PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115

mehmetenis
14 Haziran 2015, 20:26
Arkadaslar 2. Bakima yaklasti motorum, bugun motoru isitip dinlendirdikten sonra tam dik pozisyona getirip yag seviyesine baktim H ve L cizgilerinin tam ortasinda seviye.. sanirim yag eksiltmis son 2000km dir surekli sehir disi ve oldukca devirli kullaniyorum sanirim bu yuzden eksiltti varmi boyle bir durumla karsilasan yani uzun km ler yuksek devirli kullanim sonucu yag eksilttigini fark eden

Bir kere tespitiniz yanlış yağ motor soğukken bakılır, çünkü motoru ısıttığınızda haznede ki yağ motor parçalarının içerisinde olacaktır o yüzden siz eksik gördünüz,
Normalde sizin motorlarınız yağ yakmaz.
Motor soğukken bakmanızı öneririm

Mirkuza
14 Haziran 2015, 22:06
Ya arkadaş yağ seviyesine nasıl bakılcağını bilmeden bakıyon bide inazuma yağ yakıyo diyosun Daha forumda yağ yakıyor diyen görmedim duymadım ben , ama elbet yağ seviyesi kontrol edilmeli . Size bi soru inazuma eğer yağ seviyesi düşük olursa kendini korumaya alırmı, yanı marşa basmayı engeller mi ?

arslan26
14 Haziran 2015, 22:45
Ya arkadaş yağ seviyesine nasıl bakılcağını bilmeden bakıyon bide inazuma yağ yakıyo diyosun Daha forumda yağ yakıyor diyen görmedim duymadım ben , ama elbet yağ seviyesi kontrol edilmeli . Size bi soru inazuma eğer yağ seviyesi düşük olursa kendini korumaya alırmı, yanı marşa basmayı engeller mi ?

Motor soguk dinlenik halde ikende eksik gosteriyor ayrica ilk zamanlarda yag seviyesi normaldi, en son olcumu motor soguk iken yaptim eksikti daha sonra motoru calistirip isittim ve 15 dk civari dinlendirip tekrar olcum yaptim sonuc ayni, peki olcum yapmasini cok iyi bilen arkadasim nerde yanlis yapmisim bi zahmet atarlanmadan yazarsan yardimci olmus olursun

mete_han
15 Haziran 2015, 00:02
sizlere bir sorum olacak...ınazumamı sattığım arkadaşım bana dedi ki Karadeniz gezisinde Varaderoya yetişmek için tapagaz bastım...tüketim 7 litreye yaklaştı dedi..uzun süreli gaz açma da bu 7 litre abartımıdır yanlış hespamıdır ya da doğrumudur...ben rodaj da (370.km de) sattığım için bunu deneme şansım olmadı...

mehmetenis
15 Haziran 2015, 00:38
Motor soguk dinlenik halde ikende eksik gosteriyor ayrica ilk zamanlarda yag seviyesi normaldi, en son olcumu motor soguk iken yaptim eksikti daha sonra motoru calistirip isittim ve 15 dk civari dinlendirip tekrar olcum yaptim sonuc ayni, peki olcum yapmasini cok iyi bilen arkadasim nerde yanlis yapmisim bi zahmet atarlanmadan yazarsan yardimci olmus olursun

O zaman şöyle yapın motora 1 çay bardağı yada alırı kadar daha yağ ilave ediniz,yada komple yağı boşaltın kitapçığında yazdığı kadar yağı filtre değişimi ile birlikte ilave edin.sonrasında kontrol ediniz,ki sizin motorunuz garantide belki sizin motorunuza özgü bir sorun olabilir,tekrar aynı sorun nüksederse servise başvurursunuz.

sozerten
15 Haziran 2015, 02:35
sizlere bir sorum olacak...ınazumamı sattığım arkadaşım bana dedi ki Karadeniz gezisinde Varaderoya yetişmek için tapagaz bastım...tüketim 7 litreye yaklaştı dedi..uzun süreli gaz açma da bu 7 litre abartımıdır yanlış hespamıdır ya da doğrumudur...ben rodaj da (370.km de) sattığım için bunu deneme şansım olmadı...

Yok 17 litre. Abi tamam biraz fazla yakıyoruz da o kadar değil ya :D Bu hafta içi Eskişehir/Aydın yapıcam yaklaşık 400 km, iki kişi ve motor alabildiğince yüklü olacak. Biraz da basarız muhtemelen. Burdan yazarım tekrar ölçümden sonra :)

arslan26
15 Haziran 2015, 06:44
O zaman şöyle yapın motora 1 çay bardağı yada alırı kadar daha yağ ilave ediniz,yada komple yağı boşaltın kitapçığında yazdığı kadar yağı filtre değişimi ile birlikte ilave edin.sonrasında kontrol ediniz,ki sizin motorunuz garantide belki sizin motorunuza özgü bir sorun olabilir,tekrar aynı sorun nüksederse servise başvurursunuz.

Vakit ayirip cevapladiginiz icin tesekkur ederim, yag eksiltme durumunu yuksek devirli kullanmaya bagliyorum bakalim yag degisiminden sonra ne olacak

Tahminimce eksilen yagda 0.2ml civaridir, yag temin edip ekledikten sonra onuda paylasirim

mehmetenis
15 Haziran 2015, 12:14
Vakit ayirip cevapladiginiz icin tesekkur ederim, yag eksiltme durumunu yuksek devirli kullanmaya bagliyorum bakalim yag degisiminden sonra ne olacak

Tahminimce eksilen yagda 0.2ml civaridir, yag temin edip ekledikten sonra onuda paylasirim

İnşallah tek seferlik bir eksiltmedir gerisi gelmez.
Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin

exterminate
15 Haziran 2015, 14:46
Selam arkadaşlar Bugün harbiyede mavi inazuma f modelini gördüm direk aşık oldum. Karşısndaki kafeye oturdum 1 saat çay içip motoru izledim. Her bir çizgisine varana kadar bu kadar mı güzel motor yaparlar dedim. Mt 07 Satıp f modelini alacağım. Tam bir gezi motoru. ortalama ne yakıyor bu canavar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------


Selam arkadaşlar Bugün harbiyede mavi inazuma f modelini gördüm direk aşık oldum. Karşısndaki kafeye oturdum 1 saat çay içip motoru izledim. Her bir çizgisine varana kadar bu kadar mı güzel motor yaparlar dedim. Mt 07 Satıp f modelini alacağım. Tam bir gezi motoru. ortalama ne yakıyor bu canavar.

Şunu demeden geçemiyeceğim. Tek olumsuz tarafı fiyatı 15 Bin lira bari abs olsaymış bu kadar ağır makinaya neden koymazlar anlamış değilim.

reverse
15 Haziran 2015, 16:32
Herkes yine bol keseden atmis yag soyle olculur boyle olculur filan.:mrgreen:

Buyrun bakin bakalim nasil olculurmus:

http://i.hizliresim.com/VV7MOV.jpg (http://hizliresim.com/VV7MOV)

arslan26
15 Haziran 2015, 17:03
Herkes yine bol keseden atmis yag soyle olculur boyle olculur filan.:mrgreen:

Buyrun bakin bakalim nasil olculurmus:

http://i.hizliresim.com/VV7MOV.jpg (http://hizliresim.com/VV7MOV)

Ellerine saglik arkadaş, @mirkuza arkadasimiz bana yag ölcmesini bilmiyorsun demis ama yaptigim yontem dogru sayilir 3 dk degilde 15 dk beklettik

bortchu
15 Haziran 2015, 20:46
Ankarada olan arkadaşlar için yazıyorum.
Siteden bakınca da anlaşılacağı üzere yetkili servis şu an sadece Endo.
Ben Ulusandan aldım motoru. ilk bakıma 300 lira verenlerdenim ulusanda.
5 bin bakımına Endoya gittim. 240 da oraya verdim.
Suzuki servislerinin yıkamaya dahi para almasının ötesinde bence Ankara özelinde de bir sıkıntı var.
İki servisi de beğenmedim. yaklaşım olarak. Endo ikisinin arasında ehveni şer konumunda benim için.

ben de 1000 km bakımında ulusan'dan 290 tl'lik kazık yiyenlerdenim. ayrıca "elektronik ortamda işleniyor" diyerek bakım kitapçığına da işlemediler. suzuki motor'a durumu bildirdim geri dönen olmadı. servislerdeki bakım fiyatlarının tutarsızlığıyla ilgili olarak bir kampanya başlatsak mı? herkese slm

onurordek
15 Haziran 2015, 21:25
ben de 1000 km bakımında ulusan'dan 290 tl'lik kazık yiyenlerdenim. ayrıca "elektronik ortamda işleniyor" diyerek bakım kitapçığına da işlemediler. suzuki motor'a durumu bildirdim geri dönen olmadı. servislerdeki bakım fiyatlarının tutarsızlığıyla ilgili olarak bir kampanya başlatsak mı? herkese slm

Ben de durumu özetler bi e posta atmıştım Suzuki Türkiyeye,dönüş olmadı. sabit bi fiyat listesi olmadığı için her servis kafasına göre fiyat veriyor.
Ulusan da kaçırmıyor fırsatı. Ben zorla almıştım bakımda neler yapıldığına dair bi çizelge mesela.

Titresim ve ilginç bi sesten şikayetim devam ediyor. İki serviste ilgilenmiyor. Hep yuvarlak cevaplar veriyorlar. Yargı yoluna gideceğim muhtemelen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

Bir de arkadaşlar. motosikletin 5 bin bakımı yapıldı, 6 300 km de felan 'Maintenance' uyarısı çıktı. Buna nasıl bir anlam yüklemeliyim _?

Mirkuza
15 Haziran 2015, 23:12
onurordek kardeş o Maintenance servis uyarısı ve serviste ayarlanıyor, yani ekrandan ayarlıyor 5.000 Km de yansın şu km de yansın gibi titreşim ve ilginç bir ses demişsin biraz daha detaylı yazarmısın ? ne gibi ses ne gibi titreşim

antilop_skul
16 Haziran 2015, 10:36
Slam akadaslqr tva apache mi sattim dun e yeni motor alma vaktide geldi inazuma alinirmi acikcasi butun forumu okuyacak kadar musait degilim is guc . 7 8/binlik bse bakiyordum.ama kredi cekip ikinci el bi unazuma alabilirim yakiti son hizi gizlanmasi sehir ici sehirdisi kullanimi yedek parca ve bakim fiyatlari hakkinda bilgi verebilirseniz cok sevinirim

yusufbaris
16 Haziran 2015, 11:08
Slam akadaslqr tva apache mi sattim dun e yeni motor alma vaktide geldi inazuma alinirmi acikcasi butun forumu okuyacak kadar musait degilim is guc . 7 8/binlik bse bakiyordum.ama kredi cekip ikinci el bi unazuma alabilirim yakiti son hizi gizlanmasi sehir ici sehirdisi kullanimi yedek parca ve bakim fiyatlari hakkinda bilgi verebilirseniz cok sevinirim

7-8 bine pulsar düşünüyosun herhalde.
Eğer kendini çok zorlamayacaksa inazuma al derim.Son hız 155 diyolar ama ben 150 görebildim.
Yakıtı km'de 20 kuruş yakıyo benim motorum.
Ara gazlamaları ve yokuş performansı çok iyi seviyede.
Uzun yolda beni yormadı hiç.Her seferinde artçılı yol yaptım .Artçı rahatlığı da gayet iyi.(Rüzgarı hariç tutuyorum ama iyi bir cam takmadığım için rüzgar yoruyo insanı.Ama suç bende motorda değil.)
Herşeyiyle çok keyifli bir motor.
Yedek parça sorunu pek yok ama birazcıkda olsa pahalı sayılabilir parçaları.
1000 bakımı 180
5000 bakımı 95
10000 bakımı 330
Bir kere aynasını kırdım 80 lira.Ayrıca ön ve arka fren balatalarını da değiştim.Ön balata 80 .Arka balata 115 lira.

Çok aşırı bir pahalı değil.Tabiki de bi apache değil parça ucuzluk konusunda.

Bence tek handikapı arka freni.Belki de lastiğimden dolayıdır bilemiyorum.Ama doğru ön arka fren kombinasyonuyla onu da aşabiliyosun.Yine de arka frenine çok güvenemiyorum nedense.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------


onurordek kardeş o Maintenance servis uyarısı ve serviste ayarlanıyor, yani ekrandan ayarlıyor 5.000 Km de yansın şu km de yansın gibi titreşim ve ilginç bir ses demişsin biraz daha detaylı yazarmısın ? ne gibi ses ne gibi titreşim

Maintance uyarısını resimdeki gibi ayarlayabilisiniz.

http://i.hizliresim.com/GYJOBN.png (http://hizliresim.com/GYJOBN)

bortchu
17 Haziran 2015, 03:40
Ben de durumu özetler bi e posta atmıştım Suzuki Türkiyeye,dönüş olmadı. sabit bi fiyat listesi olmadığı için her servis kafasına göre fiyat veriyor.
Ulusan da kaçırmıyor fırsatı. Ben zorla almıştım bakımda neler yapıldığına dair bi çizelge mesela.

Titresim ve ilginç bi sesten şikayetim devam ediyor. İki serviste ilgilenmiyor. Hep yuvarlak cevaplar veriyorlar. Yargı yoluna gideceğim muhtemelen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

Bir de arkadaşlar. motosikletin 5 bin bakımı yapıldı, 6 300 km de felan 'Maintenance' uyarısı çıktı. Buna nasıl bir anlam yüklemeliyim _?

"maintenance" bakım demektir. slm

onurordek
17 Haziran 2015, 05:29
"maintenance" bakım demektir. slm

tamam bakım demek de 5 bin de değil de bakım felan yapıldıktan sonra 6 300 de uyarı çıktı.
Ben bu durumu sormak istedim.
tamamen bakımı hatırlatan bir şey ise 5 bin bakımını 6 300 de hatırlatması normal mi?

Titreşim ve gelen ses konusunda ayrıca yazacağım inşallah.

arslan26
17 Haziran 2015, 06:42
tamam bakım demek de 5 bin de değil de bakım felan yapıldıktan sonra 6 300 de uyarı çıktı.
Ben bu durumu sormak istedim.
tamamen bakımı hatırlatan bir şey ise 5 bin bakımını 6 300 de hatırlatması normal mi?

Titreşim ve gelen ses konusunda ayrıca yazacağım inşallah.

Sanirim ilk bakim 1300 km de yapildi. Servis, bakim araligi olarak 5000km sonrasi olarak ayarladiysa 6300 de yanmis olabilir diye varsayim yapiyorum :) yoksa bakim araligindaki maintenance yazisi 5000 veya 5500 gibi 500 ün katlarindami uyari veriyor onu da bilmiyorum

Sokollu
17 Haziran 2015, 23:31
Arkadaşlar özellikle siz Inazuma kullanıcılarının dikkat etmesi gereken bir durum ;

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/148321-arka-rulman-bilyalarimin-hali-agir-sadakasi-verilmislik-icerir.html#post3648535

isak
18 Haziran 2015, 04:37
slm inizuma kullanıcıları bu motoru bu kadar abartmayın derim neden derseniz yaktığı yakıtın hakkını vermiyor 150 cc motordan bile çok devir çeviriyor ve yakıyor ama gitmiyor hani fiyatı uygun olsa neyse o fiyata o yakıta fazer 600 alırım inizumanın yaptığı hızlarda fazerle inizuma aynı yakar

reverse
18 Haziran 2015, 07:24
Inazumayi 150cc motorla kiyaslamak bir gelenek sanirim. Nasil daha cok devir ceviriyor ama gitmiyor?
Hic kullandiniz mi? 24 beygir 22nm tork var bu 150cc bir motorda ne alemde hic baktiniz mi?
Fotografina bakan cbf150 ile kiyasliyor kalibini filan. Bence bir yakindan gorun oturun kullanin. Bende inazuma f var kalip neredeyse nc750x ile kafa kafaya.
Suratlenme vs de oyle 125_150cc ule kiyaslanacak gibi degil. Ha, diger 250liklerle mukayese ederseniz anlarim ama boylesi cok komik oluyor.

Sokollu
18 Haziran 2015, 09:24
Normalde böyle basmakalıp, hiçbir dayanağı ve derinliği olmayan fikirlere cevap vermem de ağır işsiz zamanıma denk geldin yazacağım, ve ileride kopyalayıp yapıştıracağım bir taslak olsun diye size cevap vermeye çalışacağım. Şimdi ;



slm inizuma kullanıcıları

A.selam ama inizuma değil Inazuma.


bu motoru bu kadar abartmayın derim

217 sayfalık kullanıcı sayfasına girip böyle bir cümle kurmanız çok yersiz. Motosikletin neyini kim abartmış ? Inazuma vadetmediği şeyleri sunmayan tek motosiklettir. Kesicisi var 250 cc motosiklet ile 200 gördüm diyen mi oldu ? Diğer motosiklet modellerine girin böyle tartışmalara daha çok rastlarsınız.


neden derseniz yaktığı yakıtın hakkını vermiyor

Neden diye sormazdım ama bunu yeni keşfetmiş gibi konuşmayın.


150 cc motordan bile çok devir çeviriyor ve yakıyor ama gitmiyor hani fiyatı uygun olsa neyse o fiyata o yakıta fazer 600 alırım

1-) Motosiklet alırken sadece yakıtına ve gidişine bakıyorsanız Inazuma'yı almayın.
2-) Şu kadar daha koyar şunu alırım mantığı sizi hiçbir yere götürmez. Evet sıfır Inazuma , Ninja 300 , Ktm duke 390 fiyatına MT 07 veya ikinci el 600cc alınabilir. Bu konuda bir yasa yok, kullanıcı ihtiyacına ve deneyimine göre motosiklet seçmekte özgürdür.


inizumanın yaptığı hızlarda fazerle inizuma aynı yakar

3 kez aynı hatayı yaptığınıza göre yazım yanlışı yapılmamış, Inızuma değil Inazuma. Yüksek hacimli motosiklet daha düşük devirde daha iyi performans veriyor diye alınmaz. Bakın size açık açık yazayım ,

Inazuma 250cc sınıfında yakan bir motosiklettir, evet. Cbr, Sym Wolf ve 250cc scooterlar'a kıyasla.
Inazuma 250cc sınıfında yavaş bir motosiklettir, evet. r25 artçı ile sürsün yakalayamazsınız. Cbr 250 gibi 170 üzerine çıkamazsınız.
Inazuma 250cc sınıfında ağır bir motosiklettir,evet. ktm duke 390 140 küsür kilo iken Inazuma 190 küsür kilodur.
Inazuma 250cc sınıfında tipsiz bir motosiklettir,evet. Motosiklet estetik anlayışı " kalıplı olsun,agresif olsun,gösterişli olsun" olan bir memlekette çok da beğeneni olmaz. Kafe önünde iş yapmaz.

Sadece bunlar mesele ise tekrar ediyorum almayın. Tüketici mal alırken kendi ihtiyacını ve bütçesini belirlerken kullanım amacı ve kriterlerini de belirlemelidir. Yakıt ve performans olarak Sym Wolf daha önde, alabilirsiniz. Ama Inazuma benim ilk 250cc motosikletim olmadığından bana sunduğu başka nitelikleri ile aldım. Siz sıfır parasına r25 de alabilirsiniz, ikinci el parasına Pulsar da alabilirsiniz. Çok da memnun da kalırsınız. Ama bu sizin doğru karar verip, benim yanlış seçim yaptığım anlamına gelmez.

150cc gibi gidiyor 500cc gibi yakıyor önermesi dayanak olursa, alınacak motosiklet kalmaz. Bu motosikleti alan insanlar tabi ki teknik özellikleri,yakıt sarfiyatı, fiyatını ve performansını bilerek alıyor. Bilmediğimiz bir şeyi söyler gibi yorum yazmak , bu paraya şunu alırım gibi önermeler yerine ötv,kdv ve benzin fiyatları gibi herkesin ortak derdi olan şeylerden konuşalım, ne dersin ?

:cat:

evural
18 Haziran 2015, 13:44
2 senedir inazuma kullanıyorum. Yaz sonu satıp 600-700 cc'ye geçme fikirleri varken şu anda çok da gerekli olmadığını düşünüyorum. Her konuda tüm ihtiyaçlarıma cevap veriyor. Neden daha yüksek cc alıp daha çok vergi, daha çok benzin harcaması yapayım. Yalnız F modeli daha bir hoşuma gidiyor. Motorumu satıp F modelini alabilirim. Yan çantalarla bagaj ihtiyacımı da karşılamış olurum.

Motor, ağırlığı, hızı, fazla yakması, tipi gibi nedenlerle bazen eleştiri alıyor. Ama önemli olan motordan ne beklediğiniz. Hız meraklısı, 18-25 yaş aralığında bir genç için cezbedici olmayabilir ama benim gibi 35 yaşında biri için gayet tatminkar. Birincisi her parçası son derece kaliteli, ikincisi bir miktar ağır olması nedeniyle uzun yolda, virajda, sollamada vs daha bir güven veriyor ve büyük hacimli motora alıştırıyor, üçüncüsü ağır olmasına rağmen gazı açtın mı gidiyor (aea incelemesinden bakınız), zaten 110 km gibi hızları geçmediğimden son hızı benim için gayet tatminkar, sonuçta bu bir ss değil, konfor açısından 10 numara (bel ve boyun fıtığıma rağmen hiç ağrı yapmıyor), yakmasına gelince hiç de öyle fazla yaktığı yok. Bundan önce sym wolf kullandım. Wolf 3 litre yakıyodu, bununla 3.5'u geçmedim. Tipe birşey diyemem, göreceli bir kavram ama 250 cc'de çok da alternatif yok. Bence düzgün kısa bir öncam ile gayet hoş duruyor. Kalıplı olması avantaj. MT-07 700 cc olmasına rağmen 125 cc gibi dururken benim 250 cc'yi herkes 650 cc sanıyor. Netice itibariyle herşey beklentilere bağlı, kimse bu motoru zorla satmıyor, alan kişilerden de pişman olan duymadım.

bortchu
18 Haziran 2015, 18:07
2 senedir inazuma kullanıyorum. Yaz sonu satıp 600-700 cc'ye geçme fikirleri varken şu anda çok da gerekli olmadığını düşünüyorum. Her konuda tüm ihtiyaçlarıma cevap veriyor. Neden daha yüksek cc alıp daha çok vergi, daha çok benzin harcaması yapayım. Yalnız F modeli daha bir hoşuma gidiyor. Motorumu satıp F modelini alabilirim. Yan çantalarla bagaj ihtiyacımı da karşılamış olurum.

Motor, ağırlığı, hızı, fazla yakması, tipi gibi nedenlerle bazen eleştiri alıyor. Ama önemli olan motordan ne beklediğiniz. Hız meraklısı, 18-25 yaş aralığında bir genç için cezbedici olmayabilir ama benim gibi 35 yaşında biri için gayet tatminkar. Birincisi her parçası son derece kaliteli, ikincisi bir miktar ağır olması nedeniyle uzun yolda, virajda, sollamada vs daha bir güven veriyor ve büyük hacimli motora alıştırıyor, üçüncüsü ağır olmasına rağmen gazı açtın mı gidiyor (aea incelemesinden bakınız), zaten 110 km gibi hızları geçmediğimden son hızı benim için gayet tatminkar, sonuçta bu bir ss değil, konfor açısından 10 numara (bel ve boyun fıtığıma rağmen hiç ağrı yapmıyor), yakmasına gelince hiç de öyle fazla yaktığı yok. Bundan önce sym wolf kullandım. Wolf 3 litre yakıyodu, bununla 3.5'u geçmedim. Tipe birşey diyemem, göreceli bir kavram ama 250 cc'de çok da alternatif yok. Bence düzgün kısa bir öncam ile gayet hoş duruyor. Kalıplı olması avantaj. MT-07 700 cc olmasına rağmen 125 cc gibi dururken benim 250 cc'yi herkes 650 cc sanıyor. Netice itibariyle herşey beklentilere bağlı, kimse bu motoru zorla satmıyor, alan kişilerden de pişman olan duymadım.
yazdıklarınızın tamamına katılıyorum. slm

dyavol-77
18 Haziran 2015, 18:30
Inazumayi 150cc motorla kiyaslamak bir gelenek sanirim. Nasil daha cok devir ceviriyor ama gitmiyor?
Hic kullandiniz mi? 24 beygir 22nm tork var bu 150cc bir motorda ne alemde hic baktiniz mi?
Fotografina bakan cbf150 ile kiyasliyor kalibini filan. Bence bir yakindan gorun oturun kullanin. Bende inazuma f var kalip neredeyse nc750x ile kafa kafaya.
Suratlenme vs de oyle 125_150cc ule kiyaslanacak gibi degil. Ha, diger 250liklerle mukayese ederseniz anlarim ama boylesi cok komik oluyor.

nc750x ile kafa kafaya. Süratlenme vs de öyle....Yapma yaw-komik oluyorsun...:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------


Normalde böyle basmakalıp, hiçbir dayanağı ve derinliği olmayan fikirlere cevap vermem de ağır işsiz zamanıma denk geldin yazacağım, ve ileride kopyalayıp yapıştıracağım bir taslak olsun diye size cevap vermeye çalışacağım. Şimdi ;




A.selam ama inizuma değil Inazuma.



217 sayfalık kullanıcı sayfasına girip böyle bir cümle kurmanız çok yersiz. Motosikletin neyini kim abartmış ? Inazuma vadetmediği şeyleri sunmayan tek motosiklettir. Kesicisi var 250 cc motosiklet ile 200 gördüm diyen mi oldu ? Diğer motosiklet modellerine girin böyle tartışmalara daha çok rastlarsınız.



Neden diye sormazdım ama bunu yeni keşfetmiş gibi konuşmayın.



1-) Motosiklet alırken sadece yakıtına ve gidişine bakıyorsanız Inazuma'yı almayın.
2-) Şu kadar daha koyar şunu alırım mantığı sizi hiçbir yere götürmez. Evet sıfır Inazuma , Ninja 300 , Ktm duke 390 fiyatına MT 07 veya ikinci el 600cc alınabilir. Bu konuda bir yasa yok, kullanıcı ihtiyacına ve deneyimine göre motosiklet seçmekte özgürdür.



3 kez aynı hatayı yaptığınıza göre yazım yanlışı yapılmamış, Inızuma değil Inazuma. Yüksek hacimli motosiklet daha düşük devirde daha iyi performans veriyor diye alınmaz. Bakın size açık açık yazayım ,

Inazuma 250cc sınıfında yakan bir motosiklettir, evet. Cbr, Sym Wolf ve 250cc scooterlar'a kıyasla.
Inazuma 250cc sınıfında yavaş bir motosiklettir, evet. r25 artçı ile sürsün yakalayamazsınız. Cbr 250 gibi 170 üzerine çıkamazsınız.
Inazuma 250cc sınıfında ağır bir motosiklettir,evet. ktm duke 390 140 küsür kilo iken Inazuma 190 küsür kilodur.
Inazuma 250cc sınıfında tipsiz bir motosiklettir,evet. Motosiklet estetik anlayışı " kalıplı olsun,agresif olsun,gösterişli olsun" olan bir memlekette çok da beğeneni olmaz. Kafe önünde iş yapmaz.

Sadece bunlar mesele ise tekrar ediyorum almayın. Tüketici mal alırken kendi ihtiyacını ve bütçesini belirlerken kullanım amacı ve kriterlerini de belirlemelidir. Yakıt ve performans olarak Sym Wolf daha önde, alabilirsiniz. Ama Inazuma benim ilk 250cc motosikletim olmadığından bana sunduğu başka nitelikleri ile aldım. Siz sıfır parasına r25 de alabilirsiniz, ikinci el parasına Pulsar da alabilirsiniz. Çok da memnun da kalırsınız. Ama bu sizin doğru karar verip, benim yanlış seçim yaptığım anlamına gelmez.

150cc gibi gidiyor 500cc gibi yakıyor önermesi dayanak olursa, alınacak motosiklet kalmaz. Bu motosikleti alan insanlar tabi ki teknik özellikleri,yakıt sarfiyatı, fiyatını ve performansını bilerek alıyor. Bilmediğimiz bir şeyi söyler gibi yorum yazmak , bu paraya şunu alırım gibi önermeler yerine ötv,kdv ve benzin fiyatları gibi herkesin ortak derdi olan şeylerden konuşalım, ne dersin ?

:cat:

Bir paragraf eksik kalmış.....Y.parça fiyatları 30bin tl ve üstü hoby bike'larka yarışır seviyede...:mrgreen:

sozerten
18 Haziran 2015, 21:40
Tamam sen fazer al.

arslan26
18 Haziran 2015, 21:40
Adam inazuma yazmaktan bi haber ortaya bir taş atiyo ugras ugrasabilirsen, kaale almayin

reverse
18 Haziran 2015, 21:48
nc750x ile kafa kafaya. Süratlenme vs de öyle....Yapma yaw-komik oluyorsun...:queen:[COLOR="Silver"]


Hayret yaw. Noktalama isareti kullandim cumle basi cumle sonu vs de yaptim ama okuyan kisi nasil algilamak isterse oyle algiliyor yine de.

Bir daha izah edeyim yazdigim seyi;
Dedim ki inazuma f kullaniyorum bu motoru fotoğraftan görenler CBF150 ile kiyasliyor. Ama kalibi o kadar kucuk degil. Motoru biraktigim otoparkta bir nc750x ile yan yana duruyorlar su anda. Eger motoru cikartacagim sirada nc orda olursa bir foto da ceker koyarim buraya
Kaliplar hemen hemen kafa kafaya.

Burda cumleme nokta koymustum.

Daha sonra yeni bir cumle baslayarak da demisim ki, hizlanmasi vs de oyle 125-150cc motorlarla kiyaslanabilecek durumda degil.

Yani ortada komik bir sey yok.
Tutup da inazumanin ivmelenmesi icin 750cclik bir motoru ornek gosterecek degilim.

dyavol-77
18 Haziran 2015, 22:10
Hayret yaw. Noktalama isareti kullandim cumle basi cumle sonu vs de yaptim ama okuyan kisi nasil algilamak isterse oyle algiliyor yine de.

Bir daha izah edeyim yazdigim seyi;
Dedim ki inazuma f kullaniyorum bu motoru fotoğraftan görenler CBF150 ile kiyasliyor. Ama kalibi o kadar kucuk degil. Motoru biraktigim otoparkta bir nc750x ile yan yana duruyorlar su anda. Eger motoru cikartacagim sirada nc orda olursa bir foto da ceker koyarim buraya
Kaliplar hemen hemen kafa kafaya.

Burda cumleme nokta koymustum.

Daha sonra yeni bir cumle baslayarak da demisim ki, hizlanmasi vs de oyle 125-150cc motorlarla kiyaslanabilecek durumda degil.

Yani ortada komik bir sey yok.
Tutup da inazumanin ivmelenmesi icin 750cclik bir motoru ornek gosterecek degilim.
Hah...şimdi oldu.... bu arada y.parça fiyatları ''kol'' gibi dikkatli kullan ''F'' ni,ancak burada NC750X'i geçebilir.Benden söylemesi...

Sokollu
18 Haziran 2015, 23:13
Hayret yaw. Noktalama isareti kullandim cumle basi cumle sonu vs de yaptim ama okuyan kisi nasil algilamak isterse oyle algiliyor yine de.

Bir daha izah edeyim yazdigim seyi;
Dedim ki inazuma f kullaniyorum bu motoru fotoğraftan görenler CBF150 ile kiyasliyor. Ama kalibi o kadar kucuk degil. Motoru biraktigim otoparkta bir nc750x ile yan yana duruyorlar su anda. Eger motoru cikartacagim sirada nc orda olursa bir foto da ceker koyarim buraya
Kaliplar hemen hemen kafa kafaya.

Burda cumleme nokta koymustum.

Daha sonra yeni bir cumle baslayarak da demisim ki, hizlanmasi vs de oyle 125-150cc motorlarla kiyaslanabilecek durumda degil.

Yani ortada komik bir sey yok.
Tutup da inazumanin ivmelenmesi icin 750cclik bir motoru ornek gosterecek degilim.

Arkadaş çok heyecanlı cümleleri okuyup anlamak yerine, aklında kalan kelimelerle "ya o bunu geçer mi hiç" cümlesini sonuna yapıştıracağı bir yorum yazmak için acele ettiğinden böyle şeyler olur. Kusuruna bakmayın.

isak
19 Haziran 2015, 04:20
slm beni beni eleştiren arkadaşlar inizuma olsa ne inazuma yada her neyse küçük şeylere takılmamak gerek ben 150 cc motor gibi gidiyor demedim bırak da o kadar farkı olsun çevirdiği devirle gittiği hızı kıyasladım örnek 80 ile giderken 5. viteste kaç devir çeviriyor 150 cc den çok çeviriyor. test sürüşü ufaktan yapma fırsatım oldu ama öyle uzun kilometreler değil güzel motor konforu,titreme olayı yok düşük hızlarda torku yerin de bunlar güzel özellikleri satın alıp ta pahalı testlere gerek yok benim beklentilerimi karşılamıyor bu motor diğer 250 cc ler ile kıyaslayınca hem çok yakıyor hemde onlar kadar gitmiyor sabit 120 km ile gidildiğinde yakıtı nedir ? yolu açık olunca 120 km hızda gidince 4 lt yada üzeri tüketimi varsa bu motor abartılıyor derim kimse kusura bakmasın 700 cc görünümü var onda yalan yok ama her şey görünümle olmuyor bu motor benim gözünde şu özelliklerde olsaydı övgüleri hak ediyor derdim sym Wolf kadar az yakıyor olsa cbr 250 kadar da hızı iyi olsa tamam olurdu. bir de eleştirilere açık olmak lazım sanki şahsınıza hakaret içeren bir sözüm oldu bu ne tepki.

arslan26
19 Haziran 2015, 09:33
slm beni beni eleştiren arkadaşlar inizuma olsa ne inazuma yada her neyse küçük şeylere takılmamak gerek ben 150 cc motor gibi gidiyor demedim bırak da o kadar farkı olsun çevirdiği devirle gittiği hızı kıyasladım örnek 80 ile giderken 5. viteste kaç devir çeviriyor 150 cc den çok çeviriyor. test sürüşü ufaktan yapma fırsatım oldu ama öyle uzun kilometreler değil güzel motor konforu,titreme olayı yok düşük hızlarda torku yerin de bunlar güzel özellikleri satın alıp ta pahalı testlere gerek yok benim beklentilerimi karşılamıyor bu motor diğer 250 cc ler ile kıyaslayınca hem çok yakıyor hemde onlar kadar gitmiyor sabit 120 km ile gidildiğinde yakıtı nedir ? yolu açık olunca 120 km hızda gidince 4 lt yada üzeri tüketimi varsa bu motor abartılıyor derim kimse kusura bakmasın 700 cc görünümü var onda yalan yok ama her şey görünümle olmuyor bu motor benim gözünde şu özelliklerde olsaydı övgüleri hak ediyor derdim sym Wolf kadar az yakıyor olsa cbr 250 kadar da hızı iyi olsa tamam olurdu. bir de eleştirilere açık olmak lazım sanki şahsınıza hakaret içeren bir sözüm oldu bu ne tepki.

Inazuma 5. viteste 80km hizla giderken devir saati yaklasik olarak 6500-6700d arasinda, peki hangi 150cc motor 6700 devir cevirirken 5.viteste 80km hiz yapar? Yada daha anlasilir sekilde sorayim 5. viteste 6700 devirde 80km hizi goren 150cc lik bir motor varmi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------

Benim hatirimda kalan tvs 150 var yanlis hatirlamiyorsam o da 7500 dev. de 80 km hizi goruyordu

isak
19 Haziran 2015, 12:18
İyi araştır

yusufbaris
19 Haziran 2015, 12:22
slm inizuma kullanıcıları bu motoru bu kadar abartmayın derim neden derseniz yaktığı yakıtın hakkını vermiyor 150 cc motordan bile çok devir çeviriyor ve yakıyor ama gitmiyor hani fiyatı uygun olsa neyse o fiyata o yakıta fazer 600 alırım inizumanın yaptığı hızlarda fazerle inizuma aynı yakar


İyi araştır

Yahu iyi araştır diyosun ama "150 cc den bile çok devir çeviriyor ve yakıyor ama gitmiyor" dediğinin örneklerini sun ki bizde kafamızı eğip eyvallah diyelim.

arslan26
19 Haziran 2015, 12:36
İyi araştır

Peki ben bilmiyorum, varmis demekki buraya yazabilirmisin hangi motormus

zatingen
19 Haziran 2015, 17:34
Selamlar, uzun zamandır seçmeye çalıştığım ve internetten araştırdığım ön cam konusu hakında bir paylaşımda bulunmak istedim. Biraz yüksek ön cam tercih etmeye çalışım. Givi A660 universal camı inazuma üzerine uygulanmış şeklini de şu videoda görüp beğendim:

https://www.youtube.com/watch?v=02mOmePfKlE

Bunun üzerine pek çok siteden ulaşılabilir olan ön cam siparişimi verdim. Ancak videoyu izlerken dikkat etmediğim, cam geldikten sonra tekrar izleyince gördüğüm bir şey, inazumanın gidon yapısı sebebiyle montajı için yine givi z278 kodlu bir bağlantı parçasını da ekstradan sipariş etmek gerektiği.
Onu da internetten satın alabiliyoruz. Sıkıntı yok.
Benim gibi bu camı kullanmak isteyen İnazuma sahiplerinin dikkatine, böyle bir bilgiyi camı satan alışveriş sitelerinde göremediğim için paylaşmak istedim.
Keyifli Sürüşler.

arslan26
19 Haziran 2015, 18:09
Selamlar, uzun zamandır seçmeye çalıştığım ve internetten araştırdığım ön cam konusu hakında bir paylaşımda bulunmak istedim. Biraz yüksek ön cam tercih etmeye çalışım. Givi A660 universal camı inazuma üzerine uygulanmış şeklini de şu videoda görüp beğendim:

https://www.youtube.com/watch?v=02mOmePfKlE

Bunun üzerine pek çok siteden ulaşılabilir olan ön cam siparişimi verdim. Ancak videoyu izlerken dikkat etmediğim, cam geldikten sonra tekrar izleyince gördüğüm bir şey, inazumanın gidon yapısı sebebiyle montajı için yine givi z278 kodlu bir bağlantı parçasını da ekstradan sipariş etmek gerektiği.
Onu da internetten satın alabiliyoruz. Sıkıntı yok.
Benim gibi bu camı kullanmak isteyen İnazuma sahiplerinin dikkatine, böyle bir bilgiyi camı satan alışveriş sitelerinde göremediğim için paylaşmak istedim.
Keyifli Sürüşler.

Burda Eskisehir li inazumaci varmiydi :)

bortchu
19 Haziran 2015, 21:37
Selamlar, uzun zamandır seçmeye çalıştığım ve internetten araştırdığım ön cam konusu hakında bir paylaşımda bulunmak istedim. Biraz yüksek ön cam tercih etmeye çalışım. Givi A660 universal camı inazuma üzerine uygulanmış şeklini de şu videoda görüp beğendim:

https://www.youtube.com/watch?v=02mOmePfKlE

Bunun üzerine pek çok siteden ulaşılabilir olan ön cam siparişimi verdim. Ancak videoyu izlerken dikkat etmediğim, cam geldikten sonra tekrar izleyince gördüğüm bir şey, inazumanın gidon yapısı sebebiyle montajı için yine givi z278 kodlu bir bağlantı parçasını da ekstradan sipariş etmek gerektiği.
Onu da internetten satın alabiliyoruz. Sıkıntı yok.
Benim gibi bu camı kullanmak isteyen İnazuma sahiplerinin dikkatine, böyle bir bilgiyi camı satan alışveriş sitelerinde göremediğim için paylaşmak istedim.
Keyifli Sürüşler.
siparişini hangi siteden verdin? ben de böyle yüksek cam istiyorum. rüzgar çok fena çarpıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

arkadaşlar özellikle yüksek hızla giderken kask çok ses alıyor? okuduğum bir yazıda kulak tıkacı kullanılması tavsiye ediliyordu (duyma kaybı tehlikesine karşı) kullanan var mı? fayda ve mahsurları konusunda fikir beyan edecek arkadaşları bekliyorum.

zatingen
20 Haziran 2015, 11:46
siparişini hangi siteden verdin? ben de böyle yüksek cam istiyorum. rüzgar çok fena çarpıyor.

internette arayınca pekçok alternatif var ben camı givitürkiye parçayı motoavm diye sitelerden aldım. başkasının fiyatı daha pahalı, daha ucuz diye bir karşılaştırma yapmadım, yani bunu bir değerlendirme olarak düşünmeyin. Sadece orada VAR diye önüme ilk çıkan yerden aldım. ancak givitürkiyede kendi bağlantı parçasının olmaması ilginç geldi. Bu arada orjinal küçük camı çıkartmadan üstüne yaptım montajı. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/sSSlkj.jpg (https://imageshack.com/i/eysSSlkjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/BjaJab.png (https://imageshack.com/i/eyBjaJabp)

85mm
20 Haziran 2015, 14:28
test sürüşü ufaktan yapma fırsatım oldu ama öyle uzun kilometreler değil güzel motor konforu,titreme olayı yok düşük hızlarda torku yerin de bunlar güzel özellikleri satın alıp ta pahalı testlere gerek yok benim beklentilerimi karşılamıyor bu motor diğer 250 cc ler ile kıyaslayınca hem çok yakıyor hemde onlar kadar gitmiyor sabit 120 km ile gidildiğinde yakıtı nedir ? yolu açık olunca 120 km hızda gidince 4 lt yada üzeri tüketimi varsa bu motor abartılıyor derim kimse kusura bakmasın 700 cc görünümü var onda yalan yok ama her şey görünümle olmuyor bu motor benim gözünde şu özelliklerde olsaydı övgüleri hak ediyor derdim sym Wolf kadar az yakıyor olsa cbr 250 kadar da hızı iyi olsa tamam olurdu. bir de eleştirilere açık olmak lazım sanki şahsınıza hakaret içeren bir sözüm oldu bu ne tepki.


Bu alıntıladığım kısmına kesinlikle katılıyorum. (150cc ve devir kısmını sildim. O kısım bana hem mantıksız geldi hem de bu konuda tecrübem yok.)

Hız makinesi değil burada hem fikiriz ama vites ve dişli oranları yüzünden çok yüksek devir çeviriyor. Böyle olmamalıydı gibi geliyor bana. En azından 120 ile giderken 9.000 devir çevirmemeli. 120 civarı seyredince (ki bu performanslı kullanmak anlamına geliyor) 4,71 lt/100km 'yi gördüm. Az yaktırmak için çok özel bir uğraş içine girmezsen 4 litrenin altını görmek zor. Bugüne kadar 2 kere gördüm. Birinde cidden çok uğraştım diğerinde enteresan şekilde kendi kendine oldu. Diğerlerinde hep 4 litre. Çok fazla. Mesela 100km'de 3 yerine 4 litre yaksa, 10.000 km'de 500 TL daha fazla yakıta para vermek demek bu. Sadece 1 litre fazla yakması buna denk geliyor. O paraya gider çok iyi bir deri eldiven, bilmem ne alırsın. Eğer R25 gibi gitse böyle konforun üzerine, dersin ki helal hoş olsun. Ama durum öyle de değil. Gidiyor evet ama 4-4,5 litrelik değil. Önümüzdeki 2 yıllık süreçte yine bu motoru kullanmak zorundayım. Motorun ağırlığından ve vites oranlarından, bunlara bağlı olarak da çok yakmasından hiç mi hiç memnun değilim. Diğer konularda çok memnunum ama.

Baris Yzc
20 Haziran 2015, 15:13
iyi forumlar herkese, malum final dönemi olunca ziyaret etsem de yazamıyordum.

Uzun Süredir yakıt tartışmaları devam ediyor.Öncelikle söyleyeyim bundan önceki makinem cbr 250 -2013 idi , onun öncesinde gt250r bir öncesinde de elim alışması için 100 cc çinli vardı. Ailem de ve çevrem de motosiklet çok sayısız da motosiklet denedim. Benim denediğim başka motosikletlerin sahipleri de aynısını söylüyor. Ben de onlara aşağıda yazdıklarımı anlatıyorum. Yok kardeşim çok yakıyor gitmiyor deniliyor, Evet çok yakıyor fakat cbr gibi 20 yaşındaki bir öğrenciyi bel fıtığı yapmıyor:cherry:, r 25 gibi 70.000 km den sonra kısa krank + çift silindir + yüksek devir sebebiyle motor sorunları yaşamayacak(mak müh bir abim bunu bilmesine rağmen satın aldı), kawasaki sl gibi ( kawacılar yanlış anlamasın makine ufak ) kız motoru da değil, sym gibi japon parasına satılan tayvanlı da değil (dikkat edin sym kötü demedim f/p den bahsettım) daha konuşacak yazacak çok şey var ama gerek yok ben yaşım genç olmasına rağmen sırf konforu yuzunden bu makineyi aldım, yaktığı her kuruşu hak ediyor emin olabilirsiniz.

Gelelim alternatifi var mı ? 250 cc de bu rahatlıkta çift silindir, (markası önemli değil) başka makine vardı da biz mi almadık ?
Evet aynı konforu 500-650 cc civarında bulabiliriz ancak, hadi onu aldık diyelim ; yıllık 350 lira vergi demek yukarıdaki hesaba göre 10000 km demek. farkı çok mu az sayın forum üyeleri ? Bakım maliyeti, ilk alımı vs de geçiyorum.

Bana neden aldınız derseniz rahat olsun, günlük kullanıyorum kıvrak olsun, kalıplı olsun(185 im ), vergisi ucuz, orta mesefeli uzun yol yapabileyim gibi düşüncelerle aldım . Şükür ki 600 luk alacak gücümde vardı yalnız yaşımın o klasman için daha genç olduğunu düşünüerek vazgeçtim. Son olarak ;

Havalar ısındı diye soyunmayın, asfalt havadan daha sıcak :P

Tekeriniz düz bassın iyi forumlar :)

altora
20 Haziran 2015, 16:31
Havalar ısındı diye soyunmayın, asfalt havadan daha sıcak :P

en güzel cümle buydu altına imzamı atarım.

reverse
20 Haziran 2015, 17:02
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.

Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?

dyavol-77
20 Haziran 2015, 17:47
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.

Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?

Deazavantaj....Yamaha MT-03 ve 600r/x ile aynı ağırlıkta, pc41 kodlu CBR600RR'dan daha ağır....(not: bu saydığım 3 makine de 600cc ve üzeri)...Günümüz otomotiv/motosiklet endüstrisinde Firamalar arge'lerin büyük bölümünü araçlarının daha hafif/dayanıklı imal etmek için harcarlar...Suzuki neden başarısız sadece İnazuma modelinde değil tüm segmentlerde en ağırı (örn. gsxr1000,600,vs-strom,gw 250n/s/f)...Buda paralelinde direkt olarak yakıta sirayet edeRR..

arslan26
20 Haziran 2015, 18:23
Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?

reverse
20 Haziran 2015, 21:06
Deazavantaj....Yamaha MT-03 ve 600r/x ile aynı ağırlıkta, pc41 kodlu CBR600RR'dan daha ağır....(not: bu saydığım 3 makine de 600cc ve üzeri)...Günümüz otomotiv/motosiklet endüstrisinde Firamalar arge'lerin büyük bölümünü araçlarının daha hafif/dayanıklı imal etmek için harcarlar...Suzuki neden başarısız sadece İnazuma modelinde değil tüm segmentlerde en ağırı (örn. gsxr1000,600,vs-strom,gw 250n/s/f)...Buda paralelinde direkt olarak yakıta sirayet edeRR..


Yakit haricinde bir dezavantaj?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------


Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?

Ben bu bahsettiğiniz durumda ayari 6'da tutuyorum. Daha dogrusu bir kez ayarladim oyle duruyor.

arslan26
20 Haziran 2015, 21:21
Yakit haricinde bir dezavantaj?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------



Ben bu bahsettiğiniz durumda ayari 6'da tutuyorum. Daha dogrusu bir kez ayarladim oyle duruyor.
@reverse artcisiz kullanimda 6 kademe sert olmuyormu?
Alinca 3 te ayarliydi hep 3 te kullandim artcili kullanimlarda bile ayari degistirmedim daha dogrusu unuttum degistirmeyi, simdi ise hem artci hemde 15 - 20 kg yuk ile uzun yola cikacagim icin bir sikinti cikmamasi icin sordum, su anda 5 e getirdim.

85mm
20 Haziran 2015, 21:56
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.

Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?

Dezavantaj. Yakıta etki ettiğini söylemeye gerek yok. Motor çok ağır olduğu için şehir içinde hantal kalıyor. Bir de gidon açısı çok olmayınca biraz çile olabiliyor. Kendimi scooterımdan çok da fazla geniş olmadığı için avutuyorum ama scooterın başına geçince öyle bir rahatlama oluyor ki anlatamam. Aralara girmek manevra yapmak hepsi çok kolay hafif bir motorda. Keza motor dururken bacaklarla geri itmek veya elinizle motoru hareket ettirmek hafif bir motora çok daha zor. Rüzgardan etkilenmemeyi ağırlıkla bağdaştırmışsınız. Kısmen doğru olmakla birlikte tamamen doğru değil bu. Siz hiç 240kg ağırlığındaki Honda Deauville'i kullandınız mı? O ağırlığa rağmen yandan rüzgar yediğinde nasıl şerit değiştirdiğini bilir misiniz? Eğer iş ağırlıktaysa yere mıhlanmış gibi kalmalı bu motor, ama öyle değil. Aerodinami, ağırlık merkezi, vites-devir durumu ağırlıktan çok daha öncelikli yandan rüzgara direnç konusunda. Inazuma 250cc segmentine göre çok ağır bir motor.

Tek gördüğüm avantajı daha büyük bir motora geçişte ağırlığa çoktan alışmış, o işi çözmüş olacak olmam. Buna da büyük motorda alışmak o kadar zor değil açıkçası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------


Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?

86 kiloyum. Topcase hep takılı.

Şehir içinde tek başıma: 4. kademe.
Şehir içinde topcase çok yüklü ve/veya arkama yolcu aldım: 5. kademe.
Şehir dışında topcase boş ya da dolu farketmez: 5. kademe.
Şehir dışında topcase yüklü, yolculu: 6. kademe.

isak
21 Haziran 2015, 00:06
Yahu iyi araştır diyosun ama "150 cc den bile çok devir çeviriyor ve yakıyor ama gitmiyor" dediğinin örneklerini sun ki bizde kafamızı eğip eyvallah diyelim.

http://i.hizliresim.com/zAogJ9.png (http://hizliresim.com/zAogJ9)
http://i.hizliresim.com/EY9bO9.png (http://hizliresim.com/EY9bO9)
http://i.hizliresim.com/La52GJ.jpg (http://hizliresim.com/La52GJ)
http://i.hizliresim.com/1yO4BD.jpg (http://hizliresim.com/1yO4BD)
lifan kp 150 benim motorum. 2 yıl kadar da tvs de kullandım bu üç motor aşağı yukarı aynı
bur da şunu demek istiyorum kısaca 250 cc bir motor için çok devir çeviriyor