PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 [112] 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

cenkito
27 Kasım 2014, 13:28
haftasonu istanbuldan kask, mont, pantolon, eldiven işini hallettik,
arka frenin kendi kendine sıkma meselesini hallettik.
Balataların sıkması için sıkılıp açılan mekanizma pas tutmuş maalesef, usta oraların pasını temizledi şimdi sorun çözüldü.
Sırada Arka tekerin kırık tellerinin takılması ve akort kaldı. 35 tl istediler bu iş için.
Rolanti de çalışırken gaz verdiğimizde motor boğuluyor. bu soruna bakılacak. Motordan şıkırtı geliyor usta sekman mı dedi piston mu dedi tam hatırlamıyorum => subab ayarı demiştir üst kapağı söküp bakacak, yani komple bakım yapılacak.
Bujisini iyi bir buji ile değiştirmek istiyorum. buji kafasını plastik kafa ile değiştirmek istiyorum. Bizim motora uygun olanını nasıl bulabilirim. Birde ön teker değiştireceğim ucuz bir ön teker tavsiyesi alabilirmiyim arazi kullanımına uygun olanlardan.



ben bu swallow markasının arka lastiğini yaklasık 10.000 km kullandım
benim lastik dayanıklı cıktı.
fabrika lastikten cok daha fazla kaymaya meyilli oldugunu unutmazsan, dikkatli olabilirsen kullanılabilir

-
-
-

birde motorun cekişinde calısmasında sıkıntı yoksa sadece ses seni rahatsız ediyorsa hiç elletme,

göz kararı ile yapılan ayarı tutturmak asırı zordur, eskisinden kötü olabilir

piyasada da adam akıllı sentil ile subab ayarlayan yerde görmedim ben !!!

ekicimert
28 Kasım 2014, 00:25
ben bu swallow markasının arka lastiğini yaklasıkBuilder km kullandım
benim lastik dayanıklı cıktı.
fabrika lastikten cok daha fazla kaymaya meyilli oldugunu unutmazsan, dikkatli olabilirsen kullanılabilir

-
-
-

birde motorun cekişinde calısmasında sıkıntı yoksa sadece ses seni rahatsız ediyorsa hiç elletme,

göz kararı ile yapılan ayarı tutturmak asırı zordur, eskisinden kötü olabilir

piyasada da adam akıllı sentil ile subab ayarlayan yerde görmedim ben !!!

Benim arkayada swallow takmışlar önede ondan alayım takım olsun madem. Bujiyide ankaradan alsam ucuza gelir herhalde. NGK alayım diyorum ama hangi MODEL oldugunu nerden bulabilirim

cenkito
28 Kasım 2014, 01:14
Benim arkayada swallow takmışlar önede ondan alayım takım olsun madem. Bujiyide ankaradan alsam ucuza gelir herhalde. NGK alayım diyorum ama hangi MODEL oldugunu nerden bulabilirim

bendeki NGK DPR8EA-9

mmt_
29 Kasım 2014, 01:09
Merhaba arkadaşlar Mersin'de tanıdığı bildiği Xtreme max tan anlayan tavsiye edebileceğiniz ustası yada arkadaşı olan varsa bana özelden iletişim bilgilerini yollarsa çok sevinirim

uday.31
01 Aralık 2014, 02:14
Merhaba abilerim kardeşlerim 2.el bir max alarak n zamandir hayalini kurdugum max a kavustum diyebilirim. Balikesir bandrmadan katiliyorum araniza. Daha önceden tecrübem var yıllardır ama teknik bilgi açısından sıfırım diyebilirim. Babam bakımını yaptirir ben kullanrdm bir

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------

Su anda debriyaj cok sert öncelikle sizlere danışmak istedim ne yapmalıyım. Ayrica sigorta 170 tl çikti 16 plaka araç.

cenkito
01 Aralık 2014, 14:15
Su anda debriyaj cok sert öncelikle sizlere danışmak istedim ne yapmalıyım. Ayrica sigorta 170 tl çikti 16 plaka araç.

hayırlı olsun,

debriyajın normal motorlardan az sert olması normal, nede olsa max da 6 yaylı debriyaj var.

normal cg lerde 4 yada 5 yay oluyor.

debriyaj halatının düzgün, cok burulmadan cekilmiş olmasına dikkat edin,

iç halatla dıs halat arasına manetin oradan enjektörle motor yagı sıkın, yaglansın. biraz daha yumusayacaktır

CompanERROR
01 Aralık 2014, 14:42
Merhaba, bende ilk motorumu aldım tabiki "X Treme Max" yarın teslim alacağım. iki motor arasında kalmıştım cr1 ve max arasında. Bugün gittim max'ı bir denemek istedim direksiyona geçer geçmez abi bu motor benim dedim.

Şimdi sizden bilmediğim konularda bana yardımcı olmanızı istiyorum. Çünkü motoru genelde asfaltta kullanacam ve yedek depo ana depo mavzusunu bilmiyorum birde rölanti varmış o konuda yardımcı olursanız sevinirim. Başka konulardada tavsiyenizi alırım.

cenkito
01 Aralık 2014, 14:52
Merhaba, bende ilk motorumu aldım tabiki "X Treme Max" yarın teslim alacağım. iki motor arasında kalmıştım cr1 ve max arasında. Bugün gittim max'ı bir denemek istedim direksiyona geçer geçmez abi bu motor benim dedim.

Şimdi sizden bilmediğim konularda bana yardımcı olmanızı istiyorum. Çünkü motoru genelde asfaltta kullanacam ve yedek depo ana depo mavzusunu bilmiyorum birde rölanti varmış o konuda yardımcı olursanız sevinirim. Başka konulardada tavsiyenizi alırım.

öncelikle hayırlı olsun,

o sorduklarınızın hepsi bu baslıkta incelendi acıklandı,

biraz zaman ayırıp baslıgı incelerseniz, sorularınızın cevaplarına ve cok daha fazlasına ulasabilirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------

http://p1304.hizliresim.com/18/u/mgp48.jpg

CompanERROR
01 Aralık 2014, 15:14
öncelikle hayırlı olsun,

o sorduklarınızın hepsi bu baslıkta incelendi acıklandı,

biraz zaman ayırıp baslıgı incelerseniz, sorularınızın cevaplarına ve cok daha fazlasına ulasabilirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------

http://p1304.hizliresim.com/18/u/mgp48.jpg

Tamam hocam akşam bakacağım :)

Ensar..
01 Aralık 2014, 16:55
Bu motora hangi marka lastik önerirsiniz.? Bende cross'cu olmaya karar verdim. köyde dağ bayır sürücem. :) hem bu motorun yakıtı nasıl.??

cenkito
01 Aralık 2014, 23:33
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

egekocasoy
02 Aralık 2014, 05:04
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.



abi cok gecmis olsun aynen dedigin gibi ne kadar dikkatli olsakta kaza geliyorum demiyor..

Carbondioxid
02 Aralık 2014, 07:33
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

Geçmiş olsun kardeşim , aman dikkat yağışlar yeni ve hafif geçiyor, Ova eteklerinde toz eksik olmuyor, bu sebeble, yollarımız hafif kremşanti kıvamlı kaydırıcı çamurlu, bende 2-3 gündür anlamsız şekilde slalom yapıp duruyorum, neyseki bi hasar olmadı.

Tabii trfikteki 2 ayaklı yaratıklarda cabası.

AttilaXtreme
02 Aralık 2014, 10:01
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

Çok geçmiş olsun karfeşim. Hayırla inşallah...

cenkito
02 Aralık 2014, 13:48
cok sagolun arkadaslar.
dostlardan uzak olsun

dockerengin
02 Aralık 2014, 14:28
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

Çok geçmiş olsun Cem abi.

İbrahim
03 Aralık 2014, 01:45
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

Geçmiş olsun Cem abi

ekicimert
03 Aralık 2014, 10:47
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

Geçmiş olsun Allah beterlerinden korusun.

CompanERROR
03 Aralık 2014, 13:36
arkadaslar bosuna demiyorlar.

"zaman kötü , kolla g..tü". diye.

bu aksam 2. kere kırmızı ısıkta dururken arkadan araba carptı.

tampon tekere denk geldiği için ikisindede allahdan düşmedim

ama bu sefer arka göbek bilyası dagıldı galiba. tekerlekte cok az sag sol oynama var.

musait zamanda bakıcam.

elinizden geldiğince dikkatli olun.

abicim geçmiş olsun dikkat et ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

Abiler motorumu aldım resimleri filan attım henüz plaka çıkmadı sahibi olan abi başvuruyu yaptı. Muayene olmadan plaka çıkarmı onu merak ediyorum bide kullanım klavuzunu okudum jikle ve rölanti hakkında iki sorunum var yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim;

Jikle ilgi sorum; Klavuzda simgelerle ifade edilmiş jikle durumu ama motorda malesef silik o simgeler, jikle aşağı inincemi açılıyor yoksa yukarı kaldırınca mı ? yani çalışmadığında aşağımı indirmem gerek yukarımı ? Dün aküyü bitirdim yinede beceremedim :/ lanet olası birde çok arkada motora alışmadım için inip yapmaya çalıştım motoru devirdim :(

Rölanti ilgili sorum; Satın aldığım adam motor çabuk soğumasın diye ayarı yukseltmiş yani ben gaz vermesem bile yiyor. KKlavuzunda 1500 1600 devir demiş ama devir saati yok onu nasıl ayarlayacağım ?

ha bide koruma demiri filan siz nasıl ayarladınız ?

cenkito
03 Aralık 2014, 14:36
jıkle olayının resimlerini ve acıklamasını ben foruma atmıstım, gecmiş sayfalarda var

aynı sekilde rolanti vidasınında .

mandal en altta oldugunda normal, 1 tık yukarı kaldırınca yarım acık, 2 tık yani tam yukarı kaldırınca tam acık.

motoru calıstırırken 1 kademe kaldır, tam kaldırırsan bogulabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------



jıkle konusu:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-220.html#post3334420

rolanti vidasının yeri:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-223.html#post3337301

arkadaslar hemen hemen herseyi daha önce yazdık çizdik.

bu sayfalar bunlar için, aklınıza takılan bir sey olursa az emek harcayıp forumdaki ilgili yerde arayın

sonra gerek kalırsa sorun :cat:

(lafım genel)

CompanERROR
03 Aralık 2014, 16:02
jıkle olayının resimlerini ve acıklamasını ben foruma atmıstım, gecmiş sayfalarda var

aynı sekilde rolanti vidasınında .

mandal en altta oldugunda normal, 1 tık yukarı kaldırınca yarım acık, 2 tık yani tam yukarı kaldırınca tam acık.

motoru calıstırırken 1 kademe kaldır, tam kaldırırsan bogulabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------



jıkle konusu:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-220.html#post3334420

rolanti vidasının yeri:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-223.html#post3337301

arkadaslar hemen hemen herseyi daha önce yazdık çizdik.

bu sayfalar bunlar için, aklınıza takılan bir sey olursa az emek harcayıp forumdaki ilgili yerde arayın

sonra gerek kalırsa sorun :cat:

(lafım genel)

Haklısın :) ama inan bir okudum tam 100 sayfayı değil ama çoğunu okudum. ama iş yorgunluk unutuyor insan. Teşekkür ederim :) bir sualim daha var. Ben jikleyi yukarda kapalı sanıyordum ve oyle bırakıp yaklaşık 1dk sürmüşüm vites değişirken gaz yemedi boğulma dediğin şey ne tam bilmiyorum ama anlatayım;

yokuşu tırmandım yokuş bitince 2.vitese taktım debriyajı yavaş bırakıp gaz verdim ama gaz şeysini çevirdiğim halde durmaya başladı ve stop etti dahada çalıştıramadım.

boğulma boyle birşey mi ?
inanın parasında değilim motor eğitimi olsa hemen alırdım ama malesef yaşadığım yerde yok :-/ videoları izliyorum ki sizin videoları bitirdim bile Cem abi. :) çare CENKİTO! diyip susuyorum ;)

cenkito
03 Aralık 2014, 23:56
arka teker rulman kodu 6302 2RS

http://i.hizliresim.com/rmLkLN.jpg

buda cıkan rulman, öteki daha paslı idi.

http://i.hizliresim.com/7VmnmW.jpg

rulmanların önündeki toz kecelerinin kodu ise:

28x42x7

27x47x7

onların resimlerini çekmedim

saglık acısından rulman değişince benim gibi keceleride değiştirin :cat:

sonuc : sorun çözüldü...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

birde şöyle bir rulman temizlik videosu vardı, onuda burda paylasayım.

tabiki tekerleğe bosluk vs. girmeden önce yapılırsa iş yapabilir.

boşluk, takılma vs. varsa değişmekten baska care yok


http://www.youtube.com/watch?v=YxvvqjhCsOo

İbrahim
04 Aralık 2014, 02:27
bir videoya denk geldim kafama takıldı. açık hava filtresi kullanan varmı? varsa iyimidir kötümüdür? amacım sesmiş çekişmiş gibi birşey değil inanmıyorum bu durumlarada zaten. sadece koltuk altındaki yerden nasıl alıyor bizim alet havayı merak ediyorum :) yani böyle birşey taksak daha rahat hava alırmış gibi bir düşünce oluştu

http://www.youtube.com/watch?v=60aAaL0cHBM

merianne
04 Aralık 2014, 16:42
slm arkadaşlar, bu motorda çekiş artırmak için ön veya arka dişliyi değiştiren var mı..Arka dişliyi büyütüp şehir içi kullanmak amacım.

cenkito
04 Aralık 2014, 17:53
slm arkadaşlar, bu motorda çekiş artırmak için ön veya arka dişliyi değiştiren var mı..Arka dişliyi büyütüp şehir içi kullanmak amacım.

arkayı buyutursen hız iyice düşer, normal hali ilede kullanabilirsin

illa değişicem derseniz öne 16 yerine 17 takın

arkadaslar bunlarda arka teker göbeği toz kecelerinin resimleri.

http://i.hizliresim.com/04Vv2L.jpg

1 takım (bir kucuk , bir buyuk) taktım ötekilerde yedek.

CekmeCross
04 Aralık 2014, 23:55
Merhabalar, Maxi Scooter'dan önümüzdeki günlerde Extreme Max alarak Cross kullanımına geçmeyi planlıyorum. Konuyu fazla atlamadan okumaya çalıştım, motorun önemli sorunları olmadığını ve fiyatının karşılığını verdiğini düşündüm, başlangıç itibariyle bu modelde karar kıldım. Kolaylık açısından tercihen Ümraniye ve Çekmeköy bölgesinde ikamet edenlerle tanışmak, kullanım servis-bakım gibi konularda soru sormak istiyorum .Ve yine bu bölgede başlangıç aşamasında kullanılabilecek araziler hakkında bilgi almak istiyorum, saygılarımla.

cenkito
05 Aralık 2014, 02:25
Merhabalar, Maxi Scooter'dan önümüzdeki günlerde Extreme Max alarak Cross kullanımına geçmeyi planlıyorum. Konuyu fazla atlamadan okumaya çalıştım, motorun önemli sorunları olmadığını ve fiyatının karşılığını verdiğini düşündüm, başlangıç itibariyle bu modelde karar kıldım. Kolaylık açısından tercihen Ümraniye ve Çekmeköy bölgesinde ikamet edenlerle tanışmak, kullanım servis-bakım gibi konularda soru sormak istiyorum .Ve yine bu bölgede başlangıç aşamasında kullanılabilecek araziler hakkında bilgi almak istiyorum, saygılarımla.

şimdiden hayırlı olsun .

soulblack
09 Aralık 2014, 00:14
Arkadaslar araniza yeni katildim. birkac sorum olacak.
-Rodaj doneminde yapmam gereken ler nelerdir.
-Bu motorun jiklesi nerede.
-debriyaja basmadan motor calismiyormu.
-ve daha 3.gun bugun ilk lastik patlatmami yasadim arazide olmamam sansti. arazide lastik patlama durumlari icin bi ekipman veya set varmidir. simdiden tesekkurler

Carbondioxid
09 Aralık 2014, 23:16
Arazide lastik patlama durumlari icin bi ekipman veya set varmidir? Evet var, sprey kutu lastik tamir edici ve idare edecek derecede şişirmeyide sağlayan kutu spreyler var, fiat olarak yanılmıorsam 8-20 tl arası olsa gerek bir şekilde herdaim yanınızda bulundurun.

Diğer sorularınız ve dahası için lütfen bekleyin... loading loading loading ^^ (şaka birazdan gelir x-treme max brotherler:cat: )

mehmet32_32
10 Aralık 2014, 03:25
selam arkadaşlar 150cc mondial z one .yi 200cc silindir taktırmayı düşünüyorum bu motor bloguna uygun nasıl bir silindir uyar artı başka hangi parcaların degişmesi gerek randıman almak için .tşkler.

soulblack
10 Aralık 2014, 03:51
Carbondioxid saol bilgi paylasimin icin.
Diger brolarda yardimci olursa iyi olucak..

cenkito
10 Aralık 2014, 13:17
Arkadaslar araniza yeni katildim. birkac sorum olacak.
-Rodaj doneminde yapmam gereken ler nelerdir.
--->forumda mevut
-Bu motorun jiklesi nerede.
--->karburatörün üstünde, forumda o da mevcut
-debriyaja basmadan motor calismiyormu.
--->motor viteste iken debriyaja basmadan calısmaz, vites bosta iken calısır
-ve daha 3.gun bugun ilk lastik patlatmami yasadim arazide olmamam sansti. arazide lastik patlama durumlari icin bi ekipman veya set varmidir.
--->benim lastik çözümüm forumda mevcut, yada carbon un dediği gibi köpük almalısın
simdiden tesekkurler

10 karakter

berkaye
11 Aralık 2014, 23:17
Arkadaşlar sizin için sticker kiti yapan birisi var konu açmış , buyrun. :cat: Bu işi büyütürse güzel şeyler olarbilr gibi geldi.Duke içinde yaparsa iyi olur aslında duke için olanlar çok pahalı 350 tl civarındalar.



http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/139855-sticker-kit-mondial-xtreme-max-icin.html

corpsecorpse
12 Aralık 2014, 03:01
Arkadaşlar zinciri değişcem orjinal zincirmi alıyım.yoksa piyasadan alan varmı ölçüsü nedir bilemedim için bulaşmadım.zincir sipariş etcem fabrikada 1 ayda yollıcak dıe onlardanda ısteyesım yok.daha kaliteli bi zincir varsa piyasada ölçüsnü bilen söleyebilirmi.

muhammetcon
12 Aralık 2014, 16:46
Öncelikle merhabalar;
Ocak sonunda 0 km bir extreme ile aranıza katılmayı düşünüyorum forumun büyük bir kısmını okudum herkes memnun,sıkıntı cıkanlarda hemen halledebilmişler Bende motoru tamamen asfaltta üni'ye gelip giderken birde senede 5-6 kez uzun yolda kullanmayı planlıyorum eger bir sorunla karşılaşırsam "Atilla abi" başta olmak üzere yardımlarınızı bekliyorum,saygılarımla.

AttilaXtreme
12 Aralık 2014, 16:48
Öncelikle merhabalar;
Ocak sonunda 0 km bir extreme ile aranıza katılmayı düşünüyorum forumun büyük bir kısmını okudum herkes memnun,sıkıntı cıkanlarda hemen halledebilmişler Bende motoru tamamen asfaltta üni'ye gelip giderken birde senede 5-6 kez uzun yolda kullanmayı planlıyorum eger bir sorunla karşılaşırsam "Atilla abi" başta olmak üzere yardımlarınızı bekliyorum,saygılarımla.

Raat ol. Attila yardımcı olayı çok sever. Ne yazıyor altta? "Önce adamlık sonra HAYAT" Saygılar :)

muhammetcon
12 Aralık 2014, 16:51
Raat ol. Attila yardımcı olayı çok sever. Ne yazıyor altta? "Önce adamlık sonra HAYAT" Saygılar :)

Aslan abim benim be sağolasın :)

egekocasoy
12 Aralık 2014, 16:55
Arkadaşlar zinciri değişcem orjinal zincirmi alıyım.yoksa piyasadan alan varmı ölçüsü nedir bilemedim için bulaşmadım.zincir sipariş etcem fabrikada 1 ayda yollıcak dıe onlardanda ısteyesım yok.daha kaliteli bi zincir varsa piyasada ölçüsnü bilen söleyebilirmi.

fabrikadan orjinalini almana gerek yok diye dusunuyorum zaten piyasada genel olarak 2 boyut var oringsiz fiyatı uygun olan ben kısa olanını aldım bizim orjinal zincirle karsilastirdim cikardiktan sonra 1 bakla kısaydı beni rahatsız etmedi zaten 200km sonra falan baya bi esneme payi olucak onun yani iki boyut var kısa olanını alırsan sorun yasicagini dusunmuyorum ben suan kullanıyorum bi sıkıntı yok..

spookslam
13 Aralık 2014, 14:39
Merhaba herkese,

Yaklaşık 20 gündür motosiklete dokunmuyordum. Uzun süre pasif kalması sakıncalı olabilir diye okumuştum bir ara. Motosikleti 20 gün önce de WD-40 ile temizlemiştim. Egsoza da sıkıp temizlemiştrim. Bugün yürüteyim biraz dedim. Hava da 15 derece. Motoru çalıştırmadan önce de 15-20 metre kadar elde yürüttüm. Sonra jikleyi en tepeye alıp marşa bastım. Motor çalıştı ve biraz gaz vererek ısınmasını sağlamaya çalıştım. Aşağı doğru bir baktım egsozden buhar çıkıyor. Daha önce hiç buhar çıktığını görmemiştim. Panikledim. Bunun sebebi WD-40 olabilir mi? Ya da sizin tahmininiz nedir? Şimdiden teşekkür ediyorum.

dalangıç
13 Aralık 2014, 14:47
Merhaba herkese,

Yaklaşık 20 gündür motosiklete dokunmuyordum. Uzun süre pasif kalması sakıncalı olabilir diye okumuştum bir ara. Motosikleti 20 gün önce de WD-40 ile temizlemiştim. Egsoza da sıkıp temizlemiştrim. Bugün yürüteyim biraz dedim. Hava da 15 derece. Motoru çalıştırmadan önce de 15-20 metre kadar elde yürüttüm. Sonra jikleyi en tepeye alıp marşa bastım. Motor çalıştı ve biraz gaz vererek ısınmasını sağlamaya çalıştım. Aşağı doğru bir baktım egsozden buhar çıkıyor. Daha önce hiç buhar çıktığını görmemiştim. Panikledim. Bunun sebebi WD-40 olabilir mi? Ya da sizin tahmininiz nedir? Şimdiden teşekkür ediyorum.
Wd40 büyük ihtimal bende aynı şeyi yaptım hatta abarttım biraz marşa bastım gittim motorize sis makinası oldu :) trafikte olsam yangın söndürücü ile dalarlardı herhalde :)

spookslam
13 Aralık 2014, 14:54
Hah! İçime su serptiniz. Çok endişe etmiştim. 1 ay kadar önce de tek teker denerken fazla kalkınca motoru bırakıverdim. Yere düşünce egzoz 2cm kadar eğildi. Egzoza mı bir şey yaptım diye düşünüyordum. Fotoğrafı da aşağıdaki linkte.
http://dosya.co/5ebdb9a10b7e3f77/IMG_20141123_164112.jpg

Carbondioxid
13 Aralık 2014, 14:55
Buhar ise panik yapacak birşey yok ,egzoz içindeki su bir şekilde buharlaşıyor, ancak duman ise, hava ayarları kontrol edilmeli, motoru çalıştırır çalıştırmaz rölantide sıhhatli çalışıyor ise, siz sakın extra gaz/devir çevirtmeyin.
(kendi motorumda, 1-2 dakika kadar rölantide bekliyorum ilk çalıştırmalarda.).

spookslam
13 Aralık 2014, 15:14
Motoru ilk çalıştırdığımda gaz vermezsem sürekli istop ediyor. Rölanti vidasını neredeyse sonuna kadar çevirdim yine de ilk çalıştırmada istop ediyor. O yüzden gaz veriyorum ısınana kadar. Şimdi içime kurt düşürdünüz. :pale:

Carbondioxid
13 Aralık 2014, 17:53
Endişe edilecek bir durum değil, hava/rölanti ayarlanması gerekiyor durum bundan ibaret, yapılmazsa bahs ettiğiniz gibi çalışmada zorluk, gaz yememe/performans sorunları oluşur

Tabii hergün bu durumda ise uğraşmamak adına, hava/rölanti ayarından anlayan birine yaptırtmalısınız, yahut , forumda xtrem max için önerilen hava ayar vidası tur sayısı rölanti ayarı hakkında tüyoları araştırmalısınız.

Yahut " ARAMA " Kısmına xtrem max hava gaz ayarı yazıp arama yapın, sizin için arama yapıp 2 örnek sonuca ulaştım saifeleri inceleyin

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-259-print.html

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-192.html

spookslam
13 Aralık 2014, 18:43
Çok teşekkür ederim. Akşam burayı aramayı düşünüyordum bu ayarlar için. Tekrar sağ olun.

cenkito
13 Aralık 2014, 23:32
Motoru ilk çalıştırdığımda gaz vermezsem sürekli istop ediyor. Rölanti vidasını neredeyse sonuna kadar çevirdim yine de ilk çalıştırmada istop ediyor. O yüzden gaz veriyorum ısınana kadar. Şimdi içime kurt düşürdünüz. :pale:

egzosdaki egik önemli değil. sadece görsel kapak egilmiş

jıkle en üstte iken gaz vermeden stop etmesi doğal ellemeyin.

bu baslıkta karburatörü anlattım baslıgı incelerseniz kafanızda soru kalmaz.

ama orta konumda iken ve rolantide acıkken biraz calıstıktan sonra stop etmesi normaldeğil.

spookslam
14 Aralık 2014, 16:38
Bu normal değil sanırım. Motosikleti düşürdüğümde egzozun üstünde bir damla yağ ya da benzin olduğunu görmüştüm. Ne olduğundan emin değildim. Buradan akmış olabilir. Sanırım sadece devrilme anında sızdırmış. Karbüratörün bu durumundan nasıl bir sonuç çıkarmalıyım sizce?

http://i.hizliresim.com/5o8m1D.jpg (http://hizliresim.com/5o8m1D)

cenkito
14 Aralık 2014, 20:17
motor yan yattıgındaa tahliyeden yakıt atar, bu da o bölgedeki tozu camur eder.

ama karburatörü istersen bir temizletip- kac km bilmiyorum motorun- ayarlarına baktırabilirsin, gec calısması sorunu için.

spookslam
14 Aralık 2014, 21:16
Motor 1600KM'de. 474'te iken almıştım. Ehliyeti beklediğim için çok kullanamadım. Bu ayın 27'sinde uygulamalı sınav olacak. Heyecanla bekliyorum. Sonra yollara koyulacağım. Eve gelmem birkaç gün sanırım :D

Motor en son 500KM'de bakıma girmişti. 1500'de tekrar götürecektim. Finansal sorunlar yaşıyorum. O yüzden götüremedim. Ocak ayı başını bekliyorum. O zamana kadar da kullanmamaya çalışacağım.

sysrq
14 Aralık 2014, 23:06
merhaba arkadaşlar bugün xtreme le 2. kere yolda kaldım birincisi iç lastiğim patlamıştı bugünde şilede anlamsız bir şekilde boğularak motor stop etti endüksiyon bobininden start butonuna kadar bakmadığımız yer kalmadı bujiye kadar fakat motor çalışmıyor marş yapıyor bildiğiniz bir durumu varmıdır çelik halatla çekerek geldik :) yarın servise bırakcam daha 1500 kmde sizlerinde bukadar sık arıza yapıyor mu ?