PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

emrextreme
31 Ağustos 2014, 18:06
herkese merhaba ben forumu dışarıdan takip ediyorum,boş kaldığımda geçmiş sayfaları okuyorum ve tam cevabını bulamadığım bir sorum olacak.
Daha önce drumstar supermoto yaparken ön jantı ve tekeri siparişle rialliden almıştı ve küçülterek değiştirmişti ama ben sadece ön jantın çemberini aynısıyla değiştirmek istiyorum bir türlü internetten sipariş için hangisinin benimkine uyacagını bulamıyorum çünkü netteki sistemle benim jantın üstündeki çok farklı.benim jantta 21 X 1.4 yazarken netteki sitelerde 120-17 , 140-18 , 140-19 gibi çeşitler var hatta birinde 1.4-*19 şeklinde yazıyor.
kullandığım lastik 2.75-21,ben 140-19(http://www.motorsikletyedekparcaci.net/GN-JANT-CEMBERI-140-19,PR-7251.html) siparişi vermeyi düşünüyorum ama emin olamadım,bilen bir arkadaş varsa bu konuda hem beni hemde ilerde başka arkadaşlarında butür jantla alakalı problemlerinde bilgilendirmiş olur.yardımlarınızı bekliyorum

TRaKYaLeee
01 Eylül 2014, 01:45
Hepinize iyi forumlar forum biraz boştu benimde aklama takılan bir soru var.2. El X-Treme Max'lere bakarken bir ilan gördüm dikatimi çekti.Motorsikletin sahibi ilanda yağ soğutma yazmıştı bende dedim galiba başka bir Motor ile karıştırdı ilana girip bir baktım Motorun Sahibi gerçektende bu işlemi motor üzerinde uygulamış. Bu işlemi yapmanın bir zararı varmıdır ? Yapılırsa fazla bir artısı olurmu ? Fotoğrafları atmaya çalıltım inşallah doğru koymuşumdur :D
http://i.hizliresim.com/OJXoQ4.jpg
http://i.hizliresim.com/zQz0d7.jpg

demirutku
01 Eylül 2014, 13:56
cani sikilmis onun :cherry:

TRaKYaLeee
01 Eylül 2014, 14:01
:cat: motora fazla bir getirisi olurmu ?

demirutku
01 Eylül 2014, 14:58
cok cok bi faydasi olacagini sanmiyorum, durmadan 120km civari gittigim cok oldu 90-100km/h arasi, herhangi bi sisme falan yasadigimi hatirlamiyorum.

TRaKYaLeee
01 Eylül 2014, 16:26
Cevap için teşekkürler :thumleft:

Stradasc
01 Eylül 2014, 17:06
cok cok bi faydasi olacagini sanmiyorum, durmadan 120km civari gittigim cok oldu 90-100km/h arasi, herhangi bi sisme falan yasadigimi hatirlamiyorum.

Faydası olmaz olur mu hiç. Sizin motorunuz şişmeden o kadar yol gitmiş olabilir ama durmadan 500 km gidemez ama yag sogutma ile hava sogutmaya göre çok daha uzun yol alınır. Bu sonradan uygulamalı sistem ne kadar sağlıklı bilmiyorum ama saglıklıysa motora uygulamakta fayda var.

demirutku
01 Eylül 2014, 23:01
durmadan 500km :silent::queen::queen: hadi isin motosiklet uzerinde 500km kismini gectim, max uzerinde 500km :silent: :queen:

Atıf Zafrak
01 Eylül 2014, 23:06
Arkadaşlar merhaba

Bende Mondial 150 X-Treme kullanıcısıyım motoru alalı daha 1 seneyi bile tamamlamadan biraz haşatını çıkarttım. Direksiyon 5 kere değişti, gösterge panelinin alttan demir yeri kırıldı. Ön farın olduğu siyah kapağın eklem yerleri kırıldı. Arka fren demiri yamuldu vs vb..

Benim sormak istediğim asıl soru şu, motorun her yerini temizletmeme rağmen motor 80 - 85 dan yukarı çıkamıyor. 80 - 85 a gelince daha da gaz veriyorum ama san ki motor boğulacak gibi oluyor, ve bu sefer tekliyormuş gibi olup hız kesiyor. Bayır aşağı giderken problem yok. Kısacası ben kumda bununla sağlam bir düşüş yaptım, o gündür bu gündür motor 80 - 85 dan yukarı çıkmıyor. Hava filtresini vb yerlerini yağını falan her yerini temizlettim değiştirdim, ama nafile motor yine aynı devam ediyor.

Yaklaşık 1-1.5 aydır sorunum devam ediyor. Bunun neden yapabileceğini dair fikri olan arkadaşlar, abiler var mı acaba ? Neresine bakmak gerekiyor, neresini düzeltmem gerekiyor. Birde sanki şu aralar biraz fazla benzin yiyor gibi, bu konuda da nereye bakmam gerektiğini söylerseniz, yani neden daha fazla benzin yemeye başladı gibi..

Şimdi'den cevaplarınız için çok teşekkür ediyor, iyi günler diliyorum.


Cevap gelmeyince tekrar sorayım dedim :) Lütfen sizden bir yanıt bekliyorum arkadaşlar.

seliuz
02 Eylül 2014, 01:25
Hepinize iyi forumlar forum biraz boştu benimde aklama takılan bir soru var.2. El X-Treme Max'lere bakarken bir ilan gördüm dikatimi çekti.Motorsikletin sahibi ilanda yağ soğutma yazmıştı bende dedim galiba başka bir Motor ile karıştırdı ilana girip bir baktım Motorun Sahibi gerçektende bu işlemi motor üzerinde uygulamış. Bu işlemi yapmanın bir zararı varmıdır ? Yapılırsa fazla bir artısı olurmu ? Fotoğrafları atmaya çalıltım inşallah doğru koymuşumdur :D
http://i.hizliresim.com/OJXoQ4.jpg
http://i.hizliresim.com/zQz0d7.jpg

Benim merak ettiğim bu arkadaş bağlantıyı nereden yapmış ? daha önce araştırdıklarımın hepsi gy6 çin motorları için olanlar yani bizim motora uygun olanların bağlantıları sol blok kapağındaki yağ tapasındandı bilenler açıklayabilirse sevinirim .

http://i.hizliresim.com/1jRDdb.jpg (http://hizliresim.com/1jRDdb)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

Bu da altın elbiseli adamın partisinden :) Bir tane max vardı ama kim bilir kimdi belkide bizden biridir :)
http://i.hizliresim.com/X2ZJ4R.jpg (http://hizliresim.com/X2ZJ4R)

Stradasc
02 Eylül 2014, 01:53
durmadan 500km :silent::queen::queen: hadi isin motosiklet uzerinde 500km kismini gectim, max uzerinde 500km :silent: :queen:

tabi o isin espirisi de :) en azindan motor rahatlar. :)

AttilaXtreme
02 Eylül 2014, 10:04
Cevap gelmeyince tekrar sorayım dedim :) Lütfen sizden bir yanıt bekliyorum arkadaşlar.

Bağırdığı kadar gitmiyor ve çok benzin harcıyorsa debriyaj balataları veya ayarlarında bir sorun olabilir. Başka bir şey gelmiyor aklıma.

emrextreme
02 Eylül 2014, 12:56
herkese merhaba ben forumu dışarıdan takip ediyorum,boş kaldığımda geçmiş sayfaları okuyorum ve tam cevabını bulamadığım bir sorum olacak.
Daha önce drumstar supermoto yaparken ön jantı ve tekeri siparişle rialliden almıştı ve küçülterek değiştirmişti ama ben sadece ön jantın çemberini aynısıyla değiştirmek istiyorum bir türlü internetten sipariş için hangisinin benimkine uyacagını bulamıyorum çünkü netteki sistemle benim jantın üstündeki çok farklı.benim jantta 21 X 1.4 yazarken netteki sitelerde 120-17 , 140-18 , 140-19 gibi çeşitler var hatta birinde 1.4-*19 şeklinde yazıyor.
kullandığım lastik 2.75-21,ben 140-19(http://www.motorsikletyedekparcaci.net/GN-JANT-CEMBERI-140-19,PR-7251.html) siparişi vermeyi düşünüyorum ama emin olamadım,bilen bir arkadaş varsa bu konuda hem beni hemde ilerde başka arkadaşlarında butür jantla alakalı problemlerinde bilgilendirmiş olur.yardımlarınızı bekliyorum
arkadaşlar bu konu hakkında yardımcı olabilecek kimse yok mu?

AttilaXtreme
02 Eylül 2014, 15:47
Oğlumla anlaştım. Onun boyu yetmediği için ve ona yeni bir motor alabilmek için Max'ı satıyorum.
Motor 5.000 kilometrede görünmesine rağmen kilometre teli koptuğu için garantiden gelene kadar 2.000 km telsiz kullanmak zorunda kaldım. Orjinal 7.000 km'dedir. Düşmesi kalkması yoktur. Kros olmasına rağmen SAVA MC25 cadde tekerlekleri takıp sadece şehir içinde kullandım. Pulsar aldım. Oğluma motor alabilmek için bu motoru satıyorum. Pazarlık payı yoktur. Harika bir motordur. Bu motor hakkında bilgi isteyenler -xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch- adresli bloğumuzu inceleyebilirler.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-temiz-x-treme-max-177702208/detay

cafridion
02 Eylül 2014, 18:07
Seliuz bendim o siyah r6 nin yaninda, gerci baska max gormedim zaten.
Şimdi yeni bi sorum var farın duy kismiyla km teli girişi birbirine değiyor bu sebepten 4 kez sigorta değiştirmiştim, halletmistim lakin aşırı baskiyla yine stop ampulu patladi (son sigorta yi 25 lik takmistim) gecen altin elbiseli dayiya giderken de kisa far patladi.
1 arabadan kalma h4 bulup taktim ( 60 55w) bi sıkıntı olur mu
2 km telini soktmek zorunda kaldim, araya köprü yapacaktim dayanmaz gibi kırılır kafa. Sizinkiler nasil çözüm oneriniz var mı
Bu arada sigortayi da 15 e cevirdim.

Carbondioxid
03 Eylül 2014, 01:09
Herkese selam, bu yağ soğutma olayı, ilgimi çekti, nasıl bir uygulama, mantık nasıl işliyor aceb, ederi ne kadardır, bu sistem eklendiğinde extra yağ doldurmka gerekecek sanırım ancak soğutmaya büyük katkısı olacağına inanıyorum, tüm bunlar için Cenkito bekleniyor^^.

kutlay33
03 Eylül 2014, 12:33
arkadaşlar dün geç saatlerde motoru aldık yapılan değişiklikler şöyle:
65,50 piston
76 mm silindir
dereceli eksantrik
200 lük uzun stroklu krank
200 lük kapak
uzun itici
ön dişli 18 arka dişli 38
miller ve torna işlemleri
sonuç:
şehir içinde 4. vitesi atamadım çünkü 3. viteste 90 a dayanıyor, kalkışlarda biraz sert yapmaya gelmiyor kafa dikiyor hatta 2. viteste de bile, titreşim azaldı desem yeridir önceden 90 ı geçince aynalar titreşimden görünmüyordu şimdi 3. viteste tam gazda bile aynalar kıpraşma yapmıyor. ammaaaa uzun yolda 4. vites yarım gaz 110 diyor 5. vites de çeyrek gazda aynısını diyor daha yarım çeyrek gaz kalıyor geriye ama diplesenizde 110 u geçmiyor. yani 5. vites yok oldu gibi bir şey. karbüratör yetiştirmiyor sanki. birde hız ölçümü yapabilmek için tekerleri değiştirmedim hala orijinaller yarın inşallah ön arka 18 olacak. akşam yine ustadayız anlayacağınız bilgi sahibi arkadaşlar öneri ve değerlendirmelerinizi bekliyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

bu arada yazmayı unutmuşum toplam maliyet 700 lira

seliuz
03 Eylül 2014, 13:35
Herkese selam, bu yağ soğutma olayı, ilgimi çekti, nasıl bir uygulama, mantık nasıl işliyor aceb, ederi ne kadardır, bu sistem eklendiğinde extra yağ doldurmka gerekecek sanırım ancak soğutmaya büyük katkısı olacağına inanıyorum, tüm bunlar için Cenkito bekleniyor^^.

Buradaki linklerde resimli uygulamalar , teknik çizimler ve satışı yapılan bazı siteler war hem uygulama hemde fiyat açısından kafanızda bir fikir oluşturabilir . Sizin 27 lik apachi niz wardı yanlış bilmiyorsam ,ona uyarmı bilemiyorum bunlar gy6 tipi çin motorlarına uyuyor ama hiç bir şey imkansız değildir tabi :)

http://www.taobao.web.tr/p-4970522844-Ya%C4%9F-so%C4%9Futucu-ya%C4%9F-radyat%C3%B6r-Yang-Sanyang-motosiklet-CB-CG-%C4%B1%C5%9F%C4%B1k-T1-Qian-Jianglong-motor-yan-filtre-kapa%C4%9F%C4%B1-de%C4%9Fi%C5%9Ftirildi.html

http://www.scooter.web.tr/index.php/kunena/98-scooter-yag-ve-katk-lar/15269-hava-sogutmali-scooter-de-yag-sogutma-aparati?start=18


http://www.scooter.web.tr/index.php/kunena/69-scooterimizdeki-modifiyeler/26006-yag-sogutucu?start=6

http://tr.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Hot-Refires-gy6-motorcycle-oil-cooler-radiator-simple-kit/1094323840.html

http://www.buychinatao.com/index.php/taobao/view/id/4447270750


http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=666002&page=18


Fan bile takılabilir

http://http://www.buychinatao.com/index.php/taobao/view/id/17678665219

TRaKYaLeee
03 Eylül 2014, 14:11
arkadaşlar dün geç saatlerde motoru aldık yapılan değişiklikler şöyle:
65,50 piston
76 mm silindir
dereceli eksantrik
200 lük uzun stroklu krank
200 lük kapak
uzun itici
ön dişli 18 arka dişli 38
miller ve torna işlemleri
sonuç:
şehir içinde 4. vitesi atamadım çünkü 3. viteste 90 a dayanıyor, kalkışlarda biraz sert yapmaya gelmiyor kafa dikiyor hatta 2. viteste de bile, titreşim azaldı desem yeridir önceden 90 ı geçince aynalar titreşimden görünmüyordu şimdi 3. viteste tam gazda bile aynalar kıpraşma yapmıyor. ammaaaa uzun yolda 4. vites yarım gaz 110 diyor 5. vites de çeyrek gazda aynısını diyor daha yarım çeyrek gaz kalıyor geriye ama diplesenizde 110 u geçmiyor. yani 5. vites yok oldu gibi bir şey. karbüratör yetiştirmiyor sanki. birde hız ölçümü yapabilmek için tekerleri değiştirmedim hala orijinaller yarın inşallah ön arka 18 olacak. akşam yine ustadayız anlayacağınız bilgi sahibi arkadaşlar öneri ve değerlendirmelerinizi bekliyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

bu arada yazmayı unutmuşum toplam maliyet 700 lira
İşlem hayırlı olsun gerçekten torku güzel olmuş anlattıklarınıza bakarsak. Son sürat denemesinin videosuda olursa çok güzel olur beğenerek izlerim. Bu arada karbüratörü değiştirmeyi düşünüyormusunuz ?

kutlay33
03 Eylül 2014, 14:22
İşlem hayırlı olsun gerçekten torku güzel olmuş anlattıklarınıza bakarsak. Son sürat denemesinin videosuda olursa çok güzel olur beğenerek izlerim. Bu arada karbüratörü değiştirmeyi düşünüyormusunuz ?

teşekkürler arkadaşlar. lastikleri değiştirmeden gösterge tablom hala orjinalken görüntü almayı bende düşünüyorum inşallah çekersem kesinlikle burada paylaşırım. karbüratörü mecburen değiştereceğim 5. vitesteki yetmezlik karbüratörden kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama daha başka yapılabilecekler için tabiki de üstadların yorum ve tavsiyelerini bekliyorum...

Carbondioxid
03 Eylül 2014, 19:04
Buradaki linklerde resimli uygulamalar , teknik çizimler ve satışı yapılan bazı siteler war hem uygulama hemde fiyat açısından kafanızda bir fikir oluşturabilir . Sizin 27 lik apachi niz wardı yanlış bilmiyorsam ,ona uyarmı bilemiyorum bunlar gy6 tipi çin motorlarına uyuyor ama hiç bir şey imkansız değildir tabi :)

http://www.taobao.web.tr/p-4970522844-Ya%C4%9F-so%C4%9Futucu-ya%C4%9F-radyat%C3%B6r-Yang-Sanyang-motosiklet-CB-CG-%C4%B1%C5%9F%C4%B1k-T1-Qian-Jianglong-motor-yan-filtre-kapa%C4%9F%C4%B1-de%C4%9Fi%C5%9Ftirildi.html

http://www.scooter.web.tr/index.php/kunena/98-scooter-yag-ve-katk-lar/15269-hava-sogutmali-scooter-de-yag-sogutma-aparati?start=18


http://www.scooter.web.tr/index.php/kunena/69-scooterimizdeki-modifiyeler/26006-yag-sogutucu?start=6

http://tr.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Hot-Refires-gy6-motorcycle-oil-cooler-radiator-simple-kit/1094323840.html

http://www.buychinatao.com/index.php/taobao/view/id/4447270750


http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=666002&page=18


Fan bile takılabilir

http://http://www.buychinatao.com/index.php/taobao/view/id/17678665219


Cevap ve link'ler için teşekkür ederim.

Aynen, problemim, daha doğrusu ısınmanın büyük bölümü yan kapaklarda, yani yağdan kaynaklanıyor sanıyorum, su soğutma'ya ek, zihnisinir bide yağ soğutma oldumuydu hem yağ ömrünü artttırmış ve külfetten kurtulmuş olacağaım.

Buzdolabı modu ile nonstop fantazi uzun yol durumlarına açık hale gelecek, tabii 2 adet fan hali hazırda, bide bu yağ peteğine bir fan atar'isem kıytırık elektrik tesisatı bana ağır küfür edecektir, böylede riski var, verdiğiniz linkleri iyice inceleyeyim, yurt içinden temin ve imkan dahilinde, ve tabii uyum, sağlatabilir isem deneyebilirim (denemeye değer görünüyor.)

AttilaXtreme
04 Eylül 2014, 16:12
Dün gece saat 23.00'da işten çıkıp bu motoru yağmurlu bir havada Pulsar'ı 25 km kullandım.
Tecrübeli olmayanlara yağmurlu havalarda kullanmasını tavsiye etmiyorum. Hele dün akşam rüzgarsızdı. Bir de rüzgar olduğunu düşün. Yanarsın.

Kuru asfaltta canavar gibi olan motorda yağmurlu havada yollar jilet gibiyken denge menge hikaye oluyor. Tork ve devir bindirme yapıyor ve motoru zaptetmek başlı başına bir iş haline dönüşüyor. Benim çinli X-Treme Max karbüratörlü ve gücü az olduğu için yağmurlu havalarda bundan on kat daha motor. En azından gazı kapattığın an hemen deviri düşürüyor gazladığında ise kendine gelene kadar zaten dengeyi oluşturmuş oluyor. Aman ha, kuru caddede kullanmanın verdiği alışkanlıkla yağmurlu havada kullanmaya kalkmayın. Aklınızın bir köşesine şunu yazarsanız iyi olur "kuru havada pulsar kullanıyorsunuz, yağmurlu havada bambaşka bir motor".

Kesinlikle birinci viteste çok hafif ve yavaş bir kalkış yapıp hemen ikinci vitese atılması ve yüksek vites düşük hız ile kullanılması gereken bir motor. Üstünde tecavüz etmeye kalksalar 4.500 deviri hadi bilemedin en fazla 5.000 deviri geçmeyeceksin. Çinliler scutterler filan yanından hızla geçip gidecek onlara kafayı takma. Onların durumu farklı.

Mümkün olduğunca kıyıdan kıyıdan gideceksin. Trafiğe karışsam bile hızlı trafikte gazlar sıyrılırım diye düşünürsen hapı yutarsın. Sakın. Gazladığın an yerdesin.

Bir de yağmurlu havalarda fren yapma zorunluluğu duyduğunda ön frene arka frenden bir milisaniye önce bas. Motorcu gazlamayı bilen değil motoru durdurmayı bilendir.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Saygılarımla.

TRaKYaLeee
04 Eylül 2014, 18:18
Kötü yol tutuşu lastiklerden kaynaklanıyordur atilla abi fabrika çıkışlı lastiklerse zaman kaybetmeden değiştirmek gerek lastikleri

AttilaXtreme
04 Eylül 2014, 19:50
Kötü yol tutuşu lastiklerden kaynaklanıyordur atilla abi fabrika çıkışlı lastiklerse zaman kaybetmeden değiştirmek gerek lastikleri

Uzun zamandır fabrika çıkışlı lastik kullanmıyorum. Orada anlatmaya çalıştığım şeyler başka :) Tork ve devire dikkat etsinler.

cenkito
05 Eylül 2014, 10:26
buralar baya senlenmiş yoklugumda
iyisiniz iyi :cat:

buda bizden olsun,
1 MAX 2 MAXCI (dalangıc ve ben)
bodrum bulusmamız

http://i.hizliresim.com/vY1yXr.jpg

http://i.hizliresim.com/1jQ7V5.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------


Arkadaşlar merhaba

Bende Mondial 150 X-Treme kullanıcısıyım motoru alalı daha 1 seneyi bile tamamlamadan biraz haşatını çıkarttım. Direksiyon 5 kere değişti, gösterge panelinin alttan demir yeri kırıldı. Ön farın olduğu siyah kapağın eklem yerleri kırıldı. Arka fren demiri yamuldu vs vb..

Benim sormak istediğim asıl soru şu, motorun her yerini temizletmeme rağmen motor 85 90 dan yukarı çıkamıyor. 85 - 90 a gelince daha da gaz veriyorum ama san ki motor boğulacak gibi oluyor. Kısacası ben kumda bununla sağlam bir düşüş yaptım, o gündür bu gündür motor 85 - 90 dan yukarı çıkmıyor. Hava filtresini vb yerlerini yağını falan her yerini temizlettim değiştirdim, ama nafile motor yine aynı devam ediyor.

Yaklaşık 1-1.5 aydır sorunum devam ediyor. Bunun neden yapabileceğini dair fikri olan arkadaşlar, abiler var mı acaba ? Neresine bakmak gerekiyor, neresini düzeltmem gerekiyor. Birde sanki şu aralar biraz fazla benzin yiyor gibi, bu konuda da nereye bakmam gerektiğini söylerseniz, yani neden daha fazla benzin yemeye başladı gibi..

Şimdi'den cevaplarınız için çok teşekkür ediyor, iyi günler diliyorum.

kartburatör hava ayarına baktır.
birde jıkle kelebegine bak takılı kalmıs olmasın,
hava filtre hortumunu cıkartıp o sekilde kontrol et.
oda orta seviyede takılı kaldı ise dediklerinmi yapar

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------


Hepinize iyi forumlar forum biraz boştu benimde aklama takılan bir soru var.2. El X-Treme Max'lere bakarken bir ilan gördüm dikatimi çekti.Motorsikletin sahibi ilanda yağ soğutma yazmıştı bende dedim galiba başka bir Motor ile karıştırdı ilana girip bir baktım Motorun Sahibi gerçektende bu işlemi motor üzerinde uygulamış. Bu işlemi yapmanın bir zararı varmıdır ? Yapılırsa fazla bir artısı olurmu ? Fotoğrafları atmaya çalıltım inşallah doğru koymuşumdur :D


muhtemelen kulbutör kapagındaki gözlem vidasından yag cıkısını alıp,
yag seviye kontrol yerinden geri vermiş.
yagı sogutmak için azda olsa fayda saglar ama
bence uzun vadede hiç saglıklı bir uygulama değil.
kulbutordeki yag basıncının düşmesi subablara gidecek yagıda azaltacaktır
asınma ve ısınma artacaktır

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------


Benim merak ettiğim bu arkadaş bağlantıyı nereden yapmış ? daha önce araştırdıklarımın hepsi gy6 çin motorları için olanlar yani bizim motora uygun olanların bağlantıları sol blok kapağındaki yağ tapasındandı bilenler açıklayabilirse sevinirim .



seninde sorunun cevabını vermiş oldum
gy6 kiti daha saglıklı duruyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------


arkadaşlar bu konu hakkında yardımcı olabilecek kimse yok mu?

orjınal jant 21-1.4

sen tutarda 1.40 19 lastik takmak istiyorsun ki ön masa ya sıgmaz

arkaya bile 120-130 ancak sıgıyor

orjınal göbekle kullanacaksan mevcut cemberle aynı tel sayılı olanından bakmalısın

ama tel uzunlukları bir muamma olacak. uygun boyda elbet vardır ama nasıl bulursun

hangi modelle uyumlu olur onu bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------


Seliuz bendim o siyah r6 nin yaninda, gerci baska max gormedim zaten.
Şimdi yeni bi sorum var farın duy kismiyla km teli girişi birbirine değiyor bu sebepten 4 kez sigorta değiştirmiştim, halletmistim lakin aşırı baskiyla yine stop ampulu patladi (son sigorta yi 25 lik takmistim) gecen altin elbiseli dayiya giderken de kisa far patladi.
1 arabadan kalma h4 bulup taktim ( 60 55w) bi sıkıntı olur mu
2 km telini soktmek zorunda kaldim, araya köprü yapacaktim dayanmaz gibi kırılır kafa. Sizinkiler nasil çözüm oneriniz var mı
Bu arada sigortayi da 15 e cevirdim.

h4 araba ampulu 55-60W hem far tasını cok ısıtabilir, eritebilir
hemde akunu fazla zorlayabilir.

km teli olayını yeni duydum, yorum yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------


teşekkürler arkadaşlar. lastikleri değiştirmeden gösterge tablom hala orjinalken görüntü almayı bende düşünüyorum inşallah çekersem kesinlikle burada paylaşırım. karbüratörü mecburen değiştereceğim 5. vitesteki yetmezlik karbüratörden kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama daha başka yapılabilecekler için tabiki de üstadların yorum ve tavsiyelerini bekliyorum...

bence mevcut güç 5 te ust devir yapmaya yetmiyor.

karburatörü değişsende durum değişmeyebilir.

ustanda kesin yedek karburatör vardır.

önce onu taksın bir dene, bosu bosuna masraf yapma

TRaKYaLeee
05 Eylül 2014, 12:08
Cem abi Fotoğraflar çok güzel manzara aynı Fotoğrafçılarda perde indirirler ya arkana manzara resmi gibi onlara benzemiş :D

kutlay33
05 Eylül 2014, 12:31
bence mevcut güç 5 te ust devir yapmaya yetmiyor.

karburatörü değişsende durum değişmeyebilir.

ustanda kesin yedek karburatör vardır.

önce onu taksın bir dene, bosu bosuna masraf yapma[/QUOTE]

karbüratöre gerek kalmadı bu gün lastikler ve ön jant (18) değişiyor. 5. viteste ise durum şöyle: 1., 2., 3. ve 4. viteslerde gerekli akselarasyonu kısa zamanda yapıyor ancak 5. viteste uzun yolda bastıkça 150- 160 (orijinal jant lastik gösterge tablosu) dahası varmı bilemiyorum daha tam dipleyemedim açıkçası korktum. yani hızlanıyor ama kısa sürede değil daha uzun zaman içinde. bana bu kadar sürat kesinlikle lazım olmadığı için ön dişliyi geri 16 takmayı düşünüyorum. yada daha uygun dişli tavsiyesi olan varsa ön/arka ona göre yeniden dizayn edebilirim. bu arada bizim ustaya hafta sonları çırak yazıldık, :) birde motor büyütüldükten sonra ilk çalışmada egzosun boyalarını yaktı acayip tırstım.

dalangıç
05 Eylül 2014, 12:53
buralar baya senlenmiş yoklugumda
iyisiniz iyi :cat:

buda bizden olsun,
1 MAX 2 MAXCI (dalangıc ve ben)
bodrum bulusmamız

http://i.hizliresim.com/vY1yXr.jpg

http://i.hizliresim.com/1jQ7V5.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------



kartburatör hava ayarına baktır.
birde jıkle kelebegine bak takılı kalmıs olmasın,
hava filtre hortumunu cıkartıp o sekilde kontrol et.
oda orta seviyede takılı kaldı ise dediklerinmi yapar

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------



muhtemelen kulbutör kapagındaki gözlem vidasından yag cıkısını alıp,
yag seviye kontrol yerinden geri vermiş.
yagı sogutmak için azda olsa fayda saglar ama
bence uzun vadede hiç saglıklı bir uygulama değil.
kulbutordeki yag basıncının düşmesi subablara gidecek yagıda azaltacaktır
asınma ve ısınma artacaktır

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------



seninde sorunun cevabını vermiş oldum
gy6 kiti daha saglıklı duruyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------



orjınal jant 21-1.4

sen tutarda 1.40 19 lastik takmak istiyorsun ki ön masa ya sıgmaz

arkaya bile 120-130 ancak sıgıyor

orjınal göbekle kullanacaksan mevcut cemberle aynı tel sayılı olanından bakmalısın

ama tel uzunlukları bir muamma olacak. uygun boyda elbet vardır ama nasıl bulursun

hangi modelle uyumlu olur onu bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------



h4 araba ampulu 55-60W hem far tasını cok ısıtabilir, eritebilir
hemde akunu fazla zorlayabilir.

km teli olayını yeni duydum, yorum yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------



bence mevcut güç 5 te ust devir yapmaya yetmiyor.

karburatörü değişsende durum değişmeyebilir.

ustanda kesin yedek karburatör vardır.

önce onu taksın bir dene, bosu bosuna masraf yapma
Valla çok güzel oldu be sohbet,muhabbet aktı gitti zaman :) inşallah yine buluşur içeriz tatlı tatlı :) dün gittim savalari taktım güzel oldu yatması kalkması güven veriyor artık şimdi bi boyama işlemi kaldı ondan sonra keyfe devam :)

AttilaXtreme
05 Eylül 2014, 14:25
buralar baya senlenmiş yoklugumda
iyisiniz iyi :cat:

buda bizden olsun,
1 MAX 2 MAXCI (dalangıc ve ben)
bodrum bulusmamız

http://i.hizliresim.com/vY1yXr.jpg

http://i.hizliresim.com/1jQ7V5.jpg[COLOR="Silver"]



Tihheytttt! Affiyet olsun aslan kardeşlerime :)

demirutku
05 Eylül 2014, 15:43
bakın adamlar tee bodrumda buluşuyo, utanın istanbul maxçılar :sunny:

dalangıç
05 Eylül 2014, 16:04
Tihheytttt! Affiyet olsun aslan kardeşlerime :)
Attila abimizde şen sesi ile katıldı aramıza çok güzel oldu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------


bakın adamlar tee bodrumda buluşuyo, utanın istanbul maxçılar :sunny:
Maxciler toplanmayı sevmiyor bende kapı kapı topluyorum abi naapim ilk Attila abi sonra Cenkito :) bodrumda benden başka max kullanan da yok galiba :/

cenkito
05 Eylül 2014, 17:27
Cem abi Fotoğraflar çok güzel manzara aynı Fotoğrafçılarda perde indirirler ya arkana manzara resmi gibi onlara benzemiş :D

valla gün batımına denk geldi cok da güzel oldu :cat:


Valla çok güzel oldu be sohbet,muhabbet aktı gitti zaman :) inşallah yine buluşur içeriz tatlı tatlı :) dün gittim savalari taktım güzel oldu yatması kalkması güven veriyor artık şimdi bi boyama işlemi kaldı ondan sonra keyfe devam :)

hadi insallah diyelim :)


Tihheytttt! Affiyet olsun aslan kardeşlerime :)

sagol abicim birdahakinde sende olursun insallah ::cheeeeer

AttilaXtreme
05 Eylül 2014, 22:21
Ailenin yeni gelini. Oğlum yeni motoru ile.
Mondial 150 MG King
http://i.hizliresim.com/72RmWa.jpg (http://hizliresim.com/72RmWa)

demirutku
06 Eylül 2014, 01:35
boğaçhan istanbula bi gelse toplanacaz aslında da bi gelemedi sanırım halen :P

cenkito
06 Eylül 2014, 09:30
Ailenin yeni gelini. Oğlum yeni motoru ile.
Mondial 150 MG King
http://i.hizliresim.com/72RmWa.jpg (http://hizliresim.com/72RmWa)

hayırlı olsun attila abim, güle güle kullanın.

TRaKYaLeee
06 Eylül 2014, 12:52
Ailenin yeni gelini. Oğlum yeni motoru ile.
Mondial 150 MG King
http://i.hizliresim.com/72RmWa.jpg (http://hizliresim.com/72RmWa)

Hayırlı olsun Atilla abi Kazasız Belasız Sürer İnşallah

cenkito
06 Eylül 2014, 12:57
Hepinize iyi forumlar forum biraz boştu benimde aklama takılan bir soru var.2. El X-Treme Max'lere bakarken bir ilan gördüm dikatimi çekti.Motorsikletin sahibi ilanda yağ soğutma yazmıştı bende dedim galiba başka bir Motor ile karıştırdı ilana girip bir baktım Motorun Sahibi gerçektende bu işlemi motor üzerinde uygulamış. Bu işlemi yapmanın bir zararı varmıdır ? Yapılırsa fazla bir artısı olurmu ? Fotoğrafları atmaya çalıltım inşallah doğru koymuşumdur :D
http://i.hizliresim.com/OJXoQ4.jpg
http://i.hizliresim.com/zQz0d7.jpg


sahibiyle konustum

eskiye nazaran cok daha saglıklı ve ılık kalıyormus motor blogu.

saglıklı olarak calısıyormus

TRaKYaLeee
06 Eylül 2014, 14:10
Teşekkürler cem abi kendi malını övüyorda olabilir :mrgreen:

cenkito
06 Eylül 2014, 14:17
Teşekkürler cem abi kendi malını övüyorda olabilir :mrgreen:

sahibini tanıyorum ona nasıl olacagı fikrini ben vermiştim

ihtiyarlık işte forumda görünce nasıl yaptıgını anlamadım cünkü ilave birseylerde yapmıs.

max face sayfasındaki orjınal resmin altında sagolsun bana da tesekkür etmiş :sunny:

http://i.hizliresim.com/bQNDG0.jpg

kutlay33
06 Eylül 2014, 15:45
bence mevcut güç 5 te ust devir yapmaya yetmiyor.

karburatörü değişsende durum değişmeyebilir.

ustanda kesin yedek karburatör vardır.

önce onu taksın bir dene, bosu bosuna masraf yapma

karbüratöre gerek kalmadı bu gün lastikler ve ön jant (18) değişiyor. 5. viteste ise durum şöyle: 1., 2., 3. ve 4. viteslerde gerekli akselarasyonu kısa zamanda yapıyor ancak 5. viteste uzun yolda bastıkça 150- 160 (orijinal jant lastik gösterge tablosu) dahası varmı bilemiyorum daha tam dipleyemedim açıkçası korktum. yani hızlanıyor ama kısa sürede değil daha uzun zaman içinde. bana bu kadar sürat kesinlikle lazım olmadığı için ön dişliyi geri 16 takmayı düşünüyorum. yada daha uygun dişli tavsiyesi olan varsa ön/arka ona göre yeniden dizayn edebilirim. bu arada bizim ustaya hafta sonları çırak yazıldık, :) birde motor büyütüldükten sonra ilk çalışmada egzosun boyalarını yaktı acayip tırstım.[/QUOTE]
arkadaslar kusura bakmayin yeni farkettim 150-160 degil 120-130 olarak duzeltiyorum hiz konusunu

drumstar
07 Eylül 2014, 01:02
Selam gencler :) gormeyeli bayagi bi kalabaliklasmis burasi cok guzel olmus :) aklinda motor almak olan varsa benimkini verebilirim malum istanbula okumaya gidiyoruz motoru buyutmek gerek :) motoru biliyosunizdur zaten katıksız 250cc supermoto:)

AttilaXtreme
07 Eylül 2014, 13:40
Selam gencler :) gormeyeli bayagi bi kalabaliklasmis burasi cok guzel olmus :) aklinda motor almak olan varsa benimkini verebilirim malum istanbula okumaya gidiyoruz motoru buyutmek gerek :) motoru biliyosunizdur zaten katıksız 250cc supermoto:)

Ooooo Hoşgeldin. :)

cenkito
08 Eylül 2014, 13:47
mondial x-treme max-cg modifiye dosyası

iyi olmustur umarım :cat:

eklemeler aklıma geldikce ilave edilecektir

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/2014_07_01_archive.html

AttilaXtreme
08 Eylül 2014, 15:12
mondial x-treme max-cg modifiye dosyası

iyi olmustur umarım :cat:

eklemeler aklıma geldikce ilave edilecektir

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/2014_07_01_archive.html

Eline koluna beynine sağlık. Varol :)

altino
08 Eylül 2014, 16:30
Yakıt Çok Fazla
Merhaba dostlar epeydir yazmıyorum. Motosikletimi istediğim şekilde yaptım performansı baya arttı. 65.5 piston atıldı dişli v.s. oranları hem arazi hem de asfaltta optimum olacak şekilde ayarlandı. Yanlız bu yakıt olayında bir düzen tutturamadık gitti. Motosikletim 3litre benzinle 40km yapıyor şehir içinde. Şehir dediysem de Mersin / Tarsus yani pek dur kalk veya trafik yok. Arazide ise 35km yi geçmiyor. Ölçümler GPS ile sabit ölçümdür. Karbüratör japon ve en kalitelisinden. Ustaya gidiyorum iğne ayarı yapıyor ilk 50-100km iyi sonra yine yakıt artıyor. Sorun nedir acaba. Boğulma stop etme performans düşüşü yok. Ama buji kararmış çıkıyor genelde. Yani zengin karışım var bir şekilde ama ne hikmetse giderilemiyor. 600cc ler bile bu kadar yakmıyor. Çıldırıcam :( başka bir arkadaşa gitmek de istemiyorum ustamı seviyorum ama napıcaz bilemedim. Sanırım başka birine ayarlatıp tekrar ölçücem. Fikri olan varsa memnun olurum. Saygılar

cenkito
08 Eylül 2014, 18:23
Yakıt Çok Fazla
Merhaba dostlar epeydir yazmıyorum. Motosikletimi istediğim şekilde yaptım performansı baya arttı. 65.5 piston atıldı dişli v.s. oranları hem arazi hem de asfaltta optimum olacak şekilde ayarlandı. Yanlız bu yakıt olayında bir düzen tutturamadık gitti. Motosikletim 3litre benzinle 40km yapıyor şehir içinde. Şehir dediysem de Mersin / Tarsus yani pek dur kalk veya trafik yok. Arazide ise 35km yi geçmiyor. Ölçümler GPS ile sabit ölçümdür. Karbüratör japon ve en kalitelisinden. Ustaya gidiyorum iğne ayarı yapıyor ilk 50-100km iyi sonra yine yakıt artıyor. Sorun nedir acaba. Boğulma stop etme performans düşüşü yok. Ama buji kararmış çıkıyor genelde. Yani zengin karışım var bir şekilde ama ne hikmetse giderilemiyor. 600cc ler bile bu kadar yakmıyor. Çıldırıcam :( başka bir arkadaşa gitmek de istemiyorum ustamı seviyorum ama napıcaz bilemedim. Sanırım başka birine ayarlatıp tekrar ölçücem. Fikri olan varsa memnun olurum. Saygılar

ben modifiye sonrasıgecen yaz toplam 850 km de 100 km / 3.1 litre ölçüm yapmıstım,
bence takılan karburatör gereksiz buyuk olmuski sürekli zengin karısım yapıyor.
orjınal karburatörü geri taksanız bence daha iyi olacak

TRaKYaLeee
08 Eylül 2014, 19:22
mondial x-treme max-cg modifiye dosyası

iyi olmustur umarım :cat:

eklemeler aklıma geldikce ilave edilecektir

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/2014_07_01_archive.html
Eline sağlık cem abi çok güzel olmuş

cenkito
08 Eylül 2014, 19:25
Eline sağlık cem abi çok güzel olmuş

yapıcam demiştim,ama yapmıskende
görsellik,bilgi ve acıklayıcılık acısından dolu olsun istedim.
halen tam istediğim gibi olmadı ama yinede hiç yoktan iyidir.

Stradasc
08 Eylül 2014, 21:29
mondial x-treme max-cg modifiye dosyası

iyi olmustur umarım :cat:

eklemeler aklıma geldikce ilave edilecektir

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/2014_07_01_archive.html

Elinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. Pasif dışarıdan takipçiyim. Birşeyi merak ettim. Acaba bu modifiyenin maliyeti size ne kadar oldu acaba ?

cenkito
08 Eylül 2014, 22:54
Elinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. Pasif dışarıdan takipçiyim. Birşeyi merak ettim. Acaba bu modifiyenin maliyeti size ne kadar oldu acaba ?

ben kendim evde yaptıgım için işçilik ödemedim, yaklasık olarak zamanında 450-500 lira gibi bir meblaya denk geldi.

ama baya bir yalama olan vida yerleri ve vida yuvalarına tornacıda celik helikol taktırmamda dahil (serefsizler tanesine 15-20 lira aldılar)

ben 2 sene önce bu işleri yaptım, bugun olsa en kaliteli parcalarla sıfır işçilikle yine yaklasık aynı tutara mal oluyor.

(daha sonralarda gerekli malzemeyi alıp(celik helikol ve klavuz... vs vs) yalama olan yuvalarıda kendim yapmayıda ögrendim o ayrı mesele :))