Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Tolga Can
31 Ocak 2013, 14:43
beni özleyin diyecem ama foruma girmeden de duramıyorum, bagımlılık yaptı :P
Bırak kardeşim forumu, kafa dağıt biraz tadını çıkar. Mayondan çıkan kumla kale yap :queen:
cenkito
31 Ocak 2013, 15:05
canım sıkılıyor buradada
kara kız adana da ben burada :(
babamın honda ps150 de tat vermiyor.
en azından forumla zaman geçiriyorum
Tolga Can
31 Ocak 2013, 15:39
Boş ver kara kızı, sen plaja inip sarı kıza bak :bounce:
drumstar
31 Ocak 2013, 16:29
ps 150'de ilik gibi motor aslında :mrgreen: olsa bi tane dadından yenmez, ben tabi scooterdan geldiğim için öyle geliyo olabilir de :queen:
cenkito
31 Ocak 2013, 17:12
benim yıldızımda scooterla bir türlü barısmıyor,
tarz meselesi, yoksa makine deli gibi
braingulp
31 Ocak 2013, 18:50
15 inc then kucuk lastikli oldumu benimde bi daha binesim gelmiyor.
benim yıldızımda scooterla bir türlü barısmıyor,
tarz meselesi, yoksa makine deli gibi
cenkito
31 Ocak 2013, 18:56
15 inc then kucuk lastikli oldumu benimde bi daha binesim gelmiyor.
ona bakarsan ben 17 inc altını almayayım, kalsın :)
honda ps150 bu arada 13 inc imiş :pr:
Ön 110/90-13M/C (56L)
Arka 130/70-13M/C (57L)
drumstar
31 Ocak 2013, 20:57
13" olmasına rağmen gayet dengeli bir motor. Bir arkadaşım önce ps150 almıştı, kaza yaptıktan sonra servise verip pcx almıştı. İki motoru da çok sevdim. Grenajlarından kalite akıyor resmen.
Tolga Can
31 Ocak 2013, 21:22
Hiç Scoter kullanmadım. Dün kardeşimin ekobisi alıp evine gittim. 2 km lik yol ızdarap gibi geldi. Ne gidiyor ne duruyor. Küçük teker bizi bozar. kalsın :P
Tamam hızlı scooter larda var ama bana tekerleri her an kayıp yere yapıştırır gibi geliyor. o yüzden hiç sevmem.
Şuan adapazarında şakır şakır yağmur yağıyor, dişli teker acayip kayar. ama 100 km hız ile eve abanır giderim korkmam ( Birazdan da gideceğim ).
Scooter ile kuru havada o hızı yapmam :P
braingulp
31 Ocak 2013, 21:33
"HIZINIZLA DEĞİL, DİKKATİNİZLE FARK EDİLİN."
hehe
Hiç Scoter kullanmadım. Dün kardeşimin ekobisi alıp evine gittim. 2 km lik yol ızdarap gibi geldi. Ne gidiyor ne duruyor. Küçük teker bizi bozar. kalsın :P
Tamam hızlı scooter larda var ama bana tekerleri her an kayıp yere yapıştırır gibi geliyor. o yüzden hiç sevmem.
Şuan adapazarında şakır şakır yağmur yağıyor, dişli teker acayip kayar. ama 100 km hız ile eve abanır giderim korkmam ( Birazdan da gideceğim ).
Scooter ile kuru havada o hızı yapmam :P
ekobis nedir?
drumstar
31 Ocak 2013, 21:34
En basitinden çin malı 150cclik scooterın lastiklerini iyice ısıttıktan sonra trafiğe kapalı marinanın içinde, çekek alanında yani kaymak gibi betonda tam gaz dönerken ayaklıkları yere sürterek büyük bi kısmını yemiştim :) Lastikleri de 7 senelik falandı. Hondanın scooterları sanılanın aksine çok dengeli, ağırlık merkezi chopperlardan bile aşağıda olduğundan çok rahat bi sürüşü var. Denemenizi öneririm :)
braingulp
31 Ocak 2013, 21:44
dun history kanalini seyrediyordum, HP ( beygir gucu ) hakkinda bi program, insan bisiklet uzerinde 0.1 hp guc uretiyormus, unlu bisikletci Lance Armstrong , hani su tour de france yi falen kazanan, o adam, 0.25 beygir gucu uretiyormus.
Serdarom
31 Ocak 2013, 22:04
Beygir demişken bizim motoru ben 13 beygir biliyordum. Dün google'de yaptığım araştırma'da 1 KW= 1.34 beygir. Yani bizim motor 8.5 kw*1.34= 11.39 beygir. Amma'da azmış :)
drumstar
31 Ocak 2013, 22:06
0.1 bg şaka gibi :mrgreen: Gerçekten çok az, motorun sevmediğim tek kısmı :/
braingulp
31 Ocak 2013, 22:12
tam arastirdim,
normal insan surekli olarak .1 hp , atlet surekli olarak .3 hp,
normal insan anlik olarak 1.2 hp , atlet anlik olarak 2.5 hp,
uretiyormus.
0.1 bg şaka gibi :mrgreen: Gerçekten çok az, motorun sevmediğim tek kısmı :/
olsun max, yesilci bir motor, gereksiz hp ile dunyayi kirletmiyor.
Serdarom
31 Ocak 2013, 22:15
Az önce cidden 1 kw =1.34 beygir mi eder hesapladım. 105'lik denilen vw arabaları 77 kw diye geçiyor.sonuç doğru. 1.34 ile çarpınca 105 çıkıyor. Başka bir scoda fabia alan adam arabasını 80'lik biliyor ama ruhsatta 59 kw yazınca şaşırıyor :) gene işlem sonrası 80 bg elde ediliyor.
Mehmet Turan
01 Şubat 2013, 08:34
http://www.rideicon.com/ Bu markanın montları kaskları çok hoşuma gitti ama ürünleri nasıl iyimi kötümü türkiyede varmı hiç bilgim yok aranızda kullanan inceleyen oldumu ? Bunlarda videolar http://www.youtube.com/watch?v=vTClPMRv0qM http://www.youtube.com/watch?v=4jT7MHThtKE Bunu da sahibinden.com da buldum http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-mont-icon-t-max-titanium-motosiklet-montu-41891522/detay lütfen fikirkelirinizi belirtin. Başka bir zaman bu markayla ilgili ayrı biryerde konu açacağım
cenkito
01 Şubat 2013, 10:59
@Mehmet Turan
valla bu ürünü daha yeni gördüm hakkında hiçbir fikrim yok :pale:
ama birinci videodaki adamın giydiği kırmızı güzel duruyor :)
Tolga Can
01 Şubat 2013, 13:55
"HIZINIZLA DEĞİL, DİKKATİNİZLE FARK EDİLİN."
hehe
ekobis nedir?
"Hızınızla değil, Dikkatinizle fark edilin" yazıyor. Seni kimsenin fark etmediği çevre yolunda düz ve boş yolda her daim basarım.
Ancak şehir içinde asla hızlı gitmem. Heleki yağmurda hiç gitmem. Dün akşam eve giderken ben büyük tekerli olmama rağmen 50 km hızla gidiyordum.
yanımdan scotter belki 70-80 km hızla kaptırıp geçti gitti. Aniden bir araç durmak zorunda kalsa bu motor nasıl duracak çok merak ediyorum.
Gerçi bu sabah bende hayatımın ilk 2 hatasını yaptım. itiraf edeyim. üsteki alıntıya hitaben ;
Dünden biliyorsunuz ki hava yağışlı idi. Bu sabah aslında erken yola çıktım ne acelem varsa biraz hızlı gittim. yerler ıslak tabii
50-60 km hızla giderken sağ tarafta durak da servis bekleyen isanları gördüm. Şimdi kask dan dolayı tüm gözler bende olunca biraz hızlanıp şunları geçeyim dedim.
Döner kavşağa yaklaştığımda biraz hız kestim. Sola baktım. Görebildiğim kadarı ile araç yoktu. çünkü yolun % 50 sini görebiliyordum. Sağ tarafa baktım tamamen boş (tamamı gözüküyor)
Soldan chavrolet jeep tabakhaneye ne yetiştirecekse jet gibi önümden geçti. Belki hızı 150 km var. Frene aniden basmamla arka tekerin yan vermesi bir oldu. kaya kaya döner kavşağa geldim. düz gidecek yönüm yukarıya baktı. Ben de hazır yönüm yukarı baktı çevre yolundan gideyim dedim. Sabah sabah drift yaparak döner kavşaktan döndüm. Para verseniz yapmam. :P
Çevre yolundan sonra köprü çıkışına geldim. 100 mt servislerin ve taksilerin oluşturduğu kuyruk var. Motorcuyuz ya sağdan aradan kaçayım dedim.
ilk 100 mt yi takılmadan transit sağdan geçtim. Işıklara gelmem ile yeşilin yanması bir oldu. Servis otobüsü beni sıkıştırmadan aradan sıyrılıp önüne geçeyim dedim. ağır kalktığı için.
Servisi sağladım. Tam sola doğru kayacak iken, soldan yol vermesi gereken taksi hiç hız kesmeden benim yan tarafı ortalayrak üzerime geldi. Birden sol sağ yapınca başladı motor yine
yanlamaya, şansıma yerler hafif topraklı, Tüm milletin gözü önünde bir sağ bir sol yanlama yaparak motoru düzelttim. Araç şöförü ile bir gözgöze geldim. filmlerdeki ağır akan sahne gibi.
Dedim bu 2. oldu. 3. ye artık yere yapışacağız. Aslında bugün motor ile değilde servis ile işe gidip akşam da eve koşu yaparak dönmeyi planlıyordum. 10 km. sanırım havanın güzelliği beni cezbetti. neyse asıl konuya gelmek gerekirse bu dişli tekerler gerçekten çok tehlikeli anında kayıyor. Ancak kross motor kullanmanın en güzel yönüde araziye çıkmaktan dolayı motora çok mikemmel bir şekilde sahip olabiliyorsunuz. her daim denge sağlayabiliyorsunuz. Arazide bol bol sağ sol kaydırdığımız için refleks haline geliyor. Commuter yada racing motorum olsa yeri çoktan öpmüştüm. I love you max diyorum :joker:
Bu da yüzyılın çizim programı paint ile anlatımım :P
http://d1302.hizliresim.com/16/1/jmkjr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
videolar [url]http://www.youtube.com/watch?v=vTClPMRv0qM http://www.youtube.com/watch?v=4jT7MHThtKE
Ara ara internetten ilginç ve farklı ceket, kask, eldiven, bot vs araştırıp duruyorum. bu tür kıyafetlerin hastasıyım. Bu ay buna benzer batman motosiklet ceketi baktım durdum.
içime hiç biri sinmedi. kask olarak da çok güzel kasklar var. Ama modifiye olduğundan ateş pahası, en sonunda kendim yapacağım :)
dockerengin
01 Şubat 2013, 15:25
"Hızınızla değil, Dikkatinizle fark edilin" yazıyor. Seni kimsenin fark etmediği çevre yolunda düz ve boş yolda her daim basarım.
Ancak şehir içinde asla hızlı gitmem. Heleki yağmurda hiç gitmem. Dün akşam eve giderken ben büyük tekerli olmama rağmen 50 km hızla gidiyordum.
yanımdan scotter belki 70-80 km hızla kaptırıp geçti gitti. Aniden bir araç durmak zorunda kalsa bu motor nasıl duracak çok merak ediyorum.
Gerçi bu sabah bende hayatımın ilk 2 hatasını yaptım. itiraf edeyim. üsteki alıntıya hitaben ;
Dünden biliyorsunuz ki hava yağışlı idi. Bu sabah aslında erken yola çıktım ne acelem varsa biraz hızlı gittim. yerler ıslak tabii
50-60 km hızla giderken sağ tarafta durak da servis bekleyen isanları gördüm. Şimdi kask dan dolayı tüm gözler bende olunca biraz hızlanıp şunları geçeyim dedim.
Döner kavşağa yaklaştığımda biraz hız kestim. Sola baktım. Görebildiğim kadarı ile araç yoktu. çünkü yolun % 50 sini görebiliyordum. Sağ tarafa baktım tamamen boş (tamamı gözüküyor)
Soldan chavrolet jeep tabakhaneye ne yetiştirecekse jet gibi önümden geçti. Belki hızı 150 km var. Frene aniden basmamla arka tekerin yan vermesi bir oldu. kaya kaya döner kavşağa geldim. düz gidecek yönüm yukarıya baktı. Ben de hazır yönüm yukarı baktı çevre yolundan gideyim dedim. Sabah sabah drift yaparak döner kavşaktan döndüm. Para verseniz yapmam. :P
Çevre yolundan sonra köprü çıkışına geldim. 100 mt servislerin ve taksilerin oluşturduğu kuyruk var. Motorcuyuz ya sağdan aradan kaçayım dedim.
ilk 100 mt yi takılmadan transit sağdan geçtim. Işıklara gelmem ile yeşilin yanması bir oldu. Servis otobüsü beni sıkıştırmadan aradan sıyrılıp önüne geçeyim dedim. ağır kalktığı için.
Servisi sağladım. Tam sola doğru kayacak iken, soldan yol vermesi gereken taksi hiç hız kesmeden benim yan tarafı ortalayrak üzerime geldi. Birden sol sağ yapınca başladı motor yine
yanlamaya, şansıma yerler hafif topraklı, Tüm milletin gözü önünde bir sağ bir sol yanlama yaparak motoru düzelttim. Araç şöförü ile bir gözgöze geldim. filmlerdeki ağır akan sahne gibi.
Dedim bu 2. oldu. 3. ye artık yere yapışacağız. Aslında bugün motor ile değilde servis ile işe gidip akşam da eve koşu yaparak dönmeyi planlıyordum. 10 km. sanırım havanın güzelliği beni cezbetti. neyse asıl konuya gelmek gerekirse bu dişli tekerler gerçekten çok tehlikeli anında kayıyor. Ancak kross motor kullanmanın en güzel yönüde araziye çıkmaktan dolayı motora çok mikemmel bir şekilde sahip olabiliyorsunuz. her daim denge sağlayabiliyorsunuz. Arazide bol bol sağ sol kaydırdığımız için refleks haline geliyor. Commuter yada racing motorum olsa yeri çoktan öpmüştüm. I love you max diyorum :joker:
Bu da yüzyılın çizim programı paint ile anlatımım :P
http://d1302.hizliresim.com/16/1/jmkjr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ara ara internetten ilginç ve farklı ceket, kask, eldiven, bot vs araştırıp duruyorum. bu tür kıyafetlerin hastasıyım. Bu ay buna benzer batman motosiklet ceketi baktım durdum.
içime hiç biri sinmedi. kask olarak da çok güzel kasklar var. Ama modifiye olduğundan ateş pahası, en sonunda kendim yapacağım :)
Geçmiş olsun. Sinir bozucu bir sabah olmuş senin için.
forzaBJK
01 Şubat 2013, 15:27
aman dikkatli ol - motorcunun isi zor, baskalarin öküzlüklerini kestirmek ve telafi etmek zorunda her zaman!
bu arada motor kiyafet konusunda tam nokta atisi yaptim sanirim.. tesadüfen ugradigim motor magazalarinda yeni yil indirimlerinden öyle bi faydalandim mi akillara zarar :)
KTM Powerwear diz korumaligi: orjinal fiyat 129,- indirimli fiyat 29,-
http://imageshack.us/scaled/medium/189/img2498wd.jpg
BELO Touring jacket - su gecirmez, 3 katmanli, omuz ve dirsek korumali: orjinal fiyat 249,- indirimli fiyat 99,-
http://imageshack.us/scaled/medium/713/img2510ru.jpg
Gaerne Toruing boots - su gecirmez: orjinal fiyat 299,- indirimli fiyat 139,-
http://imageshack.us/scaled/medium/42/img2506kb.jpg
Dainese protector: Orjinal fiyat 99,- indirimli fiyat 19,-
http://imageshack.us/scaled/medium/23/img2504cm.jpg
Satra full body amour - sirt korumaligi cikarilabilir ve tek giyilebilir: orjinal fiyat 99,- indirimli fiyar 20,-
http://imageshack.us/scaled/medium/571/img2502ul.jpg
KTM powerwear full body amour: orjinal fiyat 199,- indirimli fiyat 99,-
http://imageshack.us/scaled/medium/90/img2500kk.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/825/img2499l.jpg
cekmisken bunuda cekeyim dedim emektar KTM'im, torununu bekliyor :)
http://imageshack.us/scaled/medium/515/img2511x.jpg
Tolga Can
01 Şubat 2013, 17:29
KTM powerwear full body amour, Dizlik ve Gaerne Toruing boots ağzımın suyu aktı. Bot ucuza gelmiş. Kaliteli bir ürüne benziyor. iyi denk getirmişsin.
Yanlız bodyarmor da yırtık çıkabilir gözüm kaldı :P , Güle güle kullan dostum. yakışır. motor geldi mi ? son durum nedir ?
drumstar
01 Şubat 2013, 20:57
Yukarıda arkadaşın birisi icon montları sormuş. Benim uzun zamandan beri araştırdığım bir marka. Çok kaliteli malzemeleri var, Fiyatları da ona göre çok yüksek. İstediğim şekilde mont bulursam balıklama atlarım herhalde :mrgreen: ForzaBJK sanırım kadir gecesi doğdunuz siz :) Bu nası bir şanstır anlayamadım hala. Ben bütün dükkanı toparlardım herhalde :) Bi de bugün Aydında lastik aradım. Bulabildiğim tek lastik bridgestone. Onlar da sipariş üstüne getirebilecekler ancak. Tabanı 120 varmış sadece, fiyatı da 140 lira. Arkada duruşunun nasıl olacağı hakkında bir bilgisi olan varmı? 130 tabanı olan da unilli marka buldum sahibindende o da 130 lira. Çok kararsız kaldım :(
braingulp
01 Şubat 2013, 21:06
finansal problem varsa, kullanilmis lastik takmayi dusundunmu?
sahibindende cok guzel lastikler var ama, 17 lik.
Yukarıda arkadaşın birisi icon montları sormuş. Benim uzun zamandan beri araştırdığım bir marka. Çok kaliteli malzemeleri var, Fiyatları da ona göre çok yüksek. İstediğim şekilde mont bulursam balıklama atlarım herhalde :mrgreen: ForzaBJK sanırım kadir gecesi doğdunuz siz :) Bu nası bir şanstır anlayamadım hala. Ben bütün dükkanı toparlardım herhalde :) Bi de bugün Aydında lastik aradım. Bulabildiğim tek lastik bridgestone. Onlar da sipariş üstüne getirebilecekler ancak. Tabanı 120 varmış sadece, fiyatı da 140 lira. Arkada duruşunun nasıl olacağı hakkında bir bilgisi olan varmı? 130 tabanı olan da unilli marka buldum sahibindende o da 130 lira. Çok kararsız kaldım :(
drumstar
01 Şubat 2013, 21:22
Sorun finansal değil ama üçbuçuk bin liralık motora 650 tllik michelin lastik takmak da istemiyorum :( Çıkma mıkma uygun ölçü bulabilsem alıcam ama bütün lastikler 17". En son ihtimal babam yakında bulgaristana gidiyor, ordan lastik bakıcak.
braingulp
01 Şubat 2013, 21:35
haklisin. bende aynisini yapardim, 60-70 liraya kullanilmislarvar ama 17.
Sorun finansal değil ama üçbuçuk bin liralık motora 650 tllik michelin lastik takmak da istemiyorum :( Çıkma mıkma uygun ölçü bulabilsem alıcam ama bütün lastikler 17". En son ihtimal babam yakında bulgaristana gidiyor, ordan lastik bakıcak.
ocalh
01 Şubat 2013, 21:36
arkadaşlar youtube ye video atarken lütfen başlıha xtreme max yazmayı unutmayalım
arama yaptığımızda xtreme max diye arama yaptığımız için sizin farklı isimde koyduğunuz videoları sadece bu forumu takip edenler görebilir(bildikleri için oda)
motorlarımızın marifetlerini herkez görsün istiyoruz unutmayalım lütfeeeen.. (:
serdar8787
02 Şubat 2013, 03:52
selam arkadaşlar
Xtreme maxa jant seçerken hangi jatları seçmek gerekir, enduro lastik takmayı düşünüyorum, ama ön 20 arka 17, bir numara ufak olsun istedim, bir zararı olmaz heralde ?
şu an ön lastik daha original duruyor, arka lastik bitti ve en iri dişli lastiklerden aldım
ama bazen 2 veya 3 hafta asphalta gezdiğim oluyor ve dişli lastiklerim çok hızlı aşınıyor, onun için komple jant ve enduro lastik almayı düşünüyorum, tak çıkar hesabı ;)
yardımçı olursanız sevinirim
herkese keyifli sürüşler ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
arkadaşlar bir sorum daha olacak, bu 150 maxların ateşleme bobini kaçlık oluyor bilen varmı ?
ocalh
02 Şubat 2013, 17:09
selam arkadaşlar
Xtreme maxa jant seçerken hangi jatları seçmek gerekir, enduro lastik takmayı düşünüyorum, ama ön 20 arka 17, bir numara ufak olsun istedim, bir zararı olmaz heralde ?
şu an ön lastik daha original duruyor, arka lastik bitti ve en iri dişli lastiklerden aldım
ama bazen 2 veya 3 hafta asphalta gezdiğim oluyor ve dişli lastiklerim çok hızlı aşınıyor, onun için komple jant ve enduro lastik almayı düşünüyorum, tak çıkar hesabı ;)
yardımçı olursanız sevinirim
herkese keyifli sürüşler ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
arkadaşlar bir sorum daha olacak, bu 150 maxların ateşleme bobini kaçlık oluyor bilen varmı ?
Serdar ön ve arka göbekleri bulabilirsen en fazla 300 tl masrafın olur lastikler,göbekler.çemberler ve miller dahil. ama dediğim gibi göbekler piyasada yok olanda marka cihazların göbekleri faiş bir fiyata satıyorlar
bugün adana camgöz motorsiklete sordum ön jantı 18 yapalım dedim ön ve arka lastikler aynı desen ve ebatta olacak dedim vede geniş olsun dedim arazidede kullanabileyim diye hafif dişli lastik olsun dedim iç lastik te verecekler fiyat olarak teller vede işçilik dahil en fazla 150 tl paran çıkar dediler.
bende şöyle birşey düşündüm abimin eski honda nx4 motorundan çıkan lastikler var ön 21,arka 17 inç hafif dişli lastikler(enduro lastikleri). ön lastiği çemberi değiştirmeden takayım arkayada en genişinden hafif dişli bir enduro lastik takıp bir deneyip performansına bakacam en kısa zamanda inşallah.
serdar8787
02 Şubat 2013, 20:48
sağol hakan kardeş..
evet bence sen çeberi değiştir zaten 80 lira gibi birşey fazla tutmaz
ben burda bir komple takım jant buldum ve çokda ucuz ama açeba bizim motora uyarmı, bijon aralıklarını biliyormusun sen, yarın bir ölçmem lazım
ve bizim BOBİN kaç voltaj üretiyor bilen varmı ????? ben biraz daha fazla voltaj üretenini takmak istiyorum !!!
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-burak-motor-dan-cub-modifiye-jant-takimi-kirmizi-sari-mavi-113662803/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-18-inc-tel-jant-arka-on-agk-janti-112899662/detay
Mengu16
02 Şubat 2013, 20:57
sağol hakan kardeş..
evet bence sen çeberi değiştir zaten 80 lira gibi birşey fazla tutmaz
ben burda bir komple takım jant buldum ve çokda ucuz ama açeba bizim motora uyarmı, bijon aralıklarını biliyormusun sen, yarın bir ölçmem lazım
ve bizim BOBİN kaç voltaj üretiyor bilen varmı ????? ben biraz daha fazla voltaj üretenini takmak istiyorum !!!
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-burak-motor-dan-cub-modifiye-jant-takimi-kirmizi-sari-mavi-113662803/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-18-inc-tel-jant-arka-on-agk-janti-112899662/detay
Regülatörü iptal ederseniz 16-17 volt üretir ama aküyü yakar, cdi beyini yakar yolda kalırsınız.
serdar8787
02 Şubat 2013, 21:06
Regülatörü iptal etmek biraz saçma olur, ben komple elektrik üretimini yükseltmek istiyorum, nasıl yapabiliriz bunu
Mengu16
02 Şubat 2013, 21:09
Regülatörü iptal etmek biraz saçma olur, ben komple elektrik üretimini yükseltmek istiyorum, nasıl yapabiliriz bunu
Yapamazsın kısacası. Volt dediğin watt ise stator sargılarını yeniden sardırsan daha kalın sargılarla, biraz daha fazla güç üretir ama watt artar volt değil.
serdar8787
02 Şubat 2013, 21:14
benim aslında istediğim bujilere daha fazla volt iletmek daha güçlü bir ateşleme olsun diye
ve Watt artınca bu olmuyor heralde, pek anlamam elektrik aksamından ama normalde bu mantık doğru olması lazım
ozaman bizim statorun sargısını kalınlaştırmamız lazım, 250 lik bir motorun statörünü taksak olmazmı, regulatörü de ona göre takaçaksın
Mengu16
02 Şubat 2013, 21:24
benim aslında istediğim bujilere daha fazla volt iletmek daha güçlü bir ateşleme olsun diye
ve Watt artınca bu olmuyor heralde, pek anlamam elektrik aksamından ama normalde bu mantık doğru olması lazım
Onun için cg performans cdi'ler var.
http://www.google.com.tr/#hl=tr&safe=off&tbo=d&sclient=psy-ab&q=cg+performans+cdi
serdar8787
02 Şubat 2013, 21:33
nasıl yani tam anlamadım, hem daha iyi bir beyin (cdi) ve aynı anda statörü mü yükseltmek lazım yoksa statöre gerek yokmu
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------
http://www.motostar.com.tr/KONTAK-CESITLERI&motostar&43
ama bu sitede benim motora göre bir performance CDI yok, veya hangisi bizim motorlara uyar, ve bunlar motorda nasıl bir etki yapar yanı aslı varmıdır hakiki bir modifiye unitesimidir
Mengu16
02 Şubat 2013, 21:35
statörü değiştirmeye gerek yok. cdi ve ateşleme bobini performans serisi ürünlerle değiştirilse yeterli. Bunların özelliği de 8 bin devir üzerinde daha kararlı ateşleme yaptırması.
nasıl yani tam anlamadım, hem daha iyi bir beyin (cdi) ve aynı anda statörü mü yükseltmek lazım yoksa statöre gerek yokmu
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------
http://www.motostar.com.tr/KONTAK-CESITLERI&motostar&43
ama bu sitede benim motora göre bir performance CDI yok, veya hangisi bizim motorlara uyar, ve bunlar motorda nasıl bir etki yapar yanı aslı varmıdır hakiki bir modifiye unitesimidir
Xtreme max için aramayacaksınız tabi, cg motor sizinki de cg125 veya 150 için bütün performans parçaları uyar sizin motora da.
serdar8787
02 Şubat 2013, 21:39
hmmm tamam ustam sen anlıyorsun bu işten, bana biraz yardımcı olsan bu konuda tabiki zamanın var ise, chat yapabileceğimiz bir yer yokmu face varsa iyi olur
Mengu16
02 Şubat 2013, 21:42
face'ini mesaj at eklerim ama burdan yazışsak motor konusunda daha iyi.
serdar8787
02 Şubat 2013, 21:53
tamam mesaj atıyorum
evet haklısın herkes bilgi sahibi olmuş olur, ozaman şimdilik burda yazalım ;)
bu cg uniteleri çok uçuz ama !
1. şimdi ben 150 lik cg cdi unitesi yerine 200cc lik alırsam nasıl bir etki yaratır
2. sitenin birisinde 10 dolara cg performance regulatörleri var bunların hangilerini seçmem lazım... mesela (3+3=6 jak) VE (4+3=7 jak) var bunlar ne anlama geliyor
3. ve başka bir sitede.....
CG 125 CC PERFORMANS KÜÇÜK REGÜLATOR
MDF 094
CG 150 CC PERFORMANS ORTA REGÜLATOR
MDF 095
CG 125-150-250 CC PERFORMANS BÜYÜK REGÜLATOR
Bunlardan hangisi en uygunudur ve hangisi 150cc motora daha fazla güç verir
4. önçelikle CG nedir onu bilmek isterim ;)
Mengu16
02 Şubat 2013, 21:56
O kadarını bilemem ama alacağın cdi'nin soketi senin motorundaki cdi ile uyumlu olmalı, sen yinede 125-150cc cg motorlar için performans parçaları al bence.
drumstar
02 Şubat 2013, 22:15
3+3, 4+3 dediği paketlerdeki kablo sayısı. Tam anlatamadım, yani paket kablolar giriyor ya bobine, onun bir paketinin içindeki kablo sayısı. Eğer çok acil değilse işiniz yarın benim motordan bakarım hangi tip bobin olduğuna. Ya da mondialin sitesinden de bakabilirsiniz en azından şekil itibariyle bir fikriniz olur. Model farkı çok fazla etkeni değiştirmez, mesela babamın Simson sr50'sinde mersedes bobini var. Biraz büyük ama çatır çatır çalışıyor.
serdar8787
02 Şubat 2013, 23:08
tamam sağolun arkadaşlar
işim açele değil ya, şu an daha araştırma aşamasındayım, sen yarın bi bak şu bobine bende bakaçam
az olsada bu motordan biraz daha verimli performans almam lazım, ön dişliyi 1 diş yükseltim ve performans nerdeyse fark etmeyecek bir şekilde azaldı yani aslında aynı sayılır ve son hız 8-10 km/h arttı
bu CG ne anlama geliyor, neden bu performans ürünlerin önünde hep CG yazıyor ?????
drumstar
02 Şubat 2013, 23:11
Dişliyi ben de değiştirmek istiyorum hala. Cg bu çin malı motorlar içinde en ucuz ve en çok bulunan serinin baş harfleridir. Google'da cg125 diye aratırsanız ne amaçla kullanıldığını görseller ile öğrenebilirsiniz :) Sizce öne 18 diş dişli taksak verim çok mu düşer?
serdar8787
02 Şubat 2013, 23:24
Dişliyi ben de değiştirmek istiyorum hala. Cg bu çin malı motorlar içinde en ucuz ve en çok bulunan serinin baş harfleridir. Google'da cg125 diye aratırsanız ne amaçla kullanıldığını görseller ile öğrenebilirsiniz :) Sizce öne 18 diş dişli taksak verim çok mu düşer?
tamam anladım ya şu motor burda herkesde var bundan
biz şimdi bu tüm CG 150cc performans ürünlerini takabiliyormuyuz ?????????????????
aman ustam ya sakın 18T falan takıyım deme motorun güçü 20-30% düşer.... ama istersen ön 14-15T arka 40-39T yapabilirsin ozaman aşırı bir fark olmaz diye düşünüyorum, ama 1 vitesde dik bayırlarda çok bellli olur.... ama hız kesin 20kmh artar
bizim motorun ön dişlisi heralde YANILMIYORSAM 13 olmalı idi ben 14 taktım veya 14-15 ve daha önce yazdığım gibi pek bir performans düşüklüğü olmadı.... ama tabiki bu düz yolda böyle... bayır yukarı çıkınca belli oluyor !!!
ama öne 18T zaten sığmaması lazım şu an ben 1 diş yükseltim ve 2 diş daha olur diye düşünüyorum, orda az bi yer kaldı
drumstar
02 Şubat 2013, 23:50
Çoğu parça uyar büyük ihtimalle. Bizim motorun orjinal ön dişlisi 16t değil mi? Ben motoru supermoto yapmaya çalıştığımdan çok dik bayırlarla işim olmuyor pek, düz yolda da çok sıkıntı çıkarmazsa güzel olur.
serdar8787
03 Şubat 2013, 00:02
eeeh nasıl olcak ozaman o iş, ben nerden bilecem o alacağım performans parcasının uyacağını ve güç verceğini, yani illaki her parcayı alıp denemek mi lazım, bu konuda bilgisi olan birisini tanıyormusun ?
kardeşim valla pek hatırlıyamıyorum belkide 16T idi, herneyse merak ettim yarın birdaha söküp bakacam :)
eğer süpermoto yapacaksan olur derim neden olmasın ama tabiki eskisi gibi hızlı kalkmıyacaktır...
aslında bende 50% tam arazi ve 50% asphalta sürmeyi düşünüyorum, onun için netde arka janta bakıyorum, yaz gelince enduro lastiği takmayı düşünüyorum, nerden buluruz bu uyumlu enduro jantlarını ??
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
bunlardan hiç birisi uymazmı bizim motora??????
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-18-inc-tel-jant-arka-on-agk-janti-112899662/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-cup-modifiye-jant-kirmizi-set-on-arka-sok-fiyat-burgulu-4mm-tel-113331258/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-bretton-cg-modifiye-jant-krom-on-arka-set-kirmizi-burgulu-tel-113332591/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-burak-motor-dan-cub-modifiye-jant-takimi-kirmizi-sari-mavi-113662803/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-cg-bretton-modifiye-jant-set-goldaltin-sari-burgu-tel-sok-fiyat-112559533/detay
Mengu16
03 Şubat 2013, 00:03
eeeh nasıl olcak ozaman o iş, ben nerden bilecem o alacağım performans parcasının uyacağını ve güç verceğini, yani illaki her parcayı alıp denemek mi lazım, bu konuda bilgisi olan birisini tanıyormusun ?
kardeşim valla pek hatırlıyamıyorum belkide 16T idi, herneyse merak ettim yarın birdaha söküp bakacam :)
eğer süpermoto yapacaksan olur derim neden olmasın ama tabiki eskisi gibi hızlı kalkmıyacaktır...
aslında bende 50% tam arazi ve 50% asphalta sürmeyi düşünüyorum, onun için netde arka janta bakıyorum, yaz gelince enduro lastiği takmayı düşünüyorum, nerden buluruz bu uyumlu enduro jantlarını ??[COLOR="Silver"]
Hepsini almayacaksın ki, performans cdi ve ateşleme bobini dedim sadece.
serdar8787
03 Şubat 2013, 00:24
haa tamam anladım ustam, ozaman ben performans cdi ve ateşleme bobini alayım ve deneyim, inşallah iyi bir sonuç verir
senin baba önrebileceğim iyi güvenilir bir site varmı ???
drumstar
03 Şubat 2013, 00:25
Benim için söküp bakmanıza gerek yok :) Yarın söküp bakarım ben de, hem eğlence olur. Bu jantları takım, yani örülmüş halde alırsanız büyük ihtimalle uymaz. Çünkü maşanın aralıkları ve mil kalınlığı gibi şeyler değişik bizim motorda. Bunların jant çemberini almak pek mantıklı olmaz çünkü çok inceler. Anca 90 tabanında lastik sığar hatta belki o bile sığmaz çünkü motor daha hızlı gitsin diye lastikleri inceltme hastalığı var millette. www.rialli.com sitesine girip bakarsanız 3.00 18 jant çemberi bulabilirsiniz ben bundan aldım ve 110 tabanında lastik taktım. Fotoğrafları görmüşsünüzdür zaten. Belki 120 bile sığardı. Bu jant çemberini takmak için de yeni göbek almanız lazım. Mondialin sitesinde yok, yani mecburen orijinal jantı bozmanız gerekicek. Bir engel daha var, jant teli. 18" çapı olan tekerleklerin göbekleri büyük olduğundan onların telleri bize uymuyor. Ya kısa ya uzun geliyor. Sonrası tamamen ustanın maharetine bağlı. Ben kendi tellerini topuz kısmından keserek kısalttım. Sonra da oksijen kaynağıyla ısıtıp yaptığımız yuva tarzı birşeye sokup vurarak şekillendirdik. Uğraşısı çok yani anlayacağınız. Pasolu kısımlara yiv çekerek kısaltmak istesek de yapamıyoruz çünkü öyle bir tel yapmışlar ki pasolu kısmı, paso açılmamış kısımdan daha kalın. Sonuçta uğraşıya değer mi, bence değer. Çünkü yağmurda kaymayacağını bilmeden viraja girmek çok güzel bir duygu.
Edit: Son olarak ateşlemeye bu kadar takılmayın. Giriş çıkış ayaklar uysun geri kalan kısım boyut, yani teferruattır. İnternet üzerinden almanıza da gerek yok. En basit bir parçacıya bile gitseniz size 4-5 çeşit bobin çıkaracaktır.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO