PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149

cenkito
27 Ağustos 2014, 18:34
5 ayda 600 nasıl :pr:

iyidir , neden iyi olmasın.

ben ilk zamanlarda cok daha fazla km yapıyordum 30ayda benim km de toplam 10.000 e geldi.

bu nasıl :)

tabi son bir yıldır belimdeki rahatsızlıktan dolayı sadece sehir içi ulasım aracı olarak kullanıyorum

uzun gezi vs yapmadım hiç

İbrahim
27 Ağustos 2014, 18:43
iyidir , neden iyi olmasın.

ben ilk zamanlarda cok daha fazla km yapıyordum 30ayda benim km de toplam 10.000 e geldi.

bu nasıl :)

tabi son bir yıldır belimdeki rahatsızlıktan dolayı sadece sehir içi ulasım aracı olarak kullanıyorum

uzun gezi vs yapmadım hiç

abi yinede seninkide az km değil :) ben 2 kere sahil kenarına git gel yaptım toplamda 120 km civarı yapıyor geri kalanı bulundugum bolgede hep ufak turlar dolayı km yapamıyorum :) ama olsun 5km sürüp döndüğüm gün bile müthiş zevk veriyor bana max

cenkito
27 Ağustos 2014, 18:54
cok km için cok gezmek,
cok gezmek içinde bol zaman ve bol para gerekli.
ilerde sende bol bol km yaparsın fırsat buldukca merak etme :cat:

kutlay33
27 Ağustos 2014, 19:05
herkese kazasız belasız sürüşler... foruma bir kere baktım bakmaz olaydım diyemeyeceğim, aldırdınız sonunda makineyi. almakla da kalmadık 3 haftada rodaj bitti dağlar dereler gezildi, tabiki de hoplandı, zıplandı veee düşüldü(Allahtan bende ve makinede hasar yok)hatta 230 cc modifiye parçaları alındı pazartesi takılacak inşallah, centiko, drumstar, atilla abi ve diğer emektarlar allah sizi varyaaaa... ne muradınız varsa versin. foruma sorularıyla ve cevaplarıyla katkısı olan herkese teşekkürler. Atila abinin dediği gibi 263 sayfa forumu okuduğumu peder duysa mezardan kalkıp gelir bir güzel döverdi herhalde... :)

cenkito
27 Ağustos 2014, 19:15
hayırlı olsun

İbrahim
27 Ağustos 2014, 19:22
hayırlı olsun e hani foto? :) modifiye parçaları ne kadar tuttu toplamda

AttilaXtreme
27 Ağustos 2014, 19:23
herkese kazasız belasız sürüşler... foruma bir kere baktım bakmaz olaydım diyemeyeceğim, aldırdınız sonunda makineyi. almakla da kalmadık 3 haftada rodaj bitti dağlar dereler gezildi, tabiki de hoplandı, zıplandı veee düşüldü(Allahtan bende ve makinede hasar yok)hatta 230 cc modifiye parçaları alındı pazartesi takılacak inşallah, centiko, drumstar, atilla abi ve diğer emektarlar allah sizi varyaaaa... ne muradınız varsa versin. foruma sorularıyla ve cevaplarıyla katkısı olan herkese teşekkürler. Atila abinin dediği gibi 263 sayfa forumu okuduğumu peder duysa mezardan kalkıp gelir bir güzel döverdi herhalde... :)

:) Allah kazasız belasız güle güle binmeyi nasip etsin inşallah. :)

kutlay33
27 Ağustos 2014, 19:28
hayırlı olsun e hani foto? :) modifiye parçaları ne kadar tuttu toplamda
hepinize teşekkürler, fotolar yarın inşallah... parçalar 450 yi buluyor

İbrahim
27 Ağustos 2014, 19:29
KTM EXC300
163 cm boyu varmış ablanın tabi motor tecrübeside
http://www.youtube.com/watch?v=Ip8mBVlQEmo
2:33 de fena oluyorum :D o ses nedir öyle off. bu sesi yada benzerini bizim motorlardan çıkarabilirmiyiz acaba?

kutlay33
27 Ağustos 2014, 19:56
http://i.hizliresim.com/vY2Dkm.jpg (http://hizliresim.com/vY2Dkm) mobilden hallettik yarina kalmadan

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------


KTM EXC300
163 cm boyu varmış ablanın tabi motor tecrübeside
http://www.youtube.com/watch?v=Ip8mBVlQEmo
2:33 de fena oluyorum :D o ses nedir öyle off. bu sesi yada benzerini bizim motorlardan çıkarabilirmiyiz acaba?
yanlışsam üstadlar düzeltsin ama motor 2 zamanlı ve hakkatten çok zalım bir sesi var.

AttilaXtreme
27 Ağustos 2014, 19:57
KTM EXC300
163 cm boyu varmış ablanın tabi motor tecrübeside
http://www.youtube.com/watch?v=Ip8mBVlQEmo
2:33 de fena oluyorum :D o ses nedir öyle off. bu sesi yada benzerini bizim motorlardan çıkarabilirmiyiz acaba?

Cenkito kardeşimiz sağolsun onun da çaresini buldu :) Şöyle yapılabiliyor ama polis yakalarsa oyuyor :) O yüzden hiç tavsiye etmiyoruz. :)

http://i.hizliresim.com/V2nOlV.jpg (http://hizliresim.com/V2nOlV)

dalangıç
27 Ağustos 2014, 20:00
Alanya istanbul yolunu kaç günde yaptın kaç km'de bir mola verdin motor çok ıaındımı ?
Sabah 5 de çıktım yola akşam 6 İstanbul da oldum, mola vermedim bi tuvalet bi benzin okadar, çok ısınmadı toroslar ve Kütahya bayaa soğuttu :)

kutlay33
27 Ağustos 2014, 20:04
arkadaşlar https://www.youtube.com/watch?v=s_uKQiybJYw linkteki motor markasını bilen varmı

TRaKYaLeee
27 Ağustos 2014, 20:15
Ben tahminici 2 gün sürmüştür dedim bir günden bile az sürmüş.Diğer forumlarda herkez hava soğutmalı motorla saat başı mola ver yoksa çok ısınır vs. Derlerdi bende edirne istanbul arasını herhalde 6 saatde alırım diye düşünüyordum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------


arkadaşlar https://www.youtube.com/watch?v=s_uKQiybJYw linkteki motor markasını bilen varmı
Hyosung RT 125

dalangıç
27 Ağustos 2014, 20:28
Ben tahminici 2 gün sürmüştür dedim bir günden bile az sürmüş.Diğer forumlarda herkez hava soğutmalı motorla saat başı mola ver yoksa çok ısınır vs. Derlerdi bende edirne istanbul arasını herhalde 6 saatde alırım diye düşünüyordum :D
Ege üstünden gitseydim uzatırdım geziyi aslında öyle plan yaptım ama hesapta olmayan bi durumdan fethiyeden geri döndüm sonra direk istanbul. Valla ben bi yağına bi vidasina dikkat ediyorum birde yüksek vites düşük hız yapmıyorum motoru dinliyorum devrini tutturmaya çalışıyorum tamam 150 - 170 yapmıyor ama taa en baştan hız aramıyordum ammaaa yokuşa geldim mi affetmem geçen yokuş yukarı zıpladım far lambası tasın içine düştü :) Max iyidir gider durur frenleri güzel şekli güzel fiyatı güzel ama servisler tam kaka! Servis dedim bak şekerim yükseldi yeminle :/

TRaKYaLeee
27 Ağustos 2014, 20:34
Kaç metre zıpladın merak ettim nasıl çıktı lamba :D doğru motor 150 yapmıyor ama yinede ideal hızlara ulaşıyor. Orta devirlerdede kullanınca tahminimce fazla ısınmaz :D Servis işindede İşini bilen bir usta bulmak gerekiyor fakat Büyükşehirler haricinde servisler çok seyrek

kutlay33
27 Ağustos 2014, 20:43
o kadar kalın lastik avantaj mı? dezavantaj mı?

cenkito
27 Ağustos 2014, 21:31
o kadar kalın lastik avantaj mı? dezavantaj mı?

ne kadar kalın lastik , hangi lastik?

cok kalın lastik olursa motoru yorar cevirmesi zor olur

hyo 125 i yu kasıt ettiysen eger

amortisörün görevinin belli kısmını lastik alıyor.

lastik te esniyor. modele o lastiği uygun görmüş takmıslar. ama piyasada bulmak zor diye biliyorum en azından TR de bir aralar öle idi

TRaKYaLeee
27 Ağustos 2014, 21:49
Birde arka lastik dişli değil crosada pek uygun sayılmaz o motor yerdende yeterince yüksek değil

cenkito
27 Ağustos 2014, 21:54
Birde arka lastik dişli değil crosada pek uygun sayılmaz o motor yerdende yeterince yüksek değil

o motor cross değil ki zaten enduro :cat:

demirutku
27 Ağustos 2014, 21:54
Kaç metre zıpladın merak ettim nasıl çıktı lamba :D doğru motor 150 yapmıyor ama yinede ideal hızlara ulaşıyor. Orta devirlerdede kullanınca tahminimce fazla ısınmaz :D Servis işindede İşini bilen bir usta bulmak gerekiyor fakat Büyükşehirler haricinde servisler çok seyrek

istediğin gibi kullan ağır trafikte her türlü ısınıyo(durup bi 5-10dk dinlendirme gereği duyuyorum bazen, tabi balta girmemiş istanbul trafiğinde) ve anlamadığım bi şekilde debriyaj baya geriye kayıyo hatta tutmiycak hale geldi geçenlerde durup düzelttim(ağır trafikte oluyo). ideal hız tabi kişiden kişiye göre değişir ama ortalama 100 fit ölümüne 110 anca(göstergenin yalancısıyım)

kutlay33
27 Ağustos 2014, 22:39
ne kadar kalın lastik , hangi lastik?

cok kalın lastik olursa motoru yorar cevirmesi zor olur

hyo 125 i yu kasıt ettiysen eger

amortisörün görevinin belli kısmını lastik alıyor.

lastik te esniyor. modele o lastiği uygun görmüş takmıslar. ama piyasada bulmak zor diye biliyorum en azından TR de bir aralar öle idi
hyo 125in ozelliklerine baktimda oyle bizimkinden aman aman torklu bir motor degil. ondan merak ettim ne menem bir seymis bu diye. birde bir an aklima bizimkine uyarmi diye dusundumde sonra olum bak git dedim kendi kendime :)

İbrahim
28 Ağustos 2014, 02:28
Cenkito kardeşimiz sağolsun onun da çaresini buldu :) Şöyle yapılabiliyor ama polis yakalarsa oyuyor :) O yüzden hiç tavsiye etmiyoruz. :)

http://i.hizliresim.com/V2nOlV.jpg (http://hizliresim.com/V2nOlV)
sağol attila abi ondan haberim var :) o toklaştırıyor diye biliyorum benim istediğim biraz o 2 zamanlılar gibi nası denir bilmiyorum ince bagıran bi ses işte :D sanırım olmuyor, en iyisi 5-10 yıl sonra bi ktm almak :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

bir iki engebeden azıcık hopladı plakadada catlak vardı ilk aldıgım günden beri her geçen gün büyüyordu ilerde durdum düşmüşmü diye düşmezmi, şükür buldum. vidalar sağlam, siyah plastik kap kırılmış bide plaka bu halde. yeniletince yine oda sallanmadan dolayı iyice catlayıp böyle koparsa? buna bi çözüm varmı bildiğiniz uyguladığınız?
http://i.hizliresim.com/on4zM2.jpg (http://hizliresim.com/on4zM2)
http://i.hizliresim.com/lB5zgk.jpg (http://hizliresim.com/lB5zgk)
http://i.hizliresim.com/V2WyJV.jpg (http://hizliresim.com/V2WyJV)

cenkito
28 Ağustos 2014, 19:02
sağol attila abi ondan haberim var :) o toklaştırıyor diye biliyorum benim istediğim biraz o 2 zamanlılar gibi nası denir bilmiyorum ince bagıran bi ses işte :D sanırım olmuyor, en iyisi 5-10 yıl sonra bi ktm almak :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

bir iki engebeden azıcık hopladı plakadada catlak vardı ilk aldıgım günden beri her geçen gün büyüyordu ilerde durdum düşmüşmü diye düşmezmi, şükür buldum. vidalar sağlam, siyah plastik kap kırılmış bide plaka bu halde. yeniletince yine oda sallanmadan dolayı iyice catlayıp böyle koparsa? buna bi çözüm varmı bildiğiniz uyguladığınız?
http://i.hizliresim.com/on4zM2.jpg (http://hizliresim.com/on4zM2)
http://i.hizliresim.com/lB5zgk.jpg (http://hizliresim.com/lB5zgk)
http://i.hizliresim.com/V2WyJV.jpg (http://hizliresim.com/V2WyJV)

tolgacan plakanın arkasına komple sac plaka cekip percinleyip o sekilde saglamlastırıp geri takmıstı.

bende ise motor 30 aylık olmasına ragmen hiçbirsey olmadı :silent:

muhtemelen en baslardan beri dediğim plaka aydınlatma zamazingosunu iptal edip

plakayı direk arka camurluga takmamın faydası vardır.

o parca bosuna agırlık ve agırlık dolayısıylada titresim ve ses yapıyor.

arka camurlugu bile üstten kırabilir


sağol attila abi ondan haberim var :) o toklaştırıyor diye biliyorum benim istediğim biraz o 2 zamanlılar gibi nası denir bilmiyorum ince bagıran bi ses işte :D sanırım olmuyor, en iyisi 5-10 yıl sonra bi ktm almak :D


senin o begendiğin zamanlı sesi bizim motorda yakalayamazsın

ama az da olsa yaklasabilirsin, bunun içinde motorun subab zamanlayıcı egzantirik bademini

değişmek lazım, gaz koluna dokundugun anda eskiye nazaran cok daha hızlı devirlenir,

ama uzun ömürlü olmaz, o yuksek devire cok hızlı cıktıgı için belli süre sonra subabları

yakabilir, o zamanda motor kitler

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------

bu arada gecen sehirler arası yolda bir tane honda fizy scoter gördüm
gavur yaklasık 120 ile rampaya sardı,
tabi ben 130 civarı oldugumdan rampanın ortasında ne yaptı bilmiyorum.

diyecegim o ki bundan sonra hızlı motor tavsiye isteyenlere onu bile tavsiye edebilirim.

scoterla hız bana göre değil, riskli buluyorum yoksa babamın honda Ps 150 si var ben daha 60-70

den yukarı görmedim , onda da deneme yapasım geliyor arada ::pokey::

İbrahim
28 Ağustos 2014, 23:06
tolgacan plakanın arkasına komple sac plaka cekip percinleyip o sekilde saglamlastırıp geri takmıstı.

bende ise motor 30 aylık olmasına ragmen hiçbirsey olmadı :silent:

muhtemelen en baslardan beri dediğim plaka aydınlatma zamazingosunu iptal edip

plakayı direk arka camurluga takmamın faydası vardır.

o parca bosuna agırlık ve agırlık dolayısıylada titresim ve ses yapıyor.

arka camurlugu bile üstten kırabilir




senin o begendiğin zamanlı sesi bizim motorda yakalayamazsın

ama az da olsa yaklasabilirsin, bunun içinde motorun subab zamanlayıcı egzantirik bademini

değişmek lazım, gaz koluna dokundugun anda eskiye nazaran cok daha hızlı devirlenir,

ama uzun ömürlü olmaz, o yuksek devire cok hızlı cıktıgı için belli süre sonra subabları

yakabilir, o zamanda motor kitler
bende şaç plaka perçinleteyim, aydınlatma?? aydınlatmıyorki meret :D onuda sökeyim. bir ses için öyle şeyler yaptırmam,maxın seside hiç fena değil :) teşekkürler cem abi :cat:

tamayaytam
29 Ağustos 2014, 11:40
Arkadaşlar merhaba. Youtube da araştırdım fakat çok fazla xtreme max içeren enduro videosu bulamadım. Merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum. Xtreme max aşağıda paylaşacağım videodaki antrenmanlara dayanabilir mi? Pek nazik kullanılmayacak ancak ben bunu ikinci bir motor olarak alıp kabiliyetlerimi geliştirmek için kullanmak istiyorum. Parça fiyatlarının ve başlangıç maliyetinin uygunluğu beni cezbetti.
Cevaplarsanız sevinirim.
http://youtu.be/SN5VB-0oVUg

cenkito
29 Ağustos 2014, 11:50
Arkadaşlar merhaba. Youtube da araştırdım fakat çok fazla xtreme max içeren enduro videosu bulamadım. Merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum. Xtreme max aşağıda paylaşacağım videodaki antrenmanlara dayanabilir mi? Pek nazik kullanılmayacak ancak ben bunu ikinci bir motor olarak alıp kabiliyetlerimi geliştirmek için kullanmak istiyorum. Parça fiyatlarının ve başlangıç maliyetinin uygunluğu beni cezbetti.
Cevaplarsanız sevinirim. http://youtu.be/SN5VB-0oVUg

arkadasım o videolardakiler 25-30.000 liralık special crosslar.

max ı saglamlık ve güç olarak onlarla bir tutamazsın.

ama kendini geliştirmek için yeterli olacaktır

tamayaytam
29 Ağustos 2014, 13:45
Anlıyorum . Belki bu başlıktaki arkadaşların paylaşımları mevcuttur ancak benim youtube da gördüğüm şey genelde patika yol gezisi oluyor. Ben ise daha çok teknik geliştirme üzerinde durmak istiyorum. Bir çeşit spor amaçlı kullanacağım yani. Eğer kütüklerin ve engellerin üzerinden geçmeye dayanabilir , dik yokuşları çıkmaya dayanabilirse almayı düşüneceğim. Düşme kalkmalarda illaki bir yerleri kırılabilir , ancak parça fiyatlarının uygunluğu yüzünden daha cesur girebileceğim bu işe. Bunu yapabilmem lazım mesela.
http://www.youtube.com/watch?v=hqbccymFkQc


http://www.youtube.com/watch?v=hqbccymFkQc

cenkito
29 Ağustos 2014, 13:52
http://imagizer.imageshack.us/a/img401/6225/10mart17.jpg

max bu atlama ve bu inişlere dayandı

ama dengesiz olarak inersen bir yerleri dagılabilir

http://imagizer.imageshack.us/a/img254/2897/10mart18.jpg

tamayaytam
29 Ağustos 2014, 14:03
Evet bunlar güzelmiş gerçekten. Üzerindeki standart lastikleri sanırım.

kutlay33
29 Ağustos 2014, 14:39
arkadaşlar motor 230 cc ye büyütülüyor ama ben kros tarzı atlama zıplamadan yada süpermoto dan ziyade uzun yol enduroya doğru gidiyorum. ustam bu cc de 17 lik arka cantlarla motorun kontrolunun zor olacağını ve hep yanlamak isteyeceğini söyledi. ben ön arka lastikler 18 inch dişli oranını da 17/34 gibi planlıyorum, sizlerden rica etsem uzun yol enduro için ön arka jant lastik ve ön arka dişli oranlarını nasıl modifiye etmem gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz? (bu arada yanlış bir yere daha yazmışım ama neresi bulamadım., silmek için.)

cenkito
29 Ağustos 2014, 16:47
arkadaşlar motor 230 cc ye büyütülüyor ama ben kros tarzı atlama zıplamadan yada süpermoto dan ziyade uzun yol enduroya doğru gidiyorum. ustam bu cc de 17 lik arka cantlarla motorun kontrolunun zor olacağını ve hep yanlamak isteyeceğini söyledi. ben ön arka lastikler 18 inch dişli oranını da 17/34 gibi planlıyorum, sizlerden rica etsem uzun yol enduro için ön arka jant lastik ve ön arka dişli oranlarını nasıl modifiye etmem gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz? (bu arada yanlış bir yere daha yazmışım ama neresi bulamadım., silmek için.)



jant olaylarıyla baska baska arkadas ugrasmıstı benim fikrim yok.

70-21 debriyaj tası takılacakmı?

orjınali 75-18 dir, ilk aktarma oranı diye gecer.

eger oda takılacaksa 17-34 dişli ile 1 . vites yavas kalkıslarda motor yorulur, zorlanır

yavas gitmek için surekli debriyaj yapman gerekebilir.

takılmayacaksa sorun olmaz.

insallah memnun kalırsın sonuctan.

birde aldıgın , değişecek parcaların listesini, fiyatlarını yazsaydın cok daha iyi olurdu

ilerde bu işlemleri yapmayı düşünenlere yardımcı olurdu.

kazasız sürüşler.

cafridion
29 Ağustos 2014, 17:25
motoru yeni mi aldın yeni aldıysan goptan mı aldın ? egzozdan tanıdım :O

Aynen goptan aldim haci. 1 ay oluyor egzozun orjinalini alcam bi ara su debriyaj isini bi halletsem...
Yarın bi nikah isi var yetisebilirsem kemerburgaz a gidicem insallah haberlesiriz gidersen.
Bir de pazar sabah 10.10 da turkiye motokros sampiyonasi varmis hadimkoy de, gönül istiyor ama bakarsin eserse duserim yola.

kutlay33
29 Ağustos 2014, 18:21
jant olaylarıyla baska baska arkadas ugrasmıstı benim fikrim yok.

70-21 debriyaj tası takılacakmı?

orjınali 75-18 dir, ilk aktarma oranı diye gecer.

eger oda takılacaksa 17-34 dişli ile 1 . vites yavas kalkıslarda motor yorulur, zorlanır

yavas gitmek için surekli debriyaj yapman gerekebilir.

takılmayacaksa sorun olmaz.

insallah memnun kalırsın sonuctan.

birde aldıgın , değişecek parcaların listesini, fiyatlarını yazsaydın cok daha iyi olurdu

ilerde bu işlemleri yapmayı düşünenlere yardımcı olurdu.

kazasız sürüşler.
debriyaj tasını senin bir paylaşımında okumuştum onu da değiştirmek istedim ustada aynen senin dediğin gibi söyledi vaz geçtik. usta parçaları getirmiş pazartesi motoru bırakmaya gittiğimde karttan geçecem. kısmet olursa pazartesi parçaları ve fiyatlarını ayrıntılı bir şekilde atarım. hafta içi işten fırsat bulup gidebilirsem yapılış anındaki fotoğraflarını da çekip atmayı düşünüyorum. birde ön jantı 18 yaparsak yüksek hızlarda yan rüzgardan etkilenme az olur diye söyledi ustam kendisine güveniyorum ama makineye lastik konusunda değişiklik yapan arkadaşlardan kullanıcı yorumlarını da almak isterim.

cenkito
29 Ağustos 2014, 19:40
ön tarafı dusurmek rüzgar direncini azaltır ama ne kadar rahatlatır bilemem.

ön jantı değiştikten sonra km göstergesinde gördüğün hızlarda gercek degerler

olmayacaktır, bunu da unutma.

kutlay33
29 Ağustos 2014, 20:12
ön tarafı dusurmek rüzgar direncini azaltır ama ne kadar rahatlatır bilemem.

ön jantı değiştikten sonra km göstergesinde gördüğün hızlarda gercek degerler

olmayacaktır, bunu da unutma.
hız işini navi ile çözerimde km işi sakat olacak çünkü onuda yanlış ölçecek... ön tekeri 18 olan bir motorun aparatları uydurulabilir mi acaba???

AttilaXtreme
29 Ağustos 2014, 21:30
arkadaşlar motor 230 cc ye büyütülüyor ama ben kros tarzı atlama zıplamadan yada süpermoto dan ziyade uzun yol enduroya doğru gidiyorum. ustam bu cc de 17 lik arka cantlarla motorun kontrolunun zor olacağını ve hep yanlamak isteyeceğini söyledi. ben ön arka lastikler 18 inch dişli oranını da 17/34 gibi planlıyorum, sizlerden rica etsem uzun yol enduro için ön arka jant lastik ve ön arka dişli oranlarını nasıl modifiye etmem gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz? (bu arada yanlış bir yere daha yazmışım ama neresi bulamadım., silmek için.)

Tolga Can yan ve arka çantalarla kullanıyordu. Hiç böyle bir şikayetini duymadım. Ayrıca yük dengeli dağıtıldıktan sonra ve motor ağırlaştıktan sonra niye yanlasın ki? Daha ince tekerlekler de kullandım ama rüzgar haricinde motorun yanladığına şahit olmadım. Bir tek virago 535 diye bir motor almıştım onda mühendislik hatası vardı sanırım dönüşlerde kafayı alta almaya çalışıyordu lanet motor. Bu kadar dengeli bir motor için bu önerme hiç mantıklı gelmiyor bana. Krosta yanlamayan enduroda niye yanlasın?

Ayrıca bu arada bir pulsar aldım. İkisini sırayla kullanıyorum. Denge açısından Max Pulsarın iki katı motor. İnanılmaz gelecek ama Max rüzgara karşı pulsardan daha mukavemetli. Pulsarın motoru gibi bir motor Max'ta olsa bu dünyada Max'ın üzerine motor tanımam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

Pardon baştaki 230 cc yi görmedim. Akşam yorgunluğu kusura bakma.

cenkito
29 Ağustos 2014, 21:34
hız işini navi ile çözerimde km işi sakat olacak çünkü onuda yanlış ölçecek... ön tekeri 18 olan bir motorun aparatları uydurulabilir mi acaba???

bakılması lazım,

ya km redüktöründen (ön tekerdeki mekanizmadan) yada km saatinden farkı vardır.

redüktörü farklı ise uygun olan bulursan halledersin, yoksa km saatini değişmek gerekebilir

kutlay33
29 Ağustos 2014, 23:48
Tolga Can yan ve arka çantalarla kullanıyordu. Hiç böyle bir şikayetini duymadım. Ayrıca yük dengeli dağıtıldıktan sonra ve motor ağırlaştıktan sonra niye yanlasın ki? Daha ince tekerlekler de kullandım ama rüzgar haricinde motorun yanladığına şahit olmadım. Bir tek virago 535 diye bir motor almıştım onda mühendislik hatası vardı sanırım dönüşlerde kafayı alta almaya çalışıyordu lanet motor. Bu kadar dengeli bir motor için bu önerme hiç mantıklı gelmiyor bana. Krosta yanlamayan enduroda niye yanlasın?

Ayrıca bu arada bir pulsar aldım. İkisini sırayla kullanıyorum. Denge açısından Max Pulsarın iki katı motor. İnanılmaz gelecek ama Max rüzgara karşı pulsardan daha mukavemetli. Pulsarın motoru gibi bir motor Max'ta olsa bu dünyada Max'ın üzerine motor tanımam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

Pardon baştaki 230 cc yi görmedim. Akşam yorgunluğu kusura bakma.
atilla abicim kendi derdimize daldık bir hayırlı olsun diyemedik, yeni motorun hayırlı uğurlu olsun, allah kaza bela vermesin,tekerine taş gözüne yaş değmesin... :)

Atıf Zafrak
30 Ağustos 2014, 04:21
Arkadaşlar merhaba

Bende Mondial 150 X-Treme kullanıcısıyım motoru alalı daha 1 seneyi bile tamamlamadan biraz haşatını çıkarttım. Direksiyon 5 kere değişti, gösterge panelinin alttan demir yeri kırıldı. Ön farın olduğu siyah kapağın eklem yerleri kırıldı. Arka fren demiri yamuldu vs vb..

Benim sormak istediğim asıl soru şu, motorun her yerini temizletmeme rağmen motor 85 90 dan yukarı çıkamıyor. 85 - 90 a gelince daha da gaz veriyorum ama san ki motor boğulacak gibi oluyor. Kısacası ben kumda bununla sağlam bir düşüş yaptım, o gündür bu gündür motor 85 - 90 dan yukarı çıkmıyor. Hava filtresini vb yerlerini yağını falan her yerini temizlettim değiştirdim, ama nafile motor yine aynı devam ediyor.

Yaklaşık 1-1.5 aydır sorunum devam ediyor. Bunun neden yapabileceğini dair fikri olan arkadaşlar, abiler var mı acaba ? Neresine bakmak gerekiyor, neresini düzeltmem gerekiyor. Birde sanki şu aralar biraz fazla benzin yiyor gibi, bu konuda da nereye bakmam gerektiğini söylerseniz, yani neden daha fazla benzin yemeye başladı gibi..

Şimdi'den cevaplarınız için çok teşekkür ediyor, iyi günler diliyorum.

demirutku
30 Ağustos 2014, 05:19
Anlıyorum . Belki bu başlıktaki arkadaşların paylaşımları mevcuttur ancak benim youtube da gördüğüm şey genelde patika yol gezisi oluyor. Ben ise daha çok teknik geliştirme üzerinde durmak istiyorum. Bir çeşit spor amaçlı kullanacağım yani. Eğer kütüklerin ve engellerin üzerinden geçmeye dayanabilir , dik yokuşları çıkmaya dayanabilirse almayı düşüneceğim. Düşme kalkmalarda illaki bir yerleri kırılabilir , ancak parça fiyatlarının uygunluğu yüzünden daha cesur girebileceğim bu işe. Bunu yapabilmem lazım mesela.
http://www.youtube.com/watch?v=hqbccymFkQc

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hqbccymFkQc[/url]

o hareketleri 1 sen yapaman,2 hadi yaptın diyelim o kütük üzerinde çevirsen şaseyi bırakırsın :queen: senin ilacın crf.

bu arada bugün nasıl becerdiysem ön kaldırdıktan sonra ön teker yere değdiği gibi gaz verdiğimde puff taak etti aha dedim zincir koptu. bi indim arka zincir atmış:silent: bildiğin pisiklet gibi arka dişliden zincir atmış :silent: allahtan gop meydandaydım hemen aşşağıya ustaya götürdüm, ön dişli tarafını açtı hafif bi parça kırmış sanırım, zincir sıkışmış ön tarafta. düzeltti bastım 40km beylikdüzüne geldim. bi göstermem gerekicek sanırım. çok fazla hor kullanmaya gelebilen bi motosiklet değil yaklaşık 6bin km kullandıktan sonra bunu söyliyebilirim.

spookslam
30 Ağustos 2014, 13:54
Herkese merhaba,

Xtreme Max'te bir problem meydana geldi. Motora bir gaz verdiğim zaman pata pata yapıyor, sanki tekliyor gibi. Gazı sonuna kadar açınca 1-2 saniye sonra kurtarıyor. Vites değiştirdiğimde yine, vitese göre devir düşükken pata pata yapıyor, yani gaz bir gidiyor bir itmiyor gibi bir şey oluyor. Karbüratörü temizledik iki kez ama nafile. Şu an servis sorunu anlamaya çalışıyor. Buji değiştirmiş, o da karbüratörü temizlemiş ama olmamış. Pazartesi beyin siparişi verecekmiş. Bir de öyle bakıp sorunun nereden kaynaklandığını bulmaya çalışacak. Sizce sorun nereden kaynaklanıyor olabilir.

TRaKYaLeee
30 Ağustos 2014, 14:54
o hareketleri 1 sen yapaman,2 hadi yaptın diyelim o kütük üzerinde çevirsen şaseyi bırakırsın :queen: senin ilacın crf.

bu arada bugün nasıl becerdiysem ön kaldırdıktan sonra ön teker yere değdiği gibi gaz verdiğimde puff taak etti aha dedim zincir koptu. bi indim arka zincir atmış:silent: bildiğin pisiklet gibi arka dişliden zincir atmış :silent: allahtan gop meydandaydım hemen aşşağıya ustaya götürdüm, ön dişli tarafını açtı hafif bi parça kırmış sanırım, zincir sıkışmış ön tarafta. düzeltti bastım 40km beylikdüzüne geldim. bi göstermem gerekicek sanırım. çok fazla hor kullanmaya gelebilen bi motosiklet değil yaklaşık 6bin km kullandıktan sonra bunu söyliyebilirim.

Geçmiş olsun zincir orjinalmiydi ?

tamayaytam
30 Ağustos 2014, 15:30
Arkadaşım benim paylaştığım videolar zaten eğitim videoları. Nasıl yapılacağını anlatıyor. Orada olabildiğince yavaş kullanmaya çalışarak kendinizi nasıl geliştireceğiniz anlatılıyor. Ama güvensizliğinize hak veriyorum Görünen o ki Türkiye de zaten bu şekil hatta şu şekil
http://www.youtube.com/watch?v=znJjTrGf-88 kullanabilen yok. Teşekkür ederim benim sorduğum soruya cevap vermişsiniz zaten. Ben crf bakayım.



o hareketleri 1 sen yapaman,2 hadi yaptın diyelim o kütük üzerinde çevirsen şaseyi bırakırsın :queen: senin ilacın crf.

bu arada bugün nasıl becerdiysem ön kaldırdıktan sonra ön teker yere değdiği gibi gaz verdiğimde puff taak etti aha dedim zincir koptu. bi indim arka zincir atmış:silent: bildiğin pisiklet gibi arka dişliden zincir atmış :silent: allahtan gop meydandaydım hemen aşşağıya ustaya götürdüm, ön dişli tarafını açtı hafif bi parça kırmış sanırım, zincir sıkışmış ön tarafta. düzeltti bastım 40km beylikdüzüne geldim. bi göstermem gerekicek sanırım. çok fazla hor kullanmaya gelebilen bi motosiklet değil yaklaşık 6bin km kullandıktan sonra bunu söyliyebilirim.

demirutku
30 Ağustos 2014, 15:53
Geçmiş olsun zincir orjinalmiydi ?

aynen orjinaldi ki düzenli yağliyip geriyodum haftada bir

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------


Arkadaşım benim paylaştığım videolar zaten eğitim videoları. Nasıl yapılacağını anlatıyor. Orada olabildiğince yavaş kullanmaya çalışarak kendinizi nasıl geliştireceğiniz anlatılıyor. Ama güvensizliğinize hak veriyorum Görünen o ki Türkiye de zaten bu şekil hatta şu şekil http://www.youtube.com/watch?v=znJjTrGf-88 kullanabilen yok. Teşekkür ederim benim sorduğum soruya cevap vermişsiniz zaten. Ben crf bakayım.

yok yahu gayet sağlam endurocular da vardır türkiyede fakat, bu iş 3-5bin lira ile yapılabilecek bi iş değil. x treme max parasına anca üstünü başını düzersin anca.

Stradasc
30 Ağustos 2014, 22:30
Merhabalar
Motosiklete heves saldım yıllardır vardı ama sözdeydi taki arkadaşın chopper yavrusu kuba superlight 200 ünü kullanana kadar. Fakat şöyle bir sorun vardı boy. 1.90 boyunda kalıplı olduğum için bindiğimde motor küçücük okyuncak gibi duruyordu. Bu nedenle önce regal raptor daytona 250 inceledim şyi tam bana göre ama fiyat çok geldi sonra pulsar 200ns güzel geldi ama yine fiyatta sıkıntı vardı. Sonra xtreme max ı gördüm fotoğraftan ve çok hoşuma gitti. Kuba black cat e binmiştim boyut olarak bana göreydi ve xtreme max daha büyük boyut olduğundan boyuma gideceğini düşündüm ve bu motora karar kıldım. Hem boyut olarak hem maddi olarak biriktirerek yetişebileceğim motor bunu buldum. Kısmet olursa önce motosiklet ehliyetimi alıcam sonrada kendimi hazırlayıp bu motoru almak niyetindeyim. Öncelikle öğrenciyim üniversitede ve birazdan aklımdaki uzunca soruları sizlere sıralamak istiyorum :) iyi forumlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

1-) ben motoru %90 asfaltta kullanıcam. Motor asfaltta kullanıma uygun mudur ? Eğer asfaltta kullanırsam tahmini lastik ömrü ne kadar olur ve yeni lastik fiyatlwrı nelerdir? Neden bu kadar detay soruyosun derseniz. Ailemi tehlikeli olduğundan zor ikna ettim habire şu lazım bu lazım siye maddi rahatsız edemiycem. O yüzden aldıktan sonra çok masraf yapmamam lazım :)
2-) motosikletin motorunun ömrü kaç bin km dir. Aşağı yukarı ortalama şu kadar bin km sonra motor biter gibi yorum bekliyorum.
3-) motosiklet km de maç kurul yakıyor acaba şehir içi ve şehir dışı
4-şehir dışı demişken hava soğutmalı olduğundan bu tip soğutmalı motorlar uzun yol yapmıyor şişiyor ve motora zararlı diye duydum ?
4-) şehir dışı yol yapanlar var galiba okuduğum kadarıyla yapılabiliyorsa durmadan kaç km yol yapılabilir ? Ve zorlamadan motoru yormadan son viteste en uygun hız nedir ? Arkadaşın motoru max 100-110 yapıyor iki arkadaş şöyle tır tarzı vs yapabilinirliği için uzun yol ne kadar yapılır vs sordum.
5-)kronik bir rahatsızlığı varmıdır?
6-)benzin göstergesi yokmuş bu büyük sıkıntımı ?
7-)Aldığım zaman motora güzel bakarsam bebi kaç yıl götürür çünkü öğrenci olduğumdan uzun yıllar motoru değiştiremem.
8-)bir motorun yıllık benzin hariç bakım vs masrafı ne kadar olur ?
9-) son olarak motorda eksik gördükleriniz vs ile igli genel bir yorum ?

Bu kadar soru sormamın sebebi. Motors yeni ikna etmişken aldıktan sonra habire motosiklet masrafıyla ve sorunlarıyla boğuşup ailemin motoru sattırma gibi n
Yetlere girmemesi için soruyprum. Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.

AttilaXtreme
30 Ağustos 2014, 22:41
Merhabalar
Motosiklete heves saldım yıllardır vardı ama sözdeydi taki arkadaşın chopper yavrusu kuba superlight 200 ünü kullanana kadar. Fakat şöyle bir sorun vardı boy. 1.90 boyunda kalıplı olduğum için bindiğimde motor küçücük okyuncak gibi duruyordu. Bu nedenle önce regal raptor daytona 250 inceledim şyi tam bana göre ama fiyat çok geldi sonra pulsar 200ns güzel geldi ama yine fiyatta sıkıntı vardı. Sonra xtreme max ı gördüm fotoğraftan ve çok hoşuma gitti. Kuba black cat e binmiştim boyut olarak bana göreydi ve xtreme max daha büyük boyut olduğundan boyuma gideceğini düşündüm ve bu motora karar kıldım. Hem boyut olarak hem maddi olarak biriktirerek yetişebileceğim motor bunu buldum. Kısmet olursa önce motosiklet ehliyetimi alıcam sonrada kendimi hazırlayıp bu motoru almak niyetindeyim. Öncelikle öğrenciyim üniversitede ve birazdan aklımdaki uzunca soruları sizlere sıralamak istiyorum :) iyi forumlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

1-) ben motoru %90 asfaltta kullanıcam. Motor asfaltta kullanıma uygun mudur ? Eğer asfaltta kullanırsam tahmini lastik ömrü ne kadar olur ve yeni lastik fiyatlwrı nelerdir? Neden bu kadar detay soruyosun derseniz. Ailemi tehlikeli olduğundan zor ikna ettim habire şu lazım bu lazım siye maddi rahatsız edemiycem. O yüzden aldıktan sonra çok masraf yapmamam lazım :)
2-) motosikletin motorunun ömrü kaç bin km dir. Aşağı yukarı ortalama şu kadar bin km sonra motor biter gibi yorum bekliyorum.
3-) motosiklet km de maç kurul yakıyor acaba şehir içi ve şehir dışı
4-şehir dışı demişken hava soğutmalı olduğundan bu tip soğutmalı motorlar uzun yol yapmıyor şişiyor ve motora zararlı diye duydum ?
4-) şehir dışı yol yapanlar var galiba okuduğum kadarıyla yapılabiliyorsa durmadan kaç km yol yapılabilir ? Ve zorlamadan motoru yormadan son viteste en uygun hız nedir ? Arkadaşın motoru max 100-110 yapıyor iki arkadaş şöyle tır tarzı vs yapabilinirliği için uzun yol ne kadar yapılır vs sordum.
5-)kronik bir rahatsızlığı varmıdır?
6-)benzin göstergesi yokmuş bu büyük sıkıntımı ?
7-)Aldığım zaman motora güzel bakarsam bebi kaç yıl götürür çünkü öğrenci olduğumdan uzun yıllar motoru değiştiremem.
8-)bir motorun yıllık benzin hariç bakım vs masrafı ne kadar olur ?
9-) son olarak motorda eksik gördükleriniz vs ile igli genel bir yorum ?

Bu kadar soru sormamın sebebi. Motors yeni ikna etmişken aldıktan sonra habire motosiklet masrafıyla ve sorunlarıyla boğuşup ailemin motoru sattırma gibi n
Yetlere girmemesi için soruyprum. Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Bloğu ve forumu geriye doğru oku. Aklna takılan olursa yine cevaplarız :)
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/

cafridion
30 Ağustos 2014, 22:48
http://i.hizliresim.com/mqWngR.jpg (http://hizliresim.com/mqWngR)url=http://hizliresim.com/RElqg6]http://i.hizliresim.com/RElqg6.jpg[/url]
Gelemeyenler cok şey kaçırdı :)

Stradasc
30 Ağustos 2014, 22:55
Bloğu ve forumu geriye doğru oku. Aklna takılan olursa yine cevaplarız :)
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/

Teşekkürler..

TRaKYaLeee
30 Ağustos 2014, 22:59
Maaşallah çok güzel geçmişe benziyor :D