PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tvs Apache Rtr 150 ve Honda Cbf 150 Karşılaştırması



ekremz
27 Aralık 2011, 11:31
İnternette gezinirken denk geldi paylaşmak istedim.Almayı düşünen arkadaşların işine yarar umarım.
Merhabalar.

Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, suzuki servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Herkese kazasız, güvenli sürüşler. (ALINTIDIR)

acun0
27 Aralık 2011, 11:54
bu iki motora bende bindim. eğer 2 kişi yolculuk yapacaksan, hatta uzun yola çıkacaksan illa cbf çünkü çok rahat .
şehir içi kısa mesafe kullanacaksan seri oluşu ve kısa dingil mesafesi ile her türlü akresif hareketi yapabilmek mümkün.

ekremz
27 Aralık 2011, 11:59
cbf kullanmadım lakin karşılaştırmayı yapan arkadaşın tvs için bahsettiği şeyler doğrudur. iyisiyle kötüsüyle yazdığı için tarafsız güzel bir kıyaslama olduğuna inandım. umarım bazı arkadaşların işine yarar.

overcloud
27 Aralık 2011, 12:09
Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

Frenajda daha başarılı olmasının nedeni zaten altı çizili olan kısım değil mi?..

Ağırlık merkezini öne yığılıyor ve fren mesafesi kısalıyor?

Gerçi alıntı yapmışsın ama yinede belirtmek istedim :)

acun0
27 Aralık 2011, 12:23
firen konusunda şu iyidir. bu iyidir demek pek doğru olmaz. firen balatasının yumuşak yada sert olmasından bile çok şeyler değişir. aynı marka ve modelde olan iki araç arasında bile firen birbirini tutmaz.
ninja 250 nin fireni abs li er 6 n den daha iyi tutuyordu. buna normal şartlarda inanmak zor. birisinde .çift disk ve abs devreye girmeden basılan firende
bu arada cbf 150 nin ön amartüsör apaçheden yumşaktır.

ekremz
27 Aralık 2011, 12:28
Frenajda daha başarılı olmasının nedeni zaten altı çizili olan kısım değil mi?..

Ağırlık merkezini öne yığılıyor ve fren mesafesi kısalıyor?

Gerçi alıntı yapmışsın ama yinede belirtmek istedim :)

ön takım biraz erken kapanıyor.bu durum teorikte doğru gözüküyor ama pratikte büyük risk teşkil ediyor. motoru yönlendirme süren çok kısalıyor. yani ön takım kapandıktan sonra kaçma imkanın kalmıyor malesef.

motorcu48
27 Aralık 2011, 14:29
ekremz marmarise gelince bi ay kaldı senle bi datça yapak

ekremz
27 Aralık 2011, 14:35
ekremz marmarise gelince bi ay kaldı senle bi datça yapak

şimdi atla gel şimdi çıkalım. şu marmariste yol arkadaşlığı yapacak 1 kişi bulamadım:)

ixeywent
27 Aralık 2011, 15:14
herşey güzel doğru yazmış fakat benim motorumda şuan yağ değişeli 2000 km oldu ve hala aynı çizgide eksilme yok. o arkadaş 1000 km de 150 gr demiş. yağı eksilen varsa söylesin. ha bazı cbf si olan arkadaşlarda benim motorum yağ eksiltmiyor diyo bilemem yani doğrudur.

ekremz
27 Aralık 2011, 19:04
yağ eksiltme benimkinde de yok o konu biraz muallakta kalıyor.

ixeywent
27 Aralık 2011, 19:57
yağ eksiltme benimkinde de yok o konu biraz muallakta kalıyor.
yağ eksiltiyo diyende çıkmadı daha ki sanmıyorum ben motoru sıkıştırarak redde sürerim hep yazın bile eksiltme gibi bi sorun olmuyo. bakalım 3 bin km yapcam bu yağ ile daha sonra ölçücem azalma varmı.

Syanur
27 Aralık 2011, 20:31
ön takım biraz erken kapanıyor.bu durum teorikte doğru gözüküyor ama pratikte büyük risk teşkil ediyor. motoru yönlendirme süren çok kısalıyor. yani ön takım kapandıktan sonra kaçma imkanın kalmıyor malesef.

Katılıyorum, ayrıca test edilirken bu durumun fark edilip, bu güçteki frenlemeye daha uygun, daha sert süspansiyonlar tercih edilmeliymiş. TVS nin tek eksisi budur bence. Titreşim konusu ise tartışmalı. Evet hondaya göre daha fazla titreşim var fakat bu balasör eksikliği sayesinde daha fazla güç ve daha az yakıt tüketimi de sunuyor, yani bu kişiye göre bir tercih meselesi oluyor. Onun dışında CBF den hertürlü daha başarlı bir motor benim incelmeme göre.

cd0345
06 Ocak 2012, 01:23
iyi günler istanbul kartalda oturuyorum ve ilk motorumu alacağım allahın izni ile önce chopper tarzlarına bakmama rağmen bi çok kişinin yorumu üzerine bu tarz motorlarla ilgilenmeye başladım her gün 20 km gibi bi yol yapacağım (en az 20 en fazla 40) üniversite öğrencisiyim okuluma giderken kullanacağım ve 2 kişi gidip geleceğim okula ben 80 kg 185 boyundayım arkamda olacak arkadaşımda 65 kg ve gideceğim yol sabahları 10 km akşamları 10 km ( sabah 3 km e-5 7km bayır yukarı akşamda aynı yolu geri dönüş) 2 kişi olacağımı varsayarsak ve bayır yukarı ve aşağı gideceğimi varsayarsak hangisi daha az yakar ve ne kadar yakar tahmini birşeyler söylerseniz çok mutlu olurum

mehmet eren
11 Ocak 2012, 11:19
Arkadaşlar Tvs Apache Rtr 150 ve Honda Cbf 150 ile verdiğiniz bilgiler cok güzel!Ben şuan çin malı motor kullandığımdan değim yerindeyse "ucuz etin yahnisi yenilmediğinden" Honda CBF 150 almak istiyordum her iki motoruda araştırıyorum şuan ancak CBF 150 de beni rahatsız eden Çin üretimli motor' da Japon kalitesi varmı(yani sırf honda diye alacaz çinli motorlar gibi kalitesiz değildir herhalde hondanın bu konuda dikkat ettiklerini umuorum)????ve Kafamı en çok kurcalayan CBF 150nin subap şıkırtı sesi(Egzozda bile ses çıkmıyor subaptan çıkıyor motordaki tek ses:) )??? Ve her iki motorunda parçaları pahalımıdır?Cevap yazarsanız sevinirim!

fatihonemli
31 Ocak 2012, 00:28
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-temiz-modifiyeli-apache-70322201/detay

acil olduğu için fiyat düşürdüm ilgilenenler arasın lütfen .

Teşekkürler.

Zippo's
31 Ocak 2012, 01:08
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-temiz-modifiyeli-apache-70322201/detay

acil olduğu için fiyat düşürdüm ilgilenenler arasın lütfen .

Teşekkürler.

Apachi detected.

Arda_Karaca
31 Ocak 2012, 01:10
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-temiz-modifiyeli-apache-70322201/detay

acil olduğu için fiyat düşürdüm ilgilenenler arasın lütfen .

Teşekkürler.

Tesisat bombaymış.

Alper Kaya
31 Ocak 2012, 01:21
İnternette gezinirken denk geldi paylaşmak istedim.Almayı düşünen arkadaşların işine yarar umarım.
Merhabalar.

Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, suzuki servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Herkese kazasız, güvenli sürüşler. (ALINTIDIR)baya hatalı bilgiler var cbf150nin ağırlığı 2011 lerde 141kg dur ayrıca TVS suzuki servislerinde bakım yapılmıyor TVS nin kendi servisleri var benim izlenimlerimde TVS cbften bir nevze daha az yakıyor burda daha fazla çıkmış anlam veremedim ama servis hatası almak istiyenleri kandırabilir büyük bi hatadır TVS nin motorunuda SUZUKİ üretmiyor bi dönem bi işbirliği içine girmişler bu biteli tam hatırlamamla birlikte 6-7yıl gibi bi sürenin geçtiği kesin

eayan
19 Mart 2013, 22:28
EKREM BEY.

BEN BALIKESİR AKÇAY DA YAŞAMAKTAYIM İNAN MOTOR ALMAKTA BİR KARAR VEREMEMİŞTİM O MARKA BU MARKA BAYİLERLE GÖRÜŞÜP DURUYORDUM BUGÜN BİR ARKADAŞIM APAÇİ ALMIŞ MOTORU KULLANDIM BEĞENDİM GERÇEKTEN GÜZEL, İNSANA SÜRÜŞ ZEVKİ VERİYOR. HELE AÇIKLAMALARINIZ VARYA BANA SON NOKTAYI KOYDURDU YARIN APAÇİ ALIYORUM AÇIKLAMALARINIZLA BENİ AYDINLATTINIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM. LASTİK KONUSUNDADA TAVSİYENİZE UYACAĞIM.

Atakan.Ş
25 Mart 2013, 10:50
Tvs apache'yi 2-3 saatir araştırıyordum ve almaya karar vermek üzereydim ama bu yazı son noktayı koydurttu.
Evet almaya karar verdim inşallah Tvs apache alacağım yakın bir süre içerisinde.

acrobats7
09 Eylül 2013, 23:09
uzun yillardir enduro (XL200 falcon NX4 ve halende Africa )kullaniyorum arada burgman 400 vs gibi motosikletlerede bindim. Nacizane yorumlarim faydali olabilir.
2013 apache aldim . cok gosterisli ve malzeme kalitesi cok ustun ! Lastikler haric onlar cidden katil denecek kadar kotu (islak yolda panik frenlemede ve virajda )
dengesini sevememistim ancak oturus pozisyonu biraz geriye kaydirinca ve Metzeler lastik takinca oldukca farketti.
Endurolar gibi yatirarak suzulmeyi unutun, ama anladigim kadariyla tum commuterler icin aynis sey gecerli.
Hizlanmasi minyatur bir cbf 1000 gibi, torklu hizli atik ama 150 cc kapasitesine gore...
100km yi gecmek zor degil ama o hizlari gecince , Motosikletin frenleme , denge, ve kivraklik kapasitesi asiliyor... ben yaparim diyen vardir ama 3-5 kez yapar nihayetindede cakilir trafikdeki zeka ozurlu suruculerin sayisi cok fazla cunku...
cok kisa sure cbf 150 denedim, cok daha rahat ve daha dengeli geldi bana ama apachenin diger avantajlari bunu unutturuyor.
kick start olusu, malzeme kalitesi, farin direksiyonla donmesi, daha az yag eksiltmesi, gunduz sehir icindeki tikaniklarda daha kisa sase ve tork avantaji. en onemliside defalarca olcum sonucunda 100 km de 1.8 - 2.25 lt yakit tuketimi.
E-5 E-6 daki gece yolculuklarinda cok dikkatli olmak lazim her nekadar dev arabalarin hizi ve gucuyle bas edip yolu tamamlasada aslinda harci sayilmaz. yoruyor terletiyor sahibinide kendinide :")
yagmur da ve kisin deneme sansim olmadi henuz... Ekonomi ve yolda kalma endisesi olmadan kullanilacak bir motosiklet.