PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

leokaplann
25 Nisan 2015, 20:53
selam arkadaşlar motorum 10000 km ye yaklaşırken iyi bir bakım yapayım dedim ve yağ emmiş fren balatalarını ve hava filtresini değiştirdim, benzin filtresi süzgeçmiş onuda temizledim. birde çamur kıvamında ve bir okadar sert debriyajı düzetmek için debriyaj halatını değiştirdim ve debriyaj süper oldu yumuşak hisli ve normal yerlerde kavrıyor artık ve vites ğeçişleri düzeldi. heralde tam ayırmaıyordu : ))
günün bombasını ön frenlerde yaşadım fren balatalrını değiştirdikten sonra frenlerın havasını bir türlü alamadım ve bu işi beceremediğim kanısına varıp motoru yeni tanıştığım tamirciye götürdüm ( adamlardan çok memnun kaldım. kuba servisi fren batırdığı ve debriyajı yapmadığı için gıcık olmştum artık gitmem oraya heralde ) ve tamircide havasını alamayınca hidrolik kutusunu açtık ve hidrolik kutusunun içinde hidrolik yağıyla karışık gres yağı vardı artık oraya gres ağı koyan vatandaşı Allaha havale ediyorum. gres yağından kurtulduk yeni hidrolik yağı koyduk havasını aldık ve fren ayarı yaptıktan sonra frenlerim süper oldu motor çok iyi duruyor artık :)
bu arada 10 40 yağ aldım ama daha yağı değiştirmedim malum önümüz yaz havalar sıcak olacak 10 40 yerine farklı değerlerde yağmı kullanmalıyız ? onu bilemediğim için size sormak istedim.
birde zincirler için sprey yağ aldım, gaz yağı bulur bulmaz zinciri temizleyip onuda deniycem umarım normal yağ gibi zinciri batırmaz temiz ve yağlı bir zincir olarak kalır.
Parçaların fiyatlarıda yazayım
hava filtresi 10 tl
balatalar 10 tl
debriaj teli 10
fren kaliperi lastikleri hediye
zincir yağı 10 tl
castrol 10 40 yağ 1 lt 25
gres yağının temizlenmesi için epey uğraştılar sonrada motoru bi güzel yıkadılar o da 15 tl
https://lh5.googleusercontent.com/-YYs-NxAsm4w/VTvAg6gPCKI/AAAAAAAAEwQ/betYSJgD9No/w240-h320-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B1https://lh5.googleusercontent.com/-aT0HcvYxGO0/VTvAg6BK42I/AAAAAAAAEwY/Bu3zrsgkjNs/w240-h320-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B2https://lh5.googleusercontent.com/-B0lQs0M7PaM/VTvAg8iucUI/AAAAAAAAEwg/mUyQH_vGUGY/w240-h320-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B3https://lh5.googleusercontent.com/-_wmoYRtMapI/VTvAg5eAPDI/AAAAAAAAEwo/A7tvCt4ViGg/w240-h320-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B4https://lh3.googleusercontent.com/-nG1sSGZXsxU/VTu9LzBzKII/AAAAAAAAExA/wFinxliYVHI/w320-h240-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B2https://lh3.googleusercontent.com/-LmKW3Jiz6lQ/VTu9L17Mz4I/AAAAAAAAExQ/-Blyp5YM7ag/w320-h240-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B3https://lh3.googleusercontent.com/-qR9FZWEI7Fc/VTvM2F7z3gI/AAAAAAAAEyc/RAEgTATunf4/w320-h240-no/25%2B04%2B2015%2B-%2B3

Blackeagletr
25 Nisan 2015, 21:34
Maşallah parlamış motor :)Genel bir bakım yapıldığı iyi olmuş.

Yanlış kişilerin elinden kurtarmışsın motoru, hidroliğe gres yağı koymak nedir ya :)
Ben geçen yaz da 10W-40 Power 1 kullandım, bundan önceki motorumda da hep 10W-40 kullandım. Bir ara 15W-50 Repsol koymuştum 10W-40 kadar iyi değildi. 10W-40 Power 1 her şartta iyidir :)

leokaplann
25 Nisan 2015, 22:15
blackeagletr sen 10w-40 iyi diyorsan kesinlikle iyidir :cat: birde ben yazları nerdeyse sürekli antalyadayım, anamur ile antalya sıcaklıkları neredeyse aynı sayılır. sen 10w-40 diyorsan bende sorun yaşamam.
Motorumun bütün işlerini artık kendim yapıyorum. yapamıycak gibiysem yada çok uğraştıracak gibiyse tamirciye gidiyorum. fren olayında da havasını doğru alıyormuşum gres yağı yüzünden alamamışım. bütün sistemi temizlemek için nerdeyse bir bucuk saat uğraştılar. (kaliperdeki küçük delikli vidayı hafif gevşeterek freni pompalıyoruz fren sertleşimce ve hidroliği çok sağlam fışkırtınca işlem tamam)
Gres yağı koyanı kişiyide merak ediyorum gres yağını koyarken ne düşünmüş acaba

oRHaN007
26 Nisan 2015, 17:42
Alanyaya gittim geldim hocam :) Serin olsa da güzeldi evet.

Geziden birkaç fotoğraf ve detay paylaşmak istedim.
Yapılan yol 270 km. 150 km'si viraj, 120 km'si düz yol yani sıkıcı kısım :).
Düz yollarda 90 km sabit gittim, virajlarda ise tadını çıkardım. Bu şekilde yakıt tüketimi 2.7lt/100km olarak çıktı.
Düz yolda son hız 120km gördüm, yokuş aşağı 140km gördüm ve gazı anında bıraktım tedirgin oldum.
Kaskım inanılmaz rüzgar sesi alıyor 70km hızdan sonra, kulakiçi kulaklık takıp ufaktan müzik açtım yoksa çekilecek gibi değildi.
Virajlardan sonra lastiklere verdiğim paraya tekrar helal olsun dedim. :rendeer:
Alanya'da hiç fotoğraf çekemedim, adım atacak ve duracak yer yoktu. Mcdonalds yemeye gelmiştim zaten sırf o yolu :P Yemekten sonra şehir içi bir tur atıp geri dönüş yolunu tuttum.


canına yandığım memleketim :) temmuz sonuna konyadaki evi memlekete gazipaşaya taşıyoruz.. kısmet olursa ağustosta görüşürüz hocam:)bakalım benim motor konyadan oraya sıkıntısız gelecek mi :) bu arada şehir dışındaydım anca okudum :)

halilom
26 Nisan 2015, 21:48
Yol yapmadan korkmayın bizim motorlar için gidermi gitmez mi diye. (Bir günde 607 km önceki sayfalarda mevcut) :)

Blackeagletr
26 Nisan 2015, 22:38
canına yandığım memleketim :) temmuz sonuna konyadaki evi memlekete gazipaşaya taşıyoruz.. kısmet olursa ağustosta görüşürüz hocam:)bakalım benim motor konyadan oraya sıkıntısız gelecek mi :) bu arada şehir dışındaydım anca okudum :)

Tabi görüşürüz hocam, hatta sık sık görüşürüz gazipaşayla buranın arası 80km civarı. Geziler falan düzenleriz. Gerçi benim işim belli değil, bu sene atanma durumum var, atanır mıyım, burda mı kalırım belli olmaz. Ama Ağustosa kesin ayarlarız. Konyadan rahatlıkla gelir motor şüphen olmasın, lastik tamir spreyiyle bir kaç takım anahtar al kafan rahat olur. Halil'in bahsettiği geziyi gördükten sonra "Bu motor tamam" demiştim ben :)

oRHaN007
26 Nisan 2015, 22:59
Tabi görüşürüz hocam, hatta sık sık görüşürüz gazipaşayla buranın arası 80km civarı. Geziler falan düzenleriz. Gerçi benim işim belli değil, bu sene atanma durumum var, atanır mıyım, burda mı kalırım belli olmaz. Ama Ağustosa kesin ayarlarız. Konyadan rahatlıkla gelir motor şüphen olmasın, lastik tamir spreyiyle bir kaç takım anahtar al kafan rahat olur. Halil'in bahsettiği geziyi gördükten sonra "Bu motor tamam" demiştim ben :)

benimde atanma durumu var :) branş ne? ben müzik öğretmenliği okuyorum burda.. son senem.. kpss den sonra taşıyorum evi :)

Blackeagletr
27 Nisan 2015, 00:26
Benim branş okul öncesi öğretmenliği. Yaklaşık bir ay sonra mezunum bende. Ben Kpss'ye kalmaz taşınırım :P Ankara'da gireceğim Kpss'ye işim kalmıyor zaten Kıbrıs'ta, bir daha gidersem anca eğlenmeye :cherry:

oRHaN007
28 Nisan 2015, 20:10
Benim branş okul öncesi öğretmenliği. Yaklaşık bir ay sonra mezunum bende. Ben Kpss'ye kalmaz taşınırım :P Ankara'da gireceğim Kpss'ye işim kalmıyor zaten Kıbrıs'ta, bir daha gidersem anca eğlenmeye :cherry:

inşallah atanırız daha güzel motorlar nasip olur :) bugün cbr 250 sürdüm yaklaşık 125 km falan yaptım sanırım.. bizim motor cidden hiç titremiyormuş yahu.. elciklere acayip titreşim veriyor cbr250.. bi süre sonra rahatsız ediyor cidden.. çok tuhaf :S bu kadar tireyeceğini beklemezdim :)

Blackeagletr
29 Nisan 2015, 14:50
İnşallah kardeşim. Bana kalırsa tüm tek silindirlilerde var titreşim, Cbr 125 eski/yeni kasa da sürdüm, hepsi titriyor. En az 2 silindir şart titreşimsizlik için bence :) Atanırsak işte seneye 2 silindirli bir 250 lik düşünebilirim. İnazuma ya da R25. Tek silindirli 250 için değiştirmem tabi motorumu :) Dün itibariyle yine inzivaya çekildi zaten, ben de Kıbrıs'a döndüm.

halilom
01 Mayıs 2015, 21:12
Benim benzin göstergesi bozulmuş çıkma bi tane taktık çalıştı. O panelde de 3 tane ampul kesmiş onları da yaptırdım lan 50 lira para bayıldım. :salut: tamircim de sevdiğim bi abimdir. Ama gel gör ki içime bi kor alev düşürdü :)

Blackeagletr
01 Mayıs 2015, 21:26
Benim de gösterge aydınlatmasında bir tane patlak var sanırım, ama yeteri kadar gösteriyor :) 50 lira bana da biraz fazla geldi, tabi ne kalitede birşey taktığı da önemli.

halilom
01 Mayıs 2015, 22:43
Kaliteli bişey olduğunu sanmıyorum en nihayetinde çıkma parça. er6 yı da götürüm ufak tefek işlerde para almaz, onları da aradan çıkardı sanırım :)

ilkerabi
01 Mayıs 2015, 23:32
Motoru götürdüğünüzde nazlanmadan ve bekletmeden bakıyorsa ve göstergeyi de değiştiyse verilen para çok değil, kendimiz yapsak kargosu, kırılanı, cumartesi-pazarı var... daha pahalıya mal olur. Zevkine uğraşçam vaktim var dersen başka.
Yarın gökgürültülü sağanak yağışlıymış.
Sadece yeni kablolarımı bantlama işim vardı motorda, sonra vuralım yola..
Pazartesi artık..

::gozluk::

halilom
02 Mayıs 2015, 00:43
Der demez ilgilendi de bana söktürdü paneli felan :) Neyse lafı olmaz aslında her zaman yardımcı olur bana. Ama o 50 lira dedikten sonraki gülüşü lan acaba şaka mı yapıyor dedim içimden başka müşteriler olmasa yapacaktım makarayı da sessizce verdim öyle cebimdeki tek 50 lirayı :P

leokaplann
02 Mayıs 2015, 01:04
cebteki son para tahmin etmediğin şekilde gidince kötü oluyor.. geçen hafta benim arka lastiği akıllı vida parçaladı :( 80 tele lastik 5 tl supap dişliyi sökünce dişli takuzunun da değişmesi gerekiyor dediler oda 10 tl işçilikte 10 tl verdim ve toplamda hiç hesapta olmayan 105 tl cebimden çıktı : ( dizlik ve yazlık bot (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-ayakkabi-bot-motosiklet-yarim-bot-yazlik-bot-ucretsiz-kargo-moto-life-208446924/detay) alacaktım onun parası öylece gitti :(

halilom
02 Mayıs 2015, 14:36
cebteki son para tahmin etmediğin şekilde gidince kötü oluyor.. geçen hafta benim arka lastiği akıllı vida parçaladı :( 80 tele lastik 5 tl supap dişliyi sökünce dişli takuzunun da değişmesi gerekiyor dediler oda 10 tl işçilikte 10 tl verdim ve toplamda hiç hesapta olmayan 105 tl cebimden çıktı : ( dizlik ve yazlık bot (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-ayakkabi-bot-motosiklet-yarim-bot-yazlik-bot-ucretsiz-kargo-moto-life-208446924/detay) alacaktım onun parası öylece gitti :(

Botu beğenmedim ederinden fazla fiyatı sanki iyi araştırarak daha kaliteli bişeyler bulunabilir sanki.

leokaplann
02 Mayıs 2015, 17:54
Halilom tavsiye için teşekkürler. Bot almadan once sizlerede sorarım . Bu arada tavsiyelre açığım :cat: fiyatı uygun iyi bir bot varsa önerirsiniz sevinirim

halilom
05 Mayıs 2015, 10:39
Şu balata spreylerini zincir temizliğinde de kullansak olur mu? bide bu zincirden janta atlayan yağı çıkarır mı? bizim topikte biri yazmıştı sanki ama tam hatırlayamadım.

oRHaN007
05 Mayıs 2015, 13:57
İnşallah kardeşim. Bana kalırsa tüm tek silindirlilerde var titreşim, Cbr 125 eski/yeni kasa da sürdüm, hepsi titriyor. En az 2 silindir şart titreşimsizlik için bence :) Atanırsak işte seneye 2 silindirli bir 250 lik düşünebilirim. İnazuma ya da R25. Tek silindirli 250 için değiştirmem tabi motorumu :) Dün itibariyle yine inzivaya çekildi zaten, ben de Kıbrıs'a döndüm.

benimde hayalimde bir r25 var :) hayırlısı olsun :)
bende dün ufak bir gezi yaptım çantama doldur yiyeceği attım kendimi dağlara.. pek yol yoktu doğru düzgün.. topraktan taştan aşa aşa gittim :)

burada rakım 1300 metre.. merkezde rakım 1000 metre.. giderken sıkıntısız gittim fakat döneceğimde motor çalıştı ve 5 saniye sonra stop etti.. ayak marşı el marşı mümkün değil çalışmadı.. dağın başında kaldım diye baya korktum önce.. sonra zar zor tekrar çalıştırdım yine stop etti.. en son biraz düzlüğe inene kadar saldım motoru.. sonra aşağı yola inince çalıştı.. bu durumun karbüratör hava rölanti vs ayarıyla bir alakası olabilir mi? rakımdan dolayı? forumlarda o tarz konulara denk geldim ama bilemedim..
http://i.hizliresim.com/Pq6Bq6.jpg

leokaplann
05 Mayıs 2015, 14:16
Ben canttaki yağı cam sille çıkardım. Ama ugraşırım dersen sıcak su, bulşık deterjanı ve bulaşık süngeri ile cant pırıl pırıl oldu. Zincir yağı olarakta resmini paylaştığım spreyi kullanıyorum yapış yapış bişi hem akmıyor hemde ortalığı batırmıyor. Sadece spreyi uygularken zincirin arkasına karton gibi bişi koy zincirden başka yerlerde sıçramasın..

Blackeagletr
05 Mayıs 2015, 16:18
Rakımdan dolayı performans düşmesi rölanti düşmesi falan normal de, hiç çalışmayacak duruma gelmesi garip geldi :silent: Rölanti normalde çok mu düşük ? Belki biraz yükseltsen çalışırdı.

oRHaN007
05 Mayıs 2015, 16:53
Rakımdan dolayı performans düşmesi rölanti düşmesi falan normal de, hiç çalışmayacak duruma gelmesi garip geldi :silent: Rölanti normalde çok mu düşük ? Belki biraz yükseltsen çalışırdı.

rölantim 1500 de.. yükseklikte çok aşırı bi yükseklik değil esasında.. bende anlamadım valla.. birde benim motorda soğukken rölanti düşük oluyor ısındıkça yükseliyor.. bu durum sizde de var mı? yoksa benim karbüratörde mi bir sıkıntı var:)

ilkerabi
05 Mayıs 2015, 17:02
Yokuş aşağı bir kaç kere vurdurunca çalışması gerekir, akü bitip motoru benzine boğsak bile şaşmaz.. ????
2. viteste yokuş aşağı sal, az hızlanınca debriyajı bırakıver ve şak, almazsa biraz daha salıp tekrar bırak, 3. denemede almıyorsa şöförden hayır yoktur.. Yüksekliklen veya hava ayarlarından vs olsaydı TIRMANIRKEN yolda kalırdın..
Askerde TOROS tatbikatlarında jipleri az itelemedik takımımla, koca telsizler, çift aküyü alo derken bitiriyordu, astsubaylar oturunca şak diye alıyordu, erler olunca 40 derece sıcakta tarlalıkta dört dönüyorduk..
Janttaki yağları, stickerlardan kalan yapışkan artıkları vs.. mazotla temizleyebilirsiniz yanlız fren diskine ve kalipere sıçratmayın, geride biraz yağ bırakıyor.

oRHaN007
05 Mayıs 2015, 22:39
Yokuş aşağı bir kaç kere vurdurunca çalışması gerekir, akü bitip motoru benzine boğsak bile şaşmaz.. ????
2. viteste yokuş aşağı sal, az hızlanınca debriyajı bırakıver ve şak, almazsa biraz daha salıp tekrar bırak, 3. denemede almıyorsa şöförden hayır yoktur.. Yüksekliklen veya hava ayarlarından vs olsaydı TIRMANIRKEN yolda kalırdın..
Askerde TOROS tatbikatlarında jipleri az itelemedik takımımla, koca telsizler, çift aküyü alo derken bitiriyordu, astsubaylar oturunca şak diye alıyordu, erler olunca 40 derece sıcakta tarlalıkta dört dönüyorduk..
Janttaki yağları, stickerlardan kalan yapışkan artıkları vs.. mazotla temizleyebilirsiniz yanlız fren diskine ve kalipere sıçratmayın, geride biraz yağ bırakıyor.

düzgün yol olmayınca vurdurmadım.. yola inince çalıştı zaten :)askerliği nerede yaptın ilker abi :)

Blackeagletr
05 Mayıs 2015, 23:26
rölantim 1500 de.. yükseklikte çok aşırı bi yükseklik değil esasında.. bende anlamadım valla.. birde benim motorda soğukken rölanti düşük oluyor ısındıkça yükseliyor.. bu durum sizde de var mı? yoksa benim karbüratörde mi bir sıkıntı var:)

Soğukken rölantinin düşük olması normal, ısınınca kendine gelir. Aynı durumda rölantiyi yükseltip daha fazla hava almasını sağlarsan birdaha çalışacağını düşünüyorum :)

oRHaN007
05 Mayıs 2015, 23:31
Soğukken rölantinin düşük olması normal, ısınınca kendine gelir. Aynı durumda rölantiyi yükseltip daha fazla hava almasını sağlarsan birdaha çalışacağını düşünüyorum :)

saolasın dostum bir daha olmaz umarım :)

ilkerabi
06 Mayıs 2015, 08:12
düzgün yol olmayınca vurdurmadım.. yola inince çalıştı zaten :)askerliği nerede yaptın ilker abi :)

Düzgün yol derken.. İterek değil, üzerindeyken benim dediğim zaten..
Kıbrısta mücahittim .. :)

halilom
06 Mayıs 2015, 11:41
Janttaki yağları, stickerlardan kalan yapışkan artıkları vs.. mazotla temizleyebilirsiniz yanlız fren diskine ve kalipere sıçratmayın, geride biraz yağ bırakıyor.

Abi mazot da dediğin gibi yağlı bi madde zincir temizliğinde eyvallah ta jantta biraz yağ bırakır. Oda parlaması için ideal herahalde :cherry:


benimde hayalimde bir r25 var :) hayırlısı olsun :)
bende dün ufak bir gezi yaptım çantama doldur yiyeceği attım kendimi dağlara.. pek yol yoktu doğru düzgün.. topraktan taştan aşa aşa gittim :)

burada rakım 1300 metre.. merkezde rakım 1000 metre.. giderken sıkıntısız gittim fakat döneceğimde motor çalıştı ve 5 saniye sonra stop etti.. ayak marşı el marşı mümkün değil çalışmadı.. dağın başında kaldım diye baya korktum önce.. sonra zar zor tekrar çalıştırdım yine stop etti.. en son biraz düzlüğe inene kadar saldım motoru.. sonra aşağı yola inince çalıştı.. bu durumun karbüratör hava rölanti vs ayarıyla bir alakası olabilir mi? rakımdan dolayı? forumlarda o tarz konulara denk geldim ama bilemedim..
http://i.hizliresim.com/Pq6Bq6.jpg

senin bu kayalıklı resmi görünce benimde geçen sene bu gün yaptığım gezimdeki şu foto geldi aklıma :) :bestmt: Resimdeki razım 2k lar civarı pek bi sıkıntı yaşamadım. Ama Erzurum ovit dağına düz yolda giderken rakımdan dolayı ( 2640 ) motorun 3. vitesi yukarı çıkmadığına şahit olmuştum. Rakım düşünce kendine gelmişti birazda şişirmiştim esasında motoru.

https://scontent-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10250179_10152404813369429_4756641442078401035_n.j pg?oh=12575bd3fef3dc33933c15633feea86d&oe=55CF2E1B

Blackeagletr
09 Mayıs 2015, 12:43
Bizim uzay kafaya uzun cam nasıl uyarlanabilir diye düşünüyordum. Bildiğiniz gibi Cbf 150 camı geniş geliyor, başka da uyarlanabilecek cam yok.
Derken denk gele şu fotoğrafı gördüm.
http://image5.sahibinden.com/photos/61/31/16/208613116woo.jpg
Bundan alayım ben dedim, baktım fiyatı 275 lira :) Dedim ki "Ulan ben bunu yaparım".
Dönünce şundan alıp, birkaç alüminyum plakayla ayarlanabilir cam yapacağım, maaliyeti de en fazla 20-25 lira olacak. O kadar zor olmasa gerek. Düşünen arkadaşlara da fikir olsun.
http://www.kalyoncumotor.com/yamaha-ybr-125-2004-2009-siperlik-cami-rialli?keyword=siperlik&category_id=0

leokaplann
09 Mayıs 2015, 12:52
ben uzun cam için reklamcıya gitmiştim. mikayı cnc de keseriz 50 tl ni alırız demiştiler mika cam kesebilecek bir yer varsa orada bişiler ayarlanablinir

Blackeagletr
09 Mayıs 2015, 12:55
Yekpare olması daha güzel olur tabi, ama birebir cuk oturacak şekilde kesebilecekler mi acaba ? Eğer yapabilirlerse ben de öyle bir çözüm düşünebilirim.

leokaplann
09 Mayıs 2015, 13:04
parçayı zaten cnc makinesinde keserler onunda pekbi şaşma payı olduğunu sanmıyorum. onbin bakımı ve arta lastiği değiştirmem bütçemde kocaman bir delik açtığı için ben ön cam işini erteledim.
internet üzerinden ( bajaj boxer grubunda gördüm ) motorcamı diye biri var (https://www.facebook.com/motorcami) onlarda yanlış değilsem benzer şekilde motor camı imal ediyorlar

Blackeagletr
09 Mayıs 2015, 13:24
Aslında mikadan kendimiz de kesebiliriz, sert mika levha alır, üzerine çizer keseriz. Bizimkinin şeklinde yapmak kolay olur çünkü kıvrımsız ve keskin hatlara sahip bir parça. İstediğimiz uzunlukta keser, ucunu ısıtıp bükersek çok da güzel olur sanırım. Bahsettiğin kişiye baktım, baya kaliteli iş yapmış, yapılan camlar da hep okkalı motorlar için. Yani biraz tuzlu olabilir ona yaptırırsak. Kör topal ucuz birşey yeter bize, ayda yılda bir kullanacağız zaten :)

leokaplann
09 Mayıs 2015, 13:27
aynen katılıyorum ucuz bişi işimizi gayet iyi görür. mika alıp denemek lazım. Şu finaller bir bitsin büssürü boş zamanım olur ozaman kesip biçmeyi denerim : )

ilkerabi
09 Mayıs 2015, 19:28
Reklamcıların çoğunda laser veya cnc vs ile mükemmel kestirebilirsiniz, 50 lira civarı kesim ücreti makina çalıştırma için alıyorlar, testere vs ile zor keseceğiniz kalınlıkta akrilik vs için değer. Büyük şehirlerde maketçi tanıdık varsa plexi filan hem kesme hem de kloroformla yapıştırma yaptırabilirsiniz. Düz bir parça kestirip eğim verecekseniz, evdeki termostatlı fırın en ideal alet. Sıcak hava tabancası ile bükmek profesyonellik gerektirir.

Bugün eşeği çıkardım, alarm aküyü tamamen yemiş, ilk tepikde şak diye aldı, 15 kilometre yapıp geldim, aletleri koydum, kaskı montu giydim, çalışan alet bir inat.. Çalışmadı.. Hırrrrsss..
Yağmur sıcağında tep bakalım, it bakalım... Yok.. Baya bi ter attık.. :)
Depoyu mecbur söküp bakıcaz kablolara fişlere..

leokaplann
09 Mayıs 2015, 21:08
ilkerabi geçmiş olsun :) abi koltuğun altına konulan kendinden pilli alarmlar var onlardan kullansan daha sorunsuz olmazmıydı ?

ilkerabi
10 Mayıs 2015, 08:36
Sorun alarm değil, uzun süre yatması motorun, yarın öbürgün hava iyi olur diye aküyü ayırmadan bırakıyoruz. Sürekli kullanımda sorun olmaz.
Endiksiyon bobini değil, geri koymadan denedim. CDI da kolay beri gitmez diyorlar.

halilom
14 Mayıs 2015, 15:54
Evet yine kaldık xr la baş başa. Dün er6 yı sattım arkadaşlar. Yaz geliyor niye sattın derseniz kazançlı bi alışveriş oldu. Bakarsınız tam yaz aylarında bişey patlatırım :P Her ne kadar yazın motor almanın akıllıca olmadığını bildiğim halde belki uygun bişeyler bulurum nasip..

ilkerabi
14 Mayıs 2015, 18:54
Kıyılır mı KAWA'ya....?
Havalar ısındı, hatta kaynadı.. Arabanın içinde durulmuyor, motor desen çalışmıyor... Dün ekstram vardı keşif yapmaya yaya gidip geldim, bu gün de sıcakta arabaya park yeri ara...
Giderken kaza gördük, mavi CUP'u yoldan kaldırıyorlardı, çocuk ayağını tutuyordu, sele kopmuş yol arasındaki çimenliğe fırlamış, kafada ne kask ne kasket.. Ne de kaza yapılacak yer, kontrollu, ışıklı kavşak...
2. kareyi çekememişim... :(

http://i.hizliresim.com/QAQMy3.jpg (http://hizliresim.com/QAQMy3)

Blackeagletr
15 Mayıs 2015, 17:21
Halil kardeşim hayırlı olsun. İlkerabi umarım çocuğa birşey olmamıştır, gençliğin verdiği delilik bazen can yakabiliyor.

leokaplann
15 Mayıs 2015, 20:34
Halil kardeşim hayırlı olsun gönlüne göre yeni bir motor alırsın umarım. Ilkerabi senin motor neden çalışmıyor? Bende motora 10000 bakımı yaptıktan sonra paso tekerdeb darbe yedim :( önce arka lastik parçalandı yeni lastik aldım sonra ön teker gitti onuda aldık. Tam huzura erdik derken benzin musluğu yine benzin sizdirmaya başladı :( çok geç farkına vardım. Epeyce benzinim yere boca olmuş :( uğursuzluk bu aralar peşimde

ilkerabi
16 Mayıs 2015, 02:27
He he lastik mi darbe?
2 kere ön jant, 1 kere ön lastik (tubeless)
2 kere arka jant, 2 kere arka lastik değiştim eski motorumda, ıskartaya çıktığında arka lastikte baloncuk vardı.
2 kere orta sehpa, 1 kere yan sehpa, 2 kere ayna, 1 defa far, 2 defa şamandıra, 1 kere arka disk merkezi, 2 kere gidon, 3 kere gaz teli 2 kere karburatör, 1i hem gereksiz hem de yanlış seçimdi tamirci ustam tarafından.. 1 kere ön fren hortumu, (muayene istasyonunda sıra bana gelince kahve molası veren TÜVcülere fırça kaymam yüzünden :)
Sayısız FAR anahtarı... Sayısız arka disk fren balatası, 1 kere karburatör manifoldu.. Sayısız ayak marşı pedalı, 2 egzost.. 2 kere kayış.. 1 kere debriyaj..
Kilometre total 60 bin motor pert.. (Sanayide çırak tarafından)
Ulan bu ne be, arabaya bu kadar masraf yapmadım be..



Kaza yapan elemanın biraz ayağı ağrır rutubetli havalarda, gene motora binip giderdi o ama çevreden toplananlar biraz engel oldu sanırım.

Benim motor ateşleme yapmıyor ama yarın yapçak..
Seleyi söktüm benzin deposunu tutan 10 mm somun su koyverdi, eski çinli tirbişon anahtar b.ku yedi, zaten dün abes işlerden epey yorumuşum, eve bilmem kaçıncı defa girip 10 lokma anahtar da aramak zor geldi, geri geri girdim garaja.. Zaten akü de yine bitti ölçüm yaparken.. Beyinden de değilmiş.. :)
Sele altında kuyruk lambalarına giden kablolarda da ezik gördüm, 2 vida tutuyor seleyi, yap kapaklar çıktıktan sonra en kolay sökülen parça budur.

halilom
16 Mayıs 2015, 13:11
Sağolun arkadaşlar. MaaşAllah diyeyim benim motorda akünün zayıf olması durumundan başka ( aldım alalı öyle ) hiç bir sıkıntım yok. Bir iki kırık yer vardı oraları da 502 & karbonat bileşimiyle taş gibi yaptım. Ön lastik de değişmesi gerek ama onda hala telleri görmedim :mrgreen: 11500 km civarındayız bu arada.


@İlkerabi öyle bir motorum olsaydı çoktan jilet yapmıştım sanırım :santa:

leokaplann
16 Mayıs 2015, 18:17
İlkerabi o ne öyle yedek parçalardan yeni motor yapmışsın :))

Blackeagletr
17 Mayıs 2015, 00:39
Burda bir Ybr'ye bindim, benim motordan çok daha az titriyor. Motorun yanına gideyim de, şu koruma demirini komple söküp kenara koyup titreşim durumuna tekrar bakacağım, montajında bir problem olabilir, olmasa bile başlı başına koruma demirinin uzunluğu titreşimi yayan bir unsur olabilir. Çünkü koruma demirinin uçları aşırı titriyordu, elinizi koyamazsınız o derece, Bunun yanında motor bloğuna elimi koyunca gram titreşim yoktu. Yabancı forumlara baktım, koruma demiri bazı 4 silindirli motorlarda bile titreşime sebep olmuş. Hem de bir iki tane motorda değil, baya yaygın bir problem. Bakacağım bir hal çaresine, hemen ardından da Euro 2 katalizörsüz egzoz alıp takılacak :) Biraz rahatlasın yavrucak, tıkış tıkış egzozun içi, boğazdan önce katalizör el yakmaya başlıyordu. Belki de o katalizör egzozu tıkıyor ve gaz çıkışı tam olmadığından titriyor ? Kafamda birsürü soru var :) Gidince hemen çözeceğim hepsini, burda sürdüğüm Ybr gözümü açtı. Hayırlısı bakalım.

ilkerabi
17 Mayıs 2015, 16:18
1 kere de krank+piston değiştiydi, en masraflı olan arızayı unutmuşum.. Benzin otomatiği sayısız, gösterge camı, elcik, fan kapağı, egsoz kelepçeleri ve bu kelepçelerin lastiklerini, ön teker bilyaları, redüktör gibi ufakları zaten saymamışız.

Yaaani @leokaplan...
Sen de hükümet gibisin ha.. O kadarcık şey'e darbe diyorsun..

Bu kadar masraf yapmanın bir sebebi, motoru zaten hurda yolundan çekip almam, önceki sahibi fenerin maçlarına (220km) iki kişi git gel yaparken dağıtmış motoru. Biz de heves ettik ama heves kaçarsa cüzdan da kaçmasın diye ucuza saldırdık, tamiri, cezası derken eski sahibi kuruş görmedi..
Borcundan kurtuldu.. :)
İkinci sebebi, bir süre sonra motorla işe gidip gelmem ve de işyerinden ödenen ASTRONOMİK (!) maaş nedeniyle motoru yenilemeye fırsat bulamamam.
Sıfır alsaydım, o masrafların birkaç tanesinden sonra motor nehrin dibine giderdi.
Daha sonra kafaya koydum yeniyi krediyi çektim, alıcam ama keyfime cebime göre bir türlü denk gelmedi, bir KRİZ daha derken cepteki de gidince işte böyle kabarık bir malzeme listesi oluştu...

Karakartal, bindiğin YBR modeli kaç?

Blackeagletr
17 Mayıs 2015, 16:30
Esd'di ilkerabi, sanırım 2013 idi.

ilkerabi
17 Mayıs 2015, 17:51
Ben denemedim ama 2009 ve öncesini (Ybr) kullananlar ESD ye binince eşek olmuş diyorlar. ??? Ne derece doğrudur bilmem, bizimkinin tıpkısı 2006 modeli oluyor.
Eski model tansiyon aletlerinin steteskopları ile bu diamond şasenin neresinde en fazla titreşim var dinleyip bakmak gerek. Muhakkak en az olduğu noktalar vardır, demir bağlantılarını oraya getirmek gerek. Ben böyle diyorum ama böyle bir nokta hiç olmayabilir de.. ( :) )
Bir de titreşim hangi yönde oluyor, yukarı aşağı ya da ileri geri mi? Sağa-sola olmayacağını tahmin edersiniz :)
Piston üst noktada olduğu zaman balansörün ağırlığı en aşağıda, piston alt ölü noktadayken de balansör tam yukarda olmalı.
Balansörden ya da krank milinden en uzak noktada titreşim en fazladır. (Çanta taktığımız kuyruk)
Eğer bağladığımız noktada titreşim yoksa o zaman koruma demiri kendisi titreşimi büyütüyor deriz. Gitardaki kasa gibi.. BUNA REZONANS= SALINIM denir, mühendislikde verilen ilk örnek köprüden uygun adım geçen asker örneği veya yanyana duran kemanların bir teline vurulması ile diğerinden de SES gelmesidir.
Çözüm bulabilmek için TİTREŞİM FREKANSINI bilmeliyiz. Diyelim 700 titreşim, ya da 700 hertz. Ses hızı saniyede 360 metredir. 700 hertzlik titreşimin DALGA BOYU 0.50 metredir. Bu frekanslarda 50 santimlik ve 25 santimlik parçalarda olan titreşim MAKSİMUMDUR.

Blackeagletr
17 Mayıs 2015, 18:52
Bizim XR'lar ESD'den daha iyi kaçıyor o kesin :) Selesi de biraz daha inceydi, kısa sürede rahatsız etmedi de, konfor farkı az çok belli ediyordu kendini :) Ama titreşim meselesi hepsinin üstünü örttü malesef.

Benim motorda titreşimin yönüne hiç dikkat etmedim. Ama koruma demirinin uçları içe-dışa olarak titriyordu, başka yöne oynama şansı olmadığından sanırım :)
Yarım yamalak hatırlıyorum, tabi o zamanlar tam dikkat etmemiştim ama, koruma demirinin şase bağlantısına yakın olan kısımları titremiyor gibi birşeydi. Ama uçlarına giderken bakınca titrediği çoook açık bir şekilde gözle görülüyordu o derece :) ilkerabi verdiğin bilgilere bakarsak, titreşimi koruma demirinin yaydığı kesin gibi birşey oldu. 2 ucu zangır zangır titreyen koruma demiri hatrı sayılır şekilde titreşimi yayıyor büyük ihtimalle.

Bir de yazdıklarından şöyle birşey daha çıkardım, sürüş esnasında arada arka tarafa otururum, kuyruğa falan dokunurum. Oralardaki titreşim depodakinden daha azdı. Bu da koruma demirine işareti çekiyor sanırım.