Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Baris Yzc
02 Eylül 2015, 17:39
DebriyaJ kütüğünden kastıniz nedir ?
Komple sol manet ve bölgesi mi ?
Titreme de sıkıntı yaşayan @arkroid ,ben de anyalya da yaşıyorum ben de merak ettim birgün buluşup test etmek isterim, bu arada ısminizi bulamadım ondan antalyali inazumaci abi dedim. Ben de antalyaliyim motorum beyaz belki denk gelmisizdir.
arslan26
02 Eylül 2015, 22:45
Arkadaslar cantayi sokerek az once deneme yaptim motor ilk günkü gibi ☺ ellerimi gidondan cekince motor ip gibi gidiyor, Sorun sıkıntı %100 TOPCASE
isteyen olursa yarin cantali ve cantasiz video cekip paylasabilirim
Yarin @85mm arkadasin dedigi arka amortisor ayarini deneyecegim sonucu tekrar yazarim
aymer19
03 Eylül 2015, 10:12
Mirkuza öyle düşünme, yani hava nın bayrağa farklı hızlarda farklı dalgalanma verdiğini gözönünde bulundurmalıyız. Balansın yaptığı gibi havanın verdiği bu dalgalanmada hızla artan birşey değil bir hıza kadar sağ sol nerden akacağınnı karıştıran hava hızın artmasıyla tekrar aktığı yönü sabitleyebiliyor...bayrak rüzgar iyice hızlanınca düze yaklaşıyor mesela dalgalanamıyor...
Hakan VB
05 Eylül 2015, 15:39
Merhabalar;
Temmuz 2015 tarihinde Suzuki Inazuma F (2015) ile bende aranıza katıldım. Bu motoru seçmemde bu sitede ve sayfada yazan kişilerin çok büyük bir yeri vardır, teşekkür ederim faydalandığım her bir kişiden. Inazuma F modeli ilk başta aklımdan geçmiyordu. Honda Cbr 250R ile Yamaha R25 arasında gidip gelirken F kasa modeli görüp (Mavi-Beyaz) ve biraz araştırınca almaya karar verdim. Tabi karar vermekle bitmiyormuş sonradan öğrendim. Türkiye'deki Suzuki bayiilerinin tok satıcılığı mı vurdum duymazlığı mı yada bilmediğimiz bir sebepten dolayı çift renk bulamadım, hatta bir ara tamam siyah olsun dediğim zaman F kasanın kalmadığını ve zaman geleceğini bilmediklerini söylediler. Yaşadığım yer Bandırma/Balıkesir Marmara-Ege ve Ankara'daki bayiileri ile defalarca telefonda görüşmeler yapa yapa Balıkesir'deki bayisinden kalan son F modelini teslim aldım.
Motosiklet deneyimimi baştan yazayım ki hatalarım olursa hoş görülsün. 15 yıla yakın bir süredir otomobil kullanıyorum. Motosikletle ile tanışmam 2010 yılında başladı. 2000km kadar Honda Cbf 150 ile ve bu yaz 1500km kadar Yamaha Crypton 110 bir birlikteliğim oldu. Km bazında az gözükse de kendimi aklı başında sürücülerden saydığım için çok şükür kötü bir deneyimim olmadı. Tamir-Bakım konularda ne yazık ki bilgim çok kısıtlı, bir çok şeyi bu sayfalardan öğreniyorum, uyguluyorum. Tekrar motosiklete dönersek. Bayide vitrinde görüp yanına vardığımda dedikleri gibi fotoğraflardan çok daha iri, gösterişli duruyor. Hatta bir ara ben bunu kullanabilir miyim emin misin gibi sorular sormadım değil (son kullandığım Yamaha Crypton dan sonra :) Bu motoru seçme sebeplerim ağırlıklı olarak bu formlarda yazan kullanıcıların yazdıkları-bir iki video. Motosikleti kullandıkça (şuan 2500km) Daha önce yazıldığı gibi konfor - uzun yolda (en azından 300-500km) mesafelerde ne kendimi nede motosikleti üzmeyecek kadar güçlü, çift silindir oluşu, kaliteli malzeme işçiliği başta gelen maddelerdi. Olumsuz olarak görülen; motosikletin ağırlığı ve buna bağlı son hız, ivmelenme, üzerinde gelen lastikler, yakıt tüketimi geliyordu. Kısa bu konulara aynı sınıftaki diğer motosikletlerle kıyaslama imkanım olmadan değinecek olursam;
Rodaj süresince performansı hakkında bir kanıya varamamıştım. Rodajı kitabına uygun bir şekilde yapmak hakikaten azim işi.
1.vites 25km/h 2--40 3--51 4--58 5--66 6--75km/h ile ilk 800km geride bıraktım. 800-1600km arasını da 8000 dd geçmeden itina ile bitirdim.
Şuan için hiç zorlanmadan 135km/h orta şiddetli rüzgara çıkabiliyorum. Bu arada boy 1.73cm Kilo 73kg
135-145 arası ise isteksiz değilde güç/ağırlık muhabbetinden dolayı sindire sindire çıkıyor.Gerçi bu aralığı her denememde şiddetli rüzgar vardı. Yapabildiğim max.hız 150 uzun bir süre 149km/h takılı kaldı geçemeyecek sandım bir ara :) Yaşadığım şehir yokuşlarla çevrili, rampalarda bayılma elden ayaktan düşme olmadı şimdiye kadar. İvmelenme için ise bu motosikleti Yamaha R25 ya da Kawasaki 250 ile bir olmayacağını bilerek alıyorsanız sizi üzmeyecek bir tatlılıkta.
Sele konforu süspansiyon gelirsek şehirde ki bütün çukurları test etme şansım oldu için gayet memnunum :) yapabildiğim uzun yolculuklarda titreşim sağ el-gidonda bir karıncalanma hissediyordum 1000km bakımından sonra hemen hemen yok oldu. Eldivenden de kaynaklanıyor olabilir aynı karıncalanma 105km/h geçince arka fren pedalında da var ve devam ediyor. Zamanla geçer yada bir iki vidayı sıkmam lazım mı ileride göreceğim. Seyahat için uygun hız bana göre 125km/h civarı.. 135km/h sonra ister istemez hem karıncalanma hem motorun limitlerine yaklaştığınızı hissediyorsunuz. Rüzgar konusuna gelince bacaklarım ve gövdemin hiç bir şekilde rüzgar almadığını söyleyeyim.
Beğenilmeyen konularda bahsedecek olursam;
Tipi; Alırken zorla aldırmıyorsanız tipi hakkında kimsenin lafına kulak asmayın. Yok ön çamurluğu, yok stop lambası.. Geçin bunları. Aldığım günden beri trafik ışıkları, şehir merkezinde park ettiğiniz zaman yanınıza gelenlerin ilk sorduğu soru kaçlık bu ? 2.'si malum kaç lira :)
Lastikler; en çekindiğim nokta burası idi. irc kötü, ıslak zeminde kayar, toprakta kaçar vs. Bu konuda objektif olamıyorum. Artık ne kadar okuduysam sayfaları, su birikintisi gördüğüm an gözümün önüne yazılar geliyor :) Kuru zeminde (asfalt) ve lastikler biraz ısınınca herhangi bir yamuğunu görmedim. İş yerime varmak için her gün 650 m stabilize yolda ve ıslak yolda ise kesinlikle lastiklere güvenmeyin, kısaca lastiğe pek güvenmeyin ama en azından da bir yazı geçirin derim (maddi durumunuzu bilmeden yazıyorum)
Ağırlık konusuna gelirsek; ağır hakikaten ağır. özellikle dur-kalk da manevra etmek güç (tabi benim ebatlarım için konuşuyorum.) 2 hafta şiddetli rüzgarda saat 80-90km ile yol aldığım günlerde bi 25 hatta 50kg olsa demedim de değil. Alışmamıza bağlı her şey.
Arka-Ön fren.. Dikkatli kullanıcı frene pek ihtiyaç duymaz her şeyi kafasında önceden planlar ona göre gazı kontrol eder kafasında biriyim. Bunun dışında arka fren lastiklerle alakalı da olabilir zaman zaman kayma eğilimi gösteriyor yalan değil. Ön fren ise kim ne derse desin gayet güzel. Hatta sadece ön fren kullanabiliyorum diyebilirim çoğu zaman.
Yakıt konusuna gelirsek: Alırken amacım 3 tam depo ile 1000 km idi. Kabaca 4lt/100 km. Kullananların çoğu bu değere ulaşamadıklarını yazmış.Şuan benim için makul seviyelerde (min.3,2 -- max.4,1 l/100) hatta aşağıda verdiğim sitede yakıt sarfiyatımı düzenli olarak tutmaya çalışıyorum.
Hoşuma gitmeyen bir diğer konu ise bagaj.. Hakikaten az bir yer yapar yapmadık demeyelim diye. Yok yapmadıkları gibi selenin çıkartıp takılması sıkıntı veriyor. Aynalar.. Yeterli değil daha iyi olabilirdi.
Umarım almak isteyenlere tıpkı sizlerin bana yardımcı olduğunuz gibi yardımcı olacak bir şeyler yazabilmişimdir. Selametle.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/708444.html
Bir başka yararlı site;
http://www.gearingcommander.com/
aymer19
06 Eylül 2015, 11:00
Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık...bir tespitimi ileteyim bu arada...9700 devirde titreşim var sonrasında azalıyor..öncesinde hemen hiç yok...motor güzel motor, ben hep aynı start almasına hasta oluyorum..pilli oyuncak gibi..basıyosun ve tek ateşlemeyi bile kaçırmadan hep aynı rölantide tın tın...kalite belli ediyor kendini...adamlar cidden bu motoru 200 binlik yapmışlar...güle güle jullanın...
fazilk
06 Eylül 2015, 12:36
Merhabalar;
Temmuz 2015 tarihinde Suzuki Inazuma F (2015) ile bende aranıza katıldım. Bu motoru seçmemde bu sitede ve sayfada yazan kişilerin çok büyük bir yeri vardır, teşekkür ederim faydalandığım her bir kişiden. Inazuma F modeli ilk başta aklımdan geçmiyordu. Honda Cbr 250R ile Yamaha R25 arasında gidip gelirken F kasa modeli görüp (Mavi-Beyaz) ve biraz araştırınca almaya karar verdim. Tabi karar vermekle bitmiyormuş sonradan öğrendim. Türkiye'deki Suzuki bayiilerinin tok satıcılığı mı vurdum duymazlığı mı yada bilmediğimiz bir sebepten dolayı çift renk bulamadım, hatta bir ara tamam siyah olsun dediğim zaman F kasanın kalmadığını ve zaman geleceğini bilmediklerini söylediler. Yaşadığım yer Bandırma/Balıkesir Marmara-Ege ve Ankara'daki bayiileri ile defalarca telefonda görüşmeler yapa yapa Balıkesir'deki bayisinden kalan son F modelini teslim aldım.
Motosiklet deneyimimi baştan yazayım ki hatalarım olursa hoş görülsün. 15 yıla yakın bir süredir otomobil kullanıyorum. Motosikletle ile tanışmam 2010 yılında başladı. 2000km kadar Honda Cbf 150 ile ve bu yaz 1500km kadar Yamaha Crypton 110 bir birlikteliğim oldu. Km bazında az gözükse de kendimi aklı başında sürücülerden saydığım için çok şükür kötü bir deneyimim olmadı. Tamir-Bakım konularda ne yazık ki bilgim çok kısıtlı, bir çok şeyi bu sayfalardan öğreniyorum, uyguluyorum. Tekrar motosiklete dönersek. Bayide vitrinde görüp yanına vardığımda dedikleri gibi fotoğraflardan çok daha iri, gösterişli duruyor. Hatta bir ara ben bunu kullanabilir miyim emin misin gibi sorular sormadım değil (son kullandığım Yamaha Crypton dan sonra :) Bu motoru seçme sebeplerim ağırlıklı olarak bu formlarda yazan kullanıcıların yazdıkları-bir iki video. Motosikleti kullandıkça (şuan 2500km) Daha önce yazıldığı gibi konfor - uzun yolda (en azından 300-500km) mesafelerde ne kendimi nede motosikleti üzmeyecek kadar güçlü, çift silindir oluşu, kaliteli malzeme işçiliği başta gelen maddelerdi. Olumsuz olarak görülen; motosikletin ağırlığı ve buna bağlı son hız, ivmelenme, üzerinde gelen lastikler, yakıt tüketimi geliyordu. Kısa bu konulara aynı sınıftaki diğer motosikletlerle kıyaslama imkanım olmadan değinecek olursam;
Rodaj süresince performansı hakkında bir kanıya varamamıştım. Rodajı kitabına uygun bir şekilde yapmak hakikaten azim işi.
1.vites 25km/h 2--40 3--51 4--58 5--66 6--75km/h ile ilk 800km geride bıraktım. 800-1600km arasını da 8000 dd geçmeden itina ile bitirdim.
Şuan için hiç zorlanmadan 135km/h orta şiddetli rüzgara çıkabiliyorum. Bu arada boy 1.73cm Kilo 73kg
135-145 arası ise isteksiz değilde güç/ağırlık muhabbetinden dolayı sindire sindire çıkıyor.Gerçi bu aralığı her denememde şiddetli rüzgar vardı. Yapabildiğim max.hız 150 uzun bir süre 149km/h takılı kaldı geçemeyecek sandım bir ara :) Yaşadığım şehir yokuşlarla çevrili, rampalarda bayılma elden ayaktan düşme olmadı şimdiye kadar. İvmelenme için ise bu motosikleti Yamaha R25 ya da Kawasaki 250 ile bir olmayacağını bilerek alıyorsanız sizi üzmeyecek bir tatlılıkta.
Sele konforu süspansiyon gelirsek şehirde ki bütün çukurları test etme şansım oldu için gayet memnunum :) yapabildiğim uzun yolculuklarda titreşim sağ el-gidonda bir karıncalanma hissediyordum 1000km bakımından sonra hemen hemen yok oldu. Eldivenden de kaynaklanıyor olabilir aynı karıncalanma 105km/h geçince arka fren pedalında da var ve devam ediyor. Zamanla geçer yada bir iki vidayı sıkmam lazım mı ileride göreceğim. Seyahat için uygun hız bana göre 125km/h civarı.. 135km/h sonra ister istemez hem karıncalanma hem motorun limitlerine yaklaştığınızı hissediyorsunuz. Rüzgar konusuna gelince bacaklarım ve gövdemin hiç bir şekilde rüzgar almadığını söyleyeyim.
Beğenilmeyen konularda bahsedecek olursam;
Tipi; Alırken zorla aldırmıyorsanız tipi hakkında kimsenin lafına kulak asmayın. Yok ön çamurluğu, yok stop lambası.. Geçin bunları. Aldığım günden beri trafik ışıkları, şehir merkezinde park ettiğiniz zaman yanınıza gelenlerin ilk sorduğu soru kaçlık bu ? 2.'si malum kaç lira :)
Lastikler; en çekindiğim nokta burası idi. irc kötü, ıslak zeminde kayar, toprakta kaçar vs. Bu konuda objektif olamıyorum. Artık ne kadar okuduysam sayfaları, su birikintisi gördüğüm an gözümün önüne yazılar geliyor :) Kuru zeminde (asfalt) ve lastikler biraz ısınınca herhangi bir yamuğunu görmedim. İş yerime varmak için her gün 650 m stabilize yolda ve ıslak yolda ise kesinlikle lastiklere güvenmeyin, kısaca lastiğe pek güvenmeyin ama en azından da bir yazı geçirin derim (maddi durumunuzu bilmeden yazıyorum)
Ağırlık konusuna gelirsek; ağır hakikaten ağır. özellikle dur-kalk da manevra etmek güç (tabi benim ebatlarım için konuşuyorum.) 2 hafta şiddetli rüzgarda saat 80-90km ile yol aldığım günlerde bi 25 hatta 50kg olsa demedim de değil. Alışmamıza bağlı her şey.
Arka-Ön fren.. Dikkatli kullanıcı frene pek ihtiyaç duymaz her şeyi kafasında önceden planlar ona göre gazı kontrol eder kafasında biriyim. Bunun dışında arka fren lastiklerle alakalı da olabilir zaman zaman kayma eğilimi gösteriyor yalan değil. Ön fren ise kim ne derse desin gayet güzel. Hatta sadece ön fren kullanabiliyorum diyebilirim çoğu zaman.
Yakıt konusuna gelirsek: Alırken amacım 3 tam depo ile 1000 km idi. Kabaca 4lt/100 km. Kullananların çoğu bu değere ulaşamadıklarını yazmış.Şuan benim için makul seviyelerde (min.3,2 -- max.4,1 l/100) hatta aşağıda verdiğim sitede yakıt sarfiyatımı düzenli olarak tutmaya çalışıyorum.
Hoşuma gitmeyen bir diğer konu ise bagaj.. Hakikaten az bir yer yapar yapmadık demeyelim diye. Yok yapmadıkları gibi selenin çıkartıp takılması sıkıntı veriyor. Aynalar.. Yeterli değil daha iyi olabilirdi.
Umarım almak isteyenlere tıpkı sizlerin bana yardımcı olduğunuz gibi yardımcı olacak bir şeyler yazabilmişimdir. Selametle.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/708444.html
Bir başka yararlı site;
http://www.gearingcommander.com/
Sn.Hakan VB!
Ayrıntılı değerlendirmeleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ediyoruz.
Çok güzel ve faydalı bir paylaşım yaptığınızı düşünüyorum.
Tüm motosiklet camiasına kazasız sürüşler dilerim.
Selam ve saygılar...
TR_96
07 Eylül 2015, 13:54
İnazumayada zam geliyormuş tamda almak üzereyken bayiler bir kuruş fiyat kırmıyor satış fiyatına taksit yapmıyor kendileri bilirler ben bakarım başımın çaresinebu iş böyle olmamalıydı başka motormu yok inazuma güzel motor ama malasef fiyatta güzel.
fazilk
07 Eylül 2015, 14:44
İnternet sitesinde, fiyat listesi sayfasında, yaklaşık bir haftadır "fiyatlarımız güncellenmektedir." mesajı çıkıyor.
Sanırım ufukta zam var.
Kazasız sürüşler...
Baris Yzc
10 Eylül 2015, 21:54
İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.
sozerten
10 Eylül 2015, 23:19
İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.
Aynı sorun bende de var. servis parçanın çıkarılıp fabrikaya gönderilmesi gerektiğini, parçanın orda test edilip çalışmadığının kayda geçilmesini, akabinde parçanın değişeceğini söyledi. Bu sürede motorum orda yatacak tabi. O ses de bazen geliyor bazen gelmiyor.
yusufbaris
11 Eylül 2015, 09:30
İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.
Katalizatör değişimini ben serviste yaptırmıştım garanti kapsamında.Eğer aynı sesten bahsediyorsak o bozuk para gibi olan ses beni çok rahatsız ediyodu.Motordan en ufak bi ses gelse bile sinirim bozuluyor çünkü.Motordan ses gelmesine takıntılıysan servise gidip bir kontrol ettirmen iyi olur.
Benim gittiğim serviste parça siparişi verildi parça gelince gidip değiştirdim 2 saatte oldu bitti.Motoru falan bırak diyen olmadı.
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz :)
Mirkuza
11 Eylül 2015, 10:20
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz :)
Arkadaş antalyada yaşıyor heralde onun için 15-50 diyor sıcak memleket
AtakanNakata
11 Eylül 2015, 15:38
Merhaba.
Bir konu hakkında fikrinizi rica edeceğim.
A2 ehliyetimi bugün aldım.
İleri sürüş eğitiminin ardından bir Inazuma almayı düşünüyorum.
85 Kilo / 1,82 Boy / 37 Yaş (evet biraz geç kaldım ama geç olsun, güç olmasın)
Motorumu 2. el almayı düşünüyorum.
Ve motosikletten hiç anlamadığım için kazıklanmamak için ne yapmak gerekir?
Mesela arabada oldugu gibi, almadan önce yetkili servise göstermek midir bu işin normali?
Yoksa ille de bilen birisini bulup onunla mı gitmeli?
Teşekkürler.
inazumaf
11 Eylül 2015, 19:41
Arkadaslar bu gun arka fren lambasinin yanmadigini fark ettim.nerden baslamak lazim bakmaya..???
aymer19
11 Eylül 2015, 21:00
inazumaf, eğer hem arka hemde önfren de yanmıyorsa büyük ihtimal ampuldür..biri problemliyse müşürlere bakmalısın...arka fren müşürü sağ pegin bağlandığı yerin iç kısmında, ön ise sağ manetin dibinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------
10/40 standart değerler sıcak hava için kitapçıkta 15/50 bilemiyorum..bu motor racinglerden çok devir çeviriyor, 15/50 bence kalın..keçeleri zorlarsın...15/50 arabaya konmuyor nerdeyse artık..tabi tam sentetiklerden bahsediyorum...iyi gibi hissettirmesi sesin azlığındansa buna güvenmeyin...az ses herzaman motorun keyfinin yerinde olduğu anlamına gelmez...
Mirkuza
11 Eylül 2015, 22:15
Motoru bir ustaya göstermeden önce hiç ama hiç acele etmeden,
1- Sağına soluna iyice bakılır
- Km orjinal mi ?
- Mesela motorun yattığını düşünseniz sürtebilecek yerlerde bir boya, macun vb varmı
- Elcikler çok aşınmışmı(orjinal mi )
- Disklerin yüzeyinde aşınma çok varmı düşük km motorun disklerinde balatanın açacağı oyuntular olmaz.
- Motorun selesinde aşırı bir yıpranma varmı ?
2- Motoru kullanın ve düm düz yolda giderken yeterli hızda bence en az 50 km de ellerinizi gevşetin hatta bırakabilirsenin bırakın motor sağa sola çekiyormu ? Mesela hatasız bir inazuma elleri bırakınca ip gibi gider. Hatta bir arkadaşınızdan motorda iken 50 metre kadar uzaklaşın ve tam onun üzerine doğru dümdüz gidin o ise eğilerek motorun tekerlerini gözlesin eğrilik varmı tekerler aynı hizada olmalı. çok nadirde olsa motor tam kafadan kaza yaptı ve şase tam aşağı eğildi ise motor sağa sola çekmeye bilir ama deneyimli bir kullanıcı bişeylerin yanlış olduğunu hemen anlar. Frenleyerek ön amortisörlerin tam kapanabildiğini deneyin ve amortisörler durunca açılırken eğer hatasız ise ses yapmaz ama hata kaza varsa tak diye geri atabilir
3- yukarıdakilere bakıp Siz kendiniz beğendikten sonra 3.olarak motosikletin motorunu bir ustaya gösterin motorun sesini bir dinlesin mümkünse test edip binsin
4- Mesela ben kesinlikle cüzzi farklara ikinci el almam motorun sıfırı atıyorum 14.000 adam yazmış 2. ele 14.000
5- Motoru kullanan kişinin yaşı, mizacı , mesleği ve kullanım amacıda kriterler arasında olsun ( tabi ilk sahibi olmalı , ilk sahibi olmayandan motor almamak lağzım, şahsi düşüncemdir)
Merhaba.
Bir konu hakkında fikrinizi rica edeceğim.
A2 ehliyetimi bugün aldım.
İleri sürüş eğitiminin ardından bir Inazuma almayı düşünüyorum.
85 Kilo / 1,82 Boy / 37 Yaş (evet biraz geç kaldım ama geç olsun, güç olmasın)
Motorumu 2. el almayı düşünüyorum.
Ve motosikletten hiç anlamadığım için kazıklanmamak için ne yapmak gerekir?
Mesela arabada oldugu gibi, almadan önce yetkili servise göstermek midir bu işin normali?
Yoksa ille de bilen birisini bulup onunla mı gitmeli?
Teşekkürler.
inazumaf
12 Eylül 2015, 01:13
Aymer19 bilgiler icin tesekkurler..
AtakanNakata
12 Eylül 2015, 08:02
Tamamdir, çok sagol.
ZümeR
12 Eylül 2015, 12:16
İlaveten naçizane bilgi..
Orta ayak varsa kaldırın
çalıştırıp 2-3 viteste arka tekerin boş dönüşü ve zincir salınımını yere yakın bir noktadan izleyin.
Teker dönerken yalpalıyorsa yada teker sabit ama dişli ve zincir yalpalıyorsa bakım gelmiş demektir.
Durdurup tekeri elinizle çekiştirin, göbekte boşluk varmı bilya sesi vs. için
Özellikle 1. viteste rölantide dönerken zincir vurur bunu önemsemeyin sebebi Orta ayaktayken Arka teker geri geldiği için zincirin biraz sarkmasıdır.
sozerten
12 Eylül 2015, 12:55
http://i.hizliresim.com/GkOROb.jpg (http://hizliresim.com/GkOROb)
http://i.hizliresim.com/ng3MqB.jpg (http://hizliresim.com/ng3MqB)
Arkadaşlar soğuk motorda bu yağ seviyesi normal midir?
arslan26
12 Eylül 2015, 13:17
http://i.hizliresim.com/GkOROb.jpg (http://hizliresim.com/GkOROb)
http://i.hizliresim.com/ng3MqB.jpg (http://hizliresim.com/ng3MqB)
Arkadaşlar soğuk motorda bu yağ seviyesi normal midir?
Tahminim yag eksik, benimde basima geldi motor sogukken olcum yaptim eksik, calistirip (5dk) stop edip dinlendirdikten sonra tekrar olctum yine eksik..
Bazi arkadaslar bana kizmisti inazuma yag mi eksiltir sen ölcmeyi bilmiyorsun diye kim ne derse desin yag eksiltti hemde 200 250ml civari
NOT: Motorun kullanim kitabinda yazar yag nasil ölcüldügü, dik konumda 3dk motor calistirilip ısıtılır stop ettikten sonra 3 dk dinlendirip seviye kontrol edilir
ZümeR
12 Eylül 2015, 13:38
Yağ eksik ve çamur gibi olmuş..
sozerten
12 Eylül 2015, 14:55
Daha 3000 km önce değiştirdim yağı. Nasıl böyle oldu anlamadım.
motorcu48
12 Eylül 2015, 15:58
bence yağ değişiminde bulunurken yağ ilavesinde yanlışlık yapıyorsunuz çünkü bizim serviste yağ full seviyesinde iken usta 3-5 dkka bekliyor ,motoru çalıştırıyor ,sallıyor motoru O seviye gittikçe düşüyor gene yağ ekliyor .buna çok dikkat ediyorlar
sozerten
12 Eylül 2015, 17:04
bence yağ değişiminde bulunurken yağ ilavesinde yanlışlık yapıyorsunuz çünkü bizim serviste yağ full seviyesinde iken usta 3-5 dkka bekliyor ,motoru çalıştırıyor ,sallıyor motoru O seviye gittikçe düşüyor gene yağ ekliyor .buna çok dikkat ediyorlar
Daha önce hiç böyle yapan 'usta' görmedim doğrusu. Ama böyle özen gösteriyorsa mutlaka vardır bi bildiği. Bi de yağı değiştirdikten hemen sonra forumda piyasada sahte motul yağlarının dolaştığını okumuştum. Sonrasında da aynı dükkana bir daha gittiğimde yağ reyonundaki yağları az biraz inceledim 2 tane kapağı açılmış 1 litrelik yağ vardı. Kimseyi zan altında bırakmak istemem tabiki ama daha 3000 km önce değişen yağın bu kadar eksilmesi ve çamurlaşması normal değil.
Baris Yzc
12 Eylül 2015, 17:50
Aynı sorun bende de var. servis parçanın çıkarılıp fabrikaya gönderilmesi gerektiğini, parçanın orda test edilip çalışmadığının kayda geçilmesini, akabinde parçanın değişeceğini söyledi. Bu sürede motorum orda yatacak tabi. O ses de bazen geliyor bazen gelmiyor.
Antalya servisi direk değişim yapacağını söyledi, sağ olsun ali abi (servis ustası) kendisi de ikinci motor olarak inazuma kullanıyor çok yardımcı oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------
Katalizatör değişimini ben serviste yaptırmıştım garanti kapsamında.Eğer aynı sesten bahsediyorsak o bozuk para gibi olan ses beni çok rahatsız ediyodu.Motordan en ufak bi ses gelse bile sinirim bozuluyor çünkü.Motordan ses gelmesine takıntılıysan servise gidip bir kontrol ettirmen iyi olur.
Benim gittiğim serviste parça siparişi verildi parça gelince gidip değiştirdim 2 saatte oldu bitti.Motoru falan bırak diyen olmadı.
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz :)
Muhtemelen katalizör dediğiniz gibi. Hafta içi tekrar servise gidecegim konuyla alakali.
Bu arada Motul 15 50 nin avantajı , vites geçişlerin de çok fark etti. (ipek gibi geçiyor tabiri caizse) Bircok forumdasim belki biliyordur race satip bu makineye gectim, alışkanlık yine devirli kullanıyorum, şehiriçi çok kullanıyorum, okulum(Antalyalı olanlar bilir dosemealti uluslararası Antalya üniversitesi ) evime 30 km ve okulum bir sehirlerarası yol uzerinde. Haliyle okula giderken makine sürekli yüksek devir çeviriyor. Biraz da kullanimla alakali 15 50 full sentetik tercih ettim. Son olarak fark ettiğim en önemli nokta , makine yoğun trafikte 10 40 kadar fan açmıyor,soğutma verimliligi sanki olumlu yon de değişti(psikolojik olabilir). Bu arada makine 9 aylık 11.500 km de. (4 ay kadar 2 motosikletim vardı.)
Antalya da motosiklet kulübünde abilerime soruyorum 15 50 tercih eden çok sayıda insan var. Aslında direk iklimle ilgili.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Tahminim yag eksik, benimde basima geldi motor sogukken olcum yaptim eksik, calistirip (5dk) stop edip dinlendirdikten sonra tekrar olctum yine eksik..
Bazi arkadaslar bana kizmisti inazuma yag mi eksiltir sen ölcmeyi bilmiyorsun diye kim ne derse desin yag eksiltti hemde 200 250ml civari
NOT: Motorun kullanim kitabinda yazar yag nasil ölcüldügü, dik konumda 3dk motor calistirilip ısıtılır stop ettikten sonra 3 dk dinlendirip seviye kontrol edilir
Hocam eğer yağ filtresi değişiyorsa ve yağ yine 2.100 konuyorsa yaklaşık 300 ml civarı fark ediyor. Bir de yukarı da @mirkuza yanıt vermiş , yağ ekledikten sonra 10 15 dk daha bekleyin dik tutun mutlaka az da olsa fark ediyor. Polemik yaratmayim / fan boy olmayim ama motosiklet kesinlikle yağ eksiltmiyor.
Keşke yolunuz düşse de Antalya servisine ugrasaniz. Çok memnun kalacağınızin garantisini verebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
Butun inazumaci abilerime/kardeşlerime polemik yaratacak bir soru sorayim. Özellikle hakan abi deneyimli olarak sana soruyorum.
Geçen arkadaşlarımdan birisi -ktm duke 250si var-. İnazumanin uzun krank cift silindir mevzusundan dolayi 10 yıl sonra en saglam 250 cc olarak hala yuruyecegini soyledi. sokakta en fazla inazuma goruruz dedi. Tabi ki sayisal 250 cc de en cok cbr dolu piyasa ama siz motor ömrü hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Periyodik bakım harici özel bir bakım yapmayan, ortalama sürüş karekteri olan bir insan olarak düşünün ?
Ben min 150.000 km diyorum. Halı hazında malum sitede 90.000 km de kurye motoru inazuma var ve yazilana gore henüz motor acmamislar , +90k km de başka 250 cc bulamadık. Sanki diğerlerinden biraz daha uzun ömürlü gibi ?
Ayrton_SENNA
12 Eylül 2015, 21:07
Merhaba,
Motora motul markasının hangi yağını koymamız gerekiyor? 10W 40'lık çok çeşitli yağlar var motulda, 5000-6000-7000 serisi gibi.
Bir de kaç litre almamız gerekiyor?
Servis bizim götürdüğümüz yağı koyarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
2,1 litre yazıyor motor kapağı üzerinde.
Sokollu
12 Eylül 2015, 21:21
Merhaba,
Motora motul markasının hangi yağını koymamız gerekiyor? 10W 40'lık çok çeşitli yağlar var motulda, 5000-6000-7000 serisi gibi.
Bir de kaç litre almamız gerekiyor?
Servis bizim götürdüğümüz yağı koyarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
2,1 litre yazıyor motor kapağı üzerinde.
Motul 5100 kullanmıştım çok memnun kaldım.
Filtre değişmeden 2,1 değişirse 2,5 lt civarı sanırım.
Siz 4 litrelik Motul bidonundan alın hem ucuz oluyor hem de bir sonraki bakımda da kullanırsınız.
mesut hoca
12 Eylül 2015, 23:13
Arkadaşlar inazumada denge sensörlri varmı? Ve nrede Biliyormusunuz?
motorcu48
13 Eylül 2015, 00:01
Daha önce hiç böyle yapan 'usta' görmedim doğrusu. Ama böyle özen gösteriyorsa mutlaka vardır bi bildiği. Bi de yağı değiştirdikten hemen sonra forumda piyasada sahte motul yağlarının dolaştığını okumuştum. Sonrasında da aynı dükkana bir daha gittiğimde yağ reyonundaki yağları az biraz inceledim 2 tane kapağı açılmış 1 litrelik yağ vardı. Kimseyi zan altında bırakmak istemem tabiki ama daha 3000 km önce değişen yağın bu kadar eksilmesi ve çamurlaşması normal değil.
benim gittiğim motorcu suzuki yetkili servisi yazsada inazumadan pek anlamazlar ancak elleri yatkın olduğundan sıkıntı çıkartmıyorlar.benim başıma gelen buydu servisteki adam böyle yapıyor ve bugüne kadar hiçbir eksilme gözlemlemedim ancak olmadığı anlamına gelmez sadece birdahiki yağ değişiminde dediklerim gibi yaptırın çünkü hakketten motor hareket edip çalıştıktan sonra yağı çekiyor.eğer gene full çizgisine yakın olupta 3000 bin km de bu seviyeye inerse harbiden yağı eksittiğine kanaat getirilmesi gerekiyor başka çare yok
Mirkuza
13 Eylül 2015, 00:23
1.000 Km bakımına girdiğimde benim gittiğim servis şöyle bir uygulama yaptı yeni takacağı filtreyi paketinden çıkardı ve yağı, bardak şeklinde tuttuğu filtreye döktü filtre emdikçe yine döktü taki filtre doyana kadar. Sonra o şekilde yağı boşalmış motora taktılar ve yağ deliğindende normal şekilde yağı doldurdular. Seviyeyi kontrol ederek sona doğru azar azar ve seviyeyi yakalayınca işlem bitti.
Neden filtreye böyle bir uygulama yapıyosunuz dediğimde ise ; Motor ilk start aldığında sıfır filtreden yağ pistonlara , motora süzülüp ulaşana kadar motorun kuru çalışacağını bu uygulamanın çok daha sağlıklı olduğunu söylediler. O filtrenin emme hızını gözlemlediğim için bana mantıklı geldi sanki
Belkide yağ eksilttiğini düşünen arkadaşlar filtre değişimi yaptığında ki bir çok usta tutupta 2.500 ml yi hesaplayarak koymuyor. Seviye normal görünsede filtre emeceği yağı emince yağ eksilttiği düşünülüyor
Baris Yzc
13 Eylül 2015, 00:52
Motul 5100 full sentetik kullanıyorum hocam. Dedigim gibi 15w 50.
Filtre hakikaten fark ediyor. Bu arada servislere kendiniz yağinizi götürün sorun yaratmiyorlar. Ben Motulu öyle götürüyorum yoksa suzuki turkiye ipone tavsiye ediyor.
aymer19
13 Eylül 2015, 09:20
15-50 kitapçıkta yoksa koymayın...sessizlik vite geçiş rahatlığı yağın kalın olmasından..kalın yağı çevirmek itmek sıyırmak için motor extra performans harcar, piston zor kayar dişliler zor döner kol ve krank yataklarına binen güç artar, sonuç itibarıyle motorun ömrü azalır...yağkeçeleri inceye göre olduğu için kalın yağın basıncından zarar görür...motor hemen kırılmaz tabi ama aşınma artar, oysa siz kalın yağ koyduğunuz için daha az sesin verdiği hisinde etkisiyle motorun rahatladığını düşünürsünüz..düşük devirli motorlara 20-50 koyabilirsiniz çünki bu sıkışma düşük devirde tolere edilir, 6000-7000 çeviren cruiser ile 13000-14000 çeviren racing arasında çok fark var...
Kalın bir borudan ince yağ akar gider, kalın yağ damlayarak akar...yağ üreticileri çağımız motorların sofistikeliği neticesinde hep daha ince ve hep daha sentetiğe doğru gitmekteler...akışkan yağ en makbulüdür...tam sentetik yağlar içlerinde bulundurdukları minarellerin genleşmesi sayesinde ısı arttıkça kalınlaşırlar...standart yağlarda durum tam tersidir...soz söz yağın rengi çok birşey ifade etmiyor, yeni koyduğunuz yağ 1000 km sonra kararmış oluyor...eğer motorda duman atma yoksa renk sorun değil ama motor duman atıyorsa ömrü bitmeye yaklaştığı içindir ve kartere giren egsoz gazı çok artmış demektir..piyasada bu durumda inazuma zor, yeni çıktı çünkü...
sozerten
13 Eylül 2015, 16:28
Merhaba,
Motora motul markasının hangi yağını koymamız gerekiyor? 10W 40'lık çok çeşitli yağlar var motulda, 5000-6000-7000 serisi gibi.
Bir de kaç litre almamız gerekiyor?
Servis bizim götürdüğümüz yağı koyarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
2,1 litre yazıyor motor kapağı üzerinde.
Motul'un kendi sitesinde Motul 7100 10/40'ı öneriyor. Ben de onu sipariş ediyorum, bakalım bu nasıl olacak
aymer19
13 Eylül 2015, 21:47
Hava filtresini hava ile temizledim...son ölçümde 8.95 lt ile 209.8 km yaptı...yani 4.26 lt/100 km ..sürüş tarzımı hiç değiştirmedim...%10 kesinlikle azaldı yakıt...GİDON PAD sadece 1adet kaldı bu arada...isteyen varsa özelden yazabilir...
arslan26
13 Eylül 2015, 22:47
Motul'un kendi sitesinde Motul 7100 10/40'ı öneriyor. Ben de onu sipariş ediyorum, bakalım bu nasıl olacak
Motul 5100 10 40 kullaniyorum 7100 ile farki nedir ki.. memnun kalirsan banada haber verirsen ara bakim yapar yagi degistiririm :)
AtakanNakata
14 Eylül 2015, 07:20
Tamam, tesekkurler.
Felis Leo
14 Eylül 2015, 09:19
Motul 5100 10 40 kullaniyorum 7100 ile farki nedir ki.. memnun kalirsan banada haber verirsen ara bakim yapar yagi degistiririm :)
5100 yarı sentetik, 7100 ise full sentetik
arslan26
14 Eylül 2015, 14:31
5100 yarı sentetik, 7100 ise full sentetik
Bilgilendirme icin tesekkurler
sozerten
14 Eylül 2015, 18:38
Yağ filtresini nasıl sökecegiz bilen var mı?
Baris Yzc
14 Eylül 2015, 19:28
Yağ filtresi için özel bir aparat var ona sokulan anahtarla sökülüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Bu arada 2014 model 11.500 km deki motorumu mt 07 almak üzere satılığa çıkarmış bulunmaktayım. Fiyat olarak 12.000 istiyorum. Siperlik + koruma demiri var. Yedek olarak bir orjinal siperlik daha hediye verilecektir. Herkese iyi sürüşler, iyi forumlar.
Suzuki kalitesini bu motorla anladım, keşke paramız olsa da gsr 750 alabilsek :)
E-TEKİN
15 Eylül 2015, 00:43
Arkadaslar bugün kullandım inazuma 250 yi. Valla kıymetini bilin Mercedes E Serisi gibi maşallah😊 ağırlığını gerçekten hissettiriyor ama. Birde duke200 kadar seri atak değil. Tepkileri sesi falan tıpkı cbf 500 gibi tok ve kararlı. Bence 250 cc nin en rahat ve en konforlu motoru inazuma.
MotorcuMS
15 Eylül 2015, 20:58
Merhabalar,
İstanbul'da yaşayanlar için trafikte bir alternatif ne olabilir diye düşünürken yanımdan geçen motosikletleri gördüm ve tamam buldum dedim :)
Zira ben arabayla hergün Avrupa-Asya yapıyorum. Eskiden ters trafik avantajı diye birşey vardı, şimdi o da kalmadı. Artık akşamları Asya'dan Avrupa'ya da sağlam trafik oluyor....
İşte böyle düşünerek 2 ay kadar önce A2 ehliyet kursuna yazıldım (daha önce sadece bisiklet kullanmıştım). Ancak 2 teker işinin ciddi olduğunu ve bu iş için eğitimin şart olduğunu idrak ederek daha ehliyet kursunda eğitimler başlamadan Gis Akademi Temel Eğitimi'ni aldım. Bu arada ekipman olayını (Kask, Mont, Bot, Eldiven) hallettim. Ardından da 5 saatlik Beceri Geliştirme Eğitimi'ne katıldım. Sınavı çok rahat geçtim ve nasip olursa ehliyetimi bu Cuma alacağım. Ancak henüz bir motorum yok.
İlk aşamada hemen TEM Avrupa-Asya trafiğine çıkmak istemiyorum. Çünkü yeterince yol tecrübem yok ve motor ile biraz haşır neşir olduktan sonra eğer çok gerekli olursa trafiğe çıkmayı düşünüyorum. Bahçeşehir'de oturduğum için ilk başlarda hafta sonları Çatalca-Silivri tarafına doğru ufak ufak gezintiler yaparak kendimi geliştirmek istiyorum. Yani şimdilik trafiği çekmeye devam :)
Kimileri iyi eğitim alarak 650cc ile başlayabilirsin falan diyor ama ben 250cc civarı bir motorla başlamayı düşünüyorum ve aklımdaki motor Suzuki İnazumaF (siyah). Sanırım yarın bir Suzuki bayisini ziyaret edeceğim. Ancak birkaç çekincem var ;
1-) Acaba Suzuki İnazumaF 'in ağır olması (187 kg) yoğun trafikte ani manevra durumunda (gerekirse araç aralarından geçiş vs.) diğer hafif motorlara göre bir dezavantaj mıdır ? Aktif olarak yoğun İstanbul trafiğinde İnazuma kullanan arkadaşlar bu konuda aydınlatırlarsa sevinirim.
2-) Diğer 250 cc.lik motorlar ile kıyaslandığında diğer dezavantajları nelerdir ? Yani sizce sıkıntı olarak gördüğünüz yanları var mıdır ?
Naçizane yorum ve 44 yaşında çiçeği burnunda bir motorcuya :) tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Mirkuza
16 Eylül 2015, 00:28
Kardeş amacın sadece ulaşım ise al bi Honda Pcx rahat et ,hem yenide başlayacakmışsın önce trafikte nerede gideceğini bir pratik yap,kaçmıyor abi inazuma :) pcx ten sonra alırsın. Hem motora binince belki fikriniz değişir kullanmak istemeyede bilirsiniz pcx size çok zarar ettirmez hem düşük km 2. el bile iyi iş görür hiç zarar ettirmez. Belkide tam tersi işte aradığımı buldum motora binmek başka bişey der pcx ten sonra v-storm tarzı bişeyler düşünürsünüz.
Benim bildiğim inazumada kronik bir sorun yok henüz.Ayrıca gerçekten konforlu, ve debriyaj pamuk gibi.İnazuma kadar yumuşak debriyaj denk gelmedi bana.
Suzuki inazumaya şöyle ağır böyle ağır diye diye AEA adını çıkardı. Hepi topu rakiplerinden 15 Kg daha ağır ama o ağırlığın nedenini deposuna ,yan grenajına dokununca anlarsın v.b. alet hakikaten sağlam ve 2 egzoz. Bu arada ilk aldığımda banada ağır geliyordu ama alışınca sıkıntı yok bende ama boyumda 190 :) Motora yeni başlayan arkadaşlara dikkat ediyorum motoru durdururken ayaklarını yere erken basıyorlar dengelerini kaybeder gibi olup motorun dik durma açısını bozunca ÜFFF AMMADA AĞIRMIŞ diyorlar. Birde üzerine boyu kısa ise zaten çok daha fazla zorlanıyorlar.
arslan26
16 Eylül 2015, 09:39
Merhabalar,
İstanbul'da yaşayanlar için trafikte bir alternatif ne olabilir diye düşünürken yanımdan geçen motosikletleri gördüm ve tamam buldum dedim :)
Zira ben arabayla hergün Avrupa-Asya yapıyorum. Eskiden ters trafik avantajı diye birşey vardı, şimdi o da kalmadı. Artık akşamları Asya'dan Avrupa'ya da sağlam trafik oluyor....
İşte böyle düşünerek 2 ay kadar önce A2 ehliyet kursuna yazıldım (daha önce sadece bisiklet kullanmıştım). Ancak 2 teker işinin ciddi olduğunu ve bu iş için eğitimin şart olduğunu idrak ederek daha ehliyet kursunda eğitimler başlamadan Gis Akademi Temel Eğitimi'ni aldım. Bu arada ekipman olayını (Kask, Mont, Bot, Eldiven) hallettim. Ardından da 5 saatlik Beceri Geliştirme Eğitimi'ne katıldım. Sınavı çok rahat geçtim ve nasip olursa ehliyetimi bu Cuma alacağım. Ancak henüz bir motorum yok.
İlk aşamada hemen TEM Avrupa-Asya trafiğine çıkmak istemiyorum. Çünkü yeterince yol tecrübem yok ve motor ile biraz haşır neşir olduktan sonra eğer çok gerekli olursa trafiğe çıkmayı düşünüyorum. Bahçeşehir'de oturduğum için ilk başlarda hafta sonları Çatalca-Silivri tarafına doğru ufak ufak gezintiler yaparak kendimi geliştirmek istiyorum. Yani şimdilik trafiği çekmeye devam :)
Kimileri iyi eğitim alarak 650cc ile başlayabilirsin falan diyor ama ben 250cc civarı bir motorla başlamayı düşünüyorum ve aklımdaki motor Suzuki İnazumaF (siyah). Sanırım yarın bir Suzuki bayisini ziyaret edeceğim. Ancak birkaç çekincem var ;
1-) Acaba Suzuki İnazumaF 'in ağır olması (187 kg) yoğun trafikte ani manevra durumunda (gerekirse araç aralarından geçiş vs.) diğer hafif motorlara göre bir dezavantaj mıdır ? Aktif olarak yoğun İstanbul trafiğinde İnazuma kullanan arkadaşlar bu konuda aydınlatırlarsa sevinirim.
2-) Diğer 250 cc.lik motorlar ile kıyaslandığında diğer dezavantajları nelerdir ? Yani sizce sıkıntı olarak gördüğünüz yanları var mıdır ?
Naçizane yorum ve 44 yaşında çiçeği burnunda bir motorcuya :) tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla.Merhabalar
2 sorunuzada kendi deneyimime gore cevap yazmaya calisayim
1. Agirlik (inazuma icin) sikisik trafikte pek sorun teskil etmiyor zaten biraz tecrube edindiyseniz motorun agirligini motora tasitirsiniz, benim icin tek sorun (boy 176) eger motor uzerindeyken geri gelmek istedigimde motoru ayaklarimla geri itemiyorum yada zar zor bir iki adim...
2. Diger 250cc motorlarla kiyaslarsak ilk aklima gelen dezavantaj agirlik, yakit sarfiyatinin biraz daha fazla olmasi (bunuda cift silindir olmasina ve agirligina borcluyuz), bir digeride yedek parca, bana kalirsada cift silindire ve agirligina karsilik bi 30bg olmaliydi
yusufbaris
16 Eylül 2015, 09:54
Merhabalar,
İstanbul'da yaşayanlar için trafikte bir alternatif ne olabilir diye düşünürken yanımdan geçen motosikletleri gördüm ve tamam buldum dedim :)
Zira ben arabayla hergün Avrupa-Asya yapıyorum. Eskiden ters trafik avantajı diye birşey vardı, şimdi o da kalmadı. Artık akşamları Asya'dan Avrupa'ya da sağlam trafik oluyor....
İşte böyle düşünerek 2 ay kadar önce A2 ehliyet kursuna yazıldım (daha önce sadece bisiklet kullanmıştım). Ancak 2 teker işinin ciddi olduğunu ve bu iş için eğitimin şart olduğunu idrak ederek daha ehliyet kursunda eğitimler başlamadan Gis Akademi Temel Eğitimi'ni aldım. Bu arada ekipman olayını (Kask, Mont, Bot, Eldiven) hallettim. Ardından da 5 saatlik Beceri Geliştirme Eğitimi'ne katıldım. Sınavı çok rahat geçtim ve nasip olursa ehliyetimi bu Cuma alacağım. Ancak henüz bir motorum yok.
İlk aşamada hemen TEM Avrupa-Asya trafiğine çıkmak istemiyorum. Çünkü yeterince yol tecrübem yok ve motor ile biraz haşır neşir olduktan sonra eğer çok gerekli olursa trafiğe çıkmayı düşünüyorum. Bahçeşehir'de oturduğum için ilk başlarda hafta sonları Çatalca-Silivri tarafına doğru ufak ufak gezintiler yaparak kendimi geliştirmek istiyorum. Yani şimdilik trafiği çekmeye devam :)
Kimileri iyi eğitim alarak 650cc ile başlayabilirsin falan diyor ama ben 250cc civarı bir motorla başlamayı düşünüyorum ve aklımdaki motor Suzuki İnazumaF (siyah). Sanırım yarın bir Suzuki bayisini ziyaret edeceğim. Ancak birkaç çekincem var ;
1-) Acaba Suzuki İnazumaF 'in ağır olması (187 kg) yoğun trafikte ani manevra durumunda (gerekirse araç aralarından geçiş vs.) diğer hafif motorlara göre bir dezavantaj mıdır ? Aktif olarak yoğun İstanbul trafiğinde İnazuma kullanan arkadaşlar bu konuda aydınlatırlarsa sevinirim.
2-) Diğer 250 cc.lik motorlar ile kıyaslandığında diğer dezavantajları nelerdir ? Yani sizce sıkıntı olarak gördüğünüz yanları var mıdır ?
Naçizane yorum ve 44 yaşında çiçeği burnunda bir motorcuya :) tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Selamlar Abi ,
Derdini o kadar iyi anlatmışsın ki insan bişeyler yazması gerekiyor gereçekten.
Zaten her şeyi hazırlamışsın ehliyet , eğitim , ekipman vs.
Birincisi size eğitim veren hocalar sizin motor sürüşünüzü daha iyi görmüşlerdir.Onlar inazuma ile başlayabilirsin dediler mi ?
-- Inazumanın herhangl bir kronik sorununu bende görmedim.
-- Ağırlık konusuna gelince ağırlığın ben hep avantajını gördüm.Uzun yolda yanından kamyonları geçerken falan fazla sallanmıyosun gibi.
-- Bir günlüğüne arkadaşımla motorları değiştik işe Pcx ile gittim geldim.Nerdeyse tüm arabalar sıkıştırır oldu.hele ki Bahçeşehirden köprüye gideceksen ki TEM'i kullanacaksın muhtemelen Pcx'le arabalar sıkıştıra sıkıştıra emniyet şeridine kadar atabiliyolar.Ama inazuma bu konuda seni hiç üzmez rahatlıkla en sol veya bir sağ şeritten gidebilirsin.Evim ile işyerim işte 15-20 km falan dersen ve Tem gibi bi yola çıkmayacaksan pcx yetebilir.
-- Ama yine de ilk etapta direk Tem'e çıkmayacağını düşündüğüm için bu sözleri söylüyorum.Zaten kendinde söylemişsin ilk etapta motor ile iyice haşır neşir olduktan sonra çıkacağım diye.
-- Dezavantajı dersen son hızı diğer 250 cc lere göre biraz daha az.
-- Şu 250 cc karşılaştırmasını izlemeni tavsiye ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=Fkrnax74lUw
-- Başka aklına gelen bişey olursa mesaj da atabilirsin.
ZümeR
16 Eylül 2015, 10:01
Yağ filtresi için özel bir aparat var ona sokulan anahtarla sökülüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Bu arada 2014 model 11.500 km deki motorumu mt 07 almak üzere satılığa çıkarmış bulunmaktayım. Fiyat olarak 12.000 istiyorum. Siperlik + koruma demiri var. Yedek olarak bir orjinal siperlik daha hediye verilecektir. Herkese iyi sürüşler, iyi forumlar.
Suzuki kalitesini bu motorla anladım, keşke paramız olsa da gsr 750 alabilsek :)
Neden MT07 fikrinizi paylaşırmısınız ?
MotorcuMS
16 Eylül 2015, 10:38
Merhabalar
2 sorunuzada kendi deneyimime gore cevap yazmaya calisayim
1. Agirlik (inazuma icin) sikisik trafikte pek sorun teskil etmiyor zaten biraz tecrube edindiyseniz motorun agirligini motora tasitirsiniz, benim icin tek sorun (boy 176) eger motor uzerindeyken geri gelmek istedigimde motoru ayaklarimla geri itemiyorum yada zar zor bir iki adim...
2. Diger 250cc motorlarla kiyaslarsak ilk aklima gelen dezavantaj agirlik, yakit sarfiyatinin biraz daha fazla olmasi (bunuda cift silindir olmasina ve agirligina borcluyuz), bir digeride yedek parca, bana kalirsada cift silindire ve agirligina karsilik bi 30bg olmaliydi
Teşekkürler. Benim boyum 1.72 olup, 2-3 defa inazuma (grenajsız) olan ile eğitim yaptım ancak iki ayağımla geri gelirken pek bir sıkıntı yaşamadım diye hatırlıyorum. İnazuma sele yüksekliği 78 cm. diye hatırlıyorum. Acaba benim kullandığımın selesi düşürülmüş mü diye bir bakıcam.
Zaten bunu düzgün kullanamazsak 84 cm. sele yüksekliği olan Vstrom, Versy'i hiç akıldan geçirmemek gerekiyor :)
Kardeş amacın sadece ulaşım ise al bi Honda Pcx rahat et ,hem yenide başlayacakmışsın önce trafikte nerede gideceğini bir pratik yap,kaçmıyor abi inazuma :) pcx ten sonra alırsın. Hem motora binince belki fikriniz değişir kullanmak istemeyede bilirsiniz pcx size çok zarar ettirmez hem düşük km 2. el bile iyi iş görür hiç zarar ettirmez. Belkide tam tersi işte aradığımı buldum motora binmek başka bişey der pcx ten sonra v-storm tarzı bişeyler düşünürsünüz.
Benim bildiğim inazumada kronik bir sorun yok henüz.Ayrıca gerçekten konforlu, ve debriyaj pamuk gibi.İnazuma kadar yumuşak debriyaj denk gelmedi bana.
Suzuki inazumaya şöyle ağır böyle ağır diye diye AEA adını çıkardı. Hepi topu rakiplerinden 15 Kg daha ağır ama o ağırlığın nedenini deposuna ,yan grenajına dokununca anlarsın v.b. alet hakikaten sağlam ve 2 egzoz. Bu arada ilk aldığımda banada ağır geliyordu ama alışınca sıkıntı yok bende ama boyumda 190 :) Motora yeni başlayan arkadaşlara dikkat ediyorum motoru durdururken ayaklarını yere erken basıyorlar dengelerini kaybeder gibi olup motorun dik durma açısını bozunca ÜFFF AMMADA AĞIRMIŞ diyorlar. Birde üzerine boyu kısa ise zaten çok daha fazla zorlanıyorlar.
Mirkuza kardeşim, tavsiyelerin için teşekkür ederim. İnazuma ile hemen TEM trafiğine çıkmayacağım zaten. En az 2-3 bin km. ara yollarda sürdükten sonra bile hergün değil çok sıkıştığım anlarda motorla gidip-gelmeyi düşünüyorum.
Saygılar.
yusufbaris
16 Eylül 2015, 11:44
Merhaba Arkadaşlar ,
Motorum 17000 km 'ye geldi ve kış dönemine girer girmez lastikleri yenilemeyi düşünüyorum.
Ebatları birebir uyan lastikler aşağıdakiler.
Metzeler Lasertec 110/80-17 57H ve 140/70-17 66H
Bridgestone Battlax BT45 110/80-17 57H ve 140/70-17 66H
Ön lastik biraz daha küçük olup Michelin veya Pirelli önerenler de var.
Lastik ile ilgili tavsiyesi olan var mıdır ?
Mirkuza
16 Eylül 2015, 12:34
yusufbarış kardeş 110/70-17 lastik konusu AEA'a sorulmuştu fuat abi ile baraber cevap verdiler.Ön Lastiği 110/70-17 takmanın hiçbir sıkıntı olmayacağını söylediler. AMA BALANS ŞART. Forumda daha önceki sayfalarda 110/70-17 nin titreme yaptığını söyleyen kişileri hiç dert etme onların motorunda ya balans yok ya jant eğri v.b 110/70-17 nin titreşime sebep olacak bir durum olmadığını söylediler,Michelin veya Pirelli sonuçta en yumuşak lastikler bunlar
Kışın yağmurda çok bineceksende Metzeler Lasertec desenleri tam yağmurlu havalara göre
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO