Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Mengu16
30 Mayıs 2012, 16:08
Yan kapakları sadece birer civata mı tutuyo ? titreşimden gevşer kapaklar düşer gider valla.
Syanur
30 Mayıs 2012, 16:24
Yan kapakları sadece birer civata mı tutuyo ? titreşimden gevşer kapaklar düşer gider valla.
Yahu 0'ı 3,5 olan bir motor işte, niye bukadar şaşırdınız? :)
Mengu16
30 Mayıs 2012, 16:35
Yahu 0'ı 3,5 olan bir motor işte, niye bukadar şaşırdınız? :)
Valla benim motorun sıfırı 1.5 ama yan kapakları ikişer civata tutuyo ondan şaşırdım :queen: gerçi karenaj kalitesi berbat ötesi ama olsun.
beyazit60
30 Mayıs 2012, 16:40
cross alacak olsam kesinlikle bu motoru alırdım tipi çok hoşuma gitti.
Mengu16
30 Mayıs 2012, 16:42
Bence cross 200'lük altı arazide şişer sıkıntı verir, motor rahat ve serin çalışamaz sıklıkla subab ayarı ister.
Syanur
30 Mayıs 2012, 16:51
Arkadaşlar motorları eleştiriyoruz, eleştirilecek çok yanları var ancak unuttuğumuz TEMEL bir nokta var. Bu çinliler sayesinde insanlar çeşit çeşit motorlara binmeye, çeşitli tarzda sürüşleri gerçekleştirmeye başladı. Arazide takılmak çok kolay oldu artık. Bakın 3,500 TL ye 0 km motor alıyorsunuz. Ve diğer çinliler için de geçerli bu. Birazda bu açıdan değerlendirmek lazım. Eğer çinliler bu sektöre girmeseydi TR de motosiklet sektörü hala yerlerde sürünüyor olurdu emin olun. En basitinden bizim hiç yapamadığımız bir şeyi adamlar SÜRÜYLEN! yapıyorlar :wiinkk:
Ben kubaya da çok kızıyordum, neden 6vitesli, su soğutmalı, 19kw! gücündeki modeli getirmediler diye. Ama kendilerine göre iyi bir tercih yaptılar ve daha güçsüz olan daha ucuz olan motoru getirip çok sayıda sattılar. Alan herkes de memnun. O fiyata o performans çok iyi diyorlar. Bugüne kadar kaç tane fiyat/performansı iyi japon gördünüz?? Belli bir fiyatın üzerinde belki evet, ama uygun fiyatlı motor seçeneğini bize sunduğu için Çinlilere nekadar teşekkür etsek azdır diyorum. Geriye sadece motorlara iyi bakmak, duyarlı kullanıcı olmak kalıyor...
Bunları öylesine yazdım, genel olarak yani. Kimseye laf attığım felan yok, yanlış anlaşılmasın :)
cenkito
30 Mayıs 2012, 18:09
Bende isterdim 15000 tl ye wr250 almayı ama eldeki imkanlarla alınabilecek en iyi tercih bu idi üstelik pesin fiyatına 12 taksit. ne yapsaydım elin hurdaya cıkmaya canı kalmamıs japon motorunu alıp ben mi ugrassaydım. ne olur arazide 5 mtre ucmamda düz giderim ama giderim, syanur arkadasın dediği gibi keyfime bakar gezerim ayaklarım yerden kesilmiş olur
@syanur haklı japon motorların fiyatı çinliler varken böyleyse . Çinliler piyasada yokken düşünemiyorum ama kaliteli motorlar üretiyo keratalar :D
MotoGT
30 Mayıs 2012, 18:42
Motorlarınız kaç km'ye geldi. Ayrıca titreşimde bir değişiklik oldu mu. Artçı konforu iyi gibi duruyor. Deneyen oldu mu hiç.
cenkito
30 Mayıs 2012, 18:51
motorum 1250km civarında, titresim neredeyse yok gibi beni hiç rahatsız etmedi bugune kadar
Hep kısa mesafelerde artcılı seyahet ettim sikayet eden olmadı daha
uzun yolda nasıl olur bilemiyorum
MotoGT
31 Mayıs 2012, 11:50
motorum 1250km civarında, titresim neredeyse yok gibi beni hiç rahatsız etmedi bugune kadar
Hep kısa mesafelerde artcılı seyahet ettim sikayet eden olmadı daha
uzun yolda nasıl olur bilemiyorum
Şekil ve fiyat açısından mükemmel bir tercih, güle güle kullanın.
gezgin_33
31 Mayıs 2012, 12:12
Motosikleti almak henuz bayide kontrol ederken dikkatimi ceken yerler vardı.
1: Arka sag-sol lamblaına Firen lambasına giden elektirik baglantı yerleri sokurtler hemen alt kısımda acıkta yer alıyor. Arka tekerlegin attıgı su camur toprak ne olursa olsun hemen bu soketlere geliyor.
CÖZÜM: Yan kapaklar cıkartıldı. Kontuk cıkartıldı. Arkada buluna katgo baglantı demiri "YBR lerde de bulann demirin aynısı" cıkartıldı. Bunu altında arka kuyrugun devamı gibi olan ön camurluk diyelim. Onuda soktum. Elektirik soketlerini bu camurlugun altına, sasi baglantı tablası" Alttan baktıgınızda arka kuyrugun hemen onunde sasi de kaynaklı plat in uzerine aldım. Sonra tekrar tekrar topladım. Simdi oyle acıkta kablo falan yok. Arıza durumunda bakımı zor olacak biliyorum ama bu sekilde arıza vermesi uzun vadede olacak.
2: Arka firen merkezi cok acıkta. Arazide dusme esnasında darbe alabilir.
COZUM: Merkezin baglandıgı olate merkezin hemen onude uygun bir sekilde baska bir plate kaynatılabilir. Arazideki ilk düşmem sag tarafa oldu. Firen merkezi darbe almadı ama bu almayacak anlamına gelmez.
Son olarak arka dişlide hafif boşluk var. Dişliyi tutan dört adet baglantı vidalarını lokma takımı ile sıkmayı denedim. Bir tanesi hafif sıkıştı ama yinede akra dişli hafif boşluklu... Bakılacak. Sanırım baglantı vidaları hafif uzun geliyor ve sonuna kadar sıkıstıgı halde dişlide bosluk yapıyor.
Titresim konusunda Elbette bir CBF veya bir YBR rahatlıgı konforu yok ama oyle uzerinde durulmayacak bir titresimde yok. Asfalt yolda tiresim daha cok hissediliyor. Aynı hızda toprak yola cıkınca titresim daha az hissediliyor. 5 üzerinden 3 puan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
Servislere dikkat:
İsim vermem dogru olmaz. Motoru aldıgım bayinin koruma demirini ücretsiz verdi. Yeni model YBR 125 in orjınal demiri. Bayinin servisinde koruma demiri baglantıları uygun sekilde kesildi tekrar kaynatıldı. (Kesme ve kaynak islemlerinin ne derecede oldugunu bilinmiyor servis bolumune giremiyorsun.) Fakat cıkan iş ortada. Koruma demirinin baglantısi kesilip uygun yere tekrar kaynatılmış. Bu işlem için istenen ucret ise 70 tl Dusunun artık Koruma demiri 50 tl. Demir userinde yapılan kesme, kaynak ve montajı 70 tl. Ayrıca koruma demiri ayagıda degiyor. Motor uzerinde rahat duramıyorsun. Ustanın soyledi şey ise. Sanayide bunu hafif cektirtirirsin biraz acılır sorun olmaz... Servisle önceden ucret konusunu hic konuşmadım. Ücretide ödemedim tabiki ilk gunden servisle kotu olduk. Sirket bilgisayarı oldugu için foto atamıyorum..... Yoksa tum bunları fotolarla anlatırdım.... Neyse...
Syanur
31 Mayıs 2012, 12:22
Motosikleti almak henuz bayide kontrol ederken dikkatimi ceken yerler vardı.
1: Arka sag-sol lamblaına Firen lambasına giden elektirik baglantı yerleri sokurtler hemen alt kısımda acıkta yer alıyor. Arka tekerlegin attıgı su camur toprak ne olursa olsun hemen bu soketlere geliyor.
CÖZÜM: Yan kapaklar cıkartıldı. Kontuk cıkartıldı. Arkada buluna katgo baglantı demiri "YBR lerde de bulann demirin aynısı" cıkartıldı. Bunu altında arka kuyrugun devamı gibi olan ön camurluk diyelim. Onuda soktum. Elektirik soketlerini bu camurlugun altına, sasi baglantı tablası" Alttan baktıgınızda arka kuyrugun hemen onunde sasi de kaynaklı plat in uzerine aldım. Sonra tekrar tekrar topladım. Simdi oyle acıkta kablo falan yok. Arıza durumunda bakımı zor olacak biliyorum ama bu sekilde arıza vermesi uzun vadede olacak.
2: Arka firen merkezi cok acıkta. Arazide dusme esnasında darbe alabilir.
COZUM: Merkezin baglandıgı olate merkezin hemen onude uygun bir sekilde baska bir plate kaynatılabilir. Arazideki ilk düşmem sag tarafa oldu. Firen merkezi darbe almadı ama bu almayacak anlamına gelmez.
Son olarak arka dişlide hafif boşluk var. Dişliyi tutan dört adet baglantı vidalarını lokma takımı ile sıkmayı denedim. Bir tanesi hafif sıkıştı ama yinede akra dişli hafif boşluklu... Bakılacak. Sanırım baglantı vidaları hafif uzun geliyor ve sonuna kadar sıkıstıgı halde dişlide bosluk yapıyor.
Titresim konusunda Elbette bir CBF veya bir YBR rahatlıgı konforu yok ama oyle uzerinde durulmayacak bir titresimde yok. Asfalt yolda tiresim daha cok hissediliyor. Aynı hızda toprak yola cıkınca titresim daha az hissediliyor. 5 üzerinden 3 puan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
Servislere dikkat:
İsim vermem dogru olmaz. Motoru aldıgım bayinin koruma demirini ücretsiz verdi. Yeni model YBR 125 in orjınal demiri. Bayinin servisinde koruma demiri baglantıları uygun sekilde kesildi tekrar kaynatıldı. (Kesme ve kaynak islemlerinin ne derecede oldugunu bilinmiyor servis bolumune giremiyorsun.) Fakat cıkan iş ortada. Koruma demirinin baglantısi kesilip uygun yere tekrar kaynatılmış. Bu işlem için istenen ucret ise 70 tl Dusunun artık Koruma demiri 50 tl. Demir userinde yapılan kesme, kaynak ve montajı 70 tl. Ayrıca koruma demiri ayagıda degiyor. Motor uzerinde rahat duramıyorsun. Ustanın soyledi şey ise. Sanayide bunu hafif cektirtirirsin biraz acılır sorun olmaz... Servisle önceden ucret konusunu hic konuşmadım. Ücretide ödemedim tabiki ilk gunden servisle kotu olduk. Sirket bilgisayarı oldugu için foto atamıyorum..... Yoksa tum bunları fotolarla anlatırdım.... Neyse...
Sizin gibi motoru ile bu şekilde ilgilense herkes, çinliler yolda bırakıyor anlayışı epey azalır. Çok güzel-basit tespitlerde bulunmuş ve çözümünü yapmışsınız. Almış ve alacak olan arkadaşlara faydalı bilgiler :cat:
Tolga Can
31 Mayıs 2012, 20:25
öncelikle yan kapakları cıkartacaksın ikisini de ama cıkartırken dikllatli olman gerek en önünde ve en sonunda iki tane plastik tırnak var onları kırmamak için zaten orta alt kısımda da bir tek alyan baslı civata tutuyor kapakları, sonra koltugun orta kesiminde iki tarafta iki civata var onları cıkar altlarında beyaz koltuk plastiği olanlar civataları söktükten sonra koltugu geriye kaydırıp cıkartıyorsun :cat:
uzun kısa far düğmesi sökülüp az bişey yaglanırsa sorun cözülür sanırım olmadı pecete ucuna sıva yag damlatıp kenar yollarını yaglayabilirsin
yada servise baktırabilirsin :farao:
Çok masraflı bir işmiş :cherry: Bende geçmeli bir yeri vardır sandım. koltuğun altına takım koyarız diye düşünmüştüm. Arka çamurluğun altında yeri biliyorum ama koltuk altını da merak etmiştim. Sökmeye gerek yok. ön çamurluk pek kullanışlı değil galiba, hafif yerlerin nemli olduğu bi gün kısa mesafe bir yere gitmem gerekti. Suratıma hep çamur attı. Sanırım çamurluğa paspas benzeri bir uygulama yapacağım. olmadı yeni çamurluk alırım artık. Birazdan bayinin birine gideceğim. Elcik koruma, kask, full koruma bakacağım. Full korumalı resimlerimin devamı için yarına kadar sabredin :silent: Bir birinden ilginç ve sexy pozlar vereceğim :P Kalın sağlıcakla :king:
cenkito
31 Mayıs 2012, 22:43
gezgin_33 adana servisleri de farksız. bende kuba kb150 demirini 25 TL ye alıp demircide düzelttim ama henüz takmadım, arkadan araba carpması sonucu arka plakalık yani camurluk kırılmıstı, yedek parcayı alıp evde degişirken dediğin soketler benimde dikkatimi cekti. izola bantla güzelce sarıp arada biryere sıkıstırdım el altından cıktı yani, senin koruma demirini merak ettim dogrusu o fiyatın içine demirin ana fiyatını da itelemişlerdir yoksa servis hayrına iş yapmaz :farao:
tolga can senden de güzel resimlerini bekliyorum tabi gezgin senden de
Tolga Can
01 Haziran 2012, 11:08
tolga can senden de güzel resimlerini bekliyorum tabi gezgin senden de
Ben zaten fotoğraf manyağı biriyim. Hele bi haftasonu turu yapayım. O zaman paylaşırım.
Şimdi size full korumalı bir resim, Kask, Body, Dizlik Dün aldım. C.tesi günü de elcik koruma ve silikon elcik taktırıyorum.
Mondial yazan yerleri kaplamacıda siyah renk ile kaplatacağım. Üzerine sticker çakarım artık.
http://g1206.hizliresim.com/y/1/79lfh.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Mengu16
01 Haziran 2012, 12:23
Korumalar ve motor herşey uyum içinde süper olmuş, keyfini sürersiniz motorunuz hiç yolda bırakmaz inşallah. Kıskandım valla ya :cherry:
gezgin_33
01 Haziran 2012, 17:21
Tolgacan Allah kaza bela vermesin insallah guzel foto olmuş. Bende fotoyu severim ama benim evde PC olmadıgı için siteye foto yukleme işi biraz zor oluyor. Yoksa simdiye kadar cok foto atardım.
Tolga Can
01 Haziran 2012, 18:06
Korumalar ve motor herşey uyum içinde süper olmuş, keyfini sürersiniz motorunuz hiç yolda bırakmaz inşallah. Kıskandım valla ya :cherry:
İnşallah. Teşekkür ederim. Kıskanma yaw, Allah daha iyisini nasip etsin. :cat:
Tolgacan Allah kaza bela vermesin insallah guzel foto olmuş. Bende fotoyu severim ama benim evde PC olmadıgı için siteye foto yukleme işi biraz zor oluyor. Yoksa simdiye kadar cok foto atardım.
Bu benim için foto sayılmaz. Cicilerimi göstereyim dedim :P Daha suda, çamurda, yerde yatarken fotoğraf paylaşacağız. :cat:
Sizlerden de ara ara foto bekliyorum. Beni yalnız bırakmayın. :salut:
gezgin_33
04 Haziran 2012, 11:36
İnşallah. Teşekkür ederim. Kıskanma yaw, Allah daha iyisini nasip etsin. :cat:
Bu benim için foto sayılmaz. Cicilerimi göstereyim dedim :P Daha suda, çamurda, yerde yatarken fotoğraf paylaşacağız. :cat:
Sizlerden de ara ara foto bekliyorum. Beni yalnız bırakmayın. :salut:
Benim foto isi biraz zor. Ben hemen hergun kucuk caplı bir hoplama zıplama yapıyorum ama yalnız gittigim için foto cekecek kimse yok...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------
Pazar gunku arazi turumda hafif camurlu bir yere girmiştim. Gordugum kadarı ile X-treme Max ın lastiklere camurda yetersiz kalıyor. Fakat kuru arazide geyet iyi. Ayrıca lastiklerin asfalt zemindeki parformansı da gayet iyi..
Tolga Can
04 Haziran 2012, 12:47
[/COLOR]Pazar gunku arazi turumda hafif camurlu bir yere girmiştim. Gordugum kadarı ile X-treme Max ın lastiklere camurda yetersiz kalıyor. Fakat kuru arazide geyet iyi. Ayrıca lastiklerin asfalt zemindeki parformansı da gayet iyi..
Bu motorda şuan nefret ettiğim tek şey far sorunu çok yukarı bakıyor. Servise gittim. Tamam dedi. Ancak bu seferde ileri düz bakıyor. Tüm arkadaşları kör ettim.
Şehir içinde şimdilik parkları yakarak geziyorum. Haftasonu demiri kesip tekrar dizayn edeceğim. Bu far işi böyle olmaz. Mondial'in yapacağı fara..... diyorum. :jocolor:
Aynen katılıyorum. İri taşların olduğu zeminde kullandım. Taşı toprağı birbirine katıyor. Çimende de güzel gidiyor. Amarsitörler şimdilik iyi, kullandıkça daha iyi olur inşallah.
2 kere dik rampa ve zorlu yollara soktum. nefesi açıldı. gerçi daha 200 km oldu. şehir içinde 60-80 km duruma göre kullanıyorum. kısa süreliğine bir bastım. 100 km gördü.
Biraz daha km yedikten sonra dik rampaları çıkmayı planlıyorum. Bakalım hakkını verecek mi ? Cross Gidon taktım. Progrip elcik ve korumaları taktırdım. Birazdaha güzel oldu :bounce:
http://b1206.hizliresim.com/y/4/7fqk9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bunlarda haftasonundan ;
Adapazarını ayaklar altına aldık. Manzaranın tadını çıkardık.
Orman içinde projeksiyon ile film keyfimiz şarj sorunu yüzünden yarım kaldı.
Ancak gece olunca şehrin ışıkları ve manzara filmi unutturdu. Süper bir ortamdı. Darısı sizlerin başına :cat:
http://b1206.hizliresim.com/y/4/7fqwc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
gezgin_33
04 Haziran 2012, 13:12
Bu motorda şuan nefret ettiğim tek şey far sorunu çok yukarı bakıyor. Servise gittim. Tamam dedi. Ancak bu seferde ileri düz bakıyor. Tüm arkadaşları kör ettim.
Şehir içinde şimdilik parkları yakarak geziyorum. Haftasonu demiri kesip tekrar dizayn edeceğim. Bu far işi böyle olmaz. Mondial'in yapacağı fara..... diyorum. :jocolor:
Aynen katılıyorum. İri taşların olduğu zeminde kullandım. Taşı toprağı birbirine katıyor. Çimende de güzel gidiyor. Amarsitörler şimdilik iyi, kullandıkça daha iyi olur inşallah.
2 kere dik rampa ve zorlu yollara soktum. nefesi açıldı. gerçi daha 200 km oldu. şehir içinde 60-80 km duruma göre kullanıyorum. kısa süreliğine bir bastım. 100 km gördü.
Biraz daha km yedikten sonra dik rampaları çıkmayı planlıyorum. Bakalım hakkını verecek mi ? Cross Gidon taktım. Progrip elcik ve korumaları taktırdım. Birazdaha güzel oldu :bounce:
http://b1206.hizliresim.com/y/4/7fqk9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bunlarda haftasonundan ;
Adapazarını ayaklar altına aldık. Manzaranın tadını çıkardık.
Orman içinde projeksiyon ile film keyfimiz şarj sorunu yüzünden yarım kaldı.
Ancak gece olunca şehrin ışıkları ve manzara filmi unutturdu. Süper bir ortamdı. Darısı sizlerin başına :cat:
http://b1206.hizliresim.com/y/4/7fqwc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Gidon guzel olmuş. Benim bahsetmek istedigim diger konu. Motor cok cabuk ısınıyor. Benimki de henuz 250 km olsu. 10-15 dk lık bir surus sonrasında motorun ısısını ayaklarında hissetmeye başlıyorum. Bu durum sisde de var mı.??
Mengu16
04 Haziran 2012, 14:04
En az 500km yapmadan ilk yağı değiştirmeden, fazla zorlu yollara sokmamanızı aşırı dur kalk yokuş çıkıp hararet yaptırmamanızı tavsiye ederim. Motorun ömründen ciddi yersiniz.
tcs
04 Haziran 2012, 17:41
@gezgin_33 banada çabuk ısınıyo gibi geldi motor
Tolga Can
04 Haziran 2012, 18:35
Gidon guzel olmuş. Benim bahsetmek istedigim diger konu. Motor cok cabuk ısınıyor. Benimki de henuz 250 km olsu. 10-15 dk lık bir surus sonrasında motorun ısısını ayaklarında hissetmeye başlıyorum. Bu durum sisde de var mı.??
Evet çabuk ısınıyor. GT250R egzoz çabuk ısınıyor. Geç soğuyor diye sövüyordum.
Mondial'de egzoz geç ısınıp. çabuk soğuyor. Ama blok fırın gibi cayır cayır yanıyor. Şortla kullanığım zaman bacakta daha süper hissediyorum.
Bacağımın üzerine düşürdüğüm gün ütü basmış gibi olurum herhalde :pale:
---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 17:29 ----------
40 TL benzin koydum. 225 km deyim. Daha yedeğe geçmedim. Eli kulağındadır.
Tepede hafif tümsek üstünde durdum. Ayaklar yere değmediğinden motoru yan yatırdım. Depo kapağından hiç benzin gelmedi. Bazı arkadaşlar akıyor demişti. Benim kapak sağlam galiba :)
Arkaya çanta takayım diyorum ama aparat yok sanırım. Kendimiz A takımı modunda halledeceğiz anlaşılan :pale: , Başka sorunları olan var mı ?
gezgin_33
05 Haziran 2012, 10:58
En az 500km yapmadan ilk yağı değiştirmeden, fazla zorlu yollara sokmamanızı aşırı dur kalk yokuş çıkıp hararet yaptırmamanızı tavsiye ederim. Motorun ömründen ciddi yersiniz.
Bu durumun farkındayım. Sıfır aldıgım CBF150 de neredeyse 3000 km kadar rodajdaymış gibi kullanımıştım. Simdilerde de aynını yapmaya calışıyorum. Motorun ısındıgını farkettigimde duruyorum. Bu motor rodaj bittikden sonra da boyle devam ederse 150-200 km lik yol bile gidilmez olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------
Evet çabuk ısınıyor. GT250R egzoz çabuk ısınıyor. Geç soğuyor diye sövüyordum.
Mondial'de egzoz geç ısınıp. çabuk soğuyor. Ama blok fırın gibi cayır cayır yanıyor. Şortla kullanığım zaman bacakta daha süper hissediyorum.
Bacağımın üzerine düşürdüğüm gün ütü basmış gibi olurum herhalde :pale:
---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 17:29 ----------
40 TL benzin koydum. 225 km deyim. Daha yedeğe geçmedim. Eli kulağındadır.
Tepede hafif tümsek üstünde durdum. Ayaklar yere değmediğinden motoru yan yatırdım. Depo kapağından hiç benzin gelmedi. Bazı arkadaşlar akıyor demişti. Benim kapak sağlam galiba :)
Arkaya çanta takayım diyorum ama aparat yok sanırım. Kendimiz A takımı modunda halledeceğiz anlaşılan :pale: , Başka sorunları olan var mı ?
Benzin miktarını "TL olarak degil de Litre olarak yazarsanız daha belirleyici olur. Fiyatlar bölge bölge dagişiklik gosteriyor. Ayrıca benim depo kapagından da benzin atması kesildi. Servisde baktılar. Sanırım pompacı kapagı iyi kapatmamış. Bakalım tekrar doldurdugumda durum ne olacak.
Canta demiri için servisin gonderdigi bir yer 100 tl ye yaparım dedi. başka bir yer arayısındayım. 60-70 tl normal..
Tolga Can
05 Haziran 2012, 13:01
Bu durumun farkındayım. Sıfır aldıgım CBF150 de neredeyse 3000 km kadar rodajdaymış gibi kullanımıştım. Simdilerde de aynını yapmaya calışıyorum. Motorun ısındıgını farkettigimde duruyorum. Bu motor rodaj bittikden sonra da boyle devam ederse 150-200 km lik yol bile gidilmez olur. ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------
Benzin miktarını "TL olarak degil de Litre olarak yazarsanız daha belirleyici olur. Fiyatlar bölge bölge dagişiklik gosteriyor. Ayrıca benim depo kapagından da benzin atması kesildi. Servisde baktılar. Sanırım pompacı kapagı iyi kapatmamış. Bakalım tekrar doldurdugumda durum ne olacak.
Canta demiri için servisin gonderdigi bir yer 100 tl ye yaparım dedi. başka bir yer arayısındayım. 60-70 tl normal..
9 litre benzin almıştım. Kapağa kadar doldurmak istemedim. 2 lt daha alırdı tahminimce. İş yerinden bir abimiz 11 lt aldı demişti.
260 km oldu daha silkeleme yapmadı. Ne zaman yedeğe geçeceğim merak ettim. Tahminimce 300 km de biter. Motoru zorladığım zamanlar oldu. :pale:
2 gün dere tepe zıpladım hopladım. Çoğu zamanda biraz zorladım. Abartacak kadar değil. Düz yolda da 3-5 kere limitleri zorladım.
Yoksa 50-60 km sabit hız ve düz yolda eve-git gel yapsam herhalde 400-500 arası bir yerde biterdi. :silent:
---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 10:37 ----------
Ana Depo - Yedek Depo kısmına kafam takıldı. Google'dan bir bakayım dedim. Herkes farklı bir yorum yapmış.
Bugüne kadar hiç yedek depo kullanmadım. Hep bitimine az kala ağzına kadar doldurdum. Yedeğe kadar kullanırım diyordum ama içimden bir ses sanki yedeği kullanıyorsun dedi.
Yukarı kısım Ana Depo - alt kısım yedek depo olmuyor muydu ? Benzin bitince musluğu aşağı çevirip yedekten kullanmıyor muyuz ? Bunca yıldır bildiğim her şey yalan mıydı :P
http://e1206.hizliresim.com/y/5/7h755.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
tcs
05 Haziran 2012, 16:52
@tolga can yukarı ana depo aşağı yedek depo doğru yanlış olan bişey yok :) yani
Tolga Can
05 Haziran 2012, 20:22
@tolga can yukarı ana depo aşağı yedek depo doğru yanlış olan bişey yok :) yani
Burda arkadaşın teki kafamızda soru işareti bıraktı. Tereddütte kaldık yaw :mrgreen:
Birde benzinliklerde çok uzak, yedek depoya var diyipte yolda kalmakta var. Biliyorum ama işi garantiye alalım dedik :P
Google da bir arama yapayım dedim. Tam tersine o kadar çok yorum gördüm ki, insan bildiğini unutur yaa :pr:
e_trkuz
06 Haziran 2012, 03:20
şu videoları yükleyin artık daaa.. sesi duyalım gaza gelelim :D
tcs
06 Haziran 2012, 05:55
Motoru ilk aldığımda 30 liralık benzin koydum. ve benzin bitince yedek depoya çevirdim mandalı ve 1 km bile götürmedi, buna ne diyorsunuz ? :D Toplamda iki kez aynı şey oldu .
gezgin_33
06 Haziran 2012, 10:48
9 litre benzin almıştım. Kapağa kadar doldurmak istemedim. 2 lt daha alırdı tahminimce. İş yerinden bir abimiz 11 lt aldı demişti.
260 km oldu daha silkeleme yapmadı. Ne zaman yedeğe geçeceğim merak ettim. Tahminimce 300 km de biter. Motoru zorladığım zamanlar oldu. :pale:
2 gün dere tepe zıpladım hopladım. Çoğu zamanda biraz zorladım. Abartacak kadar değil. Düz yolda da 3-5 kere limitleri zorladım.
Yoksa 50-60 km sabit hız ve düz yolda eve-git gel yapsam herhalde 400-500 arası bir yerde biterdi. :silent:
---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 10:37 ----------
Ana Depo - Yedek Depo kısmına kafam takıldı. Google'dan bir bakayım dedim. Herkes farklı bir yorum yapmış.
Bugüne kadar hiç yedek depo kullanmadım. Hep bitimine az kala ağzına kadar doldurdum. Yedeğe kadar kullanırım diyordum ama içimden bir ses sanki yedeği kullanıyorsun dedi.
Yukarı kısım Ana Depo - alt kısım yedek depo olmuyor muydu ? Benzin bitince musluğu aşağı çevirip yedekten kullanmıyor muyuz ? Bunca yıldır bildiğim her şey yalan mıydı :P
http://e1206.hizliresim.com/y/5/7h755.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bu durum dogru. Motoru aldıgım gun depoyu fullemiştim. Dün aksam behce yolunda gaz yememeye başladı. Benzinin bittigi anlaşılıyor yani. Vanayı yedek cevirdim.10 km oldu bugun iş donusu tekrar fulleyecem. 278 km de yedege dustu. Yedek kac litre bilmiyorum ama 2 litreden az olmamalı diye tahmin ediyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------
http://img833.imageshack.us/img833/659/05062012582.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/05062012582.jpg/)
http://img196.imageshack.us/img196/4236/05062012583.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/05062012583.jpg/)
http://img228.imageshack.us/img228/5233/05062012584.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/228/05062012584.jpg/)
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/705/05062012585.jpg/]http://img705.imageshack.us/img705/7315/05062012585.jpg[/URL]
Birkac foto da ben atayım dedim.
Tolga Can
06 Haziran 2012, 11:14
şu videoları yükleyin artık daaa.. sesi duyalım gaza gelelim :D
Antreman yapalım ki video da rezil olmayalım. Çok yakında Coming Soon...!!! :mrgreen:
Motoru ilk aldığımda 30 liralık benzin koydum. ve benzin bitince yedek depoya çevirdim mandalı ve 1 km bile götürmedi, buna ne diyorsunuz ? :D Toplamda iki kez aynı şey oldu .
Valla ışıklarda benim motordan öhö öhö sesleri gelmeye başladı. Vanayı yedeğe çevirdim. Kökleme ile birlikte aşağı yukarı 15 km kadar gittim. Fazlada zorlamadan benzinlikten benzin aldım.
Bu durum dogru. Motoru aldıgım gun depoyu fullemiştim. Dün aksam behce yolunda gaz yememeye başladı. Benzinin bittigi anlaşılıyor yani. Vanayı yedek cevirdim.10 km oldu bugun iş donusu tekrar fulleyecem. 278 km de yedege dustu. Yedek kac litre bilmiyorum ama 2 litreden az olmamalı diye tahmin ediyorum.
Benim motorda 276 km de yedeğe geçti. 25 km yedekle gitse. 100 km 3 lt yaktığı doğrulanıyor. Üstüne üstlük deli gibi kullanıyorum. O kadar rampa tepe çıktım.
Efendice düz yolda standart kullanımda 2.5 lt yakacağından eminim. :cat:
Dün Akşam benzinlikten 45 TL'ye 10.5 litre benzin aldım. Kapağını kapatınca benzin akmaya başladı. Benzin vanasındaki hortum yardımıyla 0.5 lt bir şişeyi benzin ile doldurdum.
Depo 10 lt geçmeyince taşma yapmıyor. İlk aldığımda 40 TL'ye 9 litre almıştım. km de 13 krş yakıyor. Gayet güzel bir rakam. O kadar da deli gibi kullandım.
Gezgin_33@ koruma demiri büyük değil mi ? birde diz kapaklarına doğru bakıyor. CB125 satarkende bu koruma demirlerinden veriyorlar. kimse beğenmiyor bu demiri ne hikmetse.
Sen memnun musun ? yoksa alacak başka bir demir mi bulamadın. Şu motora yakışacak küçük koruma demirlerinden bulsam hemen takacağım. Enduro tipi olsun diye cam baktım uyduramadım.
Far işini de çözdüm. Ama kalıcı bir çözüm değil. Far kafasını tutan üst ayakları sökerek vidaya yasladım. Ayaklar zamanla çatlama yapabilir yada kırılabilir.
O yüzden resimdede görüldüğü gibi A noktasının sol yanına yeni bir delik açarak biraz sola doğru kaydıracağım. yada extra iki tarafı delik küçük bir saç kullanacağım.
Daha basit ve sağlam bir yolla çözüm bulan var mı. Yoksa benim far mı sadece yukarı bakıyor
http://c1206.hizliresim.com/y/6/7jq1p.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://c1206.hizliresim.com/y/6/7jq27.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
gezgin_33
06 Haziran 2012, 16:02
Bu motorlara uygun orjınal koruma demiri yok. Cross lar için yapılan duz koruma demirinden takmadılar. Koruma demirine para vermeyince boyle oldu sanırım. Servisin ilk taktıgı sekilde cok dar olmuştu. Normal oturus pozisyonunda bile dizlerim koruma demirine degiyordu. Hatta ayagımı firen pedalına koyarken bile degiyordu. Kendim sokup biraz daha yanlara dogru actım. simdi fena degil. Aslında Cross için biraz kotu durdu ama benim için gorunus pek onemli degil. Onemli olan korunmak...
Far konusuna gelince benim farda yukarı bakıyordu. Ayarını sonuna kadar asagıya aldım suan aydınlatma yeterli. İki kişi olunca far yine yukarıya vuruyor ama sorun olacak kadar degil..
Mengu16
06 Haziran 2012, 16:30
Bugün çağlayan mondial'de bu motorun üzerine oturdum, çok yüksek be abiler benim boyum 1.82 inanın iki ayağımın da ucuyla yere basıyorum. Motosiklete binerken ayağımı hiç yere sürüyerek gitmem neredeyse durur hızda ayaklarım peg'dedir ama arazide bata çıka gidilen yollarda dengenizini bi kaybettiniz mi ayağınız boşa giderse tepetaplak yerdesiniz. Cross'un mantığını ben mi yanlış anlıyorum dağa tepeye çıkıcaz da hiç mi durmamız gerekmeyecek, ters bi pozisyonda kalınca motoru nasıl devirmeden tutucaz ?
Tolga Can
06 Haziran 2012, 16:33
Bu motorlara uygun orjınal koruma demiri yok. Cross lar için yapılan duz koruma demirinden takmadılar. Koruma demirine para vermeyince boyle oldu sanırım. Servisin ilk taktıgı sekilde cok dar olmuştu. Normal oturus pozisyonunda bile dizlerim koruma demirine degiyordu. Hatta ayagımı firen pedalına koyarken bile degiyordu. Kendim sokup biraz daha yanlara dogru actım. simdi fena degil. Aslında Cross için biraz kotu durdu ama benim için gorunus pek onemli degil. Onemli olan korunmak...
Far konusuna gelince benim farda yukarı bakıyordu. Ayarını sonuna kadar asagıya aldım suan aydınlatma yeterli. İki kişi olunca far yine yukarıya vuruyor ama sorun olacak kadar degil..
CB125 incelemesinde bu demiri yerden yere vurmuşlardı. Kaza anında diz kapaklarını parçalar diye. Çünkü dize dediğin gibi çok yakın. Neyse sağlık olsun.
Mondial Süper motoların koruma demiri çok güzel, 3 motora koruma demiri yapmışlar. Max de yok. Bu kadar da olmaz. Ama diğerlerinin koruma demirinden bulursam alıp takacağım.
Benim farın yukarı bakma sebebi motoru çökertmemden kaynaklı galiba, Mondial bunu hesababa katmamış. Üstün mühendislik harikası olmuş motor.
Neyse türk zekası ile halledeceğiz. Avrupalı olsa çoktan mahkemeye vermişti :pr: Motor sıcaklığı benim canımı çok sıkıyor. Alev alev yanıyor blok. Bu ne sıcaktır yaw :pale:
Bugün çağlayan mondial'de bu motorun üzerine oturdum, çok yüksek be abiler benim boyum 1.82 inanın iki ayağımın da ucuyla yere basıyorum. Motosiklete binerken ayağımı hiç yere sürüyerek gitmem neredeyse durur hızda ayaklarım peg'dedir ama arazide bata çıka gidilen yollarda dengenizini bi kaybettiniz mi ayağınız boşa giderse tepetaplak yerdesiniz. Cross'un mantığını ben mi yanlış anlıyorum dağa tepeye çıkıcaz da hiç mi durmamız gerekmeyecek, ters bi pozisyonda kalınca motoru nasıl devirmeden tutucaz ?
Beniö boyum 170 kardeş, nerdeyse pigme sayılırım. :P
Benim sadece bir ayak ucum yere değiyor. Yinede tepe dağ geziyorum. Hiç mi düşmedim. Düştüm bu pazar.
Tümseğe denk geldim. Yere 50 cm vardı. Mecbur motoru yan yatırdım. Ayağım yere değdi. Ama motoru tutmaya pazularım dayanamadı. Bende yere bıraktım.
Zevkli oluyor be düşüp kalkmak. Kirlenmek güzeldir. :bounce:
duracelll
07 Haziran 2012, 23:53
http://d1206.hizliresim.com/y/7/7mf3x.jpg
Arkadaşlar bende yeni aldım. Bu ilk motorum daha önceden hiç motor tecrübem yoktu. Aklımda hep bir enduro model vardı ama fiyatı yüksek olduğu için hep hayalimde kalmıştı. Extreme Max ı görünce açıkçası şekline vuruldum aldım. Şu an için kullanımından genel olarak memnunum ama forumda da söylendiği gibi ufak tefek problemler var. Umarım firma bunlara çözümler sunar. onlar bize çözüm sunana kadar kendi başımızın çaresine bakacağız.
-Far bende de havaya havaya bakıyordu tamircide plastik malzemeden dikdötgen iki ayak yaptık, üzerine bir vida deliği birde uzun bir oyuk açtık, vida deliğinden farın ayağına vidalayarak sabitledim, diğer yatağı da gövdeye bağlayarak aşağı bakmasını sağladık, ama biraz fazla aşağıya bakıyor bu seferde, ona bir ayar daha çekmem lazım, sonuç idare eder, en azından önümü görüyorum,(yakın çekim resim almadım sonra paylaşırım)
-Ama şu çamur problemini çözecek yorumlara ihtiyaç var.Bu gün aklıma çamurluğu ters çevirmek geldi ama olmaz heralde.
-Birde araziye giderken yanımaza alacağımız techizat vs için çantaya ihtiyacım var, uygun bir çanta bulan varsa paylaşırsa sevinirim.
tcs
08 Haziran 2012, 00:36
@duracell hayırlı uğurlu olsun. motorun far ayarına okadar uğraşmaya gerek yoktu. Ben motoru servise götùrdüğümde 5 dakikada ayarladı usta farı hîç bir aparat takmadan . Yani orjinal ayarı var diye tahmin ediyorum tekrar hayırlı olsun .
Tolga Can
08 Haziran 2012, 12:20
Duracell hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. bir kişinin daha eklenmesi beni çok sevindirdi. Arada bir foto paylaşında Max bölümü şenlensin yaw :)
Üst yazıda aynı sorunu resimli olarak bende paylaştım. Koltuğun altındaki kutu çok küçük sadece alyan takımı sığıyor. heybe çanta alayım dedim. iki yana uygun değil.
Arkadaşlarımın kappa çantaları var. Bizim arka koltuğun üstüne olacağından eminim. bana olur dediler ama takıp denemedim. denersemde sizinle hemen paylaşırım.
Bu sabah küçük bir aksilik yaşadım. Marşa 3-5 kez bastım almadı. Üstünde branda da vardı. hayırdır dedim zaten işe geç kaldım. Sakın beni bu halde bırakma dedim. içimden :pale:
Uyku sersemi etrafını bir dolandım. Millet acaba bir şey mi yaptı diye. Egzozdan içeri sıçan girdi de tıkadı mı acaba dedim. Senaryo çok tabiii :P
Ayaklık müşürünü iptal etmiştim. Servis onun çıkışını gizli kilit adı altında anahtarlı yaptı. Soketi çıkarınca motor çalışmıyor. Acaba o mu çıktı dedim. yok oda sağlam.
En son bujinin üzerine bastırdım. Tekrar denedim. çalıştı hay ben senin dedim :P mutlu son .
Extreme kullanıcıları gün içersinde yaşadıklarınız paylaşırsanız. güzel olur. Kullanıcı sayfası biraz pasif kalıyor yada ben çok online kalıyorum.
Kalın sağlıcakla
---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:15 ----------
Bu iki çantadan birini almayı düşünüyorum. Benden önce alıp deneyen olursa foto paylaşsın lütfen.
http://www.feyizoglu.com/Kappa-TKW-744-Su-Gecirmez-Rulo-canta_46732.html#0
http://www.feyizoglu.com/Depo-ustu-canta-cok-Amacli_47061.html#0
gezgin_33
08 Haziran 2012, 19:03
http://d1206.hizliresim.com/y/7/7mf3x.jpg
Arkadaşlar bende yeni aldım. Bu ilk motorum daha önceden hiç motor tecrübem yoktu. Aklımda hep bir enduro model vardı ama fiyatı yüksek olduğu için hep hayalimde kalmıştı. Extreme Max ı görünce açıkçası şekline vuruldum aldım. Şu an için kullanımından genel olarak memnunum ama forumda da söylendiği gibi ufak tefek problemler var. Umarım firma bunlara çözümler sunar. onlar bize çözüm sunana kadar kendi başımızın çaresine bakacağız.
-Far bende de havaya havaya bakıyordu tamircide plastik malzemeden dikdötgen iki ayak yaptık, üzerine bir vida deliği birde uzun bir oyuk açtık, vida deliğinden farın ayağına vidalayarak sabitledim, diğer yatağı da gövdeye bağlayarak aşağı bakmasını sağladık, ama biraz fazla aşağıya bakıyor bu seferde, ona bir ayar daha çekmem lazım, sonuç idare eder, en azından önümü görüyorum,(yakın çekim resim almadım sonra paylaşırım)
-Ama şu çamur problemini çözecek yorumlara ihtiyaç var.Bu gün aklıma çamurluğu ters çevirmek geldi ama olmaz heralde.
-Birde araziye giderken yanımaza alacağımız techizat vs için çantaya ihtiyacım var, uygun bir çanta bulan varsa paylaşırsa sevinirim.
Hayırlı olsun....
Mengu16
08 Haziran 2012, 19:13
Bu motosiklete bayiide binince ilkokul 1. sınıf yazında bana alınan 24 jant 18 vites bisikletim aklıma geldi, orta demirin üzerine sünger kaplamıştık anca öyle iki ayağım yere değiyodu durunca :)
duracelll
08 Haziran 2012, 21:41
tcs, Tolga Can ve Gezgin 33 teşekkür ederim.
Geçende bende geldim moturun başına basıyorum basıyorum çalışmıyor. Marş dinamosunda sıkıntı yok sağlam vuruyor. Orasına burasına bakarken baktım ayaklıktaki müşür oksitlenmiş, takılı kalıyor, sonra sıcak suyla oksiti temizleyip, bir güzel yağladım şimdilik sıkıntı yok.
Servis akü tahliye borusunu tam müşürün yanına kadar uzatmış, aküden gelen tahliye suyu direk müşürü oksitlemiş. Çözüm borunun ucunu hafif uzaklaştırıldı.
Ayrıca geçen hafta çıktığım yaylada zevkle gezdim. Daha önceden bisikletle çıkardık ama canımızda çıkardı. Bu kadar zevkli olurmuymuş yaaaa.
Mengu16
09 Haziran 2012, 22:24
Bu motorun iç lastikleri ne alemde ? Dış lastikleri yuanxing marka, çin malı olarak bile duyulmamış bişey, o çok önemli değil de, iç lastikleri sibob kesen oldu mu hiç ? benim mondial hyena'mın ön-arka orjinal iç lastikleri kısa sürede sibob kesti de Mondial umarım bu x-treme-max'da düzgün bir iç lastik kullanmıştır.
Mengu16
10 Haziran 2012, 20:54
İyi akşamlar arkadaşlar.
tcs
11 Haziran 2012, 01:14
Merhaba arkadaşlar motor a 97 oktan benzin aldım yanlışlıkla 97 oktanın yanına durdum benzinci de bişey olmaz dedi sizce zararlı mı ? Zararlıysa bidaha almayacağım .
gezgin_33
11 Haziran 2012, 13:01
Hiç bir sey olmaz. 97 oktanı da rahatlıkla yakar. Kullanım klavuzunda yakıt cinsi yanlış hatırlamıyorsam 93 ile 97 oktan arasında bir deger vermişti.
Seko
11 Haziran 2012, 13:34
Merhaba arkadaşlar motor a 97 oktan benzin aldım yanlışlıkla 97 oktanın yanına durdum benzinci de bişey olmaz dedi sizce zararlı mı ? Zararlıysa bidaha almayacağım .
Birşey olmaz ama sen yine de 95 ile devam et.
tcs
11 Haziran 2012, 23:36
Buda benim max :)
http://b1206.hizliresim.com/y/c/7sy5m.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Mengu16
11 Haziran 2012, 23:43
Beyler hiç iç lastik patlatanınız var mı söylemediniz ? daha doğrusu sibob kesen var mı ?
cenkito
12 Haziran 2012, 12:19
hayır ben sibob kesme olayı ile karsılasmadım
daha tam anlamıyla araziye de cıkmadım belki cıkınca bişeyler olabilir
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO