PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28

halilom
18 Haziran 2015, 15:14
@ilkerabi sen aküye çok yüklendin şatafata doldurdun motoru :)
sizin yerinize ben sürüyorum motoru yağmur çamur biniyorum işe gidip geliyorum en basiti :) 12 bin olmak üzereyiz taş gibi maaşallah :)

Blackeagletr
18 Haziran 2015, 16:50
Krom egzoz siparişini bugün geçtim, cumartesi ya da pazartesi elimde olur, umarım katalizörün olmaması kayda değer bir fark yaratır :)

ilkerabi
18 Haziran 2015, 19:18
@ilkerabi sen aküye çok yüklendin şatafata doldurdun motoru :)
sizin yerinize ben sürüyorum motoru yağmur çamur biniyorum işe gidip geliyorum en basiti :) 12 bin olmak üzereyiz taş gibi maaşallah :)

Yok be yahu, nazar boncuğu bile yok.
Zenon normal far ile aynı wat, ledler ise normal park ampulunun 1/4 ü kadar..


Krom egzoz siparişini bugün geçtim, cumartesi ya da pazartesi elimde olur, umarım katalizörün olmaması kayda değer bir fark yaratır :)

Hayırlısı olsun, mekanik problem çıkarmaz inşallah; kaynaktır şudur budur.

Ben ses ve yakıt olarak ne değişecek onu merak etmekteyim.. Hararet atma görevi bir kısım da egzosa düşüyor, SİYAHA BOYALI malzeme her dalga boyunda salım yaptığı için soğutma için iyidir, ama çok fark edeceğini sanmam.. Soğuma esnasında çın, çın gibi sesler çıkmaya başlayabilir.
Mevcut egzosla yapmıyor dikkat ettiyseniz..

mrtdln
18 Haziran 2015, 22:58
Selam arkadaslar. 2012 de bu motordan aldim. Fiyatina gore gayet basarili diyebilirm, motoru ybr motorudur dogru. Titresim yok cok konforlu. Gecen yaz izmir istanbul yaptim motorla 9 saatte istanbula ulastim yine 8.5 saatte geri dondum, hic yormadi diyebilirim ki ben motoruma cok bakmiyorum duzenli bakima.sokmuyorum uzun.yol yapiyorum buna ragmen hic motor agrizasi yasamadim.diyebiirim bazi elektrik agrizalari ve mekanil agrizalar oldu ama o kdari hepsinde olur, suan agir bakima soktum 500tl masrafi var ama 3 senede yaklasik 50.000km yaptim buda normal, hala motoru tas gibi ne yag yakma var ne cekis kaybi. Motora iyi bakarsaniz sizi uzmez diyebilirim, motoru tam japon ama kaportada iscilik ve kalite bir ybr degil, iyi bakmaniz lazim ama arkadaslardan biri motor piyasada yok demis. Ben izmirdeyim heryerde var kuryeler bile kullaniyor, parcalari ybr uyumlu oldugundan heryerde ve ucuza bulunabiliyor, yalniz allah sizi qubanin eline dusurmesin bu konuda, yetkili sevrisin 50 tl dedigi parcayi carsidan 10 tl ye aldim 810 tl dedi yetkili servis komple agir bakimina parcalari kendim alinca yari yariya kar ettim 500 e yaptiiryorum simdi, quba fabrikasi parca gonderdiginde bire bin katiyor, kargo parasini bile.musteriden talep ediyor, quba yetkili servisleri cok dandik ve disiplinsizler, 2 sene gatanti bozulmasn diye goturun ama sonra kendi ustaniza baktirabilirsiniz, genel anlamda motorun beklentiyi karsiladigini ve konforlu oldugunu soyleyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Bu arada Egzoz katilazor diyenler flan goruyorum. Sakin katilazoru iptal ettirmeyin agalar, bi boka yaramadigi gibi nerdeyse 2 kat fazla benzin yaktiriyor ve dusuk devirlerde cok agirlastiriyor motoru.

Blackeagletr
18 Haziran 2015, 23:16
Yok be yahu, nazar boncuğu bile yok.
Zenon normal far ile aynı wat, ledler ise normal park ampulunun 1/4 ü kadar..



Hayırlısı olsun, mekanik problem çıkarmaz inşallah; kaynaktır şudur budur.

Ben ses ve yakıt olarak ne değişecek onu merak etmekteyim.. Hararet atma görevi bir kısım da egzosa düşüyor, SİYAHA BOYALI malzeme her dalga boyunda salım yaptığı için soğutma için iyidir, ama çok fark edeceğini sanmam.. Soğuma esnasında çın, çın gibi sesler çıkmaya başlayabilir.
Mevcut egzosla yapmıyor dikkat ettiyseniz..

O mekanik sorunlardan korkuyorum ben de, OEM yazıyor ama, sanmıyorum orjinal egzozun 100 lira olacağını. Temennim çok büyük bir fark olmaması.
Aslında benim egzoz baya baya çıt çıt ediyor ilkerabi. Yani baya çok ediyor. Belki de 3bin km olduğundandır henüz. Eski motorumda bir süre sonra o ses kaybolmuştu.
Ses konusunda ybr'ye biraz daha benzer umarım, yakıtın da düşeceğini düşünüyorum, tabi egzoz takıldıktan sonra tekrar yakıt-hava ayarı yapılması gerekecek, gerçi şuan bile gaz kesince-vites atınca egzozdan ufak patlama sesleri geliyor sık sık, yakıt-hava oranından mıdır, yoksa egzoz veriştirmeye mi başladı bilmiyorum.
Benim beklentilerim motorun daha randumanlı çalışması ve titreşimin daha da azalması yönünde.
Çünkü kat. iptali yapan bir kaç apache sahibi ciddi anlamda titreşimin düştüğünü ve motorun atikleştiğini söylüyor, benim de aklıma burdan girdi zaten krom egzoz işi :) Kat. motoru darboğaza sokuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------


Selam arkadaslar. 2012 de bu motordan aldim. Fiyatina gore gayet basarili diyebilirm, motoru ybr motorudur dogru. Titresim yok cok konforlu. Gecen yaz izmir istanbul yaptim motorla 9 saatte istanbula ulastim yine 8.5 saatte geri dondum, hic yormadi diyebilirim ki ben motoruma cok bakmiyorum duzenli bakima.sokmuyorum uzun.yol yapiyorum buna ragmen hic motor agrizasi yasamadim.diyebiirim bazi elektrik agrizalari ve mekanil agrizalar oldu ama o kdari hepsinde olur, suan agir bakima soktum 500tl masrafi var ama 3 senede yaklasik 50.000km yaptim buda normal, hala motoru tas gibi ne yag yakma var ne cekis kaybi. Motora iyi bakarsaniz sizi uzmez diyebilirim, motoru tam japon ama kaportada iscilik ve kalite bir ybr degil, iyi bakmaniz lazim ama arkadaslardan biri motor piyasada yok demis. Ben izmirdeyim heryerde var kuryeler bile kullaniyor, parcalari ybr uyumlu oldugundan heryerde ve ucuza bulunabiliyor, yalniz allah sizi qubanin eline dusurmesin bu konuda, yetkili sevrisin 50 tl dedigi parcayi carsidan 10 tl ye aldim 810 tl dedi yetkili servis komple agir bakimina parcalari kendim alinca yari yariya kar ettim 500 e yaptiiryorum simdi, quba fabrikasi parca gonderdiginde bire bin katiyor, kargo parasini bile.musteriden talep ediyor, quba yetkili servisleri cok dandik ve disiplinsizler, 2 sene gatanti bozulmasn diye goturun ama sonra kendi ustaniza baktirabilirsiniz, genel anlamda motorun beklentiyi karsiladigini ve konforlu oldugunu soyleyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Bu arada Egzoz katilazor diyenler flan goruyorum. Sakin katilazoru iptal ettirmeyin agalar, bi boka yaramadigi gibi nerdeyse 2 kat fazla benzin yaktiriyor ve dusuk devirlerde cok agirlastiriyor motoru.

Hoşgeldiniz. Sizin bahsettiğiniz büyük ihtimalle Egr borusu ya da katalizördür. Motorun 2006 Ybr'lerle aynı oluşu nedeniyle katalitik konvertörsüz egzoz takılması yani 2006-2009 mod. egzoz takılması aslında orjinal ve planlanan mühendisliğe geri çevirmek gibi birşey oluyor. Uygun yakıt-hava ayarı da yapılınca yakıt dahil hiçbir konuda eksisi olacağını hiç sanmıyorum. Bizim motorlardaki katalitik konvertör sadece Euro 3 normlarına uygun olsun diye mecburiyetten eklenmiş mühendislik dışı bir parçadır.

halilom
20 Haziran 2015, 00:46
Selam arkadaslar. 2012 de bu motordan aldim. Fiyatina gore gayet basarili diyebilirm, motoru ybr motorudur dogru. Titresim yok cok konforlu. Gecen yaz izmir istanbul yaptim motorla 9 saatte istanbula ulastim yine 8.5 saatte geri dondum, hic yormadi diyebilirim ki ben motoruma cok bakmiyorum duzenli bakima.sokmuyorum uzun.yol yapiyorum buna ragmen hic motor agrizasi yasamadim.diyebiirim bazi elektrik agrizalari ve mekanil agrizalar oldu ama o kdari hepsinde olur, suan agir bakima soktum 500tl masrafi var ama 3 senede yaklasik 50.000km yaptim buda normal, hala motoru tas gibi ne yag yakma var ne cekis kaybi. Motora iyi bakarsaniz sizi uzmez diyebilirim, motoru tam japon ama kaportada iscilik ve kalite bir ybr degil, iyi bakmaniz lazim ama arkadaslardan biri motor piyasada yok demis. Ben izmirdeyim heryerde var kuryeler bile kullaniyor, parcalari ybr uyumlu oldugundan heryerde ve ucuza bulunabiliyor, yalniz allah sizi qubanin eline dusurmesin bu konuda, yetkili sevrisin 50 tl dedigi parcayi carsidan 10 tl ye aldim 810 tl dedi yetkili servis komple agir bakimina parcalari kendim alinca yari yariya kar ettim 500 e yaptiiryorum simdi, quba fabrikasi parca gonderdiginde bire bin katiyor, kargo parasini bile.musteriden talep ediyor, quba yetkili servisleri cok dandik ve disiplinsizler, 2 sene gatanti bozulmasn diye goturun ama sonra kendi ustaniza baktirabilirsiniz, genel anlamda motorun beklentiyi karsiladigini ve konforlu oldugunu soyleyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Bu arada Egzoz katilazor diyenler flan goruyorum. Sakin katilazoru iptal ettirmeyin agalar, bi boka yaramadigi gibi nerdeyse 2 kat fazla benzin yaktiriyor ve dusuk devirlerde cok agirlastiriyor motoru.

Hocam hoşgeldin güzel bi yazı olmuş. Aramızda XR ın en eski ve uzun kullanıcısı sen oldun şu anda.Yeter ki Motora bakın diyorsun ama ben bakmıyorum diyosun :mrgreen:

Tuna kardeşim o çıt çıt sesleri ben motoru ilk aldığım günden beri gelir hala daha motor soğukken yapar gazı açıp kapayınca. Senin derdin aslında onlar değil de ona bağlı olduğunu düşündüğün titreşim. Bu konuda ben şöyle bir örnek vereyim. Geçen gün arkadaşımın cbr 600f ini sürerken benim xr ı ona verdim. " lan bu ne güzel motor ne titreşim var ne bişey güzel de gidiyor çok da rahat bizim honda cb 125 ace çok titriyor bunun yanında " dedi. Belki onun motorda bi sıkıntı vardı bende sürdüm cb 125 de bana iyi gelmişti titreşimi.

Bu gün arkadaşın cbr 250r ile yan yana giderken şöyle bi sindim göstergeye doğru benim ibre 120 arkadaşın ibre 128 i falan gösteriyordu. Rüzgarı arkadan mı aldık ne yaptıysak :)

Blackeagletr
20 Haziran 2015, 11:27
Halil kardeşim heralde ben titreşim konusunda fazla hassasım, motor çalışmıyormuş gibi gitmesini bekliyorum :cherry: Eşzamanlı olarak karşılaştıracak bir motor olsa yakınımda, Xr, Ybr, Drift vs içim rahatlar da, bulamıyoruz test edecek motor :) Kışın yeni kasa bir Cbr 125 test etmiştim benimkinden fazla titriyordu o kesin. Yazın Orhan'la buluşursak değişiriz motorları deneriz. 5. vites sadece 65-70 arası bir süre sonra rahatsız ediyor titreşim, ama bu Ybrlerde de olan kronik bir devir aralığıymış. Öncesi ve sonrasında titreşim yok gibi birşey, sadece çalıştığı hissediliyor. Senin de bahsettiğin gibi, titreşim göreceli bir kavram sanırım :)

Benim göstergeyi de bizim araba ile karşılaştırmıştık (doblo). 50-70-90-100 km hızlarda birebir aynı gösteriyordu.

oRHaN007
20 Haziran 2015, 15:14
Halil kardeşim heralde ben titreşim konusunda fazla hassasım, motor çalışmıyormuş gibi gitmesini bekliyorum :cherry: Eşzamanlı olarak karşılaştıracak bir motor olsa yakınımda, Xr, Ybr, Drift vs içim rahatlar da, bulamıyoruz test edecek motor :) Kışın yeni kasa bir Cbr 125 test etmiştim benimkinden fazla titriyordu o kesin. Yazın Orhan'la buluşursak değişiriz motorları deneriz. 5. vites sadece 65-70 arası bir süre sonra rahatsız ediyor titreşim, ama bu Ybrlerde de olan kronik bir devir aralığıymış. Öncesi ve sonrasında titreşim yok gibi birşey, sadece çalıştığı hissediliyor. Senin de bahsettiğin gibi, titreşim göreceli bir kavram sanırım :)

Benim göstergeyi de bizim araba ile karşılaştırmıştık (doblo). 50-70-90-100 km hızlarda birebir aynı gösteriyordu.

yazın karşılaştırırız XRları :) Ben de deçen gün demiştim arkadaşın cbr250 benden fazla gösteriyor diye.. gps de ölçtüm benim gösterge tam gösteriyor 100km hıza kadar denedim ve birebirdi.. zaten başka gitmiyor garibim :) arkadaşın ki fazla gösteriyormuş

fakat arabaların da fazla gösterme ihtimali var.. kuzenimin 99paliosu ile denedik gps i.. %10 fazla gösteriyor arabanın kadranı.. en sağlıklısı yine gps

Blackeagletr
22 Haziran 2015, 17:20
Egzoz geldi ve her zamanki gibi olaya 1-0 yenik başladım. Egzoz yerine oturmadı. Manifoldu oturunca tüp tarafı kısa geliyor, civata yerine 1cm'den fazla uzak kalıyor, manifoldu taksan tüpü takmıyorsun tüpü taksan manifoldu takmıyorsun. ayrıca ara boru peg demirine değiyor. Çok moralim bozuldu açıkçası. Egzozla birlikte egzozcuya gidip bir oluru var mı bakacağız artık. İçimde egzozu boşa aldım gibi bir his var. Hayırlısı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

Ybr egzozu XR'a cuk diye uymuyormuş, yani aldığım ürün hatalı değilmiş...
Bükülme işlemi kromun atmasına sebep olacağı için ek parçayla işi halledeceğiz gibi.

ilkerabi
22 Haziran 2015, 18:10
Ben de baktım egzost çeşitlerine, 85 liradan 240 liraya kadar çeşit var. Hepsine orjinal demişler. Hiç birine de güvenemedim.
Kendime daha önce tıngırdayan ve pat pat eden egzost yerine 'PERFORMANS' egzost diye satılan tenekelerden almıştım, ki sadece tüp kısmı idi.
Buna rağmen matkap, pafta vs işler çıktıydı. Yakıttan da girmeye başladı, uzun yol yapmadan 2. sezon paslandı.. Söktüm attım.
Bizim motorcuların işi de hep 1o paralık (!) iş diye görülüyor sanayide, inşallah ustasını bulur, tık diye tek bir ara parçayla halledersiniz.
ybr ciler genelde egzost değiştirmez, nadiren performans takan var, bir de kazalı veya çürüyüp delinen artık iyice eskimiş modellerde görüyorum, kafa 2008, egzost pırıl pırıl.. :)
O bakımdan sürüm modele göre de farklılıklar varsa bilemeyiz...

Blackeagletr
22 Haziran 2015, 18:28
Halledeceğiz bir şekilde de, ondan sonra bir de bahsettiğin gibi kalite mevzusu var ilkerabi, paslanma ve dağılma ihtimali de var. Kaliteli geldi gözüme fakat zamanla nolur bilmiyorum. O kadar uğraştıracak, sonucu iyi olur umarım.

oRHaN007
24 Haziran 2015, 03:08
Halledeceğiz bir şekilde de, ondan sonra bir de bahsettiğin gibi kalite mevzusu var ilkerabi, paslanma ve dağılma ihtimali de var. Kaliteli geldi gözüme fakat zamanla nolur bilmiyorum. O kadar uğraştıracak, sonucu iyi olur umarım.

son durum nedir ? halledebildin mi?

Blackeagletr
24 Haziran 2015, 10:23
Ya sorma misafirim geldi, bırakıp da motorla ilgilenemedim bir türlü. Sürekli kafamda da bir boşluk bulamadım.

Blackeagletr
27 Haziran 2015, 14:17
Merhaba arkadaşlar,

2 egzozcu gezdim, ikisi de taktırmamamı önerdi.
İki seçenek vardı, birisi kesip biçme, diğeri ek parça.
Egzozcuların ikisi de kesip biçme işinin egzozun nikelajını bozacağını söyledi. Yani sanayipovic gibi duracaktı. Ben de orijinal görüntünün bozulmasını istemedim.
Ek parça da bir nebze orjinalliğini bozacak, egzoz geride gibi duracak, ek parça gözükecek ve sırıtacak.
O yüzden iki seçeneğe de girişmedim. Anlayacağınız egzoz elimde kaldı, diğer bir deyişle başka yere taktık egzozu :) . Egzoz işi iyice hevesimi kırdı bu yüzden katalitik konvertör iptali işine de girişmeyeceğim böyle kalsın, başka sorun-çıkıntı-pürüz hiçbirşey istemiyorum. Herneyse uzattım, anlayacağınız egzoz konusu benim için uzun bir süre kapanmıştır, size de tavsiyem, hiç ellemeyin egzoza :P.

Güncel yakıt değeri 2.77lt/100km, 370km'da yedeğe geçtim. Tabi 3 aydır aynı benzin duruyor depoda, ne kadarı uçmuştur bilmiyorum, onu hesaba katmadım. Deponun 10.5 ana depo, geriye sanırım 1.5 lt kalıyor o da yedek.
Güzel olan şu ki, koruma demiri ve egzozu söküp takmamdan sonra motorun bariz şekilde titreşimi azaldı, Kıbrıs'da sürdüğüm Ybr ile aynı olduğunu net olarak söyleyebilirim. Sanırım bir gevşek somunu farkında olmadan sıktık :) Sizde durumlar ne arkadaşlar ?
http://i.hizliresim.com/zANyjg.jpg (http://hizliresim.com/zANyjg)

ilkerabi
27 Haziran 2015, 18:03
Bence bu tüpe bağlanma yerinin öncesindeki muhafazalı yerden olur gibi, orada nasılsa ayrı nikelaj kapak da var.. :)
Eline orjinal malzemeyi alıp üzerinde birebir karşılaştırmak da farklı tabii..

Patent mevzuundan büyük ihtimalle ana şase üzerinde farklılıklar var.
Bugün parkta eski model bir ybr yi oturduğum yerden inceledim, yuvarlak kafa grenajına, bağlantılarına filan baktım... Ön maşanın amörtisör kelepçesine bağlanıyor..
Artık almadan seksen kere daha bakarız.. :)
Kedi ikinciye yavruladı.. Bizim motor hala yatıyor...

Blackeagletr
27 Haziran 2015, 19:10
Evet bazı farklılıklar mevcut, yağ boşaltma tapası da buna örnek, orjinal ybr tapası aldım olmadı, sonra tamirciden deneye deneye buldum bir tane. Ön fren kaliperi ve diski de farklı, hangi balatalar oluyor acaba :) Bunun dışında koltuk, grenajlar, farlar, piston vs aynıdır sanırım. Yine de denemeden almam artık.

halilom
28 Haziran 2015, 10:58
Valla arkadaşlar bende durumlar şu şekil :) Vardır kanımda biraz apaçilik :P

Bu arada egzoz işinin gerçekten gereksiz olduğunu başından beri düşünüyordum. Hep senin pimpirikliğin :)

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11692767_10153456289304429_6786836668073500870_n.j pg?oh=b49548bdfd26b63124fe5acbbe5564d1&oe=561B54AD

leokaplann
28 Haziran 2015, 11:12
Evet bazı farklılıklar mevcut, yağ boşaltma tapası da buna örnek, orjinal ybr tapası aldım olmadı, sonra tamirciden deneye deneye buldum bir tane. Ön fren kaliperi ve diski de farklı, hangi balatalar oluyor acaba :) Bunun dışında koltuk, grenajlar, farlar, piston vs aynıdır sanırım. Yine de denemeden almam artık.

ön fren balataları mondial 151 rs ile aynı :)
benim motor bakım yaptıktan sonra biraz fazla yakmaya başladı ve 5. viteste hafif rampa gördümü sanki benzin yetiştiremiyormuş gibi tekliyor eskiden o rampada 100 leri rahat rahat gidiyordu şimdi 90 ı görmüyör ama esas sıkıntı yakıtı oldu 3.5 litlere çıktı yakıtı :( acaba aldığım bujiden mi oldu diye düşünüyorum en son 500 km önce kontrol etmiştim kararmıştı. karbüratörün altındaki vidadan benzin musluğunu kapatıp benzin akıttım pislik gelmiştir diye ama sonuç değişmedi sizce sıkıntı ne olabilir ?

Blackeagletr
28 Haziran 2015, 12:14
Halil aynen dediğin gibi pimpiriğim, almasam o hep kafama takılacaktı :)

leokaplann hocam balataları söylediğin iyi oldu, birgün lazım olursa uğraşmam bundan sonra :)
Bakımda hangi işlemler yapıldı ? Bujide bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum, hava filtresiyle ilgili bir terslik olabilir mi ? Eğer hava filtresi değiştirilip 2004'lerinkinden takıldıysa sorun ondan kaynaklıdır.

ilkerabi
28 Haziran 2015, 19:21
Halil aynen dediğin gibi pimpiriğim, almasam o hep kafama takılacaktı :)

(ben senin yerinde olsaydım çoktan bi tane ybrnin yanına egsozla gidip kontrol etmiştim.. :) )
leokaplann hocam balataları söylediğin iyi oldu, birgün lazım olursa uğraşmam bundan sonra :)
Bakımda hangi işlemler yapıldı ? Bujide bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum, hava filtresiyle ilgili bir terslik olabilir mi ? Eğer hava filtresi değiştirilip 2004'lerinkinden takıldıysa sorun ondan kaynaklıdır.

rs151 ön frenle aynıysa hayatta bitmez ön balatalar.. 60 binde 2 kere değiştiydim ön balataları.. Yanlız onlarda bir alet daha var, yağ basıncını lak diye yükseltmiyor ön freni sıkınca, bloke etmiyor yani.. Ama tam abs de değil..

Performans düşüklüğü ve tüketim artışı ilk akla hava filtiresini getiriyor ve fitirenin karburatöre giriş-çıkış manifoldlarında çatlak olup olmadığına bakın.. Bir yanı sıcak bir yanı soğuk olan plastik aksam ilk önce çatlar..
Benim ateşleme de öyle güç kaybı ile beraber gitti idi, garantisi var diye servise gitti ama nereden kaynaklandığını tam bilmiyorum, servis konusunda diyeceklerim var, sonraya saklı..

rckyserhat
28 Haziran 2015, 19:41
ilkerabi sen baya tecrübe kazanmışsındır bu motor hakkında 2 ay önce bende aldım bikaç sorum olacak
ben aldıgımda motora birden gaz verince boguluyo stop ediyordu jikle tam açıkken çalışmıyo sendede öylemi ybr ile aynı normal ama başta söyllediğim sorun geçen yaptığım parça değişiminden sonrada devam etti motor subap eğdi aldığım adam daha yeni yaptırmıs ama nasıl ustaya götürdüyse subap ayarlarını yapamamış soktüm kapağı yaptırdım ybr subapları taktırdım silindir ve pistonu yamahanın pistonu ile değiştirdim ayarlarını yaptım çalıştırdım ve gene aynı sorunun olduğunu gördüm bu sorun neden kaynaklanıyor acaba motor 2013 plus modeli

leokaplann
28 Haziran 2015, 19:42
Hava Filtresini değistirdim ama yenisi eskisinin birebir aynısı gibi gözüküyor. Manifortu yırtıktı onu duzelttim belkid sorun ondan sonra başladı. Buji kapkara çıkıyor :(

ilkerabi
29 Haziran 2015, 07:43
@rockyserhat;
xr ile en az km yapanlardan biriyim burada. Yukarda 60 bin yazan motor başka.
Soğukken gaz verince stop etmesi normal, karburatörde iğneyi kontrol eden hava pistonundan olabilir, hava ayarından olabilir..
Hava filtiresi yeterince hava almalı ve filtire çıkışından sonra motor girişi başka yerden hava almamalı.
Bujide tırnak aralığı haricinde kurum yapması zaten fazla hava yediğini gösteriyor sanırım..

Blackeagletr
01 Temmuz 2015, 17:36
Merhaba arkadaşlar, bugün sokaktan hızla geçerken nikelaj egzozlu bir Xr gördüm. Önce Xr olabileceğine ihtimal vermedim, sonra döndüm baktım tekrar Xr. Burada benimkinden başka gördüğüm tek Xr ve nikelaj egzozlu olması, Allah'tan bir işaret midir bilemedim :) Neyse hemen yanaştım motora incelemeye başladım, egzoza işlem yapılmamış. Pege baktım, kaynak izi var ve peg daha yukarda. Aradım taradım motor sahibini buldum, adam düştüğünde kırmış pegi, geri kaynattırmış, yani egzozdan önce yapılmış bir işlemmiş. Aldığı gibi taktığını söyledi bana motorun sahibi. Ben kaynak falan yaptırmam, ama tokmakla pege girişmeyi düşünüyorum :cherry: Tabi 2 hafta sonra, bugün Ankara'ya gidiyorum.

Bu arada bugün yaklaşık 50km'lik ufak bir gezi yaptım, motor aşırı rahat geldi titreşim kesildikten sonra. Sürdükçe süresim geldi :)

rckyserhat
05 Temmuz 2015, 01:04
arkadaşlar benim km teli sağlam göstergeye bağlı teker döndüğünde dönüyor ama km saati çalışmıyor bi fikri olan varmı

halilom
05 Temmuz 2015, 01:18
Bu bizim sağ peg de babamın düşmesinden mütevellit kırılmıştı bi zamanlar sonra babam biraz yamuk kaynatmıştı onu kendi. Aklıma geldi bak söyleyeyim dedim :)

ilkerabi
05 Temmuz 2015, 15:35
arkadaşlar benim km teli sağlam göstergeye bağlı teker döndüğünde dönüyor ama km saati çalışmıyor bi fikri olan varmı

Km teli saat girişinde mi dönüyor yoksa KM/h ibresi mi dönüyor anlaşılmadı.
Sayaç çalışmıyorsa tripmetre düğmesinden filan takılmış olabilir, KM/h ibresi oynamıyorsa yapacak fazla bişey yok yenisine bereket, ybr nin yan sanayisinden bakıcan bi tane.. İnşallah 1e 1 uyuyordur fişleri.. Onunda komplesinde vites sayacı yok..

He, 2 el aldığında çalışıyordu birden durdu diyorsan, km telinin saat içinde yuvasına oturup oturmadığını kontrol et

Blackeagletr
06 Temmuz 2015, 12:22
Şuan Ankaradayım, ağustos başında ise temelli taşınmış olacağım. Meşhur Ankara Ybr'lerini bilirsiniz, Uzatılmış boru gibi egzoz, 12-16 arası ayna, Topcase içi ses sistemi, damalı sele, pavyonumsu ledli ışıklandırma sistemi, ve tabi sürücü apaçi kardeşlerimizin kaskı kafalarına takke gibi takması :) 5-6 gündür Ankara'dayım ve haliyle bunlar dikkatimi çekiyor ve kendi motoruma bakış açımı değiştiriyor, ulan yapılır mı güzelim motora be :pr:

Herneyse, Ankara'ya bir motosiklet sürücüsü olarak bakıyorum da, trafik çoğu yerde hızlı ve sık akıyor, gözüm korkmadı değil. Sürmek biraz stresli olacak :) Herneyse, kışın zaten ayazı-karı-buzu fena oluyor, kasımdan itibaren yatar heralde motor, metroya talim.

Bu arada yine kaşınmaya başladım, ledli elcik korumalar dikkatimi çekiyor 60 lira civarı fiyatı var Türkiye'de, aliexpress'de de birkaç gıdım daha ucuz. Alıp sinyallere mi bağlasam, farlara mı bağlasam :) Sinyallerin rengi şeffaf olsaydı onları da parka bağlayıp sinyalleri elciklere verirdim. Sarı renk olayı bulandırıyor.

ilkerabi
07 Temmuz 2015, 08:15
Handguard (elcik koruma)larda çeşit bol..
Ledli olanlarda bilinen renk seçenekleri de var sanırım, beyaz olursa park'a, sarı olursa sinyal'e bağlayailirsiniz.
Cros, atv, motosiklet vs vs bir sürü modeli var.. Ledsiz alıp kendim led dizicem dersen AMBER renkli (5mm mantar kafa modellerden) istediğin kadar göndereyim.. :) Ama önlerinde şeffaf veya çizikli difüzör olursa tabii daha güzel duruyor. Otomobil aynalarına takılan beyaz LED takımlarında sinyal verirken SARI, park açıkken beyaz yananları var..
Trafikte öndekine ve karşıdakine görünmek için elzem, çin skuturlarında aynalarda vardı park 2006 modellerde.
Dün küheylanı çıkardım. Aralıklarla toplam 40-50 km kadar yaptım, totom ağrıdı, daha önce böyle olmazdı arabaya mı alıştı, serviste amörtisör ayarıyla mı oynadılar bilmiyorum..

Blackeagletr
07 Temmuz 2015, 16:07
Teşekkür ederim ilkerabi :) Aliexpressde güzel bir model buldum onu soylemeyi düşünüyorum ledsiz, led işine girmeye biraz çekiniyorum. Xenonun malzemeleri kafayı doldurdu yeterince açmaya korkuyorum :)

ilkerabi
07 Temmuz 2015, 18:47
Dün gece durduk yerde ilk kazamızı yaptık.. :(
İşyerinde arkadaş uzaktan bi çalıştır zenonu göreyim dedi..
Servisten aldıktan sonra kontrol edemediğim şeylerden biriydi, u.k. ile viteste çalıştırma ve kontak anahtarı ile çalıştırıp uzaktan durdurma..
Bir an duraksayıp nasıl olsa çalışmıyordu diye u.kumandanın düğmesine basmamla motor yerinden bi fırladı, 20 metre kadar da uzaktayız arada demir kapı var...
Küüt yere..
Debriyaj maneti internetteki satılık motorlarla aynı model oldu, koruma tamponu da hafif içeri eğildi.. 50 kilometrelik benzin döküldü..

Söv söv söv..
Ya viteste çalışmasın diye özellikle devre yaptım ve defalarca da denedim.. Nasıl becerdiyseler iptal olmuş a.k... Viteste sadece kontağı açıyor, kesinlikle MARŞ vermiyordu..
Lastiklerin havasını bile kontrol etmeden motoru BAKIM YAPTIK diye teslim eden servisin ta a.k.
Aküden direk çekili ve ayrı röle ile çalışan iki tane led lamba için sen bunun her tarafını ışık doldurmuşun; beynini yakmışın diyen servisin.. taaa...

Elciklere sonradan da LED döşeyebilirsin, delik açmam diyorsan şerit led, delersen 5mm mantar led..
Sinyallerin canlı ucuna 1, şaseye 1er kablo tamam..

Blackeagletr
08 Temmuz 2015, 09:14
Geçmiş olsun ilkerabi, talihsizlik olmuş tam. Manetle koruma demiri halledilir de, kaportada sıkıntı yoktur umarım. Senin devreyi de nasıl devre dışı bıraktılarsa. Ben Çin motoru servislerine tövbe ettim, şuan benim motor garanti dışı, sadece ilk bakıma götürdüm :) hem birşey yapmıyorlar, hem yığınla para istiyorlar. Ha bir de meşhur bekletmeleri var, bak ben de sinirlendim hatırladıkça. Akşam biraz düşündüm de, koruma demirine iki tane mercekli sis farı daha iyi olabilir belki. Hem görsel hem de işe yararlik açısından.

ilkerabi
08 Temmuz 2015, 09:53
Kaportaya bişicikler olmadı.. :(

Tampondaki küçü ledler gece farı açmadan garaj niyetine kullandığımız mezbeleliğe parkederken işe yarıyor baya.. Lakin benim sanayiden aldığım beyazlar o kadar kaliteli imiş ki 1 haftada döküldüler, arabaya aldığım eagle eye ler ise çıkıntı yapacak, bari motorda kullanayım..

http://i.hizliresim.com/DMQ7kl.jpg (http://hizliresim.com/DMQ7kl)

10w tanesi..
Piyasada var, kapı aynalarına filan takıyormuş millet bunları :s

leokaplann
08 Temmuz 2015, 16:31
ilkerabi geçmiş olsun iyikisana bişi olmamış..
Benim motorunda ya vites kolunun oradan yada dişlinin o kısımdan keçesi patladı şıp şıp yağ damlatıyor : ( bir de bir gece konaklamalı 450 500 km yol yaptım ön balata diske kesik kesik sürtüyor oda ayrı canımı sıktı : ( ve 5. viteste hafif rampa gördüğü gibi gaz kesme olayı var eskiden yoktu karbüratör ile hava filtresi arasındaki yırtık hortumu düzelttikten sonra yapmaya başladı. uzun lafın kısası iyi bir bakım zamanı geldi gibi..
Birde bir sorum olacak 1000 km de yağ karardı neden olur ? normalmidir ? yağ gayet düzgündü 230 km yol gittim o yolculuk esnasında motor iyi ısındı. yolculuk sonunda yağı kontrol ettiğimde yağ kararmıştı ( castrol power 1 20 / 40 ) normalmidir ?

ilkerabi
08 Temmuz 2015, 19:32
Kullandıkça KARA olur, su gibi akışkan hale gelmedi ise mesele yok..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

@leo senin motor kaç binde?

halilom
09 Temmuz 2015, 00:10
Geçmiş olsun İlkerabi ayaklanmış senin makine. Şu manet espriside iyiydi hakıkını yemiyeyim güldüm ona :mrgreen:
:mrgreen:

Bu yağ karartma olayı bende yok yağım şu an 3 binde altın gibi duruyor. Motor 11750 de. Ön arka frenleri de değiştik arka yapışmaya başlamıştı komple değiştim. fiyat olarak kesin bişey diyemeyeceğim benim motoru da getirmiştik egzozla kuyruk arasına ısıdan kaynaklı bi izolasyon da yaptı ustam hepsine komple 50 lira verdik. Birde bizim ar göbekten mi, dişliden mi kaynaklandığını tam anlamadığım bi şakırdama sesi geliyordu gaz açıp kapamalarda. Meğer arka dişlinin vidaları gevşemiş sıkınca düzeldi aklınızda bulunsun.

leokaplann
09 Temmuz 2015, 21:05
Abi benim motor 11200 e geldi bundan önceki yağ değişimindeki yağ da karaydı yağ daha 700 km de iken altın gibi temizdi uzun yoldan sonra kontrol ettim kararmıştı..

oRHaN007
10 Temmuz 2015, 16:11
İlker abi çok geçmiş olsun.. canına bişey olmamış şükretmek lazım.. üzüldüm ama :(
izninle bende sana birşey danışmak istiyorum.. motoru bakıma götürdüm yağı lastiği fren balatası vs değişti.. usta bide sübaplara baktı.. egzoz iyi dedi emmeyi biraz saldım dedi.. ertesi günü yaklaşık 350 km yol yaptım.. bugünde 150 km ye yakın yol yaptım.. gidiş 70km dönüş 70km.. dönüşte bi petrolde mola verdim.. lavaboya gittim geldim bi baktım hava filtresinin altındaki kısım arka maşa ıslak.. kokladım benzin.. hava filtresini söktüm baya benzin atmış oraya.. alttanda sızmış.. emme sübabıyla mı alakalı bu durum? farklı bir sebebi olabilir mi?

ilkerabi
10 Temmuz 2015, 16:39
Subaplardan orayı ıslatıcak kadar kaçak olamaz..
Depo altındaki benzin musluğu, bu musluğa gelen hortum ilk bakılacak yer.
Bunlardan ya da depodan sızıntı yoksa karburatör tahliye hortumu nereye gidiyor bak... Manifolda bak, çatlak var mı?
Bu sızdıran yeri bulmadan da motora binme..

oRHaN007
10 Temmuz 2015, 18:48
Subaplardan orayı ıslatıcak kadar kaçak olamaz..
Depo altındaki benzin musluğu, bu musluğa gelen hortum ilk bakılacak yer.
Bunlardan ya da depodan sızıntı yoksa karburatör tahliye hortumu nereye gidiyor bak... Manifolda bak, çatlak var mı?
Bu sızdıran yeri bulmadan da motora binme..

abi öyle dışarıdan bi sızıntı yok.. hava filtresinin içine atıyor benzini.. hava filtresinin karbüratöre bağlandığı kısımdan.. yani motorun içinden geri püskürtüyor gibi bir durum.. hava filtresinin içine biraz benzin birikince sızdırmış oda.. hava filtresini söktüm iç hazne hep benzin olmuş ıslak

ilkerabi
10 Temmuz 2015, 20:38
İyi de..
Hava akış yönü hava filtiresi-karburatör membranı-manifold-motor şeklindedir. Motorda piston aşağı inerken vakum yapıyor, gaz kolunu açtıysan da hava+benzini içine çekiyor.. Benzinin bu yoldan ters tarafa doğru akması mümkün mü? Karburatör haznesindeki şamandıra takılsa bile hava filtiresine değil, motora akar..

oRHaN007
10 Temmuz 2015, 23:46
Abi peki nasil hava filtresine benzin dolar? Emme subabinin salinmasiyla fazla benzin cekip yakamadigi benzini havayla beraber, hava filtresine( hava filtresine yukardan bi boru giriyor geri donusum tarzi bisey sanirim) basmasi durumu olabilir mi? Cunku yoktu bu durum.. Motor aksamina yapilan tek degisim emme subabinin ayari.. Aklima baska bisey gelmiyor yani:/ pazar gunu tasiniyorum memlekete, motor gitmeden bakima girsin sorunsuz bineyim dedim , sorun cikinca moralim bozuldu iyice

ilkerabi
11 Temmuz 2015, 00:11
A: Motoru kompresyonda çalıştırınca oluyomuş (Rivayet)
B: egsoz tıkandıysa
C: Karburatör iğnesi takıldıysa veya şamadıra arızalı ise..
D. Bazı motorlarda piyano/subap kapağından ya da egsoz manifoldu yanından sıcak hava dönüşü oluyor hava filtiresine ama onlarda da benzin değil, YAĞ dönebiliyor.. Bunlarda genelde filtire seviye olarak kapaktan yukardadır. Ya da bu dönüş hortumu içinde ters dönüşe izin vermeyen kapakçık olması lazım..

oRHaN007
11 Temmuz 2015, 02:32
A: Motoru kompresyonda çalıştırınca oluyomuş (Rivayet)
B: egsoz tıkandıysa
C: Karburatör iğnesi takıldıysa veya şamadıra arızalı ise..
D. Bazı motorlarda piyano/subap kapağından ya da egsoz manifoldu yanından sıcak hava dönüşü oluyor hava filtiresine ama onlarda da benzin değil, YAĞ dönebiliyor.. Bunlarda genelde filtire seviye olarak kapaktan yukardadır. Ya da bu dönüş hortumu içinde ters dönüşe izin vermeyen kapakçık olması lazım..

abi valla kompresyonda kullanmadım zaten gaz açık düz yol geldim petrole girdim.. egsozun tıkanmış olma ihtimali olabilir hiç bir fikrim yok o konuda.. bizim durum ya b yada c sanırım.. çünkü gelen yağ değil benzin.. yarın hava filtresini açıp biraz daha inceleyeceğim :/

leokaplann
11 Temmuz 2015, 18:49
Bugün yağ sızdıran keçeyi değiştirdim bizim motorun keçeleri ybr esd ile aynı aklınızda bulunsun lazım olursa fazla uğraşmayın :) Birde keçeden motordaki yağın çoğu akıp gitti : ( motorun yağınıda değiştirdim daha 1000 km kullanmıştım yağı :( bu sefer 15 - 40 aldım motoru hiç rahatsız etmedi vites geçişleri de iyi. Son vitesteki tekleme sorunu içinde karbüratördeki hava girişini artırdım biraz azaldı ama daha zor çalışıyor gibi onuda deneme yanılma yoluyla düzeltirim. https://lh3.googleusercontent.com/-o85VnB9bmwk/VaE5Qohn13I/AAAAAAAAFGI/Ash8ESCO06g/w320-h240-no/11%2B07%2B2015%2B-%2B1

Blackeagletr
12 Temmuz 2015, 09:40
Orhan kardeşim benim aklıma sorununla ilgili hiçbirşey gelmiyor, yani bahsettiğin kadar benzin gelmesi garip. Su buharı olmasın o? Çünkü kuruyken bile hava filtresinin oralar benzin kokar, kokusu sinmiş olabilir. Bu arada bugün dönüyorsun sanırım memlekete, ben 17 Temmuzla 1 Ağustos arası Anamurda olacağım, o ara müsait olursan görüşelim :)

rckyserhat
16 Temmuz 2015, 00:45
arkadaşlar yarın ön fren balatası alacagım ybr 125 ler ile aynımı acaba sora yanlış olmasın

ilkerabi
16 Temmuz 2015, 07:45
#968 de leokaplan: RS151 ler ile aynı demiş.
Garanti diyorsan eskisini söküp almaya öyle gitmek veya parçacıya motorla gitmek.

Ya da bu resimlerdeki ile aynı mı senin balatalar, ona da bakabilirsin... :)

http://i.hizliresim.com/XoWglo.jpg (http://hizliresim.com/XoWglo)

2004-2008 arası ybr ön disk balata:
10.92 TL kdv dahil..
http://www.rialli.com/products/teker-grubu-303/9699-fren-disk-balatasi-ybr-125cc/

leokaplann
16 Temmuz 2015, 10:33
balatanın kodu tl-f305 resimdeki gibi plus ile arasında fark varmı bilmiyorum..
https://lh3.googleusercontent.com/-hOlhLkwswy8/VademxGtiRI/AAAAAAAAFJM/jLAzQJpF1oo/w426-h320/16%2B07%2B2015%2B-%2B1

ilkerabi
16 Temmuz 2015, 10:41
balatanın kodu tl-f305 resimdeki gibi plus ile arasında fark varmı bilmiyorum..
https://lh3.googleusercontent.com/-hOlhLkwswy8/VademxGtiRI/AAAAAAAAFJM/jLAzQJpF1oo/w426-h320/16%2B07%2B2015%2B-%2B1

Ya bunlar RS 151 scooterin aynı ama önde değil, arkadaki diskin balatalarıdır. Bizim motorda önde kullanmışlar. Rs151 de arkaya az geliyordu bunlar, bi de çok sık bitiyordu, çift pistonludur..