PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

Tolga Can
17 Haziran 2013, 14:49
Evet bizde böyle,
Mekanik arızalar cemden, Uçuşlar ve performans hakandan, Görsel görüntü ve geyik muhabbeti benden sorulur. :cat:
Bize muhteşem dörtlüdeki gibi bir kız lazım yaaaa :pl:

quebecli99
17 Haziran 2013, 20:37
xtreme max a boyu yetipde onlada kalmayip kullanip araniza katilcak kizi zor bulursunuz gibi geldi :)
Filmlerde pek cok olur oyle seyler :)

Tolga Can
18 Haziran 2013, 10:01
Berkay yanılıyorsun. Seni Çekirgem Mesut ile tanıştırayım. Bu onun motoru orjinal boyda, sağda ben master Solda fasulye sırığı, 2 ayakta yere adamda tam değiyor.
O boyla değmese şaşardım zaten :queen: Adam bunla da kalmıyor. Tek teker bile yapıyor. Sanırım senin tezini sabah sabah çürüttüm. :bounce:

http://m1306.hizliresim.com/1b/l/p9b4s.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://s1306.hizliresim.com/1b/l/p9b5s.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

cenkito
18 Haziran 2013, 10:07
tolgacan teker yapmak kolayda kaldırınca sürmek mesele, bende önü kaldırıyorum ama gidişimde istikrar yok, zaten genelde istemsiz oluyor çaktırma :queen: yoksa teker denemesi yaptıgımdan değil :)

Tolga Can
18 Haziran 2013, 11:51
Valla ben daha hiç denemedim. Denemeyi de pek düşünmüyorum. :mrgreen:

drumstar
19 Haziran 2013, 00:33
Ben denedim tekteker yapmayı ama canı yetmedi kısa kaldı benim denemeler de :mrgreen: Ayrıca benim motor spacial oldu. Yani akü cortladı :P elektrik namına hiçbişey yok. Tekmeleye tekmeleye çalıştırmak çok eğlenceliymiş onu farkettim :queen:

cenkito
19 Haziran 2013, 10:14
bizim arka fren balatalarını değiştiren var mı aranızda bende balataları yedim galiba, en son arka fren zayıflamıstı
birde hangi balatadan taktınız

Tolga Can
19 Haziran 2013, 11:41
Benim 10 gün sonra tam 1 sene olacak, balataları daha hiç değiştirmedim. en son 2 ay önce servis yeniden farkı yok hiç kullanmıyor musun demişti.
Aga beni yolda ışık harici bir şey durduramıyor ki :queen: Işığa da gelmeden önce gaz kesiyorum. yaklaştıkça vites düşürüyorum. Zaten ben gelene kadar 2. vites de yeşil yanıyor.
Ondan sonra tekrar kaptırıp gidiyorum. Balata üzerine mükemmel bir tasarruf örneğiyim :bounce:

cenkito
19 Haziran 2013, 12:04
dostum ben balataları caddede değil arazide tükettim
asfaltta bende fren kullanmam

Tolga Can
19 Haziran 2013, 12:12
Ben arazide de kullanmıyorum. Çok nadir fren sıkarım. Genelde motora bindirerek iniyorum. :P
Bugün iş yerinden bir manzara, racing ve enduro sıralamasında ortada bir yerdeyiz :bounce:
http://r1306.hizliresim.com/1b/m/pblvn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1306.hizliresim.com/1b/m/pblw1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

cenkito
19 Haziran 2013, 12:37
benzin pahalı tolgacan
ben frenle inmeyi tercih ediyorum balatalar daha ucuz :queen:

Tolga Can
19 Haziran 2013, 14:24
Bizim burda benzin bir ara 4.53 TL den satılıyordu. Ne güzel Günlerdi . Şimdi 4.73 TL den satılıyor.
Önceden 50 TL benzin alırdım. ilk defa 20 TL ye benzin aldım. Her hafta 50 TL benzine verilir mi arkadaş.
Valla tasarruf amaçlı bisiklet alacağım. Hem spor hem tasarruf. Motora sadece haftasonları mangal yada gezi olursa bineceğim.

quebecli99
19 Haziran 2013, 21:19
8u motoru ben hep e5 te tem de yani hizli gidilen yerde kullaniyorum. Suan rodajdaya devir olarak zorlamadan atiyorum vitesleri ama 80de baya ses cikariyor makina acaba maksimum nekadar hizla gitmeliyim :)
Birde maksimum hizi zamanla articakmidir zorlamadim bilmiyorum gercide kac yaptigini 90 la ideal gider kesilmeden heralde.

forzaBJK
19 Haziran 2013, 23:28
120'yi görenler var ama ideal hiz 90 ile 99 arasi - lakin motosiklet icin azami hiz 99'dur :D
80'i gecme rodajdaysan, hiz zorlamaya gerek yok yavru motoru

quebecli99
20 Haziran 2013, 08:53
Tolga yol yapiyosun ozaman yakiyorsa 50 tl :)
Bisikletle pek olmaz o isler bide bisikletede fardir kornadir kilomometredir baslarsin sen yapmaya navigasyona kadar yolu var :) en guzelimi sakin sakin bin motoruna :D

Tolga Can
20 Haziran 2013, 12:49
8u motoru ben hep e5 te tem de yani hizli gidilen yerde kullaniyorum. Suan rodajdaya devir olarak zorlamadan atiyorum vitesleri ama 80de baya ses cikariyor makina acaba maksimum nekadar hizla gitmeliyim :) Birde maksimum hizi zamanla articakmidir zorlamadim bilmiyorum gercide kac yaptigini 90 la ideal gider kesilmeden heralde.

ilk rodajda sakin sakin 50-80 km arası zorlamadan bin derim. 1.000 km den sonra da yavaş yavaş yapıştır gitsin.
Benim motor ibrede 120 gösteriyor. Dümdüz yolda gittikçe 125 değiyor ve kalıyor. Ancak navigasyon ölçümlerinde bu motorun son hızı 110 km dir.
Bu motor hız motoru değil. Arazi motorudur. 90-100 km aralığı ideal hızdır. Fazlasına gerek yok. Ek bilgi : istediğin kadar bağıttır. 15 krş yakarsın ötesine geçemezsin


Tolga yol yapiyosun ozaman yakiyorsa 50 tl :)
Bisikletle pek olmaz o isler bide bisikletede fardir kornadir kilomometredir baslarsin sen yapmaya navigasyona kadar yolu var :) en guzelimi sakin sakin bin motoruna :D

Sadece işe : Günde : 3.3 TL / Haftada : 16.50 TL / Ayda : 66 TL yakıt masrafım var.
Gezi için ise : Haftada : 50 TL Benzin + 50 Yeme içme masrafı
Allahtan her haftasonu geziye çıkmıyorum :P Genel toplamda banko : 200 - 250 TL masrafım oluyor.
Bu da normal geziyorsan harcıyacaksın. Bisiklet olunca en azından yakıttan tasarruf yaparım. Hem spor yapmış olurum. Hemde benzin parası ile bisiklet sahibi olurum.
Aynısını burdaki 100 arkadaşımdan 90 tanesi söyledi. Sen bu bisiklete ne takarsın Allah bilir diye :mrgreen: Işık, Su, Kask,kilit, Eldiven garanti de extra olarak ne olur bilemiyorum.
Elcik koruma, far kafası, performans egzozuda takabilirim :queen:

Tolga Can
21 Haziran 2013, 13:27
Dün Sakarya Motosiklet Kulubü olarak 50 kişinin katılımı ile gençler arasında görüşme yaptık. Kulubü genişletmek adına, O an fark ettim ki, Son numune 2 krosscu kalmış. :pale:
Hepsi asfalt motoru, Ama bu camiayı arazide de onurlandıracak birileri olmalı diye düşünüyorum :P , Çok mu düşünüyorum ne :mrgreen:

Fotolar : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151650461763774.1073741861.594633773&type=1

Tolga Can
22 Haziran 2013, 20:39
Karakaçanıma bugün gelin geldi. Biraz koltuk ile bütünleştim ama eğlenceli oldu. :bounce:
Ne alırsam büyük arkadaş, Bisiklet bile motor kadar. Koltuk sıfır iken bile ayaklar yere yarım taban basıyor.
Hobit olmak insanların dünyasında çok zor be dostlar :mrgreen:

http://j1306.hizliresim.com/1b/q/pgn12.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

quebecli99
23 Haziran 2013, 02:55
:) ama işini biliyosun bisikletin tekerler filan ince bir pedal atınca 10 metre gider bu
hız bisikletine benziyor ekonomide yaptırır. Bu arada bisikletin sana göre biraz büyük olması bence iyi birşey çünkü, pedalı çevirirken son noktada bacağının tam olarak düz olması gerekiyor diye biliyorum.
Dizlerin kırık kalmamalı tam düz şekilde aşağı doğru uzanmalı:)
Bu şekilde en az yorgunlukla en çok gücü elde etmiş oluyorsun.

***Bu gün motorla biraz gezeyim dedim aldığım ls2 magnum kask kafama büyükmüdür nedir 80 km ye gelince kafamı biraz yukarı kaldırırsam yukarı doğru kalkıyor. xl almıştım.
ipini kısmayı denedim sona kadar kıstım daha kısılmıyor. Düşünüyorum bunu large la değiştirirmisiniz demeyi. Bu gün 1 kez giydim ama değiştirmezler heralde.
İpini belki bir yöntemle biraz fazla sıkmayı başarırsam değiştirip filan yukarı doğru kalkmaz rüzgardan.

Rahatsız edici bir durum yani.

Bu arada sürekli 50-80 arası gezdim fakat bir ara denemek için gazladım düz yolda. yok yani 80 i pek geçmiyor 85 belki :)

Acaba motor yeni olduğu içinmi yoksa ben 95 kilo olduğum içinmi yada bir sıkıntımı var motorda :)).
Yani 100 km yapsa çok iyi olurdu çünkü temde ve e5 te sağ şeritten 100 le gidebilmek yeterli bir sürat. 80 hafif az kalıyor.
Yani siz baya uzun süre basıp 100 e çıkmaktanmı bahsediyorsunuz yoksa bir anda çıkıyormu çünkü nerdeyse bir spora araba gibi 80 i buluyor hız.
Belki rodajdan sonra hızı artar diye umut ediyorum.

Tolga Can
23 Haziran 2013, 14:43
Şehir ve uzun yol karışımı, tourning bisiklet aldım. Gerçekten gezmesi zevkli bir alet, 10 km terler miyim derken 15 km gezdim.
Evet ayaklar düz basıyor. Bazen pedalı bırakıyorum bisiklet alıyor başını gidiyor. Bi vites işine alışamadım onu da zamanla kaparım.

Rodajdan sonra basa gaz gitmeye başlayınca motorun çiğeri açılır. Sen düzgün rodaj yap. Acele etme, sonra dan tadına varırsın. :cat:

LS2 kasklar asfalt yol ve hız kaskı değildir. 80 km ve üzeri hızlarda üzerinde ki şapkadan dolayı yukarı doğru kalkar. O yüzden hafif rüzgarlı ve aşırı hızda kaskı hafif öne eğ yada şapkasız racing kask al.
Şekil A örnek B diyorum. Birde kaskı taktığın zaman elmacık yanakların resimdeki gibi şişmeli, o zaman suraına olmuş demektir. Kafan kaskın içinde geziyor ise git hemen değiştir. Bir günlük kaskı değiştirirler.
http://o1306.hizliresim.com/1b/r/phb88.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1306.hizliresim.com/1b/r/phb9x.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

quebecli99
23 Haziran 2013, 22:58
Teşekkürler anladım bende kaskı öne eğdiğimde o problem çözülmüştü, yinede biraz sıkıntılı bir durum. Uğraşmış resimlerini koymuşsun ellerine sağlık :)

Bu arada geçenlerde motor çalışmıyordu ya rolantisini senin gösterdiğin c noktasından yükselterek çalıştırmıştım. Ya bir sıkıntı var o gün de çalışsın diye çok sağa çevirmiştim 600 lük motor gibi çalışıyodu
motor ısınınca kıstım ve devam etmiştim. Bu gün tekrar çalışmadı ve yüksek rölantidede çalışmadı ayak marşıyla denedim ( becerememiş olabilirim bütün gücümle 8-10 kez aşağı doğru ittirdim ayak marşını ) çalışmadı.
Bi problem var ama can sıkıcı sıfır motorda böyle birşey yaşamak. Muhtemelen basit birşey eğer aklınıza birşey gelmiyorsa bi şekilde çalıştırıp bir ustayamı götürsemmi. Mondial bayisinemi götürsem bilemedim.
Bir usta varmış yakınlarda ama o mondial bayisi değil. Çalışır gibi yapıp duruyor motor. Bende gaz vererek çalıştırmaya çalışıyorum sanırım gaza boğuluyor hiç çalışmıyor
Bir işte acemilik başa bela gerçekten :)
Sizin motorlarınız tek marşa basınca tık diye çalışıyor değilmi ? :)
Marş düğmeside fıtır fıtır dönmeye başladı onun kelepçesini sıktım düzelmedi altına elektrik bandı ile bir kaç kat atıp üstüne tekrar sıkmayı düşünüyorum :) başım belaya girdi arkadaş hehe
Şu ilk zamanları bi atlatsam düzenlide kullanmıyorum motoru henüz 3-5 güne her gün kullanmaya başlıcam. ( çalıştırabilirsem tabii :P)

Tolga Can
23 Haziran 2013, 23:12
El marşı ile ilk bir kaç kerede almadıysa motoru daha fazla zorlamanın anlamı yok.
O yüzden ayak marşı ile deneyeceksin. Oda en az 2 yada 3 de alır. Hadi akü zayıf diyelim 7 yada 8 de banko çalışır.
Senin sorunun farklı gibi geldi. Birde sen dediğim vidayı sona kadar çevirmişsin. Düzgün çalışınca eski hale getirdim demişsin. Hatan büyük.
Rolenti ayarı çok yüksek yapılmaz. Ne çok açık ne de çok kısık olacak. Sadece motoru stop ettirmeyecek seviyede bırakacaksın. Ve bir daha da dokunmayacaksın.

Varan 1 :
Şimdi arıza kısmına gelelim. Çalışmadı demişsin. Bu arızadan hemen önce motoru deterjanlı tanzikli su ile yıkadın mı ? Yıkadıysan Karbüratorde deterjanlı su var.
Tahliyesi basit iş, onun haricinde bujide ıslanmış olabilir. Çıkarıp kurula, zımpara ile ucunu temizle tak çalışır. bu ikisinden biri çalışmaya engel olabilir.

Varan 2 :
Jigleyi açık unutmuş olabilirsin. Aşağıya bakacak, yukarda ise jigle açık kalmış demektir. Kelebekte sıkışmış olabilir. C deki gibi aşağıda olacak.

Varan 3 :
Rolantide çalışıp gaz verince stop ediyorsa şekil A ve B kelebek sıkışmış demektir. 1 parmak atman yeterlidir. Tekrar sıkışmasın diye üstüne WD 40 sıkabilir yada hafif yağlayabilirsin. :cat:

Dediğim gibi sen motor çalışmadan önce ne yaptığına dair detay verirsen çözümü çabuk buluruz.
http://n1306.hizliresim.com/1b/r/phv33.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

quebecli99
23 Haziran 2013, 23:20
Jikleye dokunmadım yerini bile yeni öğrendim motor hiç yıkanmadı.
Gaz verince stop etmiyor çalışmıyor :) çalışır gibi yapıp duruyor. İçerisinde benzin mevcut. Bujileri tam oturmamış olabilirmi :) tahmin yürütüyorum yerlerini bile bilmiyorum açıkcası.



2 Ayrı konu oldu düzenle derken 10 dakika mesaj sürem doldu devam edemedim buraya yazayım bunuda forum kirliliği için kusura bakmayın.
*O bisikletle yol yapmak yorucu olmaz aletin aerodinamik yapısı tam asfaltda 3 kez çevir beni abi ben kendi kendime gideyim diyor :)
Ağırlık çok önemli bisiklette. Kullanılan özel malzemeler bisikleti tek parmakla kaldıracak kadar hafifletebiliyor buda fiyatını iyi bir motorsiklet fiyatına getirebiliyor :D
Tabi okadarda professional birşey yapmaya gerek yok.
Senin vitesler baş parmakla itelenen tipten sanırım klasik tip değil teknolojisini geliştirdiler. Güzelmiş istanbulda oturmasam bende alırdım bitane. Fakat bizim burda bisikletin değil motorsikletin üstünden atlamaya çalışan magirus adındaki canavar tipli mavi minibüsü kullanan debriyaja basmadan vites geçirmekten grur ve onur duyan arkadaşlarımız var.

Tolga Can
24 Haziran 2013, 11:46
Bujiden de olabilir. Bi sök bak, temizle geri tak, zaten o bujiyi hemen değiştirmeni tavsiye ederim. NGK buji al. 10 TL yi geçmez.
Akünün zayıf olduğunu N lambasından anlayabilirsin. Marşa basınca ışığı falan temelli söner. Ve sanki çok yorgunum beni bırak der gibi ses çıkartır.
Evin önünde rampa olan bir yer varsa sal aşağıya sık debrijaı 2. vitese tak debriyajı bırak çalışır :P , Sen en iyisi servise git. Bakalım ne sorun var. Sonuçta sıfır makina başına iş almadan sorunu çözsünler. Tesisatta da sorun olabilir.

Koltuk MTB bisikletlere göre yumuşak ama 20 km den sonra oda dötüm dötüm detirtiyor. Benim amacım işe götürüp getirsin yeter. Fazlasında gözüm yok.
Bu teknoloji çok ileri gitmiş. 2 adet vites tetiklemesi var. üsten tetik çekince vites düşüyor. Alttaki tetiği ileri ittirince vites büyüyor.
Dün bende kulaklıkları taktım. çevre yolunda gideyim dedim adamlar hep silme geçti. yusuf yusuf ettim. Şehiriçine girince kulaklıklarımı hemen çıkardım.
Ayna kesin şart, şimdi bisiklet kullanan herkese saygım motor kullanandan daha çok, bizden daha büyük çileleri sorunları var vallahi.

---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:00 ----------

Yaz geldi motosikletler piyasaya çıkmaya başladı. Şuan kawasakimiz yıllık izinde, iyi de oldu. Park yerimiz doldu :P
http://r1306.hizliresim.com/1b/s/pj82x.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

cenkito
24 Haziran 2013, 22:17
slm tolga 48
suan fethiye merkezdeyim
yaklasık en az 1 ay daha buralardayım

müsait olursan görüşelim

Tolga Can
25 Haziran 2013, 10:07
Cem tatile çıktın galiba, Eğlenceli bir yaz tatili dilerim. :cat:
300-500 kop kop ver çoşkuyu kolonlara video nu paylaşmayı da unutma :mrgreen:

cenkito
25 Haziran 2013, 10:42
tesekkürler tolga
ailemin yanına geldim
ama paylasacak videom yok , altımda honda ps150 scooter var burda onlada istediğin tarz video olmaz yani

Tolga Can
25 Haziran 2013, 10:52
Dostum, sen motora bakım yapa yapa, yağdan benzinden uçmuşsun. Ordaki Dj ablarla olan videolarını istedik :pl:
Forumda yeterince mekanik motor görüyoruz. Birazda haraketli biyolojik motor görelim :mrgreen:
Nasip olursa bende 1 Temmuzda İzmirdeyim. Vaktim olursa fethiyeye gelmeye çalışırım.

cenkito
25 Haziran 2013, 10:57
:cherry: gel kardesim beklerim :)

ArifBaki
25 Haziran 2013, 14:06
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. Daha önceden cup kullanmışlığım var ama cross motorla başlamak istiyorum ve mondial X-treme çok kafama yattı yalnız boyum 1.71 ve 65kgyum kullanırken çok zorluk çekermiyim? Kanuni cross 150(sele yüksekliği 860mm) üzerinde boyumu denedim ayağım tam basmasada yeterliydi ama teknik detaylarda mondialin sele yüksekliği verilmemiş. Bu konu aklımı çok kurcalıyor. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden herkese iyi günler.

forzaBJK
25 Haziran 2013, 14:59
tolga, arifbaki arkadaş ile ilgilenir misin sana zahmet :)

quebecli99
25 Haziran 2013, 18:48
Selam Arif, Tolga çok daha iyi bilir tabide. Benim izlenimim biraz uzun gelebilir motor gerçekten yüksek almadan bi üstüne otur bak içine sinicekmi diye derim.

Dün uğradığım usta bu motora ben binicek olsam bu motoru alçaltırım demişti. Nasıl yapacağı konusundaki teknik detayını bilemiyorum :)

cenkito
25 Haziran 2013, 19:24
ön taraf masa kelepcelerinden arka taraf ise helezon kesilerek alcaltılabilir.
kanuni cross 150 max a göre baya alcak bir motor, tam ölçüsünü bilememekle beraber 1.80 boyla benim de ayaklarım tam yere istediğim gibi basmıyor ama kanuni cross da tam olarak topuklarım yere değiyor,
asfaltta sorun olmaz ama arazi kullanımında cakır cukurlu yerde durman gerektiğinde sorun yasarsın.
bence de almadan önce üstüne otur bak

ArifBaki
25 Haziran 2013, 19:27
Bayiler çok nadir cross sattıkları için burada gittiğim bayi siparişle getiriyoruz dedi deneme şansım olmadı. Yüksek olduğunu bildiğim için araştırıyorum zaten :)

cenkito
25 Haziran 2013, 19:32
teknik detay la kanlı canlısı bir olmuyor.
ben kanunı cross almaya gidip max alıp bayiden cıkmıstım :cat:

quebecli99
25 Haziran 2013, 23:04
Arkadaşlar bir konuda fikrinizi sorucam. İyi bir ustayla tanıştım evime yakın güvendiğim biri götürdü tanıştırdı.

İçimden şu düşünce geçti mondial serviste gördüğüm motor katili tipli kişiler yerine motorumu periodik bakımlarda bu adamamı götürsem acaba dedim.

Garanti bozulur ama sizce ne yapayım ?

Evimede çok yakın oraya gitmek hoşumada gitti açıkcası ustadada iyi biri sohbetide güzel.

Siz garantiden hiç parça aldınız mı bedavaya ?

Çok mantıksız mı olur garantisini bozmak acaba ? ( açıkcası mondielden pek bir bedava parça alacağımıda sanmıyorum :) genelde hep kullanıcı hatası ıvırt sıvırt der kullanıcıya kitlerler çünkü )

ArifBaki
25 Haziran 2013, 23:15
Arkadaşla cycle-ergo.com sitesinden kawasaki bi cross üzerinde boyuma ve bacak boyumu girip baktım 958mm(kanunininki 860mm mondial ondan uzun demiştiniz) ye kadar parmaklarım değiyor. Acaba kısaltma olmadan kurtarabilir miyim? Birde kısaltmada arka helezon kesildiği için süspansiyonun yumuşaklığı azalır mı? Yada çevrenizde başka motorda olsa bile örneği var mı?

cenkito
25 Haziran 2013, 23:20
ilk 500 ve 1000 km bakımlarına servise git
zaten sorunu varsa o zamana kadar cıkar
daha sonrada istediğin yerde yaptırırsın bakımını sorun olmaz.
belki de TR de ilk alan benimdir ama serviste değişen parcam olmadı.
daha sonra servise cizik atıp herseyini kendim yapmaya basladım ki modifiye de dahil

nede olsa motor cin malı
:queen:çin malı adamı ya kanser eder ya da usta :queen:

---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:17 ----------


Arkadaşla cycle-ergo.com sitesinden kawasaki bi cross üzerinde boyuma ve bacak boyumu girip baktım 958mm(kanunininki 860mm mondial ondan uzun demiştiniz) ye kadar parmaklarım değiyor. Acaba kısaltma olmadan kurtarabilir miyim? Birde kısaltmada arka helezon kesildiği için süspansiyonun yumuşaklığı azalır mı? Yada çevrenizde başka motorda olsa bile örneği var mı?

kısaltma olmadan da olabilir tabi ama motorumun yanında olmadıgımdan daha ayrıntılı bilgi veremiyecegim, diğer arkadaslar yetişin

tolgacan yorumu sana bırakıyorum yetişşşşşşşşşşş :)

forzaBJK
26 Haziran 2013, 01:25
aslında sorun olmaz, nedeni mesajın sonunda..

boyum 180 olmasına rağmen maxı 2 defa arazinin azizliğine uğrayıp yatırmıştım, eğimli arazide dönüş esnasında (üzerinde oturup manevra esnasında) ayağımın çukurda kalması ve motorun yükü o dengesiz duruşa göre çok gelmesi sonuçu devirmiştim.

şu an daha yüksek motor kullanıyorum ve duruşlarda motor dik durduğunda ayaklarım sadece parmaklar ile yere temas ediyor fakat 6000 km yol yaptım ve hiç düşürmedim.

olay kısmen boy yetmezliği ile alakalı olabilir fakat daha büyük pay motora hakimiyet ve tecrübe belirler derim..
maxa alışmış ve boyu 175'in altında biri boy yetersizliğinden düşüreceğini tahmin etmiyorum.

Tolga Can
26 Haziran 2013, 20:12
Berkay Cemin sözlerine katılıyorum.
ilk 1.000 km den sonra dediğin kişiye götürebilirsin. Mekanik arıza çıktı çıktı. Çıkmadı zaten yıl bitiyor.
Zaten servisler sadece yağ değiştiriyor. Gerenk yok, kime güveniyorsan senin için rahat ediyorsa oraya git. İmkanın varsa başında dur.
Ama ustaya karışma, çünkü çoğu usta işten anlamayan birinin kafasının dibinde vır vır konuşmasını sevmez :P

Arif kardeş ;
Motoru ön maşadan 5 cm kısaltında bir ayağın yere tam değer. İzmirde burdaki gibi çokda fazla arazi yok. tahminin asfalt yolda çoğunlukla kullanacaksın.
Ben 1.68 boyla yarım taban basıyorum. Cemin dediği gibi arka yaydan da kısaltınca biraz daha düşme olur. bir ayağın tam yada her iki ayak ucun yere değer.
Kross dediğin de çok alçak olmaz zaten, alçak istiyorsan commuter motorlara yöneleceksin. illede alçak ve cross dersen ramzey q200 bak derim.
Pazartesi günü izmirdeyim. Hatayda olacağım. Belki tanışmak nasip olur. :cat:
http://r1306.hizliresim.com/1b/u/pm6u5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

quebecli99
26 Haziran 2013, 21:40
Anladım, dediğiniz gibi 1000 km den sonraki bakımda götürürüm özel servise.

Ustaya götürdüğümde gidonu ayarladı, frenleri filan ayarladı. Marş düğmesi dönüyodu onu yapıştırdı dondurdu bi spreyle.

Birdaki onla görüşmemizde şu farı düzelttiricem arkadaş jupiteri, marsı gösteriyor far öndeki çukur hak getire :D

Tolga Can
26 Haziran 2013, 23:16
Berkay kullanıcı sayfasını 1- 155 kadar okumadın galiba, alınan tüm önlemler mevcut, sayfanın tamamını okusan. Aşırı bilgi sahibi olursun.
Belki alternatif başka bir çözüm aklına gelir. Bizle paylaşırsın. En azından senden sonraki kullanıcılarında seçenekleri olur.

drumstar
28 Haziran 2013, 23:43
Merhaba gençlik. Motorumun arka maşasına kadar olan kısımlarını ve jantlarını söktüm. Değişik fikirler var kafamda onları hayata geçiricez inşallah. Uygun bütçeyi ayarladığım zaman delicesine hacim yükseltme işini de yapacağız ama onun daha zamanı var :) Ayrıca yarın ehliyet sınavına giricem ama çok fena heyecan yaptım nedense :)

cenkito
29 Haziran 2013, 11:23
hadi hayırlısı @drumstar
bugun ki sınavda da basarılar:cat:

rain planet
29 Haziran 2013, 11:34
Merhaba gençlik. Motorumun arka maşasına kadar olan kısımlarını ve jantlarını söktüm. Değişik fikirler var kafamda onları hayata geçiricez inşallah. Uygun bütçeyi ayarladığım zaman delicesine hacim yükseltme işini de yapacağız ama onun daha zamanı var :) Ayrıca yarın ehliyet sınavına giricem ama çok fena heyecan yaptım nedense :)

hayırlı olsun drumstar....inşallah alırsın ehliyetini...

Tolga Can
29 Haziran 2013, 12:13
@drumstar sınavda başarılar diliyorum. Heyecan yapacak bir şey yok. rahatla, zaten bildiğim şeyler der geçersin sen.
Ehliyeti alman bizim için garanti, Ben şahsen senin motosiklet ile ilgili değişik fikirlerini merak ettim.
Ben zaten bu aralar bisiklete taktım. Şimdi de ona masraf yapıyorum :P

drumstar
29 Haziran 2013, 15:55
Teşekkür ederim herkese. Büyük ihtimal 100 100 100 olarak gelicek notlar :mrgreen: Fikirlerin bir kısmı hüsranla sonuçlanacak gibi ama hayırlısı bakalım. Bi an evvel sonuçlar gelse de ehliyeti alsam hemen :)

cenkito
29 Haziran 2013, 16:09
hayırlı olsun simdiden
sen az da olsa projelerden bahset bakalım ortam senlensin,
benim motor adana da ben se fethiyede.
bende paylasım yok yani bir kac ay :)

drumstar
29 Haziran 2013, 17:10
Proje olarak şöyle şeyler var, Benim motorun arka tekerlek bilyeleri boşluk yapmıştı onu değiştirmek için zaten sökmem gerkiyordu. Ben iki tekerleği de çıkardım. Balans ayarları çok fena kaçıktı ve bir tane tel eksikti. Teli yerine taktık. Jantın birinin ayarı neredeyse bitti sayılır. Supermotolarda en sevdiğim kısmı yani iki renkli jant olayını yapmaya çalışacağız ama o kesin değil. Tekerlekleri sökmüşken arka maşayı da söküp boya atalım dedik onu da aldım aşağı. Burçlar boşluk yapmıl onu düzeltmeye çalışacağız. Gidonu daha yukarı ve daha öne almayı planlıyoruz. şasenin farklı kısımlarını farklı renge boyayarak değişik bir konsept yaratmaya çalışacağız. ayrıca motorun bütün plastiklerini karbon görünümlü folyoyla kaplamayı düşünüyorum. Hem çizilmez hem güneşten solmaz. Ve koltuğu da havlu ile kaplayacağız. Çünkü denize gidip gelirken ıslak şortlarla oturmak gerekiyor koltuğun zarar görmesini istemem. Bar end ayna yapmaya da çalışıyoruz ama uygun aynalar bulamadım. Ve yazın ortalarına doğru 6baskı balata+ torna işçiliğiyle 74mm piston silindir silindir kapağı+ büyük karbüratör+ ateşlee sistemi de ekleyeceğim motora. Ama malum öğrenciyim bütçe sınırlı :) Bu işi yaparken anlık değişmeler olabilir buraya aktarırım :mrgreen:

cenkito
01 Temmuz 2013, 09:25
bizim motorda zaten debriyaj 6 lı, 6baskı balata var yani orjınal,
74 piston takmanda bu kartele imkansız, en fazla 67 takabilirsin bilgine
çünkü kartel deliği sadece 70mm ve tornayla orayı actırmanaıda önermem
çünkü silindir saplamalarını tutan yerler incelir, olusacak fazla güçle yuvadan kopar gelir
şimdiden kolay gelsin sana :cat: