Orijinalini görmek için tıklayınız : Yolun başındaki bana tavsiyeleriniz
sharabi7927
23 Aralık 2011, 16:13
Merhaba,
Ehliyet işini sonunda hallettik. İlk motorumu almayı düşünüyorum. İstanbul’da yaşıyorum. İlk kez trafiğe çıkacağımda gözüm korkmalı mı? Dikkat edilmesini tavsiye ettiğiniz noktalar var mı?
Başlangıç için scooterın güzel olduğunu söylüyorlar. Sizin fikriniz nedir?
Bikaç gündür siteyi inceliyorum. Honda PCX, Mondial 150 Mash beğendiğim modeller gibi. Sizlerin de önerebileceği modeller var mıdır?
Anlayacağınız yolun en başındayım ve siz tecrübeli dostların her tür tavsiyesine ihtiyacım var:)
Teşekkürler.
Rocknrolla
23 Aralık 2011, 16:19
PCX Güzel makina içine sindiyse al, bunun yanısıra 125 cc vitesli bişeylerde olabılır.
Zippo's
23 Aralık 2011, 16:20
Merhaba dostum.Öncelikle hoş geldin.PCX alacak imkanın varsa tabiki pcx al.Mondial 150 mash ile kıyaslanamaz bile.Daha ilk motorun,mondial alıp motordan soğuma.İmkanın varsa honda al,hem kalite hem görünüş çok daha memnun kalırsın.Çok hoş bi motordur pcx
maxi97
23 Aralık 2011, 16:20
eğer durumun varsa pcx güzel bir seçim. çok hız aramıyorsan motoru değiştirmen için bir sebep bulamazsın. mondial mashden uzak dur. 2.5 ona vereceğine 5.5 pcxe ver. 1-1.5 sene içinde ikisi de aynı masrafı sana yaptırtacaktır. aradaki benzin ve servis farkından bahsediyorum.
üstelik olur da motorunu yükseltmek istersen pcx fazla değer kaybetmez. oysa mondiali yarıo fiyatına koysan kimse yüzüne bakmaz.
bu yazdıklarımı 1.5 yıl öncesine dayanan tecrübelerimle yazıyorum. benim yaptığım hatayı yapma.
sharabi7927
23 Aralık 2011, 16:26
Çok teşekkürler cevaplarınız için. Peki önerebileceğiniz başka modeller var mı? Bir de PCX'in zor bulunduğuna dair mesajlar okumuştum burada. Halen böyle bir sorun var mıdır acaba?
erro
23 Aralık 2011, 16:52
küçük scooterlar ile mahalle dışına çıkılmaz psikolojisi var bende istemsiz olarak..yani kendimi scooterla 3-5 şeritli yollarda düşünemiyorum..çıplak gibi hissederim...
not: ben de yeniyim...
sharabi7927
23 Aralık 2011, 16:55
Sen ne kullanıyorsun dostum?
wers
23 Aralık 2011, 16:57
Çok teşekkürler cevaplarınız için. Peki önerebileceğiniz başka modeller var mı? Bir de PCX'in zor bulunduğuna dair mesajlar okumuştum burada. Halen böyle bir sorun var mıdır acaba?
ay başında honda türkiye ile yaptığım görüşmede üretimin selden dolayı durduğunu yakın bir sürede gelecek bir partinin bulunmadığını ve ne zaman tekrar üretileceğini bilmediklerini söylemişlerdi. bende o yüzden sym joyride 200i evo ya yöneldim hatta ocak ortasında almış olacağım. Genede hondaya bir mail atman yada merkezi arayıp sorman daha sağlıklı olur.
pcx güzel seçin ileri teknolojiye sahip yeni model:cat:
erro
23 Aralık 2011, 16:59
Sen ne kullanıyorsun dostum?
ben ilk olarak intruder 250 ile çıktım trafiğe..arkadaşımın...ara ara onu kullanıyorum..sezon başında da yine hyosung gv 250 almayı düşünüyorum kısmetse...
scooterla başlamamanı tavsiye ederim..çünkü çoğu kişi sonra vitesli bisiklete geçiş yapıyo illaki..maxi scooterla devam ederim diyosan eyvallah...
kefeeee
23 Aralık 2011, 17:01
Eğer dikkate alıcaksan konuşmak istiyorum. Bütün motosiklet ustaları, pistteki insanlar motosiklet kullanmaya supermoto veya crossla başlamıştır.
Sana Yamaha xt125X önericem. Supermoto diğerlerine oranla hertürlü altında oynayabilceğin, trafikte dikiz aynalardan yukarda olduğun için rahat ediceğin, hafif olduğu için ani hızlanıp ani durabilen bir motor stili.
Ben supermoto ile başladım, annem babam eski motorcuydu onlar yönlendirdi. Şuan herhangi racing naked gibi makinaları oyuncak gibi kullanabilirim sorunsuzca. Ayrıca kimse kendini kandırmasın düşmemiş motorcu yoktur ilk 1-2 ay içerisinde illa kendi kendine düşüceksin.
Supermoto dediğimiz stil motosikletler motocross motosikletlerinin yol lastiklileri olduğu için çok sağlamdırlar. Düşün bir arazi motosikleti bir yarışta kaç kere düşüp kalkar. Düştüğün zaman bişey olmayacak bi motor alman senin için daha faydalı olur. Trafikte farkedilme konusuna gelelim. Yüksekte olduğun için diğer sürücülerin seni görmesi daha rahat olur, sen trafiğe daha hakim olursun. Neden supermoto dersen sana 2 neden daha sayabilirim, KASİSLER, KALDIRIMLAR. muhteşem pistyollarına sahip olmayan istanbulumuzda supermoto ile rahat edersin çünkü tümseklerden ve çukurlardan kaçmak zorunda değilsin. Rogar kapakları, kanallar, yol çalışmasından kalmış yamalar, hissetmeden geçersin. Trafiktemi kaldın? kimse yoksa ve magadalık yapmadan düzgün bir hızda giderek bir süre kaldırımı kullanabilirsin. Istediğin noktadan çıkar istediğin noktadan inersin.
Tek silindirli ve kısa şanzıman olduğu için çok tork üretir ama maksimum hızı düşüktür. Bu motosikletin dezavantajlarına gelirsek. Boyun 170 den kısaysa binemezsin. 170 den sonra sıkıntı yok. Motosikletin maksimum 110 yapar. Çünkü arazi şanzımanı bulunur ve vites aralıkları çok kısadır.
Bu ve bu tarz motosikletlerden alıcağın tecrübe sana gerçek bir motorcu tecrübesi kazandırır. Scooter alarak sadece benzinden tasarruf etmiş olursun.
NOT: Farkettiysen çin malından bahsetmedim bile. Sakın... emin ol 2 sene çektim çin malından
sharabi7927
23 Aralık 2011, 17:09
kefeeee dostum yorumların için teşekkürler. İleride ne kadar kullabilirim bilmiyorum. O yüzden ilk etapta vitessiz ve rahat kullanılabilecek birşey düşünüyorum. Bu yüzden Scooter düşünmüştüm. Önerdiğin motoru incelediğimde gözüm korktu diyebilirim:) Boyum 180. Belki de ileride vitesli bir motora geçecek sürem bile olmayacak. Şu an hevesim varken bu zevki tatmak istiyorum:)
Emodog
26 Aralık 2011, 17:01
bir 150 mash sahibi olarak (hayat bunu gösterdi imkanlarım bu kadar ALLAH HERKESE DAHA İYİSİNİ VERSİN) PCX e durumun yetiyorsa kesinlikle pcx innova yamaha crypton honda cbf 150 derim
150 mash ile pcx in alakası yok birisi 2000 tl diğeri 6000 tl. O yüzden önce bütçeni ortaya koy, ona göre seçim yap. Mash iş görür, arada sırada sorun çıkarır.
Pcx'e verecek paran varsa araştırmaya bile gerek yok, pcx al.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
eğer durumun varsa pcx güzel bir seçim. çok hız aramıyorsan motoru değiştirmen için bir sebep bulamazsın. mondial mashden uzak dur. 2.5 ona vereceğine 5.5 pcxe ver. 1-1.5 sene içinde ikisi de aynı masrafı sana yaptırtacaktır. aradaki benzin ve servis farkından bahsediyorum.
üstelik olur da motorunu yükseltmek istersen pcx fazla değer kaybetmez. oysa mondiali yarıo fiyatına koysan kimse yüzüne bakmaz.
bu yazdıklarımı 1.5 yıl öncesine dayanan tecrübelerimle yazıyorum. benim yaptığım hatayı yapma.
Aslında çok da doğru tavsiye değil ben 2100 tl sıfır kanuni aldım, geçenlerde 1750 tl'ye koydum 3000km.'de hemen telefon yağdı. Pcx 6000 TL'ye aldın sanki yine 6000 TL'ye mi satacaksın, 5500 TL'ye satarsın.. O yüzden satmayı değil ne kadar süre kullanacağını düşünmek gerek.
afatsum
05 Ocak 2012, 13:57
Bende kitap onereyim bari :)
Motosiklet yol sanati ve motosiklet teorisi kitaplarini alip okumani oneririm :)
Daha benimde motosikletim yok ama kitaplari alip okuyorum suan tecrubem olmasada teorik bilgilerden baslamak lazim
lycantrophic
05 Ocak 2012, 13:59
Her tarafta öneriyorum bu başlık altında önereyim; motorun felsefesini kapabilmek adına Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı'nı alınız okuyunuz. :)
Her tarafta öneriyorum bu başlık altında önereyim; motorun felsefesini kapabilmek adına Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı'nı alınız okuyunuz. :)
o bir çok kişi için bayıcı olabilir hocam..ben seviyorum o ayrı tabi..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO