PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

halilom
13 Haziran 2014, 21:14
Kardeşim bu lakırtı selmani nin dediği gibi kronik 3-4 kere sıktırdım sanırım belli bir süre sonra tekrardan ses yapıyor.
Poyraz senin motor da hayırlı olsun kardeşim km az mış. Bu vitesler dişli oranlarıyla alakalıdır. Ben hiç dikkat etmedim ama 4. vitesde 80 gayet normal geldi. :bestmt:

isobln
13 Haziran 2014, 21:25
Topcase taktırdııım :cherry:
http://i.hizliresim.com/1PlLgj.jpg

poyraz_cskn
14 Haziran 2014, 09:59
Tesekur ederim ilker abi fkt oda saglm;) eyw halilom tesekr ederim
U ya nasip
DiyiCiyik agam

Storm Yilkan
16 Haziran 2014, 03:38
Selam tüm xr 125 camiasi kullanıcıları...
forumu marttan bu yana takip ediyorum ve nisanda 1900 km de kirmizi bir xr 125 buldum ve aldim
Motorumdan gayet her konusunda memnunum fakat son 10 gündür N lambasi surekli yaniyor.
Acaba sebebi ne olabilir herbiseyini tamirciye kucalatmayi sevmeyen biri olarak bilgisi olan abi ve kardeslerimden yardim bekliyorum...
Herkese kazasiz belasiz ve cezasiz surusler :-)

ilkerabi
16 Haziran 2014, 08:54
Önceden debriyaj koluna basınca yanıyor muydu?
Fabrika çıkışı debriyaja basınca yanacak şekildedir ama servisler iptal edip sadece boşa atıldığında yanacak şekilde bir fişin bir ucunu iptal ediyor.
Debriyaj koluna bağlı olan iki kablodan birinin fişini dikkatlice sökün. Lamba sönüyorsa bu koldaki müşür arızalı.
Değilse far tası içinde kablo değiyor.
O da değilse sol ayağınızı bastığınız vites/şanzıman bloğuna bağlı kablo var, o kabloda arıza olabilir.

Storm Yilkan
16 Haziran 2014, 22:31
Yok abi sadece bosta iken yaniyordu ama 10 gundur hep yaniyor vitese aldigimda bile hem vites yanio hemde N lambasi.
Soylediklerini dikkatlice bi uygulayayim bakalim ne olacak.
Bilgilerin icin teşekkür ederim ilkerabi :-)

Blackeagletr
18 Haziran 2014, 01:44
Bugün benim motorun titreşimi ciddi anlamda canımı sıkmaya başladı.
Bugün 60km kadar yol yaptım. 50-80km arası seyahatte, özellikle ayak pegleri uyuşturacak karıncalandıracak seviyede titriyor. Çok rahatsız oldum. Elciklerde pek yok.
Özel durumları da söylemem gerekirse, motorda koruma demiri var. Elimi o rahatsız edici titreşim anında motor bloğuna koyduğumda motorda zerre titreşim yok. Koruma demirine koyduğumda ise ayağımdan beter titriyor ! Aktarma sisteminde mi titreşim oluşuyor diye de düşündüm. Motor sabit boşta gaz verdiğimde de titriyor.

Şüphelendiğim şeyler, sırasıyla şu şekilde,

-Koruma demirinin yanlış montajı, veya uygunsuzluğu nedeniyle şasi titriyor, bu da peglere yansıyor. Hoş, titremeyen blokla nasıl titriyor demir bilmiyorum. O çok az titreşimi koruma demiri yayıyor olabilir.
-Buji, ateşleme bobini, sübap ayarı üçlüsünden birinde sıkıntı olduğundan vuruntulu çalışıyor olabilir ?
-Tüm gevşek civataları sıktım, ama gözümden kaçabilecek gevşek bir civata olabilir, son ihtimal.
-Krank balansöründe fabrikasyon hatası nedeniyle sıkıntı olabilir.

Büyük ihtimal 1. veya 2. düşündüğüm. Koruma demirsiz halini bilmediğim için öncesini bilmiyorum. Motoru çalıştırmadan koruma demiri taktırmıştım.

Yarın 500km ilk bakımına gideceğim. Büyük ihtimal "Daha motor açılmamıştır" zırvalarını atacaklar da, yemezler. Hafif titreşim olur da, bu kadar olmaz.

selmani
18 Haziran 2014, 10:21
Ayak peklerinde titreşim olduğu doğrudur ama bu yolda çoğu zaman aklina gelmeyecek kadar azdir ancak ayagina çok ince sandalet veya alti ince yazlik ayakkabi giyiyorsan daha fazla hissedersin yalniz genede uyusturacak kadar olmaz.
senin koruma demiri vidalarin tam skılmamış yada ince bir saplama takmis olabilirler orijinali kisa çünkü söküp tekrar takarsan veya sökülüyken denersen kesinleşir

Storm Yilkan
18 Haziran 2014, 14:08
Benim motorda sadece 6000-7500 civarı devirlerde çok çok az var yani çoğu kişinin hissedemeyeceği derecede.
Fakat senin canını sıkacak derecede bi titreşim söz konusu ise bencede bi demiri söküp kullanmayı deneyebilirsin.

Blackeagletr
18 Haziran 2014, 16:30
Bugün bakıma götürdüm, titreşimi düşürmeyi başardık, dünkü gibi titremiyor artık, normal Ybr seviyesine düştü diyebilirim.

Yağ değişti, karbüratör ayarı yapıldı, gidon boşluğu alındı, zincir gerildi.
Yine de koruma demiri yüzünden hafif bir titreşim var gibi, koruma demirinin arasına takoz gibi birşey koyacağım artık. Koruma demirinden de vazgeçmek istemiyorum.

Yalnız sol gidon topuzum düşmüş, sol elcik titriyor şimdi de :) Biraz sonra yeni gidon topuzu alacağım çok şükür bitti titreşim :)

ilkerabi
19 Haziran 2014, 20:01
Şaseye bir taraftan bağlı diğer taraftan boşta olan parçalarda titreşim en fazla hissedilir.
Direksiyon tutmaçları, kuyruk, varsa topcase ..
Bunlar ne kadar uzun ise titreşim de o kadar artar.
Koruma demiri benimki ile aynı model, bendeki şaseye anten U kelepçesi gibi bişi ile tutturulmuş.
Sizde olup bende olmaması ilginç. Ben de demir takılı olarak aldım servisten. Demirsiz halini bilmiyorum.
Bir gün mobilete binip sonra kendi scooter ıma binince mercedes gibi gelmişti. Scooterdan arabaya geçince de titreşim hissediyordum epey.
Pratikte rölanti ve civarında olması gerekiyor, 6bin-7bin değil..

Blackeagletr
19 Haziran 2014, 20:48
Şaseye bir taraftan bağlı diğer taraftan boşta olan parçalarda titreşim en fazla hissedilir.
Direksiyon tutmaçları, kuyruk, varsa topcase ..
Bunlar ne kadar uzun ise titreşim de o kadar artar.
Koruma demiri benimki ile aynı model, bendeki şaseye anten U kelepçesi gibi bişi ile tutturulmuş.
Sizde olup bende olmaması ilginç. Ben de demir takılı olarak aldım servisten. Demirsiz halini bilmiyorum.
Bir gün mobilete binip sonra kendi scooter ıma binince mercedes gibi gelmişti. Scooterdan arabaya geçince de titreşim hissediyordum epey.
Pratikte rölanti ve civarında olması gerekiyor, 6bin-7bin değil..

Zamanla bu da azalacak gibi, gittikçe azalıyor, zaman ve km gösterecek artık. Bugün motoru Yamaha ustasına götürdüm, acaba sübaplarda mı birşey var diye, baya bir bindi, hiçbir sorunu yok dedi, zamanla oturur titreşim çok az daha yeni olduğundandır dedi.
Serviste de Castrol Actevo 20W-40 koydular, en sevmediğim yağdır kendisi. Başka yağ yokmuş.
1000km de değiştireceğim bunu, eski motorumda da kullanmıştım. Motoru kasıyor.
80-90km motorda çok rahat gayet memnunum. Tam 7000 devirde 90km hıza ulaşıyor, stabil gitmek için güzel bir aralık. Belki biraz aşağısı daha iyi olabilir.

Blackeagletr
22 Haziran 2014, 21:36
ilkerabi, rica etsem koruma demirinin bağlantı noktalarının fotoğraflarını atabilir misin ?

ilkerabi
23 Haziran 2014, 11:44
Tabii buyrunuz:

http://i.hizliresim.com/QXqgdy.jpg (http://hizliresim.com/QXqgdy)

http://i.hizliresim.com/kroYPq.jpg (http://hizliresim.com/kroYPq)

http://i.hizliresim.com/BXY9jM.jpg (http://hizliresim.com/BXY9jM)

http://i.hizliresim.com/glaLQO.jpg (http://hizliresim.com/glaLQO)

http://i.hizliresim.com/0Vd23Z.jpg (http://hizliresim.com/0Vd23Z)

http://i.hizliresim.com/NVPbja.jpg (http://hizliresim.com/NVPbja)

Bu da arka lastik deseni:

http://i.hizliresim.com/Vpdybv.jpg (http://hizliresim.com/Vpdybv)

Yeterli olmuştur umarım.

selmani
23 Haziran 2014, 12:54
Halilom bizim vitesler neden geçmiyor sanırım buldum :)

http://imageshack.com/a/img822/1198/3fii.jpg


Dün ince temizlik yapıyordum bi baktım vites kolu yukarı sürterek aşındırmış elimlede denedim hala sürtüyor kolu tutan vidayı söküp biraz dışa doğru kaydırıp sıktım ama fazlada kaymıyor vidanın geçeceği yol yapmışlar şuan genede çok az bişey sürtüyor ama eskisine nazaran çok çok iyi oldu geçişler aklıma vites kolunu biraz eğmek geldi ama döküm olduğundan elimde kalır diye korktum belki tek taraflı ybr kolu takabilirim[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------

http://imageshack.com/a/img850/2417/4lks.jpg
resim forumdan alıntı

Blackeagletr
23 Haziran 2014, 14:44
Tabii buyrunuz:

http://i.hizliresim.com/QXqgdy.jpg (http://hizliresim.com/QXqgdy)

http://i.hizliresim.com/kroYPq.jpg (http://hizliresim.com/kroYPq)

http://i.hizliresim.com/BXY9jM.jpg (http://hizliresim.com/BXY9jM)

http://i.hizliresim.com/glaLQO.jpg (http://hizliresim.com/glaLQO)

http://i.hizliresim.com/0Vd23Z.jpg (http://hizliresim.com/0Vd23Z)

http://i.hizliresim.com/NVPbja.jpg (http://hizliresim.com/NVPbja)

Bu da arka lastik deseni:

http://i.hizliresim.com/Vpdybv.jpg (http://hizliresim.com/Vpdybv)

Yeterli olmuştur umarım.

Çok teşekkür ederim, görünüşte hiçbir fark yok gibi, üst u kelepçeyi biraz daha yoklayım ben. Lastiğin benim eski lastikle alakası yokmuş :)

ilkerabi
24 Haziran 2014, 10:35
Egzostaki küççük tahliye deliğini tıkayınca hiç bir ses değişimi vs olmuyor.. :(
Bu arada plastik bardak bulamadığım için titreşim testi videosu yapamadık, yakında!
Hee, yukardaki resim forumdan alınma değil, benden benden... Heee..
Aynalara turuncu LED amerikanpark/sinyal yapsak nasıl olur acaba??

Blackeagletr
24 Haziran 2014, 13:19
Actevo 20W-40'ı bu azaba dayanamayaraktan ve motorun da çok çabuk ve fazla ısınmasını da bahane görerekten Castrol Power1 10W-40 ile değiştirdim, 130km lik yağ baya koyu çıktı, simsiyah demeye ramak kalmış. Motorda belirgin rahatlama var. Titreşim baya düştü, sadece sol peg titriyor artık, o da baya az, önceki ayak gıcıklandıran titreşim gibi değil,çok ince. Napın ne edin Actevo 20W-40 koymayın motorunuza.
Depo ve selede zaten yok çalıştığını anlamazsın, gidonda eser miktarda, o da ön tekerin gidona verdiği his diye düşünüyorum.

ilkerabi, titreşim testi videonu sabırsızlıkla bekliyorum, kendiminkile karşılaştırıp içimi rahatlatırım biraz :), bardağı nerelere koyacaksın bilmiyorum ama, sol ayak pegine de koyup denersen sevinirim.
Aynaları araştırmak lazım, çıkık sinyallerden daha hoş olacağına eminim ama fazla sırıtmayanını bulmak lazım.

ilkerabi
24 Haziran 2014, 16:14
Bardak seleye konuyor tabii ki :)
Daha önce discovery kanalı için hazırlamıştım, motor tesadüfen kırmızı ama XR değil.. CBX750 dir.
Bakınız..

http://youtu.be/boxix6ernak

Blackeagletr
24 Haziran 2014, 18:51
Cbx çok güzel motor ya, şu ecnebiler gibi değeri bilinseydi motorların Türkiye'de temiz bir Cbx bulup alınabilirdi ilerde, ama yok. Bizimkilerin çok temiz sıfır gibi dedikleri, gavurların hurda dediğine denk :)

Ha bide Cbf 150 lerin meşhur para testi var :)Ybr nin test videosunu bulamadım, hiç yok.


http://www.youtube.com/watch?v=ZmUFxNbuUaI

http://www.youtube.com/watch?v=znGiedZFgVk

http://www.youtube.com/watch?v=Az7uWt4DAsY

ilkerabi
24 Haziran 2014, 19:19
CBX olsun Kawasaki'nin eski model GPZ-400 veya 500 olsun enfes makineler.
Cbx ler, çoğunluk polis çıkması 750P ler, her şehirde birkaç tane vardır. Ancak parça olayına amerika da bile (!) pahalı ve zor bulunuyor diyorlar. Burda ise bulan maymun şeyine benzetmeye kalkıyor. Türkiyede bu makinayı alıp uğraşmak tam delilik olur. Bütün yaz uzun uzun yol yapmıycaksan hele. (Tornacılıktan vakit kalırsa eğer!)

selmani
25 Haziran 2014, 10:27
Video olayini herkes ceksin bakalim kimin bardağı su tasiracak :)

halilom
25 Haziran 2014, 15:45
Ben bu aralar motora uzağım geniş bi zamanda yapacağım dediklerini selmani aklımdasın :cat:

Blackeagletr
25 Haziran 2014, 17:23
Valla benimki taşırmazsa kimseninki taşırmaz, siz bi koyun hele :P

Blackeagletr
27 Haziran 2014, 18:25
360 km de yedeğe düştü depo. Çoğunluk agresif şehiriçi kullanım.Ana depo 10lt ve yedek depo 2lt diye biliyorum. Burdan hesap yaparsak 2.77lt/100km gibi bir değer çıkıyor.
Siz kaç km'de yedeğe geçiyorsunuz ?

isobln
27 Haziran 2014, 20:04
full dolu depo 270 km ş.içinde yedeğe geçtim ama 1 aydan fazla bindim 270 km için buharlaşmada oldu baya galiba sizin değer gayet iyi

Storm Yilkan
28 Haziran 2014, 02:05
Yedege dustugunde trip metreyi sifirladim ve 20 tl'ye 3.95 lt yakit aldim ve muslugu duze cevirdim tekrar yedege dusene kadar yaptigim sehir ici (sıkı devirli kullanimlarda) 140 km olmustu.
Sanirim 12-14 kurus arasi değişiyor ve ben gayet memnunum :-)

Blackeagletr
02 Temmuz 2014, 17:33
Videolar ne oldu arkadaşlar :P

Tek kişi bindiğim için ve max. 80km hızla kullandığım için amortisörleri en yumuşak konuma aldım, öyle ahım şahım bir yumuşama olmuyor, arkası da yüselmiyor, tam tadında.
Sürüş esnasında yolun engebesini daha az hissediyorsunuz. Artçısız sürüyorsanız tavsiye ederim.

800km ye yaklaştım. Motor sessiz çalıştığından mıdır bilmem seyahat sırasında zincir sesi duyuyorum, zincir yağlı. Eski motorumda egzoz sesinden duyulmuyordu pek.

Storm Yilkan
02 Temmuz 2014, 20:46
Hocam zincir sesi gayet normal motor tisil tisil gidiyor sessizce :-)
Video ve fotoğraf yuklemeyi beceremedim yardimci olursaniz bende paylasabilirim :)

Blackeagletr
02 Temmuz 2014, 23:17
Videoyu youtube'a yüklemeniz gerekiyor.
Resimleri de hizliresim.com'a yükleyip forum yazan kısımdaki linki buraya atabilirsiniz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

http://i.hizliresim.com/aq9mdz.jpg (http://hizliresim.com/aq9mdz)
http://i.hizliresim.com/YPnmq6.jpg (http://hizliresim.com/YPnmq6)
http://i.hizliresim.com/8nqAPa.jpg (http://hizliresim.com/8nqAPa)
http://i.hizliresim.com/DXzpBO.jpg (http://hizliresim.com/DXzpBO)

isobln
07 Temmuz 2014, 20:20
50 tl 342km yol yaptım 200km si 2 kişi uzun yol geri kalanı tek kişi bana cok geldi sizce nasıl arkadaşlar

ilkerabi
07 Temmuz 2014, 20:25
Bardakla titreşim testi yaptık, asistanım olmadığı için görüntü kalitesiyle idare edeceksiniz.
XR'cı arkadaşlara hediyemdir.
İlk 30 saniye sele, ikinci 30 saniye sol ayak peginden :)


http://www.youtube.com/watch?v=EaVutDQcRI8&feature=youtu.be

halilom
07 Temmuz 2014, 23:06
kapanış müthiş olmuş :) bende yapacam ne ara ama bilmiyorum :)

Blackeagletr
08 Temmuz 2014, 01:02
İyi oldu bu ilkerabi saol, yarın hemen karşılaştırırım bende :)
Ayaklık da aynı titriyodur heralde, titreşimin ilk başlardakiyle alakası yok. Km arttıkça motor sakinleşti.

ilkerabi
08 Temmuz 2014, 09:16
kapanış müthiş olmuş :) bende yapacam ne ara ama bilmiyorum :)

Ben kamerayı çarptırdım sanırım, az daha durabilirdi belki bardak. Kameranın vizörüne bakarken gaz kolunun yerini bulmak sorun oluyor, yardımcı olacak birisi olursa 30 saniyede biter filim.

Ayak pegine bardak koyarsanız altına sakız falan yapıştırın... :)

selmani
11 Temmuz 2014, 18:40
Son yakıt tüketim değeri 354km de yedeğe geçtim ve 431km de fulledim 11,6lt yakıt altı ortalama 2,69lt yapar. sakin kullansam 2,5lt altı olacak yani

ilkerabi
11 Temmuz 2014, 20:03
Biraz daha sakin kullanımla 2lt altına inmek mümkün ancak yolda hız tümseği, kavşak, lamba yaya geçidi filan yoksa...

Ona rağmen gel gör ki.. 3.5-4 litre yakan emsalleri yok satıyor..

Titreşim testinin altına bakın ne yazmışlar:

http://i.hizliresim.com/8mEd9k.jpg (http://hizliresim.com/8mEd9k)

Blackeagletr
11 Temmuz 2014, 21:19
Kendisi 5 bine Ybr almıştır, titreşimsiz olduğunu görünce yediremeyip b.k atmış :)

isobln
12 Temmuz 2014, 12:45
Kendisi 5 bine Ybr almıştır, titreşimsiz olduğunu görünce yediremeyip b.k atmış :)
katılıyorum :cat: zoruna gitmiş

Blackeagletr
16 Temmuz 2014, 18:12
Bugün Anamur-Gazipaşa yaptım. Gidiş dönüş 180km yol yapmışım. Yolların %80'i virajdı, bazı yerler vasattı yalnız, dalgalı tırtıklı virajlar gerçekten rahatsız ediciydi. Yolun bir kısmı ise virajlar çok güzeldi. Vurdum dibine, 2 saatte geze geze gittim, 1 saatte döndüm. Dönüş sırasında geri dönüşüm borusu, o hava üfleyen zımbırtının borusu patladı. Egzoz contası kaçırıyor gibi iğrenç bir sesle geldim. Bunun dışında bir sorunla karşılaşmadım.

http://i.hizliresim.com/q94R23.jpg (http://hizliresim.com/q94R23)
http://i.hizliresim.com/Q1RWgA.jpg (http://hizliresim.com/Q1RWgA)
http://i.hizliresim.com/M96Wl6.jpg (http://hizliresim.com/M96Wl6)
Bu da lastik kontrol :) Erimiş asfalta ve dalgalı virajlara güvenip gönül rahatlığıyla yatıramadım.
http://i.hizliresim.com/9vVEp9.jpg (http://hizliresim.com/9vVEp9)

ilkerabi
16 Temmuz 2014, 20:36
O patlayan şey nedir yahu?
Onun da bir resmini çekseydin, egzost üzerinden dönüş filan yok ki bizde????

Burada bir gün güneş 2 gün yağmur devam etmekte.
Metrekareye 65 kg inmiş. Gece 4 den gündüz 3 e kadar yağdı. Bazı semtlerde 1. katları su bastı.
Sabah yollar GÖL, felaketti, arabayla zor geldim.. motor yatışta.. :)

Blackeagletr
16 Temmuz 2014, 21:22
Katalitik konvertör hocam, inanılmaz iğrenç bir gürültü yaptı, o an inip bakmadım egzoz contası yandı dedim de, katalitik konvertör borusu patlamış. Sizde de vardı koruma demiri fotolarından hatırlıyorum.
Patlamış hali yok ne yazık ki iner inmez amerikan bantıyla onardım. Ama şöyle gösterebilirim.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/16/1231.jpg
Kırmızıyla işaretlediğim yerde o daire kadar bir patlak oluştu. Bu katalitik konvertör zımbırtısı hiç sevmedim zaten, silindirdeki yanmamış havayı geri karbüratöre üfürüyor, tekrar yakmaya çalışıyor. Bu sıcak oksijeni düşmüş hava da tabiki performansı kötü etkiliyor. 2004 ybr ler gibi iptal edip motorun performansını biraz daha arttırmak mümkün gibi. Tabi bir de Euro 2 egzoz alıp karbüratör ayarı yapmak lazım.

ilkerabi
17 Temmuz 2014, 09:01
He tamam tamam..
Aşağıda egzost susturucu tarafında da bir hortum oluyor ya şanzımana dönüş, benim kafa oraya gitti ses denince..
Doğru, eski tip krom egzos alırsak uğraşçaz yani bi de ayarla filan demek...

Blackeagletr
17 Temmuz 2014, 15:25
Arıza çıkarırsa takarız artık krom egzoz o bahaneyle performans da artar :P
Motorun takım çantasının içine bir de elektrik bandı koyacağım, nerede ihtiyaç olacağı belli olmaz, çok işe yarar. Belki yedek buji falanda koyarım :P

ilkerabi
17 Temmuz 2014, 18:48
Arabanın sigortasını unutmuşuz, :)
201 tl cezalı...
Motorunkine de 13 gün kalmış, 39.41 tl de onaaa..
Hadi bilal kim tutar seniii..

Buji bulundurmak pimpiriklik olabilir, ben gezdiriyom.
O yoksa ince zımpara, cuzdanın ruhsatın bir kenarına şööle bıçak gibi ince uzun kesip koymakta fayda var. Yağlandı mı işe yaramaz ama silip bi zımpara ile itmekten çoğu zaman kurtarır!

isobln
17 Temmuz 2014, 19:29
Arabanın sigortasını unutmuşuz, :)
201 tl cezalı...
Motorunkine de 13 gün kalmış, 39.41 tl de onaaa..
Hadi bilal kim tutar seniii..

Buji bulundurmak pimpiriklik olabilir, ben gezdiriyom.
O yoksa ince zımpara, cuzdanın ruhsatın bir kenarına şööle bıçak gibi ince uzun kesip koymakta fayda var. Yağlandı mı işe yaramaz ama silip bi zımpara ile itmekten çoğu zaman kurtarır!
nasıl 39 tl abi zorunlu trafik sigortası benim 150 tl bu ay bide mtv2. taksit var 51tl

Blackeagletr
17 Temmuz 2014, 20:13
Yaş 30 üzerindeyse sigorta fiyatlarında ciddi düşüş oluyor da, 39.41 TL biraz hallice ucuz olmuş :)

ilkerabi
17 Temmuz 2014, 20:26
Pardon ya yanlış yazmışım..
39.91 TL olacak. Özür dilerim.

Gençlere bilal indirimi yapıyolar İso'cuğum! :) Benim yaş tırt'ı geçik. Bi de kazasızlık vs var.

Blackeagletr
17 Temmuz 2014, 22:56
Motor üzerine olan keşiflerim devam ediyor :P
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/17/asdagf.jpg
Egzozun kırmızıyla işaretlediğim kısmında katalizör var.
Motoru soğukken çalıştırın, çalışırken elinizle egzozun çeşitli yerlerinin ısısını kontrol edin. Boğaza en yakın yerler bile soğuk sayılabilecekken bu kısım çok daha sıcak olacaktır.
Zaten bu kısımın amacı bu, yanmamış benzinin egzoz içinde ısıtılıp yakılması, bu sayede daha temiz gaz salınımı.
Ama bu kısmın motoru hatrı sayılır derecede kastığını düşünüyorum. Özellikle yüksek devirlerde gaz çıkışı daha zorlaşıyor.
Apache kullanıcıları bu kısmın iptali ile titreşimin çok düştüğünü ve çekişin belirgin şekilde arttığını söylüyorlar.
Düşünmüyor değilim de,egzozu sökmek takmak, egzozculara ağız yüz eğmek (Hepsi yapmıyormuş), egzozu boyamak gerekiyor. Bunları düşününce insan üşeniyor :)
Katalizör iptali şöyle bir işlem;
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1443.html#post3333103
Bu işlerle uğraşmayıp Euro 1 (2004) egzoz alınabilir, ama bulmak sıkıntı olabilir. Euro 2 egzozlarda bu kısım var mı bilmiyorum.
Yan sanayi krom egzozların 90 TL civarı bir fiyatı var.

Bu da burda bilgi olarak bulunsun.

selmani
18 Temmuz 2014, 10:06
Ben katalizör den hemen önceki borunun altına bir delik actim sanildigi gibi seste artis olmadi belki %10 olabilir yakit da etkilenmedi ama motor hissedilir derecede rahatladi önceden tıkandığı yerde simdi hizlanmaya devam ediyor