PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

Ezio41
29 Ağustos 2013, 01:04
beyler asya motor rx 250 cross ve super motora 3 bin tl zam gelmiş sanırsam artık japonlar üretiyor herhalde o yüzden zam koymuşlar :queen: :queen: :queen: http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=86&udpage=genel-bakis

serdar8787
29 Ağustos 2013, 01:35
herkese iyi günler hangi motor yağını kullanmamız gerekiyor genelde hangisinden memnunuz
birde buji olarak hangisini almamı önerirsiniz
motosikletimin bakımını kendim yapmayı düşünüyorum

motor yağı olarak castrol 10-40 koydum, değiştirmesi zaten basit, şanzumanın altında kalın bir vida var onu açarsan komple boşalır ve 1 litre eklersin

buji olarak NGK iyi diyorlar, nekadar doğru veya iyidir bilemem ama bence bosch ile ngk arasında okadar fark olamaz... ben NGK aldım

cenkito
29 Ağustos 2013, 01:49
Cenkito , Tolga abi motorunu satıyomus hayırdır motor arızamı cıkardı ve sen memnunmusun yani Yamaha Ybr 125 Esd mi alıyım Xtreme Max mı bi yardımcı ol :)

ben maxım da n memnunum tarz meselesi ben kullanım acım bakımından bugun olsa gene max alırım, arazide stabilizede ybr yi degıtırım ben


motor yağı olarak castrol 10-40 koydum, değiştirmesi zaten basit, şanzumanın altında kalın bir vida var onu açarsan komple boşalır ve 1 litre eklersin

buji olarak NGK iyi diyorlar, nekadar doğru veya iyidir bilemem ama bence bosch ile ngk arasında okadar fark olamaz... ben NGK aldım


eline saglık cok güzel olmus, nasıl modifiye zonshen 220 max la aran nasıl ?

ben bugun standart 150 max a bindim ve aradaki farkı bariz farkettim

yasasın modiye max :queen:



beyler asya motor rx 250 cross ve super motora 3 bin tl zam gelmiş sanırsam artık japonlar üretiyor herhalde o yüzden zam koymuşlar :queen: :queen: :queen: http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=86&udpage=genel-bakis

japonlar değilde uzaylılar dahi yapsa bence gene o kadar etmez o makina

serdar8787
29 Ağustos 2013, 10:08
eline saglık cok güzel olmus, nasıl modifiye zonshen 220 max la aran nasıl ?

ben bugun standart 150 max a bindim ve aradaki farkı bariz farkettim

yasasın modiye max :queen:

sağol ustam boya kaplamadan daha güzel oldu :cherry:

modifiye süper oldu ya, gaza nekadar hızlı basarsan bas boğulmalar ortadan kalktı en hoşuma gidende bu zaten, motor gaza basınca yerinden zıplayıp kalkıyor, şimdi öne 18 dişli taktım, 1 vites halen çok güçlü yani arazide kesinlikle etkilemez, 4 ve 5 vites zorlamadan son hıza ulaşıyor.... son hız 120 oldu düz yolda, yokuşlarda en az 100-110.
ben birkaç gün önce motoran cross 250 ye bindim arada pek bi fark yok yani motor 250cc ayarında olmuş haberin olsun :cat: :cherry:

ustam eski max motorunu kötülemek gibi olmasın oda fena değildi ama bu makina bi ayrı oldu tamamen yarış motoru, istersen çık cross pistinde yarış :P

bu arada karburatörün extra püskürtme telini söktüm artık extra püskürtme yapmıyor, motorda hıç bir fark olmadı, belkide bana öyle geldi ama fark yok gibi, belki son hızda fark edebilir


japonlar değilde uzaylılar dahi yapsa bence gene o kadar etmez o makina

ama makina güzel duruyor, aynı trial cross gibi :mrgreen:

orhan 09
29 Ağustos 2013, 11:57
sayın abilerim bu X TREME MAX ın parça sıkıntısı varmı:thumright

cenkito
29 Ağustos 2013, 12:01
grenaj grubunda bekleme olabilir ama motor kısmı, yürür aksam da sıkıntı yok

zaten motor blogu 162fmj kodlu olan tüm cg lerler ortak. merak etme

yani öteki mondiallerin ki uyar, kanuni den uyar vs vs sıkıntı yasamazsın

orhan 09
29 Ağustos 2013, 12:03
abicim çok teşekkür ederim kararım iyice netleşti ÖLÜMÜNE X TREME MAX :flower:

cenkito
29 Ağustos 2013, 12:09
bu sınıfta daha dogrusu sahibi oldugum ilk motor max.

bayiye kanuni cross150 almaya gidip 180 derece dönüp max la cıkmıs ve belkide Türkiyede ilk max alan kişi benim.

aldıgım günden beri cok memnundum modifiye yapıp 210cc ye cıkarttıkdan sonra da daha da memnun oldum

suan ki haliyle benden ilerde bir motor daha coook uzun yıllar kullanma niyetindeyim

ocalh
29 Ağustos 2013, 12:31
Arkadaşlar hadi iyisiniz birkaç foto paylaşıyorum ((:

http://imageshack.us/a/img94/5820/dh0f.jpg
http://imageshack.us/a/img401/3637/zi9c.jpg
http://imageshack.us/a/img845/6752/wv4z.jpg
http://imageshack.us/a/img534/9210/m8k2.jpg
http://imageshack.us/a/img94/9489/gi51.jpg

cenkito
29 Ağustos 2013, 12:37
hadi sende iyisin iyi

yeniden max ına kavustun :)

okan4037
29 Ağustos 2013, 12:54
arkdaşlar motorum 960 km ye geldi, servise sokmayacam bakımını kendim yapacağım az sonra castrol 10-40 yağ alacam bide kaliteli bir buji alacam bide hava filtresini temizlersem tamamdır sanırım. tekeriniz düz bassın :)

cenkito
29 Ağustos 2013, 13:01
ben yag olarak petrol ofisi maximoto full sentetik kullanıyorum. paketi 17 lira idi en son.

mevcut buji yi söküp gidersen yenisini almaya cok daha kolay olur yenisini almak. ben ngk almıstım 5-10 lira bişeydi fiyatıda

zinciri temizleyip,yaglayıp gerginlik ayarını yapmayıda unutma.

---birde tüm arkadaslara duyrulur---

sürekli motorunuzu basınclıu suyla yıkatıyorsanız ön düzen bilyalarını gidon furs takımınıda arada temizleyip yağlayın cok daha saglıklı olur

okan4037
29 Ağustos 2013, 13:08
bende ngk alacam hocam çok öneriyorlar

cenkito
29 Ağustos 2013, 13:13
zaten ya ngk yada bosch alacan bujıyı.

---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 12:10 ----------

aslında ilk bakımınsa servise git bence 25-30 lira bişey hem motorda sorunlu biyer varsa ikinci bakım zamanına kadar oda cıkar

servise yaptırırsın.daha sonrada sen devam edersin bakımlara.

ben öle yapmıstım 600 km de ilk bakımı serviste yaptırıp 850 km de kavga dövüş subab ayarı için tekrar servise gitmiş

daha da yedek parca harici servise ugramamısımdır

okan4037
29 Ağustos 2013, 13:24
hocam servis sapa yerime düşüyor işten vakit bulamıyorum bugün götürecektim müsaittim dolularmış o yüzden hiç gereği yok zaten bugün 1000 km yide geçmiş olacam motora güveniyorum garantilik bir sorun çıkartmayacak inşallah

cenkito
29 Ağustos 2013, 13:31
1000 km gecmen önemli değil servis gene ilk bakım olarak bakar

ama sen bilirsin, bende vites gösterge müşür arızası olmustu ilk zamanlar ya değiştiler yada fişlerini kontrol ettiler

daha sonra motoru komple kendim söküp 210cc yaptıgım için ıcıgını cıcıgını her yerini herseyini ögrendim artık ben servis oldum yani.

dediğim gibi yedek parca haricinde servise yolum düşmüyor.

az cok motorunu tanırsın zaten sorun cıkmayacak gibiyse bakımını sen yaparsın olur biter.

ara ara yagını kontrol et ve minimum 1.1 litre yağ koy. yoluna devam et

dockerengin
29 Ağustos 2013, 13:54
Yağ konusunda kendi fikrimi paylaşayım arkadaşlar. Normal motosiklet tamircilerinde bir yağ değişimine 15-20 lira para vereceğinize gidin bu yağlardan birisini alıp kullanın.

Mobil 15W40 - 16kg - 140 TL
http://www.turkoilmarket.com/Mobil-Delvac-Xhp-Diesel-15W-40-16-Kg-Teneke,PR-873.html

Castrol 15W40 - 16 Kg - 150 TL
http://www.turkoilmarket.com/Castrol-Turbomax-15W-40-16-Kg,PR-201.html

İstanbul'da bazı tamircilerde bu yağın kullanıldığını gördüm. Ayrıca bazı kurye arkadaşlar da bu yağlardan kullanıyolar.

Tsubasa
29 Ağustos 2013, 14:03
hastayım bu motora =)

cenkito
29 Ağustos 2013, 14:55
Yağ konusunda kendi fikrimi paylaşayım arkadaşlar. Normal motosiklet tamircilerinde bir yağ değişimine 15-20 lira para vereceğinize gidin bu yağlardan birisini alıp kullanın.

Mobil 15W40 - 16kg - 140 TL
http://www.turkoilmarket.com/Mobil-Delvac-Xhp-Diesel-15W-40-16-Kg-Teneke,PR-873.html

Castrol 15W40 - 16 Kg - 150 TL
http://www.turkoilmarket.com/Castrol-Turbomax-15W-40-16-Kg,PR-201.html

İstanbul'da bazı tamircilerde bu yağın kullanıldığını gördüm. Ayrıca bazı kurye arkadaşlar da bu yağlardan kullanıyolar.

adanada da bazı motor tamirhanelerinde castrol dizel arac yagı koyduklarını gördüm, ama ben denemedim, aşınmada konusunda sorun olacagını sanmam ama debriyaj olayı nasıl olur bilemem.

Tsubasa
29 Ağustos 2013, 15:00
adanada da bazı motor tamirhanelerinde castrol dizel arac yagı koyduklarını gördüm, ama ben denemedim, aşınmada konusunda sorun olacagını sanmam ama debriyaj olayı nasıl olur bilemem.
motorun ömrünü yersiniz. ilk başlarda bişi farkettirmez.
ama dizel yag yarı yarıya motorun ömrünü yer.
ısınmaya sebep olup yagın vizkozitesi cabuk bozulur.
castrolun 4 litrelik motosiklet için olan yagları var onları kullanın,
castrol 10 50 var mesela tam sentetik
1000 km de bir yag değiştiriyorsan bu yagla 2000 de bir değiştirirsin

dockerengin
29 Ağustos 2013, 15:12
adanada da bazı motor tamirhanelerinde castrol dizel arac yagı koyduklarını gördüm, ama ben denemedim, aşınmada konusunda sorun olacagını sanmam ama debriyaj olayı nasıl olur bilemem.

Ben Castrol 15/40 kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım.


motorun ömrünü yersiniz. ilk başlarda bişi farkettirmez.
ama dizel yag yarı yarıya motorun ömrünü yer.
ısınmaya sebep olup yagın vizkozitesi cabuk bozulur.
castrolun 4 litrelik motosiklet için olan yagları var onları kullanın,
castrol 10 50 var mesela tam sentetik
1000 km de bir yag değiştiriyorsan bu yagla 2000 de bir değiştirirsin

Ben bu yağları kullanıp 80-90 bin km yapan cbf'leri gördüm ama sonuçta senin söylediğin yağlar da motosiklet için üretilmiş yani illaki motosiklete daha uygundur.

castrol 10/50'yi bir ara deniyeceğim teşekkür ederim.

cenkito
29 Ağustos 2013, 15:13
ben zaten petrol ofisi full sentetik kullanıyorum onu bile 1000-1250 km değiştiriyorum.

ama önerilen yag dizel olunca sadece bende gördüğümü paylastım

Tsubasa
29 Ağustos 2013, 15:19
Ben Castrol 15/40 kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım.



Ben bu yağları kullanıp 80-90 bin km yapan cbf'leri gördüm ama sonuçta senin söylediğin yağlar da motosiklet için üretilmiş yani illaki motosiklete daha uygundur.

castrol 10/50'yi bir ara deniyeceğim teşekkür ederim.
cbf motorum oldu cbf yag secmez, cbf e kamyon yagı da koysan yakar. cbfte 1000 kmde bir yag değiştirmek zorundasın
yada yag eklemek zorundasın. silindirin şekli ve mühendisliğinden dolayı hatası olan bir motosiklet.
xtreme maxla mukayese edilmemesi lazım
çinli bile olsa bu tarz hatası olmadıgını biliyorum.
motosiklet yağlarında şu var yüksek devirli çalıştıgı için ısınmaya dayanıklı olması gerekiyor. özelliğini yitirmemesi gerekiyor.
castrol 4t 15 40 10 40 10 50 gibi yağlar iyi yaglar.
tam sentetik alırsanız biraz daha uzun ömürlü olur..

madsky
29 Ağustos 2013, 17:17
Beyler selam,
Motorumun zinciri kopmuştu ve zincir koparak ön dişli korumalığını kırmıştı. Yeni zincir aldım fakat kısa geldiğinden eski zincirden ek yaptım. Şu an zincirin gerginliği normal ve motor hareket edebiliyor. Fakat gaza kolunu çevirdiğimde ön dişliden tıkırtı sesi geliyor. Acaba dişli mi gevşek diye düşünerek dişlinin üzerindeki vidaları sıkayım dedim. Sıkarken vidanın birinin ucu kırıldı (hay amk) (sağdaki daire). Şimdi şunu sorucam; bu vidanın kırılmış olması yüzünden, yerine yeni vida takılması gerekir fakat, dişlinin içinden çıkarması çok zor olur mu? Ayrıca kopan zincir sanırım bazı kabloları parçalamış (soldaki daire), bu kabloların değişmesi masraflı mı?
http://i41.tinypic.com/nnkyzb.jpg

okan4037
29 Ağustos 2013, 18:11
beyler castrol 10/40 1 litre yağ aldım 20 lira saydı
ngk (made in japan yazıyor ) 2 tane buji aldım 15 saydı.

bujiler standarttır galiba ngk olur. 1000 km de bir mi değiştiriyoruz bujiyi ben yeni 1000 km ye geldim ?

bide 1 litre motor yağı aldım 1.1 litre ekleyin diyor 100 gram için 1 litre yağ mı alayım yoksa eksikmi boşaltayım içindekini yada 1 litre yeterlimi acaba

Ezio41
29 Ağustos 2013, 18:16
beyler forumda Gürsel Beyin yunanistandan italyaya gidip foruma neden cevap yazmadığını öğrendim :mrgreen: fransaya doğru gidiyorlarmış :queen: buyrun videosu http://www.facebook.com/photo.php?v=10153160539090627

serdar8787
29 Ağustos 2013, 18:26
Beyler selam,
Motorumun zinciri kopmuştu ve zincir koparak ön dişli korumalığını kırmıştı. Yeni zincir aldım fakat kısa geldiğinden eski zincirden ek yaptım. Şu an zincirin gerginliği normal ve motor hareket edebiliyor. Fakat gaza kolunu çevirdiğimde ön dişliden tıkırtı sesi geliyor. Acaba dişli mi gevşek diye düşünerek dişlinin üzerindeki vidaları sıkayım dedim. Sıkarken vidanın birinin ucu kırıldı (hay amk) (sağdaki daire). Şimdi şunu sorucam; bu vidanın kırılmış olması yüzünden, yerine yeni vida takılması gerekir fakat, dişlinin içinden çıkarması çok zor olur mu? Ayrıca kopan zincir sanırım bazı kabloları parçalamış (soldaki daire), bu kabloların değişmesi masraflı mı?
http://i41.tinypic.com/nnkyzb.jpg

kablolar pek sorun olmaz fazla bişey tutmaması lazım, hatta kendin bile yapabilirsin

vidaya gelince... zinciri komple indir, sağlam vidayı ve altındaki puluda sök.... ve yapabilirsen o kırık vidanın üstüne bir demir kaynat ve öyle sök, beya bi ustaya ver o yapar, biraz zor iş ama olur... benim aklıma başka bişey gelmiyor

oda olmazsa tek çare kırık vidanın yerini delip yeni bir dişli yuvası açmak

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------


beyler castrol 10/40 1 litre yağ aldım 20 lira saydı
ngk (made in japan yazıyor ) 2 tane buji aldım 15 saydı.

bujiler standarttır galiba ngk olur. 1000 km de bir mi değiştiriyoruz bujiyi ben yeni 1000 km ye geldim ?

bide 1 litre motor yağı aldım 1.1 litre ekleyin diyor 100 gram için 1 litre yağ mı alayım yoksa eksikmi boşaltayım içindekini yada 1 litre yeterlimi acaba


evet ngk japon

100 gramdan bişey olmaz, sen komple boşalt 1 litre ekle, ama istersen içinde çok az bişey bırakabilirsinde, ama motorun daha ilk yağ değişimi ise bence komple boşalt ve tertemiz yağ ekle, en sağlıklısı o olur

corpsecorpse
29 Ağustos 2013, 19:11
abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim

cenkito
29 Ağustos 2013, 20:33
Beyler selam,
Motorumun zinciri kopmuştu ve zincir koparak ön dişli korumalığını kırmıştı. Yeni zincir aldım fakat kısa geldiğinden eski zincirden ek yaptım. Şu an zincirin gerginliği normal ve motor hareket edebiliyor. Fakat gaza kolunu çevirdiğimde ön dişliden tıkırtı sesi geliyor. Acaba dişli mi gevşek diye düşünerek dişlinin üzerindeki vidaları sıkayım dedim. Sıkarken vidanın birinin ucu kırıldı (hay amk) (sağdaki daire). Şimdi şunu sorucam; bu vidanın kırılmış olması yüzünden, yerine yeni vida takılması gerekir fakat, dişlinin içinden çıkarması çok zor olur mu? Ayrıca kopan zincir sanırım bazı kabloları parçalamış (soldaki daire), bu kabloların değişmesi masraflı mı?
http://i41.tinypic.com/nnkyzb.jpg


tornacıda o vidayı cıkarttıracagına git yeni dişli ve vida al derim dişli fiyatı 5 tl

gel geleyim o kablolar vites gösterge müşirinin kablosudur, hepsi kopsa dahi sadece vites bos lamban yanmaz ve debriyaj müşirinden dolayıda motor marş basmaz

bosta bile olsa motor debriyajı sıkıp cakıstırman gerekir.

müşirin fiyatıda kablosuyla birlikte 8-9 lira bişeydir

kendin değişebilirsin bir tane vida tutar ama müşirin altında arada küçük bir parca vardır onu tam yerine oturtman gerekir

http://imageshack.us/a/img855/2759/11111vaj.jpg

vites müşirinin altındaki parcada budur

---------- Post added at 19:33 ---------- Previous post was at 19:31 ----------


beyler castrol 10/40 1 litre yağ aldım 20 lira saydı
ngk (made in japan yazıyor ) 2 tane buji aldım 15 saydı.

bujiler standarttır galiba ngk olur. 1000 km de bir mi değiştiriyoruz bujiyi ben yeni 1000 km ye geldim ?

bide 1 litre motor yağı aldım 1.1 litre ekleyin diyor 100 gram için 1 litre yağ mı alayım yoksa eksikmi boşaltayım içindekini yada 1 litre yeterlimi acaba

3000-4000 km de kontrol edersin gerekirse değişirsin

bir litre daha al bence çünkü her yag değişimine 100 ml az gelecek yavas yavas tamamlarsın

:farao: :farao: :farao: serdar8787 :farao: :farao: :farao:

bu motorların basına ne gelirse yagsızlıktan gelir unutmayın :cat:


abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim

düzgün yapılıp rodajıda düzgün yapıldıysa hiçbir sorun cıkartmaz.

en kötü ihtimal tekrar silindir piston alırsın yenilersin ki 166 cc demek orjınal çapı62mm olan pistonun 65.5mm ile değiştirilmiş olmasıdır.

yeni 65.5 silindir de topu topu 70 TL civarıdır.

serdar8787
29 Ağustos 2013, 21:04
cem kardeş 100ml yağ koysanda koymasanda fark etmez, bir şişeye döksen 1cm bile etmez, eğer 100ml yağdan bu motor aşırı aşınma yapacaksa ozman olduğu yerde hemen patlasın daha iyi

cenkito
29 Ağustos 2013, 21:10
bir sişe içinde 1cm etmeyebilir ama içinde eksik yag olmasından iyi değildir bence

ben en az 1100-1200 ml yag koyuyorum kendi motoruma

ve motorumda ne yag terlemesi nede yag kacagı hiçbirsey olmadı daha

serdar8787
29 Ağustos 2013, 22:33
tabiki eksik olmaması lazım haklısın, bende biraz fazla koyuyorum ama olmazsada illakide şart değildir yani, arkadaş sordu ve bende 1 litre yeter dedim, belki imkanı yoktur veya uğraşmak istemiyordur, demek istediğim koymasada motor 4 gün sonra ölecek değil

insitiable
29 Ağustos 2013, 23:48
Yağ dediğiniz, motoru düz tuttuğunuzda göstergede görünecek aksi halde yeterli değildir.
Gereğinden fazla ısınır ve normal seviyeye oranla daha çabuk eksilir.
Fazlası ise motorunuzu yorar yakıtınızı arttırır çekişten düşürür.
Yağ göstergesi bu yüzden koyulmuştur, göstergenin altında ortasında veya üstüne yakın farketmeksizin,
seviyesi görünmesi gerekmekte.

---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:32 ----------

Motor çıplak :)
http://img196.imageshack.us/img196/308/8wdy.jpg

Kendi el yapımım, Tex yan çanta uyumlu, motorun hiçbir parçası sökülmeden, sökülüp takılabilen arka sele (çantalık)
http://img194.imageshack.us/img194/7527/djbx.jpg

Bu da başka bir açıdan
http://img7.imageshack.us/img7/4465/0uf8.jpg

Yeni LS2 Kaskım
http://img28.imageshack.us/img28/8431/j3c3.jpg

Ve daha bu akşam taktığım Metal Barlı Carbon Elcik Koruma
http://img580.imageshack.us/img580/3702/omed.jpg

corpsecorpse
30 Ağustos 2013, 20:39
abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim

KİMSE YARDIMCI OLMIYCAKMI

serdar8787
30 Ağustos 2013, 21:22
abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim

KİMSE YARDIMCI OLMIYCAKMI

kardeşim motorun durumunu bilemem ama 5700km pek fazla sayılmaz, 166cc evet biraz daha iyi gider ama aşırı bir fark olmayacaktır

satıcıya bi sor bakalım hangi marka silindir kiti takmış.... burda ben dahil bir kaç arkadaş motoru 210-220cc yaptık ve yaptırdık, bence hiç bir sorun yok ve çıkaracağınıda sannetmiyorum, motorlar canavar oldu :pl:........ bu konuda cem solmaz kardeşim sana daha fazla yardımcı olabilir :cat:

cenkito
30 Ağustos 2013, 21:26
abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim

KİMSE YARDIMCI OLMIYCAKMI

arkadas kaç defa cevap yazacam sana düzgün okursan senin sorundan sonra sorunu cevapladım ben.

daha ne yapmamızı bekliyorsun gelip senin adına o motoru bizmi alalım

@serdar8787 sorusunu bir önceki sayfada cevapladım ama adam okumadan tekrar aynı seyi yazıyor ben daha ne deyim ona

serdar8787
30 Ağustos 2013, 21:29
öylemi, valla bende sanki okudum gibi geldi ama sonradan biri sildimi açeba diye düşündüm, demek bir önceki sayfada kalmış :mrgreen:

cenkito
30 Ağustos 2013, 21:32
bu hafta sonu tatile cıkıyorum uzun yol yapıcam motorla 300-400km civarı yakıt ölçümüde yapacam kardes sonucu sana söylerim

serdar8787
30 Ağustos 2013, 21:53
iyi güzel, motoru bi kazındır bakalım :thumleft: kazasız sürüşler dilerim kardeşim, yakıtı ölç bi bakalım bildir burda merak ediyorum

bende haftaya 100-120km yol gidecem ama 80% arazide ve dağlarda, bende tekrar ölcerim

bu arada püskürte telini söktüm demiştimya... hiç fark yok demiştim, bügün farkı gördüm, püskürtme olunca biraz daha atik oluyor motor ama yinede takmam bana çok yakıyor gibi geldi, artık haftaya püskürtmesiz yakıtı ölçtükten sonra kesin cevap verebilirim

corpsecorpse
30 Ağustos 2013, 23:29
arkadas kaç defa cevap yazacam sana düzgün okursan senin sorundan sonra sorunu cevapladım ben.

daha ne yapmamızı bekliyorsun gelip senin adına o motoru bizmi alalım

@serdar8787 sorusunu bir önceki sayfada cevapladım ama adam okumadan tekrar aynı seyi yazıyor ben daha ne deyim ona

abi kusura bakma sabah aksam girip bakıorm forma gözümden kaçmış valla .tesekkurler ilgilendiğiniz için gnede braz olay ıkarttık ama kusra bakmayın

serdar8787
31 Ağustos 2013, 13:19
@cem

benim bu 67mm genişlikte silindirin uzunluğu nekadar oluyor bilgin varmı ?

Phoenixs
31 Ağustos 2013, 13:33
Merhaba arkadaşlar bende suzuki gsxr 600 k7 mevcut ama mondial extreme max çok hoşuma gidiyor ek motor olarak almayı düşünüyorum aşırı dik deği ama normal dağlara vs güzel tırmanıyor mu ? Yani elinde video çeken güzel videosı olan felan var mı tavsiye eder misiniz ? Benim ilk motorum mondial mh 125 drift di ve çok memnundum + ve - lerini siz kullanıcılar dan dinlemek isterim 4 arkadaş 4 motor alacaz eğer aklımıza yatarsa bizim için önemli olan şöyle bayır da dağ da nasıl gittiği :-)

serdar8787
31 Ağustos 2013, 13:37
sen bu silindir haçmi hesaplamasını nasıl yapıyorsun, yani sadece silindir değil....krank ile beraber bu güç nasıl hesaplanır

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------


Merhaba arkadaşlar bende suzuki gsxr 600 k7 mevcut ama mondial extreme max çok hoşuma gidiyor ek motor olarak almayı düşünüyorum aşırı dik deği ama normal dağlara vs güzel tırmanıyor mu ? Yani elinde video çeken güzel videosı olan felan var mı tavsiye eder misiniz ? Benim ilk motorum mondial mh 125 drift di ve çok memnundum + ve - lerini siz kullanıcılar dan dinlemek isterim 4 arkadaş 4 motor alacaz eğer aklımıza yatarsa bizim için önemli olan şöyle bayır da dağ da nasıl gittiği :-)

160 sayfanın tamamını okursan sana gereken bilgilerden 200% daha fazlasını alırsın, maxcılar burda abbasın çiğerini söktüler :mrgreen:

cenkito
31 Ağustos 2013, 15:53
ben güç değil silindir hacmini hesaplıyorum

oda silindir hacmidir.

pi*r kare* h formulunden

pi sabit sayısı 3.14 küsürdüronu 3.14 al

silindir yarıçapı 3.35cm krank hareket mesafesi yani h de 6.2 cm civar

hesaplarsan oda 219 cc civarı bişey yapar

sadece hacim hesaplayabilirsin güç değil

sana daha önce de dediğim gibi gücü hesaplamak için motoru dynometreye cıkartıp ölçüm yapman lazım



Merhaba arkadaşlar bende suzuki gsxr 600 k7 mevcut ama mondial extreme max çok hoşuma gidiyor ek motor olarak almayı düşünüyorum aşırı dik deği ama normal dağlara vs güzel tırmanıyor mu ? Yani elinde video çeken güzel videosı olan felan var mı tavsiye eder misiniz ? Benim ilk motorum mondial mh 125 drift di ve çok memnundum + ve - lerini siz kullanıcılar dan dinlemek isterim 4 arkadaş 4 motor alacaz eğer aklımıza yatarsa bizim için önemli olan şöyle bayır da dağ da nasıl gittiği :-)


bu sayfada paylastıgımız bircok sey mevcuttur

buradanda bakabilirsin

https://www.facebook.com/XtremeMaxKullanicilari

serdar8787
31 Ağustos 2013, 16:29
ben güç değil silindir hacmini hesaplıyorum

oda silindir hacmidir.

pi*r kare* h formulunden

pi sabit sayısı 3.14 küsürdüronu 3.14 al

silindir yarıçapı 3.35cm krank hareket mesafesi yani h de 6.2 cm civar

hesaplarsan oda 219 cc civarı bişey yapar

sadece hacim hesaplayabilirsin güç değil

sana daha önce de dediğim gibi gücü hesaplamak için motoru dynometreye cıkartıp ölçüm yapman lazım


tamam ustam sağolasın... burda h pistonun kullanılabilir yüksekliği oluyor herhalde !?

ve yukarde kare dediğin ne oluyor ?

cenkito
31 Ağustos 2013, 17:29
r kare yani silindirin yarıçapının karesi.

bende az önce ön dişliyide 18 dişli olarak değiştirdim zincir muhavazayıda taktım

orjınal zincire bir bakla ilave etmem gerekti ama böyle cok daha iyi oldu

Tolga Can
31 Ağustos 2013, 20:15
Duygu dolu anlar yaşıyorum. Max sayfası tekrardan haraketlenmiş.
Bunun şerefine bende karakaçanın yağını değiştirdim. Tüm periyodik bakımlarını yaptım.
Yeni elcikler aldım. Aman da aman diyim ben ona, hanimiş benim karakaçanım :queen:

http://p1308.hizliresim.com/1d/z/s48wr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1308.hizliresim.com/1d/z/s48x4.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1308.hizliresim.com/1d/z/s48xv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

cenkito
31 Ağustos 2013, 21:41
amanin de aman ne cici olmus karacananın böyle eline sağlık :queen:

insitiable
01 Eylül 2013, 00:56
Sen motoru tekrar bağrına bastığına göre satmaktan vazgeçtin zannımca :)
Bu arada bana bu motorun Kullanma klavuzu lazım nerden bulabilirim.

serdar8787
01 Eylül 2013, 01:08
r kare yani silindirin yarıçapının karesi.

bende az önce ön dişliyide 18 dişli olarak değiştirdim zincir muhavazayıda taktım

orjınal zincire bir bakla ilave etmem gerekti ama böyle cok daha iyi oldu

nasıl yani neden bakla gerekiyor, nasıl bir eksi yarattı da o sonuca vardın
18 dişli bende gayet iyi oldu, ama arazide 1 vitesle düşük devirde YAVAŞ giderken biraz sorun oluyor, birde sen dene bakalım 1 vites de nasıl olacak


yarın ustayla konuşup sana benim marş kavramayı ve manifoldu yolluyacağım, yollamadan önce zaten ararım tamamı