PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Jet Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : [1] 2

Mehmet-03
02 Ocak 2012, 17:06
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/360-mondial-scooter-jet-max-beyaz-33_85986400.png
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/360-mondial-scooter-jet-max-beyaz-10_77735300.png
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/360-mondial-scooter-jet-max-beyaz-4_42352100.png


http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-1_33080400.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-1.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/250-jet-max-2_56691200.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/250-jet-max-2.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-3_50993800.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-3_39343200.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-4_64341400.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-4.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-7_23226000.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-7.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-8_28925200.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-8.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-5_38416900.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-5_23194800.png)
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-6_68689300.png (http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/10/250-jet-max-6_58906300.png)


Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
Silindir Hacmi (cm³) : 249
Silindir Çapı ve Strok (mm) : 72.0x61.2
Sıkıştırma Oranı : 10.5±0.5:1
Max. Tork : 20.2 Nm at 6750 min
Max. Güç : 14.6 kw at 7250 min
Max. Hız (km/h) : 105
Rölanti : 1500±100 min
Şanzıman : Otomatik
Çalıştırma Metodu : Elden Marşlı
Soğutma Tipi : Su Soğutma
Yağlama Tipi : Yağ Pompası
Ateşleme Tipi : ECU
Fren Tipi (Ön/Arka) : Çift Disk / Disk
Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile
Lastik (Ön/Arka) : 120/70-15 / 140/60-14
Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 12.5±0.5
Ağırlık (Kg) : 200± 5
Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 150
Boyutlar U-G-Y (mm) : 2259x798x1366
Wheelbase (mm) : 1590

askon
05 Ocak 2012, 01:09
bu ne zaman cıktı mondıalın sitesınde bıle yok

Uğur
05 Ocak 2012, 01:34
8500 TL miş. Yuh artık mondial :sunny:

Mehmet-03
05 Ocak 2012, 15:46
Arkadaşlar Forum Bölümünde Motorsiklet resimlerine girerseniz orada 2012 model mondial motorsiklet resimleri diye bir konu atım orda gerçek resimleri var.Ayrıca Mondial Bayii siyim.Fiyatları arkadaş vermiş Yeni ürün oldugu için grafik leri ni yayınlamamışlar yakında gelir resimleri.

Ahmet Orhan
13 Ocak 2012, 02:04
JET-MAX Mondial sitesinde yayında görebilirsiniz.

gokmence
04 Şubat 2012, 16:04
Enjeksiyonlu olabilir mi ?

Ahmet Orhan
15 Haziran 2012, 22:35
JET MAX kullanan yok mu. Arkadaşlar bu motor hakkında bildiklerinizi yazınız.

Uğur
15 Haziran 2012, 23:09
Fiyatı bence çok pahalı,mondialın scooter kategorisinde ürünleri bence vasatın altında. (Eski 100-150 cc grubu)
Fakat commuter tarzındaki başarıları eğer yeni scooterlerda da varsa o zaman durum değişir..
Şöyle test sürüşü vs olsaydı da fikir yürütebilseydik..

Ama KYMCO - PEOPLE S 200,Scarebo 200,Kymco Dink 200,Sym Joyride 200i'nin bile sıfır fiyatı daha düşükken,ben bu scooterın pek satılacağını zannetmiyorum,bu fiyat politikasıyla..

kanmix_x
15 Haziran 2012, 23:13
Motorun arkası dana gibi :)

search16
15 Haziran 2012, 23:19
Motorun arkası dana gibi :)
Önüde öküz kafası...:queen: Ama yakısıklı bişeye benziyor

Mengu16
15 Haziran 2012, 23:32
Sym GTS 250 cakmasi. Kopya oldugu fazla belli olmasin diye on ve arka farlarini degistirmisler, arkasi yerli minibus farlarina benziyo govdenin ihtisamina karsin basit durmus, onu de kamyon gibi bi garip.

Uğur
15 Haziran 2012, 23:48
Maksimum hız 105 Km deniyor.
Benim Zc modelinde max 85 Km yazıyordu,90-95 son hızıydı. O da fazla gösteriyordu :queen:
Bu da öyleyse eğer 250 cc maxi scooter için berbat bir hız.
2006 model Yamaha X Max ile zorlayınca 145-150 km görüyorsun.
Bununla sabit 90-95 Km ile gidilmeli o zaman..
Ne anladım 250 cc'den :farao:

Ahmet Orhan
16 Haziran 2012, 23:56
Hiç alan kullanan yok mu? Kullananı görmedim. Görünüş olarak güzel, bayilerdede göremiyorum.

logaritma
16 Temmuz 2012, 23:46
verilerine bakdım hiç fena değil 14.6 kw gücü varmış takribi 20 beygire denk gelir sym gts evo nun 23 beygir olduğunu düşünürsek gerçekden o kadarda kötü değil verileri ama tabi sürdükçe artısı eksisi ortaya çıkar kronik sorunları ortaya çıkar genelde çinliler replikasyon yapdıkları için ince detay mühendislikleri pek iyi olmuyor.. o yüzden kronik sorunları uzun vadede çıkıyor motorlarında.

birde tabi fiyatı çok fazla yüksek tutulmuş.. neticede çinmalıda olsa yerli üretim diye biliyorum fiyatı niye bu kadar uçarı yapmışlar pek anlayamadım.

bu arada jetmax in zoomlanmış resimlerine bakdığımda sanırım motorda ayak kaloriferi ve müzik sistemide var. ayrıcada bir arkadaş symgts demişde bencede ön birebir pegeout satelisden alınma arkadanda bir motora benziyorda çıkartamadım ama önü satelise çok benziyor hatta gazete ilk resmini gördüm mondial yazısını görmeden pegeout indirim kampanya falanmı yapmış dedim motorlarında :)

Mengu16
20 Temmuz 2012, 17:38
Bugün yolda bir JETMAX gördüm, dış görünüşüne göre ilk izlenimlerim bence 8 bin lira verilecek motor değil 6-6.5 bin lira olsa düşünülebilir.

resulyekeler
11 Şubat 2013, 20:28
BOŞUNA YORULMAYIN,ARKADAŞIMA ALDIK BİTANE,BİZZAT KULLANDIM,HARİKA BİR MOTOR.YOLDA MZÜK DİNLE,MP3 VE RADTOSU VAAR,KALORİFERLİ BİDE.AYDINLATMA OTOMOBİLLERDEKİ GİBİ ÇOK FENA.160 GÖRÜYOR,OTURUŞ RAHATLIĞI SYM DENDE KMYCODANDA,HONDADANDA,RAHAT.

Mengu16
11 Şubat 2013, 20:44
Xciting 250 ile bunu yanyana koyunca oyuncak gibi duruyo jetmax.
http://www.cyberscooter.it/modelli/kymco/redazione/images/xciting250ss01.jpg
http://www.mondialmotor.com.tr/files/2012/04/360-mondial-scooter-jet-max-beyaz-34.png

resulyekeler
12 Şubat 2013, 00:27
ASIN X CTİNG JETMAXIN YANINDA OYUNCAK GİBİ DURUYOR.

---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:02 ----------

http://d1302.hizliresim.com/16/c/k0vt6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 22:06 ---------- Previous post was at 22:04 ----------

http://d1302.hizliresim.com/16/c/k0vt6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:06 ----------

http://d1302.hizliresim.com/16/c/k0vyc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------

http://c1302.hizliresim.com/16/c/k0w81.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://c1302.hizliresim.com/16/c/k0wb0.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

http://c1302.hizliresim.com/16/c/k0w81.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://c1302.hizliresim.com/16/c/k0wb0.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Fd5TmIMFuIg

haojin2005
12 Şubat 2013, 00:27
Motorun kafa karenajı arkaya göre çok dik olmuş.Farları da ucube gibi.

resulyekeler
12 Şubat 2013, 00:32
ATDINLATMASI,OTOMOBİL FARINDAN FARKI YOK.ÜSTELİK,DİĞER SCOTERLERE GÖRE AYAK MESAFESİ DAHA FAZLA,VE RÜZGARI DAHA İYİ KESİYOR.

Mengu16
12 Şubat 2013, 09:16
Herşeyden önemlisi mondial bunu 8 bin liraya satacak ama hiç bi parçasını stokta bulundurmayacak, hava filtresi bile siparişle çinden gelecek çünkü satışta olacağı 1-1.5 sene içinde taş çatlasa 100 tane satacak.

resulyekeler
12 Şubat 2013, 12:16
sonuçta getiriyorya,ona bakmak lazım.nereden biliyosunuz 1,5 sene piyasada kalacağını.bence fiyatı gayet makul,japnlar sanki çinde üretmiyorlar.şu anda çinde üretim yaptırmayanmı var.

search16
02 Mart 2013, 02:35
Yaw bu motoru kullanan yokmu bu forumda. Yada inceleme fırsatı olan. Duyduğum kadarıyla kaloriferi varmış.

Mengu16
02 Mart 2013, 02:38
Önden skoda fabia'ya arkadan temsa safir otobüslere benziyo. Ama sorun o değil, sorun yedek parçası var mı ve kaç sene temin edilebilecek. 8 bin lira az para değil bunları düşünmek gerek.

TATLIHIZ
02 Mart 2013, 02:43
mengu senin motorcu getirmiş bak al hemen :) ne ka güzel motor :D

7g24s
13 Mart 2013, 02:28
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8TB8YOHsYO0#

İlk çalıştırma esnasında ECU sistemi kontrollerini gerçekleştiriyor. Fren maneti sıkılmadığında ilk seferde marş almamış, sonrasında çalıştırılmıştır :)

---------- Post added at 00:28 ---------- Previous post was at 00:17 ----------

Merak edenler için detaylı incelemesi http://www.scootersales.com.au/News-4072-cf-moto-jetmax-250i.aspx adresinde mevcut.
Editörlerin yaptığı bir gezide, Melbourne'den Sydney'e 1000 km'lik bir rotada Piaggio's X7 300 ve Kymco's Downtown 300i eşlik etmiş Jetmax'e.
Bu araçlarla tam bir kıyaslama yapılmamış. Sadece uzun ve zorlu yollarda onlardan aşağı kalır bir performans sergilemediği ve tatminkar olduğu yazılmış.
"... the JetMax was cruising nicely at a real 120 km/h and getting fuel consumption readings of 27 km/l." 100 km'de 3,7 lt'ye tekabül ediyor.

polo34
05 Nisan 2013, 23:25
BOŞUNA YORULMAYIN,ARKADAŞIMA ALDIK BİTANE,BİZZAT KULLANDIM,HARİKA BİR MOTOR.YOLDA MZÜK DİNLE,MP3 VE RADTOSU VAAR,KALORİFERLİ BİDE.AYDINLATMA OTOMOBİLLERDEKİ GİBİ ÇOK FENA.160 GÖRÜYOR,OTURUŞ RAHATLIĞI SYM DENDE KMYCODANDA,HONDADANDA,RAHAT.

yakıt tüketimi ne kadar? sorun var mı? kaç km oldu? foto falan görsek :)

7g24s
06 Nisan 2013, 00:07
yakıt tüketimi ne kadar? sorun var mı? kaç km oldu? foto falan görsek :)

Merhabalar

Henüz 500km yol yaptım. Rodaj tamamlanmadan pek yorum yapmak istemiyorum. Kimseyi yanıltmak istemem.

Şehir içinde 4,5lt ortalama yakıt tüketimi var. Her yakıt alışımda biraz daha aşağı indi değer. 5,68 -> 4,86 -> 4,51 şeklinde.

Yol tutuşu iyi ve yeterli. Amortisörleri biraz sert, lastik olarak CST kullanılmış. Çok iyi olduğunu söyleyemem ama değiştirmeye de henüz lüzum görmüyorum.
Sekiz kademeli hararet göstergesi üç kademenin üzerine çıkmadı. Şehir içinde onca dur kalk olmasına rağmen korkulduğu gibi hararet yapmıyor.
Hızlanması güzel. Henüz rodajda olduğu için çok yüklenmiyorum. Ancak geçenlerde ani bir manevra ile hızlanmam gerekti, düz yolda 60'tan 90'a kadar çok seri bir şekilde ulaştı. mümkün olduğunca 70'i geçmemeye çalışıyorum.
Bagajı geniş ve yeterli. Bagajda mp3 ile ilgili tertibat biraz açıkta kalmış gibi. Geçenlerde ağzına kadar doldurdum, eşyaları yerleştirirken kablolara gelmemesine biraz dikkat etmek lazım. (Eşyalar: 2 paket ıslak mendil, 1 paket 60'lı bebek bezi ve 20 adet sapı kesilmiş enginar :D )
Ses sistemi çok hoş. Dört hoparlör çok kaliteli olmasa da iyi ses veriyor. Otobanda giderken usb belleğimden şarkı dinleyebiliyorum. Böyle bir şeyi hayatta yapmam derdim ama hakikaten hoşmuş :)
Kornasının sesi biraz gıcık.
Torpido cüzdan telefon eldiven alacak genişlikte. Yolda giderken ihtiyaç halinde telefon şarj edebiliyorsunuz.
Havalandırma kapaklarını açık tutarsanız radyatörde ısınan hava bacaklarınıza geliyor. Kalorifer denilen düzenek bu. Açık havada çok etkili bir şey değil bence ya da ben radyatörün yeterince ısınacağı kadar yolculuk yapmamış da olabilirim. Ancak diz örtüsü ile kullanılırsa kışın verimli olacağından eminim. Arada elimle kontrol ettiğimde ılıkla sıcak arası bir hava geliyor. Dediğim gibi bu açık havada etraftaki havayla karıştığından tam hissedilmeyebilir.
Göstergeleri dijital, sadece hız göstergesi analog. Son derece sade ama gece buz mavisi zemin aydınlatması çok hoş.
Koltuk geniş ve rahat. Özellikle artçının yeri çok geniş. Sırt dayama ya da topcase olursa artçının epey konforlu olacağını zannediyorum.
Ducati ECU kullanıldığı yazıyor. NGK buji ve Yuasa akü mevcut.
Parça kalitesi en üst seviyede değil kesinlikle ama bedeline ve işlevine göre yeterli. Plastik aksam azcık daha kaliteli olsaymış kesinlikle daha tercih edilir olurdu.
Ön cam yüksekliği rüzgarı kesmesi ve yolu görmeniz için yeterli miktarda.
Frenleri gayet başarılı. Birkaç kez yüksek hızda durmak zorunda kaldım, bence başarılı.
Scooter acemisiyim. Daha önce Ramzey QM250 kullanıyordum. Şehir içinde epey bir eziyet çekmişim meğer. Şuanda trafikte çok daha konforlu ilerliyorum.
Umarım ilerleyen zamanda herhangi bir sorunum olmaz ve sizlerle paylaşabilirim.

Herkese keyifli sürüşler..

Mengu16
06 Nisan 2013, 00:27
Mondial 150ZNX ile bunu yanyana koyunca pek bi kalite farkı göremiyorum. Biraz daha büyük gövde ve motor için 2.5-3 kat fiyat çok fazla. Asya motor 250'lik su soğutmalı scooter'ı 5600tl'ye veriyor bence Jetmax'ın fiyatı da o civarda olmalı.
http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=63

7g24s
06 Nisan 2013, 00:36
Mondial 150ZNX ile bunu yanyana koyunca pek bi kalite farkı göremiyorum. Biraz daha büyük gövde ve motor için 2.5-3 kat fiyat çok fazla. Asya motor 250'lik su soğutmalı scooter'ı 5600tl'ye veriyor bence Jetmax'ın fiyatı da o civarda olmalı.
http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=63

Merhabalar

Öncelikle şunu belirteyim forumun hemen bir çok yerinde yazılarınızı görüyorum ve çoğunlukla eleştirel yaklaşımınız olduğunu sezinliyorum. Araştırmacı ve meraklı olduğunuz hissini uyandırıyor bende.

Ancak burada mukayese yaparken teknik tabloları yanyana koyup,
CDI->ECU,
14hp->21hp,
ön tekdisk fren->çift disk fren,
karbüratör->enjeksiyon
gibi kıyaslamaları da yapmak gerekiyor.

Bir de fırsatınız olursa mutlaka kullanıp tecrübe etmek gerek. Bazı ön yargılar eriyip gidebiliyor.

Kazasız sürüşler..

Mengu16
06 Nisan 2013, 00:54
http://www.cfmoto.cn/onroad/details.aspx?productId=30
Motor da sıradan çinli değilmiş Cfmoto'ymuş hakkını vermek lazım, yine de bu fiyata plastik ve boya kalitesi biraz daha iyi olmalıydı :)

tut
11 Nisan 2013, 00:53
160 ı sen yandaki arabanın kadranından görmüşsündür

logaritma
14 Nisan 2013, 02:30
arkadaşın kullanım tecrübesi gayet tarafsız ve güzel olmuş normalde kullanıcılar yorum yazarken mallarının eksi yönlerini yazmamaya görmemeye özen gösterip olabildiğince överler ama arkadaşın eleştirdiği noktalarda var buda tarafsızlığını gösteriyor..

Benim tek anlamadığım bu motorun fiyatı hiç az değil 8 bin tl.. bu fiyata sym de daelimden kymchodan piaggiodan ve aklıma gelmeyen bir çok markadan alternatif ve motor specleri çok daha iyi maxi scooterlar alınabilinir 250 cc porselen silindirli 25 beygirlik çok noktadan enjeksiyonlu v.b.. niye bu kadar pahalıya satıyorlar onu anlamış değilim bu fiyata ciddi anlamda fazla satamazlar kaldıki yerli marka olma avantajları varken kore italyan japon fiyatına satmalarının mantığını çözemedim..

7g24s
14 Nisan 2013, 12:05
arkadaşın kullanım tecrübesi gayet tarafsız ve güzel olmuş normalde kullanıcılar yorum yazarken mallarının eksi yönlerini yazmamaya görmemeye özen gösterip olabildiğince överler ama arkadaşın eleştirdiği noktalarda var buda tarafsızlığını gösteriyor..

Benim tek anlamadığım bu motorun fiyatı hiç az değil 8 bin tl.. bu fiyata sym de daelimden kymchodan piaggiodan ve aklıma gelmeyen bir çok markadan alternatif ve motor specleri çok daha iyi maxi scooterlar alınabilinir 250 cc porselen silindirli 25 beygirlik çok noktadan enjeksiyonlu v.b.. niye bu kadar pahalıya satıyorlar onu anlamış değilim bu fiyata ciddi anlamda fazla satamazlar kaldıki yerli marka olma avantajları varken kore italyan japon fiyatına satmalarının mantığını çözemedim..

Merhabalar. Yorumunuz için teşekkür ederim. Bundan sonra da mümkün olduğunca tarafsız, yanıltıcı olmayan yorumlar yapmaya çalışacağım.

Öncelikle herkesin motorunu övmeye çalıştığı gerçeği sizin de belirttiğiniz gibi ortada. Marka milliyetçiliğimiz de var. Tuttuğumuz bir marka ne ürün çıkarırsa mükemmeldir. Bu sadece Türkiye'de değil, yurt dışında da aynı şekilde. MyChinaMoto diye bir forum sitesinde Jetmax250'yi incelerken aynı bizdeki gibi yazılar okudum. Niye 4000$ buna veriyorsun ki, git üstüne 2000$ daha koy kore al ya da temiz ikinci el japon italya vs vs..

Bu motosikleti almadan önce haftalarca araştırdım. Mondial fabrikasındaki yetkililerle de konuştum, yurt dışında kullananla da. İngiltere, Hindistan, Avustralya, Çin, Amerika ve Polonyo'daki kullanıcıların İnteret'e yazdıkları yazıları okudum ve videolarını izledim. Kymo, SYM, Honda, Yamaha gibi çok kullanıcısı yok. O kadar fazla reklamı da yok. Ben okuduklarımdan ikna oldum ve aldım. Bu arada çok fazla reklamının yapılıyor olması, marka bilincini zihnimizde geliştiriyor ve kaliteli hissi uyandırıyor. Gel gelelim bal reklamları ve glikoz şuruplu balların akıbeti malumunuz.

Benim düşünce tarzım bu marka konusunda belki sizlere biraz garip gelebilir ancak kendimce şöyle bir karar mekanizması işlettim:
1- Alım gücüme uygun olmalı
2- Konfor ve güvenle binebilmeliyim
3- Servis ve yedek parça konusunda Türkiye çapında yaygın bir firmadan alış veriş yapmalıyım.

Şimdi bu üç maddeyi biraz açmak istiyorum.

Birincisinde alım gücüm demiştim. Sunduğu tüm özellikleriyle 8000 TL fiyatı var ve bu rakamı 12'ye zaten bölüyorlar. Aldığınız yere göre taksit imkanları değişkendir. Ben yaptığım ekonomik planlar doğrultusunda bir yıl boyunca bu rakamı ödemeyi göze aldım ve bir yıl sonrasını ekonomik olarak kestiremediğim için 12 taksit seçtim. Eğer Ör: SYM, Yamaha alsaydım aylık 150 TL fazla ödemem gerekirdi. Toplamda arada 2000 TL fark hiç de az değil.

İkincisinde konfor ve güven demiştim. Sel genişliği, kalıplı ve dengeli oluşu, ağırlığı ve yola oturuşu beni cezbetti. Sele altı bagajı benzerlerine göre biraz dar. Hava filtresi sele altında konumlandırıldığı için bu alan biraz dar. Almadan önce bunu fark etmiştim. Kabullenerek aldım. Selenin artçı alanı birçok muadiline göre çok geniş. Neredeyse araba koltuğu kadar. Lastikleri ön 120/70-15 ve arka 140/60-14 ölçüleri ile yine birçoklarına göre iri durumda. Ancak CST marka üzerinde gelen lastikleri hiç sevemedim. Uygun bir zamanda daha iyisiyle değiştirmek gerekli. Kuru havada sıkıntı yok, yağmuru havada kayıyor, lastik basıncı haftada 2 PSI iniyor. Bu hoş bir durum değil.

Üçüncüsü servis ve yedek parça konusu. İyi ya da kötü Mondial'in çok servisi var. Türkiye'nin her yerinde mevcut. Alternatiflerden kendimce en iyi ustayı bir şekilde bulacağıma inandım. Daha önce almayı düşündüğüm Daelim'in İzmir'de satıcısı ve yetkili servisi yok! Yamaha'nın en yakın yetkili servisi Menemen'de! Web sitelerinde öyle yazıyor. Ayrıca mudail markaların hepsinin forumuna girip pek çok yazı okudum. Büyük diye bildiğimiz markaların hepsinin bir sorunu var. İlla ki var. Kimse buna itiraz edemez. Kullanıcıların imdat çığlıkları forum sayfalarında mevcut, merak eden okuyabilir. Buna karşılık servislerle yaşadıkları çok ilginç anekdotlar da tarihe not düşülmüş durumda. Bir kullanıcı İzmir'de olduğunu, montaj fabrikasının İzmir'de olmasına rağmen 1,5 aydır yedek parça beklediğini yazmış. Bir de parça fiyatları var. Benim ön farım 300TL örneğin, bir başka markanın ön farı 300$.

Arkadaşlar netice itibariyle bir noktadan sonra siz değil de, motosiklet sizi seçiyor. ( Sayın Ahmet Tezer'in kulakları çınlasın. ) Ben burada ne kadar allayıp pullasam da aklına yatmıyor, içine sinmiyorsa kimse dönüp bakmaz bil bu motosiklete. Öte yandan ne kadar eksi yönü olduğunu bilse de, ikinci eldir, rodajı kötü yapılmıştır, yedek parça bulamaz falan filan, adamın rüyalarına girer ve gider alır ilk fırsatında.

Değinmek istediğim bir konu daha var. Genç arkadaşlar bu yazacaklarımı yanlış anlamasın lütfen. Google'a "falanca mı filanca mı" diye yazın, forum sitelerindeki yazılara ulaşacaksınız. Altı doldurulmadan, açıklama yapılmadan yazılmış "Kesinlik filanca", "Al filancayı keyfine bak", "Ben binmedim ama filanca kesinlikle, binenler öyle diyor", "Arkadaşımda var, sıfır aldı, iki kişi 130 görüyoruz" cümlelerini görürsünüz. Profillere bakın lütfen. Yaş motosiklet ehliyeti için müsait değil birçok arkadaşta. Kan kaynıyor, heyecan var, kendilerini ispatlamaya çalışıyorlar. Bu yorumları da dikkatli değerlendirmek lazım.

İş yerimde bir genç arkadaş Jetmax aldığımı duyunca geldi, "Abi niye mondial aldın? Bende 150 mash vardı, kısa sürede dağıldı. Gerçi ilk aldığımda süperdi, iki kişi otobanda 120 görüyorduk." dedi. Rodaj dedim, "O ne ki?" dedi. Önceki motosikletimde de ilk 1000 km 70'in üstüne çıkmadığımı, bu sayede motorun performansını üst düzeyde kullanabildiğimi söyledim falan filan. Anlamış gibi yaptı ama nafile, kafaya girdiğini sanmıyorum :)

Yazı azcık uzun oldu, buraya kadar okuyan herkese teşekkürler. Umarım yazdıklarım sorulara birazcık cevap olabilmiştir. Kazasız keyifli sürüşleri dilerim...

7g24s
14 Nisan 2013, 20:34
Herkese merhabalar

Birkaç video ve görüntü paylaşmak istedim.


http://youtu.be/g59AaTlHbRQ

http://7g24s.com/motor/jetmax250/1.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/2.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/3.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/4.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/5.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/6.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/7.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/8.jpg
http://7g24s.com/motor/jetmax250/9.jpg

Son fotoğrafa bakarken bir şeyi daha önce yazmayı unuttuğumu fark ettim. Şöyle ki; motosikletim hakkında en sıkıcı durum arka bagaj bağlantısı için ekstra bir bağlantı elemanına ihtiyaç duyması. Yurt dışında orijinal ekipmanları gördüm ve temin etmeye çalışıyorum.

Herkese keyifli sürüşler..

7g24s
14 Nisan 2013, 20:39
http://youtu.be/hntEMOpfn1w

7g24s
14 Nisan 2013, 20:44
http://youtu.be/fnT_nI2QUcA

logaritma
14 Nisan 2013, 21:31
yalnız cf moto nun jetmax i ile mondialin jetmaxi aynı değil cfmoto nun jetmaxinin teknik verilerine bakarsanız

Specs:
Engine: Single Cylinder, 4 Stroke, Horizontal Engine
Displacement: 249.2cc
Bore & Stroke: 72 X 61.2mm(2.83X2.4")
Compression Ratio: 10.5:1
Fuel System: EFI
Spark: NGK DPR7EAS
Max. Power Output: 16.5 kw/8000 r/min (22.45HP)
Max. Torque 21 N·m/6500 r/min
Top Speed: 85m/h 135km/h
Cooling System: Water cooled
Ignition: CDI ECU
Transmission: CVT
Lubrication: Pressure & Splash
Engine Oil: SAE 15W/40SF
Gasoline: 90 Octane
Front wheel: 120/70-15
Rear wheel: 140/60-14
Brake - front: twin 230mm discs, twin piston calipers & ABS
Brake - rear: single 200mm disc & single piston caliper
Headlight: twin side-by-side Quartz Halogen 35/35W
Width: 31.4" / 80cm
Length: 88.9" / 226cm
Height: 53.8" / 137cm
Seat Height: 26.5'' / 67.3cm
Dry Weight: 360 lbs / 175 kg


23 beygirlik torklu bir motoru var.. mondial ile sadece görüntüsü aynı sanırım..

7g24s
14 Nisan 2013, 23:15
Yurt dışındaki modelle aynı.
Üretici belgesi ile birlikte satıyorlar ve belgede CFMOTO tarafından Jetmax250 adıyla üretildiğine dair tescil var.

Beygir farkı benim de dikkatimi çekmişti. Yurt dışındaki teknik veriler 8000 devir üzerinden hesaplanarak yazılmış. Bizdekiler 7250 devir.

Bunun benzeri bir şeye Hyosung'da şahit oldum. GV250 teknik verileri fuardan sonra güncellendi. Önceden 10000 devir 29 hp olan değer artık 9000 devir 25,5 hp. Buradaki amaç nedir tam olarak bilemiyorum. GV250'yi herkes 29 beygir diye bilirdi. Şimdi ne olacak? :)

Bazı bilgiler belki zamanla daha iyi ölçülüp güncellenebilir. http://www.cfmoto.cn/onroad/details.aspx?productId=30 adresindeki teknik tabloda tork değeri sizin yazdığınızdan farklı. Rakamları oranlayıp devir değerlerini Mondial tablosundakilere düşürürseniz, birbirine çok yakın sonuçlar elde edilebiliyor.

Bu arada size tablo adresini yazarken gördüm, 650'lik modele site açmışlar http://650tk.com.au/
Hoş duruyor.

---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 21:49 ----------

http://7g24s.com/motor/jetmax250/uygunluk.jpg

logaritma
14 Nisan 2013, 23:44
motorun sertifikası başka bir şey lisansı yani o zaten belli cfmoto ya ait ama kullanılan motor farklı konulmuş olabilir.. sanırım en sağlıklısı bu motoru dynoya çıkarıp baktırmak :)
650tk modeli birebir nerdeyse DN-01 modelinin kopyası olmuş.. ama gelmez bu model sanmam 250cc liği 8 bin tl ye satıyorlarsa 650 liği herhalde 15 bin tl den aşağı satmazlar..

7g24s
15 Nisan 2013, 00:08
motorun sertifikası başka bir şey lisansı yani o zaten belli cfmoto ya ait ama kullanılan motor farklı konulmuş olabilir.. sanırım en sağlıklısı bu motoru dynoya çıkarıp baktırmak :)
650tk modeli birebir nerdeyse DN-01 modelinin kopyası olmuş.. ama gelmez bu model sanmam 250cc liği 8 bin tl ye satıyorlarsa 650 liği herhalde 15 bin tl den aşağı satmazlar..

Ne diyeyim bilemedim ki?! Belge de gösterdim olmadı ;)
http://www.cfmoto.cn/englne/Default.aspx?parentId=1&nodeId=6 adres 250 CC sınıfında iki tekerlekli araçlar için üretilen motor sayfasına ait. Sadece tek motor üretiyorlar. Türkiye'ye ve dünyanın geri kalan her yerine verdikleri motosikletlerde bu motor kullanılıyor.

Bu arada bir detay daha var. Bu motosikletin daha önce farklı bir tasarımla üretimi yapılmış. Sanırım bunun maliyeti artıran unsurları olduğu için ya da tasarım topcase kullanmaya çok elverişli olmayacağı için vazgeçildi. Aslında benim daha çok hoşuma gitti. Aşağıda 2007 Milano fuarından bir görüntü var:

http://www.cyberscooter.it/speciali/eicma07/images/cfmoto5638.jpg

http://scootdawg.proboards.com/index.cgi?board=200cc&action=display&thread=7082

logaritma
15 Nisan 2013, 00:23
motor çok güzel benim lafım yok ona.. cf motoyu ben zaten yıllar öncesinden biliyorum yani yeni duymadım bir ara doradolar falan vardı onlarında üreticisi cf motordu..
ben sadece fiyatındayım ithalat edilen ve piyasası olan ve bence şahsi fikrim kullanılan motorun kalitesi bir tık daha iyi olan markalarla aynı fiyatta satılması düşündürücü..

neticede bu motorlar ne kadar çin malıda olsa türkiyede montajlandığı için yerli malı olarak yani yerli üretim olarak satılıyor haliyle bir sürü devletin sağladığı indirimlerden faydalanıyorlar şimdi yurt dışı ithal kymcho sym dealim piaggio yamaha v.b gibi markalarla üstelik motor teknolojisi bir tık daha iyi olan markalarla üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlara satılması şaşırtıcı..

yoksa motor gerçekden güzel 8 bin değil ama 5-6 bin diliminde satılsaydı fiyat performans eşiğinde rakiplerine büyük avantaj sağlardı..

7g24s
15 Nisan 2013, 00:36
Evet keske daha ucuza alinabilseydi, ben de bu dusuncedeyim. Size kesinlike katiliyorum.

Mesela sym icin de ayni seyi dusunuyorum. Fabrikasi Izmir'de ama fiyat ithal mal fiyati.

Motosiklet distributorlerinin cok garip uygulamalari var. Gecenlerde sym'nin yeni 250liliginin sayfasinda konusuluyordu, kymco 140 arac getirecekmis. Onumuzdeki seneye kadar baska olmayacak diyordu birisi, distributorle konusmus. Bu rakam bana cok az geldi. Cok tutulan bir model icin degisik bir pazarlama teknigi.

Bu arada sym'nin geni modeli de epeyce idiali ozelliklere sahip. Beygir gucu de artirilmis deniyor. Henuz sitesinde yer almiyor ama fiyat da degismis.

logaritma
15 Nisan 2013, 00:51
sym kymcho piaggio yamaha v.b kendilerini geçmişden ispatladıkları bir kaliteleri var bu markaların.. ve belli modellerinin kemikleşmiş bir ikinci eli kullanıcı kesmi var..
mondiale bakıcak olursak bu sektörde geçmişi o kadar parlak değil hatta sabıkalı diyebiliriz.. ben eskiden zat 150 konusunuda takip ederdim çok sorunlar yaşayanlar vardı diğer eski modelleri içinde bu geçerli yani buda bir sır değil..

mondial jetmax le yeni bir sayfa açmış cfmotoyla anlaşmasından zaten bu belli ama geçmişi parlak değil yani bir motorcuya kymcho deyin sym deyin piagio deyin güzel der ama mondial deyin bir duraklar hatta olumlu bakmaz.. mondialinde bunu düşünüp bunu bilip bence biraz daha makul fiyatlara bırakması lazımdı bu motoru...
neticede ben bir zararları olucağınıda sanmıyorum çinden bu motorların geldiği fiyatlar belli neyse bir bildikleri vardır hayırlı olsun güle güle kullanın tekrardan.

7g24s
15 Nisan 2013, 01:01
Sağ olun teşekkür ederim.

ScootFan
21 Mayıs 2013, 14:43
Evet; kesinlikle bu haliyle otomobil bagajı gibi çok daha kullanışlı olurdu. İlk görünüşte de sanki oradan açılacakmış izlenimi oluyor; seleden açıldığını görünce bende ufak bir hayalkırıklığı oldu.

kuzey taha
26 Mayıs 2013, 13:29
merhaba 10 gün önce aldım.henüz bişey anlamadım.rodajdan çıkmasını bekliyorum.80 km/saatı geçme dediler.genelde dikkat ediyorum ama bazen 100-120 ye çıktığım oldu.seri olduğu söylenemez.kısa bir süre için 140"a çıktım.bassam daha giderdi fakat dedim ya rodajdan çıksın bakalım ne olacak.10 gün içinde yaşadğım eksiler.1-altı çok alçak dikkat etmezsen sürtüyor.2-depoya 50 tl benzin koydum 200 km yaptım benzin uyarı ışığı yandı tekrar 50 tl lik benzin aldım seyir esnasında yandaki araçtan uyardılar benzin akıyor diye?? ilk bakımda tespit yapılacak.3-depo kapağını açtığımda içerde çok vakum oluştuğunu gördüm.tahliye hortumu montajda katlandığı için deponun dış havayla irtibatı kesilmiş hortumu yeniledim yerini değiştirdim.4-gidon kapağı,debriyaj kapağı ufak tefek aksesuarlar kutudan çıkmadı.gerçi bayi aradı geldiğini söyledi.şimdilik bukadar ilerleyen zamanlarda yazıcam.anahtar teslim 7.900 tl ye mal oldu.bu paraya ancak bu kadar olur.gösterişli bir alet diyebilirim.görüşmek üzere kazasız belasız günler.

onderugur
26 Mayıs 2013, 21:08
merhaba 10 gün önce aldım.henüz bişey anlamadım.rodajdan çıkmasını bekliyorum.80 km/saatı geçme dediler.genelde dikkat ediyorum ama bazen 100-120 ye çıktığım oldu.seri olduğu söylenemez.kısa bir süre için 140"a çıktım.bassam daha giderdi fakat dedim ya rodajdan çıksın bakalım ne olacak.10 gün içinde yaşadğım eksiler.1-altı çok alçak dikkat etmezsen sürtüyor.2-depoya 50 tl benzin koydum 200 km yaptım benzin uyarı ışığı yandı tekrar 50 tl lik benzin aldım seyir esnasında yandaki araçtan uyardılar benzin akıyor diye?? ilk bakımda tespit yapılacak.3-depo kapağını açtığımda içerde çok vakum oluştuğunu gördüm.tahliye hortumu montajda katlandığı için deponun dış havayla irtibatı kesilmiş hortumu yeniledim yerini değiştirdim.4-gidon kapağı,debriyaj kapağı ufak tefek aksesuarlar kutudan çıkmadı.gerçi bayi aradı geldiğini söyledi.şimdilik bukadar ilerleyen zamanlarda yazıcam.anahtar teslim 7.900 tl ye mal oldu.bu paraya ancak bu kadar olur.gösterişli bir alet diyebilirim.görüşmek üzere kazasız belasız günler.

hayırlı uğurlu olsun,ALLAH kaza bela vermesin..
benimde çok dikkatimi çekiyor bu jetmax , çok güzel görünüyor..
bende alma planları yapıyorum ama 8000lira büyük bi soru işareti..
çin malı mondial için bence büyük para..
bir 150zc ve birde 150zat eskitmiş biri olarak..çıkardıkları sorunlar,problemler hemen hemen aynı..
gerçi servis ve parçaları ucuz..ordan açığı kapatıyor çin motorlar.
yani kaliteli motorların parçaları ve servis masrafları herkezce malum..neyse
üç aşşağı beş yukarı bu jetmax ta aynı sorunları çıaracaktır..işte bunun için 8000lira büyük soru işareti..
belki 5000lira civarları olsa herşeyi göze alarak bi jetmax da ben alabilirdim..
ama dediğim gibi büyük soru işareti..

Mengu16
26 Mayıs 2013, 21:16
merhaba 10 gün önce aldım.henüz bişey anlamadım.rodajdan çıkmasını bekliyorum.80 km/saatı geçme dediler.genelde dikkat ediyorum ama bazen 100-120 ye çıktığım oldu.seri olduğu söylenemez.kısa bir süre için 140"a çıktım.bassam daha giderdi fakat dedim ya rodajdan çıksın bakalım ne olacak.10 gün içinde yaşadğım eksiler.1-altı çok alçak dikkat etmezsen sürtüyor.2-depoya 50 tl benzin koydum 200 km yaptım benzin uyarı ışığı yandı tekrar 50 tl lik benzin aldım seyir esnasında yandaki araçtan uyardılar benzin akıyor diye?? ilk bakımda tespit yapılacak.3-depo kapağını açtığımda içerde çok vakum oluştuğunu gördüm.tahliye hortumu montajda katlandığı için deponun dış havayla irtibatı kesilmiş hortumu yeniledim yerini değiştirdim.4-gidon kapağı,debriyaj kapağı ufak tefek aksesuarlar kutudan çıkmadı.gerçi bayi aradı geldiğini söyledi.şimdilik bukadar ilerleyen zamanlarda yazıcam.anahtar teslim 7.900 tl ye mal oldu.bu paraya ancak bu kadar olur.gösterişli bir alet diyebilirim.görüşmek üzere kazasız belasız günler.
8000 liraya motor satıyolar benzin akıtıyo, montajının çok özensiz yapıldığı aşikar. Bu kadar para verilen bir motorda klasik çinli arızaları kesinlikle olmamalı. Bu motorun gerçekte hak ettiği fiyat 5500 lira falan çünkü.

7g24s
27 Mayıs 2013, 17:59
merhaba 10 gün önce aldım.henüz bişey anlamadım.rodajdan çıkmasını bekliyorum.80 km/saatı geçme dediler.genelde dikkat ediyorum ama bazen 100-120 ye çıktığım oldu.seri olduğu söylenemez.kısa bir süre için 140"a çıktım.bassam daha giderdi fakat dedim ya rodajdan çıksın bakalım ne olacak.10 gün içinde yaşadğım eksiler.1-altı çok alçak dikkat etmezsen sürtüyor.2-depoya 50 tl benzin koydum 200 km yaptım benzin uyarı ışığı yandı tekrar 50 tl lik benzin aldım seyir esnasında yandaki araçtan uyardılar benzin akıyor diye?? ilk bakımda tespit yapılacak.3-depo kapağını açtığımda içerde çok vakum oluştuğunu gördüm.tahliye hortumu montajda katlandığı için deponun dış havayla irtibatı kesilmiş hortumu yeniledim yerini değiştirdim.4-gidon kapağı,debriyaj kapağı ufak tefek aksesuarlar kutudan çıkmadı.gerçi bayi aradı geldiğini söyledi.şimdilik bukadar ilerleyen zamanlarda yazıcam.anahtar teslim 7.900 tl ye mal oldu.bu paraya ancak bu kadar olur.gösterişli bir alet diyebilirim.görüşmek üzere kazasız belasız günler.

Tahir bey Allah kaza bela vermeden kullanmanızı nasip etsin. Tekeriniz düz bassın.
Keşke rodaj sırasında yüksek süratlere çıkmasaydınız. En azından ilk yağ değişimine kadar sabretseydiniz. 500 ile 1000 km arasında motosikletinizin servis bakımını ihmal etmeyin. Özellikle hava filtresi bakımı ve yağ değişimi çok önemli.
Motosikletin altı yere yakın ve bazen bir yerlere sürtüyor ama bu sürtünen yer gövde ya da motor bloğu değil orta sehpadır.
Montajla ilgili sıkıntılar çok üzücü ve insanın hevesini kaçıracak cinsten olabiliyor. Umarım başka sıkıntılar yaşamazsınız.
Çok şükür montaja ilişkin bir sıkıntım olmadı. Keza depo kapağı ve benzin akıtmayla ilgili de öyle.
İki kişi 120 km hızla oldukça rahat yolculuk yapılabiliyor. Dediğiniz gibi çok seri bir alet değil ama torku yüksek.

Bu arada 150 zat ile yakından uzaktan alakası yok. Ne motor teknolojisi ne de diğer teknik aksamının kalitesini zat ile kıyaslayamazsınız.
Allah aşkına bir kere şu motosiklete binin, ondan sonra burası böyledir , şurası şöyledir diye ahkam kesin.

Herkese keyifli sürüşler..