorsun, takviyeyi daha yüksek amperli bir aküden yapıyorsan çalışabilir gibi geliyor bana.
motor çalışır vaziyetteyken motor çalıştırdığın işlemin aynısını yapmayı dene bir. yine stop ediyorsa büyük ihtimal dediğim gibi. (tabiki motor çalışırken, marş motorunu devre dışı bırakan bir sistem yok ise işe yarar bu)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------


Otomobilimde başıma gelen olayı anlatayım. Senin arıza aynısı olmayabilir ama yinede kontrol et. Serviste arabamın debriyaj balatasını değirtirdiler ve bana teslim ettiler. iki gün sonra arabada elektrik arızası başladı. Marşa basıyorum yarım tur çevirmeden duruyor göstergedeki bütün lambalar çıldırmış gibi yanıp sönüyor marşı bırakınca duruyor. Takviye yapınca çalışıyor. Bende senin gibi başka akü taktım sorun devam etti. Elektrikçi arızayı aradı ve buldu. Serviste debriyaj balatasını değirtirmek için şanzımanı söktükten sonra geri takarken şanzımanın vidasına monteli olan akünün eksi kutup kablosunun olduğu vidayı sıkmamışlar o vidada sarsıntıdan biraz daha gevşemiş ve tam olarak şase almıyormuş. Elektrikçi şase kablosunun bağlı olduğu şanzıman vidasını sıkınca bütün sorun bitti. Senin arızan bu olmayabilir ama yinede bir kontrol et.

evet bu da olabilir.

Arjantinli69
18 Şubat 2012, 16:51
tabiri caizse marş taşağıve ya marş bobini denen bir parça var marşa bastığımızda yüksek akım onun üzerinden geçer ve marş motorunu çalıştırır.eger kontaklarında bir oksitlenme geçirmeme varsa çalıştırma anında bu tarz sorunlar çıkartır arkadaşımın cbf 250 sinde aynı arızayı yapmıştı.
şarj akımın biraz düşük gibi 13.4 volt ve üzeri olmalı .kolay gelsin iyi bir usta olayı çözer bence.

arthur4
01 Mayıs 2012, 19:53
Selam arkadaşlar,

Gidip Orjinal konjektörü satın aldım, 0 akü ile beraber. Biraz pahalıya patladı ama, sorun çözüldü. 2 aydır hiçbir sıkıntı çıkartmadı. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.