Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
braingulp
22 Ocak 2013, 21:38
:) bi kac senedir uzaktan bakiyordum bu foruma , burda yazmanin bukadar eglenceli olacagini bilseydim daha onceden hesap acardim, tastiksakta soylessekte ben gunumun 4-5 saatlik kismini sizlerle ( foruma bakarak ) geciriyorum, o yuzden benim icin onemli insanlarsiniz, ( mengu bile dahil (saka saka mengu ) ) :)
bi video yuzunden koskoca adama ( bana ) dayak atiyodunuz haa, helal olsun, ne ortalik kiziscak ya.:)
Burak bence konuyu uzatmayalım. Ben o videoyu 3 kere izledim. hatalı yazmayım diye, sen dikkatli bir kez izle kardeşim.
adam parmak ucu ile basıp, üstüne basıp basıp parmak ucu diyor. Bende sana ön taban diyorum. sence hangimizin dediğ doğru anlaşılır.
o adamın mı benim ki mi ;) , neyse ortalık kızışmasın. ben sustum tıp. sizde öyle yapın. paylaşımlara devam kardeşler :cat:
jokercan
22 Ocak 2013, 21:50
Merhaba. Foruma çok giremiyorum. Teknolojiden uzağım.
Benim Max 11000 Km de.
130 KM hıza kadar çıkıyor motor.Km sayacı doğru gösteriyorsa tabii. ( 97 OKTAN BENZİN, rüzgar ve motorun üzerine yatarak.)
Acayip tekteker yapıyorum. :D Yürüme hızında giderken 1. viteste debriyaj sıkılı gazı sonuna kadar açın. ( ort. 2 sn. ) gazı bırakın. motorun devri düşerken gazı tekrar açın ve debriyajı hızla bırakın. Arkada biri varken çok daha kolay oluyo ama tek olunca zor oluyo. 30-50 Mt gitmişliğim var. Taaki motor üstüme düşme noktasına gelip ( nası yaptım bilmiyorum ama ) son anda frene basana kadar.. Sonra vazgeçtim..
Zincir sorunum var. Biraz sıkı olunca motor taş gibi oluyo çukurlarda hiç yaylanmıyor. Gevşetince vites değiştirirken berbat bir ses çıkartıyor. :/
Keyifli sürüşler..
braingulp
23 Ocak 2013, 00:49
burda zincir konusunda bilgili , daha onceden tecrubeli arkadaslar var onlar sanirim okuyup yardimci olurlar.
Merhaba. Foruma çok giremiyorum. Teknolojiden uzağım.
Benim Max 11000 Km de.
130 KM hıza kadar çıkıyor motor.Km sayacı doğru gösteriyorsa tabii. ( 97 OKTAN BENZİN, rüzgar ve motorun üzerine yatarak.)
Acayip tekteker yapıyorum. :D Yürüme hızında giderken 1. viteste debriyaj sıkılı gazı sonuna kadar açın. ( ort. 2 sn. ) gazı bırakın. motorun devri düşerken gazı tekrar açın ve debriyajı hızla bırakın. Arkada biri varken çok daha kolay oluyo ama tek olunca zor oluyo. 30-50 Mt gitmişliğim var. Taaki motor üstüme düşme noktasına gelip ( nası yaptım bilmiyorum ama ) son anda frene basana kadar.. Sonra vazgeçtim..
Zincir sorunum var. Biraz sıkı olunca motor taş gibi oluyo çukurlarda hiç yaylanmıyor. Gevşetince vites değiştirirken berbat bir ses çıkartıyor. :/
Keyifli sürüşler..
Tolga Can
23 Ocak 2013, 13:37
bi video yuzunden koskoca adama ( bana ) dayak atiyodunuz haa, helal olsun, ne ortalik kiziscak ya.:)
Bizim burda kimseye sataştığımız yok, kavgada etmiyoruz. Aslına bakarsan atışmak için can atıyorum. çünkü sabahtan akşama kadar oku oku gına geliyor.
Arada bir düşünce paylaşımı güzel oluyor. Sen bize kızıpta yazmaktan vazgeçme, bak o zaman kavga ederiz işte, bu arada amca senin yaş kaç :P
Merhaba. Foruma çok giremiyorum. Teknolojiden uzağım.
Benim Max 11000 Km de. 130 KM hıza kadar çıkıyor motor.Km sayacı doğru gösteriyorsa tabii. ( 97 OKTAN BENZİN, rüzgar ve motorun üzerine yatarak.)
Acayip tekteker yapıyorum. :D Yürüme hızında giderken 1. viteste debriyaj sıkılı gazı sonuna kadar açın. ( ort. 2 sn. ) gazı bırakın. motorun devri düşerken gazı tekrar açın ve debriyajı hızla bırakın. Arkada biri varken çok daha kolay oluyo ama tek olunca zor oluyo. 30-50 Mt gitmişliğim var. Taaki motor üstüme düşme noktasına gelip ( nası yaptım bilmiyorum ama ) son anda frene basana kadar.. Sonra vazgeçtim.. Zincir sorunum var. Biraz sıkı olunca motor taş gibi oluyo çukurlarda hiç yaylanmıyor. Gevşetince vites değiştirirken berbat bir ses çıkartıyor. :/
Keyifli sürüşler..
11.000 km mi helal olsun be sana sağlam gezmişsin. bende rekor bende diye seviniyordum :P
130 km ibre sapıtmış sende ;) benim ibre 120de kalıyor. bazıları 95.100.110 km diyor. Şahsen navigasyon ile düz yolda ölçtüm. son hız 110 km tecillidir.
Tek teker yapıyorsun ama hani video dermişiz. bi tane paylaşta gözümüz gönlümüz açılsın. 30-50 mt ne diyorsun kesinlikle video isteriz :P
zincir çokta sıkı olmasın. 3 cm lik bolluk kafidir. daha da bol olursa yolda giderken sürekli şakırtı duyarsın. Birde kalkışlarda tork düşük olur.
drumstar
23 Ocak 2013, 18:53
Az önce motorun bilimum yerlerini söküp yağlayıp geri kapattık abimle. Kaymak gibi oldu herşeyi. Zincir bende de problem, sıksam çok sıkı, bi gıdım gevşetsem çok ses çıkarıyo. Far da sıkıntı benim için, Orjinalini bozmadan hangi ampulü takmamı önerirsiniz? Ayrıyetten benim kilometre sapıttı gitti. birinci viteste 40a kadar yolu oluyo :D Ayarlayabilme şansımız var mı acaba?
Tolga Can
23 Ocak 2013, 19:21
orjinal far kafası hiç bir şeye yaramaz. ben değiştirdim rahat ettim. ibre konusuna gelirsen yeni bir sorun. birde benim km teli kopuk 2 haftadır yaptırmadım. çok üşeniyorum.
Bu üşengeçliğim yüzünden dün benzinim bitti. tamda kavşakta yolun ortasında kaldım. Hem yeşil yandı. hemde büyük rezillik oldu. diğer türlü km sayaca göre yol yapıyordum :(
senin gıdım ölçün nedir acaba ? sıkı ve gevşek halini bi fotoğraflasana, uygun olan budur. Ben 82.5 kg ağırlıktayım. Bu zincir bolluğu tam bana göre sende ona göre ayarını yap.
oturunca zincir biraz daha geriliyor. ayarladıktan sonra üstüne otur biri gerginliğine baksın. sizi biraz görselliğe boğayım.
http://c1301.hizliresim.com/15/r/j8frp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://youtu.be/6e8R7eJ63uo
drumstar
23 Ocak 2013, 19:33
Anında görüntülü cevap, süper :) Ya benimki sıkıntı değil de ses yapması hoşuma gitmiyor pek :/ Yarın fotoğraf çekip koyayım ben de. Benim km sorunu ön tekerlekten dolayı oldu. Çap 3" küçüldüğünden km sapıttı gitti :( Ayrıyetten 90 kilo olduğumdan oturunca bayaa çöküyo motor :queen:
Tolga Can
23 Ocak 2013, 19:40
Müşteri hizmetleri bende son teknolojidir :P , Bizde SM yolunda ilerleseydik onun içinde sana anında görüntülü görsel cevap verirdim.
Malesef bu konuda destek veremiyoruz. Kullanıcı hatası :queen:
drumstar
23 Ocak 2013, 20:28
Yav bu sm işi çok zevkliymiş :) Arka tekerlek gelmedi hala ama virajlarda yatıp arkayı kaydırarak dönmek çok eğlenceli :queen: Arka lastik geldiğinde neler olcak çok merak ediyorum.
Mengu16
23 Ocak 2013, 20:43
Az önce motorun bilimum yerlerini söküp yağlayıp geri kapattık abimle. Kaymak gibi oldu herşeyi. Zincir bende de problem, sıksam çok sıkı, bi gıdım gevşetsem çok ses çıkarıyo. Far da sıkıntı benim için, Orjinalini bozmadan hangi ampulü takmamı önerirsiniz? Ayrıyetten benim kilometre sapıttı gitti. birinci viteste 40a kadar yolu oluyo :D Ayarlayabilme şansımız var mı acaba?
Kilometre saatini cg veya ybr tarzı commuter motorlarınkiyle değiştirirsen kısmen de olsa doğru gösterir.
drumstar
23 Ocak 2013, 20:50
Onlara baktım, hem pahalılar, hem de çok büyükler. Bizim motora sığmazlar. İç mekanizmasının da tek satıldığını görmedim. Kazalı motorlardan çıkma bulmaya çalışacağım.
Mengu16
23 Ocak 2013, 21:00
Onlara baktım, hem pahalılar, hem de çok büyükler. Bizim motora sığmazlar. İç mekanizmasının da tek satıldığını görmedim. Kazalı motorlardan çıkma bulmaya çalışacağım.
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-kilometre-saati-benzin-gostergeli-devir-saati-digi14314_t_w300_h200.jpg
http://www.rialli.com/urunler/motosiklet-yedek-parca/347_gosterge-kontak-kilit-sistemi/10046__kilometre-saati-benzin-gostergeli-devir-saati-digi/
Şöyle bişey alamazmısın, işini görür. 25-30 liraya da pahalı diyosan bilemem :cherry: devir saatinin dijital olmasına dikkat et bi işe yarasın.
Serdarom
23 Ocak 2013, 22:10
@drumstar, o zincir sorunu bir tek sende değil bende de öyle. Arka maşada'ki çizgiyi 6'ya getirsem çok sıkı oluyor. 7'ye getirsem çok gevşek oluyor. Şakir şakır ses çıkarıyor. Nerdeyse her hafta ayar yapıyorum ama ayar gene bozuluyor. Ayar tutacağını'da pek sanmıyorum zinciri değişmedikten sonra. Bu arada lastiği değiştikten sonra hiç gündüz çekmedin foto. Bi tane var oda çok karanlıkta çekilmiş. Arka lastiği bekliyorsun galiba bizi foto'ya boğmak için :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
@tolga, bende senin gibiyim. Km'ye göre benzin alıyorum. Ama yirmi lira'ya 110 km gidiyordum. Ortalama 18 kuruş yakıyordu. Ama son bir aydır tam tamına 100 km gidiyorum 20 lira ile. Yani yirmi kuruş yakıyor :s motor 1500 km'de şuan. Subap ayarı yapmadık daha. Acaba ondan çok yakar mi ?
drumstar
23 Ocak 2013, 22:15
Mengü bunu hem görmemiştim hem de görsem bile işe yaramayacak sanırım. Çok büyük görünüyor.
Serdarom abi arka lastik olmadan pek bi çirkin görünüyo motor :) ama söz, yarın çıkıp bol bol fotoğraf çekicem :) Bugün yıkadım ama yağmur yağmaya başladı birden atölyeye sokmam gerekti.
Mengu16
23 Ocak 2013, 22:21
Mengü bunu hem görmemiştim hem de görsem bile işe yaramayacak sanırım. Çok büyük görünüyor.
Serdarom abi arka lastik olmadan pek bi çirkin görünüyo motor :) ama söz, yarın çıkıp bol bol fotoğraf çekicem :) Bugün yıkadım ama yağmur yağmaya başladı birden atölyeye sokmam gerekti.
Sen yinede bi parçacıya gidip çinli cg kilometre saati sor, ebatlarına bak kafana yatarsa rialliden alırsın.
Serdarom
23 Ocak 2013, 22:21
@drumstar, şimdi ben 1500 km'deyim ve yağ-buji değişmekten başka hiç bakım yapmadım hiç. Siz nereleri açtınız. Nereleri yağladıniz. Nereleri sıktınız. ?
cenkito
23 Ocak 2013, 22:27
arkadaslar subab ayarı yakıtı da etkiler performansıda, eger adam akıllı bu motordan anlayn yoksa cevrenizde göz kararı subab ayarı yaptırmayın. gazı kesince motor cok motor freni yapıyor yoksa, ben yetkili serviste yaptırdım pisman olup deneme yanılma yoluyla kendim işi çözdüm.zincir sesi içinde tek çözüm o ringli zincir, denemedim ama cross cu abilier öle diyor, motora zincir subab sesinden zarar gelmez bunu da bilin.
@drumstar senin km sapıtmasıda dogru tahmin, teker capını küçülttüğünden. ya o ebat tekere sahip motor göstergesi takacan yada böyle kullanacan baska yolu yok
drumstar
23 Ocak 2013, 22:27
Burdaki tanıdık parçaçılara bi sorayım yarın.
Ben bi kere hava filtresini temizledim, içindeki yağı iki kere değiştirdim (içindeki yağı ilk çıkardığımda koyduğum yağ kaliteli değildi hiç), zinciri 200kmde bir yağladım, 1500de (yani bugün) gaz teliyle debriyaj telini yağladım, karburatörün fişeğini de yağladım kaymak gibi oldu. Başka da bişey yapmadım sanırım.
cenkito
23 Ocak 2013, 22:35
@drumstar, şimdi ben 1500 km'deyim ve yağ-buji değişmekten başka hiç bakım yapmadım hiç. Siz nereleri açtınız. Nereleri yağladıniz. Nereleri sıktınız. ?
ben motoru komple söküp heryerini sıktım cogu yeride yalama yapıp diş açtırıp çelik yay taktırdım astarı yüzünü geçti yani :queen:
---------- Post added at 20:35 ---------- Previous post was at 20:29 ----------
arkadaslat eger motoru orjınal kullanıyorsanız< gaz teli debriyaj teli ni yaglayın.
cok sık tazzikli suyla yıkıyorsanız gidon göbegini ve teker göbeklerini yaglayın
onun harıcinde sadece anahtar takamını elinize alıp gördüğünüz civata vidaları sıkın gerisi önemli degil
cok arazi toza giriyorsaniz da arada hava filtrenize ters yönde hava verip temizleyin gerisi bos
çinli zaten gittiği yere kadar mantıgı en iyi mantıktır
:cat:
Serdarom
23 Ocak 2013, 23:07
@cenkito, düşük hızda yada yüksek hızda hiç farketmiyor gazi bırakınca çok sert ve çok ani kesiliyor motor ve gaza basınca da gene yüksek yada düşük hızda farketmiyor motor atıyor kendini sert şekilde..(motorun yeni olduğundan sıkı olduğundan daha tam açılmadığından'da olabilir gibime geliyor) Yani gazi bırakınca yada bıraktıktan sonra gaza debriyaj'siz basınca bunlar oluyor. Subap ayarını bilen birine yaptıracağım. Birde bu motorda subap sesi hep çıkacak galiba. Ayar yapsan'da yapmasanda :) Internette oring'lere baktım ama çok para yahu :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Söylediğiniz yerleri yarın açıp yağlayacağım. Bu yaptığımız yada yapacağımız şeyleri sonuçta japon'da olsa yapacaktık :D Motor motordur :)
orjinal far kafası hiç bir şeye yaramaz. ben değiştirdim rahat ettim. ibre konusuna gelirsen yeni bir sorun. birde benim km teli kopuk 2 haftadır yaptırmadım. çok üşeniyorum.
Bu üşengeçliğim yüzünden dün benzinim bitti. tamda kavşakta yolun ortasında kaldım. Hem yeşil yandı. hemde büyük rezillik oldu. diğer türlü km sayaca göre yol yapıyordum :(
senin gıdım ölçün nedir acaba ? sıkı ve gevşek halini bi fotoğraflasana, uygun olan budur. Ben 82.5 kg ağırlıktayım. Bu zincir bolluğu tam bana göre sende ona göre ayarını yap.
oturunca zincir biraz daha geriliyor. ayarladıktan sonra üstüne otur biri gerginliğine baksın. sizi biraz görselliğe boğayım.
http://c1301.hizliresim.com/15/r/j8frp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://youtu.be/6e8R7eJ63uo
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
bizim motorlarda sele yüksekliği hayli bi fazla üzerine oturduğumuz zaman 6-7 cm aşağı iniyor sele buda zincirin olduğundan daha fazla gerilmesine sebep oluyor yani anlayacağınız motor ayaklıktayken zincir gerdirme işi yapmak çooook zor olur ayarı tutturmanız açısından bu sebepten dolayı motorun arkadan bakarsanız sapına geçip karnınızla seleye ağırlığınızı verip birde vitese atıp geriye doğru motoru itin ki zincirin alt kısmındaki gerginliği çok rahat bi şekilde ayarlayabilesiniz.
emin olun dişlileri defalarca sök tak yapan birisi olarak bu işte uzmanlaşmış bir max.yım (: birde zincirin alt kısımdaki demir botuya değip sesi azaltmak istiyorsanız o boruya içi ip sargılı siyah hhortumlar vardır sanayi tippi ondan 2 parmak genişliğinde kesip plastik kelepçe ile
sıkarsanız seside önlemiş olursunuz
çok yazdım kusuruma bakmayın lütfen ara sıra yazmak istiyorum ama işlerim yoğun malesef..
cenkito
24 Ocak 2013, 13:11
@cenkito, düşük hızda yada yüksek hızda hiç farketmiyor gazi bırakınca çok sert ve çok ani kesiliyor motor ve gaza basınca da gene yüksek yada düşük hızda farketmiyor motor atıyor kendini sert şekilde..(motorun yeni olduğundan sıkı olduğundan daha tam açılmadığından'da olabilir gibime geliyor) Yani gazi bırakınca yada bıraktıktan sonra gaza debriyaj'siz basınca bunlar oluyor. Subap ayarını bilen birine yaptıracağım. Birde bu motorda subap sesi hep çıkacak galiba. Ayar yapsan'da yapmasanda :) Internette oring'lere baktım ama çok para yahu :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Söylediğiniz yerleri yarın açıp yağlayacağım. Bu yaptığımız yada yapacağımız şeyleri sonuçta japon'da olsa yapacaktık :D Motor motordur :)
aynen Serdarom , tam üstüne bastın :cat:
---------- Post added at 11:11 ---------- Previous post was at 11:05 ----------
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
bizim motorlarda sele yüksekliği hayli bi fazla üzerine oturduğumuz zaman 6-7 cm aşağı iniyor sele buda zincirin olduğundan daha fazla gerilmesine sebep oluyor yani anlayacağınız motor ayaklıktayken zincir gerdirme işi yapmak çooook zor olur ayarı tutturmanız açısından bu sebepten dolayı motorun arkadan bakarsanız sapına geçip karnınızla seleye ağırlığınızı verip birde vitese atıp geriye doğru motoru itin ki zincirin alt kısmındaki gerginliği çok rahat bi şekilde ayarlayabilesiniz.
emin olun dişlileri defalarca sök tak yapan birisi olarak bu işte uzmanlaşmış bir max.yım (: birde zincirin alt kısımdaki demir botuya değip sesi azaltmak istiyorsanız o boruya içi ip sargılı siyah hhortumlar vardır sanayi tippi ondan 2 parmak genişliğinde kesip plastik kelepçe ile
sıkarsanız seside önlemiş olursunuz
çok yazdım kusuruma bakmayın lütfen ara sıra yazmak istiyorum ama işlerim yoğun malesef..
ulen ne motor almısız yahuu hepimizi usta etti gavur :queen:
(tabi bu konuda ilgisiz servislerin rolünü de unutmamak lazım)
:)
Tolga Can
24 Ocak 2013, 15:15
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım :P
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Son 1 haftadır motordan zincir şıkırtısı geliyor o ap ayrı bir konu, sanırım zincirin ömrü tükenmek üzere, benimde aklımda o ring var ama para yok :(
Sürerken değil ama ani kalkışlarda ve vites değişikliğinde, baklalar arasında bolluk var. zinciri sağa sola salladığımda da bu şıkırtı var.
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım :P
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Tolga amartisörlerin yumuşak yada sert olması gerginlik ayarınıenim etkilemez sonuç itibari ile sen motorun üzerine karnınla çöktüğündeki esneme ile benim çöktüğüm esneme farklı olacağı için ayarlarımızda farklı olacak yani sen kendine göre ayarlayacaksın bende kendime göre ayarlamış olacağım.
Bu ayarlama tekniği her motorda uygulanabilir bizim motorlara özel bi ayarlama değil yani
Bu süpermoto işine acayip kanım kaynıyor her an motoru süpermoto'ya çevirebilirim (:
ama Arazideki heyecandanda vazgeçmek istemiyorum belki bi ihtimal enduro lastik alıp(azıcık dişli olanlardan) deneyebilirim...
Tolga Can
24 Ocak 2013, 15:34
Tolga amartisörlerin yumuşak yada sert olması gerginlik ayarınıenim etkilemez sonuç itibari ile sen motorun üzerine karnınla çöktüğündeki esneme ile benim çöktüğüm esneme farklı olacağı için ayarlarımızda farklı olacak yani sen kendine göre ayarlayacaksın bende kendime göre ayarlamış olacağım.
.
Bende sana bunu diyorum. zincirim gergin değil. Tam bana göre, istediğim şekilde, her marka model tabii ki kullanıcıya göre yapılacaktır.
Bu zincir germe işi sadece kullanıcıya göre olur. Standartı yoktur :P
Dayanamadım zincir şıkırtısını da yükledim. Gerçi video da dediğim o tis şıkırtı pek belli olmuyor ama ben çok hassas olduğumdan beni rahatsız ediyor.
gerçi ben doğuştan rahatsız biriyim ama ne yapalım :P
Zincir Şıkırtısı :
http://www.youtube.com/watch?v=ljQAZD_pr2U&feature=youtu.be
cenkito
24 Ocak 2013, 16:09
arkadaslar hakanın dediği ipli plastik boru
http://imageshack.us/a/img338/9760/grnt097.jpg
buda uygulanan yer, zincirin alttaki şaseye carpmasını engelliyor.
http://imageshack.us/a/img607/695/grnt110.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/4015/grnt110l.jpg
Tolga Can
24 Ocak 2013, 16:55
Bak bugüne kadar dikkatimi hiç çekmemişti. Bende aynı uygulamayı yapacağım. Aferim len hakan. Bir yıldız aldın benden :P
http://c1301.hizliresim.com/15/s/j9kdx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
mehmetmumtaz
24 Ocak 2013, 18:48
Bak bugüne kadar dikkatimi hiç çekmemişti. Bende aynı uygulamayı yapacağım. Aferim len hakan. Bir yıldız aldın benden :P
http://c1301.hizliresim.com/15/s/j9kdx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ben eski motosikletime aynı şey vardı(asya200gy) uygalmıştım, faydası oluyor ama en güzel x-ring yada o-ring li zincir almak
cenkito
24 Ocak 2013, 19:28
benim motor daha o kadar büyümedi büyüyünce o ringli zinciride olacak olacak da olacak :queen:
motorun toplanması tam anlamıyla bitti, artık 210 cc x treme max sahibiyim rodajı da bitince izlenimlerimi sizinle paylasırım
Serdarom
24 Ocak 2013, 19:44
Bugün hava filtresini açtım ama cam gibi idi. Hiç dokunmadım bile. Subap ayarı yaptık güya. Bazıları hafif kapalı idi dedi usta. Ama çalıştırıp gittikten sonra farkettim subap çat çat vurmaya başladı :( olmadı galiba.
cenkito
24 Ocak 2013, 19:54
Bugün hava filtresini açtım ama cam gibi idi. Hiç dokunmadım bile. Subap ayarı yaptık güya. Bazıları hafif kapalı idi dedi usta. Ama çalıştırıp gittikten sonra farkettim subap çat çat vurmaya başladı :( olmadı galiba.
ses gelmesi önemli değil acık kapalı musluk modundan cıktıysa biraz daha sıkarsınız olur,
subab sesinin tek çözümü egzozu acmak egzoz sesi onu bastıracak
aldıgım cross arka lastikde asfaltta arkayı cok gezdiriyor ama arazide mükemmel olacak gibi hissediyorum, rodaj bitince arazi izlenimlerimide paylasırım :cat:
Tolga Can
24 Ocak 2013, 20:06
Benimde oringli zincir alacak param yok. Onun yerine benim motoru verdim. Üstüne 10 bin TL kredi çektim. Bu ufak gezi motorunu aldım.
http://img461.yukle.tc/images/455240120133933.jpg (http://bit.ly/V0BZqe)
cenkito
24 Ocak 2013, 20:09
pek ufakmıs nerede göremedim :queen:
aldın mı gercekten :silent:
senden cvp almak deveye hendek atlatmaya döndü. hayırlı olsun
artık sen bizim topiğede yazmazsın aldın v-stromu:salut:
[QUOTE=Tolga Can;2916375]Bak bugüne kadar dikkatimi hiç çekmemişti. Bende aynı uygulamayı yapacağım. Aferim len hakan. Bir yıldız aldın benden :P
http://c1301.hizliresim.com/15/s/j9kdx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)[/QUOTE
Saolasın Tolga Aferin için (:
bu sayede hem ses hemde aşınmayı önlemiş olacağız
bu arada benim max inanılmaz bir performans artışı oldu sanırsam karbüratördeki iğne ayarından dolayı oldu. 110 km hıza çok kısa sürede çıkıyor sonrasıda hava ve yol şartlarına göre değişiyor (:
1. vitesteki çekişi ile 5 vitesteki çekişi neredeyse aynı diyebilirim
şimdilik bu kadar arkadaşlar kalınsalıcakla (:
Serdarom
24 Ocak 2013, 21:06
@Cenkito, ses yoktu ama . Bugün kapağı açtıktan sonra başladı. Extra bir ses dikkatimi çekiyor. Kafayı oraya takıyorum :(yarın gidip söyleyeceğim. Gaz ve debriyaj teli'ni yağlamadı usta. Gerek yok dedi. Meşakkatli iş galiba. Yapmak istemedi.
cenkito
24 Ocak 2013, 22:00
hiç de mesakatli değil altı üstü enjektöre yag cekip sıkacaktı, belki gercekten gerek yoktur, belkide üşenmiştir.
sende yapabilirsin eczaneden yesil uçlu 10cc lik enjectör al yag cek debriyaj telini asagıdan bosalt, kartele baglı oldugu yerden, enjectörün iğnesini celik telle dıs muhavaza arasına sok yavas yavas emdikce asagı gittikce pistona bas olsun bitsin
gaz kolunu telini yaglamakta kolay iki vida var onları aç gaz kolunun oynak yerine gres yagı sür, tele ise aynı sekil enjectörle yagı itele daha rahat calıstıgını göreceksin hemde erken kopmaz teller:cat:
ses de subab boslugu fazla oldugu içindir sorun teskil etmez sıkı olmasından ziyade gevsek olması iyidir, sıkı subab ayarı pistonla subabı çarpıstırır.
ayara gelince : emme 0,06 mm egzoz da 0,07 mm olacak
piyasada bu degerlere sahip sentil de bulmak zor ben alibaba dan çinden siparişle getirttim ama o kadarda önemi yokmus onu anladım
piyasada 0,05-0,10 mm degerli sentiller var, dogrusunu söylemek gerekirse çinden sentili de daha hiç kullanmadım gerek yokmus onu anladım
---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 19:51 ----------
aldıgım malzeme buydu aliexpress miş adresde
http://www.aliexpress.com/item/0-02-to-1mm-Thickness-Gap-Metric-Filler-Feeler-Gauge/569034484.html
Serdarom
24 Ocak 2013, 22:00
@cenkito, yarın kendim yapacağım bu yağlama işini dediğin şekilde. Bu arada subap ayarı için depo'yu söktük koltuğu söktük ne varsa çıkardık. Biz mi yanlış yaptık :D gerek var miydi bilmiyorum :) öyle istedi adam.
cenkito
24 Ocak 2013, 22:04
gerek yoktu, rahat calısmak için yapmıs adam sadece külbütör kapagını sökseydiniz de yeterde artardı bile
en dogru subab ayarı tam sogumus motora yapılır mümkünse geceden beri bekleyen sabah hiç calısmamıs motora yapılır.
sunu da söyleyeyim kısın yaptıgınız mm lik tam ayar yaza uymaz hava sartlarından genlesme degişir en dogru olanı biraz gevsek olmasıdır, hem motorda şişmez çok ısınınca sorunda cıkarmaz :cat:
ustayım diyede geçiniyordur adam, servis mi ayar yaptı dısarıda mı yaptırdın
35emre35
24 Ocak 2013, 22:33
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım :P
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Son 1 haftadır motordan zincir şıkırtısı geliyor o ap ayrı bir konu, sanırım zincirin ömrü tükenmek üzere, benimde aklımda o ring var ama para yok :(
Sürerken değil ama ani kalkışlarda ve vites değişikliğinde, baklalar arasında bolluk var. zinciri sağa sola salladığımda da bu şıkırtı var.
Tolga, o zincir çok gergin. üzerine bindiğinde 2-3cm yıkarı çıkabilmeli; hoplayıp zıplıyorsan 3-5cm bile olabilir. cross yarışçılarının zincirleri okadar boldur ki(çok fazla yükseğe çıkıp düştükleri için)bu zincir kesin atar dersin. dişlisi yeni olmasa, aşınmış olsa gerçektende o bollukta o zincir atar.
bir süre sonra(farazi 5000km sonra) oringnsiz zincir şıkırtı yapar, çok normaldir ve sakıncası yoktur. kulağa müzik gibi gelir :) yağlamayı aksatmadığın sürece çin işi dandik zincir bile 15-20bin km götürür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
arkadaslar hakanın dediği ipli plastik boru
http://imageshack.us/a/img338/9760/grnt097.jpg
buda uygulanan yer, zincirin alttaki şaseye carpmasını engelliyor.
http://imageshack.us/a/img607/695/grnt110.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/4015/grnt110l.jpg
evet şıkırtının bir diğer sebebi de beşik üzerindeki plastiğin erimesi yada aşağıda başka bir noktaya sürtmesidir.
Serdarom
24 Ocak 2013, 22:34
@cenkito dışarda yaptırdım. Servis'te zaten bir kişi var. Hem dükkan sahibi hem satış yapıyor hemde tamir. 40 yaşında ama 2 yıldır bu işin içinde.ona bulaşmak istemiyorum. Yarım yamalak her işim.ayar yaparken motor hafif sıcak idi.ama gazi ani'den bırakınca eskisi gibi sert kesilmiyor motor. Sanki gidişi'de biraz canlandı. Yada bana öyle geliyor :D bakalım yakıt'da eski haline gelirse sorun yok demektir.
cenkito
24 Ocak 2013, 22:51
yakıtda normal ise sesi kulak arkası yap, hiç kafana takma derim
drumstar
24 Ocak 2013, 23:09
Arkadaşlar durdum durdum turnayı gözünden vurdum. Bugün cbr 250si olan bir arkadaşla biraz kros yapmaya çıktık. Başta çok eğlendik, ama benim motoru bataklığa saplayınca işler değişti :queen: 1 buçuk saat çıkarmaya uğraştık iki kişi. uğraşırken gidonun sol tarafını kırdım gibi bişey. Yamuldu böyle yukarı kalktı. Heerrryeri çamur oldu ve canımız çıktı. Yani gidon almam gerekicek sanırım. Elinde fazla olan varsa almak isterim :) Fotoğrafları yarın atarım, arkadaşta kaldılar :)
Serdarom
25 Ocak 2013, 02:08
@drumstar, yenisi 55 lira mondial'de. Ben hep diyordum sandalye bacağından gidon yaptılar diye kimse inanmıyordu :D sakın orjinal alma hatasına düşme. Çok kınarım seni :) ben 30 lira'ya aldım internetten. Ramzey cross gidon diye geçiyor . Hemde gidon bar'lı olandan. Hani şu süngeri takmak için demiri olandan :) yada renthal cakmalari var 50 lira'ya sahibinden'de. Renkli renkli fena durmuyorlar. Yada benim çıkardığım orjinal gidon'u yollarım sana.ama sağa düştüğüm'de tam orta'dan buruk kaldı. Düzeltir kullanırım diyorsan bana açık adresini yaz. Yarın vereyim kargo'ya. Numaramı attım özel mesaj olarak
cenkito
25 Ocak 2013, 02:15
bende sana üzülecegin bir link vereyim
http://www.camgoz.com.tr/asp/product/19475/CRS-GIDON-F25-1
16 TL yazıyor
arkadasım aldı ama bizim orjınal gidondan daha alcak oldugunu gördüm bana yüksek lazım ondan hosuma gitmedi pek.
ama kaza yaparsam bu fiyata alır kullanırım
Serdarom
25 Ocak 2013, 02:21
Bende internetten 28 lira'ya aldım ve alçak değil idi. Aksine çok daha geniş. Eskiden arabaların arasından geçerdim trafik'te ama şimdi geçemiyorum. Hele'de elcik korumaları taktiktan sonra aralara girmeye korkar oldum. Ama o aldığım gidon'un internet adresini bulamadım. Ona benzer şunu buldum. Ama bu benimkinden midir yada cenkito'nun dediği gibi alçak midir bilmiyorum. http://motorsikletyedekparcaci.net/RAMZEY200-CROSS-GIDON,PR-7062.html
Tolga Can
25 Ocak 2013, 15:06
Drumstar@ Cross fotolarını sabırsızlıkla bekliyorum. Haftasonu yağış olmazsa, karda gezi olayını tekrarlayacağım.
O gün yanımda cbf 150 vardı. O gelemediği için zirveye 7 km kala bırakmak zorunda kalmıştım.
Şİmdi tek başıma gidip 7 km de bitirmeyi planlıyorum. Gidebildiğim son noktaya kadar gideceğim.
Ondan sonra dönmek kısmet olursa, Enduro lastikleri geri takacağım. Düz yol yapmaya başlayacağım.
drumstar
25 Ocak 2013, 19:36
Teşekkür ederim. Fotoğrafları alamadım bu gün. Mesaj atayım da uygun bi vakitte kendi hesabından atsın fotoları buraya :) Babam sabah düzeltmiş gidonu. Adamı ikna edemedim, kesin sen yüksek biyerden düştün motorla diyo. Bu kadar ince malzeme olacağına inanmak istemiyor galiba :)
ibrahimuney
26 Ocak 2013, 01:44
sonunda motoruma kavuştum. yaptığım ufak bikaç değişiklik paylaşmak istedim. cantlara bant çektim, ama arka lastiğin bi tarafına çekemedim. bizim motorların ön cantları daha büyük olduğu için yetmedi bant. mopedlere göre ölçülmüş. mecbur bi tane daha alacam. karbon kaplama elcik koruması aldım 45 tl. ama kaplaması biraz dandik geldi. görünüşü güzel ama. 50-60 hızla bi arabaya çarptım. gidon yamuldu. renthalin gidonunu aldım. ama elcik korumasının topuzu için küçük geldi. ustamla uydurduk birşeyler.
http://d1301.hizliresim.com/15/t/jchzf.jpg
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjb2.jpg
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjd7.jpg
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjhs.jpg
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjkd.jpg
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjn1.jpg
yamaha yazısı önceki sahibi tarafından yapıştırılmış
http://a1301.hizliresim.com/15/t/jcjnx.jpg
Serdarom
26 Ocak 2013, 06:13
@İbrahim, normalde bizim jant toplamı 6 metre. Elektrik bandı ise 10 metre'dir. Nasıl yetmedi şaşırdım. Ben çektim mesela kırmızı. Beyaz ve sarı'nin ardından üçüncü kez kırmızı çektim.sarı'da fena değildi beyaz'da...ama kırmızı kalır artık motor'da diye düşünüyorum. Yarın foto çekip koyacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:08 ----------
Yamaha yazacağına hiçbirşey yazmasın daha iyi. Sonuçta bizim paramız mondial'e yetti. Neden yamaha yazsın ki. Çokta umrumda.. Bence çıkar at. Aşağılık kompleksin'den başka birşey değil bence.. (eski sahibi için söylüyorum) saygılar. Kolay hele..
ibrahimuney
26 Ocak 2013, 12:26
@İbrahim, normalde bizim jant toplamı 6 metre. Elektrik bandı ise 10 metre'dir. Nasıl yetmedi şaşırdım. Ben çektim mesela kırmızı. Beyaz ve sarı'nin ardından üçüncü kez kırmızı çektim.sarı'da fena değildi beyaz'da...ama kırmızı kalır artık motor'da diye düşünüyorum. Yarın foto çekip koyacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:08 ----------
Yamaha yazacağına hiçbirşey yazmasın daha iyi. Sonuçta bizim paramız mondial'e yetti. Neden yamaha yazsın ki. Çokta umrumda.. Bence çıkar at. Aşağılık kompleksin'den başka birşey değil bence.. (eski sahibi için söylüyorum) saygılar. Kolay hele..
ben elektrik bandı çekmedim. reflektörlü bant mı diyorlar ne ondan çektim. eğer bu çıkarsa o zaman çekecem elektrik bantı. sen çek bide seninkileri görelim nasıl olmuş.yazı konusunda kesinlikle katılıyorum sana . zaten o yüzden not düştüm fotoya. altını az kaldırdım ama alttaki yazıyla da oynamış. kötü durur diye çıkarmadım.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO