Orijinalini görmek için tıklayınız : koruma demiri paslandı
byMeMo32
15 Şubat 2012, 02:37
selam iyi günler arkadaşlar benim motorun ön korkuluk demiri biraz yagmurda kalmaktan paslandı baharn binmeye başladıgı9mda cok kötü duracakbu pasların nası cıkarılcagı konusunda ne önerirsiniz baya cok kötü paslanmıs korkuluk yani cvplarınız için şimdiden tşklerrr
Arda_Karaca
15 Şubat 2012, 02:50
Zımpara yapıp, boyarsınız.
byMeMo32
15 Şubat 2012, 03:03
hımmm gerçer değil mi zımpara ile metalik renge boyarıuz artık ondan sonra da
Arda_Karaca
15 Şubat 2012, 03:12
Yeni gibi olur.
mali_181
15 Şubat 2012, 03:20
Başka bir şeye gerek varmı sadece zımpara ve boyamı yani,boyayı korumak için veya da güçlendirmek için başka birşey yapmaya gerek var mı??
35emre35
15 Şubat 2012, 03:22
sanayiye gidip nikelaj yapan yerleri dolaş ve fiyat al. komple motoru soyup şasisinden cıvatasına kadar nikelaj kaplatma yaptırsan 300tl den fazla tutmaz. tahminimce sadece koruma demirine verecekleri fiyat 20tl olur, kimbilir sıkı pazarlık yaparsan bekli daha ucuza bile bağlarsın işi çünkü zaten hergün kaplama yaptığı parçaların arasına senin parçanıda atacak.
alacağın sprey kutununda fiyatı o olucak ve boya güzel durmayacak. bence boya işine girme, direk kaplama olayına yönel
byMeMo32
15 Şubat 2012, 03:35
emre kardeşim güzel fikrin tuttum dediğin mantıklı ya bilmiyom belki komple olur de kymco 125lik motroum zaten koruma demirini nikelaj yapdırsam yeter bana
kymco ya gidecek olan bi eksoz fikrihiz var mı peki güzel ses verecek veya düsündüğünüz bildiğiniz modifikasyonlarrr
Arda_Karaca
15 Şubat 2012, 03:38
sanayiye gidip nikelaj yapan yerleri dolaş ve fiyat al. komple motoru soyup şasisinden cıvatasına kadar nikelaj kaplatma yaptırsan 300tl den fazla tutmaz. tahminimce sadece koruma demirine verecekleri fiyat 20tl olur, kimbilir sıkı pazarlık yaparsan bekli daha ucuza bile bağlarsın işi çünkü zaten hergün kaplama yaptığı parçaların arasına senin parçanıda atacak.
alacağın sprey kutununda fiyatı o olucak ve boya güzel durmayacak. bence boya işine girme, direk kaplama olayına yönel
Fiyatı uygun yaparsanız en mantıklı ve güzel çözüm.
Zodium
15 Şubat 2012, 12:05
böyle basit isler icin konu acilmaz boyatacaksin arkadasim baska bir cözümü varmi ?
35emre35
15 Şubat 2012, 12:14
böyle basit isler icin konu acilmaz boyatacaksin arkadasim baska bir cözümü varmi ?
neden açılmasın güzel kardeşim, bu forumdaki amaç fikir almak fikir vermek değilmi. byMeMo32 nikli arkadaş gibi kaplama olayı aklına gelmeyen yada kaplamanın fiyatlarını bilmeyen kişiler bu konuyu okuyup bilgi sahibi olabilirler. ben daha yeni araştırdığım için fiyatlardan bilgim var, komple motoru soyup cıvatasına kadar kaplatırsanız 300-350tl izmir'deki fiyat. bak, şimdi kim bilir kaç kişi bunu okuyup bir fikir sahibi olacak
lycantrophic
15 Şubat 2012, 12:19
Hakikaten niye açılmasın ki? Gayet bilgilendirici oldu. İlla 125 cc'mi nasıl daha yüksek cc yaparım başlığı gibi abidik gubidik bişeyler mi olması lazım?
kkorhann34
15 Şubat 2012, 12:26
neden açılmasın güzel kardeşim, bu forumdaki amaç fikir almak fikir vermek değilmi. byMeMo32 nikli arkadaş gibi kaplama olayı aklına gelmeyen yada kaplamanın fiyatlarını bilmeyen kişiler bu konuyu okuyup bilgi sahibi olabilirler. ben daha yeni araştırdığım için fiyatlardan bilgim var, komple motoru soyup cıvatasına kadar kaplatırsanız 300-350tl izmir'deki fiyat. bak, şimdi kim bilir kaç kişi bunu okuyup bir fikir sahibi olacak
Bende 1 2 gündür böyle bi konu başlığı arıyordum aynı sorun bendede var teşekkürler...
piyanist_irf
15 Şubat 2012, 12:27
gel bana bedaveye halledeyim dostum küçük işler onlar kafana takma fazla demir zamanla paslanır , zımpara yapıp boyamak icab eder :)
koruma demirini sök su zımparasıyla güzelce alıştır zımparala ve bir kutu kaliteli bir sprey boyayla boya bunu kendinde yapabilirsin...
retox70
15 Şubat 2012, 12:31
böyle basit isler icin konu acilmaz boyatacaksin arkadasim baska bir cözümü varmi ?
niye açılmaz?boyatmayıp değiştirebilirde?bunları bu sitede sormayıp nerede soracak kardeşimiz?Harley Davidson parfüm konusundan daha önemli bir konu bence?
piyanist_irf
15 Şubat 2012, 12:35
böyle basit isler icin konu acilmaz boyatacaksin arkadasim baska bir cözümü varmi ?
timurcum dikkat ediyorumda en az benim kadar abonesin mt ye :) maşallahın var lakin hayata çok karamsar bakıyorsun be dostum yauu,
arkadaş hakkaten bilgi sahibi değilse neden bu konunun boş olduğu düşüncesine varıyorsun hemen :) ve bir çok yorumunu okumaktayım bazen haklıda olsan ortama uymak icabet eder, evet herkez içindekileri klavyeye dökmüş olsa ohoooo savaş çıkar burda ,
rahatla dostum sıkıntı yapma kendine yaslan arkana bak keyfine :cherry:
arkadaş bir şeyi bilmiyorsa biz yardımcı olacağız haa biliyorda maytap geçmek için konu açmışsa oda onun ayıbı değilmidir, bizler yardımcı olmaya bakmalıyız hakkaten motosiklete binipte marşa basmaktan ve motosiklet sürmekten başka bir şey bilmeyen arkadaşlarımızın olabileceğini neden düşünmüyorsun :)
yanlış anlama dostum amacım seni rencide edip küçük düşürmek değil zira burdaki misyonum dost edinmek ve kendimi ifade etmektir ben irfan bu arada tanıştığımıza memnun oldum :) :thumleft:::shake2::::sefereee
35emre35
15 Şubat 2012, 12:36
Bende 1 2 gündür böyle bi konu başlığı arıyordum aynı sorun bendede var teşekkürler...
rica ederim kardeşim.
gel bana bedaveye halledeyim dostum küçük işler onlar kafana takma fazla demir zamanla paslanır , zımpara yapıp boyamak icab eder :)
koruma demirini sök su zımparasıyla güzelce alıştır zımparala ve bir kutu kaliteli bir sprey boyayla boya bunu kendinde yapabilirsin...
bari sen yapma irfan aga yaaa :)
yukarıda yazdım, tahminimce 20tl ye kaplatılabilir. hem sprey boya ile aynı fiyat hemde uzun ömürlü neredeyse evladiyelik olur.
piyanist_irf
15 Şubat 2012, 12:38
rica ederim kardeşim.
bari sen yapma irfan aga yaaa :)
yukarıda yazdım, tahminimce 20tl ye kaplatılabilir. hem sprey boya ile aynı fiyat hemde uzun ömürlü neredeyse evladiyelik olur.
hayyy ansını yauu bedaveye iş yapmakta ayup oldu iyimi :cherry: yoksa sen boyacımısın şekerim af buyur arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyordum :cherry:
ama yorumun benim gözümden kaçmış duu bakayım hemen :cherry:
heeeee sen kaplamadan bahsediyorsun ben benim motürü bayiden çıkarır çıkarmaz boyanın sürtünmeyle açınacak tüm yüzeylerini kapladım zaten :cherry: ama oda güzel fikirde koruma demirinde uzun ömürlü olurmu acaba , düz ve geniş yüzey olsa araba kaputu, kapısı, tavanı gibi çok mantıklı :)
lycantrophic
15 Şubat 2012, 12:40
Aklıma geldi de Koçtaş'tan doğrudan pas üstüne uygulanan boya aldım; onu sıktım koruma demirine. Passız bölgelerde biraz döküldü boya ama pasın üstünü direkt kapatıyor; havalar biraz ısınsa onu daha kapsamlı uygulayıp üstüne metalik boya çekmeyi düşünüyorum. Zımpara çok uğraştırır üşenirim; benim gibi üşengeçler için tavsiye ederim.
piyanist_irf
15 Şubat 2012, 12:57
Başka bir şeye gerek varmı sadece zımpara ve boyamı yani,boyayı korumak için veya da güçlendirmek için başka birşey yapmaya gerek var mı??
memetalicim sana yazıyorum ehhhh vaktimde var bu gün iyi tarafımdan kalktım heralde metal bir zemini boyayacağın zaman bunun koruma demiri yada ne olduğu önemli değil önce zımparayla temizleyip yüzeyi boyaya hazırlamalısın yapacağın yüzeyin ehemmiyetine gör basit işlerde umursamayabilirsin belki emme bir araba boyayacaksan şunları yapman gereklidir :)
bunu yaparken boyaya hazırlamak ama nasıl hazırlarsın , bu işin mantığı her yerde aynıdır zadece malzemenin kalitesi ve miktarı değişir ve artar,
boyaların üzerinde kirden, yağdan ,pastan ayırın ve kuru temiz olmasına diye yazıları hepimiz okumuşuzdur :)
boyanacak yüzeyde boya olsa dahi o yüzeyi yine zımparalamak gereklidirki atacağın boya yada astar yüzeye tutunabilsin ve sonradan atmasın ,
yani sıralama şöyle
zımpara temizlik
sonra astar
sonra yine zımpara
sonra yoklama ( son kat boyadan önce son sapak, çıkış,ışıklar :) astardaki zor farkedilecek hatalar bulunup tekrar astarlanır
ve steril temiz bir ortamda boyama
boya markası da verebilirim
akrilik oto boyası
selülozik tiner
sertleştirici (boyanın metal gibi sertleşmesi ve çabuk donması için böylelikle boya kolay çizilip dökülmez
eğer boya yapılacaksa bu saydıklarım komresör ve kaliteli bir boya tabancasıyla sizinde tecrübe ve becerinizle güzel bir iş çıkacaktır ki bu iş kitabına uygundur ticari ustaların yaptığı budur :)
daha az önemli bir şeyi yada küşük bir parçayı boyamak icab ettiğinde bu malzemeleri alsanız bile kompresör herkezde yoktur ve küçücük parça için tabancayı boyaladığınıza değmez sprey boyalar burda devreye girer :)
sprey boyayla araba kısmen eskisinden kötü durmasın diye kişinin pimpirikliğne bağlı olarak parça şeklinde uygulanabilir ama ben arabanızda tavsiye etmem çünki en kralı yukarda saydığım boyanın yanından geçemezler ,
umarım yardımcı olabilmişimdir gıdışından öptüm kardeşim ...:)
Redmoon
15 Şubat 2012, 12:58
gel bana bedaveye halledeyim dostum küçük işler onlar kafana takma fazla demir zamanla paslanır , zımpara yapıp boyamak icab eder :)
koruma demirini sök su zımparasıyla güzelce alıştır zımparala ve bir kutu kaliteli bir sprey boyayla boya bunu kendinde yapabilirsin...
Bu işlemi havalar ısınınca ben de yapmayı düşünüyorum çünkü benim de koruma demirim çok kötü duruyor fakat benim kafamı kurcalayan konu şu, koruma demiri motorun şasesine 4 adet vida ile 2 ayrı yerden bağlantı yapıyor, hemen hemen aynı yere motor bloğu da bağlı, şimdi ben o dört vidayı sökünce motor boşta kalmaz heralde değil mi, ya da bunu yapmadan önce motor alttan takoza falan mı alınıyor :silent: bu arada motorum YBR 125 :)
piyanist_irf
15 Şubat 2012, 13:07
Bu işlemi havalar ısınınca ben de yapmayı düşünüyorum çünkü benim de koruma demirim çok kötü duruyor fakat benim kafamı kurcalayan konu şu, koruma demiri motorun şasesine 4 adet vida ile 2 ayrı yerden bağlantı yapıyor, hemen hemen aynı yere motor bloğu da bağlı, şimdi ben o dört vidayı sökünce motor boşta kalmaz heralde değil mi, ya da bunu yapmadan önce motor alttan takoza falan mı alınıyor :silent: bu arada motorum YBR 125 :)
motorun ybr ise kalmaz o önde gördüğün vidalar haricinde arka taraftata 2 adet motor kulağı daha var tabi yanlışım varsa düzeltin daha 2 gün önce boyadım bizim motür düşmedi bak istersen :cherry:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/97223-motosiklet-romorku-yapimi-piyanist_irf-dan-10.html
35emre35
15 Şubat 2012, 13:38
hayyy ansını yauu bedaveye iş yapmakta ayup oldu iyimi :cherry: yoksa sen boyacımısın şekerim af buyur arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyordum :cherry:
ama yorumun benim gözümden kaçmış duu bakayım hemen :cherry:
heeeee sen kaplamadan bahsediyorsun ben benim motürü bayiden çıkarır çıkarmaz boyanın sürtünmeyle açınacak tüm yüzeylerini kapladım zaten :cherry: ama oda güzel fikirde koruma demirinde uzun ömürlü olurmu acaba , düz ve geniş yüzey olsa araba kaputu, kapısı, tavanı gibi çok mantıklı :)
:) ne ayıbı hocam yardımlarınızı görüyor takibediyoruz ailecek :)
keşke herkesin sizin gibi her konuda becerisi olsa ve her işi kendi yapsa da şu servislere bayılmasak.
benin dediğim nikelaj kaplı olanlar, sizin dediğiniz boyalı olanlar. gerçi boyalı olanlarda nikelaj kaplatılabilir, önce asit havuzu sonra nikelaj kaplama.
benim arkadaşın keeway chopperını kaplattık egsoz direksiyon, koruma demiri, aklınıza neresi gelirse. tabi koruma demiri olursa ister nikelaj isterse boya olsun herhangbir düşmede tabi çizilecek zedelenecektir
Redmoon
15 Şubat 2012, 13:40
Tamam abi saolasın, bana da düşmez gibi geldi ama ilk defa sökeceğim için bir tedirginlik oluyor yinede :) ufak tefek şeyleri kendim yapmaya çalışıyorum öğrenmek maksadıyla, bir güneş açsın da sökeyim ilk iş madem :cherry:
mali_181
15 Şubat 2012, 15:08
memetalicim sana yazıyorum ehhhh vaktimde var bu gün iyi tarafımdan kalktım heralde metal bir zemini boyayacağın zaman bunun koruma demiri yada ne olduğu önemli değil önce zımparayla temizleyip yüzeyi boyaya hazırlamalısın yapacağın yüzeyin ehemmiyetine gör basit işlerde umursamayabilirsin belki emme bir araba boyayacaksan şunları yapman gereklidir :)
bunu yaparken boyaya hazırlamak ama nasıl hazırlarsın , bu işin mantığı her yerde aynıdır zadece malzemenin kalitesi ve miktarı değişir ve artar,
boyaların üzerinde kirden, yağdan ,pastan ayırın ve kuru temiz olmasına diye yazıları hepimiz okumuşuzdur :)
boyanacak yüzeyde boya olsa dahi o yüzeyi yine zımparalamak gereklidirki atacağın boya yada astar yüzeye tutunabilsin ve sonradan atmasın ,
yani sıralama şöyle
zımpara temizlik
sonra astar
sonra yine zımpara
sonra yoklama ( son kat boyadan önce son sapak, çıkış,ışıklar :) astardaki zor farkedilecek hatalar bulunup tekrar astarlanır
ve steril temiz bir ortamda boyama
boya markası da verebilirim
akrilik oto boyası
selülozik tiner
sertleştirici (boyanın metal gibi sertleşmesi ve çabuk donması için böylelikle boya kolay çizilip dökülmez
eğer boya yapılacaksa bu saydıklarım komresör ve kaliteli bir boya tabancasıyla sizinde tecrübe ve becerinizle güzel bir iş çıkacaktır ki bu iş kitabına uygundur ticari ustaların yaptığı budur :)
daha az önemli bir şeyi yada küşük bir parçayı boyamak icab ettiğinde bu malzemeleri alsanız bile kompresör herkezde yoktur ve küçücük parça için tabancayı boyaladığınıza değmez sprey boyalar burda devreye girer :)
sprey boyayla araba kısmen eskisinden kötü durmasın diye kişinin pimpirikliğne bağlı olarak parça şeklinde uygulanabilir ama ben arabanızda tavsiye etmem çünki en kralı yukarda saydığım boyanın yanından geçemezler ,
umarım yardımcı olabilmişimdir gıdışından öptüm kardeşim ...:)
Abi süpersin seviyorum seni.Benim motor koruma ve çanta demirleri siyah,ben ilkokulda motor tamircisinde çalışırken hiç unutmam bi pejo yu ustam komple yakıp sonra sert bi fırçayla fırçalayıp öyle boyamıştı,ben de korumaları komple yaksammı acaba die düşünüyodum :)
byMeMo32
15 Şubat 2012, 15:15
redmoon kradeş yok onlar zaten sonradan mont ediliyor motora falna bi şey olmaz onun sökülüp takılacagı yer belli zaten söküpğ yaparsın motora falna hiç bi şey olmaz kafnı yorma bende de vardı ybr koruma dmirini skaın sökyme ben ybryle artislik hareketler yapacam diye cok zarar vermiştim ybrye
Redmoon
15 Şubat 2012, 18:28
redmoon kradeş yok onlar zaten sonradan mont ediliyor motora falna bi şey olmaz onun sökülüp takılacagı yer belli zaten söküpğ yaparsın motora falna hiç bi şey olmaz kafnı yorma bende de vardı ybr koruma dmirini skaın sökyme ben ybryle artislik hareketler yapacam diye cok zarar vermiştim ybrye
Saolun cevabınız için, ben sadece boyamak amaçlı sökeceğim zaten, boyayıp en fazla 2-3 gün sonra geri takacağım, artık o arada bir şey olursa kısmet :) Demir siyah, sprey boya ile boyayıp geçeceğim, paslı iken çok çirkin görünüyor, motor temiz aslında ama motorunda görüntüsünü bozuyor, maksat göze çarpmasın :wiinkk:
bagımlı
11 Ekim 2013, 20:25
Konuyu hortlattık ama bir sorum var. Motoruma koruma demiri takıcam. Koruma demirini sıfır alıcam yalnız mat kırmızıya boyamak istiyorum. Bu boyayı nereden temin edebilirim. Bir de güzel durur mu motorum siyah arka amasör kırmızı.
MotorKafa
11 Ekim 2013, 20:55
Çok kötü durur
blt_59
11 Ekim 2013, 21:02
Çok kötü durur
katılıyorum,siyah motora çok kötü durur o,kırmızı olaydı motor belki ama siyah motorda kelebek misali olur :cherry:
bagımlı
11 Ekim 2013, 22:43
Peki mat turuncu nasıl durur.
hokahey
20 Şubat 2020, 10:43
Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?
Ne tavsiye edersiniz?
yurekli_emin
20 Şubat 2020, 10:55
Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?
Ne tavsiye edersiniz?
Değiştirmeni. Çünkü boyasan bile o çizikler duracak ya dert etmeyeceksin ya da değiştireceksin. Bi cg koruma demiri 60 tl fln ztn ben kaza yapıp yamultunca değiştirdim. Kaza yapmadan önce de dert etmedim çizik ve pasları.
hokahey
20 Şubat 2020, 13:19
Değiştirmeni. Çünkü boyasan bile o çizikler duracak ya dert etmeyeceksin ya da değiştireceksin. Bi cg koruma demiri 60 tl fln ztn ben kaza yapıp yamultunca değiştirdim. Kaza yapmadan önce de dert etmedim çizik ve pasları.
Teşekkür ederim.
yurekli_emin
20 Şubat 2020, 15:28
Teşekkür ederim.
Rica ederim.
uzay gemisi
20 Şubat 2020, 16:17
Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?
Ne tavsiye edersiniz?
Çizikleri kaporta macunuyla doldurup zımpara astar ve boya yapabilirsiniz ama koruma demiri arkadaşın dediği gibi 60 liraysa bu malzemeleri almak yeni demirin fiyatını geçer
erkanzdemir
20 Şubat 2020, 16:27
Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?
Ne tavsiye edersiniz?
Koruma demiri daha önce fırın boya ile yapıldıysa zımpara ile çizikleri gidermek zor.
Sanayide fırın boya yapanlara götürüp tekrar boyatmak en basit çözüm. Onlar gereken boya öncesi hazırlığı yaparlar.
Pahalı olacağını düşünüyorsan; güçlü bir şalama ile yakarak boya ve çiziklerden kurtulabilirsin, sonra istediğin spray boya ile boyayabilirsin ancak fırın boya kadar çizlmeye dayanıklı olmaz.
Aklıma gelen tavsiye bu kadar.
Tabi gerçekten 60 tl ise yenisi hiç uğraşma yeni bu maliyetlerin altında olur.
hasmet
20 Şubat 2020, 17:49
Aklıma geldi de Koçtaş'tan doğrudan pas üstüne uygulanan boya aldım; onu sıktım koruma demirine. Passız bölgelerde biraz döküldü boya ama pasın üstünü direkt kapatıyor; havalar biraz ısınsa onu daha kapsamlı uygulayıp üstüne metalik boya çekmeyi düşünüyorum. Zımpara çok uğraştırır üşenirim; benim gibi üşengeçler için tavsiye ederim.
Boya çok güzel görünür, ama alttaki pas bir süre sonra üstteki boyayı atar...
Asıl problem kalitesiz koruma demiri. Motosikletin orijinal aksamına yıllarca yağmurun karın altında hiç bir şey olmuyor mesela.
Velhasıl ucuz malı üretenlerin yapmadığını uğraşıp sizin yapmanız gerekiyor...
furkankotan1
24 Şubat 2020, 15:14
Hocam diğer mesajları okumadım daha önce söyleyen oldu mu bilmiyorum ama pas ne yaparsanız yapın geçmiyor bir şekilde geri geliyor.Kendi motorumdan biliyorum karbonatla temizledim saatlerce uğraştım bir yağmur sonra yine aynı oldu olan emeğime oldu.Fazla pahalı değil yerinizde olsam yenisini alırım letgodan vs
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO