Orijinalini görmek için tıklayınız : vt 750 Shadow Giderken Ara Sıra 'Pıf 'şeklide ses çıkararak gaz yememe sorunu
powerzone
23 Ocak 2012, 21:20
Arkadaşlar şöyle bir problemim var yardımcı olabilirseniz çok sevinirim servise gçtürdüm hava filtresine fln baktılar ama gene devcam ediyor ara sıra olmasına rağmen can sıkıyor muhtemel sebebleri ne olabilir ?
VT 750 Shadow Giderken Ara Sıra 'Pıf 'şeklide ses çıkararak gaz yememe sorunu
Şimdiden teşekkürler
FinalCUT
24 Ocak 2012, 19:22
Aklıma gelen bir kaç sebep var ama benimki sadece tahmin...ustalar daha iyi bilir..
-Motor henüz ısınmadı ise gaz yememe sorunu olabilir..Motoru ısıtmadan acele eder isem bazen banada oluyor..Bende arıza sandım ama değilmiş..:)
-Bujilerde yada ateşlemede bir sıkıntı olabilir...
-Hava filtresi sebebiyle motor havasız kalıyor olabilir..
demeden edemeyeceğim kusura bakma.
Canı sıkılmıştır
Mengu16
24 Ocak 2012, 20:02
750'lik Honda bile Pıff'lıyorsa benim motora pıff'lıyor diye hiç kızmayım, ciğeri kaç kuruş ki benim motorun :mrgreen:
waffenSS
24 Ocak 2012, 20:24
bu sesi yüksek devirde mi yapıyor?
gaz yemiyor dedigin yüksek devirlere mi cıkamıyorsun yoksa çekiş mi çok düşük?
bu makina kaç model yada enjeksiyonlu model mi karbüratörlü model mi?
karbüratörlü ise rolant çalışmasında bir sorun var mı ?
draggy
24 Ocak 2012, 20:40
Manifoldlarda yırtık olmasın?
powerzone
24 Ocak 2012, 20:48
bu sesi yüksek devirde mi yapıyor?
gaz yemiyor dedigin yüksek devirlere mi cıkamıyorsun yoksa çekiş mi çok düşük?
bu makina kaç model yada enjeksiyonlu model mi karbüratörlü model mi?
karbüratörlü ise rolant çalışmasında bir sorun var mı ?
Şöyle ki kırmızı ışıkta durdum gaz verdiğim an sanki boşa kaçıyor gıbi pıffs die bi ses çıkıyor üstüne tekrar yapınca sıkıntı yok herzaman olmıuyor sıkıntı verici bişii tam karşıya geçicem sağı solu kesiyorum sonra pıff ...
Çekişi çok ii Sıkıntı yok
2005 model karbüratörlü
rolantta sıkıntı yok
ilginizz için teşekkür ederim umarım bir çözüm buluruz saygılar
Samet Ağır
24 Ocak 2012, 21:52
tahmin ediyorum ki....
kuvvetle muhtemeldir ....
siz rolentide çalışan motora ani olarak ve accıkda fazlaca gaz veriyorsunuz...
bunun sonucu olarak karbüratörün hava emiş kısmından gelen sert sesi duyuyorsunuz..
şimdi aynı şekilde iken gazı milim milim yükseltin dinleyin...
birde birden bire yarım gaz gibi ama çok kısa sürelerde (motor devirlenemesin..ani gaz verip hemen bırakın) gaz verip bırakın...
hangisinde ses duyuyorsunuz...
eğer dediğim ses ise motorun ihtiyacı olan havayı almak için aniden açılan kelebek ve ortaya çıkan boşlukta oluşan ani vakum sesini duyuyorsunuz...
waffenSS
24 Ocak 2012, 22:11
Manifoldlarda yırtık olmasın?
iyi bir yaklaşım ama her zaman yapmıyor diyor arkadaş. benim aklıma bobinlerde bir gevşeklik sonucu arada çalışmayan buji sonucu yanmayan yakıtı egzosta atması ile egzostta alev alma sesi olabilir mi? buna benzer bişi benim başıma gelmişti ama bu tür bir ses değildi ya şimdi görmedende atıp tutmak istemiyorum
---------- Post added at 20:11 ---------- Previous post was at 20:07 ----------
tahmin ediyorum ki....
kuvvetle muhtemeldir ....
siz rolentide çalışan motora ani olarak ve accıkda fazlaca gaz veriyorsunuz...
bunun sonucu olarak karbüratörün hava emiş kısmından gelen sert sesi duyuyorsunuz..
şimdi aynı şekilde iken gazı milim milim yükseltin dinleyin...
birde birden bire yarım gaz gibi ama çok kısa sürelerde (motor devirlenemesin..ani gaz verip hemen bırakın) gaz verip bırakın...
hangisinde ses duyuyorsunuz...
eğer dediğim ses ise motorun ihtiyacı olan havayı almak için aniden açılan kelebek ve ortaya çıkan boşlukta oluşan ani vakum sesini duyuyorsunuz...
baba shadow çalışma sesi ile o vakum sesini duymak biraz zor olmaz mı ?
Samet Ağır
24 Ocak 2012, 22:14
kesin demiyorum ama ihtimal var kesinlikle...
bazen öyle olabiliyorki...
arabada bile duyuluyor bu...
hatta arabayı sert kullanan gençlerden biri 2 gün sıkıntı etmişti olayı..
aynı sesti....anlattım,gösterdim ...gazı yavaş vermeye başlayınca sorun kalmamıştı...
powerzone
24 Ocak 2012, 22:19
tahmin ediyorum ki....
kuvvetle muhtemeldir ....
siz rolentide çalışan motora ani olarak ve accıkda fazlaca gaz veriyorsunuz...
bunun sonucu olarak karbüratörün hava emiş kısmından gelen sert sesi duyuyorsunuz..
şimdi aynı şekilde iken gazı milim milim yükseltin dinleyin...
birde birden bire yarım gaz gibi ama çok kısa sürelerde (motor devirlenemesin..ani gaz verip hemen bırakın) gaz verip bırakın...
hangisinde ses duyuyorsunuz...
eğer dediğim ses ise motorun ihtiyacı olan havayı almak için aniden açılan kelebek ve ortaya çıkan boşlukta oluşan ani vakum sesini duyuyorsunuz...
Şöyleki sanırım egzos bağlantı kısmndan geliyor o ses çıkarken motor gaz almıyorilerlemiyor tekrar denediğimde gaz alıyor ve bir egzosta sararma var acaba manifoldlardamı bi problem var yoksa kalkışta fazla gaz verme gibi bir durum söz konusu değil çok nadir olan ama can sıkan bi durum .
waffenSS
24 Ocak 2012, 22:21
kesin demiyorum ama ihtimal var kesinlikle...
bazen öyle olabiliyorki...
arabada bile duyuluyor bu...
hatta arabayı sert kullanan gençlerden biri 2 gün sıkıntı etmişti olayı..
aynı sesti....anlattım,gösterdim ...gazı yavaş vermeye başlayınca sorun kalmamıştı...
ya şu sorunu bi canlı göz ile görsek çok iyi olurdu:))
Samet Ağır
24 Ocak 2012, 22:35
ne kişiyi,ne de nerede ikamet ettiğini bilmiyoruz..
nasıl olcek bu işler ???:wiinkk:
powerzone
24 Ocak 2012, 23:00
Zaten ha deyince belli etmiyor serviste aldı bindi dolaştı bişii yok dedi ben bahçelievler istanbuldayım yakın olan varsa memnun olurum .
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Ulan motoruda rezil ettik ofluyo pufluyo die :)
waffenSS
25 Ocak 2012, 00:54
harbi rezil ettin güzelim makinayı:)
speedy2
25 Ocak 2012, 01:06
İyi akşamlar,sorunun ateşleme gibi görünüyor.
Motor iyice ısınana kadar yapıyorsa normaldir,ancak ısındıktan sonrada yapıyorsa,muhtemel sebebler
1-)buji kabloları temas etmiyor yada içeriği ipek olan kablo kullanılmış olabilir.( ipek kablo havadaki nemi absorb ettiği için nemi atana kadar uzun süre patır kütür yaptırır)
2-) Senkrenizasyonda bir ayar gerektirebilir.
powerzone
25 Ocak 2012, 13:06
İyi akşamlar,sorunun ateşleme gibi görünüyor.
Motor iyice ısınana kadar yapıyorsa normaldir,ancak ısındıktan sonrada yapıyorsa,muhtemel sebebler
1-)buji kabloları temas etmiyor yada içeriği ipek olan kablo kullanılmış olabilir.( ipek kablo havadaki nemi absorb ettiği için nemi atana kadar uzun süre patır kütür yaptırır)
2-) Senkrenizasyonda bir ayar gerektirebilir.
Bujileri yeni değiştirdim aslında tavsiye edebileceğiniz bi yer varsa oraya götüreyim servis bayaa haşlıyor
Yanıtlar İçin Teşekkür Ederim .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
+ olarak öyle dinlemeyle anlayamıyorsunuz çok nadir yapıyo o yüzden servistede sorun yaşadım tüm motor kullandığımı düşünelim 2 veya 3 sefer oluyor acaba nedir sorun ?
RamuthRa
25 Ocak 2012, 13:10
ben sana sorunu söyleyim, umarım doğru tahmin ediyorumdur. Benimde başıma geldi, KN hava filtresi taktırdım, ustam bana ilk 20000 km de arada bir puff edebilir hava filtresinin oradan dedi, motor duruyor kalkacağım zaman arada bir puff edip gaz yemiyor gibi oluyor. Usta hava filtresi 20000 den sonra oturur toparlar dedi. Bence KN hava filtresi taktırdıysan olur ya da hava filtrene baktırmanı/değiştirmeni tavsiye ederim.
powerzone
25 Ocak 2012, 13:16
Aynen bendeki sorunda aynı motoru alalı 2 ay oldu ne zaman değişti bilmiyorum ama kontrol ettirdiğimde temiz bişii yok dediler genede değiştirelimmi ne yapalım ?
RamuthRa
25 Ocak 2012, 13:18
Aynen bendeki sorunda aynı motoru alalı 2 ay oldu ne zaman değişti bilmiyorum ama kontrol ettirdiğimde temiz bişii yok dediler genede değiştirelimmi ne yapalım ?
Hava filtren KN mi ?
powerzone
25 Ocak 2012, 13:33
Hava filtren KN mi ?
Hiç bakmadım sanırım cumartesi servise götürüp baktıracağım tavsiye edebileceğiniz hava filtresi var mı acaba ?
draggy
25 Ocak 2012, 13:38
Egsozlarının gittikçe sararması jikle problemine delalet ediyor bence..
RamuthRa
25 Ocak 2012, 13:48
Hiç bakmadım sanırım cumartesi servise götürüp baktıracağım tavsiye edebileceğiniz hava filtresi var mı acaba ?
KN Hava filtresi aldım ben, açık hava filtresi, ömürlük... motoru arazide toz toprak içinde kullanmadığını varsayarak, 50.000 de çıkarıp bi temizletiyoruz diye hatırlıyorum ondan sonra bi 50.000 daha gider, cillop =) hava filtresinde ve yağ liftresinde KN iyidir dostum.
powerzone
25 Ocak 2012, 14:00
KN Hava filtresi aldım ben, açık hava filtresi, ömürlük... motoru arazide toz toprak içinde kullanmadığını varsayarak, 50.000 de çıkarıp bi temizletiyoruz diye hatırlıyorum ondan sonra bi 50.000 daha gider, cillop =) hava filtresinde ve yağ liftresinde KN iyidir dostum.
Çok teşekkür ederim dostum saol
Mengu16
25 Ocak 2012, 14:37
KN Hava filtresi aldım ben, açık hava filtresi, ömürlük... motoru arazide toz toprak içinde kullanmadığını varsayarak, 50.000 de çıkarıp bi temizletiyoruz diye hatırlıyorum ondan sonra bi 50.000 daha gider, cillop =) hava filtresinde ve yağ liftresinde KN iyidir dostum.
50 binde cikartilan hava filtresi temizlenir mi hic atin cope gitsin. 100 lira olsa 1000km de maliyeti 2 lira. Para mi allahaskina. 50000km'yi 5 senede yaparsiniz cruiserla keyif motoru ise
RamuthRa
25 Ocak 2012, 15:17
50 binde cikartilan hava filtresi temizlenir mi hic atin cope gitsin. 100 lira olsa 1000km de maliyeti 2 lira. Para mi allahaskina. 50000km'yi 5 senede yaparsiniz cruiserla keyif motoru ise
K&N hava filtreleri ömür boyu garantili, tam olarak 1.600.000 km ! (birmilyonaltıyüzbin km !). Yani filtreyi hiç değiştirmiyorsunuz. 50 bin mil'de bir kez solusyonu ile yıkayıp yağlıyorsunuz o kadar. Dokusu normal filtreler gibi kağıt (selluloz) değil, pamuktan yapılmış. Biliyorsunuz kağıt paralarımız da pamuktan yapılmakta. Pamuğun sağlam lifleri sayesinde ömür boyu bozulmadan kullanılıyor. Ayrıca kullanılan teknoloji ile motora, normal filtreye göre %30 ila %50 daha fazla hava girebiliyor. Yani hava giriş direnci oldukça düşürülmüş oluyor. Bu da size özellikle yüksek devirlerde performans artışı olarak geri dönüyor.
Mengu16
25 Ocak 2012, 15:51
K&N hava filtreleri ömür boyu garantili, tam olarak 1.600.000 km ! (birmilyonaltıyüzbin km !). Yani filtreyi hiç değiştirmiyorsunuz. 50 bin mil'de bir kez solusyonu ile yıkayıp yağlıyorsunuz o kadar. Dokusu normal filtreler gibi kağıt (selluloz) değil, pamuktan yapılmış. Biliyorsunuz kağıt paralarımız da pamuktan yapılmakta. Pamuğun sağlam lifleri sayesinde ömür boyu bozulmadan kullanılıyor. Ayrıca kullanılan teknoloji ile motora, normal filtreye göre %30 ila %50 daha fazla hava girebiliyor. Yani hava giriş direnci oldukça düşürülmüş oluyor. Bu da size özellikle yüksek devirlerde performans artışı olarak geri dönüyor.
Bilmiyordum kusura bakmayın :sunny:
waffenSS
25 Ocak 2012, 15:51
Şöyleki sanırım egzos bağlantı kısmndan geliyor o ses çıkarken motor gaz almıyorilerlemiyor tekrar denediğimde gaz alıyor ve bir egzosta sararma var acaba manifoldlardamı bi problem var yoksa kalkışta fazla gaz verme gibi bir durum söz konusu değil çok nadir olan ama can sıkan bi durum .
motoru ısıtırken jikle çektiginde gaz mı verdin yoksa egzost sararması yapar.manifoldda çatlak olsa motor extra hava alır ve rolant da iken stop alır ayrıca motor ömrü için iyi deildir bence orda bişi yok
RamuthRa
25 Ocak 2012, 16:09
Bilmiyordum kusura bakmayın :sunny:
Estağfurullah kusurluk bi durum yok.
jackonbir
25 Ocak 2012, 18:03
K&N hava filtreleri ömür boyu garantili, tam olarak 1.600.000 km ! (birmilyonaltıyüzbin km !). Yani filtreyi hiç değiştirmiyorsunuz. 50 bin mil'de bir kez solusyonu ile yıkayıp yağlıyorsunuz o kadar. Dokusu normal filtreler gibi kağıt (selluloz) değil, pamuktan yapılmış. Biliyorsunuz kağıt paralarımız da pamuktan yapılmakta. Pamuğun sağlam lifleri sayesinde ömür boyu bozulmadan kullanılıyor. Ayrıca kullanılan teknoloji ile motora, normal filtreye göre %30 ila %50 daha fazla hava girebiliyor. Yani hava giriş direnci oldukça düşürülmüş oluyor. Bu da size özellikle yüksek devirlerde performans artışı olarak geri dönüyor.
abicim hava filtresi ömür boyu garantili olabilir ama
motoruna fayda açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim
sonuçta hava filtresinin gözeneklerinin açık olması karbüratör artı yanma odasına daha fazla yabancı girmesine sebep olacaktır
motorun ömrünü kısaltmaz mı ?
RamuthRa
25 Ocak 2012, 18:24
abicim hava filtresi ömür boyu garantili olabilir ama
motoruna fayda açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim
sonuçta hava filtresinin gözeneklerinin açık olması karbüratör artı yanma odasına daha fazla yabancı girmesine sebep olacaktır
motorun ömrünü kısaltmaz mı ?
hocam zaten toz&kum gibi zararlı maddeleri süzecek kadar ince bir pamuksu dokuya sahip. Zaten kapalı kapağı falan olduğu için hiçbir sorun olmuyor. Ancak birde şöyle birşey var, ilk 20.000 km oflayıp puflamasının sebebi, biraz yıllanıp tabiri caise "tıkanması". daha sonra çok daha randımanlı, çok daha performanslı oluyor. Motora hiç zarar veren KN açık hava filtresi ne duydum ne gördüm. Diğer açık hava filtrelerini bilemem ama KN için hiç olumsuz birşey duymadım. Takılır, unutulur =)
powerzone
29 Şubat 2012, 23:35
Sorun şu şekilde çözüldü benzini 95 oktav alıyordum 97 almak gerekiyormuş şimdi canavar gibi herkese çok teşekkür ederim keyifli
sürüşler.
kefeeee
29 Şubat 2012, 23:42
Vn800de yaşadım böyle bişey, motosiklete çok fazla benzin gidiyo ve ateşleme bu yüzden yapılamıyor. Ama motosiklet çok torklu olduğu için hava filtresinden benzini dışarı atarken pıflıyo. Sanırım sorun bu, karburatör temizliği ve ayarından sonra geçmişti.
groteks
01 Mart 2012, 01:54
bendeki shadow da aynı sorun vardı kime sorduysam bi cevap veremedi bi süre sonra farkettim ki yağlamayı yapıp filtreleri değiştirince kesiliyor bakım zamanı yaklaşınca tekrar yapıyor. bir de bujileri değiştirdim sorun ortadan kalkmıştı. bujileri sirkeciden almıştım. bi kaç bakım yaptıktan sonra tekrar aynı sorunu yaşamaya başladım ve buji değiştirdim. motordan çok anlamam ama bu sorun benim tahminim hava filtresi ve buji ikilisine ait. hava filtresini orjinali ile değiştiriyordum her bakımda.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO