PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tiger250 çalışma sorunu, anlayan biri el atsın



qsTah
02 Ocak 2012, 12:59
genelde sabahları makinayı çalıştıramıyorum, Jikle açık-kapalı-gaz vererek-gazsız her türlü deniyorum alet çalışmam diyor..
akü sağlam, hatta yeni akü aldım garajda 2. bi aküm olsun dedim..
benzin deposu dolu, hortum şefaf motora benzin gidiyo görebiliyorum..
ve bazen tek marşta çalışıyor ki genelde motor sıcakken, bazende çalışmıyo kafasına göre..
sorunu anlayamadım, servise götürdüm usta heryerine baktık tek marşta çalıyor demezmi!!
aldım ustadan 1-2 gün normal, düzgün sonra yine aynı ve hep vurdurarak çalıştırmak zorunda kalıyorum...
sizce nedir sorun bana konjektör gibi geliyor ama değilse en az 100 tl ona para vermekte istemiyorum, varsa fikri olan paylaşırsa sevinirim, tekeriniz düz bassın...

mehmet tufan
02 Ocak 2012, 13:01
sana çok genel birşey söylemek istiyorum.

SOĞUK HAVALARDA ÇİNLİ MOTORLAR KAFALARINA GÖRE ÇALIŞIR.

ne yazıkki aynı soruna muzdaripim çalışana kadar akla karayı seçiyorum benim çinliye..

osmanba
02 Ocak 2012, 15:08
Konjektör sadece akünün orantılı olarak şarj olması için görev yapan elektronık bir aksamdır. Sabah çalışması ile ilgisi yok. Konjektör arızasının olması durumunda akünüz şarj tutmaz. Veya aşırı gelen akımdan dolayı içindeki suyu dişarı atar ve kısa süde akü kullanılamaz hale düşer.
Daha önce benimde TİGER 250 vardı. Motosikletlerin tümünde soğuk havarda çalışma farklılığı ve ince noktası vardır. Bu genellıkle karburatör ayarından kaynaklanır. Her sabah soğuk motoru çalıştırırken farlı pozisyonlar deneyın. Örneğin bir sabah hiç jikle açmadan, ikincı sabah yarın jikle açarak, üçüncu sabah sadece hafif gaz açarak, dördüncü sabah tam gaz açarak gibi mutlaka çalışacak en iyi pozisyonu yakalayacaksınız.
Mesela ben kısa süre önce 900 km. de HONDA cbf 150 aldım. Hiç ellenmemiş bir makına olmasına rağmen sabahları çalışma sıkıntısı yaşadım. Dediğim gibi birçok pozisyonları denedikten sonra sadece hiç gaz vermeden sadece yarım jikle açık marşa basıp çalıştıktan sonra 2-3 dakıka kendi haline birakıp sonra gaz verdiğimde hiç sorun yaşamiyorum. Hadi sizede kolay gelsin.

yamyamaha
02 Ocak 2012, 15:11
ataşleme nasıl sogukta ilk marşta ateşlemeyi gözlemliye bilirmisin. ateşleme iyi değilse sorun ateşleme bobinindendir. yada buji tırnakları eskimiş veya arası kapalıdır. genel olarak çinlilerde 7-8 mm arası olması gerek bir kontrol et.

qsTah
02 Ocak 2012, 15:51
Konjektör sadece akünün orantılı olarak şarj olması için görev yapan elektronık bir aksamdır. Sabah çalışması ile ilgisi yok. Konjektör arızasının olması durumunda akünüz şarj tutmaz. Veya aşırı gelen akımdan dolayı içindeki suyu dişarı atar ve kısa süde akü kullanılamaz hale düşer.
Daha önce benimde TİGER 250 vardı. Motosikletlerin tümünde soğuk havarda çalışma farklılığı ve ince noktası vardır. Bu genellıkle karburatör ayarından kaynaklanır. Her sabah soğuk motoru çalıştırırken farlı pozisyonlar deneyın. Örneğin bir sabah hiç jikle açmadan, ikincı sabah yarın jikle açarak, üçüncu sabah sadece hafif gaz açarak, dördüncü sabah tam gaz açarak gibi mutlaka çalışacak en iyi pozisyonu yakalayacaksınız.
Mesela ben kısa süre önce 900 km. de HONDA cbf 150 aldım. Hiç ellenmemiş bir makına olmasına rağmen sabahları çalışma sıkıntısı yaşadım. Dediğim gibi birçok pozisyonları denedikten sonra sadece hiç gaz vermeden sadece yarım jikle açık marşa basıp çalıştıktan sonra 2-3 dakıka kendi haline birakıp sonra gaz verdiğimde hiç sorun yaşamiyorum. Hadi sizede kolay gelsin.

hmm, deneyeyimde aküyü bitiriyor bu seferde.. aküde 250cc değil sanki askeri zırhlı personal aracını çalıştıryormus gibi zorlanıyor oda ayrı bir sıkıntı..
rolantide bir birini tutmuyor, bir trafik lambasında yüksek, diğerinde düşük çalışıyor bazende stop ediyor.. sanırım dediğiniz gibi karburatör bir elden geçmeli..

---------- Post added at 15:51 ---------- Previous post was at 15:48 ----------


ataşleme nasıl sogukta ilk marşta ateşlemeyi gözlemliye bilirmisin. ateşleme iyi değilse sorun ateşleme bobinindendir. yada buji tırnakları eskimiş veya arası kapalıdır. genel olarak çinlilerde 7-8 mm arası olması gerek bir kontrol et.

bujiyi usta çıkardı, bobinine, kablosuna, bujisine, gelen akıma tek tek baktı.. bu uygulamada sorun yok gibi görünüyor, ki bujiden olsa seyir halindeyken anlardım ama normal..

gökhan_90
02 Ocak 2012, 15:59
Benim bi abimin var tiger 250 si aynı dediğin şeyler başına geliyordu ve en sonunda yolda kaldık karbüratörün orda hava hortumu çatlakmış onu değiştirdik bütün sorun bitti bi karbüratöre baktır derim...

safakk
02 Ocak 2012, 16:08
kışın ince yağ kullanmak sabahları daha kolay çalışmasına bir etkendir ama sorunun bundan kaynaklandığını sanmıyorum. Benimki sadece bir öneri

Seger125
03 Ocak 2012, 13:54
emme manıfoldu kaucuk yapıdanmı? eger kaucuk ıse catlamıs olabılır ve ordan hava alıp zor calısabılır.. basıma gelmısttı.

By_StaR
03 Ocak 2012, 14:02
Buradaki Arkadaşların söylediklerinin aksine, Senin Motorunda Ayaklık Müşürü Var mı ? Bir Kontrol Et.. Varsa İptal Ettir Yada Oksitlenme Olma ihtimali yüksek. onun Oksit Ve PAs Giderici Sprey ler var onlarla temizle. Temizleyemezsen çek fişini iptal et. Ayrıca Gaz kolunun yanında bulunan MArş anahtarının üstündeki ana anahtarı bir açıp kontrol et. Yüksek ihtimalle onların oradaki oksitlenmeden kaynaklanmakta.. Kolay Gelsin Sevgiler.

qsTah
12 Ocak 2012, 21:11
ayaklıkta muşu yok...
birde makina full aküyle hemen çalıyor, 1-2 saat gezdikten sonra stop ediyorum 1 saat sonra tekrar çalışmıyor.. ve 3. denemede aküyü tamamen bitiriyor.. konjektör mu acaba ?

patron_58
12 Ocak 2012, 22:15
Sıcakkende çalışmıyorsa Sorun statör ...!!! Kendimden biliyorum... ;D