Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
BerkayGünönü
23 Nisan 2015, 13:10
Yazın 1 max daha geliyor Ereğliye :bounce:
Mehmet Turan
24 Nisan 2015, 01:39
http://i.hizliresim.com/ogYlq9.png (http://hizliresim.com/ogYlq9)
cenkito
24 Nisan 2015, 22:58
arkadaslar bugunlerde biraz kaşımtım tutuyor galiba :)
motoru biraz sert kullanıyorum, bugunlerde, 1 de 45 gördükten sonra 3 de 80 i de gördüm
allahdan fazla suratten korkum var da tapa gaz denemem olmuyor.
saglıcakla kalın
:cat:
AttilaXtreme
25 Nisan 2015, 08:19
arkadaslar bugunlerde biraz kaşımtım tutuyor galiba :)
motoru biraz sert kullanıyorum, bugunlerde, 1 de 45 gördükten sonra 3 de 80 i de gördüm
allahdan fazla suratten korkum var da tapa gaz denemem olmuyor.
saglıcakla kalın
:cat:
Aman abicim, elimizde bi ytane Cem ustamız var, başkaca da bişeyimiz yok. Aman dikkat. :)
cenkito
25 Nisan 2015, 14:51
Aman abicim, elimizde bi ytane Cem ustamız var, başkaca da bişeyimiz yok. Aman dikkat. :)
cok sagol Attila abim benim,
dediğim gibi yuksek hızla işim yok ,
yok ama arada orta halli deneyesim geliyor bugunlerde :)
CompanERROR
25 Nisan 2015, 16:59
cok sagol Attila abim benim,
dediğim gibi yuksek hızla işim yok ,
yok ama arada orta halli deneyesim geliyor bugunlerde :)
ya nası 80 görüyor 3te benim full hız yokuş aşağım ancak 110 :D :pr:
sdirer
25 Nisan 2015, 17:23
ya nası 80 görüyor 3te benim full hız yokuş aşağım ancak 110 :D :pr:
bakarsan bağ bakmazsan dağ oluur... :P
Cem'in motor aslında komple azdırılmış durumda ama o çok uysal biniyor hayvana :)
CompanERROR
25 Nisan 2015, 17:56
bakarsan bağ bakmazsan dağ oluur... :P
Cem'in motor aslında komple azdırılmış durumda ama o çok uysal biniyor hayvana :)
viagra koyuyor depoya öyle benzin alıyor diye duydum :D (Cenkito efsanesi 1/2)
sdirer
25 Nisan 2015, 19:11
yok yok ben başka duydum: kalp çarpıntısı olanlara doktorların verdiği nitrogliserin haplarından yolda 2 kutu bulmuş. her depoya 1 tane atıyormuş. ee haliye patlıyor yani..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
benim xtremeyi alınca ben bu fikri bir deneyeyim.. :pl: sonrada buum..
cenkito
25 Nisan 2015, 21:41
arkadaslar benim max standart değil :joker:
210 cc modifiye, 250 lilik debriyaj tası var, bu tas da arka dişliyi 40 diş takmayla esdeger.
ama gecen ki ön fren temizlik maceram pek randıman vermedi. bugun tekrar hem üst hemde alt merkezi söktüm
az sonra temizlik-bakım tekrar baslayacak.
fırat cenkito efsanesi iyi ama 1/2 ne olaki :)
bu arada bir sonraki yag değişiminde castrol power 1 racing 10W/50 deneyecem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
http://i.hizliresim.com/yMm0dM.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------
3 yılın sonunda ön fren pistonlarında nikelaj kavlaması olmus,
http://i.hizliresim.com/yMm6o7.jpg
http://i.hizliresim.com/Wn4q9N.jpg
söktüm temizledim yarın geri takınca son durumu yazarım
by*cambaz
25 Nisan 2015, 22:05
arkadaşlar pazartesi furş takımım ve sol amortisör siparisim geliyor.furs takımını değişirken göbek bilyaları için hangi gres yağı kullanmam gerekir.fark eder mi?
cenkito
25 Nisan 2015, 22:08
kaucuklu tabir edilen yuksek dayanımlı gress kullan bence
BerkayGünönü
25 Nisan 2015, 22:45
Bugün benim motorumun eski sahibi ozgranl ile birlikte günü birlik Kerpe seyahati yaptık. Dönüşte Şile limanında fotoğraf çektirelim dedik. http://i.hizliresim.com/MEX1Gg.jpg
serdar8787
25 Nisan 2015, 22:52
arkadaşlar navigasyon cihazımı formatladım ve çalıştı sonunda
dün hız ölçümü yaptım... dijital gösterge 107-109 hız gösterirken navi 100 hız gösteriyor, bilginiz olsun (zaten nerdeyse her araç kilometre saati 4 ile 6 km/h fazla gösteririr)
cem ustam düşüncelerimiz aynı demek, bende 3 gün önce 10-50 motorsiklet yağı sipariş verdim, benim şahsi düşüncem... 10-40 biraz fazla ince geliyor, 10-50 bence daha fazla koruyucu ve yüksek sıcaklıklarda 10-40 kadar incelme yapmaz
bazi arkadaşlardan ve internetten edindiğim bilgileri toplayarak motorsikletlere özel üretiliş yağın kat kat daha mantıklı ve faydalı olduğunu anladım (debraj ve dişli açısından)... petronas-syntium yağları Formula 1 ve mercedez dtm yarışlarında kullanılan yağlardan biriymiş, yani nekadarda türkiyede çok bilinmesede fiyat ve performans olarak çok kaliteli bir yağ
http://www.hepsiburada.com/liste/petronas-syntium-moto-4t-10w-50-1lt-motor-yagi-/productDetails.aspx?productId=otvarp05&categoryId=26005
http://images.hepsiburada.net/assets/OA/300/OA_4120085.jpg
bugün sıfır arka çemberi ön çemberin rengine boyadım
önce hafif zımpara
http://s5.postimg.org/ohm5ie29j/20150424_212530.jpg (http://postimg.org/image/tt1233oc3/full/) http://s5.postimg.org/lyvv3yr5j/20150424_212540.jpg (http://postimg.org/image/rztk11drn/full/) http://s5.postimg.org/eo4y5l053/20150424_212639.jpg (http://postimg.org/image/huzhp7kkz/full/)
birinci kat boya
http://s5.postimg.org/7v4l9b9br/20150424_213917.jpg (http://postimg.org/image/pxxo0j56b/full/)
http://s5.postimg.org/hbpt273sn/20150424_213946.jpg (http://postimg.org/image/kikclto8j/full/)
ikinci kat boya
http://s5.postimg.org/epevz01yv/20150425_221124.jpg (http://postimg.org/image/ils7uzmyb/full/)
http://s5.postimg.org/x8t6cnlkn/20150425_221150.jpg (http://postimg.org/image/3tni3nh0z/full/)
ve en son kat vernik sprey boya atılacak, pazartesi boyalar gelir devamını paylaşırım
original kadar dayanıklı olacağını sannetmiyorum ama vernikle biraz daha dayanıklı olacaktır
porsche911tt
26 Nisan 2015, 00:14
Petronas büyük bir şirkettir, malezya menşeili, arabada oto için olan yağını kullanıyorum, motosiklet yağını da güvenle alabilirsiniz.
cenkito
26 Nisan 2015, 17:31
ön fren işi tamamdır, ilk günkü gibi saglıklı konuma geri döndü.
CompanERROR
27 Nisan 2015, 09:16
ön fren işi tamamdır, ilk günkü gibi saglıklı konuma geri döndü.
Helal sana. Ben anlamadım ama fren niye temizlenir ki :D benimki 130 yapsın diye kadırga düşünüyorum ya 250gy
cenkito
28 Nisan 2015, 00:55
Helal sana. Ben anlamadım ama fren niye temizlenir ki :D benimki 130 yapsın diye kadırga düşünüyorum ya 250gy
kadırga hikaye, dip gaz son nefesinde belki o hızları görür, ki o parayı haketmiyor.
rks de benim hosuma gitmiyor.
illa güç ve hız istiyorsan titresimde sorun olmaz dersen 1000-1500 liraya motoruna 250cc cg blok takarsın olur biter
ama suana göre titresimde artar, tabi hız ve güç te.
CompanERROR
28 Nisan 2015, 10:24
kadırga hikaye, dip gaz son nefesinde belki o hızları görür, ki o parayı haketmiyor.
rks de benim hosuma gitmiyor.
illa güç ve hız istiyorsan titresimde sorun olmaz dersen 1000-1500 liraya motoruna 250cc cg blok takarsın olur biter
ama suana göre titresimde artar, tabi hız ve güç te.
6100TL sıfır motor 250cc hemde nasıl hak etmez :D
porsche911tt
28 Nisan 2015, 12:10
Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
Carbondioxid
28 Nisan 2015, 12:14
Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
Elinize sağlık işin özetidir , bu sebeblerden çifte dabanca ile takılıyorum sm/cross takım , 1 gövde 2 ayrı karekterde motor vesselam.
İbrahim
28 Nisan 2015, 14:11
Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
Bende genel olarak 80-90km duruma göre 60 lara düşüyorum yolda ama 90kmden sonra ağır bir şekilde anca 100 civarına çıkıyor buda sollamak gerektiğinde büyük sıkıntı oluyor. Nadiren güvenli bulduğum noktalarda 105 civarına çıktım test amaçlı. Önümde 90-95km civarı bir hızda giden büyük bir taşıt olduğunda ben araya epey mesafe bırakıyorum ama nadirende olsa afedersiniz kıcımın dibine kadar girmiş bir araba yüzünden tedirgin oluyorum. Bir an önce kurtulmak istiyorum oradan ama malesef bu her zaman gerçekleşemiyor gaz açıyorum yeterli hıza çıkamıyor gazı kesemiyorum yavaşlayayıp yol veremiyorum geçmiyorda beni ortalama 3 metre geride çarpacak bir ara omuz hizamdan baktığımda tamponu neredeyse dibimde görmüşlüğümde var. Asfaltta gitmek çok korkutucu hakikaten :D o şoförüde suçlamıyorum bir araba bir arabayı belki o kadar yakın takip edebilirde ben 2 tekerliyim arkadaşım ani fren yapsam kayabilirim sen dalgın olursun fren yapamazsın çarpabilirsin üstümden geçersin az düşünsenya :)
Sırf bu yüzden acaba cc mi arttırtsam azıcık bende diye bilgi,fikir topluyorum ve soruyorum :D bizim motora 67 lik silindir varmı bu 250 mi oluyor? birkaç saat önce biryerden fiyat aldım sadece silindir değiştirecekmiş 250lik olacakmış :sunny: bunun doğruluğu nedir? ben sadece silindirle bile 200 olacağını düşünmezken garip.
CompanERROR
28 Nisan 2015, 14:20
Bende genel olarak 80-90km duruma göre 60 lara düşüyorum yolda ama 90kmden sonra ağır bir şekilde anca 100 civarına çıkıyor buda sollamak gerektiğinde büyük sıkıntı oluyor. Nadiren güvenli bulduğum noktalarda 105 civarına çıktım test amaçlı. Önümde 90-95km civarı bir hızda giden büyük bir taşıt olduğunda ben araya epey mesafe bırakıyorum ama nadirende olsa afedersiniz kıcımın dibine kadar girmiş bir araba yüzünden tedirgin oluyorum. Bir an önce kurtulmak istiyorum oradan ama malesef bu her zaman gerçekleşemiyor gaz açıyorum yeterli hıza çıkamıyor gazı kesemiyorum yavaşlayayıp yol veremiyorum geçmiyorda beni ortalama 3 metre geride çarpacak bir ara omuz hizamdan baktığımda tamponu neredeyse dibimde görmüşlüğümde var. Asfaltta gitmek çok korkutucu hakikaten :D o şoförüde suçlamıyorum bir araba bir arabayı belki o kadar yakın takip edebilirde ben 2 tekerliyim arkadaşım ani fren yapsam kayabilirim sen dalgın olursun fren yapamazsın çarpabilirsin üstümden geçersin az düşünsenya :)
Sırf bu yüzden acaba cc mi arttırtsam azıcık bende diye bilgi,fikir topluyorum ve soruyorum :D bizim motora 67 lik silindir varmı bu 250 mi oluyor? birkaç saat önce biryerden fiyat aldım sadece silindir değiştirecekmiş 250lik olacakmış :sunny: bunun doğruluğu nedir? ben sadece silindirle bile 200 olacağını düşünmezken garip.
İlk paragrafını aynen yaşıyorum o yüzden bazen hız gerekli. Olmazsa olmaz oluyor bazı durumlarda
porsche911tt
28 Nisan 2015, 14:39
Krank değilmeden 174cc olur 67 pistonla. Hesabı hacim:piston yarı çapınınkaresi x pi (yani 3.14) x krankın silindir içindeki salınım uzunluğu yani h v(hacim) :rkare x pi x yükseklik(h)
67 piston için :33.5x33.5x3.14x49.5=174cc 49.5 orjinal krankın uzunluğu krank değişmeden sonuç bu, krankı da çok büyük alırdan biel kolu silindire değer 200lük krank alınmalı, aslında krankın biel kolu pernosu biraz merkezden dışa alınınca yolu uzamış oluyor, hazır 200lük krank biraz daha ağır tabi
CompanERROR
28 Nisan 2015, 15:41
Krank değilmeden 174cc olur 67 pistonla. Hesabı hacim:piston yarı çapınınkaresi x pi (yani 3.14) x krankın silindir içindeki salınım uzunluğu yani h v(hacim) :rkare x pi x yükseklik(h)
67 piston için :33.5x33.5x3.14x49.5=174cc 49.5 orjinal krankın uzunluğu krank değişmeden sonuç bu, krankı da çok büyük alırdan biel kolu silindire değer 200lük krank alınmalı, aslında krankın biel kolu pernosu biraz merkezden dışa alınınca yolu uzamış oluyor, hazır 200lük krank biraz daha ağır tabi
Zeka fışkırıyor yeminnen. 10yıl okusam yine anlamam şu hesaplamayı asfjklas ama 174 cc olması güzel olur süper olur hatta
porsche911tt
28 Nisan 2015, 16:13
Silindir büyüyünce, sıkıştırma artacağından motorun düzeni bozulacaktır, belli bir zaman sonra arıza veriyor yapmışken 200lük setle yapmak lazım.
xtremelife
28 Nisan 2015, 16:37
2500 Tl bütçeyle temiz bi xtreme bulabilir miyim acaba ?
13yolcu
29 Nisan 2015, 00:34
Bizim motora uygun daha uzun ön çamurluk hangi marka modellerde var bilgisi olan varmı? Biraz kurcaladım interneti ramzey in uyuyomuş sanırım doğrumudur ?
İbrahim
29 Nisan 2015, 09:35
2500 Tl bütçeyle temiz bi xtreme bulabilir miyim acaba ?
Aşağıda ilk sayfada en düşük 3.200 gördüm ama şans.
http://www.sahibinden.com/motosiklet-mondial-x-treme-max
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Silindir büyüyünce, sıkıştırma artacağından motorun düzeni bozulacaktır, belli bir zaman sonra arıza veriyor yapmışken 200lük setle yapmak lazım.
Teşekkürler :) o kadar rodajıylada uğraştım bari orjinal haliyle devam edeyim
cenkito
29 Nisan 2015, 13:55
arkadaslar silindir hacim arttırma hem genişlikle hemde uzunlukla olur
silindir uzunlugunuda krank belirler
yani krank değişmeden silindiri ne kadar genişletirsenizde ancak bir yere kadar
piyasada 150 cc kranka göre 65,5 mm olarak standart silindir var
oda 166 cc yapar, 67 mm ye ben denk gelmedim tornada vs 200 luk olan kısaltılabilir ancak ugrasmaya degmez
silindir hacimlerine benzetme olsun
http://wwwcdn4.wyattresearch.com/wp-content/uploads/2014/07/photo-coke-classic.jpg
tamirciler 150 nın silindirini genişletmeyle hacminde cok artacagını sanıyor ancak sadece kendini kandırıyor.
klasık cg lerde
100 ve 150 cc de krank mesafesi 49,5mm dir
200 cc lerde krank mesafesi 62,2 mm
250 cc lerde genelde 65mm yada 66,2 mm dir.
silindirler ise
150 cc için 62mm
200 cc lerde 63,5 mm
250 cc diye gecen motorlarda 67 mm dir
(250 cc diye anılan cg ler zaten 223 yada 232 cc dir)
yani bu tamirciler orjınal 150 cc ye 62 yerine 65,5 yada 67 takılınca 200 yada 250 cc olacagını söylüyorlar
aslında en fazla ve sadece 166 yada 174 cc civarına cıkıyor, tabi orjınal krankla
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------
bu arada piyasadaki 250 cc diye anılan 67,70,72 mm silindirler geniş kartel diye tabir edilen
farklı silindir saplama mesafesine sahip urunlerdir
max ın kartele uymazzzz.
Carbondioxid
29 Nisan 2015, 14:07
77 x 53.6 mm piston verelim, hemde harbi 249cc 4 valf + su soğutma çift fan , 23nm tork, 27+hp , kozmetiği yok mağara adamı gibi Hanzo'dur adı.
Süpermoto takımı dakınca, yakışıklı jön kesiliyor , tabii biraz ilgiye muhtaç, :queen:
3gün sonra satıştan çekeceğim dünyayı sağıma ay2ı soluma verseler boş ^^
Küçük ilçe yedek parça için 3-4 gün bekle bende usandım, gerçi bütün modellerde aynı durum hattta bazı caponlarda 2 hafta belki 1 ay sürüyor yurt dışından temin.
Hasılı kelam , hamd olsun yaradana , hiç olmamasından eyidir:cat:
BerkayGünönü
29 Nisan 2015, 22:27
15 Gün oldyu parçalar halen ulaşmamış aradım müşteri hizmetlerini gidon yok dediler. Yok gelecek geldi bilmem ne yapacaz haftaya cuma size gönderecez. bu nedir arkadaş ya tiksindim resmen. Adamlar ups kargo ile çalışıyor o da haftada 1 gün geliyormuş. ..cem böyle işi
Sana başıma gelen olayı anlatayım. 5 ay önce Max'ım çalındı ve bulunduğunda bir takım masraf oluşmuştu(560₺) nihayetinde havalar kötü olduğu için parçaların siparişini vermemiştim ve ustamın dükkanında yatıyordu motor. 2 hafta önce parçaları sipariş verdiğimizde "gidon ve akü yan grenajı" eksik gelmişti. Fabrikayı arayıp sorduğumda stokta olmadığını ve yurt dışından sipariş verildiğini söyledi kadın( Sibel Hanım ). Ve nihayet 2 gün önce siparişler elimize ulaştı. Ustamın söylediğine göre yurtdışından değil, İzmir'de bir servisten tedarik etmiş fabrika. Nasıl oluyor da koskoca fabrikada gidon ve grenaj kalmıyor anlam verebilmiş değilim ama sonunda parçalar geldiği için mutluyum.
porsche911tt
30 Nisan 2015, 21:31
Arkadaşlar bugün biraz araziye çıktım, bu ön amortisörler sizde de mi sert bendeki maxta mı sorun var, olması gereken esneklik yok,bir crosstan beklenmeyecek kadar odunsu his veriyor. Bendeki sorunluysa bi çaresine bakacam. Motul fork oil siparişi verdim, bi bakımdan geçireceğim zaten ama, sizinkilerde de durum aynı mı cross dediğin frene basınca biraz pusar,bizimki bendeki kendi bildiğini okuyor.asfaltta bile adam gibi çalıştığı yok, motor daha 5 bin küsürde.
by*cambaz
30 Nisan 2015, 22:28
bende furs takımını değiştirken şansa amortisörlere bir bakayım dedim sol amortisör bildiğin tas gibi olmuş 1-3cm esniyor.diğeri normal sekilde esniyordu.söktük baktık pompa mekanızması bozulmus.benim anlamadığım sadece arazide sertliğini hissettiriyordu.yolda frene basınca cekme falan yapması gerekmezmiydi.sonuçta hiç esnemiyor.buarada mondial servis rezalet.galiba 8 gün olacak hala amortisör siparisim gelmedi.8 gündür yatıyor motor
CompanERROR
30 Nisan 2015, 23:35
Kardeş valla parça konusu dert. Üstüne üstlük 18tl kargo ücreti vereceğim. Gidonu iptal ettim Universal takacam ama diğer parçalar mecbur. Yani en iyisinde. 27tl kargo ücreti cepten çıktı. X treme satılsın pulsaar çekeceğim bir rane
Mehmet Turan
01 Mayıs 2015, 03:03
Arkadaşlar bugün biraz araziye çıktım, bu ön amortisörler sizde de mi sert bendeki maxta mı sorun var, olması gereken esneklik yok,bir crosstan beklenmeyecek kadar odunsu his veriyor. Bendeki sorunluysa bi çaresine bakacam. Motul fork oil siparişi verdim, bi bakımdan geçireceğim zaten ama, sizinkilerde de durum aynı mı cross dediğin frene basınca biraz pusar,bizimki bendeki kendi bildiğini okuyor.asfaltta bile adam gibi çalıştığı yok, motor daha 5 bin küsürde.
Bende X treme max ın amortisör sertliğinden şikayetçiyim. İlk motorum küçücük jantlı 125 lik bir scooter dı ondan geçince bayağı konforlu geldi fakat bir cross için fazlasıyla sert hissettiriyor ama asfaltta kullanırken otomobillerin 5-10 la geçtiği kasislerden ayağa kalkıp 40-45 le geçebiliyorum. :queen::flower::thumleft:::haapppy:
porsche911tt
01 Mayıs 2015, 10:59
Amortisör yağını bi arkadaş 1.7 pet bardak demişti, ölçü kabına ayarlayıp döktüm tamı tamına 300ml geldi, demekki 300 alıyor.bu kadar sert olmaması için ince yağ kullansam keçe belki kaçırır diye güvenemedim, motul light-medium ince orta arası 10w yağ aldım,300ml koyup deneyeceğim, yine sert olursa 250 ye düşüreceğim, arazide bakıyorum, adam gibi içe girdiği falan bile yok,adamlar supermoto olarak tasarlamış herhalde.
cenkito
01 Mayıs 2015, 17:49
Bende X treme max ın amortisör sertliğinden şikayetçiyim. İlk motorum küçücük jantlı 125 lik bir scooter dı ondan geçince bayağı konforlu geldi fakat bir cross için fazlasıyla sert hissettiriyor ama asfaltta kullanırken otomobillerin 5-10 la geçtiği kasislerden ayağa kalkıp 40-45 le geçebiliyorum. :queen::flower::thumleft:::haapppy:
genelde max ın amortisörlerin sert olmasından sikayet ediliyor,
ama ben önden de arkadan da cok memnundum taki arka patlayana kadar :) masraf cıktı
mehmet turan sen max la kasıslerden 40 45 ile gecmekten bahsediyorsun
ben babamın honda ps150 si ile ayaga kalkıpyakın hızlarda kasislerden geciyorum,
max ı söylemiyorum bile :)
Amortisör yağını bi arkadaş 1.7 pet bardak demişti, ölçü kabına ayarlayıp döktüm tamı tamına 300ml geldi, demekki 300 alıyor.bu kadar sert olmaması için ince yağ kullansam keçe belki kaçırır diye güvenemedim, motul light-medium ince orta arası 10w yağ aldım,300ml koyup deneyeceğim, yine sert olursa 250 ye düşüreceğim, arazide bakıyorum, adam gibi içe girdiği falan bile yok,adamlar supermoto olarak tasarlamış herhalde.
sökmüşken kesceleri vs tum sistemi temizleyip tekrar montaj yapın,daha saglıklı olur
birde bir arkadasın dediği gibi iç amortisörleri de kontrol etmekte fayda var.
daha fazla fikir veremiycem ben hiç o işlere girmedim daha.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
arka amortisör kısaltma , arka taraf alcaltma
nette gezinirken denk geldim,
max ın arka amortisör uzunlugu 34 cm imiş
31 cm ve baska 34 cm lik amortisörler mevcut.
montaj yerleri uyarsa--uydurulursa kullanılabilir
orjınal
http://motokacar.com/site/index.php?id_product=4387&controller=product&id_lang=2
ön yukleme - sertlik ayarlı baska 34 cm lk
http://motokacar.com/site/index.php?id_product=4332&controller=product&id_lang=2
buda 31cm olan
http://motokacar.com/site/index.php?id_product=3679&controller=product&id_lang=2
xtremelife
01 Mayıs 2015, 20:36
Sayın xtrememax kullanıcıları 2500 tl limitim var tanıdığınız bildiğiniz satmak isteyen varsa Antalya'da ikametgah ediyorum , bana ulaşın lütfen ..
by*cambaz
01 Mayıs 2015, 23:40
yag miktarı için 1.7 pet bardak yazan bendim.tabiki iç pompaya kadar sökünce doğru ölçüm olmadığını anladım.pompanın içerisindede bayağı yağ var.pompa mekanızması aynen amortisörün bütün hali gibi.onun içindede yağ segmanı falan var.tabi pompa bozulunca yapacak birsey yok çünkü kapalı mekanizma.spiral ile kesip onuda dağıttık.segman bozuk oldugu için yağ pistondan yukarı kaçıyor ve sıkısıyor.ne asağı ne yukarı hareket edemiyordu.bakalım yeni amortisör siparis ettik ama galiba 9.gün hala gelecek bekliyoruz.mondial servise Allah düsürmesin
benim tek anlamadığım konu sıkısmış olan amortisör frenleme yapınca çekme yapması gerekmezmi.sonuçta iki kisi ile güç uyguluyoruz ama esnetemiyoruz.fakat sürüste biraz sertlik dısında hiçbir problem yoktu.furs takımını sökmeseydim amortisörün bozuk oldugunu kesinlikle anlamazdım
cenkito
02 Mayıs 2015, 00:26
yag miktarı için 1.7 pet bardak yazan bendim.tabiki iç pompaya kadar sökünce doğru ölçüm olmadığını anladım.pompanın içerisindede bayağı yağ var.pompa mekanızması aynen amortisörün bütün hali gibi.onun içindede yağ segmanı falan var.tabi pompa bozulunca yapacak birsey yok çünkü kapalı mekanizma.spiral ile kesip onuda dağıttık.segman bozuk oldugu için yağ pistondan yukarı kaçıyor ve sıkısıyor.ne asağı ne yukarı hareket edemiyordu.bakalım yeni amortisör siparis ettik ama galiba 9.gün hala gelecek bekliyoruz.mondial servise Allah düsürmesin
benim tek anlamadığım konu sıkısmış olan amortisör frenleme yapınca çekme yapması gerekmezmi.sonuçta iki kisi ile güç uyguluyoruz ama esnetemiyoruz.fakat sürüste biraz sertlik dısında hiçbir problem yoktu.furs takımını sökmeseydim amortisörün bozuk oldugunu kesinlikle anlamazdım
cekme yapmamıs olabilir,
frenle aynı yön olmasının da cekme yapmamasında etkili olmus olabilir
selahatttin
02 Mayıs 2015, 11:52
arkadaşlar bi arkadaşımada alacaz ama boyu 1.70 civarı motor yüksek geliyor bu konuda basit bir yol varmı motoru alçaltmak için
porsche911tt
02 Mayıs 2015, 14:36
Arka süspansiyon 34 cm daha kısasını bulursanız 30cm gibi, bide ön süspansiyonu gidonun ordan mesnet civatalarını gevşetip biraz yukarı kaydırırsanız olur, mesnet civatalarını çok sıkmayın, mesneti kırar, döküm alüminyum sıkışmayı pek sevmez, orta karar olsun.
motoyus61
02 Mayıs 2015, 21:43
Arkadaslar merhaba motorum 13000 de . Bu km de sunlari degismenin zamani geldi dediginiz parcalar nedir.
Gecenlerde arazide debriyaj telim kopunca boyle bir soru geldi aklima. Yardimci olursaniz ssevinirim
porsche911tt
02 Mayıs 2015, 22:35
Kilometre halatını çıkarıp yağla, Kilometre redüktörü, ön göbekteki onu yağla, teker bilyalarını kontrol et, jant telleri gevşekse akort ettir, arka maşa saplaması japonlarda gresörlü basıyorsun gresi maxta gresör yok yada ben görmedim, boşluk var ya da yok greslense iyi olur, iyi usta olmassa hazırı bozar yalnız sıvı yağ kullanma ama, motorun durumuna göre subap ayarı yapılabilir,yani genel yağlama yapmak lazım,acil durumlarda gaz halatı kopan arkadaşlar için;rölantiyi iyice yükseltin şehir içine pek girmeden eve götürür, debriyaj halatı koparsa, motoru çalıştırın biraz itekleyin biraz hız kazansın üstüne binin 2 ye atın, devam edin, vites yükseltmek için anlık gazı kısıp hemen vitesi yükseltin gazı geri verin, 1snden az sürede yaparsanız hissetmezsiniz bile, vites düşmek için hızı baya düşürüp yapın, kısa süre böyle kullanmanın motora hiç bir zararı olmaz, vites yıldızı bu kadarlık zorlamadan zarar görmez, ikisi birden koparsa :) gökten bişey yağar diye bir süre yere oturun , gaz pistonuna ip bağlayıp elinizle çekmeniz lazım,debriyaj elle çekilemez.
serdar8787
03 Mayıs 2015, 16:04
cem usta 18 ön cember için millerin uzunluğu tam 180mm (xtreme maxın ön göbeği için), mil başların açıları resimlerdeki gibi yaklaşık 45 derece... ben burgulu mil ve 90 derece olanlardan aldım ve 45 dereceye büktüm, bükmelerin açıları tam ayarlanmazsa yuvalarına tam oturmuyor ve sıkarken sorun oluyor ve darbelerde daha çabuk kırılıyor... millerin kalınlığı size kalmış, ben 5 mm olanlardan taktım daha dayanıklı olsun diye ama şimdi keşke 4 mm olandan taksaydım diyorum çünkü 4 mm olanlar darbelerde daha hızlı kırılacaktır ve aluminyum çembere zarar vermiyecektir, ama yok miller kırılmasın, çember buküldüğünde gider 40 tl ye yenisini alırım diyorsan 5 mm daha mantıklı
http://s5.postimg.org/mydcghjhz/20150503_144546.jpg (http://postimg.org/image/461hcwn3n/full/)
http://s5.postimg.org/vj6o7nto7/20150503_144605.jpg (http://postimg.org/image/rmtcbo8oj/full/)
CompanERROR
04 Mayıs 2015, 12:00
Parçalar Cumartesi günü nihayet geldi işte yeni gidonum :) Rengi baya açtı hoşuma gitmedi desem yalan olur. Ama sualim var.
Ön teker incemi daha sağlıklı kalın mı ?
Selenin en ön tarafında depoya yapışık olan kısım elle çok kolay açılıyor ki zaten gözlede bir aralık belli oluyor o sıkıntımı normaL mi ?
http://i.hizliresim.com/BM47nV.jpg (http://hizliresim.com/BM47nV)
http://i.hizliresim.com/yMRZa9.jpg (http://hizliresim.com/yMRZa9)
porsche911tt
04 Mayıs 2015, 20:21
İnce teker daha sağlıklıdır,unilli 80 90 21 kullanıyorum her alanda memnunum, gidonu ben de değiştireceğim eni daha uzun olması lazım normalde cross gidonun, orjinal gidon cg gidonu gibi, sendeki de geniş sanırım, linki var mı. Geniş gidonun hem yön vermesi kolay hem de yatınca koruma görevi oluyor her şartta daha iyi yani
13yolcu
05 Mayıs 2015, 00:40
Merhaba herkese kolay gelsin öncelikle
Tecrübeli anlayan arkadaşlara sorum olacak geçtiğimiz haftasonu Ankara-Safranbolu gezisi yaptık giderken sorun yaşamadım ama gelirken far patladı.
Karanlığa kaldık o yüzden yer yer uzunları yakıp gittim bi süre sonra önce kısa farım patladı sonrada uzunlar patladı bunlar haricindeki herşey çalışıyordu parklar stop sinyal vs. 10 km arkadaşların farı ile gittim ilk benzinlikte durup söküp yenisini aldım ama çin malıydı(12v 55w H4 far) 1 km gittim gitmedim o da aynı şekil önce kısa patladı sonra uzun far selektör yapar gibi yanıp yanıp söndü 3-5km sonra oda yandı. Baya bi süre benzinlik ışık vs olmayınca yine arkadaşların farından yararlanarak yol aldım sonrada Ankara'ya yaklaştım diye değiştirmedim nasılsa patlar düşüncesi ile. Aşağı yukarı 150 km farsız geldim anlayacağınız. Bugün gidip Mondial'in montajda kullandığı motordan çıkan fardan aldım(philips 12v 35w H4 far) yeniden taktım kısalar yine patladı. Döndüm geri bu kezde 12v 55-60w H4 Osram marka far aldım şimdilik sorun yok ama neden 3 farıda yaktı patlattı anlayamadım. Birde şunu fark ettim dip gaz giderken patlatıyor. Aşırı yüklenmemi yapıyor, dinamodamı sorun var başka bişeymi tahmini olan ya da başına gelen varsa paylaşırsa sevinirim.
ha bir de @companerror gidonu nerden kaça aldın sağlam mı paylaşırsan sevinirim.
porsche911tt
05 Mayıs 2015, 00:56
Sorun konjektör arızası olmalı, görevi şudur, solda statör içindeki sargılar elektrik üretir, devir arttıkça 70-80 volt gibi voltaj oluşur, bildiğin jenertör gibi yani, konjektör bu voltajı 14.4voltta indirir hem aküyü doldurur hem de bize elektrik sağlar, far kısa devre yapsa kablolar yanar öyle bişey yoktur muhtemelen, fara 16 volttan fazla voltaj gelirse patlar, kısa direk gider uzun biraz daha dayanır, %90 konjektör arızası olmalı, akünün + kutup başına gelen kırmızı kabloyu aküden ayırın amaç yanlış ölçülmesin yani akü dolarken düşük görünebilir, kırmızı kabloya gelen voltaj gaz verilince artıyor mu bakılmalı.zaten dip gazda patlıyor demişşin şüpheli kesin gibi, bi ara konjektör bozdum, düşük devirde eve kadar gitmek zorunda kaldım, devir arttıkça voltaj arttığı için kaçak yapıyordur.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO