PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 [124] 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

ekicimert
09 Nisan 2015, 00:53
evet ikinci el aldım, modifiye kendim yapmadım aldığım kişide yapmadı diye biliyorum. bende modifiye işini soracaktım 200 cc civarına yükseltmek için ne kadar para harcadınız. verim alabiliyormusunuz memnun musunuz?

dyavol-77
09 Nisan 2015, 00:57
https://www.youtube.com/watch?v=fuezkpnBzz0
arkadaşlar şu motorun sesini bir dinleyin size zahmet 5. 30. ve 57. saniyelerde cuk diye yada cıps bir ses çıkıyor. adam olmayacak mı bu motor ne yapmak lazım bir fikir verirseniz sevinirim.

Eksantrik zinciri sesi gibi-bollaşmış...Yahu her tarafı pas içinde bunun...:cyclopsan

ekicimert
09 Nisan 2015, 02:30
kışı dışarda atlattı ondandır sanırım, paslar için ne yapmak lazım bilmiyorum kii, pas sökücü mü alalım ::fool::

serdar8787
09 Nisan 2015, 09:54
evet ikinci el aldım, modifiye kendim yapmadım aldığım kişide yapmadı diye biliyorum. bende modifiye i
işini soracaktım 200 cc civarına yükseltmek için ne kadar para harcadınız. verim alabiliyormusunuz memnun musunuz?

maxı modifiye eden herkez memnun,ben yaklaşık 600tl harcadım, şu an parça fiyatları daha ucuz olabilir
performans konusuna gelince original maxa göre benimki rahat 3 kat arttı...



Eksantrik zinciri sesi gibi-bollaşmış...Yahu her tarafı pas içinde bunun...:cyclopsan

eksatrik zinciri yok XT-X da, evet motor baya baslanmış



kışı dışarda atlattı ondandır sanırım, paslar için ne yapmak lazım bilmiyorum kii, pas sökücü mü alalım ::fool::

pas söküçü hiç bir işe yaramaz egzozu sök komple zımparala ve 600 derece ısıya dayanıklı boya ile boya, daha önceki sayfalarda resimleri paylaştım ordan bakabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-298.html

cenkito
09 Nisan 2015, 13:21
Eksantrik zinciri sesi gibi-bollaşmış...Yahu her tarafı pas içinde bunun...:cyclopsan

egzos manifoltu paslı sorun değil,
araziye cıkan önden camur yiyen motorlarda oluyor genelde sıkıntı cıkartmıyor
benim egzosda o sekil olmasada rengi attı, 3 yılı gecti sorun yok

pc de hoparlor yok , ses de yok, sorunda yok :)

serdar8787
09 Nisan 2015, 14:31
cem ustam neyaptın binmeye başladınmı motora :) belin nasıl oldu düzelme vardır inşallah

senin arka yay da benimki gibi çok yaylanıyormu aceba... ben 2 kişi çok binerim motora ondan mı aceba, yani tek parnağımla koltuğa bastığımda 4 veya 5 cm iniyor

birde düşük devirde 3 den 4 veya 4 den 5 attığımda debraj çok kaçırıyor ara gazı verir gibi, 2 kişi olunca daha çok belli oluyor, resmen 1 veya 2 saniye sonra tam gaza geliyor, balataları geçen yazın sonuna doğru değiştirmiştim... bukadar çabuk bitmemesi gerekirdi


Buda dijital göstergenin dün çektiğim videosu
arkamda biri daha var videoyu o çekiyor, çok kaliteli olmadı malesef

yüksek hızlarda devir saati titreme yapıyor düşük devirde pek bişey yok, ben bu sorunu düzensiz veya fazla elektrik bobin akımına yoruyorum, sence başka neyden kaynaklı olabilir


https://www.youtube.com/watch?v=WisiYU6_vbI

cenkito
09 Nisan 2015, 16:05
serdar ım ben hiç inmedim ki motordan ,
en kötü oldugum zaman bile motordan inmedim.
ama araziye cıkmıyorum,cıkamıyorum

kadranında güzel olmus eline saglık.

birde hani jant tellerinin fotosunu-bilgisini de atacaktın?
unuttum sanma :)

sdirer
09 Nisan 2015, 16:40
xtreme'ciler, en sonunda aldıracaksınız bana bu motoru. :queen: takdir ediyorum çalışmalarınızı :)

ekicimert
09 Nisan 2015, 17:30
egzos manifoltu paslı sorun değil,
araziye cıkan önden camur yiyen motorlarda oluyor genelde sıkıntı cıkartmıyor
benim egzosda o sekil olmasada rengi attı, 3 yılı gecti sorun yok

pc de hoparlor yok , ses de yok, sorunda yok :)
cem hocam senin görüşünde çok önemli, eğer ilerde izleme imkanı olan bi yerden izlersen görüşlerini yazarsan sevinirim.
motoru böylece satayım mı yoksa yaptırıp bineyim mi kararsızım.. bi alternatifde modifiye yapabilecek bi usta bulup modifiye yaptırmak..

serdar8787
09 Nisan 2015, 17:53
serdar ım ben hiç inmedim ki motordan ,
en kötü oldugum zaman bile motordan inmedim.
ama araziye cıkmıyorum,cıkamıyorum

kadranında güzel olmus eline saglık.

birde hani jant tellerinin fotosunu-bilgisini de atacaktın?
unuttum sanma :)

yok ustam ben sadece bel açısından değil yani genel olarak kış bitiyorya onun için sordum binmeye başladınmı diye

jant tellerini sen unutmamışsın ama ben unutmuştum valla :)
neyse ben şu kutuyu bi arayımda paylaşırım

bişeyler daha sormuştum ama herhalde cevap yazmayı unuttun

senin arka yay da benimki gibi çok yaylanıyormu... ben 2 kişi çok binerim motora ondan mı aceba, yani tek parnağımla koltuğa bastığımda 4 veya 5 cm iniyor

birde düşük devirde 3 den 4 veya 4 den 5 attığımda debraj çok kaçırıyor ara gazı verir gibi, 2 kişi olunca daha çok belli oluyor, resmen 1 veya 2 saniye sonra tam gaza geliyor, balataları geçen yazın sonuna doğru değiştirmiştim... bukadar çabuk bitmemesi gerekirdi

önerebileceğin bi debraj balatası varmı, piyasada en kaliteli olanı nasıl anlarız

cenkito
09 Nisan 2015, 18:09
cem hocam senin görüşünde çok önemli, eğer ilerde izleme imkanı olan bi yerden izlersen görüşlerini yazarsan sevinirim.
motoru böylece satayım mı yoksa yaptırıp bineyim mi kararsızım.. bi alternatifde modifiye yapabilecek bi usta bulup modifiye yaptırmak..

bence hiçbir sorun yok saniyelerdeki seslerde için rahat olsun
o cuklamanın sebebi ise motor gaz kestiğinde stop eder gibi olup direkten dönüp calısmaya devam ediyor

az rolantiyi arttırdıgında muhtemelen gececektir.önce bunu dene.

olmazsa karburatör kirlenmiş de olabilir temizlet.

bu arada manifolt yırtık deniyor, demişsin onun içinde

motor calısırken sabit gaz acıkken, elinle karburatörü oynat, aynı anda

manifolta deodarant yada sinek ilacı vs (yanıcı gaz)sık

motor sesi değişiyor, devir oynuyorsa manifoltta sorun vardır.

yanlız dikkat et: sıktıgın gaz dönüp hava filtresinden girerse de aynı etkiyi verir, ama anlık değil tabi,

acık alanda mumkunse sessiz ortamda yap

bujı ye dikkat et kıvılcımı dısarı atarsa sıktıgın gaz alev alabilir

tehlikeli olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------


yok ustam ben sadece bel açısından değil yani genel olarak kış bitiyorya onun için sordum binmeye başladınmı diye

jant tellerini sen unutmamışsın ama ben unutmuştum valla :)
neyse ben şu kutuyu bi arayımda paylaşırım

bişeyler daha sormuştum ama herhalde cevap yazmayı unuttun

senin arka yay da benimki gibi çok yaylanıyormu... ben 2 kişi çok binerim motora ondan mı aceba, yani tek parnağımla koltuğa bastığımda 4 veya 5 cm iniyor

birde düşük devirde 3 den 4 veya 4 den 5 attığımda debraj çok kaçırıyor ara gazı verir gibi, 2 kişi olunca daha çok belli oluyor, resmen 1 veya 2 saniye sonra tam gaza geliyor, balataları geçen yazın sonuna doğru değiştirmiştim... bukadar çabuk bitmemesi gerekirdi

önerebileceğin bi debraj balatası varmı, piyasada en kaliteli olanı nasıl anlarız

ben zamanında cok kalıteki almıstım ama motoru zorlamıyorum diye cıkarttım evde duruyor, ilk günkü gibiler

ben zamanında honda servisinden almıstım

suan ustunde ask marka normal balata var kac ay oldu sorunsuz kullanıyorum.

arka yay olayında benim arka yay bu hafta içi mefta oldu, amortisör patladı,

motorun arkasına vurunca sallanıyor, seninde patlamıs olabilir.

kış olayında ise ben yaz kıs,yagmur camur biniyorum motora

(zamanıanda karda buzda bile binmişliğim var) ondan dolayı bana kıs sezonu yok :)

brburak
09 Nisan 2015, 18:30
Serdar kardes, ozelden mesaj atip numarani istemistim, pazar gunu halaogluyla urgupe geliyoruz musaitsen cayini icelim diye. Ya ben atamadim ya da sen gormedin diye tekrar yaziyorum. Musait degilsen rahatsiz etmeyelim.

cenkito
09 Nisan 2015, 18:33
serdar:

aldıgım yer burası değil, gidip parcacıdan almıstım, 6 tane olarak

ama urun bu temsili

http://denizmotortr.com/u-cg_125150_deprIyaj_balata_5_lI_ask-7721.html

serdar8787
09 Nisan 2015, 19:42
Serdar kardes, ozelden mesaj atip numarani istemistim, pazar gunu halaogluyla urgupe geliyoruz musaitsen cayini icelim diye. Ya ben atamadim ya da sen gormedin diye tekrar yaziyorum. Musait degilsen rahatsiz etmeyelim.

kusura bakma mesajları görmemişim, numaramı mesaj olarak attım buyurun gelin sevinirim hem çay içmiş oluruz...tanışmış oluruz



serdar:

aldıgım yer burası değil, gidip parcacıdan almıstım, 6 tane olarak

ama urun bu temsili

http://denizmotortr.com/u-cg_125150_deprIyaj_balata_5_lI_ask-7721.html


tamam cem kardeş sağol

ben bu balataları taksam dahi iyi olmazmı, bunlar 250cc balataları yani illaki daha dayanıklı olması lazım, bi bakarmısın olurmu aceba
http://www.sahinmotorsiklet.com/index.php?route=product/product&product_id=547

ve bu amortisörlerin patlak olduğunu nasıl anlıyacaz, benimki baya yaylanıyor, değiştirsekmi aceba, yaylarda çok pahalı...
150 ut nin amortisör olurmu aceba veya başka bir crosun yayı

cenkito
09 Nisan 2015, 20:52
motorun arkasi ustunde adam yokken
lingir lingir oynuyorsa muhtemelem patlaktir
yerine uyar diyebilecegim model yok,
emin olmadan olur demem bilirsin,
250balatasi uyarsa olabilir ancak daha uzun omurlu olacagini sanmam.
arka gobek disk dislin geldimi
onlar birebir uydumu.

serdar8787
09 Nisan 2015, 23:12
motorun arkasi ustunde adam yokken
lingir lingir oynuyorsa muhtemelem patlaktir
yerine uyar diyebilecegim model yok,
emin olmadan olur demem bilirsin,
250balatasi uyarsa olabilir ancak daha uzun omurlu olacagini sanmam.
arka gobek disk dislin geldimi
onlar birebir uydumu.

lingir lingir derken tam anlamadım, boşluk var gibi mi ?
sadece çok yaylanıyor, bi ara video çeker koyarım ozaman daha iyi anlarsın

250cc balataların resimlerden uyacağını anlamamız mümkün değilmi ?

arka göbek dişli disk tam uyumlu, dün disk ve dişli çivatalarını aldım
sadece çember ve miller eksik ama sarı çember arıyorum bulamadım, bulmasıda zor gibi gözüküyor
geniş cember arıyorum... yanlış hatırlamıyorsam 5.20/18 oluyor geniş çemberler, piyasadaki cemberler 1.40 veya 1.60.. ve sadece 5.20 chrom cemberler var

eğer geniş sarı çember bulamazsam boyama işine girecem ama bu kez biraz daha profesionel... önce zımpara, astar, 2 kat boya, 2 kat sprey vernik... inşallah istediğim darbe sağlamlığına ulaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

bizim balatalar 12 dişli mi yoksa 8 mi

cenkito
10 Nisan 2015, 00:21
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/143533-debriyaj-balatasi-tanimlama-kod-tip-uyum.html#post3569451

8 tirnakli

serdar8787
10 Nisan 2015, 14:35
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/143533-debriyaj-balatasi-tanimlama-kod-tip-uyum.html#post3569451

8 tirnakli

tamam sağol cem

CompanERROR
10 Nisan 2015, 15:56
Bu egzos borusu yazın bizi :D neyse

cenkito
10 Nisan 2015, 16:21
Bu egzos borusu yazın bizi :D neyse

ben adana da sorun yasamadım egzosdan, bence sen de orada yasamazsın :cat:

drumstar
10 Nisan 2015, 18:35
Merhaba :) benim motor satılık hazır yapılmış kurcalanmış supermoto yapılmıs mercek takılmış motor isteyen olursa çok ucuza anlaşabiliriz :) malum üniversdte okuyorum araba lazım olmaya başladı :) burdan dm olarak veya 0533 871 09 78 'den ulaşabilirsiniz. :)

sdirer
10 Nisan 2015, 20:55
arkadaşalar sizin forumu en baştan okuyorum şu an 70. sayfadayım ve devam edeceğim ancak kafamı kurcalayan bir şey var. siz bu aletin motorunu büyütme işini çözdünüz 170cc var, 200cc var 210 var 250 bile var. iyi kötü 70. sayfaya kadar birleyler okudum.

merak ettiğim şu: 200cc nin üzerinde büyütme için üst kapak ve krankta değişim yapıyorsunuz ki bu durumda motor numarasının basılı olduğı parça değişiyor mu?

eğer değişiyorsa muayene de hatta bir çevirmede sıkıntı olmadı mı? değişmiyorsa zaten sorun yok... :)

serdar8787
11 Nisan 2015, 15:19
arkadaşalar sizin forumu en baştan okuyorum şu an 70. sayfadayım ve devam edeceğim ancak kafamı kurcalayan bir şey var. siz bu aletin motorunu büyütme işini çözdünüz 170cc var, 200cc var 210 var 250 bile var. iyi kötü 70. sayfaya kadar birleyler okudum.

merak ettiğim şu: 200cc nin üzerinde büyütme için üst kapak ve krankta değişim yapıyorsunuz ki bu durumda motor numarasının basılı olduğı parça değişiyor mu?

eğer değişiyorsa muayene de hatta bir çevirmede sıkıntı olmadı mı? değişmiyorsa zaten sorun yok... :)


motor numarası aşağıda şanzumanda yani karterin en altında yazıyor, ve alt kısmı şimdiye kadar yanliş hatırlamıyorsam 1 veya 2 kişi değiştirdi, 220cc ye kadar karteri değiştirmeye gerek yok

silindirin üstünde yanında altında motor haçmi numarası göremedim, cem usta daha iyi bilir ona sormak lazım ama normalde muayenede silindir hacmine bakan olmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------

cem ustam... subap ayarı konusunda aklıma takılan önemli bir konu var

zamanında senin mondialden aldığın subap aralıkları emme 0.06 egzoz 0.07

fakat bu ayar 150cc için verilmiş
bizim motorlar 200cc geçiyor ve silindir kapağı 200cc nin üstünde

yani 200cc için bir ayar yapmak gerekmezmi, mesela zonshen 200 fabrika verilerini ayarlarsak ne olur ?

ve benim sentilde en düşük olan 0.05 - 0.10.... bunlarda çok ince kağıt gibi... gerçektende bukadar ince mi olması gerekiyor yoksa 0.60 olanı mı kullanmamız lazım oda biraz kalın

cenkito
11 Nisan 2015, 16:04
ikisinide siki gecme
0,10 mm ayarla gec
az sesli oluyor ama bence sorunsuz ve iyi
oluyor, ben o sekil yapiyorum

0,60 mm cok asiri fazla
performansi birak,motor calismayabilir de.

serdar8787
11 Nisan 2015, 16:54
ikisinide siki gecme
0,10 mm ayarla gec
az sesli oluyor ama bence sorunsuz ve iyi
oluyor, ben o sekil yapiyorum

0,60 mm cok asiri fazla
performansi birak,motor calismayabilir de.

tamam cem kardeş sağol sıkı geçme 0.10 yapıyorum ozaman... peki zongshen 200cc olanlar hani ayarı yapıyorlar

cenkito
11 Nisan 2015, 17:03
imternette
0,04mm 0,05mm yazisinada,
0,05mm 0,06mm yazisinada denk geldim
cg200 ve 250 icin
ama denemedim
gerek de gormedim

serdar8787
11 Nisan 2015, 22:18
tamam ustam sağol yarın dediğin gibi 0.10 ile sıkı geçme yapacam


bu arada senin 2013 de bi arkadaşla eksantrik bademi konusunu okudum

eksantrik bademi işine girsem mi bilemedim ama sence nasıl bir performans aldın 31 olandan, tork arttı ama hız düştü diyordun... daha ayrıntılı anlatırsan sevinirim

CompanERROR
11 Nisan 2015, 22:30
Arkadaşlar az önce kaza geçirdim. Şimdi hastaneden çıkacam ama motorun debriyaj maneti hatırladığım kadar kırılmış ve yere bir sıvı dökülmesi olmuştu gidon yamulnustu. Gidip alıyim mi sorun olur mu kararsızim. Sol kolun dirsegini şardilar. Çok oynatamiyor um.

Carbondioxid
11 Nisan 2015, 22:40
imternette
0,04mm 0,05mm yazisinada,
0,05mm 0,06mm yazisinada denk geldim
cg200 ve 250 icin
ama denemedim
gerek de gormedim

Şu değerleri ne şekilde kullanacaz , nasıl bir metodu var ölçmek için , gidipp bunları ... var , adamlara ısrarla inç olmasın diye sordum yok 0.mm dediler , acaib bişe.

Bir süperman lazım bu konuyu izah etmeye cenkitom açıkla kurban olam, deli ettiler beni.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------


Arkadaşlar az önce kaza geçirdim. Şimdi hastaneden çıkacam ama motorun debriyaj maneti hatırladığım kadar kırılmış ve yere bir sıvı dökülmesi olmuştu gidon yamulnustu. Gidip alıyim mi sorun olur mu kararsızim. Sol kolun dirsegini şardilar. Çok oynatamiyor um.

Gemiş olsun.

serdar8787
11 Nisan 2015, 22:41
Arkadaşlar az önce kaza geçirdim. Şimdi hastaneden çıkacam ama motorun debriyaj maneti hatırladığım kadar kırılmış ve yere bir sıvı dökülmesi olmuştu gidon yamulnustu. Gidip alıyim mi sorun olur mu kararsızim. Sol kolun dirsegini şardilar. Çok oynatamiyor um.

geçmiş olsun kardeşim inşallah fazla bişey yoktur sende, nasıl oldu kaza ???


Şu değerleri ne şekilde kullanacaz , nasıl bir metodu var ölçmek için , gidipp bunları ... var , adamlara ısrarla inç olmasın diye sordum yok 0.mm dediler , acaib bişe.

Bir süperman lazım bu konuyu izah etmeye cenkitom açıkla kurban olam, deli ettiler beni.


cemin son verdiği değerler cg 200 ve 250cc için
cem ustam sana ayrıntılı anlatsın konuyu

CompanERROR
11 Nisan 2015, 22:45
Detaylı aanlatamicam. u donusu yasak bir yerde ben sağdan giderken adam yasağı demek için soldan sağa ani karınca bana çarptı. Motora gitmedim. Zaten işlek bir yerde suremiycem de zaten

Carbondioxid
11 Nisan 2015, 22:45
Cem kardeşim sağolsun her derdimize yetişiyor, konuyu oda biliyor belki daha geniş bilgiye ulaşmıştır dedim, bana Çin ve Avusturalya'dan verilen ortak cevap = 0.04 emme , 0.06 mm egzoz değeri idi xmoto25v4 için , tabii ayarlamak mümkün değil ses olrarak geri döndü.

Şuan 0.15mm her 4 valf ayarlı gariptir ses yine var bende 0.10'a düşesim var neyse.. Cem'i bekleyelim

CompanERROR
11 Nisan 2015, 22:49
Ne geldiyse başımıza cem bey yüzünden dir :P

cenkito
11 Nisan 2015, 22:58
firat kardesim kaza haric her seyi yuklenirim
cok ama cok gecmis olsun,
karbon sana yarin ayrintili donerim

Volteria
12 Nisan 2015, 01:11
Bende gelip Serdar abinin motorunu görmeyi çok istiyorum yol biraz uzun ve tecrübem yetersiz diye çok niyetlenmiyorum ama gerçekten çok istiyorum motoru görmeyi :)

porsche911tt
12 Nisan 2015, 07:59
Sübap boşluğu ayarı konusunda cg 125 i honda ilk çıkardığında 0.08 yapın demiş, bunlarda ufak oynama olabilir sorun olmaz, mesela 0.01 lik esnemeden sıkıntı çıkmaz, sübaplarda kalite ısıya uğradığında uzamaması ile orantılıdır, iyi sübap ısı altında ne kadar az uzarsa o kadar kalitelidir, cg125 ilk üretildiği zamanın madeninin kalitesi ile şimdiki çin malları arasında kalite farkı olacağından,ısı altında daha çok uzayabilir, yani bana göre 0.08 emme 0.10 egzost boşluğu verilerek ayar yapılıp, deneme yaparak en iyi sonucu bulmak lazım egzostun boşluğunun fazla olmasının sebebi ısıya direk maruz kalmasıdır, sübap ayarından sonra kabüratör hava ayarı da yapmak faydalı olur, iki işlemde soğuk motora yapılır, hava ayarı için hava filtreniz temiz iken rölanti 5-6 bin devire yükseltilip sabit iken hava ayar civatası sağa ya da sola çevrilerek rölantinin düşmediği en yüksekte kaldığı aralık bulunur ve orda bırakılır, sonra rölanti normal seyrine alınır.

drumstar
12 Nisan 2015, 18:44
Bloğu değiştirmedim ben ama içindeki rulman yatakları tornayla büyütüldü. Şase nosu değişmiyor ama değişse bile muayenede hafif kusurlu olarak geçer sıkıntı olmaz. çevirmede de bakan olmaz zaten :)

Geçmiş olsun ayrıca :rendeer:

serdar8787
12 Nisan 2015, 19:02
cem ustam... pistonun üst ölü noktasını bulmak için kıvılcım çıkartmasına bakıyorum ama kıvılcım vermiyor, başka bir yöntem varmı ÜÖN bulmak için

sdirer
12 Nisan 2015, 19:51
::oku::::oku::::oku:: az kaldı, son 90 sayfa... ::123434::

neler olmuş neler, sitede hatta TR de bu kadar başarılı paylaşımların olduğu, birbirine bukadar yardımcı olunan, iyi anlaşılan, modifiyenin alıp yürüdüğü başka bir başlık var mıdır bilmiyorum.
Alette tahmin edilenden daha sağlam çıkmış gördüğüm kadarı ile. durmak yok okumaya devam...

porsche911tt
12 Nisan 2015, 20:21
Motor henüz elime geçmedi ama solda statör kapağının ortasında kapak var herhalde, ordan volanta ulaşılıyorsa yanlış değilse 14 lokma ile volantı çevirebilirsin, bujiyi sökersen rahat döner, kapağın üst tarafındaki düz tornavidalık tapayı açınca çentik vardır volantın üzerinde T işareti çektikte iken piston üst ölü noktada olur, ayrıca bujiyi sökerek içeri düşmeyecek uzunlukta kalem gibi bişeyle üstte olduğunu teyit edebilirsin

alpknkc
13 Nisan 2015, 00:27
Beyler şimdi benim şöyle bi sıkıntım var
Önceden motorla 115 üstünü görüyodum hemen hemen sübap ayarı yaptırdım geçen gün motorun ilk çalışması düzeldi önceden stop edıyodu yada hemen marş almıyodu arka subap çok sıkıymıs şimdi rahat calısıyo tek marşta motorun hızlanması çok iyi oldu çok çabuk hızlanıyor ama şimdide ne kadar zorlasamda 100den yukarı çıkmıyor ve motordan şangır şangır ses geliyor ustaya sordum subapların ucu gitmiş o ses yapıyor dedi ama degısmesede sesten başka sıkıntı yapmaz dedi. Subapları değiştirsem son hızda bi artış olur mu? Motor 180cc yapılmış ve ön dişli büyük şu an

serdar8787
13 Nisan 2015, 01:04
Motor henüz elime geçmedi ama solda statör kapağının ortasında kapak var herhalde, ordan volanta ulaşılıyorsa yanlış değilse 14 lokma ile volantı çevirebilirsin, bujiyi sökersen rahat döner, kapağın üst tarafındaki düz tornavidalık tapayı açınca çentik vardır volantın üzerinde T işareti çektikte iken piston üst ölü noktada olur, ayrıca bujiyi sökerek içeri düşmeyecek uzunlukta kalem gibi bişeyle üstte olduğunu teyit edebilirsin

sende zaten xtreme max yokmuydu....çentikle hiç uğraşmadım... bugün mondial yazan kapağı söktüm orda 14 lokma ile iki subap da boşa gelene kadar sol çevirdim...
egzoz subabını hafif sıkı geçme 0.10 yaptım emme subabını sıkı geçme 0.10 yaptım

subapların ikisinede 0.10 sentil çok zor geçiyordu yani nerdeyse hiç girmeyecekti hatta emme subabına girmedi bile



Beyler şimdi benim şöyle bi sıkıntım var
Önceden motorla 115 üstünü görüyodum hemen hemen sübap ayarı yaptırdım geçen gün motorun ilk çalışması düzeldi önceden stop edıyodu yada hemen marş almıyodu arka subap çok sıkıymıs şimdi rahat calısıyo tek marşta motorun hızlanması çok iyi oldu çok çabuk hızlanıyor ama şimdide ne kadar zorlasamda 100den yukarı çıkmıyor ve motordan şangır şangır ses geliyor ustaya sordum subapların ucu gitmiş o ses yapıyor dedi ama degısmesede sesten başka sıkıntı yapmaz dedi. Subapları değiştirsem son hızda bi artış olur mu? Motor 180cc yapılmış ve ön dişli büyük şu an

subapların aralığını nekadar yaptırdın veya gördünmü yaparken

alpknkc
13 Nisan 2015, 01:43
Valla hiç anlamadığım için uzaktan izledim sadece usta kendi ayarladı

porsche911tt
13 Nisan 2015, 08:42
Düzgün ayarlandı ise karb. hava ayarına bakabilirsin, rölantiyi baya yükselt, sonra hava ayar vidasını sağa yada sola çevirerek en yüksek deviri bulduğun aralıkta bırak ve rölantiyi normale al sola çevirince hava artar sağa kısar, gaz verince egzosttan siyah duman varsa hafiften, hava az yakıt çok demektir, sola çevirip havayı artırırsan ideal karışımı yakalarsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:39 ----------

Serdar motor daha elime geçmedi birader kullanıyor, daha önce xl185 vardı mondi ile daha tanışmadım. Ondan tahmin ile yazdım genel mantık hep aynı olduğu için

cenkito
13 Nisan 2015, 09:00
Valla hiç anlamadığım için uzaktan izledim sadece usta kendi ayarladı

kac km de motor?

o kadar cabuk subab yemez bence,
eskiye göre ses arttı ise subabları az gevsek ayarlamıstır,
son hızı kafaya takma, subabların sesli calısması sessiz olmasından daha iyidir
saglıklıdır, cok ısınıp yanmasını sessiz konuma göre engeller.


sende zaten xtreme max yokmuydu....çentikle hiç uğraşmadım... bugün mondial yazan kapağı söktüm orda 14 lokma ile iki subap da boşa gelene kadar sol çevirdim...
egzoz subabını hafif sıkı geçme 0.10 yaptım emme subabını sıkı geçme 0.10 yaptım

subapların ikisinede 0.10 sentil çok zor geçiyordu yani nerdeyse hiç girmeyecekti hatta emme subabına girmedi bile




subapların aralığını nekadar yaptırdın veya gördünmü yaparken

serdar bence centikle ugrasarak tekrar yap
krankın dönmesi subablar bosta olsa dahi subab buslugunu değiştirebilir

serdar8787
13 Nisan 2015, 09:33
serdar bence centikle ugrasarak tekrar yap
krankın dönmesi subablar bosta olsa dahi subab buslugunu değiştirebilir

hakkın var ustam, bende durmadan tekrar yapsam mı diye düşünüyordum, boşluk tam açmamışda olabilir... bugün yeniden yaparım, neyse bu sefer foto da çekerim

alpknkc
13 Nisan 2015, 10:16
Hava ayar vidası tam olarak nerde ?

cenkito
13 Nisan 2015, 10:20
Hava ayar vidası tam olarak nerde ?

http://i.hizliresim.com/XW4Gb3.jpg

http://i49.tinypic.com/358cnx5.jpg

alpknkc
13 Nisan 2015, 10:23
12500 kmde fılan su an da abi

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------


http://i.hizliresim.com/XW4Gb3.jpg

http://i49.tinypic.com/358cnx5.jpg

Saol abi öğleden sonra bakarım bı buna sonucu yazarım

cenkito
13 Nisan 2015, 10:24
Saol abi öğleden sonra bakarım bı buna sonucu yazarım


km normal,
bence 5 km fark için kurcalatma,
rahat calısıyorsa, motor ısındıktan sonra egzosdan çiğ benzin kokusu gelmiyorsa,
ve subap sesi seni asırı rahatsız etmiyorsa daha elletme