Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
gezgin_33
18 Haziran 2012, 15:27
Youtubda video paylaşmaya devam. Aramalarda artık cıkmaya basladı..
Tolga Can
18 Haziran 2012, 16:59
Video yükleyeceğim. Ancak bir türlü araziye gitmek nasip olmadı. Şimdi 6 temmuz'a kadar full çalışıyorum.
İnşallah 6 temmuzda izne çıkabilirim. 745 km yapmışım. izne çıkana kadar 1.000 olur. Yağı değiştirip, bakımını yaptık mı.
O zaman motoru yavaş yavaş zorlayabilirim. şimdilik ufak dere, ufak rampa takılıyoruz.
gezgin_33
18 Haziran 2012, 17:43
http://m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&v=9T4uzvstNOE
Video likn dogru oldumu bilemiyorum. Aksam uzeri olunca biraz karanlık cıkmış..
Tolga Can
18 Haziran 2012, 18:06
http://www.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&v=9T4uzvstNOE&nomobile=1
Akşam çekimleri kötü oluyor. Benimde var bir kaç tane seçilmiyor. Gündüz yakın mesafe en güzeli :cat:
Sen iyi zıplatıyorsun motoru, biz daha ufak ufak uçuyoruz. Sonrasında Xfighter diyorum :P
Çantalı ve çantasız resimleri yarın mı koyacaksın ?
gezgin_33
18 Haziran 2012, 19:27
Aslında okadar cok karanlık degil. Sonucda video cekecek kişinin de biraz anlaması gerekli. Fazla zoom yaptıgı ve esafeyi koruyamadıgı için kötü cıkmış... Bugun aksam da atabilirim belki...
Tolga Can
18 Haziran 2012, 19:56
Aynı dert bende de var.
Biz mecbur arkadaşın çocuğuna veriyoruz. Oğlum kamerayı düz tut. yok çocukda kurt var. haraket etmese ölür.
Video da zaten belli. Ya zıplar, kamerayı titretir. Parkinson hastasına versen kamerayı bu kadar titrek çekemez. :pr:
Benimde en nefret ettiğim şey, bundan sonra dijital makinamı ve ayaklı tripodu alıp öyle gezilere çıkacağım. Basam play tuşuna ondan sonra motora bineceğim. :P
Topcase fotolarını yarın görürüm artık. Beğenirsem, plan projene ortak olurum :cat:
enver54
18 Haziran 2012, 21:48
gazı her daım ceyrekden yukarıda tutmak gerekıyor yerıne suya gırerken rolantıyı bıraz daha acmak daha mantıklı ve kolay. gazı herzaman aynı ayarda tutamazsın denemeyle sabıt
Tolga Can
19 Haziran 2012, 12:08
Stop etme olayından sonra rolentiyi yükselttim zaten.
Bugün şans benden yanaymış. iş yerime geldim. içime doğmuş gibi şu motoru şöle 360 derece bi inceleyim dedim.
Egzoz koruması yerinde, Tekerler sağlam, çatlak, kırık, dökük yok. Tekerlerin dı dişleri küçük acaba tam cross teker mi alsam.
Ahaaaa bu da ne tekere çivi girmiş. Hafif tükürükledim. çok hafif köpürüyor. Bindim motora doğru servise, Alın dedim. yağını suyunu huyunu değiştirin. 750 km de. 250 daha bekleyemedim.
İç lastiğin yenisini aldım. Eskiyi yamalatıp yanıma yedek olarak almayı planladım. Yağ, lastik, huy suy servis bakım 90 TL tuttu. 12:00 gibi almaya gideceğim.
gezgin_33
19 Haziran 2012, 14:12
http://img88.imageshack.us/img88/8831/19062012765.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/19062012765.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------
http://img15.imageshack.us/img15/8456/19062012766.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/19062012766.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Mengu16
19 Haziran 2012, 14:24
Görülüyorki o kadar da her yola girip yolda bırakmayacak motor değil 150 Xtreme-max ... 125mg'ler de dişli bi lastik takınca aynı işi görür, derin sudan geçmeyiz çevresinden dolaşırız ne olacak, hem parçaları aşırı ucuz.
gezgin_33
19 Haziran 2012, 16:42
Benim canta genel gorunumu bu sekilde. Biraz önce servisde motoru yıkarken ön camurlugun altına tazyikli su tutunca ön camurluk iç kısmının boyası kalktı. Servis yetkilisi ile hemen fabrikayı aradık. Durumu anattık. Ayrıca depo kapagından benzin attıgınıda soyledim. Bana geri doneceklerini soylediler fakat bir saatten fazla oldu donen olmadı.
http://img831.imageshack.us/img831/9346/19062012770.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/19062012770.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Mengu16
19 Haziran 2012, 16:47
Benim motorun ön çamurluğu plastik ve iç tarafında boya yok, arka çamurluk demir ve sadece beyaz astar boya var. Basınçlı suyla yıkattım arka çamurluğun boyasına bişey olmadı.Plastik boyaları verniksizse kolayca atabilir diye tahmin ediyorum. Sizin çamurluğa da içine vernik atmamışlar tek kat boya var basınçlı suyla boyanın atması normal malesef.
Tolga Can
19 Haziran 2012, 18:01
Gezgin@ sana zahmet olacak ama yandan bi foto alabilir miyim. Önden olmasın. Motora yandan bakarken çanta nasıl duruyor ben onu merak ettim.
Ben döneceklerini zannetmiyorum. Her firma böyle artık, malı satana kadar sen kralsın. Sattıktan sonra randevunuz var mı :pr:
Aslında çamurluk altı önemsiz ama mide bulandırıcı bir konu. Sonuçta para veriyorsun. yazık günah
Mengu16@ bu motor eğlenceli motor yaw, toprak, çakıl, dere, tepe gidiyor. O kadar yere soktum. Tekeri patlatamadım.
Şehir merkezinde bir yerde herhalde çivi girdi. Bugün ilk bakımı yaptırdım. İç lastiği yenilettim. Eskiyede yama yaptırıp, yedek için aldım.
Hepsi 90 TL tuttu. Dün 10 numara oynamıştım. ondan çıkan para servise gitti. Kısaca haydan gelen huya gitti.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/104062-haydan-gelen-huya-gider.html#post2722854
enver54
19 Haziran 2012, 21:43
boya konusunda benım de bıraz canım sıkıldı 1.sı on gostergelerın onundekı kucuk camın arka tarafındakı boya tamamen kalktı neredeyse ve camurlugun ıcı de aynı sekılde suya dayanamadı
camurluk muhım degıl de on gostergenın orası goze batıyo :s
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------
ve dun ılkk dususumu yaptım gece 1 de ısten cıktım ve eve gıdıyorum sokagın basında kucuk bı toprak yıgıntısı vardı uzerınden atlıyım dedım yıgıntının uzerıne cıktım ve tam ınıcem 'aman allahım oda ne' kepcenın kovasını adam oraya koymus fren mıren ıse yaramadı zar zor atladım motordan alahhtan bana bırsey olmadı hemen kostum motora baktım oda ne bammmm karter delındı :d
kltugun kenarı yırtıldı yan boyalar cızıldı :s yakında pert e cıkarıcam herhalde :D
gezgin_33
19 Haziran 2012, 21:44
Topige fotoyu attıkdan 10-15 dk sonra aradılar. Boyası kalkmış bölgenin fotografını imail ile göndermemi istediler yarın göndericem. Sanırım garantiden degişecek.. Benim de Gösterge önündeki siperligin iç kısmının boyası atmış durumda. İlk düşmemde siperlik yere carptı sonrada göstergeye carptı boyası ozaman hafif atmıştı. Sorasında biraz daha döküldü. Koruma demirini oyarken orayada biraz sprey boya sıkıp kapatmıştım..
tcs
20 Haziran 2012, 03:28
benimde ön çamurluğun altındaki boya kalktı . Göstergenin oradakide ve bir süpriz daha ön amatîsörün siyah olan boyaları kalktı sarımsı renk çıkmaya başladı .
gezgin_33
20 Haziran 2012, 08:04
Enver54 cok gecmiş olsun. Bana kalırsa motor hakkındaki şikayetlerimizi yetkili servislere bildirelim. Sonus olarak fabrika garanti durumunu servislerin raporuna gore veriyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:24 ----------
Yandan cekilmiş fotolar. Aceleyle cektim umarım istedigin gibi olmuştur.
(http://imageshack.us/photo/my-images/228/20062012772.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://imageshack.us/photo/my-images/571/20062012773.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Seko
20 Haziran 2012, 09:00
Mondial'in yapacağı iş bu kadar işte. En fazla çamurluğu değiştirelim derler ama o da örnek teşkil edeceğinden değiştirmek istemeyeceklerdir. Mühendisliğin ve proses bilgisinin yerlerde süründüğü bir firmada bunlar normal şeyler. Motoru Çin'e sipariş ederken bunların olabileceği adamların aklına bile gelmiyor. Demek yıllardır yaptıkları üretimden, ithalattan, o kadar Çin'e gidip gelmelerden birşey öğrenememişler. Daha kendi oluşturdukları standartları yok ki bazı motorlarında çıkan bu tip problemler diğerlerinde çıkmıyor. Yani adam üreticiye sipariş verirken bu motor basınçlı suda yıkanırsa deterjandan veya basınçtan boyası çıkıyor mu diye bir test yaptırmıyor. Oysa özellikle Çin motorlarının ilk geldiği zamanlarda en çok sorun yaşatan markalardan biri olan Mondial'in bunu avantaja ve tecrübeye dönüştürüp şimdiye kadar kusursuz motor ithal etmenin sistemini kurmuş olması gerekirdi.
gezgin_33
20 Haziran 2012, 10:12
Canta takılı iken yandan gorunusu. Fotoaları acelece cektim. Umarım yeteli olur.
http://img546.imageshack.us/img546/9994/20062012772.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/20062012772.jpg/)
http://img337.imageshack.us/img337/9838/20062012773.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/337/20062012773.jpg/)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------
Aslında bu konuda haklısınız. Fakat Mondial veya başka herzaman aynı tedarikciler ile calışacak diye bir kaide yok. Yeni modelin aksesuarları için yeni bir tedarikci ile anlaşıp parcalar orada yaptırıyor olabilir. Şimdi bu sikayetler uzerine yeni modellerde daha kaliteli boya kullanılmasını saglar. Simdiye kadar urettiklerinde ise gerekli degişim veya servisde iyi bir boyama işlemi ile sorunu cozume kavusturabilir.
Tolga Can
20 Haziran 2012, 12:05
Yorumlarınızdan sonra merak ettim. Az önce motoru tekrar 360 derece dolandım.
Benim çamurluk altlarında yada sağında solunda boya atma yok. Ancak km arkasında 3 adet nohut tanesi kadar beyazlık var.
Tırnak ile kazıyınca boya dökülüyor. Ben bunların yapacağı boyanın ta A.Q. kusura bakmayın. Hepimizde aynı şey olursa bu mondial'in öküzlüğüdür.
Bence herkes mail atsın. Böyle boya mı olur diye :pr:
gezgin_33@ Çanta çok hoşuma gitti. Yandan resmini çok beğendim. En kısa zamanda bende demirden alıp yapacağım.
Birde kaynak yerlerini ve bağlantı kısımlarını nasıl yaptın. Onların fotosunuda paylaşsana fikir versin. Sadece yan tutacaklara mı kaynattın. Başka yerden destek aldın mı ?
enver54@ geçmiş olsun kardeşim.
Arkasında ne olduğunu bilmediğin yerden neden atlıyorsun be kardeşim.
Umarım büyük hasar çıkmaz. Cana geleceğine mala gelsin. Tekrardan büyük geçmiş olsun. :(
gezgin_33
20 Haziran 2012, 13:38
Evet sadece tutamak demirine kaynatıldı. Kaynatıldıktan sonra tutamak demirinin son halini eklemiştim zaten. Kuba cg100 un demirinden yaptık. Resimde Yesil noktalı yerden kaynattırırsan biraz daha asagıda duruyor. Ayrıca kaynatılacak bolgelerden boruyu biraz ezerse kaynak yuzeyi daha fazla olur.. Gerekirse fotodan cıktı al yaptıracagın yere gosterirsin.
http://img233.imageshack.us/img233/3447/1606201274711.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/1606201274711.jpg/)
Tolga Can
20 Haziran 2012, 13:53
Bizde boru bölümü var. Çıkan kısa yada uzun borulardan bende ustalara yaptırabilirim.
Orjinal gibi olsun diye sana hangi modelin arkalığı diye sormuştum. birde ben yeşil noktalardan sonra kalan uzantıları kestin sandım.
O yüzden yakın foto dedim. kaynak yerlerinden. Neyse konuyu kavradım. Bir kaç tane arkalık bakayım. Daha fazla uyumlu çıkmazsa, kuba cg arkalık takarız.
paylaşım için teşekkür ederim.
Mengu16
21 Haziran 2012, 01:32
Evet sadece tutamak demirine kaynatıldı. Kaynatıldıktan sonra tutamak demirinin son halini eklemiştim zaten. Kuba cg100 un demirinden yaptık. Resimde Yesil noktalı yerden kaynattırırsan biraz daha asagıda duruyor. Ayrıca kaynatılacak bolgelerden boruyu biraz ezerse kaynak yuzeyi daha fazla olur.. Gerekirse fotodan cıktı al yaptıracagın yere gosterirsin.
http://img233.imageshack.us/img233/3447/1606201274711.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/1606201274711.jpg/)
Bagaj demiri yan sanayii ise kromajı çok uyduruk oluyor keşke siyaha boyamadan önce kromajı soysaydınız.
gezgin_33
21 Haziran 2012, 10:24
CG nin baglantı yerleri biraz daha uzundu. Ucundan kesildi tabiki ama yesil noktalı yerler degil. Orjinal tutamak demirinin arasından gecirerek on tarafına gelecek sekilde olculdu fazlası kesildi.
Tolga Can
21 Haziran 2012, 10:53
Kuyruğun tam altından şase demirden güç aldın mı. Destek filan attın mı. Yoksa sadece yan tutamaklardan mı gücünü alıyor.
Kaynak yerlerinden de resim atsana, amma çok şey istedim değil mi :P Bu arada bu sayfada en çok ikimiz online takılıyoruz. :sunny:
gezgin_33
21 Haziran 2012, 17:13
Sase uzererinde hic bir kaynak veya ek bir destek atılmadı. Tamami ile orjınal tutamak demirine kaynatıldı... Fotoların hepsini bir arada atmayınca biraz karıstı sanırım. Son attıgım foto gayet acık aslında. Bunu oldugu gibi motoskletin uzerinde orjınal tutamak demirini yerine taktık....
Bu arada bu saba farkettim Benim arka frene bastıgımda fren lambası yanmıyor. Ön frende normal yanıyor arka frende yanmıyor.. Önde km saatinin altında bircok baglantı soketleri falan var. Orayı biraz hada duzenlemek için kablo bagı falan atmıştım. Belkide o esnada cıkan bir soket falan olabilirmi bilmiyorum.. Zaten ilk bakımım gelmiş durumuda 670 km oldu. bakım esnasınsa servise durumu bildiririm...
Tolga Can
21 Haziran 2012, 17:55
Yok yaw ben konuyu anladım. Kaynak işçiliğini bir görmek istedim. Kaynak sonrası bağlantı yerleri çok mu kaba duruyor acaba diyerekten.
Belki fren müşürü arızalıdır diyeceğim ama ayak müşürü var mıdır ? Soket de çıkmış olabilir.
Ben 800 km de teker patlaması yüzünden bakıma soktum. Yağıda değişti. Hangi yağdan koydular bilmiyorum.
Servisci amcam artık basabilirsin dedi ama bir kullandımda bırak basıp gücü arttırmayı performans gözle görülür şekilde düştü.
Eskiden daha atak daha hızlı ve güçlüydü. Sanırım dandik yağ koydular gidip konuşacağım. Yada Castrol yağ alır kendim değiştiririm.
Tolga Can
21 Haziran 2012, 20:27
Benimde kafa kısmından soyulan 3 yer. fazla da el etmedim. Tanzikli su hiç değmedi. Bu saatten sonra da yıkamacıya götürmem herhalde. çingen motoru gibi yamalı yamalı olur :D
Başka sorun ile karşılaşan oldu mu arkadaşlar. boya hariç. Mekanik yada elektirik arızası gibi...
http://e1206.hizliresim.com/y/p/8fr99.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
gezgin_33
22 Haziran 2012, 09:33
Benim ön camurluk işinden ses cıkmadı. Bugun sorumlu selim beyi arayıp soracam... Daha önce mondial kullanmış bir arkadas garantiyi bırak zaten bir sorun olsa da fabrika kullanıcı hatası diyor garantisinin arkasında durmuyor. İyi bi ustaya gotur. Motorun hakkını versin. Yagını bakımını geciktirme yeter dedi.. Bakalım garanti hakkında arkadasın dedigi gibi cıkarsa garanti dolmasını hiç beklemem...
berk_cglr
22 Haziran 2012, 09:56
bence sizin mondialler aslında beyaz olan bir modeldir bizimkilerde alırken siyah olsun demişlerdir maaliyet artmasın diyede kalite düşük yapıldıysa ondan böle soyuluyor olabilir
gezgin_33
22 Haziran 2012, 10:08
Modialin beyaz modeli yok diye biliyorum. CBF 150 de bile boya sıkıntısı yasayan vardı. Siyah boyanın altından mavi cıkmıştı.. Ama bu oyle bişi debil. Dogrudan boya soyuluyor ve beyaz plastik yuzeyi cıkıyor... Ayrıca ön camurlugu garantiden degiştirmek yerine bana usta öasrafını odesin ben gidip servisde iyi bir boya attıkayım. Degiştirilen parcanın boya kalitesi de aynı oplursa neye yarar...
Tolga Can
22 Haziran 2012, 10:46
Her 100 motordan birinde belki boya sorunu olur. Sağında solunda ufak bir dökülme.
5 motoruz 5 inde de boya sorunu var. Çok kötü boya atmışlar. Parça değişse ne olur. Gelen de aynı bok olacak. Zaten boya dökülürse, Komple sanayide siyaha boyatırım.
Mondial yazılarını sökmeye yer arıyorum zaten. Üstüne monster çaktım ama komple mondialden arındırırım.
İş yerindeki bir motora sehpa takmıştık. Bizimkilere de sehpa olur mu diye düşünürken altına bir bakayım dedim.
Motorun altında 4 adet delik mevcut. sanırım bizimkilere de ayaklık takılıyor. Doğru ise ben sehpa (ikili ayaklık) alıp takacağım.
http://e1206.hizliresim.com/y/q/8guq5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
cenkito
22 Haziran 2012, 16:27
arkadaslar merhaba
enver kardesim cok cok gecmiş olsun cana olacagına mala gelsin
bendeki durumlarda şöyle arkadaslar:
1-subab sesine care bulamadım, cok da sıkmak istemiyorum subap kesme vurma olmasın diye ama cırıldama var.
2-benimde ekzos ısı kalkanının vidaları bir hafta içinde düşmüştü, bende aynı vidalar ile saglama aldırdım,
3-boya konusun da bir sorun yasamadım belki sürekli musluk suyu ile yıkamamdan olabilir, basınclı suyla sadece 2-3 defa yıkandı
4-ilk bakım zamanında vites bos ışıgı takılı kalmıstı, servis düzeltti, şimdide ısık komple sonmüştü, servise gittim bu sefer soketi cıkmış. ilk sorun neden oldu bilmiyorum.
5-o alttaki baglantı yerleri benimde dikkatimi cekmişti, ben motor muhafaza takılır diye düşünmüştüm bir ara kalın sac dan muhafaza olayına girmeyi düşünüyorum
6-bagaj demiri gercekten güzel olmus en kısa zamanda bende yapıcam, ama bakalım ne zaman fırsat bulabilecem :)
7-Tolga, ben ilk bakıma ben sadece 12 TL yag parası vermiştim senden baya cok almıslar
yetkili servislere iyice gıcık olmaya basladım, ilgi sıfır bilgi ehhh idare eder ... vs
bir usta ile görüştüm (adana da ki apachi yarıslarına motor hazırlayan, iyi ve köklü bir usta)
motoru modifiye etmeyi düşümüyorum işcilik dahil 750 tl civarı kaba hesap yaptı, 50.000 km de garanti kullanırsın diyor, zaten orta halli bişey yaptıracam uç nokta degil, sonra rektefe olur sanırım
*200 lük silindir
*200 lük üst kapak
*200 lük itecekler
*200 lük balansörlü krank
*200 lük yag pompası
*200 lük ekzantrik
*200 lük conta takımı
vs...
ne lazımsa tam anlamıyla 200 cc olacak
bakalım nasıl olacak :)
hsn01
22 Haziran 2012, 16:35
merhaba crosscular ve cem abi :).. Hadi inşallah istediğin performansı alırsın.. Yalnız sonra sıkıntı yaşama gibi bir durum olmaz inşallah ?
tcs
22 Haziran 2012, 17:20
bence sizin mondialler aslında beyaz olan bir modeldir bizimkilerde alırken siyah olsun demişlerdir maaliyet artmasın diyede kalite düşük yapıldıysa ondan böle soyuluyor olabilir
Tam üstüne bastın bu motorlar beyazmış normalde motor tamircisi bir arkadaş dedi bana
Tolga Can
22 Haziran 2012, 17:40
C€m Kardeş;
Bende daha tanzikli su vurmadım. Bahçe hortumu ile yıkıyorum.
Alt koruma olayını Süpercross yapmadığım için gerek duymuyorum. :P Küçük dereden, orta derece tepelerden zıplıyoruz. Büyük taş kaya olan yerlere girmiyoruz.
O yüzden ayaklık (sehpa) takınca motoru park ettiğimde daha yüksek ve heybetli durur diye düşündüm. :mrgreen:
Benim tekerde patladı ama iç lastik yenilendi. Eskisine yama yaptırıp yedek olarak aldım. 40 TL iç lastik olsa, 50 TL yağ ve bakım ücreti bizim buralarda aynı :(
200 cc olması sana kaç hp yada kw kazandıracak merak ettim.
Gezgin33 kardeşimizin topcase den yola çıkarak bende yapacağım. Ancak ben yanlarada çanta düşünüyorum. Enduro gibi olsun.
Hatta ön tarafa uzun cam düşünüyorum ama daha uygulama yolunda değiliz :pr:
cenkito
24 Haziran 2012, 08:50
Tolga valla ölçüm filan yapılmamıs ama sana su kadarını söyleyeyim 125 likten devşirme 200 cc motorda yaklasık 80kg luk sürücü debriyaj ve ara gaz vermeden 2 .vitesde gaza yüklendiğinde motor patinaja düşüyor
190 civarı da son hız diyorlar. dedim ya adamlar profesyonel olarak :silent: yarısıyorlar
---------- Post added at 07:50 ---------- Previous post was at 07:15 ----------
benimde ön çamurluğun altındaki boya kalktı . Göstergenin oradakide ve bir süpriz daha ön amatîsörün siyah olan boyaları kalktı sarımsı renk çıkmaya başladı .
TCS yalnız degilsin
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-cross-daha-sifir-ayarinda-1500-kilometrede-88592367/detay
göz atarken bunu gördüm bu motorunda amortisörler sararmıs
sarımsı da cok sırıtmıyor dogrusu. göze pek batmıyor
Tolga Can
24 Haziran 2012, 11:07
Motor bittiğinde inşallah istediğin gibi olur. Ben Max'i ilk başlarda çok sevmiştim ama yavaş yavaş soğuyorum.
Dün motoru tanzikli su ile yıkadım. Alt çamurluktaki boyalarda bende kalktı. birde Buji mi ıslandı yoksa benzine su mu karıştı bilmiyorum. Benzine karıştıysada yapacakları kapağın ta aq diyorum.
Buji anahtarım olmadığı için bujiyi söküp kurutamadım. Üzerine hava tuttum. Bu sefer çalıştı ama rolentide pıtı pıtı gaz verir vermez stop ediyor. inşallah bujidendir diyorum.
Benzine su karıştıysa çık işin içinden çıkabilirsen tamda yeni fullemiştim. bujiyi sökmek için arkadaşı bekliyorum. Onda anahtar var. en kısa zamanda anahtar almak lazım.
Benimde amortisörler biri bakır rengi biri siyah, ben umarsamıyorum. çalışması daha önemli ama mondial mi bu saatten sonra tövbe diyorum. Satarsam ne kralını yapsalar bile almam.
Mondial tam bir rezalet, başkada söze gerek yok. Aldıkları mühendislerin kafası bizim kadar bassaydı böyle küfür yiyip üretim durdurmazlardı.
Şeytan diyor aç telefonu ana-bacı kay kapat. Ama elime bir şey geçmez. Açanda malak biri olacak zaten, her gün standart küfür yiyorduk. Artık alışmıştır.
http://c1206.hizliresim.com/y/s/8m2ru.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://e1206.hizliresim.com/y/s/8m30l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Sağ taraftaki sinyale de su kaçtı. içerden buğu yaptı. Bembeyaz oldu. Artık küfür etmiyorum.
Sadece gittiğim her yerde mondial'i yerin dibine sokacağım. En dandik çinliyi alsak başımıza böyle sorunlar açmazdı.
Aslında toplu halde mahkemeye verip, motorları geri iade etmek lazım. Düşünen olursa katılmaktan onur duyarım. :jocolor:
cenkito
24 Haziran 2012, 16:31
http://img443.imageshack.us/img443/7636/grnt056.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/9400/grnt050uf.jpg
sinyale su girmesi o kadar önemli degil ısı tahliyesi içindir sanırım havalandırma var galiba bende de oldu sonra kendiliğinden kurudu
---------- Post added at 14:00 ---------- Previous post was at 13:46 ----------
http://imageshack.us/photo/my-images/443/grnt056.jpg/
http://img204.imageshack.us/img204/9400/grnt050uf.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/204/grnt050uf.jpg/
depo kapagı için buldugum çözüm
önce scooter iç lastiğinden halka kesip depo kapagının iç kısmındaki mevcut plastiğin altına soktum fakat benzinle temas edince deforme oldu sündü eridi
bende kola şişesinden aynı ölçülerde halkalar kesip tekrar yerlestirdim yani bugun yerlestirecem. benzin onuda eritemez ya
---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 14:00 ----------
iç cap 3.8 mm dış çap 5.5 mm
---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 14:03 ----------
iç çap 38 mm dış çap 55 mm yanlış yazmısım :sunny:
Tolga Can
24 Haziran 2012, 18:56
Bugün arkadaş geldi. Motoru komple parçaladık.
Varan 1 : Bujiyi söktük. iyice temizleyip, zımparaladım. Sonra iç kısmına hava tuttum. Bastım marşa rolantide çalışıyor, gaz verince stop ediyor.
Varan 2 : Boş bir bidon bulup tüm benzini boşalttık. Ondan sonra iş yerinde çim kesme makinası için alınmış olan benzini denedik. Bastık marşa rolantide çalışıyor. Gaz verince stop ediyor.
:pr: :pr: :pr: :pr: :pr: Çalış ulan ÇALIŞŞŞŞŞŞ :pr: :pr: :pr: :pr: :pr:
Varan 3 : Motora girip çıkan tüm boruları sökmeye başladık. Bu arada söküp takarken, hangi boru ne işe yarıyor öğrenmiş olduk.
Panpam Adem kardeş benzin boşaltırken, tamir yaparken bir an olsun ağzından sigarasını düşermedi Allah razı olsun. Mondial bizi yaktı ya, oda mondiali yakacak :pl:
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8mxbm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8mxcj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aşağıda görüldüğü gibi cikleyi aşağı yukarı oynattıkça kelebekte haraket ediyor. Sorun kelebeğin kapalı kalmasıymış. Bir kaç kere parmak attık alıştı.
Ondan sonra ver çoşkuyu kolonlara yaptık. Şimdilik sorun yok. Aklınızda bulunsun. En azından benim gibi bir saat kara kara düşünmezsiniz.
10 dk söker düzeltir yola devam edersiniz :cat:
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8mylt.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aşağıdaki resimde A sol taraftaki kelebeğe bağlantı yeri boruyu sadece kelepçe tutuyor. Extra bir şey sökmeye kalkmayın. Ben iskelete varana kadar parçaladım. :mrgreen:
Sağ taraftaki motora bağlı demir boru ise şuan yazarken aklıma gelmiyor. :P 2 yada 3. vitesle abanırken birden gazı bıraktığınızda pata pata sesi çıkartan yer.
Eğer o kısmı söküp arasına malzeme koyarsanız ses kesiliyor bilginize. Benim arkadaş çok fazla öksürüyor diye sesi kesti. Bilgi bilgidir.
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8mysf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Hazır el atmışım benim işim biter mi hiç. yakında tamirhanede açarım.
Paslanmaz metal parça kestim. MAtkapla iki delik açıp. Farları öne doğru eğdim. Sonra parçayı her iki taraftan vida ile fara ve kafaya sabitledim.
Önceden alt kısmı vida tutuyordu. Üst tırnaklar vidaya dayalı idi. Örnek Öncesi ve sonrası
Öncesi ;
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8mzhh.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Sonrası ;
http://g1206.hizliresim.com/y/s/8myzz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bugün acayip yoruldum. O kadar uğraştım. Söktüm. Parçaladım. Şu arka çanta aparatını yapamadım. :pale:
Artık onuda başka bir zaman yaparım inşallah. Bu gidişle bende tamirhane açacağım. Zaten çakma ustalarda benden fazla bir şey bilmiyordur :bounce:
cenkito
24 Haziran 2012, 23:52
http://img713.imageshack.us/img713/373/grnt065n.jpg
http://img84.imageshack.us/img84/7408/grnt074r.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/1821/grnt077.jpg
çamurluk içi hiç dikkatimi cekmemişti bugun dikkat ettim rengi silikleşmiş beyaza çalmış ama kalıp halinde soyulma yok.
sağ amortisörde de sararma var
birde yan kapakları sökmüştüm takarken arka tutamak demirine sürmüşüm onlarında altı beyaz cıkmıstı.
motor ve yürür aksam sorun yaratmadıktan sonra rengin bence önemi yok
kaliteli bir sprey boya 5 TL civarında. ben halen motorumu seviyorum, herseye ragmen...
---------- Post added at 22:52 ---------- Previous post was at 20:59 ----------
Tolga bu arada adını hatırlayamadıgın yer katalitik konvertor, egzoz geri dönüşüm baglantısı
Tolga Can
25 Haziran 2012, 10:01
Amortisörlerin ikiside bakır rengi yada sarı olsa sorun değil. Biri bakır rengi biri siyah ata konmuş kelebek gibi bu nedir ?
Benim içinde yürüyen aksam önemli ama dün onuda gördük. Tamam ufak tefek sorunlar ama insanın canını sıkıyor işte.
Çamurluğun altına tanzikli su vurursan eğer nasıl soyuluyor görmüş olursun. Motoran250 de konvertor egzosun üstünden gidiyor. Arkadaş arayı kapatınca patlamalar kesildi.
Arada bir pata pata yapması benim hoşuma gidiyor. :mrgreen:
Bu arada yağ değişimi ve kelebek bakımından sonra motor iyice boğuldu. Servise götürüp gözlerine sokasım geldi.
Önceden kısa sürede 100 km rahat görüyordum. şimdi ise 80 km sabit kalıyor. Belli bir mesafeden sonra yavaş yavaş yükseliyor. 95 de kalıyor. UYUZZ OLDUM :jocolor: :jocolor: :jocolor:
---------- Post added at 09:01 ---------- Previous post was at 08:57 ----------
Bu arada farda kısaların patladığını söylemeyi unuttum. Beyaz florasan ampul takmayı düşünüyorum. Aranızda takan oldu mu H4 dedikleri ampulden. ?
Bujide alacağım. Mondial buji içime sinmedi. Hatta yedek olarak avadanlığa sallarım.
gezgin_33
25 Haziran 2012, 10:03
Tolgacan ot biçme motorlarına yaglı benzin kullanılır. İki zamanlı oldugu için. Bizim motorlar yaglı benzinide yakar ama performans düser. Bujiler kurum yapar... Ben motoru alırken ekintasda iki tene vardı. Birini ben aşdım digerinin ön amartisorude anyı sekildeydi. Biri siyah digeri sarı idi. Durduk yere motoru neden soktunuz tolgacan onu anlamadım
Tolga Can
25 Haziran 2012, 10:45
Çim kesme makinasından benzin çekmedik be abicim.
Benzin petrol ofisinden alınmıştı. 95 oktan yağsız. üst yazıları okumadın mı ?
Motoru c.tesi yıkadım. Akşamı çalışmadı. Sonra buji ıslanmıştır diye düşündüm ama bujiyi anahtarım olmadığı için sökemedim.
Pazar günü bujiyi söktüm. Temizledim. buji deliğine hava bile vurduk. taktık çalışmadı. Acaba dedik benzinde mi sorun var. Yıkarken su mu aldı içine dedik.
Benzini boşalttık. Sonra yeni benzin aldık. koyduk yine olmadı. Sağını solunu söküp sorun nerde bulmaya çalıştık. Hemde hiç sökmemiştim. merak ettim. Nerde ne var diye
Olay bundan ibaret.... Ama serviste konulan yağdan memnun değilim. Kısa süre sonra arkadaşla ortaklaşa Castrol yağ alıp yağı bölüşeceğiz. Onun km doldurmasını bekliyorum. rodajda kendisi
cenkito
25 Haziran 2012, 10:49
Tolga zaten senin karburatör C resminde cok kirli gözüküyor o kadar yaglı kirli olmaması gerek.
motorun bogulması karburator hava rolanti yada iğne ayarından da olabilir, iyi anlayan birine baktırıver düzelir.
birde kelebek gene takılıyor olabilir onada kesin çözüm lazım
Tolga Can
25 Haziran 2012, 11:08
C resmindeki yer evet çok pis, silince çıkıyor. 500 km fark etmiştim. Ama yağdan, tozdandır diye düşünüp önemsemedim.
Hangi ayardan olabilir bilemiyorum ama çok kötü performans düşüklüğü var. Daha atak motordu sütçü beygiri gibi oldu.
Zaten yazdığım gibi bujiyi temizleyip yerine taktıktan sonra rolentide çalıştı ama gaz verince boğulup stop ediyordu.
Benzini değiştirdim yine rolentide çalışıyor ancak gaz verince boğulup stop ediyordu. Bizde keleğe baktım kapalı duruyor. elle hafif dokunduk aç kapa oldu.
Sonra verdik gazı çalışmaya başladı. ,Ancak performans düşüklüğünün bunla alakası yok. yağdan sonra oldu. Şimdi motor boğulmuyor ama performans kaybını hissediyorum. Kalkışlarda, tırmanışta :pale:
Tekrar bakıma servise gideceğim. Ancak arkadaş izinde olduğundan 15 gün full çalışmam gerek.
6 temmuzda izine olacağım. O zaman servise veririm. Hem yeni yağ alır gözümün önünde değiştirmelerini isterim. Bakarım nasıl bakım yapıyorlar diye.
Önereceğiniz buji var mıdır. Birde florasan ampul yapan varsa önerilere açığım :D
cenkito
25 Haziran 2012, 12:05
Bende florasan ampul takmayı düşüyorum fakat su sıralar motora haftada bir kere yıkamalık zaman ayırabiliyorum, yoksa kuba KB150 9 dan devsirme korkuluk demiri,far yükseklik ayarına çözüm bulmaya, internetten aldıgım ama daha toplamaya fırsat bulamadıgım power led sis lambası parcalarına,arka kuyruktaki plakalıgı ve aydınlatmasını iptal etmeye bir türlü zaman ayıramıyorum,arka çamurluk sallandıkca ses yapıyor pıtı pıtı diye. maddi sıkıntım olmasa modifiye olayınada girecem ...vs vs yapmak istediğim cok sey var ama :pr: bakacaz bakalım
depo kapagına yaptıgım uygulama işe yarıyor denemeni öneririm sıcak havalarda buharlasan benzinin kokusu da azalacaktır
ama fiyatına göre alınabilecek en iyi model oldugu kanısındayım halen umarım fikrimi degiştirmez :sunny:
sökünce keske kelebegin oynar noktalarına yag sürseydin daha saglıklı olurdu
---------- Post added at 11:00 ---------- Previous post was at 10:50 ----------
birde uygun bir ön camurluk almam lazım yagmurlu asfaltta tüm camur aynen yüzümde, üstümde.
bir ara onu da halletmem gerek:cat:
---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 11:00 ----------
Düşündükce cıkıyor eksikler
Frenler bana zayıf geldi belki ilerde celik fren hortumlarınıda listeme eklerim
Sonra yeme yanında yat :cat:
Tolga Can
25 Haziran 2012, 12:29
Korkuluk uyuyormu bari ?
Plakalıktan gelen ses kuyruğa çok yakın olmasından olabilir. Ben plakayı biraz eğdim. Ses kesildi sende aynısını bir denesene, başka sorun ise bilemem.
Benzin kokusu kaskı üstüne koyunca oluyor. Oda kaskın içi kokuyor. kötüüüü :( Kelebek yağlanır sorun değil. Bir vida tutuyor sadece, tekrar sökülebilir. Yağ alıp getirmeye üşendim sıcaktan
Çamur olayı gerçekten kötü, bende hafif yerler ıslakken kullandım. KAfamda kask yoktu. Benzinlikten eve 100 mt geldim ağzım burnum çamur oldu. güzel atıyor.
Frenler hissedilir derecede değil ne yazıkki sert basınca da kayıyor. Ben zaten ön ve arka birlikte kullanıyorum.
Bu arada motora çakmak soketi bakıyorum. 2 adet buldum hangisini alsam diye düşünüyorum.
1-http://www.marintekstore.com/?catId=43&pId=1118
2-http://www.tekneyatmalzemeleri.net/?urun-3321-CAKMAK-SOKETi-paslanmaz-celik-kaucuk-kapakcikli.html
Neden soket derseniz, hem telefonu şarj etmek için, hem şişme yatak şişirmek için, hemde tekere hava basmak için 300 psı minikomprosör aldım :P
13 TL hiç bir şey değil. Bozulsada pek koymaz sanırım. iş görsün yeter.
http://www.hepsiburada.com/liste/rotacar-lastik-sisirme-kompresoru-300-psi/productDetails.aspx?productId=otrota2&categoryId=262977&SKU=OTROTA2
cenkito
25 Haziran 2012, 12:39
bence alacaksan ucuz olanı al aynı işi oda görürdenedin mi bari kompresörü 2001 yılında ben de buna benzer biseyi praktiker den almıstım lazım olunca baktım calısmıyor kaldırıp atmıstım. araba lastiğini şişirmeye gücü yetmemişti cunku :jocolor:
Tolga Can
25 Haziran 2012, 12:46
Benim için çakmaklık su geçirmez ve paslanmaz olsun yeter. Arkadaş bir yerden almıştı. Bende işe gelsin diye bekliyorum aynı modelden sipariş geçeceğim.
Cuma günü arabada komprosörü denemiştik. Güzel hava veriyor. Motor tekerini yada araba tekerini taş gibi yapmaz ama pompa ile aynı işi görür.
Gideceğin yere kadar sana hava sağlar. Bunda amaç pompa ile vücudu yormamak aga, sosyete hesabı :bounce: benzinlikte yine basarız havayı :mrgreen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO