PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115

bortchu
21 Haziran 2015, 01:11
arkadaşlar motor sürerken (özellikle yüksek hızda gidildiğinde)kulak tıkacı kullanan var mı? faydalı mı mahsurlu mu? işitme kaybını önlemek için öneriyorlar da... görüşlerinizi bekliyorum.

Mirkuza
21 Haziran 2015, 01:30
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?

İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.

İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.

R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.

Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene

Sokollu
21 Haziran 2015, 01:51
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?

İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.

İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.

R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.

Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene

Söylediklerinizin hepsine katılıyorum, yakıt konusu hariç. Gayet yüksek vites,düşük devir ve artçısız sakin kullanımda bile ben 4.1 yaktırdım. Ha 4bin-5bin deviri geçmeden vites atıp 6.viteste 60 ile gezen vardır, ona da ben gelemem.

Benim için bu kadar konforu ve yol tutuşunu sunan bir çift silindirli motosiklet 4 lt. küsür yakmış hiç sorun değil.

arslan26
21 Haziran 2015, 09:16
@85mm 5 veye 6 kademe normal o zaman. Tesekkurler

@isak lifanin son hizi 140km/sa var heralde

yusufbaris
21 Haziran 2015, 14:26
http://i.hizliresim.com/zAogJ9.png (http://hizliresim.com/zAogJ9)
http://i.hizliresim.com/EY9bO9.png (http://hizliresim.com/EY9bO9)
http://i.hizliresim.com/La52GJ.jpg (http://hizliresim.com/La52GJ)
http://i.hizliresim.com/1yO4BD.jpg (http://hizliresim.com/1yO4BD)
lifan kp 150 benim motorum. 2 yıl kadar da tvs de kullandım bu üç motor aşağı yukarı aynı
bur da şunu demek istiyorum kısaca 250 cc bir motor için çok devir çeviriyor

Aşağıdaki de NC700 'ün 90 la giderkenki çevirdiği devir.Yani bi cbf 150 ile aynı mı .700 cc bir motor için fazla mı devir çevirmiş oluyor ?
Burdaki amaç devir çevirdikçe daha çok benzin harcıyorsa evet cbf 14-15 kuruş yakarken inazuma 20-21 kuruş yakıyo.
http://i.hizliresim.com/j5bBDJ.png (http://hizliresim.com/j5bBDJ)


Ayrıca evet biraz fazla devir çeviriyor olabilir ama gitmiyo demek yanlış olur bence.Yine de resim atıp uğraştığın için teşekkürler.

85mm
21 Haziran 2015, 17:58
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?

İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.

İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.

R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.

Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene


Hızlanması yeterli. Ama yeterliden fazlası değil. Memnun muyum? Evet. Ama gidişe göre konuşacaksam sadece, 4-4.5 litrelik bir gidiş yok. R25 ile tabii ki kıyaslayacağım 250cc'de başka çift silindir motosiklet var mı? Üretim amaçlarını gözardı ediyorum burada. Biri performansa diğeri konfora yönelik eyvallah, ama aynı klasman ve aynı motor tipindeki iki motordan bahsediyoruz burada. Inazuma da çok yüksek devir çalışıyor. 11 binde kesiciye giren bir motorun normal gidişindeki devri 9 bin ise yüksek devir çeviriyor demektir. 100.000 km'yi deviren Inazuma'lar var. O süreye kadar sorun yaşadılar mı bilmiyorum ama devirmiş mi? Devirmiş. Bu da motorumuzun sağlam olduğu anlamına gelir.

Hiçbir şeyi yanlış yaptığım falan yok. Sadece az yaksın diye kağnı gibi kullanmıyorum. Eğer 6. vites, 60-85 km/h civarında sürsem tabii ki 4 litrenin altında yakar. Ama bunun da 125'lik bir motordan farkı olmaz. Ben o kadar yavaş kullanmaktan sıkılıyorum. Bu yüzden 250'lik aldım. Bir seferliğine çok yavaş kullandım, düşük hız yüksek vites. Onda da 3.51 lt/100km gördüm. En iyi değerimdi. 100-115 km/h civarı sürdüğümde de 4 litre yakıyorum net. Daha da performanslı kullanırsam 4,22 - 4,41 - 4,62 - 4,71 lt/100km diye gidiyor yakıt.

Durum budur...

isak
21 Haziran 2015, 23:12
@85mm 5 veye 6 kademe normal o zaman. Tesekkurler

@isak lifanin son hizi 140km/sa var heralde

son hızı 120 ,125 düz yol rüzgarsız havalarda.şehir içi için gayet yeterli 80,100 km de 2.5 lt torku ve son hızını 250 cc motorlarla kıyaslanamaz

E-TEKİN
22 Haziran 2015, 07:26
85 mm yazdıkların yüzde yüz doğru. Bende sıfır inazuma alıyordum test sürüşü yaptıktan sonra vazgeçtim

arslan26
23 Haziran 2015, 21:27
Arkadaslar orjinal arka canta demirine birebir benzeyen bir canta tasima demiri buldum sahibinden sitesinde bakmak isteyen icin ilan no: 214708273 kullanan arkadas varsa kalitesi uygunlugu ne durumdadir piyasadaki demirlere gore fiyati uygun oldugu icin dusunuyorum..
arka canta kullanmayi hic sevmesemde sirt cantasiyla bir yere kadar idare edebiliyorum
2. Sorum ise shad sh40 ve kappa k37 arasinda kaldim arasinda yaklasik 90tl kadar fark var kappa daha pahali aradaki fark icin degermi yada kappa alsak kaliteli bir urun almis olurmuyum. Aslinda tek bedendigim ve inazumaya yakistirdigim model kappa kgr46 modeli fakat ancak ikinci elini bulursam alabilirim. Sorulari sorma nedenim bu iki canta hakkinda gic bir fikrimin olmamasindan dolayi

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

Shad sh40 modelini almaya karar verdim, kappa k37nn modeline gore daha uygun fiyati... bu modelleri kullanan arkadaslar bi fikir verirse cok iyi olur..

Sokollu
23 Haziran 2015, 21:38
Arkadaslar orjinal arka canta demirine birebir benzeyen bir canta tasima demiri buldum sahibinden sitesinde bakmak isteyen icin ilan no: 214708273 kullanan arkadas varsa kalitesi uygunlugu ne durumdadir piyasadaki demirlere gore fiyati uygun oldugu icin dusunuyorum..
..

Hocam evet birebir yapılmış ama orjinal demirin yerini tutar mı bilmiyorum. Ben Sakallı isimli satıcıdan radyatör koruma almıştım 2 ay oldu şu an deliklerin arasında paslanmalar görülüyor, canım çok sıkıldı. Sadece belirli aralıklarla çanta takarım, sonra çıkarırım maksat demir olsun diyorsan al tabi.

Mirkuza
24 Haziran 2015, 02:01
bence çanta demiri gayet güzel görünüyor ve 95 Tl ye bedava, arka çantaların motosikletin dengesini bozduğunu hatırlatırım eğer çok fazla eşya taşımayacaksanız amaç sadece kask yağmurluk taşımak ise Sh33 de işinizi görür oldukça sağlamdır , benim ybr de vardı sh33 motoru elimden düşürdüm çantaya denk geliyor düşünce ve kırılmadı. Yaşınızı işinizi ve motosikleti hangi amaçla kullandığınızı bilmiyorum ama sırt çantası eşya probleminizi çözecek ise çanta takmayın derim ben arka çantaya karşıyım motosiklet keyfinin içine ediyor heleki rüzgarlı havada


Arkadaslar orjinal arka canta demirine birebir benzeyen bir canta tasima demiri buldum sahibinden sitesinde bakmak isteyen icin ilan no: 214708273 kullanan arkadas varsa kalitesi uygunlugu ne durumdadir piyasadaki demirlere gore fiyati uygun oldugu icin dusunuyorum..
arka canta kullanmayi hic sevmesemde sirt cantasiyla bir yere kadar idare edebiliyorum
2. Sorum ise shad sh40 ve kappa k37 arasinda kaldim arasinda yaklasik 90tl kadar fark var kappa daha pahali aradaki fark icin degermi yada kappa alsak kaliteli bir urun almis olurmuyum. Aslinda tek bedendigim ve inazumaya yakistirdigim model kappa kgr46 modeli fakat ancak ikinci elini bulursam alabilirim. Sorulari sorma nedenim bu iki canta hakkinda gic bir fikrimin olmamasindan dolayi

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

Shad sh40 modelini almaya karar verdim, kappa k37nn modeline gore daha uygun fiyati... bu modelleri kullanan arkadaslar bi fikir verirse cok iyi olur..

arslan26
24 Haziran 2015, 02:59
bence çanta demiri gayet güzel görünüyor ve 95 Tl ye bedava, arka çantaların motosikletin dengesini bozduğunu hatırlatırım eğer çok fazla eşya taşımayacaksanız amaç sadece kask yağmurluk taşımak ise Sh33 de işinizi görür oldukça sağlamdır , benim ybr de vardı sh33 motoru elimden düşürdüm çantaya denk geliyor düşünce ve kırılmadı. Yaşınızı işinizi ve motosikleti hangi amaçla kullandığınızı bilmiyorum ama sırt çantası eşya probleminizi çözecek ise çanta takmayın derim ben arka çantaya karşıyım motosiklet keyfinin içine ediyor heleki rüzgarlı havada

Evet arka canta demiri gayet guzel birde orjinale benzemeside iyi :) buyuk ihtimal o canta demiri ile shad sh40 modelini alicam (bir kac gun icinde cok olumsuz bir yorum gelmedigi surece),
Kisaca kendimden bahsedeyim 30 yasindayim 2 cocuk babasi ve cifciyim :)
simdi motorla bi carsiya gideyim dedigim zaman 70km yol gidiyorum bir o kadarda donus yolu sirt cantasina herseyi koyamiyorum ezilecek kirilacak seyler oluyor bazen ekstra birseyler cikiyor hadi bakalim nereye sigdiracaksin, anlayacagin mecbur kaldik 10yildir motor kullaniyorum ilk defa canta takicam o kadar yani.. vakit ayirip yazdigin icinde tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------


Hocam evet birebir yapılmış ama orjinal demirin yerini tutar mı bilmiyorum. Ben Sakallı isimli satıcıdan radyatör koruma almıştım 2 ay oldu şu an deliklerin arasında paslanmalar görülüyor, canım çok sıkıldı. Sadece belirli aralıklarla çanta takarım, sonra çıkarırım maksat demir olsun diyorsan al tabi.

Ilanda malzemeyi orjinalinden daha iyi oldugunu soyluyor bizde inaniyoruz iste gözle görmeyince :) bakalim niyetine girdik canta lazim oldukca takip kullanicaz ne yapalim, bende sakalli nin on cami var simdilik sorun yok ama..

Sokollu
24 Haziran 2015, 22:01
Arkadaşlar 6500-7000 devir aralığında egzantrik zincir sesi duyuyorum. Bir arkadaşımın Inazumasını sürdüm 3.vites 7binde onda da duydum ama bendeki kadar zırıldama yoktu. Siz ne durumdasınız ? Yetkili servise gidip motoru açtırmak istemiyorum, çok memnunum gidişinden duruşundan. Ama ileride büyük soruna neden olacak bir şey de olsun istemem.

İyi ramazanlar, kazasız belasız sürüşler

arslan26
24 Haziran 2015, 22:26
Bende 3 vitese attigimda bir ses geliyor ama egzantrik zinciri mi bilmiyorum fakat o sesi 2. vitesten 3 e attiktan sonra ivmelenirken yani hizimi arttirken ilk anlarda duyuyorum ve ses cabuk kesiliyor. Bu sesi sadece 3. viteste dikkatli bir sekilde dinlersem duyabiliyorum bana onemsiz gibi geldi ama sizin motorunuzda ne durumda bilmiyorum,

Eger egzantrik zinciri gerilecekse motor acilmadan silindir arkasindaki gergi vidasi ile ayarlanir diye biliyorum yanlis bilgi vermeyeyim

Sokollu
24 Haziran 2015, 22:35
Bende 3 vitese attigimda bir ses geliyor ama egzantrik zinciri mi bilmiyorum fakat o sesi 2. vitesten 3 e attiktan sonra ivmelenirken yani hizimi arttirken ilk anlarda duyuyorum ve ses cabuk kesiliyor. Bu sesi sadece 3. viteste dikkatli bir sekilde dinlersem duyabiliyorum bana onemsiz gibi geldi ama sizin motorunuzda ne durumda bilmiyorum,

Hocam her viteste 7bin devire dayanınca yapıyor üstünde kesiliyor. Deneyimli arkadaşlar yazsa da içimi rahatlatsa. Performansında bir sorun yok ama aklıma takıldı işte.

Mirkuza
24 Haziran 2015, 23:19
Arkadarşlar emin olmamakla beraber fikirleri paylaşayım ekzantrik zinciri gergisi zaten yaylı kitabcıkta gösteriyor ayar yapacak bi durum yok yay baskı yaparak gerginliği ayarlıyor. Ayrıca ekzantrik zincirindeki bi bozulma motorun performansını etkiler illaki farkedersiniz.
Peki duyduğunuz ses tahrik zinciri olmasın , motor kompresyona girdiğinde zincirin alt kısmı geriliyor gaz verdiğimizde ise üst kısmı geriliyor, dolayısı ile bu geçiş anlarında zincir boşluğunu alana kadar farklı bir ses çıkarıyor bu olabilirmi bahsettiğiniz ?

Sokollu
24 Haziran 2015, 23:59
Arkadarşlar emin olmamakla beraber fikirleri paylaşayım ekzantrik zinciri gergisi zaten yaylı kitabcıkta gösteriyor ayar yapacak bi durum yok yay baskı yaparak gerginliği ayarlıyor. Ayrıca ekzantrik zincirindeki bi bozulma motorun performansını etkiler illaki farkedersiniz.
Peki duyduğunuz ses tahrik zinciri olmasın , motor kompresyona girdiğinde zincirin alt kısmı geriliyor gaz verdiğimizde ise üst kısmı geriliyor, dolayısı ile bu geçiş anlarında zincir boşluğunu alana kadar farklı bir ses çıkarıyor bu olabilirmi bahsettiğiniz ?

Hayır hocam tahrik zinciri değil, Cbr250 serisinde 5500'de gelen agzantrik sesine benziyor. Yanlış hatırlamıyorsam eski kasa çift silindirli 250 ninjalarda da böyle bir sorun yaşayanlar vardı, egzantrik zinciri gerilse bile sonradan yine gevşeyip, yabancı forumlarda rattle denilen zırıldama sesine neden oluyordu.
3 ay kadar önce test etmek için arkadaşımın Inazuma'sına ilk defa bindiğimde de aynı sesi duymuştum. İndiğimde bahsettim, 7bin devirde 3.viteste egzantrik sesi geliyor neden böyle diye, farketmediğini söylemişti.

Tamamen yabancı olduğum teknik konular olduğundan şimdilik müdahele etmeyeceğim zira konu her ustanın getir ben hallederim diyeceği bir şey değil.

mozgur
25 Haziran 2015, 14:30
Inazuma F sağ-sol grenaj fiyatını nereden öğrenebilirim? Motorun sahibi değilim ve Suziki'yi aradığım zaman parça fiyatını öğrenmek için şasi numarası istiyorlar benden :sunny:

arslan26
25 Haziran 2015, 22:03
Bugun eksilen motor yagini tamamladim yaklasik 200ml yag ekledim, motorum 5000km yi gecti fakat vakit bulupta servise gidemedim, kisaca 200ml yag eksiltmeyi basardik fakat bunu tamamen devirli kullanmaya bagliyorum cunku rodaj bakimindan sonra surekli sehir disi yuksek devir kullandim, soyle keyfine vara vara 90 100 hizla uzun yol yapmak nasip olmadi

aymer19
26 Haziran 2015, 22:47
Selamlar,
Dün bende inazumalı oldum.
Kısaca ozetlemek gerekirse, elimdeki eski nadir enduroyu vererek yerine 2013 inazuma aldım takasta.600 km uzaktaydı bulusma noktası. Giderken enduronun tüm konforunu kullandık ama üşüdük biraz ama dönüş %60 oranda zaten bir yorgunluk oldugu icin %40 küçük bir motorla olduğu için zor oldu.
Ama bu vesileyle inazumayı uzun yolda test etme imkanımda oldu dogal olarak.
Performans; 24 bg ve 22 nm den fazlasını beklerdim zira bi donem enduro ile birlikte birde rks 200 um vardı -13 bg 14 nm diye hatırlıyorum- neredeyse 2 katı güçte olsada ondan %20 %30 fazla hissettirdi, ağırlığı sebebiyle
Konfor; evet konforlu büyük motor edası var, amortisörler cok iyi sele ve oturuş pozisyonu iyi.
Sürüş; tepkiler iyi 100-120 aralığında gazla hemen torku hissediyorsunuz, yavas seyreden araclari kolay sollayabiliyorsunuz. Virajlarda lastige guvenip yatamadim ama cidden guzel donuyor.
Yakıt; tam bir hayal kırıklığı, 900 lukle giderken "neyse donuste az yakacağım" diye düşünüyordum, evet az yaktı ama sadece 1 lt/100 km kadar. Yani 6.5 lt ile gittim 5.5 ile geri geldim.."full throttle" ok ama yinede rks den sadece %20 guclu bir motorun %60 daha fazla yakmasını çözemedim.
Tamam 183 kilo, güzel ama insan kendine sormadan edemiyor neden bu motoru 130-140 yerine 183 kg yapmışlar...resmen artçı kadar bir ağıkla gidiyorsunuz. Çok anlamsız.
Sehir tecrubemide bilahare paylasirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

Oncelikle sanırım dün yol yorgunlugu biraz yanlış hesapladım yakıtı. Toplam 158 tl benzin aldım bunun yaklaşık 1 / 3 deposu hala duruyor yani sonuç itibariyle harcanan benzin 30 litre, yol ise 600 km. 5 lt ediyor maximum. Ama hep tam gaz geldim, 600 km nin en fazla 100 km sinde daha insaflıydım sanırım. Yani alet 9000-10000 devirde çalışınca bu rakamı yakıyor ayrıca 100 kiloyum, motorda öncam ve arkada çanta var ve aerodinamik olarak negatif etki yapıyorlar.
Bugün sehirici kullanımda motor benden tam not aldı rahat pratik sessiz ve kıvrak..ayrıca stili dikkat cekiyor, sehrimde 1 adet vardı benimki ikinci oldu, insanlar bakıyorlar. Tiger egsoz takılı stock egsozlarını cok isterdim ama bunun sesi çok hoş.
Şunu farkettim, seyir halinde 1 ve 2. Viteslere hic gerek kalmıyor hemen hemen. Tokunun yüksekliği 3 te bile çok yavaş gidebilmesini sağlıyor. Demekki o 3 lt gibi fabrika verileri bu sekilde -belki- elde edilebilir. Umarım..

Baris Yzc
28 Haziran 2015, 16:53
Arslan 26 kardeşim buradaki bütün inazumacilar sana kızıyor ama ben de bir antalyali kullanıcı kardeşin olarak soyleyim.
Devirli kullanan bütün motorlar yağ eksiltir. Bunun marka ve modelle ilgisi yoktur. Ben de eksiltiyorum 6000 km de 200 ml. Hepimizin motorlari sağlam eksiltmiyor diyen makinenin hakkını vermiyordur :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

Aymer kardeşim az yakacagim diye bujiyi çöpe atma :D , yakıt tük düşsün diye devirsiz kullanınca buji kurumlaniyor yeni buji alıyorsun aynı paraya geliyor :D

sozerten
30 Haziran 2015, 22:20
Yakıt konusunda benim ölçümüm şöyle: 65 kg sürücü 85 kg artçı yaklaşık 40 kg bagaj (3lü çanta seti var) izmir aydın otobanında tamamı tam gaz 210 kmde 55 tl

isak
01 Temmuz 2015, 18:45
Yakıt konusunda benim ölçümüm şöyle: 65 kg sürücü 85 kg artçı yaklaşık 40 kg bagaj (3lü çanta seti var) izmir aydın otobanında tamamı tam gaz 210 kmde 55 tl

ortalama hızın neydi

sozerten
02 Temmuz 2015, 00:58
ortalama hızın neydi

125-145 arası

aymer19
02 Temmuz 2015, 13:40
arkadaşlar kendimi tanıtmadım özür, 19 sayısı yaşım değil, 46 yaşındayım. 30 yıllık motor sürücüsüyüm. motor kalite olarak ok ama yakıt konusu da hadi neyse ağır oturaklı motor diyelim. ama yedek parça olayı şaka gibi. yok, bana uymaz inazuma ya da suzuki...malum siteye ilanı verdim bile..birazda boyalı vs çıktı...soğudum iyice... ilgilenenlere duyrulur..en uygun fiyatlısı benimki sitede...:(

sozerten
03 Temmuz 2015, 00:49
https://www.gw250inazuma.com/stickers/gw250-complete-set-7-colors galiba sitede stok tükenmiş. herhangi bir reklamcıdan bu tarz sticker yaptırabilir miyiz?

Sokollu
03 Temmuz 2015, 01:00
https://www.gw250inazuma.com/stickers/gw250-complete-set-7-colors galiba sitede stok tükenmiş. herhangi bir reklamcıdan bu tarz sticker yaptırabilir miyiz?

Ben beğenmedim renkleri orjinal daha güzel gibi :)

Son zamanlarda vites pegine takılan kılıflar var ya çorap gibi onlar çok hoşuma gidiyor universal olandan alıp uydurabilir miyiz acaba ?

Ses konusunda çok evham yapıyorum ramazan sonunda egzantrik zincirinden geldiğini düşündüğüm ses için ustamla hafif bir germe işlemi yapacağız. Sonuçları yazarım. 33bin'de Üsküdar'da Inazuma gördüm inş. yakalayacağım o arkadaşı, Allah kaza bela vermez ise :)

Aquarist
03 Temmuz 2015, 13:26
Merhaba Inazumacı arkadaşlar,

Bu motora niyetlendim. Rahatlığı ve konforunu övüyorlar. Vaktim olmadığı için geçmiş sayfaları okuyamadım, kusura bakmayın. Ancak yukarıda sozerten arkadaşın verisine göre ciddi bir yakıt tüketimi söz konusu. Yani 210 kmde 55 tl; yani 210 km yi ortalama 11,5lt. benizle gitmiş. Bu da ortalama 1lt de ortalama 18 - 18,5km gidiyor demektir. Açıkcası bana çok gibi geldi. Fiorino aracım bile bu şekilde yakıyor. Bir motor için çok fazla.
Acaba bu motorla ortalama 120km. hızla gitsen yine buna yakın mı yakar? Şu an 150cc lik kullanıyorum 1 litreyle 40-45km arası gidiyorum.

sozerten
03 Temmuz 2015, 13:35
Merhaba Inazumacı arkadaşlar,

Bu motora niyetlendim. Rahatlığı ve konforunu övüyorlar. Vaktim olmadığı için geçmiş sayfaları okuyamadım, kusura bakmayın. Ancak yukarıda sozerten arkadaşın verisine göre ciddi bir yakıt tüketimi söz konusu. Yani 210 kmde 55 tl; yani 210 km yi ortalama 11,5lt. benizle gitmiş. Bu da ortalama 1lt de ortalama 18 - 18,5km gidiyor demektir. Açıkcası bana çok gibi geldi. Fiorino aracım bile bu şekilde yakıyor. Bir motor için çok fazla.
Acaba bu motorla ortalama 120km. hızla gitsen yine buna yakın mı yakar? Şu an 150cc lik kullanıyorum 1 litreyle 40-45km arası gidiyorum.

Merhaba. 11.5 lt yakıt tüketimi ortalama değil, maksimum değer. Motorda üçlü çanta seti (aeorodinamiği etkileyici unsur) ve 85 kg artçı üstüne 40 kg kadar da yük var. Ve tüm yolu tam gaz gittim. Yani bu motor maksimum bu kadar yakıyor bunun altındaki değerleri yakalamanız mümkün.

aymer19
03 Temmuz 2015, 20:51
Yakıt tüketimi çok. Ben şuan bu motor neden bubkadar fevri tasarlanmış ve üretilmiş onu anlamanın çabasındayım. Neden ağır, neden güçsüz, neden çok yakıyor, parçaları neden anormal pahalı ve tr de bulunmuyor. Yani honda (1100 xx) yamaha (1300 xjr) sahibi oldum. Sirada suzuki vardı (arkasindan kawa gelecek) onuda inazuma ile yaşayalım dedik ama kendi adıma büyük hayal kırıklığı yaşıyorum.
Ankara servisi aradım adama yeni motor aldim gecmisine bakma imkaniniz var mi dedim, biz baska bayininkini goremeyiz dedi. Sonra bir iki soru sordum "abi yanlış anlama ama ucuz motor olduğu için....." şeklinde bir konuşma yaptı. Yahu bu adamlar harleyede bakıyor, dolayısıyla 14 binlik servisini vermekle mükellef olsa bile motoru ucuz diye küçümsüyor. Endo motor. Peh....aklınıza sisteminize şaşayım. Kızıp kastamonu bayisini aradim açan yok sitesine baktım zaten suzukiyle alakalı tek kelime geçmiyor. Birakmis adamlar belliki suzukiyi. Son olarak mototasi aradim dediler elde parca yok netten sase numarasi girin fabrikadan soralim fiyati ve termini. Ugrasip yazdik cevap cabuk geldi. SIKI DURUN; EGSOZ MANİFOLDU TEK SATILMIYOR KATALİTİKLE BERABER GELİYOR ÜÇ HAFTA İÇİNDE VE FİYATI.....FİYATI 3000 TL..3000 Yani biraz ezik var diye goze cirkin gorunmesin diye manifoldu değiştirmek SIFIR MONDİAL MCX ROADRACER PARASI na maloluyor...oha...35 yıllık motor hayatımın en hatalı motor alımını yaşıyorum. Tecavüze uğramış gibi hissettiriyor insana. Honda.. Yamaha...bunlar motor...suzuki..a piece of junk derler ya...aynen öyle..gsxr mış hayabusaymış v strommuş...motor iyi olsa ne yazar...tr sartlarinda tam anlamiyla cop suzuki...

sozerten
03 Temmuz 2015, 21:21
Yakıt tüketimi çok. Ben şuan bu motor neden bubkadar fevri tasarlanmış ve üretilmiş onu anlamanın çabasındayım. Neden ağır, neden güçsüz, neden çok yakıyor, parçaları neden anormal pahalı ve tr de bulunmuyor. Yani honda (1100 xx) yamaha (1300 xjr) sahibi oldum. Sirada suzuki vardı (arkasindan kawa gelecek) onuda inazuma ile yaşayalım dedik ama kendi adıma büyük hayal kırıklığı yaşıyorum.
Ankara servisi aradım adama yeni motor aldim gecmisine bakma imkaniniz var mi dedim, biz baska bayininkini goremeyiz dedi. Sonra bir iki soru sordum "abi yanlış anlama ama ucuz motor olduğu için....." şeklinde bir konuşma yaptı. Yahu bu adamlar harleyede bakıyor, dolayısıyla 14 binlik servisini vermekle mükellef olsa bile motoru ucuz diye küçümsüyor. Endo motor. Peh....aklınıza sisteminize şaşayım. Kızıp kastamonu bayisini aradim açan yok sitesine baktım zaten suzukiyle alakalı tek kelime geçmiyor. Birakmis adamlar belliki suzukiyi. Son olarak mototasi aradim dediler elde parca yok netten sase numarasi girin fabrikadan soralim fiyati ve termini. Ugrasip yazdik cevap cabuk geldi. SIKI DURUN; EGSOZ MANİFOLDU TEK SATILMIYOR KATALİTİKLE BERABER GELİYOR ÜÇ HAFTA İÇİNDE VE FİYATI.....FİYATI 3000 TL..3000 Yani biraz ezik var diye goze cirkin gorunmesin diye manifoldu değiştirmek SIFIR MONDİAL MCX ROADRACER PARASI na maloluyor...oha...35 yıllık motor hayatımın en hatalı motor alımını yaşıyorum. Tecavüze uğramış gibi hissettiriyor insana. Honda.. Yamaha...bunlar motor...suzuki..a piece of junk derler ya...aynen öyle..gsxr mış hayabusaymış v strommuş...motor iyi olsa ne yazar...tr sartlarinda tam anlamiyla cop suzuki...

Siz motoru sıfır mı aldınız?

aymer19
03 Temmuz 2015, 21:48
Hayır...neden...

arslan26
03 Temmuz 2015, 22:32
Irfan usta ile konusmustum inazumayi yedek parca olarak toplarsan 30 bin kusur ediyor demisti
inazumanin on camurluk fiyatina millet arabasinin kaportasini yeniliyo :) Allah kaza bela vermesin

aymer19
03 Temmuz 2015, 22:55
2 egsoz 2000 olsa manifold konvertor ve egsozlar 5000 tl. Eee tabi suzuki kalitesi orjinal yedek parça. Yahu iyide sadece egsoz sistemi bir cbf 150 ediyor. Ya da ; 13.850 tl lik sıfır fiyatınında %35 ini egsozla doldurduk. Daha yüzlerce parçası var. Parçalayıp satmak çok daha karlı aslında.
Şimdi hissediyorum bazı arkadaşlar kızıyorlar kral çıplak diyorum diye. Bunları söyleyerek motorun piyasasına dolayısıyla kendi cebime negatiflik kattığımın da farkındayım. Umrumda değil. Neyse o...parça durumu 2012 de piyasaya çıkmış bir model için tam bir "printer - kartuj" dayatması. Ya alıp gezerken hic kaza yapmayacaksin (ilk motor diye alan biri nasil devirmez yatirmaz). Ya da salona koyup gelen eşe dosta bibloluk yaptiracaksin.
Bari japon uretimi olsa..e oda degil...fiyasko...

Baris Yzc
03 Temmuz 2015, 23:34
Aymer kardeşim madem yaslisin kasko değerin ucuzdur, git koç allianz a yap 880 liraya full kasko kafan rahat etsin kaza mi yaptın alırsın parani

Parcaya gelince buna cbr dan geçtim daha önce de xmax 250 vardı , x max 250 için 15 gün parca beklediğimi bilirim ve butun sol tarafin kaporta parcasi icin 2400 lira odedim fatura daha dosya da. Yamaha da ybr dışında ahım sahim değil anlayacaginiz kawayi sokmuyorum bile listeye. Honda evet 3 unden biraz önde ama o da bayi ve fiyat mentalitesi ile dayatmacı bir marka onun için honda tercih etmiyorum bir daha yine yeni motor alırsam parça fiyati ve diğer herseyi göze alarak ya kawasaki ya suzuki. 😆

Üretim demişsiniz yahu mercedes asya pazarı için çinde üretim yapıyor alaman yıldızı şimdi çok mu kalitesiz oldu böyle bır mantık yok komik oluyorsunuz yahu.

Ilk motor için de inazuma almak biraz ağır olacak ama ahmakliktir. Bu kadar pahalı normalin ustu yakan ağır bir makine yeni kullanicinin haddine değildir ybr 125 ya da cbr 125 ile başlamak en idealdir

Sokollu
03 Temmuz 2015, 23:38
2 egsoz 2000 olsa manifold konvertor ve egsozlar 5000 tl. Eee tabi suzuki kalitesi orjinal yedek parça. Yahu iyide sadece egsoz sistemi bir cbf 150 ediyor. Ya da ; 13.850 tl lik sıfır fiyatınında %35 ini egsozla doldurduk. Daha yüzlerce parçası var. Parçalayıp satmak çok daha karlı aslında.
Şimdi hissediyorum bazı arkadaşlar kızıyorlar kral çıplak diyorum diye. Bunları söyleyerek motorun piyasasına dolayısıyla kendi cebime negatiflik kattığımın da farkındayım. Umrumda değil. Neyse o...parça durumu 2012 de piyasaya çıkmış bir model için tam bir "printer - kartuj" dayatması. Ya alıp gezerken hic kaza yapmayacaksin (ilk motor diye alan biri nasil devirmez yatirmaz). Ya da salona koyup gelen eşe dosta bibloluk yaptiracaksin.
Bari japon uretimi olsa..e oda degil...fiyasko...

Hocam siz bizden daha deneyimlisiniz önceki sayfada yazmışsınız benim yaşım kadar motosiklet hayatınız var. Kral çıplak denilmesine kimse kızmaz. Motoruna laf söyletmeyecek adam gelip forumda takılmaz zaten, hepimizin derdi en kaliteliyi en uygun fiyata almak.

250cc'de Japon üretimi motosiklet var mıdır abi ? Yine de bana göre Inazuma işçilik ve mekanik aksamın en üst düzeyde olduğu motosikletlerden birisidir. Kıyaslama yapmak için diğer Japonların stickerlarına, grenaj bağlantılarına, kumandalarına bakabilirsiniz.

Evet makine gitmiyor daha önce de yazdım. r25 artçı sürsün yine yakalayamazsınız.

Geçen sayfalarda bir sürü negatif bulduğum yönlerini yazmıştım, bulabilirseniz bir bakın isterseniz.

Ben kendi adıma konuşayım, yetkili servisle işim olmuyor Allah'a şükür. Koruma demiri takılabilecek ve orta ayaklığı ile zincir temizleme yağlama derdimi bitirecek, şehir içinde bilek, omuz ağrısı yapmayan (ideal pozisyonda oturulsa bile) , hengame içinde kaldığımda gazı açtığımda arayı açabileceğim bir makine arıyordum Inazuma bunların hepsini verdi.

Sağolsun forumdan bir arkadaşım sayesinde epey km. r25 sürdüm her fırsatta değişiyoruz makineleri. Makine hakikaten gidiyor ve dönüyor. Adamlar ciddi çalışmış. Aradaki 5bin TL'lik farkı bütçemi ve gelirimi düşününce çok geldiği için Inazuma'da karar kıldım.

Yedek parça fiyatı, yakıt ve ağırlık konusunda haklısınız. Kawasaki ve Suzuki inşallah bir çözüm bulur ve daha çok motosikletini deneme şansımız olur.

Saygılar

Baris Yzc
03 Temmuz 2015, 23:39
Benzine gelirsek tapa gaz (100 kg ben, full dolu depo, ekipman , sirt cantasi,) antalya olympos yaptım 240 km de 51 lira yaktı hava da rüzgarlıydi , yani 4.4 litre yakıyor evet az değil ama abartilacak kadar da çok değil , konforu yeter cbr yüzünden fitik olduk ameliyat masasından alan motor 😄

Sokollu
03 Temmuz 2015, 23:41
Honda evet 3 unden biraz önde ama o da bayi ve fiyat mentalitesi ile dayatmacı bir marka onun için honda tercih etmiyorum bir daha yine yeni motor alırsam parça fiyati ve diğer herseyi göze alarak ya kawasaki ya suzuki. 😆

Ilk motor için de inazuma almak biraz ağır olacak ama ahmakliktir. Bu kadar pahalı normalin ustu yakan ağır bir makine yeni kullanicinin haddine değildir ybr 125 ya da cbr 125 ile başlamak en idealdir

Cbr 250 ve scooter geçmişi olan birisi olarak, harfiyen katılıyorum söylediklerinize hocam.

afyonlu003
04 Temmuz 2015, 00:09
Merhabalar bugün 20 km kadar inazuma f kullandım gerçekten çok güzel makine özellikle cbr dan sonra padişah koltuğunda oturuyorum zannettim :) bi ara aklımdan geçirmedim değil acaba benim motoru satıp alsammı diye :) uzun yolda acaba nasıl olurki biraz yardımcı olabilir misiniz acaba :) bi tane de fotoğraf atayım benim cıbır ufacık kaldı yanında :)http://i.hizliresim.com/rQlmnz.jpg (http://hizliresim.com/rQlmnz)
Allah kimseye kaza bela göstermesin tekeriniz düz bassın :)

Sokollu
04 Temmuz 2015, 00:20
Merhabalar bugün 20 km kadar inazuma f kullandım gerçekten çok güzel makine özellikle cbr dan sonra padişah koltuğunda oturuyorum zannettim :) bi ara aklımdan geçirmedim değil acaba benim motoru satıp alsammı diye :) uzun yolda acaba nasıl olurki biraz yardımcı olabilir misiniz acaba :) bi tane de fotoğraf atayım benim cıbır ufacık kaldı yanında :)http://i.hizliresim.com/rQlmnz.jpg (http://hizliresim.com/rQlmnz)
Allah kimseye kaza bela göstermesin tekeriniz düz bassın :)

Kardeşim beğendiğine şaşırmadım. Ben de ilk denediğimde "ohaa ulan bu ne" diye gezmiştim.

Biliyorsun cbr250 kullandım 1 sezon. Performansı seni tatmin etmez söyleyeyim. 151'de kesiciye giriyor ve ortalama 4 litre yakıyorsun. Cbr250 kadar ivmelenmiyor.

F serisi daha yüksek ve kalıplı gibi geçen geldi bi tane Hayabusa sandım ben :) Sol taraftan görünce.

aymer19
04 Temmuz 2015, 00:32
İlk motordan kastim birinci demek degildi. Yani diyelimki 125 likle basladiniz ikincisi bu son nokta belki 1200 yani ilk degilsede ikinci ama surucusu yinede acemi. Devirme potansiyeki yuksek insan. Motorun kalitesi super zaten dedimki hayabusa, v strom , gsxr, b king...liste uzar suzuki yani boru degil...ama iyi motor olmak biraz honda gibi olabilmeyi gerektiriyor. Bunu soyledim. Saab kotu arabami degil e tr de kotu...bunun gibi yani. Servisi ilgisi parcasi vs yok.
Yasimdan dolayi kasko olayini ve devam eden alayli mesaji uzulerek kaale almiyorum bu arkadas krali elbisesiyle gormeye devam edebilir.
Motor rahat ve kaliteli. Bu asikar. Ben bunlari zaten kabul ediyorum. Cinde uretiliyor demem ybr ve cbf ye gondermeydi. Yani sonucta 120 yi 9000 devirde goren bir buyuk commuterden bahsediyoruz. Daha olgun isi o kadar. Yani buyuk motor lar bir klasman diger 250 ve alti diger klasmansa inazuma kesinlikle sehir motoru. Siz tur motoru gorebilirsiniz ama bu seferde biri cikar ybr ile turkiyeyi gezdim der. Yani bir commutetdan diger cin hemserileri gibi daha az yakan daha hafif daha ikinci motor (demin acikladim) ucuzlugunda bir motor olmaliynis.14.000 fiyat ok kalite ve rahatlik olarak ama gerisinin hepsinden sinifta kaliyor. Yakıtı 4 yapmak icin 6 vitesi surekli sehir icinde kurcalayip 3000-5000 araliginda kullanmak gerek. Oda motordan biktirir bunu biliyorsunuz.
Bakin buyuk motorum varken birde rks 200 almistim. 13 bg 14 nm. Agirligi 125. Max hiz 125 ama daha dusuk devirde. Cok yakiyor diyordum 3.5 lt yaktigi icin. Simdi az yakiyormus diyorum. 18.000 de sattim. Hic problemi yoktu. Tabiki plastik kalitesi daha kotuydu ama 5500 tl idi.. Yani bir inazuma egsozu kadar.
Marka aleyhtari degilim . sadece dusuncelerimi bildiklerimle harmanlayip biseyler yaziyorum komikbfilan oluyorsamda gulebilirsiniz. Ben zaten surdaki iki uc kisiye degil bu motoru alirken yapacagi search le buraya ulasan vatandaşa ne alacagini bilsin diye yaziyorum. Marka şövenlerine hayretle bakmisimdir hep. İlginç ya.. Adam diyorki mesela suzukiye laf yok...niye ki?...:-)

Ezio41
04 Temmuz 2015, 00:33
Merhabalar bugün 20 km kadar inazuma f kullandım gerçekten çok güzel makine özellikle cbr dan sonra padişah koltuğunda oturuyorum zannettim :) bi ara aklımdan geçirmedim değil acaba benim motoru satıp alsammı diye :) uzun yolda acaba nasıl olurki biraz yardımcı olabilir misiniz acaba :) bi tane de fotoğraf atayım benim cıbır ufacık kaldı yanında :)http://i.hizliresim.com/rQlmnz.jpg (http://hizliresim.com/rQlmnz)
Allah kimseye kaza bela göstermesin tekeriniz düz bassın :)


Cıbır inazumanın yanında pocket bike kalmış . :queen: İnazuma tartışmasız sınıfın mercedesi . Uzun yolda totonuz rahat eder baya . Ama işte ağırlığından dolayı ve düşük gücünden dolayı maksimum speed 153 km civarı . :pr: Stabil anca 130'la falan gidersiniz . :rendeer:

aymer19
04 Temmuz 2015, 00:39
Aymer19 nick...adım hakan

afyonlu003
04 Temmuz 2015, 00:45
Kardeşim beğendiğine şaşırmadım. Ben de ilk denediğimde "ohaa ulan bu ne" diye gezmiştim.

Biliyorsun cbr250 kullandım 1 sezon. Performansı seni tatmin etmez söyleyeyim. 151'de kesiciye giriyor ve ortalama 4 litre yakıyorsun. Cbr250 kadar ivmelenmiyor.

F serisi daha yüksek ve kalıplı gibi geçen geldi bi tane Hayabusa sandım ben :) Sol taraftan görünce.

Abi beğenmemek elde değil gerçekten müthiş bş makine ama yakması biraz sıkıntı keşke yaktığı kadar gideymiş iyi olurmuş.. Ama seneye bunun abilerine bakabilirm :)

aymer19
04 Temmuz 2015, 00:49
Rahat evet...ama bu seferde su soru geliyor akla daha rahat 5 lt yakan (9000-10000 devirde 6. Viteste yaktigi bu, 120-125 e tekabul ediyor) daha dusuk devirde daha hizli giden fiyati 14-15 civari ne olabilir baska..aklima ilk gelen f650 gs turu bir makine...ok sıfırı degil..kabul...

afyonlu003
04 Temmuz 2015, 00:51
Cıbır inazumanın yanında pocket bike kalmış . :queen: İnazuma tartışmasız sınıfın mercedesi . Uzun yolda totonuz rahat eder baya . Ama işte ağırlığından dolayı ve düşük gücünden dolayı maksimum speed 153 km civarı . :pr: Stabil anca 130'la falan gidersiniz . :rendeer:

Ufacık tefecik bişey kaldı motorum resmen :) dediğiniz gibi çok rahat motor ama kilosu sıkıntı motor kurusu sanırım 180 falan var ee bide arka yan çantalar eklendimi vay motorun haline :) ama gerçekten sevdim motoru orası ayrı bişey :)

aymer19
04 Temmuz 2015, 01:24
Gidonda titreme olan varmi? Ben ellerimi biraksam fermuar icin vs direk wobbling e giriyor. Birine sordum fabrikasyon hepsinde var dedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------

http://www.yakittuketimi.net/suzuki-gs-500/
Suzuki aslinda dengeyi coktan bulmus ama hernedense unutmus...ustelik gs 500 de enjeksiyon da yok. Ona rağmen 173 kilo agirligiyla ort. 4.5 lt yakip 177 ye cikabiliyor. İnazuma fab verisi max hiz 135. Eger yakit ayniysa 250 olmus 500 olmus kime ne ikiside paralel cift silindir. Bu ilerlemek degil bence. Ayni sekilde kawa er-5 vardi. O gs 500 den daha guclu. Yakit yine 4-5 arasi.

Baris Yzc
04 Temmuz 2015, 13:46
Isminizi belirtmissiniz artık isminizle hitap etmek istiyorum. Benim de adım barış yaşım sizden genç elbette hatalarim vardir, olacaktır , ben alaycı bir üslup kullanmak istememistim, öyle anlaşıldım ise özür dilerim. Elbette bir yerde sorun varsa kral çıplak dememiz gerekir aksi halde kendimizi kandiririz.

Hakan abi motorun ilk sahibiyim. 2014 model beyaz. Hava filtresi özel , buji ler çift tırnaklı motorun üzerinde küçük on cam hariç herhangi bir çanta vs yok. Ben 100 kg yim mutlaka mont kask eldiven takılırim + sırt çantası. Soğuk motor da rolanti de bozuk para sesi geliyor 10k bakımında servise soracagim. Onun haricinde gidon titreme eğer lastik degismisse yapabilir. Ben dikkat etmedim ama dediginiz gibi deneyip sonucu burada paylaşırım.

Yaşım genç ama 40.000 km tecrübem var. (Malum antalya da sezon hiç bitmiyor 12 ay biniyoruz.) Yukarıdaki arkadaşta demiş cbr dan sonra gecsem mi diye , bazı şeyleri iyi sorgulamamiz için motorun üretim amacına bakmamız lazım. Öyle motor olsun ki dedim cbr dan sonra rahat konforlu olsun sabit 150 ilr gidebileyim dedim, basınca kacsin 5 litre bandını geçmesin araştırdım araştırdım kawasaki ern serisine gözüm kaydı abs li alsak 8.000€ yapıyordu o günün kur şartları ile yaklaşık 21.000 tl o paraya çıkınca secenek çoktu.
Sonra tesadüfen bir arkadaşım da gördüğüm inazumaya gözüm kaydı , uzun yolda yormayacak ,her gün şehir içi sürsem beni uzmeyecek, hersey den önce beni bel fıtığı yapan cbr dan sonra belimi tedavi edecek bir makine lazimdi. Arkadaşımla konuştum o da ninja dan geçmişti yakıt hariç herseyden çok memnundu , ilk başlarda bana da çok geldi kabul ama söyle düşündum sizde böyle düşünün aynı kapiya çıkıyor ;
Aynı konforu almak için min 500 cc lazım - titreşim, konfor ve kalip açısından konuşuyorum. 500 cc ilk alım maliyeti vergi bakim vs vs vs bir sürü parametre var yani uzun zamanda aslında inazuma vaad ettikleri ile ucuza geliyor. Zaten +500 cc de alsak bunun kadar yakacak, İşte onun için gidip 11.250 tl ye 0 km inazuma aldım. Memnun muyum çok tek eksi yani -yakıt dışında - uygun lastik problemi ve abs opsiyonu olmaması.

Bir de hakan abi demişsin ki 6 viteste kullan ben min. 8 bin de vites değiştiririm daha çok keyif alıyorum öyle yaktiğım max değer 5 litre o da uzun yolda +140 üstü gidersem.

Yazdiklarimi marka olarak dusunmeyelim kawa haric her markaya sahip oldum , inazuma ya da suzuki özelinde düşünmeyelim bu fiyata konfor> performans makinesi varsa hemen satıp onu alalım ne yazık ki yok. Sym wolf te kullandım tek silindir kiprasiyor az yakıyor ama konforsuz ve suzuki kadar pahalıya sstiliyor ikinci el bizden cok daha kotu durumda. Pulsar zaten bir cok noktada geride fiysti da ona gore zaten, değil mi ?Hayir racing ler ayrı klasman zaten yani rakip olmadığı için inazumaya yani ben nacizane böyle aldım ve biniyorum.

Bir de sizin motorla ilgili sorun okudum bir kaç defa. Acaba sorunlu bir makine mi ?Sonuçta hepsi kul yapısı hatasi olabilir, bir de daha önceki gecmisi kazaları sorunları olabilir mi ?

Servisle ilgili antalya servisi ali zorlu aynı zaman da ducati ve ktm de var. 5000 bakımı 140 lira yağ motul. Ben memnunum bölge de olanlar gidip orada yaptirsinlar.

Bu arada forum abilerim, kardeşlerim kimseye saygı da kusur etmemeye çalışıyorum yanlış yaptıysam affola.

Hava sıcak diye ekipmanız çıkma , asfalt havadan daha sıcak.

Sokollu
05 Temmuz 2015, 01:26
Beyler bir iki fotoğraf atayım, sizlerden de bekliyorum ;

Çılgın Inazuma Honda ve Yamaha'ya tek başına atar gider yapıyor ; :)

http://i.hizliresim.com/a5OAr7.jpg (http://hizliresim.com/a5OAr7)


Sonra r25 ile arayı düzeltip, biraz sıcakta turladık , sahibi forumun saygıdeğer üyelerinden Yousuffer ,

http://i.hizliresim.com/zAPDN9.jpg (http://hizliresim.com/zAPDN9)

Herkese kazasız belasız sürüşler.

aymer19
05 Temmuz 2015, 09:23
Barış arkadaşım sorun yok. Muhtemelen ben biraz alınganlık yaptım.
Rahatlık konusuna gelince; rahat evet ama birazda eski mercedes ya da klasik amerikan rahatlığı bu, ağır olmasından kaynaklanan. Sürüş açıları ve yola yayılması yamaha xjr 1300 vardı, naked, onu andırıyor. O motor 240 kiloydu 1300 olmasına rağmen, sadece 55 kg daha fazlaydı yani. Motorun ağır olmasının sebebi birazda bundan olabilir, yola yayılsın diye zira şu hesap tutmuyor hafif ve güzel yaylanan. Çünkü 120 kg bir motora 200 kg yüklemek ve onu bozuk yolda ve yüksek hızda stabil tutabilmek ağır bir motora göre çok daha zor. İnsanlar dikey canlılar ve ağırlık merkezini yukarı kaydırıyorlar. Lafın özü ağırlık belliki beceriksizlik değil bir politika sonucu ve başarmışlarda, kullanımı kesinlikle güçsüz bir büyük cc motor gibi.
Yakıt tüketimi biraz farklı bir durum, yani ağır o yüzden çok yakıyor diyemiyoruz. Saymaya gerek yok aynı ağırlıkta ( hatta cc den bağımsız ) hemen hiçbir motor "aynı hızlarda giderken" bu kadar çok yakmıyor. Yeni sattığım şehir içi motorum rks 200 bile 120 ile tapa gaz gitsem 3.8 lt yakıyordu aslında bu onun maksimum yakabilme kapasitesiydi yani karbüratörün "cfm" değeri. Dakikada geçirebileceği maksimum yakıt. Bu iki kişide olsa değişemiyordu peki ne değişiyordu max hıza çıkma süresi ve ara ivmelenmeler. Yakıt 3.5 olacağına 3.8 olabiliyordu mesela. Duyuyorsunuzdur cbf 150 ile tura çıkıyorlar artçıyla gittiklerinde yakıt tüketimi çok çok fazla artmıyor. Suzuki ya ecu yazılımında ya da sisteminde ya da motor mimarisinde biraz aceleci davranmış gibi. Oysa bakin sym gts 250i evo var oda suzuki teknolojisi ama öyle ya da böyle alet maximum her ne koşulda olursa olsun 3.5-4 arası yakiyor 190 kg. 135-140 yapıyor. 22 bg 23 nm sanırım. Suzuki inazumada şekil ve comfor yapmış ok ama yakıtı hiç önemsememiş gibi.
Bu arada cbr ve r25 ninja onlarla karşılaştırmak pek doğru değil sizlerinde ifade ettiğiniz gibi zira motor büyük ve 2 kişilik. Aslında motorun karşılaştırılabileceği bir segment te yok. Biraz commuter biraz naked biraz touring ortaya bu çıkmış. Bence en yakın rakipleri yinede commuterler cc, oturuş pozisyonu ve kullanım amacı olarak. Ama o tarafta hiç rekabet edemez yakıtı hantallığı fiyatı ve trim parçaların özellikle anormal ötesi pahalı olması sebebiyle. Zaten ilanlara bakınca 110-120 inazuma var ve cidden talep düşük motorlar satılmadan öylece duruyor, tabi sezonun da etkisi var ama bir pcx mesela...abi peynir ekmek gibi satılan bir motor..honda çok şerefsiz afedersiniz, bu kadar iyi motorlar yapmasına izin verilmemeli. :-). Çıta honda yüzünden bu seviyede. Kullanıcı dostu..ne çok fazla ne çok az...herzaman çok sağlam.. Abi iyide araba değilki bu. Ben şahsen honda almam herşeye rağmen. Markaya bu yaklaşımından dolayı antipatim var.