Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Tolga Can
09 Ekim 2012, 11:11
Birol@ Bana da lastik ağır geldi. Hidrolik olayını dikkate alacağım.
honda@ orta ayaklık senin zevkine kalmış ama ağırlık yapar. Ben çanta demirlerini bile sökmek istiyorum. Ama düştüğümde iyi korudu o yüzden pek çıkarmak da istemiyorum. Frenleri ara ara pompala zamanla oturur. Biraz km ve dur kalk yap. Motor kısmına doğru sağ tarafta egzoz koruması var. Onun vidalarını ya değiştir yada iyice sık. Sonra nereye gitti bu koruma diye kara kara düşünme :P
Gezgin33@ Haklısın dostum. Bugün bir cırt kelepçe atarım. Dün yağmurlu havada eve gittim. Teker beni korkuttuğu kadar çıkmadı. Ara ara test ettim. 50-60 km hızla giderken pompaladım. Kayma falan yapmadı. Arka dişliyi bende değiştirmek istiyorum. Biraz tork lazım.
forzaBJK
09 Ekim 2012, 11:20
@honda; bende Giresun daglarinda gezdim 3 hafta bu yaz, kolay alıştırsın daha önce motor kullandıysan düz yol dısında. Yaz'dan yaz'a motora biniyorum, daha önce jawa lazer'e gittiğim yerlerden MAX ile gittim ve 500km sonra iyice alıştım, zaten bu da yeni motora alışana kadar gereken süredir. Bitirsin zaten ama durman gerektiğinde yeri iyi secmelisin arazide, en temizi sol ayağını yere indirebilecegin ve dolayısı ile sag ayağına frenin üstünde durabilecegin yer seç.
Arka fren şöyle ki tek basında kullanıldığında tehlikeli olmasından ziyade fren esnasında motorun ağırlığı on tekere aktarıldığından ve arka lastiğin on teker kadar yolu kavramayip fren gücünü asfalta aktarma gücü azamize dusmesindendir - bundan dolayı da tehlike teşkil edip kitlemeye yakın olur. Fren esnasında arka fren ile ön frenleme yapıp daha sonra ön fren ile asıl durma/yavaşlama ısını yapmak lazım - arka freni bırakmadan hafifletmek lazım. Arazide ve özellikle uçurumu yollarda yanlış fren anında allah korusun felakete dönüşür!
Benim boyum da bu arada 180 ve dediğin gibi sorun var gibi, fakat doğru teknik ile sorun yok - motoru hafif yan eğersek mesela oluyor :)
halil alihan
09 Ekim 2012, 11:25
arka dişliyi benimde 45 yapasım var ve bugün cem arkadaşımızla beraber ustaya gidiyoruz alt motoru modifiye etmek için çok para istedıler ama garantı verıyor adam 140 yaparsınız rahat diyor üçreti ise 850 türk lirası :)
Tolga Can
09 Ekim 2012, 11:42
yuhh; Çok para, Maxin üstüne koyup 250 cc makina alırsın dermişim :P ( ikinci el temiz )
Bana hız değilde tork lazım. Eğer yaptırma yoluna giderseniz. Şu yapım aşamalarını da fotoğraflayın. Bizimle paylaşın.
En azından çalışmayı görelim. Kullanıcı kısmında birde modifikasyon görüntüleri yer alsın. :cat:
cenkito
09 Ekim 2012, 12:44
yaptıracagımız usta bu işten yani yarışlara cg hazırlamaktan hayatını kazanıyor, dediğine göre belli sırları varmıs
yani fotograf cekmemize hos bakmayacaktır. yada yapacagı seyleri tam yapmayabilir
benim kendi görüşümde ikinci el 250 lik makinadan ziyade oynanmıs sıfır kendi motorum yönünde olurdu.
bende oynama yapmayı düşünüyorum ama para :pr: mevzuatı erteletiyor
Tolga Can
09 Ekim 2012, 12:59
Her aşamayı kaydetmeyin sizde, Eski motor, yeni motor yaparsınız :P
Şunu Mordor dağında usta bi 250 cc yapsında, bizde görelim. Performans nasıl oluyormuş.
halil alihan
09 Ekim 2012, 18:25
hastayı yatırdık hastaneye cumartesi alacaz kıydık paraya artık adamların motoronu bindim kendi yaptıklarına ben zapt edemedim o kadar kı tork var :)
hondacbr1100xx
09 Ekim 2012, 19:36
@tolgacan, tamam yarın sıkacagim vidaları. Fren'de dediğin gibi zamanla oturur inşallah.şu an görevini %20 ancak yapıyor. @forza, aynen kardeşim, sol ayağı iyi yere denk getirmek gerekiyor. Daha önce 5 farklı 125 cc kullandım, az çok kötü yollarda'da kullandım. Ama bu motor onlardan çok farklı. Dediğin gibi dikkatli ve uyanık olmak gerekiyor. Ve fren konusunda'ki tespitin doğru. Arka fren genelde kitleme yapıyor tek başına. Önceki motorlarımda bizzat yaşadım ve akla alınmayacak kadar uzun mesafe kızaklamıştım. Ama tabi zamanla çözdüm olayı. --* arkadaşlar şu an asıl sorun dar alanlarda dönüş yapamıyorum. Gidon mesafesi dar dönmüyor. Tamirci arkadaşım bindi ve torpilemek lazım dedi. Yoksa düşersin bu şekilde dedi.
Tolga Can
09 Ekim 2012, 20:01
- Durmalarda ve frenlemelerde her zaman sol ayağın yere yakın olsun.
- Durduğunda sol ayak yerde, sağ ayak frende olmalı, bu şekilde kendini alıştır. Sağ ayak alıştırırsan ön freni ani sıkmak zorunda kalırsın ve kayıp düşersin (Tiyo)
- Gidonu ben sana değiştir dedim. Orjinal gidon iyi değil. Cross gidon al.
- Frenlerin %50 yinede tutması lazım. Başka motorlara göre kıyaslama, bunun frenleri o kadar da değil, Servisle paylaş, balata sorunu çıkmasın. :P
Tolga Usta da çözümler bitmedi. Lastiğinizi 130-90-18 mi yaptınız. Hidrolik hortumu kopar diye mi korkuyorsunuz. Kelepçenin yönünü değiştirin. Çırta gerek kalmasın. :bounce:
Böyle daha şık ve derli toplu oldu. Mondial Argecileri, mühendisleri sokaktan mı topluyor acaba ? Böyle montaj yapsan ölür müsün ?
Mondial de işe girip bu firmaya yürü ya kulum yapacağım :queen:
http://e1210.hizliresim.com/12/9/dt9y6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
hondacbr1100xx
09 Ekim 2012, 20:25
Lastiğin sağa sola fazla dönmemesi acaba gidon ile mi ilgili ? Bana sanki başka birşey gibi geldi . Sen daha iyi bilirsin. Siz aldığınızda'da böyle miydi ? Birde arka kuyruk'dan plastik sesi geliyor kat kat diye.
forzaBJK
09 Ekim 2012, 22:27
@honda; hangi sayfada bilmiyorum ama birisi o manevra kısıtlığını ele almıştı ve ön tekerin sağa sola dönmesini sınırlayan ve şasiye değen takozları kaydırarak çözüme gitmişti. plastik sesi arka farları ve plakayı tutan aksamdan gelebilir, bende komple vidaları gevşemişti, el ile yukarı aşağıya oynat boşluk var mı.
@tolga; mühendisin bir bildiği vardır sanırım :) fren hidroliği can'dır, aksamdaki bir aksilik allah korusun can'a mal olabilir.. hidrolik borularını dışa vermeme nedeni motorun kullanım alanı olarak arazi de dahil olması ve dolayısı ile dal, taş ve düşme sonucu zarar görme ihtimalini aza indirmektir..
lastik 10 numara dursa da motora uygun değildir, lakin kılavuz veya teknik bilgi kağıdında 4.6 lık genişlik yaziyor.. büyük lastik aynı zamanda da diğer özellikleri etikler, senin örnekte hidrolik borusu gibi vs. sanırım motoruda zorlar.. 4.6 inç yaklaşık 120lik lastiğe tekabül ediyor ve şıklık konusunda en az şu an ki kadardır ayrıca ön görülen teknkik normların sorun teşkil etmeyecek derecede dışında olması avantajdır sanırım..
gözünü seveyim dikkat et
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 02:41
Forza@ bu extreme sayfasında'mi vardı o takoz olayı. Bende o şekilde çözüm bulabilirim belki.hakikaten lastik hiç çok az dönüyor. Dar yerlerde ileri geri on kez git gel yapmak zorunda kalıyorum.
Tolga Can
10 Ekim 2012, 12:37
Honda@ bir arkadaşımız gidonun altındaki demir çubukları törpü ile düzlemişti. Sende öyle yapabilirsin. Tek tek sayfalara bakman lazım. inşallah istediğin gibi bir çözüm olur.
Forza@ Recep kardeşim ; Ben zaten hortumu dışarı vermedim. Foto açısından sana öyle geliyor. Maşanın üstünden gidiyor. Eskisine göre daha sağlıklı oldu.
Lastik evet kalın oldu. Bana göre motoru daha da ağırlaştıracak ama yere sağlam tutunacak. Dişli ile oynayıp bir şekilde tork elde etmem lazım.
hakan gibi motor modifiyesine de gidebiliriz. Kasası çok güzel ama motor kısmı tırt :santa:
Kardes yanlis anlamada 150cc cross motorda 17 on dislinin ne isi var sonucta sen bu motorla arazide dolasiyorsun bastin mi topragi kazmasi lazim son hizi artsa ne olacak
Kardeş silindir 65.5 üst kapakta 200cc oldu bunun için değiştirdim. 16 (orjinal)dişliyi tekrardan takacağım motor bağırıyor ama ne yapim debriyaj canımı çok sıkıyor varsın bağırsın 5. viteste 80 km hızla giderken vites at diye basbas bağırıyor motor ((: ama arazidede 2-3 cü vitesten aşağıda inmem oda ayrı bir heyecan yaratır bende (: hadi hayırlısı bakalım
bu arada akşama dişliyle beraber sis farlarınıda takmayı düşünüyorum iş yerinden erken çıkabilirsem tabi foto çekip burada paylaşacağım.
iş yoğunluğundan dolayı araziyede çıkamaz oldum acayip canım sıkkın yaaw...
Tolga Can
10 Ekim 2012, 14:08
Hakan bakalım hangimiz sis farlarını önce takacağız.
Benim sis farları da hazır ama daha takmadım. Daha doğrusu bağlantılarını iş yerinden bir abimiz yapacak.
Elektrikçinin işini elektrikçiye bıraktım :P , Ben el attım mı illaki başıma iş açarım. :mrgreen:
gezgin_33
10 Ekim 2012, 16:11
Tolga Usta da çözümler bitmedi. Lastiğinizi 130-90-18 mi yaptınız. Hidrolik hortumu kopar diye mi korkuyorsunuz. Kelepçenin yönünü değiştirin. Çırta gerek kalmasın. :bounce:
Böyle daha şık ve derli toplu oldu. Mondial Argecileri, mühendisleri sokaktan mı topluyor acaba ? Böyle montaj yapsan ölür müsün ?
Tolgaaa Verdigim fikir ise yaradı yani. Bak fren hortumun kalın lastik olmasına karşın yeterince guvende duruyoru. Saglıcakla kullan..
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 18:50
Arkadaşlar arka kuyruktan gelen sesi kesebilen var mi ? Bu arada arka fren yavaş yavaş oturuyor.yalnız arka fren diskini kontrol ederken arkada paslanan bir iki vida canımı sıktı, ama güldüm geçtim..demek 2 günde'de paslanan vida varmış ehehe. Birde vites'de iken çalışmıyor motosiklet. Daha önceki motorlarım çalışıyordu. Ilgincime gitti doğrusu.
Tolga Can
10 Ekim 2012, 19:50
Tolgaaa Verdigim fikir ise yaradı yani. Bak fren hortumun kalın lastik olmasına karşın yeterince guvende duruyoru. Saglıcakla kullan..
Senin uyarın işe yaradı. Gerçi aynı gün iş yerinden bir arkadaş da aynı şeyi söylemişti. Çırt yerine kelepçe yönünü değiştirdim. Çok daha güzel oldu. Maşa üzerinde duruyor.
Arkadaşlar arka kuyruktan gelen sesi kesebilen var mi ? Bu arada arka fren yavaş yavaş oturuyor.yalnız arka fren diskini kontrol ederken arkada paslanan bir iki vida canımı sıktı, ama güldüm geçtim..demek 2 günde'de paslanan vida varmış ehehe. Birde vites'de iken çalışmıyor motosiklet. Daha önceki motorlarım çalışıyordu. Ilgincime gitti doğrusu.
Plaka kuyruğu çok yakın duruyordur. Plakayı geriye doğru biraz esnet, arada 1-2 cm boşluk olsun. Ordan da gelebilir ses.
1. Vites de olsa da çalışması lazım. Bizim motorlarda öyle dandik bir huy yok. Çalışırken N boşa geçmez sadece :P , Benim motor 1 vites de çalışıyor.
Ama çok nadir o şekilde kullanıyorum. Normalde N de iken çalıştırırım. Arka frene basmam gereken yerlerde sadece 1. vitesde çalıştırıyorum.
Birde sadece 2 vida değil bi kaç vidanın daha paslanmasını bekle, vidaları paslanmaz ile değiştirirsen sorun kalmaz. Hep ufak tefek masraflar, biraz can sıkıcı ama zamanla sana hobi gibi gelir.
forzaBJK
10 Ekim 2012, 20:29
Sanki ilk baslarda sadece N de çalışıyordu gibi geliyor bana, hatta hatırlıyorum kuzenler çalıştırmaya çalışınca "boşa alın çalışmaz" dediğimi hatırlıyorum, daha sonra 1'de de çalıştırdığını biliyorum ama, şaşırmıştım viteste çalışmıyordu çünkü. :)
Arkadan gelen ses fren ve arka sinyal aksamin gevsekliginden değil mı sizde? Bende sorun oydu.
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 20:31
Tolga@ fatura bile almadım bayii'den. Posta ile gelecek dedi. O yüzden plaka'm yok şimdilik. Ama dediğini anladım. Plaka takılan aparatı diyorsun galiba esnet diye? Bir de Arka sağ sinyal egzoz'a çok yakın. Inşallah sıcaktan yanmaz. Elimle biraz bastirdigim zaman değiyor egzoz'a.
forzaBJK
10 Ekim 2012, 20:36
Motorun manevra yeteneğini arttırmak için spiral yardımıyla fotograflardaki isaretli yerleri törpüleyebilirsiniz. Faydasını görüyorum.https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/177750_10151072426328945_1936566005_o.jpg
Manevra sınırlama olayında sayfa 19'da erenbaris arkadas yukardaki sekilde çözüme gitmiş.
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 20:38
Forza@ evet aynen 1. Viteste çalışmıyor. Yani hiç elektrik gitmiyor. Ayaklık açıkken marş vurur ama çalışmaz. Bu öyle değil. Hiç tepki yok. Marş vurmuyor. Arka'dan gelen sesi çözemedim. Giderken arkaya dönüp bakıyorum ama tespit yapamadım henüz. Ama senin de dediğin yerleri kontrol ederim. Sende ki ses onlardan mi kaynaklanıyordu.
drumstar
10 Ekim 2012, 20:47
Tam motor almak için aydın merkeze gitmeye hazırlanırken babam arayıp motorun gelmiş seni bekliyolar dedi, ben de bi hışımla çıkıp servise gittim. sağolsunlar kutusunu bile açmamışlar ben gelmeden :) İnce ince, yavaş yavaş topladım motorumu kendi ellerimle :) aldım geldim eve ama tahmin ettiğimden daha yüksek çıktı :) ilk dönüşte böyle bi azcık gidiyo gibi oldu ama tuttum :queen: şimdi de çektim atölyeye sabah olmasını bekliyo :) hadi bi de foto atayım
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/385665_4730490106152_302202045_n.jpg
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 21:01
Hayırlı olsun kardeş. Bende pazartesi aldım ama üstüne ilk binen bi aptal kurye oldu. Tuttu motoru deniyor aklınca. Bi on metre gitti geldi. Güya ilk kez sıfır motor aldık ama binen başkası oldu. Para'yi kredi kartına çektirmese idim hemen orda kapora'yi yakar vazgecerdım motoru almaktan. Ama fazla abartmaya gerek yok dedim. Allah kaza bela vermesin.
drumstar
10 Ekim 2012, 21:05
o kadardan bişey olmaz bence :) teşekkür ederim size de hayırlı olsun :)
jokercan
10 Ekim 2012, 21:15
Merhaba;
Forumda çok aktif değilim çünkü mondial beni çıldırttı! :pr:
Ön Grenajdan (far tarafı) ses geliyor.
Zincirden ses geliyor, usta yağladı gevşekliği aldı yinede olmadı artık en son boşveer böyle bin bişey olmaz alışcaksın böyle sorunlara dedi.
VE BUGUN SON OLARAK : Su bizim üzerinde durduğumuz jant telleri var ya hani çok sağlam olması gereken tellerr. 1 i degil 5 i değil 8-9 tanesi dokunsam uçacak, okadar gevşek.(ön teler) Ben bu motorun canını çıkarmıyorum crossta kullanmıyorum. Nedir bu sıkıntı be abiler :D
sorularıma geçeyim: akord(t) ayarını usta 30 tl ye yaparım dedı, iyimidir? (Mondial servisi)
Birde grenajdaki mondial yazısını nasıl sökerim. Kırmız ıolan bölümün değilde sadece yazının sökülmesini istiyorum?
Bildiğiniz iyi bir usta varmı burda?
Ayrıca antalyada başka xtreme ci varsa görüşmek isterim.
forzaBJK
10 Ekim 2012, 21:28
@drumstar; hayırlı olsun! kaza görmeden kullanmak nasip olur inşallah.. motorun sıfır halini görürken kendi motorumun hali aklıma geldi.. ne tırsmıştım valla ne yalan söyleyim.. sırf websitesinden ve fotolardan görüp beğenip almıştım, ilk canlı gördüğümde tırsıtım - yüksek! büyük! siyah! korkunç! vs. :)
500km filan sürdü alışmam, sonra döktürmeye (!) başladım, hem kullanım açısından hemde vida açısından.. tolga şimdi kesin kafa sallayacak fakat aman gözünü seveyim - ki @honda sanada geçerli - sürüş öncesi ve sonrası hayati önem aksamlarını kontrol edin; özellikle lastiklerin sağlamlığnı - çivi tiken yırtık vs. - ve fren aksamını - patlak, sıvı kaçırma, aksamların vidalarını bilhassa diskin üzerinde bulunan balata aksamını. Forumda iki kullanıcının başına geldiği için - bir defasında ön fren balata aksamın bir vidası düşmüstü ve zor araziden sadece arka fren ile idare etmek zorunda kalmıştı - kendi başıma ise arka fren balata aksamın vidası düşmesiyle devre dışı kalmıştı.
@honda arkadan gelen ses bahsettiğim gibi o düzeneğin gevşemesinden geliyordu (fren, arka sinyal ve plakayı tutan arka aksamın muhtemelen vidaların düşmesinden veya gevşemesinden) lastik ile sarmalayıp tutturmuştum ve ses kesilmişti..
başka gelen bir ses ise özellikle iniş aşaıya gaz vermeden yaptığım sürüşlerde zincirin gevşek olmasından dolayı maşaya çarpmasından kaynaklanıyordu.
jokercan
10 Ekim 2012, 21:48
@Tolga Abi su megafon olayını merak ettim. Kullanabliyomusun, motora kolay monte ediliyormu? ve nerden bulablirim. Tabiikidebenimde amacım trafikte yapmak değil bunu :)
hondacbr1100xx
10 Ekim 2012, 21:53
Forza@ akşam üstü dikkatimi çekti arka frene basınca arka fren mekanizması sağa doğru birkaç milim kıpırdıyor. Herhalde gevşek biraz. Neyse hepsini yarın yapacağım inşallah
Tolga Can
11 Ekim 2012, 10:21
Tolga@ fatura bile almadım bayii'den. Posta ile gelecek dedi. O yüzden plaka'm yok şimdilik. Ama dediğini anladım. Plaka takılan aparatı diyorsun galiba esnet diye? Bir de Arka sağ sinyal egzoz'a çok yakın. Inşallah sıcaktan yanmaz. Elimle biraz bastirdigim zaman değiyor egzoz'a.
Plaka yoksa tek tek deneyeceksin. Vidaları sıkacaksın. Normalde plaka takılan çamurluk ile plaka bir birine yakın olduğu için giderken çarpıyor. Plakayı biraz esnetince ses gidiyor.
Sinyal erimez korkma, bizde de yakın. 4.000 km 4 ay oldu erimedi. Sana başka hiç bir şey olmaz. Genelde sıfır olduğu için vites geçişleri bunu yapar. Bence vites zamanla oturur. Ondan sonra vitesde de çalışır. Ayaklık müşürünü iptal edin. Motor çalışırken hem ısınır. Hemde sen üstünü başını korumaları giyersin.
@Tolga Abi su megafon olayını merak ettim. Kullanabliyomusun, motora kolay monte ediliyormu? ve nerden bulablirim. Tabiikidebenimde amacım trafikte yapmak değil bunu :)
Hepsiburada.com dan 3 farklı siren ve hapörlör özelliği ile aldım. 25 Tl tuttu. Sol taraftaki depo korumasının hemen altına sığıyor. Fotolarda görmüşsünüzdür.
Sesleri ve hapörleri ilk başta güzeldi ama ondan sonra benim hoplama ve zıplamalarından sonra sesde gidip gelmeler oldu. Milletin bol olduğu yerde garip garip sesler çıkardığından bende çinde öğrendiğim bir topuk darbesi ile yaşamına son verdim. Artık hayatta değil. Araziye hardcore takılmayacaksan ve trafikte kulllanmayacaksan eğlencesine al. Ama yasak burdan söyleyeyim.
başına iş alırsın. Biri gelir polisin olduğu yerde düğmeye basar. Ben trafikte kullanmıyorum desende anlamazlar alırlar motoru, yapıştırırlar cezayı :D
Bende motoru çok sert kullanıyorum ama akord ayarı ilk kurulumdan beri hiç yaptırmadım. Sadece bir kere zincirim attı. Onu da kendim hallettim.
Şu an için tüm vidalar yerinde bir aksilik de yok. Hatta zorlarken göt üstü bile düştüm ama motor hala sağlam :P
Drumstar@ motorun tekrar hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Benim ki de bir zamanlar böyle ışıl ışıldı :P
Hondacbr1100xx@ Aslında hata sendeymiş. Binme kardeşim dese binemezdi. Bende öyle şeylere o dk larda çok sinir olurum. Parayı ben verdim ben bineceğim.
Aslında kafa yorulacak bir şey değil. 10 mt yada 1 km gitse ne olur. Gitmese ne olur. Asıl düşseydi mesele olurdu. Sende hayrını gör.
gezgin_33
11 Ekim 2012, 10:41
Merhaba;
Forumda çok aktif değilim çünkü mondial beni çıldırttı! :pr:
Ön Grenajdan (far tarafı) ses geliyor.
Zincirden ses geliyor, usta yağladı gevşekliği aldı yinede olmadı artık en son boşveer böyle bin bişey olmaz alışcaksın böyle sorunlara dedi.
VE BUGUN SON OLARAK : Su bizim üzerinde durduğumuz jant telleri var ya hani çok sağlam olması gereken tellerr. 1 i degil 5 i değil 8-9 tanesi dokunsam uçacak, okadar gevşek.(ön teler) Ben bu motorun canını çıkarmıyorum crossta kullanmıyorum. Nedir bu sıkıntı be abiler :D
sorularıma geçeyim: akord(t) ayarını usta 30 tl ye yaparım dedı, iyimidir? (Mondial servisi)
Birde grenajdaki mondial yazısını nasıl sökerim. Kırmız ıolan bölümün değilde sadece yazının sökülmesini istiyorum?
Bildiğiniz iyi bir usta varmı burda?
Ayrıca antalyada başka xtreme ci varsa görüşmek isterim.
Bence 30 tl kord ayarı için fazla. hele bunu servis yapacaksa ucretsiz bakımda yapmalı. Daha olmassa al eline kucuk bir anahtar yavas yavas kendin yap konol ederekten. Her tel için gevsekliginin yarısını al. Yani iki tur cevirince sıkısıyor ise sen bir tur cevir. Diger bir tur icinde karşısındakini cevir. Bir telin iki karşılıgı var.
1 Sago sola yalpa yapmaması için hemen yanındaki tel.
2 Zıplama yapmaması için cemberin tam karşısındaki tel. Bunaları kontrol ederek yavas yavas sıkıstır. Hiç bir sorun olmaz....Bir ara Bemin arka jantı butun telleri saz teli gibi gevsemişti. Kendim hallettim.
Tolga Can
11 Ekim 2012, 10:59
30 TL gerçekten çok. Bizim burda servis 50 TL alıyor.
Yağ değişimi (1 LT yağ), Hava filtresi temizliği, Zincir temizleme ve yağlama, Vidaların kontrolü, Jant kontrolü, Lastik hava kontrolü, A.Z ye her şeyi kontrol ediyor.
Gezgin33 dediği gibi kendin yap daha iyi, Ben mekanik arıza çıkarsa diye servise gidiyorum. Gerçi her gittiğimde motora bir ilave oluyor. Adam da şaşırıyor :P
Arkadaşlar dün akşam 23:00 a kadar uğraşıp sis farlaımın montajını bitirdim benim çok hoşuma gitti birde ön dişliyi tekrardan 16'yı(orjinal dişli) taktım..(:
http://imageshack.us/a/img802/6200/img20121011085452.jpg
Aşağıdaki fotoda açma kapama düğmesi kırmızı daire içerisinde olan diğer beyaz görünen mavi daire içerisindekide flaşör devresi
http://imageshack.us/a/img826/2950/111nbv.jpg
Aşağıdaki resimde kırmızı daire içerisindekiler sinyal lambası olarak kafa grenajına yapıştırdım renk ise gün ışığı rengi hafif sarı yani
bu şerit ledi sis farının etrafına yapıştıracaktım ama kısa sürede uçlarından geri atacağı için grenaja yapıştırmak zorunda kaldım
http://imageshack.us/a/img694/9126/222te.jpg
yorumlarınızı bekliyorum NASIL OLMUŞ?
Tolga Can
11 Ekim 2012, 14:27
Benden önce davranmışsın hakan ;
Dün akşamda benim takımlar bitmişti. Ama arkadaş benden önce davranıp kendi motoruna takmış.
Benim takımların işine bugün bitecek. İnşallah bugün montajını yaparım. Yoksa o da yarına sarkacak.
Ben Amasitörlerdeki kedi gözünü çıkarım. Oraya montajlamayı düşünüyordum. Ancak kafa yanında da güzel durduğunu gördüm.
Alien predatör gibi olmuş :P , Ledler biraz işi bozmuş. Bence sade hali daha güzel. Ben sisleri fara bağlamayı düşünüyorum. Gece gündüz her daim yansın. :cat:
Benden önce davranmışsın hakan ;
Dün akşamda benim takımlar bitmişti. Ama arkadaş benden önce davranıp kendi motoruna takmış.
Benim takımların işine bugün bitecek. İnşallah bugün montajını yaparım. Yoksa o da yarına sarkacak.
Ben Amasitörlerdeki kedi gözünü çıkarım. Oraya montajlamayı düşünüyordum. Ancak kafa yanında da güzel durduğunu gördüm.
Alien predatör gibi olmuş :P , Ledler biraz işi bozmuş. Bence sade hali daha güzel. Ben sisleri fara bağlamayı düşünüyorum. Gece gündüz her daim yansın. :cat:
Sİnyal lambası çok önemli önündeki-yanındaki vatandaş senin nereye döneceğini görmesi lazım. ledler benimde hoşuma gitmedi ama daha iyi bir yer bulana kadar şimdilik böyle kalacak
sis lambanın elektriğini direk aküden aldım far ile beraber yanarsa hoş olmaz diye düşündüm biri sarı biri beyaz (: ama far ampülünüde beyaz yaparsan güzel olabilir osramın nigth blue serisi ampülü var bir bak istersen buna. benim flaşör devresi 4-5 farklı şekilde yakıyor sisleri video çeker burada paylaşırım inşallah (:
Tolga Can
11 Ekim 2012, 15:31
Sen sinyalleri sökmüşsün bak, ben bunlara dikkat etmedim. Sende haklısın. Amasitörlere bağlasan güzel durur. Biz 2 motorda öyle yaptık.
Sarı beyazdan çok bana yolu göstersin yeter. iş çıkışı çok karanlık sapa yerlerden gidiyorum. Birde karşıdan araba gelince görüşüm iyice azalıyor.
Helede iyi aile çocuğu uzunları yakmışsa tamamen kör oluyorum. O yüzden benim işimi görsünde. isterse rengarenk olsun hiç önemi yok :P
gezgin_33
11 Ekim 2012, 18:12
Guzel calışma olmuş. Elleriine saglık.
halil alihan
12 Ekim 2012, 00:22
Arkadaşlar fatihin sis lambaları çok hoş olmuş ve çakarlarıda muhteşem yanıyor biraz önce denedik ben çok begendım en kısa zamanda bende yaptıracam aynısından bu arada motoruma 200 cc zongshen kople alt motor aldım ve montajını yaptırdım 65,5 piston atıldı motorum şu anda sıfır ve 230 cc oldu rodaj süresinde 500 km boyunca fazla zorlamıcam ama motoru zapt edemiyorum tork çok fazla bunu fark ettım mondial görümünlü zongshen 230 cc motorum var artık
bu işlam bana 1.300 tl mal oldu
@ocalh o yamaha amblemini nerden aldın güzel durmuş : )
hamzasimsek
12 Ekim 2012, 02:51
yeni 150 max sahibi arkadaşa hayırlı olsun diyorum...
1-2 haftadır ugruyamıyordum kusura bakmayın, cross almamı tavsiye eden arkadaşlara çok teşekkür ederim...
dün motor alırsam gideceğim dediğim Samsa Çavuş türbesine gidip dua ettikten sonra şu toprak yolu takip edip kaybolayım dediğim yolda atlam zıplama çamura saplanma toprak yol teçrübesini yaşıyarak yaklaşık 60 km yol yaptım çok güzel bir teçrübe oldu benim için bir baraj gölünün üstünde yol bitti bisikletcilikten gelen huyumla geldiğim yoldan geri dönmiyerek tarlaların içinden geçerek kendi yolumu çizdim biraz ileride balık tutan dedelerle biraz sohbet edip en kısa yolu öğrenip evime sağ salim döndüm...
Çok hoş güzel bir duygu bu sizlerle paylaşmak istedim bu tarz motorla yol bitmemesi çok güzel, şehirler arası yolda 50kmle giderken rüzgar korkutsada toprak yolda yolunu bilen katıra binmek kadar güvenli geldi bana :)
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374169_166563393481724_1114915775_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/487578_166563443481719_1899870198_n.jpg
Arkadaşlar fatihin sis lambaları çok hoş olmuş ve çakarlarıda muhteşem yanıyor biraz önce denedik ben çok begendım en kısa zamanda bende yaptıracam aynısından bu arada motoruma 200 cc zongshen kople alt motor aldım ve montajını yaptırdım 65,5 piston atıldı motorum şu anda sıfır ve 230 cc oldu rodaj süresinde 500 km boyunca fazla zorlamıcam ama motoru zapt edemiyorum tork çok fazla bunu fark ettım mondial görümünlü zongshen 230 cc motorum var artık
bu işlam bana 1.300 tl mal oldu
Halil Fatih kim? ben hakan karıştırdın(:
Arkadaşlar Halilin motorunu dün akşam test ettim benim motor silindir ve üst kapak farklı ve önceki halinden %50 daha güçlü Halilin motoru benim motordan şuanki halinden yani %50 daha güçlü kıyaslamayı yapın artık ve şuan rodajdaki hali bu 500 km den sonra nasıl olur tahmin edemiyorum inanın (: ben kullanırkan çok keyif aldım
---------- Post added at 09:43 ---------- Previous post was at 09:40 ----------
@ocalh o yamaha amblemini nerden aldın güzel durmuş : )
Adana Camgöz motordan aldım depo grenajlarındaki büyük arka kuyruk ve kafa grenajındakiler ufak ve orjinal amblemler fiyatı tanesi 2 tl
Yeni motor alanlar ve alacak olanlar hayırlı olsun bu motordan pişman olmayacaksınız garanti ediyorum (: gücü tatmin etmeyebilir bi müddet sonra ama 220 tl civarında masraf yapılırsa mevcut gücü %50 arttırırsınız bilginize..
Tolga Can
12 Ekim 2012, 12:49
Arkadaşlar fatihin sis lambaları çok hoş olmuş ve çakarlarıda muhteşem yanıyor biraz önce denedik ben çok begendım en kısa zamanda bende yaptıracam aynısından bu arada motoruma 200 cc zongshen kople alt motor aldım ve montajını yaptırdım 65,5 piston atıldı motorum şu anda sıfır ve 230 cc oldu rodaj süresinde 500 km boyunca fazla zorlamıcam ama motoru zapt edemiyorum tork çok fazla bunu fark ettım mondial görümünlü zongshen 230 cc motorum var artık
bu işlam bana 1.300 tl mal oldu
Hayırlı olsun kardeşim. Kullanırken oluşan güzellikleri ve aksilikleri bizimle de paylaş olur mu ?
hatta şu motorun bir fotoğrafını paylaşırsan çok güzel olur. 1.300 TL de çok para olmuş yawww :(
Çok hoş güzel bir duygu bu sizlerle paylaşmak istedim bu tarz motorla yol bitmemesi çok güzel, şehirler arası yolda 50kmle giderken rüzgar korkutsada toprak yolda yolunu bilen katıra binmek kadar güvenli geldi bana :)
Hamza manzarası güzel yerlerde görmek isteriz maxi :P , Bol bol fotoğraf çek. bizimlede paylaş. Gözümüz gönlümüz açılsın.
Motordan zevk almana sevindim. Fazla hardcore takılma, benim gibi çakılırsın. Ufak ufak zevk almaya bak. Çanak yavaş yavaş düzeliyor.
yeni tekerleri c.tesi kumda pazar günüde yaylada deneyeceğim. Burdan foto ve video paylaşımı yaparım.
Bu arada motoru arkadan alçaltan oldu mu hiç. yaydan. indirebiliyor muyuz. Ben ön amasitörlerden 5 cm çökertmiştim ama yeni teker takınca yine uzadı.
Yüksek motoru bir yandan seviyorum ama yolda olmadık yerlere denk gelince sorun oluyor. Bir yandan da süper moto yapasım geliyor. hem yere yakın hemde sportif olur diyorum.
Ama lastikleri yeni aldım. Herhalde biraz öldürene kadar binerim. Boşa zırt pırt masraf yapmamak lazım. arada yeni tekerimle çok aksiyon yaşıyorum. heyecanlı oluyor.
yaya çizgileri ve yoldaki tırtıklara girdikçe göt sağa sola atıyor. İnşallah bir gün kafa üstü inmeyiz. Aralardan geçerken.
hamzasimsek
12 Ekim 2012, 13:13
teşekkürler genelde birileri yoksa yanımda pek fotoğraf cekmem ama sırf sizlerle paylaşmak amaçlı çekiyorum artık güzelde oluyordur işallah, pek sert kullanmıyorum ama toprak yol gördümmü dalıyorum patika falan, yolumdanda geri dönmeyince güzel anlar kalıyor geriye :)
bu motor dağda bayırda tanımak zor çok değişiyor çok güzel...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
birde şunu paylaşmak isterim tabiki zevkler tartışılmaz ama bu motor sade halinde daha güzel bence ben sade haha doğal ve karizma buluyorum, sis fari gercekten bir fonksiyona hizmet ediyosa buna bişey denmez ama bu motor için yapılacak modifikasyon çigerden olmalı yani gücü yükseltmek sanki bu makinenin tek modifikasyonu gibi duruyor...
Belkide yakından görsem fikrim değişir bende takabilirim ama bu hali daha iyi...
Tolga Can
12 Ekim 2012, 15:35
Sade hali evet daha güzel, Zaten cross motorda fazlalık her zaman sökülür. Ağırlık yapmasın diye.
Ama ışık lazım arkadaş, bu motorun aydınlatması çok kötü, ben işten 20:00 da çıkıyorum. Yol güzergahımda adam gibi aydınlatma yok. tın tın giden biri de değilim.
öyle olsa ekobis alırdım. Karşıdan biri gelince yol görüşü düşüyor. Hele birde karşıdan denyo uzunları yakıyorsa hepten bom bok oluyor.
Benim arka çanta demirleri de zırh gibi motoru sağlam düşürdüm ama hiç bir şey olmadı. O olmasaydı. Egzoz yamulur. yan kapaklarda kesin kırılırdı.
http://d1210.hizliresim.com/12/d/dvmnw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://d1210.hizliresim.com/12/d/dvpls.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://d1210.hizliresim.com/12/d/dvpm3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Serdarom
12 Ekim 2012, 20:06
Arkadaşlar ben hondacbr1100xx. Bu yeni üyeliğim. Motosiklet'im 100 km oldu. Havalar'dan fazla kullanamıyorum. Dün arka kuyruk kısmın'dan gelen sesi kesmek için tüm cıvataları sıktım. Ufak bir ses geliyor gene ama çözemedim nedenini. Ayaklık müşürünü iptal ettim. Bu arada arkada.ki sesi keseyim derken motorda'ki tüm cıvataları sıktım. Iyi ki de sıktım. Arka dişli'de ki 5 vida'dan 2'si ni elimle çevirecek kadar boldu. Diğerleri'de eh ışte idi. Genel olarak şu plastik korumalar zincir koruması sinyaller ve bilimum bayağı bir cıvata çok gevşek idi. Zincir'i biraz gevşettim çok sıkı idi. Sıra geldi şu gidon'da ki takozu torpi yapmaya. Manevra'yi çok ama çok kısıtlıyor. Torpi kesinlikle şart.
halil alihan
12 Ekim 2012, 20:38
hakan dostum birazda fatih ol 1300 tl verınce hafıza böyle oluyor borcu ödeyim ALLAHIN izniyle hayata geri dönecem bugun bıraz araziye cıktım zorlamadım motoru şuan çamurlu yarın yıkayıp resim çeker atarım nete :)
Tolga Can
12 Ekim 2012, 22:32
Serdar@ zincirin boşluğunu çok almasaydın. üstüne binince ağırlığından yine gerilecek. Bu sefer koparırsın.2 cm gevşek olsun. Sağlam tozup gezdikten sonra sen yine sağına soluna bir bak.
Ayaklık müşürünü iptal etmen iyi olmuş. Ayaklık müşürünün çıkışını ters bağlayarak gizli anahtar yaptık. Soketten çıkardığım zaman motosiklet hiç çalışmıyor.
Halil@ şu motorun fotosunu acayip merak ediyorum. 1 dk performans videosuda paylaşsaydın süper olurdu. Şöyle tozu toprağı atarken.
motora da fazla abanma arıza açarsa kalan hafıza da gider. az para değil :P
Serdarom
12 Ekim 2012, 23:04
Tolga@ çok gergin idi gevşetme gevşettim.zincir resmen dümdüz duruyordu. Ama 2 cm boşluk yok. Daha az var.arka maşa'da çizgi ile gösterilen yer 7. Çizgi'de duruyor işaret çizgisi. Aslında haklısın. Oturunca'da geriliyor. Yarın gene bakacağım oturarak.
Serdarom
13 Ekim 2012, 19:42
Bu arada 20 lira ile 120 km gittim ve bitti benzin. Ortalama 16.5 kuruş'a tekamül ediyor. Ve ilk 120 kilometrem idi bu.normal mi acaba? Motor açılınca düşer mi biraz yakıt ? Bu gece de zam geliyor bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
Subap vurması yeni olduğundan midir ? Bayağı kulağa geliyor. Ilk 1000 km'mi subap ayarı gerekiyordu?
Tolga Can
13 Ekim 2012, 22:23
Serdar 16 krş normal, benim ki 4250 km de ve hala aynı krş yakıyorum. 40 TL ye dolan depo gerçi şimdi 50 TL doluyor. Senin vücut ağırlığın ile o zincir biraz daha gerilecek.
Eğer çok gergin yaparsan zinciri koparırsın. hafta sonu demedim. Yine harıl harıl çalıştım. hakan benden önce sis farlarını takınca başka bir iş yapmaya karar verdim.
Önce ibrahim için acerbis ön çamurlukları yüklüyorum. Turuncu olan süpermoto çamurluğu beyaz olan ise cross çamurluğudur.fiyatları da yazman isterdim ama unuttum. üç rakamlıydı :P
Evet şimdiden bi günde rahat dur be kardeşim dediğinizi duyar gibiyim ama arge için dünyaya gelmişiz kardeşim biz ne yapalım. Bitmedi devamı gelecek. Coming Soon :queen:
http://b1210.hizliresim.com/12/f/dx6cg.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6d9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Arka tekeri bildiğiniz gibi değiştirmiştim. Bugün ön tekeri acord yaptırım onu da değiştirdim. Motorun şekli şemali değişti.
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6dz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6fd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Geçenlerde bildiğiniz gibi totomun üstüne düşmüştüm. Kappa çantam fırlayıp gitmişti.
Bugün firmada beyin fırtınası yaparak çantayı tamir ettik. Eskisinden daha sağlam olmadı ama en azından alt tablaya 70 TL vermek zorunda kalmadım.
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6gz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6js.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Daha önceleri derede gezerken kayalara çarptığımı hatırladım. Motor elimde kalmadan karter koruma yapayım dedim.
Bakalım sizin hoşunuza gidecek mi ?
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6qn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6r5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO