PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

alpknkc
13 Nisan 2015, 13:05
km normal,
bence 5 km fark için kurcalatma,
rahat calısıyorsa, motor ısındıktan sonra egzosdan çiğ benzin kokusu gelmiyorsa,
ve subap sesi seni asırı rahatsız etmiyorsa daha elletme

Ses rahatsız ediyor abi gerçekten çok fazla geliyor su an alışamadım o sese bı turlu

serdar8787
13 Nisan 2015, 17:00
ben bugün daha önce yazdığım gibi ama bukez ikisinide 0.10 çok hafif sıkı geçme yaptım ve deneme sürüşüne çıktım... ses arttı ama önemli değil motora resmen güç kattı... 3 den 4 atarken motorda bir itme güçü hissediyorum... 1 ile 3 vitesi söylemem gerek yok zaten :cat: (bu arada önceden benim subap aralıklarına 0.10 hiç girmiyordu)

benim kapak baya yağ kaçırıyordu... çok az kırmızı sıvı conta sürdüm kapattım, bu sıkıştırmadan dolayı motor fark edilir derecede güç kazanırmı ???

cenkito
13 Nisan 2015, 17:04
ben bugün daha önce yazdığım gibi ama bukez ikisinide 0.10 çok hafif sıkı geçme yaptım ve deneme sürüşüne çıktım... ses arttı ama önemli değil motora resmen güç kattı... 3 den 4 atarken motorda bir itme güçü hissediyorum... 1 ile 3 vitesi söylemem gerek yok zaten :cat: (bu arada önceden benim subap aralıklarına 0.10 hiç girmiyordu)

benim kapak baya yağ kaçırıyordu... çok az kırmızı sıvı conta sürdüm kapattım, bu sıkıştırmadan dolayı motor fark edilir derecede güç kazanırmı ???

en üstteki kapak ise güce etki etmez,
altındaki o-ring contayı değiştirsen daha iyi olur

serdar8787
13 Nisan 2015, 23:41
en üstteki kapak ise güce etki etmez,
altındaki o-ring contayı değiştirsen daha iyi olur

evet son üst kapak

en üst kapağın altındaki siyah contayı diyorsun herhalde, ben değiştirmedim, içine biraz kırmızı conta sürdüm ve contayı içine bastırdım ve çok fazla dışarı akanları sildim

daha iyi olur derken yağ kaçırmaması içinmi yoksa sıkıştırma oranına az da olsa etkisi varmı açısından

cenkito
14 Nisan 2015, 08:55
yag kacırmaması için,
güce, sıkıstırmaya etkisi olmaz

porsche911tt
14 Nisan 2015, 11:32
Mecbur kalmadıkça sıvı conta kullanma içeride kalan kısımda kopan parça yağ kanallarını tıkayabiliyor, mecbur kalınca da ince bir yüzey olarak uygula

dalangıç
14 Nisan 2015, 21:37
Cenkito fethiyedemisin ? Geleyim mi yanına? :)

by*cambaz
14 Nisan 2015, 23:33
arkadaşlar ön jantımda bayağı yamuk var.sadece cemberi değişme sansımız varmı?

cenkito
14 Nisan 2015, 23:37
Cenkito fethiyedemisin ? Geleyim mi yanına? :)

fethiyedeyim ama yarın aksam antalya'dan ucak biletim ver
adanaya dönüyorum, 4-5 gibi antalya merkez otogarda olurum


arkadaşlar ön jantımda bayağı yamuk var.sadece cemberi değişme sansımız varmı?

sade cember bulursan var elbet,
piyadasada satılıyor

ekicimert
15 Nisan 2015, 01:19
https://www.youtube.com/watch?v=5TjhlK3UzyA
Karadeniz Ereğliyi turladık cumartesi günü zamanınız olursa izleyin. (mümkünse full HD) sonunda çamura saplanmasaydık süper olacaktı. :)

Volteria
15 Nisan 2015, 15:38
O fotoğraf çekildiğinde motorum 100km de idi ve 2. günüydü :)
Neyse Mondial'den de kaskı kaptık :)) bakalım ne gönderecekler
http://i.hizliresim.com/g5zg4R.jpg (http://hizliresim.com/g5zg4R)

DjTim
15 Nisan 2015, 16:22
https://www.youtube.com/watch?v=5TjhlK3UzyA
Karadeniz Ereğliyi turladık cumartesi günü zamanınız olursa izleyin. (mümkünse full HD) sonunda çamura saplanmasaydık süper olacaktı. :)

Muhtesem video olmus, elinize saglik... muzikler de harika.

ekicimert
15 Nisan 2015, 22:56
Begenmenize sevindim ramzey motoru süren arkadaş birlestirdi videoları 2 gün uğraştı sagolsun :)

acs35
16 Nisan 2015, 21:35
Kardesim. Buca dayim ben kaplan motor var bucada gedizde tavsiye ederim ben gecen seneden beri orada yapiyorum bakimi memnunum. Otokentle buca uckuyular arasindaki yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

]Kardesim. Buca dayim ben kaplan motor var bucada gedizde tavsiye ederim ben gecen seneden beri orada yapiyorum bakimi memnunum. Otokentle buca uckuyular arasindaki yolda.


Herkezr merhaba arkadaslar 3 gun once xtreme max alarak araniza katilmis bulunuyorum ve size bir kac sorum olcak..
1.Mt rodaj doneminde nasil kullanmaliyim..
2.Bu havada bile calistiriken jikle kullaniyorum normalmi..
3.Mondialin izmir balcova servisi beni pek sallmiyor adam akilli bi servis bilrn varmi..
cevaplarsaniz sevirinirim..
Yokmu arkadaslar ilgilenen..

murat savanc
16 Nisan 2015, 21:49
Sagol kardesim ilgin icin..bi kac sorum olcak tum arkadaslara motor 600 kilometreye geldi motor duruyoken vites gecmiyor biraz one yada geri almam gerekiyor bu normalmi bir motoru bi deneyim dedim 95 100 km hiz anca oluyor daha bugun oldu buda el marsi ile calismiyor yani aku hemen bayiliyor ayakla calistiriyorum bu sorunu garantiden halledebilirmiyim..

by*cambaz
16 Nisan 2015, 22:37
arkadaslar asağıdaki resimde gösterdiğim amortisörün parlak kısmının en altta bitim yeri ile siyah kısmın bağlantı noktasında bosluk var.ön frene basıp motoru ileri geri sallayınca bosluk hissediliyor.bosluk tahminen 1.5-2mm .tüm max sahiplerinde böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var?

http://i.hizliresim.com/l7Y1LB.jpg (http://hizliresim.com/l7Y1LB)

porsche911tt
16 Nisan 2015, 23:58
Orda bir boşluğun işlevinin olmaması lazım motor yanımda olmadığı için bakamıyorum, imkan varsa servise götür, gerekirse değiştirsinler, sallamazlarsa müşteri hizmetlerini ara durumu anlat, tr iş yaptırmak için üstlerine şikayet işe yarıyor bilgin olsun, derdini güzel bir anlatımla aktar çünkü genelde servisler kalitesiz oluyor.

Benim birader ön amortisör keçesini patlatmış teker yapayım derken daha önce değiştirenler bilgi verebilir mi, 1.7 pet bardak yağ konuluyor demiş bir arkadaş, kendim değiştiriceğim için tam ölçüsünü bilen var mı, paylaşılırsa memnun olurum.10 numara mı kullansam 5 numara mı karar veremedim bide

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Motor 600 de ise daha rodajdadır zorlama yağ değiştirmeni öneririm, küçük metal parçalar çıkabilir alıştığı için, çıkarsa korkma, debriyaj tam ayırmadığı için olabilir, debriyaj manetine elini attığında kolu ilk çekerken boşluk çoksa biraz boşluğu alırsan, maneti çekince tam ayırır, manetle 1-2cm lik bir boşluk normaldir, fazlası debriyajın iyi ayrılmamasına vitesin zor geçmesine neden olur,eğer normalse her defasında 1 e atmak için ileri geri yapmazsın zaten arada bir dediğin denk gelir, ilk 1000den önce fazla sürat, devir yapma, bu motorların yağ pompası sağ taraftadır,yağın sağ tarada hücum etmesine izin vererek yağlamayı daha etkin kullanabilirsin, motoru çalılştırıp yan sehpada ısınmasını bekleyenler oluyor ufak bir tavsiyede bulunmak istedim kazasız sürüşler

serdar8787
17 Nisan 2015, 00:29
Orda bir boşluğun işlevinin olmaması lazım motor yanımda olmadığı için bakamıyorum, imkan varsa servise götür, gerekirse değiştirsinler, sallamazlarsa müşteri hizmetlerini ara durumu anlat, tr iş yaptırmak için üstlerine şikayet işe yarıyor bilgin olsun, derdini güzel bir anlatımla aktar çünkü genelde servisler kalitesiz oluyor.

Benim birader ön amortisör keçesini patlatmış teker yapayım derken daha önce değiştirenler bilgi verebilir mi, 1.7 pet bardak yağ konuluyor demiş bir arkadaş, kendim değiştiriceğim için tam ölçüsünü bilen var mı, paylaşılırsa memnun olurum.10 numara mı kullansam 5 numara mı karar veremedim bide

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Motor 600 de ise daha rodajdadır zorlama yağ değiştirmeni öneririm, küçük metal parçalar çıkabilir alıştığı için, çıkarsa korkma, debriyaj tam ayırmadığı için olabilir, debriyaj manetine elini attığında kolu ilk çekerken boşluk çoksa biraz boşluğu alırsan, maneti çekince tam ayırır, manetle 1-2cm lik bir boşluk normaldir, fazlası debriyajın iyi ayrılmamasına vitesin zor geçmesine neden olur,eğer normalse her defasında 1 e atmak için ileri geri yapmazsın zaten arada bir dediğin denk gelir, ilk 1000den önce fazla sürat, devir yapma, bu motorların yağ pompası sağ taraftadır,yağın sağ tarada hücum etmesine izin vererek yağlamayı daha etkin kullanabilirsin, motoru çalılştırıp yan sehpada ısınmasını bekleyenler oluyor ufak bir tavsiyede bulunmak istedim kazasız sürüşler


ben zamanında nevşehirdeki maxı aldığım yerdeki ustalara sormuştum... 10 numara yağ konuluyormuş amortisöre ama nekadar konulduğunu bilmiyorum...

benim manetde nerdeyse 3-4 cm boşluk var.. eğer boşluğu manetin ordan alırsam balatalar kaçırıyor, tabi tahminimce balatalarda bitik... aceba balata yaylarını değiştirsem mi yoksa daha sert yaymı taksak...

bu arada.. bugün nasıl oldu ise yolda arka fren kitledi, diskler iyice kızarmış.. birden bire oldu.. yan çantalarda komple anahtar takımı taşırım.. alyanla freni komple söktüm öyle devam ettim (nasıl oldu ise balataları sıkışmış ve bırakmıyordu)..... fren hidrolik pompası bozulmuş, yenisini aldım yarın takacam

porsche911tt
17 Nisan 2015, 05:16
Maneti 7 adımda sıktığımızı var sayarsak 3-4 ü boşluk olsa 3-4 ü de debriyaj balatalarını ayırmak için harcanacaktır, uygun olanı boşluğun ; debriyajı ayırmak için kullanılandan az olmasıdır 2 boşluk 5 ayırma gibi, vites geçişleri kemikleşti ise iyi ayrılmıyor demektir, zaten balatalar incelince yayların da baskısı azalacak kaçırma, ve manet sona gelse bile iyi bir ayırma sağlanamayacak,manetin 7 lik payının mesela 2 si boşluk 2si yayın eski kuvvetini almasını sağlayacak kadar sıkıştırma 3 ü ayırmaya kalacak 5 olması gereken ayırma 3 olunca viteste kemikleşme hissedilecek, zaten o boşluk ayırmaya ayrılsa bile bu sefer balata ve ara sacı aşınmışsa yine kaçıracaktır, baş ağrısı gibi oldu biraz karıştı ama :) . Ben daha önceki motorumda yayı taktıktan sonra kapak ve civatadan önce yani yayın tam üstüne yayı tam kapatacak taşmayacak boyda ne ince ne kalın bir bakır pul atıyordum çok iyi oluyordu, bu dediğim 4 yaylı tas için 6 lı kullanmadım henüz denemediğim için 6 lı için kesin bilgi değildir. özellikle balata ve sacı değiştiğim halde 2.viteste teker için hamle yaptığımda kaçırıyordu puldan sonra kesildi, yani yay değişmek istememiştim, siz de tasa uyuyorsa deneyebilirsiniz, özellikle usta gerek yok demesine rağmen her balata değişiminde sacı da değiştiriyordum, iyi balata işin asıl önemli kısmı, takmadan önce yağa yatırıp bekletmeniz tavsiye edilir.yağda beklerse biraz şişiyor, saygılar

serdar8787
17 Nisan 2015, 08:51
Maneti 7 adımda sıktığımızı var sayarsak 3-4 ü boşluk olsa 3-4 ü de debriyaj balatalarını ayırmak için harcanacaktır, uygun olanı boşluğun ; debriyajı ayırmak için kullanılandan az olmasıdır 2 boşluk 5 ayırma gibi, vites geçişleri kemikleşti ise iyi ayrılmıyor demektir, zaten balatalar incelince yayların da baskısı azalacak kaçırma, ve manet sona gelse bile iyi bir ayırma sağlanamayacak,manetin 7 lik payının mesela 2 si boşluk 2si yayın eski kuvvetini almasını sağlayacak kadar sıkıştırma 3 ü ayırmaya kalacak 5 olması gereken ayırma 3 olunca viteste kemikleşme hissedilecek, zaten o boşluk ayırmaya ayrılsa bile bu sefer balata ve ara sacı aşınmışsa yine kaçıracaktır, baş ağrısı gibi oldu biraz karıştı ama :) . Ben daha önceki motorumda yayı taktıktan sonra kapak ve civatadan önce yani yayın tam üstüne yayı tam kapatacak taşmayacak boyda ne ince ne kalın bir bakır pul atıyordum çok iyi oluyordu, bu dediğim 4 yaylı tas için 6 lı kullanmadım henüz denemediğim için 6 lı için kesin bilgi değildir. özellikle balata ve sacı değiştiğim halde 2.viteste teker için hamle yaptığımda kaçırıyordu puldan sonra kesildi, yani yay değişmek istememiştim, siz de tasa uyuyorsa deneyebilirsiniz, özellikle usta gerek yok demesine rağmen her balata değişiminde sacı da değiştiriyordum, iyi balata işin asıl önemli kısmı, takmadan önce yağa yatırıp bekletmeniz tavsiye edilir.yağda beklerse biraz şişiyor, saygılar

geçişler kemikleşti derken sert geçişi mi kastediyorsun ? öyle bişey yok bende aslında ama kaçırma çok

yağda şişdiğini bilmek ve araya pul koymak kafama yattı, güzel bilgi sağolasın, bundan sonra yaparım :cat:
saçları değiştirince ne gibi faydası olurki...

peki yayın daha sertini taksak illaki kavrama daha sağlam olması gerekir ama balatalar herhalde daha çabuk biter değilmi...

murat savanc
17 Nisan 2015, 09:11
Motoru 500 de bakima girdi usta debrijin yukarda kavriyor dedi ayarladim falan dedi ama debriyaj kolunda bosluk olusmus normalmi bilmiyorum daha ilk vitesli motorum bakalim ogrenmeye calisiyorum yardimlarinizla

CompanERROR
17 Nisan 2015, 10:15
O fotoğraf çekildiğinde motorum 100km de idi ve 2. günüydü :)
Neyse Mondial'den de kaskı kaptık :)) bakalım ne gönderecekler
http://i.hizliresim.com/g5zg4R.jpg (http://hizliresim.com/g5zg4R)

ehehehehe iyimiş :)

drumstar
17 Nisan 2015, 10:19
biraz boşluk normal kolun en ucundan 1.5 cm olacak şekilde ayarlanır normalde

porsche911tt
17 Nisan 2015, 12:17
Sert geçişi kastettim evet, yayın daha sertini taksan bu sefer maneti çekmek zorlaşır, önemli olan yayın uzunluğunu yitirip yitirmemesi olarak belirleniyor service manuallerde,maneti çekince debriyaj çatalı tasın ortasına basar,yayların gerginliği azalır, sac ile balata birbirine yine değer ama birbirlerine iyi basamaz, balata tasının dış yüzeyinde balatalar takılı olduğu için motor devri hızına göre, saclar ise vitese göre teker hızında döner, duruyorsak dönmez, maneti bırakınca balata ile sac kavuşur ve kavrama gerçekleşir, yüzeyler ne kadar az aşınmış halde ise kavrama o kadar güçlü olur, saclar içerden şanzuman 1.gruba ordanda 2.grupla tekere bağlı, balata ise taşın dişli kısmı ile kranka bağlı yani.her ikisi de yeni ise kavrama o kadar güçlü olur yani

cenkito
17 Nisan 2015, 17:34
arkadaslar asağıdaki resimde gösterdiğim amortisörün parlak kısmının en altta bitim yeri ile siyah kısmın bağlantı noktasında bosluk var.ön frene basıp motoru ileri geri sallayınca bosluk hissediliyor.bosluk tahminen 1.5-2mm .tüm max sahiplerinde böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var?

http://i.hizliresim.com/l7Y1LB.jpg (http://hizliresim.com/l7Y1LB)

sıkıntılı bir durum

motorunuz yeni ise servise gidin, ya düzeltsinler

yada amortisörü değişsinler, garantiye sokmaya calıs

her zaman derim , çinli servisler herseyi kullanıcı hatası kabul ediyor,

kolay gelsin

porsche911tt
17 Nisan 2015, 18:37
hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
1.castrol
2.elf
3.shell idi
şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.

arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz :) ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz :)

by*cambaz
17 Nisan 2015, 21:45
buda benim max.2012 model 9250 kmde.bugün ön teker bilyalarını değiştim.Gidondada çok ufak bosluk var.birde net üzerinden komple furs takımını nereden siparis verebilirim? aklımdayken onuda değişeyim.amortisördeki milimetrik bosluga bir çare bulamadım.en iyisi kısa sürede servise göstereyim.

http://i.hizliresim.com/XvWG25.jpg (http://hizliresim.com/XvWG25)

serdar8787
17 Nisan 2015, 21:55
hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
1.castrol
2.elf
3.shell idi
şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.

arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz :) ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz :)

ben castrol ve elf kullandım ama hangisinin daha iyi olduğunu kestiremem çünkü çok dikkat etmedim, muhtemelen castrol daha iyidir....
ben geçen sene mazotla temizlemiştim

konu açılmışken birde şunu söyleyim, ben dün bir motorsiklet videosuna baktım orda motorlara normal araç yağlarının konulmaması gerektiğini söylüyor, yağların viskoziteleri ayrı olduğu için, motorsikletler tek yağ ile tüm aksamları yağladığı için herhalde

bu konuda daha ayrıntılı bilgisi olan varmı

porsche911tt
17 Nisan 2015, 22:36
Castrol magnatec 10-40 araç yağı denedim bakalım ne olacak diye, hiç kaçırmayan debriyaj kaçırmaya başladı, demekki olmuyor dedim değiştirdim.mecburi veya aciliyet olursa kullanılabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

Furşu neden değiştireceksin ölmez o daha, boşluğunu al yada aldır tamamdır

cenkito
17 Nisan 2015, 22:50
furs takimini sokup uyumlu model aranmali
yada servisden alinmali
ben bir ara degismeyi dusundum
parcaciya gidip tahmini takim aldim
ust kismi acinca farkli oldugu gorup
esileri yaglayip kapattim
aldiklarimi da iade ettim

uzun lafin kisasi orjinaller cikmadan uyumlu model bulmak zoR, en azindan ben bilmiyorum

dalangıç
17 Nisan 2015, 23:50
En son uzun yola çıkmadan motul 10w40 5100 kodlu yağı koydum boşa geçme çok rahatladı motorun seside değişti vızır vızır eden motor simdi fuzur fuzur diye gidiyor :) castrol de debriyaj kaçak yapıyordu hep şimdi o sorun yok... bende 9000 km geldim hep asfalt kullandım 10000 km de ne yapayım motora en son hava filtresi değişti, buji değişti, yağ filtresi temizlendi baya da parça çıktı içinden, subab ayarı falan hiç yapılmadı ama dinleyen ustalar sıkıntı yok diyor. Ön jantta paslanma başladı boyamaktan başka çare yok galiba :/

Volteria
19 Nisan 2015, 10:06
Çok titiz bir arkadaşım motoru ilk aldığımda castrol 10-40 4t önermişti onu kullanıyorum her hangi bir başka marka daha kullanmadım.

Mondial Sağolsun :) Origine riviere dandy rosso göndermişler :) internette 330 - 350 tl arası değşiyor :) benim dandik kasktan daha iyi oldu

Bu arada iki gündür motora binemiyorum birazdan arkadaşın bağ evine taş toplmaya gidecegiz (ehliyet halen yok 1300km) inşallah çevirme de yoktur :D

cenkito
20 Nisan 2015, 17:51
arkadaslar dun motorda 1.vitesde dip gaz actim
45km yi gordu, sonra 3e atip devam ettim.
dip gazda titresim baya hissediliyordu.
modifiye hali merak edenlere bilgi olsun
diye yazdim
son vitesde 100..110 km de titresimden fazla
rahatsiz olmuyorum

soran olacaktir,
son hiz denemedim,dipgaz acmadan
bir ara 120 civari yapmistim

serdar8787
20 Nisan 2015, 20:27
arkadaşlar... 2 gün önce yolda sürerken arka fren sıkmaya başladı, hemen orda arka freni söktüm ve arkadaşla şehir içinde inceledik... denemelerimize ve tahminlerimize göre hidrolik pompa bozuk diye tahmin ediyorduk... gittim aldım 50 tl ye taktım ama yine düzelmedi, havasınıda aldım pompanın sona vurmasınıda ayarladım ama yok basınc yapmıyor fren sıkmıyor... az bir yağ ile 90% hava püskürtüyor..... sorun nerde olabilir aceba ???

cenkito
20 Nisan 2015, 22:17
havasını tam alamamıssın ki az yagla yuzde 90 hava püskürtüyor

serdar8787
21 Nisan 2015, 07:33
alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı

by*cambaz
21 Nisan 2015, 21:13
arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim

serdar8787
22 Nisan 2015, 09:47
arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim

bende hiç böyle bir sorun olmadı, başka birinde olduğunuda duymadım, birazda şans meselesi işte oluyor arada böyle şeyler ama usta bu sorunları çözmesi lazım

hangi amortisör yağını koydu, belki yanlış yağ koymuştur.. aslında bende çok anlamam

ekicimert
22 Nisan 2015, 10:35
alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı
benim motoru ilk aldığım zaman arka fren kendi kendine sıkmaya hatta biraz daha gidince kilitlemeye başladı. İleri geri gidip frenin sıkmasını sağlayan mekanizma paslanmış onun civatalarını söküp güzelce pasını söküp yağlayıp taktı sorun düzelmişti.

cenkito
22 Nisan 2015, 11:12
alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/131306-fren-hidrolik-yagi-degisimi-resimli-anlatimli.html

:cat:

serdar8787
22 Nisan 2015, 16:53
benim motoru ilk aldığım zaman arka fren kendi kendine sıkmaya hatta biraz daha gidince kilitlemeye başladı. İleri geri gidip frenin sıkmasını sağlayan mekanizma paslanmış onun civatalarını söküp güzelce pasını söküp yağlayıp taktı sorun düzelmişti.

evet artık herşeyi denedim tek iş frendeki pistona kaldı, birde orayı inceleyim



http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/131306-fren-hidrolik-yagi-degisimi-resimli-anlatimli.html

:cat:

ustam sitelerdeki yazıların hepsini okudum zaten aynı tekniği anlatıyorlar, ben zaten öyle yapıyorum

sistemde hiç bir hava kalmadığı halde piston sıkıştırma yapmıyor, bence sorun pistonda olabilir, kola her bastığımda piston yarım milimetre sıkıyor ve balatalara dayanınca baskı yapmıyor hıç baskı yapmıyor, yarın pistonu söküp kontrol edecem

cenkito
22 Nisan 2015, 20:38
ustam sitelerdeki yazıların hepsini okudum zaten aynı tekniği anlatıyorlar, ben zaten öyle yapıyorum

sistemde hiç bir hava kalmadığı halde piston sıkıştırma yapmıyor, bence sorun pistonda olabilir, kola her bastığımda piston yarım milimetre sıkıyor ve balatalara dayanınca baskı yapmıyor hıç baskı yapmıyor, yarın pistonu söküp kontrol edecem

olabilir serdar

valla bende ön frenden tam memnun değilim, hafta sonu bende ön alt merkezi söküp temizleyebilirim.

by*cambaz
22 Nisan 2015, 21:17
arkadaşlar amortisörün içindeki pompa mekanızması bozulmuş.aynı arabaların bagaj kapısındaki amortisör gibi bir pompa mekanizması var.fabrikadan komple sol amortisör siparısı verdim(kargo ile 330 tl).simdi sol amortisör yeni olduğu için bır sıkıntı olur mu?sağ tarafın keçelerini değişmiştik.yağ miktarları birbirini tutmayacaktır.frene basınca çekme yapar mı?tsk

serdar8787
23 Nisan 2015, 00:24
arkadaşlar amortisörün içindeki pompa mekanızması bozulmuş.aynı arabaların bagaj kapısındaki amortisör gibi bir pompa mekanizması var.fabrikadan komple sol amortisör siparısı verdim(kargo ile 330 tl).simdi sol amortisör yeni olduğu için bır sıkıntı olur mu?sağ tarafın keçelerini değişmiştik.yağ miktarları birbirini tutmayacaktır.frene basınca çekme yapar mı?tsk

iyi bari sorunu bulmuşsunuz...
eğer ikisindede aynı miktarda yağ yoksa çekme yapar diye düşünüyorum, servise ver ikisinide boşaltsınlar ve aynı miktarda koysunlar ama önce dene tabi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------


olabilir serdar

valla bende ön frenden tam memnun değilim, hafta sonu bende ön alt merkezi söküp temizleyebilirim.

bu arka fren bezdirdi artık ya... ama ilk vakit bulduğumda sorunu çözmeye çalışacağım

senin ön frende ne gibi sorun var

Clearidas
23 Nisan 2015, 00:42
son ileti baya eski ama bende yazim. bende artık extreme max sahibiyim bugün 2. el aldım motorumu bakalım ilk vitesli motorum aynı zamanda hala yaşayan arkadşlar varsa deneyimlerimi paylaşırım :)

http://i.hizliresim.com/GYp17r.jpg

BerkayGünönü
23 Nisan 2015, 03:51
Merhabalar. Beni çok tedirgin eden bir soru soracağım. Max motorumu genelde asfalt yolda kullanıyorum ve dişli lastik ile kullanıyorum, fakat bildiğiniz üzere güzel ülkemizin asfaltları ne kadar düz ve kaliteli sizin de bildiğiniz üzere tartışılır. Islak zeminde 2 kere düşme yaşadığım için kuru zeminde bile giderken virajlara girerken yatmaya çok korkuyorum. Hele ki ıslak zemini söylemiyorum bile. Resmen tır çevirir gibi dönüyorum ıslak zeminde. Sizce ben mi çok abartıyorum yoksa gerçekten dişli lastik ile kuru veya ıslak zeminde yatmamalıyım ?

Carbondioxid
23 Nisan 2015, 04:28
Merhabalar. Beni çok tedirgin eden bir soru soracağım. Max motorumu genelde asfalt yolda kullanıyorum ve dişli lastik ile kullanıyorum, fakat bildiğiniz üzere güzel ülkemizin asfaltları ne kadar düz ve kaliteli sizin de bildiğiniz üzere tartışılır. Islak zeminde 2 kere düşme yaşadığım için kuru zeminde bile giderken virajlara girerken yatmaya çok korkuyorum. Hele ki ıslak zemini söylemiyorum bile. Resmen tır çevirir gibi dönüyorum ıslak zeminde. Sizce ben mi çok abartıyorum yoksa gerçekten dişli lastik ile kuru veya ıslak zeminde yatmamalıyım ?

Doğru olanı siz yapıyorsunuz, dişli lastik ile asfalt'ta ıslak iken , ve dahi sıcakta asfalt'ta tozlu iken kayma riski yüksektir ,dişli lastik/cross tip lastik sade ve sadece toprak/çamur/taşlık/gevşek zeminde cross amaçlı randıman verir.

Yatmak/yatırmak cross takım ile = felaket.

Hasılı kelam yalnız değilsiniz, ben'de mümkün mertebe asfalt'ta cross takım ile tabiri caizse " kız " gibi kullanıyorum, kimsey kulak asmayın aynen devam.

Clearidas
23 Nisan 2015, 11:19
Arkadaşlar benim lastiklerimde dişli cross lastikleri. Asfalt için lastik almak istiyorum öneriniz varmıdır

BerkayGünönü
23 Nisan 2015, 12:21
Sava MC 24 alabilirsin. Kullanan herkes çok memnun. Haftaya ben de bundan alacağım.

AttilaXtreme
23 Nisan 2015, 12:52
Lastik ve Jant

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014/06/lastik-ve-jant.html