Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
hedowich
20 Ağustos 2015, 19:33
İki silindirin sesi harika hiç gerek yok:)
yusufbaris
20 Ağustos 2015, 19:52
Arkadaşlar Merhaba ,
Bir resim gördüm yabancı bi abi yaptırmış inazumaya elcik korumalar.Var mı aramızda taktıran veya nerden bulabileceğimizi söyleyebilecek ?
http://i.hizliresim.com/WZQO4L.png (https://hizliresim.com/WZQO4L)
Mirkuza
21 Ağustos 2015, 00:06
Universal bişeydir muhtemelen ama sen denemeden alma inazumanın gidon boru değil belki universal olanlar uymaz !!!
endoramax
21 Ağustos 2015, 10:08
Ardaşlar Merhaba ,
Benim ufak bir garajım var motoru buraya bırakıyorum ve sol aynamı kendime (koltuğa) doğru çevirmem lazım alana sığması için ve bunu hergün yapıyorum. Aynalarda çiftli vida var biliyorsunuzdur (belki bir adı vardır) altaki ile üsteki vidayı ters sıkmak lazım. Bu katlama (çevirme) sonrasında bazen vidalar ters işlediği için bazen ayna yolda rüzgarda yerinde durmuyor bende anahtarla sıkmak zorunda kalıyorum. Ayna ileride yalama olacak gibi görünüyor.Garaja girmeden önce aynaları katlamak istiyorum bunun için Inazuma için bildiğiniz katlanır ayna varmıdır yada başka bir çözüm bulabilirmiyim.
arslan26
21 Ağustos 2015, 12:59
Arkadaşlar Merhaba ,
Bir resim gördüm yabancı bi abi yaptırmış inazumaya elcik korumalar.Var mı aramızda taktıran veya nerden bulabileceğimizi söyleyebilecek ?
http://i.hizliresim.com/WZQO4L.png (https://hizliresim.com/WZQO4L)
Ön camda yakismis hani ;) elcik korumadan cok arka canta tasima demiri ilgimi cekti
yusufbaris
21 Ağustos 2015, 14:30
Ön camda yakismis hani ;) elcik korumadan cok arka canta tasima demiri ilgimi cekti
Evet ona dikkat etmemiştim.Arka çanta demiri fenaymış valla :)
inazumaf
21 Ağustos 2015, 20:13
https://youtu.be/au4gib8HOow
Egzoz u bu sekle getirmek? Fikriniz nedir arkadaslar
sozerten
21 Ağustos 2015, 21:46
1 sayfa önce aynı soruyu ben sormuştum :) arkadaşlar gerekli olmadığını söylediler ama ben biraz kurcalamak istiyorum doğrusu.
Bir de vaktim ve naktim olunca 14T olan ön dişliyi 16T'ye çıkaracağım.
inazumaf
21 Ağustos 2015, 23:56
Ya denemek lazim aslinda.Olmadi uygun bir kaynakla delikler kapatilir. :)
Mirkuza
22 Ağustos 2015, 00:00
Arkadaşlar inazumanın orjinal parçaları çinde çok ucuz. Acaba türkiyeye suzukiden başka getiren yerli bir toptancı felan tanıyan varmı ? rialli.com gibi birileri bir farketse durumu inazuma parçalarını çok uygun fiyata bulmak mümkün olacak
sozerten
22 Ağustos 2015, 00:06
Evet evet aynı video
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
Arkadaşlar inazumanın orjinal parçaları çinde çok ucuz. Acaba türkiyeye suzukiden başka getiren yerli bir toptancı felan tanıyan varmı ? rialli.com gibi birileri bir farketse durumu inazuma parçalarını çok uygun fiyata bulmak mümkün olacak
Merhaba. Bulduğunuz sitenin linkini atar mısınız? Buychina diye bir sitede ben de bir sürü parça buldum fakat site pek güvenilir gelmedi bana
Mirkuza
22 Ağustos 2015, 15:35
Bende parçanın çok olduğu güvenilir bir site bulamadım nedense aliexpreste anormal pahalı, bu bulduğum sitelerde ise paypal yok ve çine ait yerel siteler sanırım yurtdışına gönderim yapıyolardır ama kargosu felan nasıl hesaplanıyo çözemedim , 2 usd ürüne 60 usd kargo yazdıklarına denk geliyorum öyle oluncada sitelere güvenim azalıyor
http://www.chinaglobalmall.com/index.php?route=product/search&filter_name=gw250&page=13
http://cart100.com/Search?minPrice=&maxPrice=&sorttype=price%3Aasc&catId=0&SearchText=gw250&seller=&props=&p=5
http://www.allytao.com/index.php/taobao/list1?keyword=GW250&cateid=
http://www.buychina.com/taobao-agent/gw250
http://www.taodepot.com/taobao/list1?keyword=gw250&cateid=0
aymer19
22 Ağustos 2015, 20:00
Ben buldum...burayada yazdım şu ana kadar getirttiğim parçalarda oldu hatta yedekleride var bazılarının ama pek kaale alınmadık...:-)....bende bu konuda paylaşımı kestim...şuan iki çin sitesinden depo ön maşa vs herşeyi getirtebilirim...o elcik sinyalli olanları var..şeffaf... GW 250 ye özel...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Parçalarla ilgili bilgi isteyen gerçekten ihtiyacı olan arkadaşlara özelden ulaşırlarsa bilgi verebilirim...öyle ben getireyim para alayım değil, nasıl yaptığımı ve adresleri...2 ay çinlilerle kardeş oldum 3 parça için ama şimdi kafam rahat...servislik işim kalmadı şükür...
Mirkuza
22 Ağustos 2015, 23:32
Aymer kardeş yaz siteyi herkes faydalansın paypal varmı mesela sizin aldığınız sitede ?
aykanege
22 Ağustos 2015, 23:51
bende mondial rx3 evo ve pulsar 200 ns arsında kaldım fiyat performans olarak tavsiyeniz
Motor_Derili
23 Ağustos 2015, 00:09
Bir kaç parça almıştık İnazuma zamanında:) Belki faydası olur arkadaşlar.
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150822130800&SearchText=suzuki+gw250
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150822130920&SearchText=haojue+suzuki+gw250
https://www.gw250inazuma.com/
Mirkuza
23 Ağustos 2015, 00:19
Eyvallah kardeş bu siteleri biliyorum burda fiyatlar yüksek , aymer19 arkadaşımızın aldığı siteyi merak ettim paypal varmı diye
sozerten
23 Ağustos 2015, 16:28
Ben buldum...burayada yazdım şu ana kadar getirttiğim parçalarda oldu hatta yedekleride var bazılarının ama pek kaale alınmadık...:-)....bende bu konuda paylaşımı kestim...şuan iki çin sitesinden depo ön maşa vs herşeyi getirtebilirim...o elcik sinyalli olanları var..şeffaf... GW 250 ye özel...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Parçalarla ilgili bilgi isteyen gerçekten ihtiyacı olan arkadaşlara özelden ulaşırlarsa bilgi verebilirim...öyle ben getireyim para alayım değil, nasıl yaptığımı ve adresleri...2 ay çinlilerle kardeş oldum 3 parça için ama şimdi kafam rahat...servislik işim kalmadı şükür...
ben site linkini ilk yazdığınız zaman da istemiştim, siz pek kaale almadınız :)
aymer19
23 Ağustos 2015, 19:42
Aliexpress ebay vs pahalı..."taobao" kökenli yerler bulunmalı...tarzanca anlaşmak gerekebilir..ingilizce pek bilmiyorlar...ben bir müslüman bayana denk geldim o ufkumu açtı singapurlu...
Ayrton_SENNA
23 Ağustos 2015, 19:46
Bir sorunum var arkadaşlar;
Ön freni sıktığımda stop lambası yanmıyor. Başına gelen varmı? Çözüm yolu nedir? Serviste kolay halledilirmi?
Sokollu
23 Ağustos 2015, 20:33
Bir sorunum var arkadaşlar;
Ön freni sıktığımda stop lambası yanmıyor. Başına gelen varmı? Çözüm yolu nedir? Serviste kolay halledilirmi?
Belki zaten kontrol etmişsinizdir ama, arka frene bastığınızda yanıyor mu ? Bazen stop lambası içindeki çift duylu ampülün değişmesi gerekiyor (2,5 TL fiyatı var) ve park sürekli yandığı için takılı kaldığını düşündüğümüzden aklımıza bu ihtimal gelmiyor olabilir :)
aymer19
23 Ağustos 2015, 20:54
Fren müşürü manetin dip kısmına yakın bağlantısını kontrol edin önce, jack çıkmış olabilir...manete basınca çıt sesi geliyormu mouse çıtı gibi?..servislik işi yok kendiniz halledebilirsiniz...
Ayrton_SENNA
23 Ağustos 2015, 21:49
Fren müşürü manetin dip kısmına yakın bağlantısını kontrol edin önce, jack çıkmış olabilir...manete basınca çıt sesi geliyormu mouse çıtı gibi?..servislik işi yok kendiniz halledebilirsiniz...
Evet jack-konnektör çıkmış. Biraz uğraştım yerine taktım. Sorun çözüldü, çok teşekkür ederim cevap veren arkadaşlara.
sozerten
23 Ağustos 2015, 22:22
Aliexpress ebay vs pahalı..."taobao" kökenli yerler bulunmalı...tarzanca anlaşmak gerekebilir..ingilizce pek bilmiyorlar...ben bir müslüman bayana denk geldim o ufkumu açtı singapurlu...
Tam olarak sitenin adını yazarsanız yardımcı olmuş olursunuz, saygılar
aymer19
24 Ağustos 2015, 15:29
Sizinde dediğiniz siteler zaten. Buychina ve allytao...oradan aldım...dediğim bayan bsşka siteydi onu cidden hatırlamıyorum şuan..paypal yok..var diyor site infosunda ama yok, ya da pratikte uygulaması yok diyelim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------
Sizinde dediğiniz siteler zaten. Buychina ve allytao...oradan aldım...dediğim bayan bsşka siteydi onu cidden hatırlamıyorum şuan..paypal yok..var diyor site infosunda ama yok, ya da pratikte uygulaması yok diyelim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
yakıt;
4.53 lt aldı, ( 20.75 tl ödedim ),118.5 km...bu bağlamda 3.82 lt/100 km gibi bir değer oldukça hoş bir surpriz oldu.depoyu hep deliklere değinceye kadar doldurtuyorum, çok az fark edebilir, 4 ün altında olduğu kesin..sanırım zamanla motoru test etme modundan uzaklaşmamın etkisi oldu. ya da havaların biraz serinlemesinden kaynaklı olabilir.
Mirkuza
24 Ağustos 2015, 17:24
Aymer19 kardeş peki kargo olayını nasıl hesaplatıyorsun ödemeyi sanal kredi kartı ile yaptığında aliexpres gibi güvenli alışveriş varmı ? Mesela aliexpresten en son alışverişimde 60 günden geriye saymaya başlamıştı kargo bana gelince 20 gün sonra onay verdim. Sizin aldığınız sitede böyle bişey varmı peki ? Daha detaylı anlatırsanız birçok arkadaşımız faydalanır şu an benim motorla ilgili alacağım en ufak bişey yok sadece merak ediyorum
allytao da örneğin 45 usd ye ön çamurluk var hemde orjinal hemde boyalı şekilde ama kargosunu hesaplatınca 45 usd 145 usd gibi saçma rakamlara çıkıyor !
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------
13 Usd ya orta sehpa var orjinal ama kargosu ile 75 usd kafayı sıyıracam bu kargolar neden bu kadar fahiş ?
Arkadaşlar sitelerde en küçük vidasından en küçük plastiğine kadar ne ararsan var bakmak isteyen olursa diye ekliyorum linki aynı zamanda bahsettiğim orta sehpanın olduğu link
http://www.buychina.com/items/li-chi-haojue-suzuki-gw250-accessories-racks-composed-of-a-large-main-supporting-shelf-support-authentication-xyprptrnjio
aymer19
24 Ağustos 2015, 21:33
Ağır ve hacimli malzemede kargo artar doğal olarak. 1 kg a kadar 6 usd olması lazım ancak adamlar üçkağıda yatıp küçük şeylere bile 2 kg diyebiliyor..bu işin reçetesi yok. Küçük parça alıp deneyin önce gelirse büyüğe asılın. Google translator ile taobao yu ingilizce yapın oradan search edin ama çok zor...aramaları gw250 deyip yapın eğer daha uzun cümle kurardanız search bulamaz gw250 search ünden sayfa sayfa aradığınız ürünü bulun. Gerçek ağırlık verene denk gelmeye çalışın..cidden zor..ama tuuturabilirseniz gider...
Ayrton_SENNA
26 Ağustos 2015, 22:12
Merhaba arkadaşlar bir sorum var; diyelim yoldasınız 6. viteste gidiyorsunuz, kırmızı ışık yandı. Debriyajı sıktınız frene bastınız durdunuz. Fakat vitese hiç dokunmadınız 6'da kaldı. Nasıl kalkış yaparsınız?
Geçen bu şekilde durdum, fakat durduğum yerde vitesi 6 dan 1 e alamadım. Hafif ileri oynatarak vitesi düşürebildim. Bu normalmi?
Mirkuza
26 Ağustos 2015, 23:25
Normal 6. viteste olması şart değil 3 yada 4 de olsa aynı şeyi mesela bir rampada durdun tekrardan çalıştırmak istediğinde boşa almakta zorlanırsın, motorun ağırlığı şanzumana yüklendiği için boşa almada zorlanırsın motoru biraz hareket ettirmen lağzım
aymer19
27 Ağustos 2015, 00:07
Aslında makbul olan 6 dan vites düşerek motor freniyle yavaşlayıp durdurmak bilindiği üzere, ancak bir şekilde 6. viteste iseniz motor çalışır vaziyette yarım debriyajla vitese basarak dişlinin yerini bulmasını sağlayarak 5 e düşmek. Büyük viteslerde bu geçiş biraz daha bekleyerek olur vitesi küçülttükçe rahatlar..motor çalışıyorsa hareket ettirmeye gerek yok. Çalışmıyorsa evet ileri geri ile dişlinin yerine yerleşmesi sağlanır..
Ayrton_SENNA
27 Ağustos 2015, 00:58
Evet normalde sıralı olarak vitesi düşürmek en doğrusu. Fakat aniden kırmızı yanınca vitesi düşürecek zaman bulamadım.
Yarım debriyaj ile vitesi düşürmeyi bir yerde daha okudum. Doğru hareket bu sanırım
Sokollu
27 Ağustos 2015, 10:13
**** Güncelleme ****
Herkese selamlar ,
Uzun süredir bu sayfaya ve başka konulara Inazuma ile en olur 4.2 yaktığımı ifade ediyordum.
21bin bakımında hava filtresini değiştirdim. (16bin bakımında değiştirmemiştim). 10 bin küsür km.dir takılı olan hava filtresi çok kötü durumdaydı. Motosikletin sesi değişti, chopper gibi patırdıyor :)
Mesele şu ,
İnat etmiyorum 4 küsür litreye razıyım diye sürüyordum.
Geçen hafta bir gün depoyu fulledim. Ama kesinlikle amacım ölçüm yapmak değildi, karttan ödeyeceğim için fulleyin dedim. Ve alışkanlık tripmetreyi sıfırladım. Daha sonra da zaten saati gösterecek şekilde ayarlamıştım.
Bugün aklıma ulan ben benzini en son ne zaman aldım acaba sorusu geldi. Saat kısmından tripmetreye geçtim 226 km.de ve benzin ışığı 3 çubuktan yeni indi. (yanıp sönme değil) Yani 4 litreden fazla var içeride. Ve ben bu km.yi şehir içinde bayağı tempolu ve devirli sürerek doldurdum.
300km.'ye gelince depoyu tekrar fulleyeceğim. Unutmazsam buraya hesaplayıp yazarım.
Uzun lafın kısası demek ki 4 altına inmek mümkün :)
Not : 22bin km.ye geliyorum, buji değişimi hiç yapılmadı.
ninja h2
27 Ağustos 2015, 13:36
İnşallah en yakın sürede bir inazumada ben alarak aranıza katılacağım allah nasip kısmet ederse.
Sokollu
28 Ağustos 2015, 12:18
8 bin km. kadar kullandığım Inazuma'yı bu sabah sattım (önümüzdeki aylardaki maddi sıkışıklığım ve ödemelerimden ötürü).
Detaylı görüşlerimi yazacağım.
Bende yeri çok ayrı, Suzuki kalitesini bu motorda öğrendim, yolda bırakmayı geçtim, bir kez bile marşa basınca öksürme,titreme yapmadı.
Motorunuzun kıymetini bilin, yaya olmak ne zormuş bee
yusufbaris
28 Ağustos 2015, 14:12
8 bin km. kadar kullandığım Inazuma'yı bu sabah sattım (önümüzdeki aylardaki maddi sıkışıklığım ve ödemelerimden ötürü).
Detaylı görüşlerimi yazacağım.
Bende yeri çok ayrı, Suzuki kalitesini bu motorda öğrendim, yolda bırakmayı geçtim, bir kez bile marşa basınca öksürme,titreme yapmadı.
Motorunuzun kıymetini bilin, yaya olmak ne zormuş bee
İnşaallah daha iyisini alırsın kardeşim.Ama motorsuz kalınca insan ne kadar zor olduğunu biliyorum.
Motorsuz kalınca yaya olmak insanı hayattan soğutur.
ZümeR
28 Ağustos 2015, 16:41
Evet normalde sıralı olarak vitesi düşürmek en doğrusu. Fakat aniden kırmızı yanınca vitesi düşürecek zaman bulamadım.
Kırmızıda beklerken boşu bulmak biraz sorun tabiki.
Özellikle kola yavaş dokununca vitese girmiyor arada derede bi yerde kalıyor.
Bu durumdayken vites göstergesi -- halinde oluyor. Kurtulmak için debriyajı hafif aralayarak (bırakmadan) dişlinin yerini bulmasına yardımcı olmak gerekiyor yada 1-2 cm motoru ileri geri iterek.
arslan26
29 Ağustos 2015, 11:19
Arkadaslar arka canta gidon titremesine yol acarmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------
Yaklasik 20 gun once ilk defa topcase kullanmaya basladim istemeyerekte olsa, daha onceleri 50 60 km hizlarda ellerimi birakirdim hic bir sikinti olmazdi, arka canta montajini yaptiktan sonra fark ettimki motor yavas yavas gidon titretmeye basliyor ve git gidede titresim siddeti artiyor sıkıntı arka cantadami?
Not: Titresimi yaklasik 50 - 70 km hizlar arasinda yapiyor
85mm
29 Ağustos 2015, 19:19
Arkadaslar arka canta gidon titremesine yol acarmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------
Yaklasik 20 gun once ilk defa topcase kullanmaya basladim istemeyerekte olsa, daha onceleri 50 60 km hizlarda ellerimi birakirdim hic bir sikinti olmazdi, arka canta montajini yaptiktan sonra fark ettimki motor yavas yavas gidon titretmeye basliyor ve git gidede titresim siddeti artiyor sıkıntı arka cantadami?
Not: Titresimi yaklasik 50 - 70 km hizlar arasinda yapiyor
Evet aynen arka çantadan. Çoğu kişi bu sorundan müzdarip. Bir ben değilim sanırım. Çünkü çanta takılıysa hemen amortisörü 1-2 klik sertleştiriyorum. Sorun olmuyor, ip gibi gidiyor.
arslan26
29 Ağustos 2015, 20:52
Evet aynen arka çantadan. Çoğu kişi bu sorundan müzdarip. Bir ben değilim sanırım. Çünkü çanta takılıysa hemen amortisörü 1-2 klik sertleştiriyorum. Sorun olmuyor, ip gibi gidiyor.
Amortisor su an 3 te, 5 e alip bi denerim umarim cözüm olur hiç hoş bir durum degil ama
85mm
30 Ağustos 2015, 18:10
Amortisor su an 3 te, 5 e alip bi denerim umarim cözüm olur hiç hoş bir durum degil ama
Muhtemelen çözüm olur. Olmazsa motosiklet lastiklerine özel makinesi olan bir yerden balans ayarına baktırın derim.
Mirkuza
31 Ağustos 2015, 20:25
Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil
arslan26
01 Eylül 2015, 07:47
Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil
Bende balanstan suphelenmeye basladim fakat balans varsa gidonda titresim yapmazmi?
Birde balans ayarinin bozulmasi neden olabilir?
Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil
"Kesinlikle" balans değil. Balans sadece bir etkendir. "Mümkün değil" diyerek çok emin konuşmuşsunuz ama zaten topcase 40-60 km/h aralığında yaptırıyor bu titremeyi en çok. 40 altı ve 60 üstü hızlarda kesiyor. Hala devam ediyorsa ilk neden amortisör ayarı yumuşaktır. Topcase'in içindeki yük artı rüzgarın topcase'de tıkanıp direnç oluşturması sebebiyle arkaya yük biner, gidon tarafı hafifler. Bu da gidonda titremeye yol açar, daha büyüğü tank slapper denen hadise gerçekleşir. Bu yüzden arka amortisörü 1-2 klik sertleştirirsiniz ki gidon tarafı hafiflemesin. İkinci nedeni tekerin balansının bozulmasıdır. Bu da titremede ve yalpalamada etkendir.
Bende balanstan suphelenmeye basladim fakat balans varsa gidonda titresim yapmazmi?
Birde balans ayarinin bozulmasi neden olabilir?
Şüphelenin. Ancak öncesinde deneyin! Topcase'i takın, normal kullandığınız amortisör ayarında deneyin hangi süratte sorun var tespit edin. Amortisörü sertleştirin, aynı süratlerdeki tepkisini ölçün motorun. Hala varsa balanstan şüphelenmeye başlayabilirsiniz ancak bitmedi. Sonra topcase'i komple çıkarın bir de öyle deneyin. Muhtemelen tamamen geçecektir. Çünkü ne kadar amortisörü sıkılaştırsanız da topcase aerodinamiği tahmin edilemeyecek düzeyde bozan bir şey. Şayet bomboşken de hala kafa sallama yapıyorsa o zaman balansın bozulmasından diyebiliriz.
Balansın bozulmasının birçok nedeni var. Başlıcası bozuk yollar. Nerede çukur var var, nerede tümsek hiç belli olmuyor ülkemizde. Hele bir de zaman zaman agresif sürüyor ve çukur tümsekten kaçmaz duruma geliyorsanız. Yanlış hava basıncı da bir etkendir. Kötü lastik de çok büyük bir etken. Lastik değiştirirken balans ayarı yapmadan takan yerler var, sizinkine de böyle yaptılarsa bu zaten baştan balans ayarınız yok demek. Liste uzar gider böyle.
arslan26
01 Eylül 2015, 12:42
"Kesinlikle" balans değil. Balans sadece bir etkendir. "Mümkün değil" diyerek çok emin konuşmuşsunuz ama zaten topcase 40-60 km/h aralığında yaptırıyor bu titremeyi en çok. 40 altı ve 60 üstü hızlarda kesiyor. Hala devam ediyorsa ilk neden amortisör ayarı yumuşaktır. Topcase'in içindeki yük artı rüzgarın topcase'de tıkanıp direnç oluşturması sebebiyle arkaya yük biner, gidon tarafı hafifler. Bu da gidonda titremeye yol açar, daha büyüğü tank slapper denen hadise gerçekleşir. Bu yüzden arka amortisörü 1-2 klik sertleştirirsiniz ki gidon tarafı hafiflemesin. İkinci nedeni tekerin balansının bozulmasıdır. Bu da titremede ve yalpalamada etkendir.
Şüphelenin. Ancak öncesinde deneyin! Topcase'i takın, normal kullandığınız amortisör ayarında deneyin hangi süratte sorun var tespit edin. Amortisörü sertleştirin, aynı süratlerdeki tepkisini ölçün motorun. Hala varsa balanstan şüphelenmeye başlayabilirsiniz ancak bitmedi. Sonra topcase'i komple çıkarın bir de öyle deneyin. Muhtemelen tamamen geçecektir. Çünkü ne kadar amortisörü sıkılaştırsanız da topcase aerodinamiği tahmin edilemeyecek düzeyde bozan bir şey. Şayet bomboşken de hala kafa sallama yapıyorsa o zaman balansın bozulmasından diyebiliriz.
Balansın bozulmasının birçok nedeni var. Başlıcası bozuk yollar. Nerede çukur var var, nerede tümsek hiç belli olmuyor ülkemizde. Hele bir de zaman zaman agresif sürüyor ve çukur tümsekten kaçmaz duruma geliyorsanız. Yanlış hava basıncı da bir etkendir. Kötü lastik de çok büyük bir etken. Lastik değiştirirken balans ayarı yapmadan takan yerler var, sizinkine de böyle yaptılarsa bu zaten baştan balans ayarınız yok demek. Liste uzar gider böyle.
Yazdiklarinizi bugun olmazsa yarin muhakkak denerim,
Lastiklerim orjinal hic degismedi hava basinc kontrolu haricinde hic bir islemde yapmadim, ne olduysa topcase montajindan sonra oldu önceden kaskin cene acilirini acip kapardim iki elimi birakarak simdi ise zor..
aymer19
01 Eylül 2015, 17:03
bende de topcase var ve 57 km gibi wobbling e giriyor...çanta olması muhtemeldir..50 km de yapması mümkündür zira havada hiç rüzgar yokken bile 50 ile giderken 50 km hızla esen rüzgara maruz kalıyorsunuz. hava çok hacimli birşey, şaşırtıcı etkiler yapabiliyor. ama sebep arkadaşların dediği gibi başka şeylerde olabilir...balans ta yapabilir ama balans için ya lastiği değiştirmiş yada janta bir darbe gelmiş olmalı. bunlar yoksa balans değildir. lastikler eskidiyse kesinlikle yapabilir. birde teker bilyaları aşındıysa buda yapabilir yalpayı. ben 57 km den 60 a kadar yalpayı yaşıyorum ve elimi bırakamıyorum ama zaten bırakmamda. zamanında gidonu tutarken oluşan yalpa sebebiyle büyük kaza geçirdim.ön amortisör yumuşaklık farkları da sebep olabilir ama yeni motorda bu olmamalı. arka amortisör ayarları kesinlikle yalpalatmaz zira adamlar o ayarı risk oluşturacak şekilde üretmezler. yani yumuşatmak sertleştirmek güvenli opsiyonlardır. gidon yalpalıyorsa zaten arka ayarın çokda bağlantısı olmaz diye düşünüyorum..öyle olsa arkayı sallar iz tutmazdı. 85mm nin de dediği gibi en kolayı önce çantasız denemek. ayrıca eğer önde camınız varsa o kesinlikle yapabilir...sonradan takılan nesneler ki buna çantalar da dahil aerodinamik olarak pekte test edilmiyorlar, iş görsün babında yapılıyorlar...givi kappa vb çantalar da olduğunu duymuştum hava testinin ama diğerlerini sanmıyorum. ayrıca montajın nasıl yapıldığıda önemli hafif bir açı bozukluğu yada motorun ana ekseninden sağa sola kayış bile makbul değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
arkadaşlar, uzun yol yaptım (240 km) ve sürekli bastım..abarttım yani hemen hemen sürekli tam gaz..2.13 tl yaktı buda 4.72 gibi bir lt/100 e denk geliyor. kafam bozuldu ve filtreyi enazından temizlemeye karar verdim. resim paylaşmayı beceremiyorum...paylaşıyorum ama linkle oluyor. eğer çözebilirsem hava filtresi resimlerini ve metodolojisini bilmeyen arkadaşlar için buradan paylaşacağım.
arkroid
01 Eylül 2015, 18:00
Merhaba arkadaşlar,
1 ay önce ben de inazuma işine bulaşmış bulunmaktayım :)
Motorun herşeyinden çok memnun kaldım, artçıyla yolculuk yaparken bile sizi trafikte sıkıntıya sokmayan bir motor. tabi nasıl bir sürüş beklediğinize de bağlı bu.
Öte yandan gidon sallama, tankslapper, gidon titreme, kafa sallama gibi adlandırılan problemden benim motorumda da vardı.
Özellikle topcase varken aşırı hissettiriyordu kendini.
İnternetten biraz araştırdım. Yukarıda bir arkaşın yazdığı gibi bunun birsürü sebebi olabilir diyor genelde insanlar.
Ben de tamirciye götürdüm, furş takımının değişmesi gerekiyor dedi ve toplamda 300 TL gibi bir masraf çıkardı.
Dolayısıyla lastiktendir, balanstandır diyen arkadaşlara kulak asmak daha çok işime geldi. Zaten üzernde 14000 KM de IRC lastikler vardı. Değiştirmek istiyordum bahanem oldu.
Diablo rosso II taktırdım 850 liraya. Balans ayarını da yaptılar.
Ve... Motordaki kafa sallama yok oldu. Yani bu problemi yaşayan arkadaşlar hiç olmadı ön tekere bir balans yaptırsınlar, eğer lastik değiştirmek istemiyorlarsa.
Bir de benim bir sorum olacak arkadaşlar. Benim debriyaj komple kütüğüne ihtiyacım var. Antalyadaki Servis, Distribitörün maillere cevap vermediğini dolayısıyla parça temin edemeyeceğini söyledi.
Ulaşabileceğim bir yer bilen var mı? Çıkma da olur.
Teşekkürler.
aymer19
01 Eylül 2015, 21:03
14.000 de furs takımı bozulabiliyormuş demekki hemde suzukide ilginç. Teker bilyası tamamda furş bilyasının öyle periodik bakım süresinde deforme olması için çok bozuk yolda kullanılması gerek. Balansla hallolmuş olması sevindirici..debriyaj kütüğü çıkma zor. Sıfırına para isterler bence 7/8 gidona göre başka motordan uydurabilirsin..fren olsa zor olurdu ama debriyaj uyar. Ya da aliexpresten filan al. "Clutch lever" aradığın şey.
arslan26
01 Eylül 2015, 21:28
Cevap yazan arkadaslara tek tek tesekkurler yazdiklarinizi dikkatle okuyorum hepsi birer fikir veriyor ne yapmam gerektigi hakkinda.. yarin musait bir zamanda deneme yapicam
@aymer 19
Yanlis hatirlamiyorsam Ankara ya giderken ölcüm yapmistim 4,67 lt yakmisti 100 km de
arkroid
02 Eylül 2015, 10:36
yok yok, furş takımında bir sıkıntı yokmuş işte. lastikleri değiştirdiğimde problem ortadan kalktı.
ama dün akşam başka bir arkadaşın inazuma motoruna bindim ve benim gidonumun daha ağır olduğunu farkettim. acaba furş takımı ile mi alakalı?
Mirkuza
02 Eylül 2015, 13:21
50 km ile giderken topcase ön tekerde titreşime sebebp oluyorsa 100 ile giderken ön tererin havalanması lağzım :) ben balans yada jant eğriliği diyorum , arslan26 kardeş biran önce problemin ne oldugunu yazarmısın hatta topcaseyi söküp bir denermisin ? Ha birde motorun sehpada iken ön terer havada bir bak bakalım göbekten oynama varmı tererde
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO