Orijinalini görmek için tıklayınız : Kafa karıştıran yağ numaraları.
Tropiksera
09 Şubat 2012, 22:12
Merhaba arkadaşlar.
2007 honda innova'mın yağını değiştirmem gerekiyor kapkara olmuş.
Kafa karıştıran olay şu ve tavsiye edilen yağlar ;
10-40w
20-40w
20-50w
4D ??
bügün 4 motosiklet dükkanına uğradım tam bir karambol
2 dükkan 10-40w kullan
1 dükkan 20-40w kullan
diğeride 20-50w kullan dedi (hiç duymadım saçma geldi)
Telefon ile antalya honda servisini aradık oda 4D dedi ???
Birde yazın kaç numara yağ ve kışın kaç numara yağ kullanmam lazım kaç bin km'de değişimini yapmam lazım.
Konuya ilgi göstediğiniz için çok teşekkür ediyorum.
oguzhan6161
09 Şubat 2012, 22:29
Arkadaşım motorun kitapcığında yazması gerek ordan baksan ?
fat280
09 Şubat 2012, 22:30
kışın 10-40 yağ kullanman gerek sebebi ince olması ve motorun daha rahat çalışması için zaten kışın motor zaten geç ısınır ince koyarak motorun kendi ısısına çabuk gelmesi sağlanır
yazın ise kalın yağ konması daha iyidir 15-50 yada 20-50 sebebi zaten havalar çok sıcak motor hemen ısınır yağ kalın olursa hararet yapması biraz geç olur ince yağ koyarsan motorun ısısı haddinden fazla olabilir
Mengu16
09 Şubat 2012, 22:31
10W-40
20W-40
15W-50
bunların arasında ne fark vardır ? özellikle 10W-40 ile 20W-40 yağ arasında ne fark vardır çok merak ediyorum, konu açılmışken ben de sorayım.
Tropiksera
09 Şubat 2012, 22:55
Arkadaşım motorun kitapcığında yazması gerek ordan baksan ?
Motoru sıfır almadım alsaydım bakardım :)
safakk
09 Şubat 2012, 22:55
10w 40, 20w 40 a göre biraz daha kalın yağdır akışkanlığı az ( teknik terimle anlatacak olursak düşük sıcaklıklarda viskozitesi fazla olan) yağdır ve yazın kullanmanız motor açısından daha iyi olur
10w 40 ise daha ince yağdır ve kışın kullanımı motor açısından daha iyi olur. Şahsen ben böyle yapıyorum ve ciddi manada yakıt performans açısından çok farklılık gördüm
önceden castrol 20w 40 madeni motosiklet yağı kullanıyordum sabah geç ısınıyor ve sanki motor homurdanıyor gibiydi
En son bakımda ise yine castrol ama bu kez 10w 40 tam sentetik motosiklet için olan yağdan aldım (aralarında 5tl fark var) ve şuan sabahları 2/3 dakikaya motor ısınıyor yola hazırım diyor ve yağı değiştirir değiştirmez sesi bile düzeliyor
ancak (özellikle bizim buralar ve antalya gibi sıcak memleketlerde) yazın 10w 40 kullanmak biraz yanlış olur (özellikle hava soğutmalıysa scooter tarzıysa) motor çabuk şişebilir performansı düşürebilir ozamanda 20w 40 yada 20w 50 kullanılabilir
Marka olarak da ipone castrol iyi yağ markalarıdır öneririm
Not: motosiklet kitapçığında ortalama bir değer yazar ve bu değerin biraz altı yada biraz üstüne çıkmanın motora bir sakıncası yoktur. Misal benimkinin kitapçığında 15w 40 yazıyor ama 10w 40 yada 20w 40 mevsime göre kullanılabiliyor.
Tropiksera
09 Şubat 2012, 22:59
kışın 10-40 yağ kullanman gerek sebebi ince olması ve motorun daha rahat çalışması için zaten kışın motor zaten geç ısınır ince koyarak motorun kendi ısısına çabuk gelmesi sağlanır
yazın ise kalın yağ konması daha iyidir 15-50 yada 20-50 sebebi zaten havalar çok sıcak motor hemen ısınır yağ kalın olursa hararet yapması biraz geç olur ince yağ koyarsan motorun ısısı haddinden fazla olabilir
15-50 yada 20-50 duymadım ama 20-40w Castrol yağ satılıyor 20 tl ye kapalı bu nasıl sence ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
10w 40, 20w 40 a göre biraz daha kalın yağdır akışkanlığı az ( teknik terimle anlatacak olursak düşük sıcaklıklarda viskozitesi fazla olan) yağdır ve yazın kullanmanız motor açısından daha iyi olur
10w 40 ise daha ince yağdır ve kışın kullanımı motor açısından daha iyi olur. Şahsen ben böyle yapıyorum ve ciddi manada yakıt performans açısından çok farklılık gördüm
önceden castrol 20w 40 madeni motosiklet yağı kullanıyordum sabah geç ısınıyor ve sanki motor homurdanıyor gibiydi
En son bakımda ise yine castrol ama bu kez 10w 40 tam sentetik motosiklet için olan yağdan aldım (aralarında 5tl fark var) ve şuan sabahları 2/3 dakikaya motor ısınıyor yola hazırım diyor ve yağı değiştirir değiştirmez sesi bile düzeliyor
ancak (özellikle bizim buralar ve antalya gibi sıcak memleketlerde) yazın 10w 40 kullanmak biraz yanlış olur (özellikle hava soğutmalıysa scooter tarzıysa) motor çabuk şişebilir performansı düşürebilir ozamanda 20w 40 yada 20w 50 kullanılabilir
Marka olarak da ipone castrol iyi yağ markalarıdır öneririm
Not: motosiklet kitapçığında ortalama bir değer yazar ve bu değerin biraz altı yada biraz üstüne çıkmanın motora bir sakıncası yoktur. Misal benimkinin kitapçığında 15w 40 yazıyor ama 10w 40 yada 20w 40 mevsime göre kullanılabiliyor.
Sayın hocam ; o zaman 20w-40 Castrol alıyorum..20 tl kapalı sıfır kutuda :)
_SpartacuS_
09 Şubat 2012, 23:01
http://img521.imageshack.us/img521/9025/viskozityus4.gif
http://i6.photobucket.com/albums/y207/burcinhan/1200gs/untitled-7.jpg
safakk
09 Şubat 2012, 23:03
15-50 yada 20-50 duymadım ama 20-40w Castrol yağ satılıyor 20 tl ye kapalı bu nasıl sence ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Sayın hocam ; o zaman 20w-40 Castrol alıyorum..20 tl kapalı sıfır kutuda :)
Daha hoca olacak tecrübeye sahip olduğumu düşünmüyorum sadece ufak bilgi birikimimi paylaştım :)
Yani siz bilirsiniz orada havalar nasıldır bilmiyorum ama şubatın ortasında olduğumuzu düşünürsek ve havalarda 10 derece dolaylarındaysa motosikletide sık sık kullanmıyorsanız 20w 40 konulabilir ama onun haricinde 10w 40 daha iyi olacağı kanaatindeyim
Tropiksera
09 Şubat 2012, 23:03
http://img521.imageshack.us/img521/9025/viskozityus4.gif
http://i6.photobucket.com/albums/y207/burcinhan/1200gs/untitled-7.jpg
Hocam buda kafa karıştırdı hangisini öneriyorsun 10w-20 ? 20w40?
_SpartacuS_
09 Şubat 2012, 23:04
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/images/b/b1fa00ed.gif
tabloya baktıgımızda göruyoruz zaten herşeyı anlatıyor...
Motorun kıtapçığında ne yazıyorsa onu tavsiye ediyorum... 10 40'sa 10 40'dır fanteziye gerek yok.. Mühendislerden daha iyi bileceğimizde yok :)
Ben Castrol 10 40 power kullanıyorum cokta memnunum... Değişim zamanı geldiğini hissettiren bir yağ, değiştirdiğinde ceylan'a dönuyor motosiklet...
Tropiksera
09 Şubat 2012, 23:14
Daha hoca olacak tecrübeye sahip olduğumu düşünmüyorum sadece ufak bilgi birikimimi paylaştım :)
Yani siz bilirsiniz orada havalar nasıldır bilmiyorum ama şubatın ortasında olduğumuzu düşünürsek ve havalarda 10 derece dolaylarındaysa motosikletide sık sık kullanmıyorsanız 20w 40 konulabilir ama onun haricinde 10w 40 daha iyi olacağı kanaatindeyim
Motor benim hayatım her gün benim altımda diyebilirim ozaman 10w40 :)
bu konu iyice uzar gider :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/images/b/b1fa00ed.gif
tabloya baktıgımızda göruyoruz zaten herşeyı anlatıyor...
Motorun kıtapçığında ne yazıyorsa onu tavsiye ediyorum... 10 40'sa 10 40'dır fanteziye gerek yok.. Mühendislerden daha iyi bileceğimizde yok :)
Ben Castrol 10 40 power kullanıyorum cokta memnunum... Değişim zamanı geldiğini hissettiren bir yağ, değiştirdiğinde ceylan'a dönuyor motosiklet...
Teşekkür ediyorum. Bizim burda Castrol'un 10w-40 yok ama BP'nin 10w-40 var fark olurmu ?
_SpartacuS_
09 Şubat 2012, 23:23
Fark muhakkak olur ınternetten sipariş verebilirsin.. bikaç kutu fazla alırsın 1 2 sezon idare edersin..
rapidhacker5
09 Şubat 2012, 23:25
elf yağlarına da bak derim
Tropiksera
09 Şubat 2012, 23:51
Fark muhakkak olur ınternetten sipariş verebilirsin.. bikaç kutu fazla alırsın 1 2 sezon idare edersin..
Benim yağ tapasında sorun var elimde kalmasını istemiyorum hiç değilse tamirci değiştiriyor elinde kalırsa onun elinde kalsın mantığı :)))
Zodium
10 Şubat 2012, 01:51
en iyisini kendi servisi bilir onlari dinle digerlerini dikkate alma :)
ferhatkars
10 Şubat 2012, 02:01
bir de şöyle bir şey var...
10-40 tam sentetik yağ ne şartda olursa olsun aynı değerdedir,incelikdedir...yani hep 10-40 dır...bir de bu yağ ince oldugu için her türlü deliğe girer çıkar :)
15-40 yarı sentetik...yarısı sentetik yarısı madeni yağ(kokteyl :cherry: )
20-50 madeni yağ, sıcakdan dolayı motor ısındıkça yağ daha da incelir...
ben her zaman 10-40 tam sentetik yağ kullanma taraftarıyım...
glock
10 Şubat 2012, 02:03
konu güzel fakat kafa karıştırıcı biraz, benim kanaatim yağ stoğu yapmamaktır, çünkü bir yağın kapalı kutu raf ömrü 1 yıl, bu yüzden gerek yok.
yaz-kış farklı yağlar kullanılması benimde kafamı karıştırıyor.
1000cc supersport'ta shell advance yağ kullandım en son numara değeri aklımda değil, italyanlar shell le anlaşmış.
shell pirelli 2lisi...
Tropiksera
10 Şubat 2012, 02:11
konu güzel fakat kafa karıştırıcı biraz, benim kanaatim yağ stoğu yapmamaktır, çünkü bir yağın kapalı kutu raf ömrü 1 yıl, bu yüzden gerek yok.
yaz-kış farklı yağlar kullanılması benimde kafamı karıştırıyor.
1000cc supersport'ta shell advance yağ kullandım en son numara değeri aklımda değil, italyanlar shell le anlaşmış.
shell pirelli 2lisi...
Bende yarın petrol ofisine gidip Castrol 10w40 alıp değiştircem yağını, hidrolik yağıda bitmiş onuda kattırıcam onada para almaz herhalde :)))
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
bir de şöyle bir şey var...
10-40 tam sentetik yağ ne şartda olursa olsun aynı değerdedir,incelikdedir...yani hep 10-40 dır...bir de bu yağ ince oldugu için her türlü deliğe girer çıkar :)
15-40 yarı sentetik...yarısı sentetik yarısı madeni yağ(kokteyl :cherry: )
20-50 madeni yağ, sıcakdan dolayı motor ısındıkça yağ daha da incelir...
ben her zaman 10-40 tam sentetik yağ kullanma taraftarıyım...
Antayalı Fatih Çakal arkadaşımdan, yağ ile durumları sordum malum antalya sıcak bir yer.Oda bana kışın 10w40 yazında 20w40 kullan 2000-3000 Km'de yağını değiştir demişti.Kıbrısda pek soğuk yer değil senin 10w40 kullanman normal :)
Zodium
10 Şubat 2012, 02:18
km.den km.ye enjeksiyonlu motordan karbüratörlü motora yag numaralari degisiklik gösterir kendi basiniza is yapmayin :)
ferhatkars
10 Şubat 2012, 02:25
Bende yarın petrol ofisine gidip Castrol 10w40 alıp değiştircem yağını, hidrolik yağıda bitmiş onuda kattırıcam onada para almaz herhalde :)))
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Antayalı Fatih Çakal arkadaşımdan, yağ ile durumları sordum malum antalya sıcak bir yer.Oda bana kışın 10w40 yazında 20w40 kullan 2000-3000 Km'de yağını değiştir demişti.Kıbrısda pek soğuk yer değil senin 10w40 kullanman normal :)
ben ankaradan 2 ocak 2012 de geldım...keşke burda motorum olsa da tek sorun yağı olsa :salut::salut: ne bulursam koyarım...
kuyruk yağa da razıyım :queen:
10-40 yağ tam sentetik oldugu için özelliğini hiç bir zaman kaybetmez....
ama 20-50 20-40 kullanıma bağlı olarak özelliğini kaybeder... incelir sanayi deyimi ile su gibi olur...
Tropiksera
10 Şubat 2012, 02:32
ben ankaradan 2 ocak 2012 de geldım...keşke burda motorum olsa da tek sorun yağı olsa :salut::salut: ne bulursam koyarım...
kuyruk yağa da razıyım :queen:
10-40 yağ tam sentetik oldugu için özelliğini hiç bir zaman kaybetmez....
ama 20-50 20-40 kullanıma bağlı olarak özelliğini kaybeder... incelir sanayi deyimi ile su gibi olur...
Tavsiyen için teşekkürler.Benim eski motosikletime peder yağını değiştiriyordu galiba 20w40 dı :queen: şimdi iş başa düştü.
İyi geceler.
ferhatkars
10 Şubat 2012, 02:34
Tavsiyen için teşekkürler.Benim eski motosikletime peder yağını değiştiriyordu galiba 20w40 dı :queen: şimdi iş başa düştü.
İyi geceler.
eyvallah, size de iyi geceler...
adem80
10 Şubat 2012, 05:34
merhaba arkadaşım. Konu açmışsın haberim yok:) 10 w 40 veya 20 w 40 kullan. 20w50 ağır gelebilir motororuna. 15 w40 da olabilir. Ama her 1000 kmde değiştir. Selamlar.....
safakk
10 Şubat 2012, 08:38
merhaba arkadaşım. Konu açmışsın haberim yok:) 10 w 40 veya 20 w 40 kullan. 20w50 ağır gelebilir motororuna. 15 w40 da olabilir. Ama her 1000 kmde değiştir. Selamlar.....
Hocam 1000km ne yaptınız. 1000km de yağ yeni alışıyor :) benim ufaklığın bile kitapçığında min. 2000km de değiştirin diyor.
Belki titiz bir kullanıcısınız ancak 1000km yağ değişimi bütçenize aşırı masraf, doğaya ise hiç istenmeyen zararlar vererek istenmeyen çevre sorunlarına neden olmakla kalmayıp motorunuza ekstra bi performans yada düşük bir yakıt tüketimi sağlamaz yani bi faydası da olmaz. O nedenle yağları kullanım ömrü kadar kullanmanız hem sizin hemde dünyamız açısından daha faydalı olur
fat280
10 Şubat 2012, 12:25
bir de şöyle bir şey var...
10-40 tam sentetik yağ ne şartda olursa olsun aynı değerdedir,incelikdedir...yani hep 10-40 dır...bir de bu yağ ince oldugu için her türlü deliğe girer çıkar :)
15-40 yarı sentetik...yarısı sentetik yarısı madeni yağ(kokteyl :cherry: )
20-50 madeni yağ, sıcakdan dolayı motor ısındıkça yağ daha da incelir...
ben her zaman 10-40 tam sentetik yağ kullanma taraftarıyım...
kardeş 10-40 ın hepsi full sentetik değil castrolün 10-40 ları bile yarı sentetik sadece 10-50 yağı full sentetik bilgin olsun
Mengu16
10 Şubat 2012, 12:55
Hocam 1000km ne yaptınız. 1000km de yağ yeni alışıyor :) benim ufaklığın bile kitapçığında min. 2000km de değiştirin diyor.
Belki titiz bir kullanıcısınız ancak 1000km yağ değişimi bütçenize aşırı masraf, doğaya ise hiç istenmeyen zararlar vererek istenmeyen çevre sorunlarına neden olmakla kalmayıp motorunuza ekstra bi performans yada düşük bir yakıt tüketimi sağlamaz yani bi faydası da olmaz. O nedenle yağları kullanım ömrü kadar kullanmanız hem sizin hemde dünyamız açısından daha faydalı olur
Scooter'da 2000km'de yağ değişimi olabilir ama debriyajı balatası tozu motor yağı içine çözünen vitesli motosikletlerde 1000km de bir yağ değişimi daha sağlıklı.
ekremz
10 Şubat 2012, 13:48
konu güzel fakat kafa karıştırıcı biraz, benim kanaatim yağ stoğu yapmamaktır, çünkü bir yağın kapalı kutu raf ömrü 1 yıl, bu yüzden gerek yok.
yaz-kış farklı yağlar kullanılması benimde kafamı karıştırıyor.
1000cc supersport'ta shell advance yağ kullandım en son numara değeri aklımda değil, italyanlar shell le anlaşmış.
shell pirelli 2lisi...
o yağı 1 kere kullandım.(15-50 tam sentetik) yarı mecburiyetten oldu.bayrama çıkmadan bakıma sokmam gerekiyordu servis bayram tatiline girince sadece yağ değişip yola çıkmıştım. marmaris-izmir- marmaris tahminen 700-750 km yol yaptım.sürekli repsol kullandığım için dönüşte tekrar servise gidip hem bakımını yaptırdım hemde yağını değiştirdiler.700-800 km yapmış olan yağ baya bi kararmış çıktı hazneden. repsol 1200-1300 ü buluyor gerçi bu bir kısas değil yağ kararmasıyla özelliğini kaybedermi bilmiyorum ama suda bi gerçek tüm otoban boyu 100-110 km hızlarla geldim gayette rahattı motor.
cesur509
10 Şubat 2012, 14:06
Motosiklet tamircileri daha fazla para kazanmak için ybr 125' e bile 1000 km sonra gel diyo. Yazıktır günahtır hem paraya hem doğaya. Birde arkadaşın dediği gibi yağ kıvamına 500 lü km'lerde geliyor .
Eski zamanlarda olsa belki 1000 km'de değiştirmek mantıklı olabilirdi ama Şimdiki yağlar gelişen teknoloji ile zaten kaliteli gerek yok yani. Ama param çok diyosanız hay hay
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
Kışın 10w 40 , yazın ise 15w 50 kullanabilirsin . Ben motul 5100 yarı sentetik esterli yağını kullanıyorum ve çok memnunum şiddetle tavsiye ederim. Birde vitesli motosikletlerde tam sentetik yağ debriyaj balatalarına zarar verir o yüzden yarı sentetik kullanmakta fayda var.
Tekeriniz düz bassın:cat:
Eğer antalya alanya gibi çok sıcak yerlerde kalıyorsanız yazın 15-50 kullanın. Çok sıcak olmayan yerlerde 4 mevsim 10-40 kullanmak gerekir. Dikkat ettiyseniz 10-40 yağın litresi 20-50 nin iki katıdır. Sakın 20-50 kullanmayın. Motosiklet yağı 10-40 veya 15-50 dir. (tabiki önce kullanım klavuzuna bakın). Shell advance sentetik yağları öneririm.
fat280
10 Şubat 2012, 14:58
arkadaşlar ben kışın 10-40 yazın 15-50 yarı sentetik yağlar kullanıyorum marka olarak önemli değil önemli olan numaralası ve sentetik olması
adem80
10 Şubat 2012, 15:14
motorun uzun ömürlü olması için 1000 km yağ değişimi diyorum. İsteyen 10000 dede değiştirebilir:)
kawasaki 5000km , diğer suziki 10.000km 'de 1 yazıyordu değişimlerine periyodik.Filtreleriyle beraber.
10-40w bizim mevsim için önerilen yağ (istanbul) , devamlı sıcaklar varsa 15-50 , yazıyor.
ilkeronat
10 Şubat 2012, 16:35
Motoru sıfır almadım alsaydım bakardım :)
Tropiksera006@hotmail.com
bu adrese kullanma kitapcigi yolladim.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/9757-honda-anf-125-innova-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
linkinden de bu motosikletle ilgili tahmin edemeyeceginiz kadar bilgiye ulasabilirsiniz, ozellikle yag konusunda ;)
safakk
10 Şubat 2012, 18:59
Scooter'da 2000km'de yağ değişimi olabilir ama debriyajı balatası tozu motor yağı içine çözünen vitesli motosikletlerde 1000km de bir yağ değişimi daha sağlıklı.
Ha işin o kısmını bilemem ben scooter için düşünmüştüm. Gerçi yinede erken gibi geliyor bana nedense :) aslında en doğrusu kitapçıkda yazanı uygalamak
Tropiksera
10 Şubat 2012, 19:55
Tropiksera006@hotmail.com
bu adrese kullanma kitapcigi yolladim.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/9757-honda-anf-125-innova-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
linkinden de bu motosikletle ilgili tahmin edemeyeceginiz kadar bilgiye ulasabilirsiniz, ozellikle yag konusunda ;)
Teşekkür ediyorum hemen inceliyorum kitapçığı :)
ferhatkars
10 Şubat 2012, 21:00
kardeş 10-40 ın hepsi full sentetik değil castrolün 10-40 ları bile yarı sentetik sadece 10-50 yağı full sentetik bilgin olsun
eyvallah sağoll
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
Birde vitesli motosikletlerde tam sentetik yağ debriyaj balatalarına zarar verir o yüzden yarı sentetik kullanmakta fayda var.
o zaman hiç sentetiksiz olanını kullansak daha iyi olur mu...
at yalanı, döveyim inananı :queen::queen:
cesur509
10 Şubat 2012, 21:10
En iyi yağ bizim motosikletler için yarı sentetik
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO