Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda ANF 125 İnnova Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
byjeoloji
09 Mart 2006, 18:46
Arkadaşlar ben çin malı motorlara bakarken deli gibi ne alacam ne alacam Babam sana Honda alacam dedi ve hiç aklımda yokken kendimi İnnova alrıken buldum lütfen benimle düşüncelerinizi paylaşın bu motor nedir eksileri artıları nelerdir ne yakar lütfen iyimi ettim kötümü ettim Beat alacaktı bana ben tipini pek sevmedim birden tamam bu olsun dedim bu motor hakkında hiçbişey bilmiyorum sürüşü nasıldır
http://i2.tinypic.com/r0w2mr.jpg
http://i2.tinypic.com/r0w2uv.jpg
http://i2.tinypic.com/r0w3kw.jpg
http://i2.tinypic.com/r0w3tx.jpg
Kullanım Kılavuzları
2004 (http://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/50/83/anf12504omtr.pdf)
2007 (http://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/50/84/anf12507omtr.pdf)
Barış Şuşut
09 Mart 2006, 19:55
innova hondanın cup modelidir yaklaşık 1 ay önce discovery tarihteki en iyi motor hangisidir diye bir araştırma yapmıştı
honda cup modeli birinci seçildi ekonomik sağlam olması da en önemli özellikleri arasında idi. adamlar test sürüşünden önce şanzımandan yağı boşalttılar içine yanmış kızartma yğı koydular. motor banamısın demedi (oysa bir motora yapılabilecek en büyük eziyettir) kaldırımlara çıktılar her türlü eziyeti yaptılar en son 4 katlı bir binanın terasından motoru aşağı attılar tekerlekler falan yamuldu ama motor ısrarla çalışmaya devam etti.
rider89
09 Mart 2006, 20:03
Çinlerden iyidir..Ne de olsa Honda...Ama parça fiyatları biraz pahalıdır
byjeoloji
09 Mart 2006, 20:08
BBRR kardeş lütfan ama lütfen onayla bu bahsettiğin motor İnnova mı?
Çinlerden iyidir..Ne de olsa Honda...Ama parça fiyatları biraz pahalıdır
Kardeş bu gün sordum çinlilerin kontak kiliti 500 ytl miş adam diyorki motor kaç kuruşki birşey daha ön çamurluk ön var felan toplam ön takım 260 ytl miş kaza yapan bir arkadaş söledi ama beat için
Barış Şuşut
09 Mart 2006, 21:11
evet honda cup modeli şu anda bu motorun yerinde ki motor innova özellikle uzakdoğuda yer gök bu motordan dolu .... sağlam bir motor...
ylmzzz
09 Mart 2006, 21:18
bu motor kesinlikle beat den daha iyidir. hızlanması max hızı ekonomik yakıtı, tamir kolaylığı herşeyiyle fiyatının hakkını verecektir. 5ykr civarında yakar bu motorlar rodajdan sonra
byjeoloji
09 Mart 2006, 21:54
bu motor kesinlikle beat den daha iyidir. hızlanması max hızı ekonomik yakıtı, tamir kolaylığı herşeyiyle fiyatının hakkını verecektir. 5ykr civarında yakar bu motorlar rodajdan sonra
Kardeş ciddimisin sen ya olamaz bu innova km başına 5 ykr mi yakıyooo :silent: yaşadım ben yaaaa
ylmzzz kardeş o zaman bunun deposu 3,7 litre alıyo bir depoyla 200 km yaparmı yani :D
ylmzzz
09 Mart 2006, 23:16
benim motor şehiriçinde 4lt yle 150-160 km yapıyor. motor küçük olunca bağırtıyoz biraz :mrgreen:
ama vitesleri erken atarsan ya da uzun yolda 5 ykr yaktı geçen gün ölçtüm.
honda karbüratör farkından daha az yakar 125cc lerden. sakin kullanırsa 200km yapmasa da çok yaklaşır. viteslere ve devire bağlı.
beat ler gibi kayışlı değil vitesli motor sonuçta yakıt sağ elinde :)
byjeoloji
10 Mart 2006, 00:18
Abartmam yaaaa 4, vitesde 50 km hız :D
ylmzzz
10 Mart 2006, 00:25
4 viteste 50 km/h ile gidersen 5 ykr yakar. aynı hızı 2. viteste yaparsan yakıt doğal olarak 7-8 ykr bile olacaktır.
bence cup motorlar kullanışlı motorlar. 110cc motor benim ki 125c scooterlardan hızlı ve daha seri. ayrıca ben tecrübe kazanmak için bunu aldım. diğer viteslileri sürüyorum arada zorluk çekmiyorum. ilerde motoru değiştirince de kolay alışırım.
honda servisiyle konuştum. çin motorları hondaya göre fazla yakar çünkü karbüratör farkı var dedi. yani 300ytl lik honda karbüratörü :)
byjeoloji
10 Mart 2006, 02:02
4 viteste 50 km/h ile gidersen 5 ykr yakar. aynı hızı 2. viteste yaparsan yakıt doğal olarak 7-8 ykr bile olacaktır.
bence cup motorlar kullanışlı motorlar. 110cc motor benim ki 125c scooterlardan hızlı ve daha seri. ayrıca ben tecrübe kazanmak için bunu aldım. diğer viteslileri sürüyorum arada zorluk çekmiyorum. ilerde motoru değiştirince de kolay alışırım.
honda servisiyle konuştum. çin motorları hondaya göre fazla yakar çünkü karbüratör farkı var dedi. yani 300ytl lik honda karbüratörü :)
Ya ylmzzz kardeş Allah pişman etmesin seçtiğimde çok stres yaşadım acaba iyi bi model değilmi diye sağolasın bu akşam içimi rahatlattın biladerim ya ben scooter ile bir kaza geçirdim virajı alamayıp sivil polise çarptım üstelik kiralık motorla ehliyeti bırak nufus cüzdannım bile yoktu (rent a car daydı) bu yüzden şehir içinde sürat yapmam 50-60 arası verdiğin bilgilere göre beat ten daha az yakıyo iyi bi seçim yapmışım heralde bu motorun rodajı nasıldir bir fikrin varmı yada fikri olan biri varmı???
Her türlü yardımınıza ihtiyacım var mesela şimdiden pisko oldum ya çalınırsa diye kaskosu nekadardır herkeze kazasız belasız günler diliyorum....
ylmzzz
10 Mart 2006, 02:19
rodajda motoru bağırtma kısacası. ilk 500km 40-50 yle git yeter.
sabit viteste uzun süre gitme arada vites değiştir. 500km den sonra motoru düz bir yolda hızlandır. biraz yüklen yani. arada uzun mesafeye gidersen motorun açılması için en iyisi budur bence. innovanın 110-120 gibi hızlara rahatça çıktığını servisinden duymuştum.
babam sana scooter almam alacaksan vitesli al yoksa almam demişti bana. istemeyerek aldım şimdi ise çok memnunum. scooter da kullandım ama cup modellerini kullanmak daha zevkli geliyor şimdi.
cup modellerinin scooterlara göre bir artısı da lastiklerinin büyük olması. virajlarda scootera göre çok daha güvenlidir.
güvenliğe gelince alarm filan değil bence 2 tane kilit alırsın birini arka lastikten birini de motorun arka demirinden sabit bir demire bağlarsın. ayrıca kilit konusuda çok önemli piyasanın en iyi kilitlerinden birini aldım anahtarla açılması mümkün değil ama kırmışlar bi de baktım kalın kilitin içi incecik.
kilit takacaksan kalın bi zincir alacaksın asma kilitlerle bağlayacaksın çok daha güvenli. benim motorum çalınıyordu komşum sayesinde kurtuldu.
dediğim gibi zincir ve asma kilit tak iki tane. motoru da ulaşması zor biyere koy. ondan sonra da Allah a emanet et bişey olmaz.
muvattali
10 Mart 2006, 20:54
Sevgili byjeoloji, yaklaşık 8 aydır Innova kullanıyorum. Bana sorarsan iyi bir başlangıç yapmışsın derim. Bikere bu Innova öyle birşey ki -senin kaygılarını çok iyi anlıyorum, uzun süre ne alayım diye düşünürken ben de senin gibi kendimi Innova alırken buldum- ilk olarak "yahu acaba iyi mi yaptım" etkisi yapıyor, sonra kullandıkça "hiç ben yanlış yapar mıyım" diye düşündürüyor, sonra da "yav biraz büyük bir motor almalıyım ama ben bunu satmaya nasıl kıyarım" diye kara düşüncelere sevkediyor insanı. Yazın mıcırda devrilmeden dolayı meydana gelen çizikler içime sinmediğinden 2 hafta önce ön grenaj ve çamurluk ile yan siperlik dahil 4 parçasını birden değiştirdim (140 YTL), yani fikir versin diye söylüyorum, parçaları diğer modellere göre oldukça ucuz.
Innova ile İstanbul'da her yere gidiyorum. Hatta geçen yaz Kırklareli-Vize turu yaptım, en ufak bir sorun yaşamadım (TEM Otoyolundaki aşırı rüzgar dikkat katsayını arttırmana, hız limitini ise iyice düşürmene yol açıyor). Geçen Pazar ise Çatalca'nın köylerinde turlayıp durdum, çamurlara girdim, bozuk yollardan geçtim, dönüşte bu kez TEM'den kaçayım derken B.Çekmece yolunda rüzgarın kralına yakalandım ve yoğun kamyon trafiği arasında soğuk terler döktüm. Yani hafif oluşu bu anlamda ciddi sorun yaratıyor.
Bu açıdan bakılırsa kesinlikle uzun yol motoru değil, şehir içinde ise ideal bir yol arkadaşı. Gidonu dar olduğu için özellikle İstanbul gibi trafiği çok yoğun şehirler için biçilmiş kaftan. Yani çok önerilecek bir şey değil ama, araçlar dururken veya tin tin ilerlerken Innova ile onlara ayak uydurmaya çalışmak da düşünülemez di mi ama. Demem o ki, araçların arasından nasıl geçerim şeklindeki fobim, araçların arasından sıyrılıp geçme hobime dönüştü bu sayede :P
Yakıt sarfiyatına gelince, ben bu konuda litre/kuruş hesabı yapamıyorum ama, dolu 1 depo ile -ki depo hacmi sadece 3,7 lt.- 140 km. yol katettiğimi söyleyebilirim. Süratine gelince, ideal limit bence 90 km/h. 100 km. süratin üzerinde zaptı biraz zorlaşıyor, zorlayınca 110 hatta koşullar uygunsa 120'yi bile görebilmek mümkün (hafif eğimli, rüzgarsız yollarda tabii). Ama belirttiğim gibi hızlı trafikte aşırı dikkat gerektiriyor bu durum.
Bu arada, otomatik debriyajlı oluşu bence bir avantaj, özellikle yeni kullanıcılar için. Vites sayısının 4 olması ise ciddi bir dezavantaj, çünkü 80'in üzerinde motor yaygarayı koparmaya başlıyor:cyclopsan
Sonuç olarak, küçük hacimli ama güçlü motoruna estetik görünümü ile marka ve servis kalitesi de eklenince, Innova bence ideal bir motosiklet olarak adını yazdırır. Bir sonraki motorum ne olacak diye düşünürken şimdilerde 2. motorum ne olmalı diye ciddi ciddi düşünmeye başladım. Yani Innova'yı satmaya kıyamayacağım galiba.
ROCCO_MCT250
11 Mart 2006, 00:31
bu otomatik debriyajlı motorlarda hız keserken vites düşürmek sorun olmuyo mu?
ylmzzz
11 Mart 2006, 00:35
bu otomatik debriyajlı motorlarda hız keserken vites düşürmek sorun olmuyo mu?
yüksek devirlerde vites düşürmedikçe sorun olmaz. diğer vitesliler gibi hafif gaz verip vites düşürürseniz daha iyi olur. motor kaymaz.
mesela 2. viteste 50 yle giderken 1e alırsanız olacaklardan ben sorumlu değilim:mrgreen:
ceysin53
11 Mart 2006, 00:47
ne diyelim,senin için hayirli olsun,gule gule kullan.
ceysin53
11 Mart 2006, 00:53
sizden bır rıçam var arkadaşlar,
bende 125 lık suzukı var,yaklaşik 18 ay elimde ama bozuk,bır kaç tamırçıya
getırdım ama yapamadılar,suzukı servısı yada yapabıleçegım bır yer bılıyormusunuz,yardımçı olursanız mınnetter kalırım,
byjeoloji
11 Mart 2006, 00:55
rodajda motoru bağırtma kısacası. ilk 500km 40-50 yle git yeter.
sabit viteste uzun süre gitme arada vites değiştir. 500km den sonra motoru düz bir yolda hızlandır. biraz yüklen yani. arada uzun mesafeye gidersen motorun açılması için en iyisi budur bence. innovanın 110-120 gibi hızlara rahatça çıktığını servisinden duymuştum.
babam sana scooter almam alacaksan vitesli al yoksa almam demişti bana. istemeyerek aldım şimdi ise çok memnunum. scooter da kullandım ama cup modellerini kullanmak daha zevkli geliyor şimdi.
cup modellerinin scooterlara göre bir artısı da lastiklerinin büyük olması. virajlarda scootera göre çok daha güvenlidir.
güvenliğe gelince alarm filan değil bence 2 tane kilit alırsın birini arka lastikten birini de motorun arka demirinden sabit bir demire bağlarsın. ayrıca kilit konusuda çok önemli piyasanın en iyi kilitlerinden birini aldım anahtarla açılması mümkün değil ama kırmışlar bi de baktım kalın kilitin içi incecik.
kilit takacaksan kalın bi zincir alacaksın asma kilitlerle bağlayacaksın çok daha güvenli. benim motorum çalınıyordu komşum sayesinde kurtuldu.
dediğim gibi zincir ve asma kilit tak iki tane. motoru da ulaşması zor biyere koy. ondan sonra da Allah a emanet et bişey olmaz.
bu gün kavuştım motoruma 4. vitesda 60 km hızı geçmedim 50-60 arasında sürekli gidip geldim deposu 8 milyona doldu bu arada km ve benzin göstergesi dijital ayrıva kadranı süper gösterişli vitese alışmam biraz uzun sürdü çok tecrübem yok diye ama yarın olsunda biraz gezeyim diyorum walla kilit konusunda ise 2 tane sağlam kilit aldım biri ön balataya takılan şu deliklere geçen kiltten yaklaşık 15 ytl diğeri ise bayağı kalın böyle metal korumalı (umarım seninkinden değildir) oda 30 ytl....
Şimdi apartman girişine koydum motoru normal kilitledim ön teker kilidini taktım sonra büyük kildi ise motorun orta sehpasından apartman demirine kiltledim sanırım bişi olmaz bizim kapıcı ve komşular duyarlı değiller hele kapıcı kıçında pireler uçuşur öle yani 200 ytl ye kask aldı babam çokmu pahalı yada gereksizmi sizce birde 160 ytl ye bagaj taktık...Kısa zamnda resimlerini çeker yollarım....Kardeş harbi dediğin gibi vites küçültürken birden :queen: böle oluyooo :D sanırım enson artık durmak üzeryken değiştirecez vitesi yada durduktan sonra...
byjeoloji
11 Mart 2006, 00:56
ne diyelim,senin için hayirli olsun,gule gule kullan.
Teşekkür ederim kazasız belasız inşallah...hep beraber
byjeoloji
11 Mart 2006, 00:59
Sevgili byjeoloji, yaklaşık 8 aydır Innova kullanıyorum. Bana sorarsan iyi bir başlangıç yapmışsın derim. Bikere bu Innova öyle birşey ki -senin kaygılarını çok iyi anlıyorum, uzun süre ne alayım diye düşünürken ben de senin gibi kendimi Innova alırken buldum- ilk olarak "yahu acaba iyi mi yaptım" etkisi yapıyor, sonra kullandıkça "hiç ben yanlış yapar mıyım" diye düşündürüyor, sonra da "yav biraz büyük bir motor almalıyım ama ben bunu satmaya nasıl kıyarım" diye kara düşüncelere sevkediyor insanı. Yazın mıcırda devrilmeden dolayı meydana gelen çizikler içime sinmediğinden 2 hafta önce ön grenaj ve çamurluk ile yan siperlik dahil 4 parçasını birden değiştirdim (140 YTL), yani fikir versin diye söylüyorum, parçaları diğer modellere göre oldukça ucuz.
Innova ile İstanbul'da her yere gidiyorum. Hatta geçen yaz Kırklareli-Vize turu yaptım, en ufak bir sorun yaşamadım (TEM Otoyolundaki aşırı rüzgar dikkat katsayını arttırmana, hız limitini ise iyice düşürmene yol açıyor). Geçen Pazar ise Çatalca'nın köylerinde turlayıp durdum, çamurlara girdim, bozuk yollardan geçtim, dönüşte bu kez TEM'den kaçayım derken B.Çekmece yolunda rüzgarın kralına yakalandım ve yoğun kamyon trafiği arasında soğuk terler döktüm. Yani hafif oluşu bu anlamda ciddi sorun yaratıyor.
Bu açıdan bakılırsa kesinlikle uzun yol motoru değil, şehir içinde ise ideal bir yol arkadaşı. Gidonu dar olduğu için özellikle İstanbul gibi trafiği çok yoğun şehirler için biçilmiş kaftan. Yani çok önerilecek bir şey değil ama, araçlar dururken veya tin tin ilerlerken Innova ile onlara ayak uydurmaya çalışmak da düşünülemez di mi ama. Demem o ki, araçların arasından nasıl geçerim şeklindeki fobim, araçların arasından sıyrılıp geçme hobime dönüştü bu sayede :P
Yakıt sarfiyatına gelince, ben bu konuda litre/kuruş hesabı yapamıyorum ama, dolu 1 depo ile -ki depo hacmi sadece 3,7 lt.- 140 km. yol katettiğimi söyleyebilirim. Süratine gelince, ideal limit bence 90 km/h. 100 km. süratin üzerinde zaptı biraz zorlaşıyor, zorlayınca 110 hatta koşullar uygunsa 120'yi bile görebilmek mümkün (hafif eğimli, rüzgarsız yollarda tabii). Ama belirttiğim gibi hızlı trafikte aşırı dikkat gerektiriyor bu durum.
Bu arada, otomatik debriyajlı oluşu bence bir avantaj, özellikle yeni kullanıcılar için. Vites sayısının 4 olması ise ciddi bir dezavantaj, çünkü 80'in üzerinde motor yaygarayı koparmaya başlıyor:cyclopsan
Sonuç olarak, küçük hacimli ama güçlü motoruna estetik görünümü ile marka ve servis kalitesi de eklenince, Innova bence ideal bir motosiklet olarak adını yazdırır. Bir sonraki motorum ne olacak diye düşünürken şimdilerde 2. motorum ne olmalı diye ciddi ciddi düşünmeye başladım. Yani Innova'yı satmaya kıyamayacağım galiba.
Dostum verdiğin bilgiler için çok teşekkürler sen nasıl ve nerede kitliyosun motorunu ya bizim buralarda motoru görünce herkez cunnnncuıııkk diyo yaw:queen: :queen:
byjeoloji
11 Mart 2006, 22:13
Arkadaşlar ya bu kaskoyu yapan varmı aranızda??
muvattali
13 Mart 2006, 11:33
Dostum verdiğin bilgiler için çok teşekkürler sen nasıl ve nerede kitliyosun motorunu ya bizim buralarda motoru görünce herkez cunnnncuıııkk diyo yaw:queen: :queen:
Ben de senin gibi apartman girişine bırakıp demire bağlıyorum. Ama daha önemlisi kasko yaptırdım, en iyi emniyet kasko. Bunun için sana özelden mesaj geçiyorum, bir bakıver:) Bir de motorunun üzerini branda benzeri birşeyle ört ki dikkat çekmesin, hem nazar da deymez böylece :queen:
byjeoloji
13 Mart 2006, 23:40
Ya dostum bi fiyat verseydın barı Adanadayım ben...Yinede özel mesaj için sağol dostum...
ROCCO_MCT250
13 Mart 2006, 23:47
hiç vitesli motor kullanmayanlar için sürüşü nasıl bide arka fren ayakla kontrol ediliyo buna alışmak kolay oluyor mu?
ylmzzz
14 Mart 2006, 00:12
hiç vitesli motor kullanmayanlar için sürüşü nasıl bide arka fren ayakla kontrol ediliyo buna alışmak kolay oluyor mu?
benim önceden motor tecrübem yoktu. ilk motorum yarı otomatikti. alışması en fazla 2-3 gün sürüyor.
arka fren konsuna gelince alışması çok kolay. ayrıca unutmayalım ki büyük motorların çoğu ayaktan fren yani arka frenleri. ben bu motoru kullandıktan sonra diğer vitesli motorlarda fazla zorluk çekmiyorum.:)
hyosung150
14 Mart 2006, 00:39
hayırlı olsun aldığın motorda rodaj diye bir şey yoktur bu motorun motoru çok sağlam bir motordur ilk aldığında istediğin kadar bağıttır zorla farketmez
ylmzzz
14 Mart 2006, 01:42
hayırlı olsun aldığın motorda rodaj diye bir şey yoktur bu motorun motoru çok sağlam bir motordur ilk aldığında istediğin kadar bağıttır zorla farketmez
bu kadar kişi bişey bilmiyor heralde. bi sen böyle demişin. ayrıca motorları üreten mühendisler bile kullanma klavuzlarına rodajı yazmış:farao:
motosport
14 Mart 2006, 02:20
hayırlı olsun aldığın motorda rodaj diye bir şey yoktur bu motorun motoru çok sağlam bir motordur ilk aldığında istediğin kadar bağıttır zorla farketmez
motorda rodaj olmaz olurmu ya motorun sağlığı için belli bir km içerisinde düzgün rodaj yapmak lazım ama sen eşşek niyetine bineceksen o ayrı tabi :farao:
muvattali
14 Mart 2006, 12:02
Ya dostum bi fiyat verseydın barı Adanadayım ben...Yinede özel mesaj için sağol dostum...
Ben 280'e halletmiştim. Daha ucuza yaptırmak da mümkün olabilir sanırım.
ROCCO_MCT250
15 Mart 2006, 00:23
Sorularımla başınızı ağrıttım ama ilk kez motorum olacak ve bu motoru ciddi bir şekilde düşünüyorum ama vitesli tecrübem yok ve daha önceki sorularımda bu yönde oldu zaten şimdi bu motorla yokuşa çıkarken vitesi hesap edemedim ve yüksek vitesle girdim diyelim yokuşun bir yerinde vitesi düşürsem motor yokuşun ortasında durup kalmaz dimi
ylmzzz
15 Mart 2006, 02:05
Sorularımla başınızı ağrıttım ama ilk kez motorum olacak ve bu motoru ciddi bir şekilde düşünüyorum ama vitesli tecrübem yok ve daha önceki sorularımda bu yönde oldu zaten şimdi bu motorla yokuşa çıkarken vitesi hesap edemedim ve yüksek vitesle girdim diyelim yokuşun bir yerinde vitesi düşürsem motor yokuşun ortasında durup kalmaz dimi
bu motorlarda rampada vitesi düşür artır istediğin gibi. nasıl arabada yokuş çıkarken vites düşebiliyorsun bu motorda da düşebilirsin vitesi. zaten cup motorların avantajıda bu. vitesi düşersin scooterları arkada bırakırsın rampada :cherry:
ROCCO_MCT250
15 Mart 2006, 04:19
Ylmzzz teşekkürler arkadaşım yardımların için sayende bayağa bilgim oldu
innova92
08 Nisan 2006, 22:51
bence çok iyi bir seçim yapmışsın bu motor başlangıç için süper bu motoru hızlandırmak istiyorsan şunu yapacaksın motorda pis gaz çıkartmayı engelleyici bir sistem var onu çıkarttırcan hem güzelde ses çıkarıyo,sarsmaya gelince aynaları çok büyük onları çıkarırsan sarsma azalıyo+hayırlı olsun
ylmzzz
09 Nisan 2006, 00:06
bence çok iyi bir seçim yapmışsın bu motor başlangıç için süper bu motoru hızlandırmak istiyorsan şunu yapacaksın motorda pis gaz çıkartmayı engelleyici bir sistem var onu çıkarttırcan hem güzelde ses çıkarıyo,sarsmaya gelince aynaları çok büyük onları çıkarırsan sarsma azalıyo+hayırlı olsun
ilk önce çevre arkadaşım. bu tür bilgiler vermeyin lütfen. hızdaki 10km/h artış çevreden asla önemli değildir. arabalarda da katalizatörün çıkarılmasına karşıyım ben.:farao: :farao:
bu arada aynaları çıkarırsan aynaya bakmadan giden bilinçsiz motorcular arasına girersiniz. aynasız motor olur mu? sonra şerit değiştirirken arkadan geleni görmezsiniz suçu araba sürücülerine atarsınız.:pr:
motorun orjinalini bozmayın. aynalar da ekzoz sistemi de mühendislik hesaplarına göre çevre performans ve yakıt oranlarına göre tasarlanmıştır.:bounce:
sonix
09 Nisan 2006, 00:23
bu otomatik debriyajlı motorlarda hız keserken vites düşürmek sorun olmuyo mu?
ben yapıyorum sorun olmuyor :mrgreen: tabiki yöntemini yaparak..:) vites düşüreleceği zaman vitesi düşürür düşürürmez gaz verilmeli.böylece devir düşmesi engellenir ve motor yığılmaz.
birde cuplarla fazla tek teker yapmayın debriyaj balataları gidiyor:queen:
ylmzzz
10 Nisan 2006, 02:48
birde cuplarla fazla tek teker yapmayın debriyaj balataları gidiyor:queen:
ben değiştirdim debriyaj balatasını. tek teker yapıncaya kadar ... çıkıyo zaten motorun. 7,5hp :queen:
suphickr
12 Mayıs 2006, 14:18
Selam arkadaşlar. Bewn moped kullanıcısıyım ve yakında anf 125 innova almayı planlıyorum. Şöyle bir sorum olacak örneğin mopedle yokuş aşağı inerken boşa atıp boşta gitme şansım yok yani yokuş inerken motor devri ile iniyor. Acaba innova 125 yarı otomatik vitesli motor, veya benzerleri misal yokuş aşağı inerken 3. viteste gaz vermezsem boşa atmadan (N konumu) motor devri ilemi iner yoksa boştaymış gibi tekerlekler motordan bağımsız yokuştaki ivmesine bağlı olarak hızlanır (Yakıt sarfiyatı için bence önemli)?
Bu aslında uzun süredir kafamda olan bir soru. Ayrıca bu motoru niye 3,5 litere benzin deposu koyarlarki :( 10 LT benzin deposu olsada 1 ay rahat bi şekilde gezilebilse, benzicinin yolunu unuturuz diyemi depo kapasitesi az :)) Depo modifiye yapılarakdan büyütülebilirmi :cherry:
(Yaw bende ne çok soru soruyom...:pr: )
ylmzzz
12 Mayıs 2006, 14:54
Selam arkadaşlar. Bewn moped kullanıcısıyım ve yakında anf 125 innova almayı planlıyorum. Şöyle bir sorum olacak örneğin mopedle yokuş aşağı inerken boşa atıp boşta gitme şansım yok yani yokuş inerken motor devri ile iniyor. Acaba innova 125 yarı otomatik vitesli motor, veya benzerleri misal yokuş aşağı inerken 3. viteste gaz vermezsem boşa atmadan (N konumu) motor devri ilemi iner yoksa boştaymış gibi tekerlekler motordan bağımsız yokuştaki ivmesine bağlı olarak hızlanır (Yakıt sarfiyatı için bence önemli)?
Bu aslında uzun süredir kafamda olan bir soru. Ayrıca bu motoru niye 3,5 litere benzin deposu koyarlarki :( 10 LT benzin deposu olsada 1 ay rahat bi şekilde gezilebilse, benzicinin yolunu unuturuz diyemi depo kapasitesi az :)) Depo modifiye yapılarakdan büyütülebilirmi :cherry:
(Yaw bende ne çok soru soruyom...:pr: )
vitesi N konumuna yani boşa alamıyorsun giderken. fakat vites koluna hafifce basarak debriyaja basmış gibi boşa alabilirsin. ayağın vites kolundayken inersin yokuşu.
benzin deposu değişmez sanırım. hem yer sorun olur hem de gereksiz şekilde para harcarsın. 3,5 lt az tabi ama idare etmek en iyisi.
suphickr
12 Mayıs 2006, 18:13
vitesi N konumuna yani boşa alamıyorsun giderken. fakat vites koluna hafifce basarak debriyaja basmış gibi boşa alabilirsin. ayağın vites kolundayken inersin yokuşu.
benzin deposu değişmez sanırım. hem yer sorun olur hem de gereksiz şekilde para harcarsın. 3,5 lt az tabi ama idare etmek en iyisi.
Ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim. :cat: Yalnız ufak bir sorum daha vites pedalına hafifce basınca boşa alınıyor ama debriyazj baskı balatasına zarar verirmi veya vites sistemine?
Teşekkürler türkiyem :rendeer:
ylmzzz
16 Mayıs 2006, 02:47
mesajı görmemişim pardon.
debriyaja zarar vermiyor. ama boşa alıp gaz verirsen ve ayağını vites kolundan çekersen zarar verebilir.
gaz vermeden çekin ayağınızı.
deniz_A
22 Temmuz 2006, 16:21
Herkese selam, kısa bir süre önce bir İnnova da ben aldım. Benim ilk motorum ve daha ancak 200km sürdüm. Tecrübem bununla sınırlı yani :) fakat benim gibi henüz başlayan biri ne kadar memnun olabilirse, ben de o kadar memnunum motordan. Kullanımı kolay geldi ve şehir trafiğine girmeden de 2,9 litre ile 155km gitmemde bana oldukça ekonomik geldi. Üstelik 50-60 km sini 2 kişi gittik. Ne var ki motoru teslim alırken bana verilen kullanım kitapçığında bana biraz yetersiz geldi. Aklımda bir iki nokta var sormak istediğim:
Öncelikle otomobil kullandığım için, motorlu araçlarla ilgili birtakım alışkanlıklarım oturmuş durumda. Ben de aynılarını bu motorda kullanıp teknik bir hasar vermek istemiyorum.
bu motor hava soğutmalıymış. Ben de onu güneyde kullanıyorum. Acaba ne gibi şeylere dikkat etmek gerekir?
Motor soğukken jikle çekilerek çalıştırılmalıymış, üstelik 30 derece gibi sıcak yaz günlerinde de. Ben de öyle yapıyorum fakat, çalıştırdıktan hemen sonra gitmeye kalkınca motor stop ediyor -bazı scooter larda böyle birşey görmedim- sonuçta ne kadar ısıtmak lazım ya da ısındığı nasıl anlaşılacak?
ben 2dk falan bekliyorum, jikleyi kapatıp gazı kapayınca motor stop etmzse gidiyorum.
bir de motorda benim pek anlayamadığım bir vites sistemi var. Biraz karmaşık birşeye benziyor sanki. Böyle karmaşık şeyler bende hatalı kullanımda kolay sorun çıkarırmış izlenimi bırakır :) Acaba bu aksamın uzun ömürlü olması ve yıpranmaması için kullanırken nelere dikkat etmek lazım?
honda servisi bana 1 litre ile 40-45 km gidebileceğimi söyledi. daha rodaj dolmadığı için benim ise şuan daha fazla yakmam lazım. oysa ben 1 litre ile 50-55 km gidiyorum. demekki diğer motor kullanıcılarından farklı yaptığım birşeyler var :) dediğim gibi otomobile alıştığım için motoru da onun gibi kullanıyorum büyük ihtimalle. Ben motorun kompresyonunu hissedince yolun eğimine ve trafiğin durumuna göre vites büyültüyorum. Otomobilde aynı şekilde giderken 2500-3000 gibi vites değiştirmiş oluyorsunuz ve ben araba ile de pek fazla yakıt tüketmeden gidiyorum. Ama motorda bir devir göstergesi yok ve ben çok erken mi vites değiştirdim sadece sese ve motorun gidişine göre karar veriyorum. Bu arada 2. viteste 50-60 a da çıkıp 3 geçtiğim oldu, yada 40 ta da 3 e geçtiğim. Acaba motoru zorluyor muyum, ya da yalnış birşeyler yapıyormuyum?
Motorları özellikle de İnnova da ki farklı vites sistemini ve hava soğutma teknolojisini bilenler varsa bana bu konularda fikir verebilirler mi?
hasan soner açıkgöz
12 Eylül 2006, 06:53
vallla hıc uzulme derım cunku bende bu motosikletı cok dusundum ama maddıyat etkılı oldugu ıcın alamadım.ıyı motor kazasız belsasız kullanımlar.
YAMAHA-125-Z
15 Eylül 2006, 22:38
BENDE SİZE BİR KAÇ TANE MODİFİYELİ İNNOVA RESMİ AKTARIYIM
http://img162.imageshack.us/img162/690/bikepics673690fulleo6.jpg
http://img183.imageshack.us/img183/4794/bikepics673744800do1.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/4750/bikepics233075fulljh4.jpg
ouzkrz
24 Ocak 2007, 13:16
yaw ben de innova alacağım da onun bagajına kask sığıyor mu?arkadaşta çin malı bi motor var kaskı motorun üstüne bıraktı döndüünde bulamadı.çalınmış.o yüzden soruyorum
TuğrulÖzbek
24 Ocak 2007, 20:20
innovanın bagajına bir çift eldiven ancak sığar
muvattali
20 Mart 2007, 15:57
cok süüper bii motor herkese tek kelime ile tavsiyeederimmm
cevran07
29 Mart 2007, 16:38
honda innova,ya laf yok 2 kişi 200 kg ve antalyada bulunan döner (gazinoya) çıktık arkadaşla hemde yarım saatle çıktık diğer(10 km) motosikletler arkamızda kaldı çin malı motosikler benim motor canavar gibi yapmışlar ne diyelim hakkını vermişler ilk zamanlar çok pişmandım şimdi çok memnunum allah herkese böyle bi motosiklet nasip eylesin....
muvattali
09 Mayıs 2007, 00:36
cok süüper bii motor herkese tek kelime ile tavsiyeederimmm
Uh, bu mesajı 15 yaşındaki kızım yazmış.. İyi de yapmış aslında, ben istesem de böyle güzel tarif edemezdim :P Bu arada innovayı sattım diye kendisiyle aram hala biraz limoni çünkü çok seviyordu gerçekten ve çok da iyi kullanıyordu, haklı aslında kızmakta :pale:
doktor_12
12 Mayıs 2007, 02:51
abi hani derler ya bu motor 20000 3000(çin malları için) görmez km olarak.BU çin deil ben 3 haftadır araştırma yapıorum aslında scooter almak istiyordum birden buna kanım ısındı bi honda ilgimi çekti neyse yarım kalan soruma devam edim bu motor kaç bin kmde dökülmeye başlar(ilk motorum olcak dogal olaraak istemedende olsa kötü kullancam bayaa zorlancak yani ona göre cvp yazarsanız sevinirim) şimdiden tşk herkese
ylmzzz
12 Mayıs 2007, 03:21
abi hani derler ya bu motor 20000 3000(çin malları için) görmez km olarak.BU çin deil ben 3 haftadır araştırma yapıorum aslında scooter almak istiyordum birden buna kanım ısındı bi honda ilgimi çekti neyse yarım kalan soruma devam edim bu motor kaç bin kmde dökülmeye başlar(ilk motorum olcak dogal olaraak istemedende olsa kötü kullancam bayaa zorlancak yani ona göre cvp yazarsanız sevinirim) şimdiden tşk herkese
Dünyanın en sağlam motorlarından arkadaşım belki de. KM yaparak motoru eskitemezsin bile. Gerçekten çok sağlam bir motor.Çin malı filan da değil. Honda yani. Honda titanlar vardı 125cc onlar bile 90-100 bin km yaptı bi sorun çıkarmadılar. Sağlamlık konusunda gönül rahatlığıyla alınabilecek motor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO