PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115

kerem182
28 Haziran 2013, 17:39
dostlar aradım ama bulamadım, inazumanın farı 55 watt mı 35 watt mı?

ozanla35
28 Haziran 2013, 18:00
arkadaşlar bu motor nasıl kullanan varmı almayı düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim

motoseyyah
28 Haziran 2013, 20:16
dostlar aradım ama bulamadım, inazumanın farı 55 watt mı 35 watt mı?

55 W


arkadaşlar bu motor nasıl kullanan varmı almayı düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim

:bounce:
http://www.facebook.com/groups/455480161189050/

yamyamaha
29 Haziran 2013, 03:33
arkadaşlar motoru alanlara hayırlı olsun, isteyip te henüz alamayanlara da Allah tez vakitte nasip etsin diyorum.
128 sayfaya gelmişiz ama artcı konusunda olumlu yada olumsuz tek bir yoruma raslayamadım. ( vardır belki ) gözlerim kızardı tüm sayfaları okudum. ama henüz artcıyı yorup yormayacagına net bir cevap bulamadım.
tecrübe etmediyseniz bile uzun gezilerde artcı rahat edermi etmez mi bir yorumcuk eklermisiniz. teşekürler

piyanist_irf
29 Haziran 2013, 09:29
arkadaşlar motoru alanlara hayırlı olsun, isteyip te henüz alamayanlara da Allah tez vakitte nasip etsin diyorum.
128 sayfaya gelmişiz ama artcı konusunda olumlu yada olumsuz tek bir yoruma raslayamadım. ( vardır belki ) gözlerim kızardı tüm sayfaları okudum. ama henüz artcıyı yorup yormayacagına net bir cevap bulamadım.
tecrübe etmediyseniz bile uzun gezilerde artcı rahat edermi etmez mi bir yorumcuk eklermisiniz. teşekürler




cbf ye göre artçımın (eşim) yorumları gayet olumludur :) neyini 1 km mesafe gittik en çok sele yüksekliğini beğendi yolculuk esnasında önünü güzel görüyormuş :) sanki o kullanacak ! :cherry: arabada , ön koltuk, uçakta klasik cam kenarı pisikolojisi işte :cherry:

KUVVETMİRA
29 Haziran 2013, 11:56
vay başkanım, hiç boş durmuyon haa!
senin elcaazınla yaptığın koruma demirini görünce adamın inazuma alası geliyo
herif elinin pide hamuruyla caponlara kafa tutuyo lan yakacam bu diplomayı :mrgreen:

Seko
29 Haziran 2013, 12:18
İrfan arkadaşım, öncelikle eline sağlık çok güzel iş çıkarmışsın. İzin verirsen demiri iyileştirmek adına bazı yorumlarım olacak. Öncelikle otomobil fabrikasında fikstür tasarımcısı olduğumu ve otomobil kaporta birleştirme hattında birçok farklı konstrüksiyon tasarımı üzerinde çalıştığımı söylemek istiyorum. Tasarımları Catia programında yapıyoruz. Koruma demirinin profil kısmı oldukça yeterli görünüyor. Yalnız motora bağlantı noktasındaki braketin kaynak birleştirmesi belki daha farklı olabilir diye düşünüyorum. Sen sanırım profili alından direk kaynatmışsın. Acaba önce brakette bir delik açıp profili arkadan 5 mm kadar çıkıntı yapacak şekilde delikten geçirdikten sonra her iki taraftan kaynatsak daha sağlam olmaz mıydı ? Sonuçta darbe anında en çok burası zorlanacak. Tabi bunun için braketin kalınlığını biraz arttırmak gerekecek. Yanlış anlaşılma olmasın, şu anki durumda yetersiz demiyorum, benimki farklı bir bakış açısı. Bu tip bağlantıları Givi gibi uzman firmalar nasıl yapıyorlar bakmakta fayda var. Bir diğer husus da kaynak türü. Sanırım sen bunları elektrik kaynağı ile kaynattın. Acaba TIG kaynağı yapma imkanı olur mu ? Bunu söylememin sebebi kaynak edilen bölgenin çok küçük ve dairesel olması. Son olarak da eğer demirinin çizimini veya bükme ve döndürme açıları ile ilerleme miktarlarını, bağlantı delik konumlarıya birlikte verirsen bunun 3 boyutlu modenilni yapabilirim. Böylece tasarım değişiklikleri çok daha kolay yapılabilir. Keza çanta demiri için de yabancıların yaptıklarına taş çıkartacak bir demir tasarlanabilir diye düşünüyürum. 3D model sayesinde bükme işleri CNC boru bükme makinasında yapılabilir.

Sakın yanlış anlaşılmasın, bunları bir maddi beklenti ile söylemiyorum. Benimki biraz kişisel tatmin.

DayDreamer
29 Haziran 2013, 17:01
Martta Honda eğitimine gittiğimde Cbf150 lileri birkaç kez yatırmıştım. Onların üstündeki koruma demirleride oldukça genişti ama farklı olarak motoru tam yan yatırmıyordu, motor açılı yatıyor lastikler yere temas ediyor ayaklarınız bacaklarınızı kolayca motorun altında kalmadan çekiyorsunuz ayrıca egsoz ve elçiklerde yere sürtünmüyordu. Acaba koruma demirinin yanındaki borulara açı verilerek bu sağlanabilirmi? Çok dikkat etmedim ama belki onlar eğitim amaçlı çok geniş demirlerdi, yinede paylaşmak istedim.

piyanist_irf
30 Haziran 2013, 18:02
İrfan arkadaşım, öncelikle eline sağlık çok güzel iş çıkarmışsın. İzin verirsen demiri iyileştirmek adına bazı yorumlarım olacak. Öncelikle otomobil fabrikasında fikstür tasarımcısı olduğumu ve otomobil kaporta birleştirme hattında birçok farklı konstrüksiyon tasarımı üzerinde çalıştığımı söylemek istiyorum. Tasarımları Catia programında yapıyoruz. Koruma demirinin profil kısmı oldukça yeterli görünüyor. Yalnız motora bağlantı noktasındaki braketin kaynak birleştirmesi belki daha farklı olabilir diye düşünüyorum. Sen sanırım profili alından direk kaynatmışsın. Acaba önce brakette bir delik açıp profili arkadan 5 mm kadar çıkıntı yapacak şekilde delikten geçirdikten sonra her iki taraftan kaynatsak daha sağlam olmaz mıydı ? Sonuçta darbe anında en çok burası zorlanacak. Tabi bunun için braketin kalınlığını biraz arttırmak gerekecek. Yanlış anlaşılma olmasın, şu anki durumda yetersiz demiyorum, benimki farklı bir bakış açısı. Bu tip bağlantıları Givi gibi uzman firmalar nasıl yapıyorlar bakmakta fayda var. Bir diğer husus da kaynak türü. Sanırım sen bunları elektrik kaynağı ile kaynattın. Acaba TIG kaynağı yapma imkanı olur mu ? Bunu söylememin sebebi kaynak edilen bölgenin çok küçük ve dairesel olması. Son olarak da eğer demirinin çizimini veya bükme ve döndürme açıları ile ilerleme miktarlarını, bağlantı delik konumlarıya birlikte verirsen bunun 3 boyutlu modenilni yapabilirim. Böylece tasarım değişiklikleri çok daha kolay yapılabilir. Keza çanta demiri için de yabancıların yaptıklarına taş çıkartacak bir demir tasarlanabilir diye düşünüyürum. 3D model sayesinde bükme işleri CNC boru bükme makinasında yapılabilir.

Sakın yanlış anlaşılmasın, bunları bir maddi beklenti ile söylemiyorum. Benimki biraz kişisel tatmin.



bu işlerin uzmanı bir dostum olarak söyeldiğin konularda haklı olabilirsin lakin şöyle bir durum oluştu orjinal koruma demirinin vida bağlantı deliklerinin kalıbını çıkartıp ,ona göre bağlantı kulaklarını yaptım üst bağlantı parçası 1 cm et kalınlığında lama ve çift taraflı kaynattım, tıg kaynağı uzun zamandır hayallerimi süsleyen bir konudur ama bir kaç zaman sonra bu makinayı inşallah alacağım , kaynak işleminde bazik elektirot kullandım şu ana kadar alıcı bir gözle anlatmaya çalıştığın marka koruma demir ve aparatlarına hiç bakmak aklıma gelmemişti ama bundan sonra dikat ederim sanırım :)

ben 3 boyutlu bilgisayar destekli yazılımlardan anlamam , hiç kullanmadım lakin tek boyutlu bir görüş açım var düşünür sonra bükerim :) tabiki bu şekilde 3 boyutlu çalışmak çok daha kolay vede randumanlı olur , hele ki cnc büküm makinalarından hiç bahsetmeyelim :cherry:

ortaya çok güzel işler çıkabilir , ama her şey imkan ve olanaktır bir çanta kaynak ve basit bir boru bükme,teknolojisi ve makinasıyla ortaya çıkarabildiğim iş bundan ibaret , ama sürekli üzerinde çalışmakyatım , şu an mm bazında tam bir ölçü çıkaracak zamanım olmadı ama mümkün vemğsait olduğum bir zamanda ölçerim :)

ercishow
30 Haziran 2013, 19:55
ever arkadaşlar,

İrfan ustanın ellerinde yoğrulmuş koruma demirimi motoruma takmış bulunmaktayım. sonuç; kesinlikle tam motora uydu, mukavemetli, ve ayaklarımı uzun yoldayken koyabileceğim eksta bir yer oluştu (150 km test ettim bugün). bugün orjinal koruma demirli başka bir inazumayı benimkiyle karşılaştırdım ve kesinlikle iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. arkadaşlarımdan ilk eleştiri zaten burda da bahsettiğimiz konu olan; demirin fazlaca geniş olduğu-tabi onlar sadece şekilsel olarak baktılar. benim açımdan ise tek negatif tarafı orjinalinden: boyası. demiri yere bile koysanız boyası kalkabiliyor. eleştiriye açık İrfan usta için bu durumun üzücü sonuçlara yol açacağını sanmıyorum. bu kısım çok da mühim değil tabi ki, ama biran önce İrfan ustanın yan çanta gibi diğer aparatlara geçmesi için de baskı oluşturmalıyız :)

piyanist_irf
01 Temmuz 2013, 11:21
ever arkadaşlar,

İrfan ustanın ellerinde yoğrulmuş koruma demirimi motoruma takmış bulunmaktayım. sonuç; kesinlikle tam motora uydu, mukavemetli, ve ayaklarımı uzun yoldayken koyabileceğim eksta bir yer oluştu (150 km test ettim bugün). bugün orjinal koruma demirli başka bir inazumayı benimkiyle karşılaştırdım ve kesinlikle iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. arkadaşlarımdan ilk eleştiri zaten burda da bahsettiğimiz konu olan; demirin fazlaca geniş olduğu-tabi onlar sadece şekilsel olarak baktılar. benim açımdan ise tek negatif tarafı orjinalinden: boyası. demiri yere bile koysanız boyası kalkabiliyor. eleştiriye açık İrfan usta için bu durumun üzücü sonuçlara yol açacağını sanmıyorum. bu kısım çok da mühim değil tabi ki, ama biran önce İrfan ustanın yan çanta gibi diğer aparatlara geçmesi için de baskı oluşturmalıyız :)



Koruma demirini umuyorum kullanmak kısmet olmaz ercan, ama iyi günlerde kazasız kedersiz kullanmanı canı gönülden diliyorum, evet çok dandik bir koruma demiri oldu , boya konusunda şunları söylemek istiyorumki kafalarda herhangi bir soru işaretine mahal vermesin :) neyin ne olduğu bilinsin ,

bu çanta demiri ve motor koruma demiri hikayesi sadece bir motosikletle başladı ve şu anda 8 motosiklete ulaştı , tabiki bazı ufak tefek eksiklikler çıkarak güncelleyip o eksikleri tamamlayacağım , ama burada sizlerin algılayamayacağı bazı durumlar var ve çaresizlikler var yoksa yaptığım görüşme ve araştırmalar sonucu boya olayına son noktayı koyacağım , tabi bahsettiğim 13 adet koruma demirini tamamlamama müsade ederseniz :) günde en fazla 2 adet çıkıyor asıl sıkıntı şurada , atölyenin dışında kompresörle boya atmamın mümkünü yok hemen üst kattaki komşum bundan rahatsız oluyor , malum kompresörüm ve boya tabancam mevcut , buradaki sıkıntı 4 kişi aynı anda atölyeye girdiğinde civciv yavrusu gibi toplaşıyoruz oturacak yer bulamıyoruz , çalışma alanım 1.5 metreye 1.5 metre onun için bir koruma demiri yaptığımda koyacak yerim kalmıyor , doğal olarak komple herşeyini bitirip ambalajlayıp kızımın yatak odasına koymak durumunda kalıyoruz zaten yengende fazla sürmez sopayı kapar eline :)
inşallah tüm geriye kalan 7 adet koruma demirini bitirebilirsem , sanayiden özel bir boya alıp onunla yapacağım ve hepsini aynı anda tek seferde boyamak daha iyi olacak , ama şu boya işini biraz irdelemek lazım .

herşeyi en iyi, en sağlam ve en porf . şekilde yapmaya çalışmaktayım , kullandığım sprey boya polisanın metalik siyah boyasıdır ve verniğini ayrıca alıp atıyorum emin olun sanayiden aldığım boyadan daha pahalıya geliyor ama yukarıda saydığım şartlardan dolayı her birine tek tek kompresörle boya atmam mümkün olmuyor , sanayide boyacı bana yeni bir boya önerdi hatta kullanacağım mikktarı belirleyeceğim ve ona göre boyayı temin edecek ve kullanmaya başladığımda bir seferde bitirmem gerekiyormuş , nasıl bir boyadır bilmiyorum ama çok metetti , inşallah şu an yaptığım koruma demirlerinin hepsini bitirebilirsem tek tabancayla hepsini boyayacağım, bu arada bundan sonra boyanacaklar düz siyah olacak metalik siyah ile başladık ama düz parlak siyah daha iyi görünecek düşüncesindeyim .

zamanla bazı şeyler yerine daha iyi oturacak , ve bende halen daha bir şeyler öğreniyorum, öğrenmenin yaşı yok :) mesela yan çanta demirini bitirmeden kimseye bir şey söylemeyeceğim herşeyini bitirip , buyrun beyler ınazuma yan çanta demiri diyeceğim :) bunu öğrendim mesela :)

neyse fazla uzattım sanırım ercancım bide resim koyaydında bi göreydik mübarek :)

selo9115
01 Temmuz 2013, 13:24
arkadaşlar pazar günü karamürsele irfan ustanın yanına gittik ve koruma demiri ile çanta demirini taktık çok güzel durdu
mazeme kalitesi ve işçiik tartışılmaz hatta şu bir gerçek orjinalinden daha sağlam ve kaliteli
ben uzun kaba diye düşünüyordum resimlerden gördüğüm ama takıldıktan sonra o kadarda kaba olmadı
kaba bile olsa zaten onun bir görevi var ve bu görevide fazlasıyla yerine getireceğini tahmin ediyorum
inşallah Allah o koruma demirini bana ve bütün motorcu arkadaşlarma kullanmayı nasip etmez
aranızda düşünen varsa yaw acaba olurmu kabamı olur beni engellermi diye terettüdde kalan arkadaşlar sakına öyle düşünmeyin kesinlikle tavsiyemdir
bu arada irfan usta eline koluna sağlık
resimleri birazda paylaşacağım kalın sağlıcakla...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

http://imageshack.us/a/img341/6131/1pga.jpg

http://imageshack.us/a/img62/2859/qzff.jpg

http://imageshack.us/a/img834/9937/ohei.jpg

http://imageshack.us/a/img401/4035/a7ed.jpg

http://imageshack.us/a/img856/6234/ey05.jpg

http://imageshack.us/a/img197/6088/cxx.JPG

http://imageshack.us/a/img854/4113/22p1.jpg

http://imageshack.us/a/img844/4642/kymm.jpg

http://imageshack.us/a/img442/109/nu2d.jpg

http://imageshack.us/a/img402/6064/1vyu.jpg

http://imageshack.us/a/img825/7290/wnjt.jpg

http://imageshack.us/a/img580/9621/nt12.jpg

http://imageshack.us/a/img96/4327/wpzj.jpg

http://imageshack.us/a/img585/8624/o69x.jpg

http://imageshack.us/a/img96/6753/9avi.jpg

http://imageshack.us/a/img90/1418/hkw.jpg

http://imageshack.us/a/img694/2571/u1zu.jpg




bu arada sabriye araba aldık ama biraz tavanı alçak geldi içine sığmadı :queen::queen::queen:




http://imageshack.us/a/img194/9698/ht1r.jpg

http://imageshack.us/a/img854/3333/w978.jpg

http://imageshack.us/a/img841/4439/1s0h.jpg

http://imageshack.us/a/img802/4994/eqt.jpg

http://imageshack.us/a/img208/9610/cp6o.jpg

http://imageshack.us/a/img46/1376/92ve.jpg

http://imageshack.us/a/img593/1906/fp2o.jpg

http://imageshack.us/a/img90/4473/saw8.jpg

http://imageshack.us/a/img442/7382/j5r5.jpg

http://imageshack.us/a/img834/3056/l179.jpg

http://imageshack.us/a/img842/3050/804j.jpg

http://imageshack.us/a/img43/7739/frqu.jpg

http://imageshack.us/a/img405/7277/3a66.jpg

http://imageshack.us/a/img822/9289/2as6.jpg

http://imageshack.us/a/img818/4917/jig8.jpg

http://imageshack.us/a/img580/6278/k8up.jpg

http://imageshack.us/a/img62/7356/pmwf.jpg

nadrov
01 Temmuz 2013, 18:33
İrfan ustam harbi koruma demiri yapmışsın göstermelik değil ellerine sağlık

piyanist_irf
01 Temmuz 2013, 19:22
arkadaşlar pazar günü karamürsele irfan ustanın yanına gittik ve koruma demiri ile çanta demirini taktık çok güzel durdu
mazeme kalitesi ve işçiik tartışılmaz hatta şu bir gerçek orjinalinden daha sağlam ve kaliteli
ben uzun kaba diye düşünüyordum resimlerden gördüğüm ama takıldıktan sonra o kadarda kaba olmadı
kaba bile olsa zaten onun bir görevi var ve bu görevide fazlasıyla yerine getireceğini tahmin ediyorum
inşallah Allah o koruma demirini bana ve bütün motorcu arkadaşlarma kullanmayı nasip etmez
aranızda düşünen varsa yaw acaba olurmu kabamı olur beni engellermi diye terettüdde kalan arkadaşlar sakına öyle düşünmeyin kesinlikle tavsiyemdir
bu arada irfan usta eline koluna sağlık
resimleri birazda paylaşacağım kalın sağlıcakla...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

http://imageshack.us/a/img341/6131/1pga.jpg

http://imageshack.us/a/img62/2859/qzff.jpg

http://imageshack.us/a/img834/9937/ohei.jpg

http://imageshack.us/a/img401/4035/a7ed.jpg

http://imageshack.us/a/img856/6234/ey05.jpg

http://imageshack.us/a/img197/6088/cxx.JPG

http://imageshack.us/a/img854/4113/22p1.jpg

http://imageshack.us/a/img844/4642/kymm.jpg

http://imageshack.us/a/img442/109/nu2d.jpg

http://imageshack.us/a/img402/6064/1vyu.jpg

http://imageshack.us/a/img825/7290/wnjt.jpg

http://imageshack.us/a/img580/9621/nt12.jpg

http://imageshack.us/a/img96/4327/wpzj.jpg

http://imageshack.us/a/img585/8624/o69x.jpg

http://imageshack.us/a/img96/6753/9avi.jpg

http://imageshack.us/a/img90/1418/hkw.jpg

http://imageshack.us/a/img694/2571/u1zu.jpg




bu arada sabriye araba aldık ama biraz tavanı alçak geldi içine sığmadı :queen::queen::queen:




http://imageshack.us/a/img194/9698/ht1r.jpg

http://imageshack.us/a/img854/3333/w978.jpg

http://imageshack.us/a/img841/4439/1s0h.jpg

http://imageshack.us/a/img802/4994/eqt.jpg

http://imageshack.us/a/img208/9610/cp6o.jpg

http://imageshack.us/a/img46/1376/92ve.jpg

http://imageshack.us/a/img593/1906/fp2o.jpg

http://imageshack.us/a/img90/4473/saw8.jpg

http://imageshack.us/a/img442/7382/j5r5.jpg

http://imageshack.us/a/img834/3056/l179.jpg

http://imageshack.us/a/img842/3050/804j.jpg

http://imageshack.us/a/img43/7739/frqu.jpg

http://imageshack.us/a/img405/7277/3a66.jpg

http://imageshack.us/a/img822/9289/2as6.jpg

http://imageshack.us/a/img818/4917/jig8.jpg

http://imageshack.us/a/img580/6278/k8up.jpg

http://imageshack.us/a/img62/7356/pmwf.jpg



allah test etmeyi nasip etmesin selamicim , tanışma faslımız koruma demiri vesilesiyle olsada , çok fazla kalamadığınız için neler kaçırdığınızın farkında değilsiniz :) bizim küfteciyi bilmiyorsunuz ama bilen arkadaşlar iyi bilir sizden sonra gelen sevgili hakan ve kardeşi, kanuni gt 170 ve KTM DUKE için koruma demiri ölçüsü aldıktan sonra onlarda acele ederek yola koyuldular , vah zavallılar vahhh :cherry: köftenin tadını daha önceden alsaydınız , iş bitsede gidip küfte yesek diye gözümün içine bakardınız kediler gibi :cherry: :P
ama zaman ve kısmet tabiki :)
bu arada benim bis ten ne istersiniz arkadaş bi rahat bırakın şu garibanı , gelen biniyo giden biniyo zavallıya , daha önceden mezit pinmişti :cherry:

şaka bir tarafa hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan motorunu ve herşeyini :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------


İrfan ustam harbi koruma demiri yapmışsın göstermelik değil ellerine sağlık



teşekkür ederim nadir abicim bu aralar görüşemez olduk , arazisin hep kaytarıyorsun ama :cherry: :P senin BMW de koruma demiri yoktu demi ??? :cherry: :queen:

yamyamaha
01 Temmuz 2013, 20:05
irfan ustamın rico marka lokma takımı da çok hoşmuş.

çelikatlı
01 Temmuz 2013, 20:47
selocanlar ustasına gitmişiniz iyi etmişiniz. bu alemde bi ben bide irfan usta:P

selo9115
01 Temmuz 2013, 21:15
selocanlar ustasına gitmişiniz iyi etmişiniz. bu alemde bi ben bide irfan usta:P

selamı'nı ilettim kanka onunda sana selamı vardı

piyanist_irf
01 Temmuz 2013, 21:25
irfan ustamın rico marka lokma takımı da çok hoşmuş.



gözündende kaçmıyo yani :) parayı bulunbca izeltaşını alacağım ama şimdilik idare ediyo buda :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------


selocanlar ustasına gitmişiniz iyi etmişiniz. bu alemde bi ben bide irfan usta:P



estağfurullah nihatçım senin selocanlar küfteye sırt çevirdiler , selamını aldım getirende gönderende sağolsun. :)

çelikatlı
01 Temmuz 2013, 21:45
motor servisten çıksaydı bende gelecektim ama malesef. kısmet bidahakine. eline sağlık demir on numara olmuş hakkatten

arca94
02 Temmuz 2013, 17:26
Yakıt konusunda.

Sanırım menzil 313 km. Bitti, yolda kaldım ve 3 km tepikledim motosikleti az evel. :)

Net rakamlarla konuşursak, geçen pazar Şarköy'den çıktıktan sonra depoyu fulledim ve trip2 'yi sıfırladım.

Az evel göbekte dönerken 3. viteste motor bi tekledi, "hs..tr be rıfat abi" (affınıza sığınaraktan bkz. http://www.youtube.com/watch?v=DWKYFRDGqME ) repliğiyle motoru sağa çektim ve çalışmadı. Km saatinde 312,2 sayıları vardı. 3 km tepikledim ve benzinliğe geldim.

Pompalandıktan sonra çıkan rakamlar ilginç olduğu kadar korkunçtu da.

Motorum yaklaşık 1800 km civarında. Fazla da olabilir şu an dikkat etmedim. :)

Km: 312,2
Aldığı benzin: 13,74 lt
Meblağ: 64,99 TL

Basit hesapla: Km'de 20~ krş. ya da 4~ lt (oha?!)

Tabi bi ufak ayrıntıya da aklım takılmadı değil. Dilim bir karış dışarıda "Fulle abi lanet olsun" dedim. Adam pompayı "soktu" ve 11,4 lt civarındayken pompa attı. Tam çıkartıyordu ki "13 lt'ye kadar yolu var onun, sıfırı gördüm çünkü" dedim. Ve "pompalamaya" devam etti. Sonuç 13,74 lt. Ki onu da 65 TL'ye tamamlamak için yaptı.

Bu kadar fazla çıkmasında belki de bu etken olabilir. Ben Şarköy çıkışında depoyu fulledim zannederken belki de içinde daha 2 lt'lik boş yer vardı.

Bu (yine basit hesapla) km'de yaklaşık 17~ krş. ya da 3,7~ lt. gibi rakamlara gerileme yapıyor.

Bertuğ Cemil'in de dediği gibi "Küçük hesaplarla geçiyor yaşam."

Hiç bir zaman bilemeyeceğiz..

Not: Kullanım biçimi: yaklaşık 200 km'si uzun yol. Yemekli toplantıya yetişme telaşı yüzünden gaz açmalı, yüksek devirde vites atmalı 120 km/h ortalama ile. Kalanı şehir içinde "biraz" agresif, korna yerine ara gaz vermeli agresif kullanım.

Not2: Uzun yolda, aksesuar paketiyle alınan cam, 88 kg civarı ben, depo üzeri çanta, sırt çantası ve topcase.

Enee amma çok yazmışım.

Sevgiler, saygılar.

adem80
02 Temmuz 2013, 19:43
100 km de 3.8-4 litre arası? 250 cc enjeksiyonlu bi motor için çok değilmi? Cbr 250 r ve sym wolf 250 bu kadar yakmıyor diye biliyorum. Tabi bir kişinin lafıyla olmaz. Diğer arkadaşların 100 km de yakıt tüketimi nedir acaba? Başka ölçen varmı? Harbiden 100 km de 4 litre yakıyosa biraz çok. Yeni model pejo 301 var. Reklamında 100 km de 3.5 litreden bahsediyolar. Bi anlam ifade etmesi lazım.

selo9115
02 Temmuz 2013, 21:05
edirneye giderken e tabi rodaj vardı 5000 deviri geçmedim ortalama 60-70 arası devam ettim 12,5 krş yaktığını hesapladık dedik süper
edirne dönüşü rodajıda biraz açtık 85-95 arası seyir ettik hesaplama 15 krş olduğu daha 100 ün üstüne çıkmadım rodajı tam bitirmedim
ama ortalama 17-20 krş yakacağı agrasif kullanırsan tabi
sakin kullanımda bu rakam 13-15 krşa kadar ineceğini tahmin ediyorum.


neyse bişey soracam 1000 bakımına giden arkadaşlar lütfen cevap yazsınlar
bügün ilk bakım (1000 km bakımı)
yağ yağ filtresi değişti
birde işçilk aldılar ilk bakımda işçilk ücretsiz değilmi neden benden aldılar bilen varmı alınıyormu yoksa adam bizi kandıdımı
bu arada tutar yağ+yağ filtresi+işçilk 130 tl

kerem182
02 Temmuz 2013, 21:24
O nasıl bır tuketımdır yahu? Ben 2004 model en500 le uzunyolda 4.45 lıtre tukettım 100kmde. 2013 model 250 cc ıcın cok fazla degıl mı bu tuketım?

çelikatlı
02 Temmuz 2013, 21:28
selo suzuki seni öpmüş..:) ama motor baya yakıyormuş er6 gibi yakıyomuş.

selo9115
02 Temmuz 2013, 21:31
ben onlara öptüreceğim yeri biliyorum net bir bilgi alayım şikayet edeceğim suzukiye ve gereken yerlere

yakıt çok değil be 15 zaten apache yakıyordu 250 cc bırakta 17-20 krş yaksın
sen er6 ya 17 krş yaktır inazumayı hediye ederim len sana :queen:

çelikatlı
02 Temmuz 2013, 21:40
vermessin vereceğini bilsem denerdim. 3.5 yaktıran var çünki.:king:

adem80
02 Temmuz 2013, 21:44
o zaman kıyaslama yaparsak cbr 250 ve sym wolften çok yakıyo diyebilirmiyiz?

selo9115
02 Temmuz 2013, 21:58
yaw arkadaş 15 krş çokmu yani?

cbr ve wolf ne yakıyor unutmayınki inazuma çift silindir

adem80
02 Temmuz 2013, 22:25
sym wolf le 100 km de 2.5 litre yaktıranlar var. Koray nickli koray arkadaşım yazmıştı. Yani takip etmiştim bi ara okurken denk geldi. Cbr 250 ninde deposu kaç litre alıyo bilmem ama bı depo menzili 400 km ye kadar çıkabiliyor. Yani ben 3-3.5 litreyede razıyım inazuma için. 4 litre biraz çok bana göre. :)

selo9115
02 Temmuz 2013, 22:38
e tmm işte adem tam dolu depo ile 440 km yol yaptım eco mod kullanım ile

normal mod''da ise 16-17 krş yakıyor

sym tek silindir onunda farkı var

yani aralarında çok öyle aman aman bir fark yok

ekstra olarak inazumanın artıları var yani onuda hasaba koy sadece yakıtta iş bitmiyor ona bakarsan inazumada titreşim sıfır
peki ya cbr de ve sym de durum ne sym bikere üst devirlerde aynalara verdiği titreşim yüzünden arkadan geleni anlayamıyorsun aynalara o kadar itreşim veriyor
cbr da öyle sesli çalışma ve titreşim
yani inazuma artıları çok olan bir makina

Seko
02 Temmuz 2013, 22:44
180 kiloluk motor için normal bir tüketim. Ayrıca bence ölçümde hata var. Depoyu ağzına kadar doldurup sonra 250 - 300 km kadar gidip tekrar ağzına kadar doldurarak ölçmek gerekir. Fazladan iki litre konmuşsa hesap şaşmıştır. En az %10 farkeder ki o da yarım litre demektir.

kerem182
03 Temmuz 2013, 12:13
arkadaşlar bu kadar kullanıcı var doğru düzgün bir yakıt tüketimi veremiyorsunuz. çok ilginç. şehir içinde 100 km de kaç litre yakıt tüketiyor inazuma, kesin bir bilgi verin lütfen.

selo9115
03 Temmuz 2013, 16:22
bu topik ölü cevap gelmez :pr:

kerem182
03 Temmuz 2013, 16:24
aynen bende öyle düşünüyorum.

orhanerdogan
03 Temmuz 2013, 16:38
arkadaşlar bu kadar kullanıcı var doğru düzgün bir yakıt tüketimi veremiyorsunuz. çok ilginç. şehir içinde 100 km de kaç litre yakıt tüketiyor inazuma, kesin bir bilgi verin lütfen.

Kesin bir bilgi gibi birşey olamaz sonuçta her motorun durumu yol şartları kilo farkları vs farklı ama ben kendi durumum ile ilgili bilgiler verebilirim.

Motorum 5000 km nin üstünde bugün yarın bakıma girecek. Hergün sabah 7:30 da istanbul maltepeden çıkıp kocaeli izmite geliyorum. Akşamda 5:30da çıkıp aynı yolu geri dönüyorum. Çoğunlukla D100 üzerinden gidip geliyorum, derince, körfez, dilovası, gebze gibi trafik olmayan yerlerde 120-140 km/h arası geziniyorum ama sonuçta 84 km/h yol sabah 1 saat akşamda 1 saat 5 dakika alıyor. Yani sabahları ortalama 84 km/h akşam 77 km/h ortalama ile gidip geliyorum. Bu şekilde gidip geldiğim zaman ortalama 4.2 lt yakıyorum.

Şimdi azmı çokmu konusuna gelince araba ile karşılaştıran arkadaşlar olmuş onlar için bir hesap yapıyım. 2.0 tdi passat sahibiyim aynı yolu aracımla gittiğim zaman sabah 6.0 - 6.5 lt civarı bir mazot yakıyorum fakat sabah 1 saat 20 dakika akşamda 1 saat 40 dakika gibi rakamlar yakalıyorum.

Yani kaba hesapla motorum bana her gün 12 TL + 1 saat kazandırıyor. Aylık hesapla 270 TL + 23 saat kazanmış oluyorum. Şahsım için 23 saatlik kazanç 8 saatlik mesaiye vurulduğunda 500TL üzerinde bir kazanca karşılık geliyor.

Aslında işin özünde bu kadar çok hesapla anlatmak istediğim şu; birşeyin ekonomik olması sadece kaç lt yaktığı ile değil size ne sağladığı ile ilgili.

ercishow
03 Temmuz 2013, 19:32
motor açıldıkça yakıt oranı da düzenli olarak düşecek ve dengeye ulaşacaktır.
kesinlikle tam bir ölçüm yapmak çok zor , sayılan nedenlerden dolayı, ve de sayılamayan daha birçok faktör var. Ama fikir vermesi açısından suzuki web sitesi 30 km de 1 lt yaktığını söylüyor. (standart kiloda, optimum hava şartlarında vs, vs,) düz olarak deponun 13 lt aldığını düşünürsek; 13*30= 390 km yol yapması gerekiyor. bence bu km ye 5500-6000 devir/dakika civarında sürülürse ulaşılır (açılmış motor için).

motorun sınıfındaki diğer motorlara oranla en ağırı olması, çıplak olması (rüzgarlık için aerodinamik tasarım yok), çift silindir olması gibi sebepler bu tüketimin ana sebepleri. tam hesabını yapmadım ama genelde 310 km yi devirince (bu durumdayken uyarıyı çoktan vermiş oluyor-2 lt altında yakıt kaldığını gösteren işaret) benzinliğe uğruyorum. kilo 72, ve ortalama hız ise genelde 85-100 km/saat diyelim, çoğunlukla da uzun yolda kullanılıyor.

kerem182
03 Temmuz 2013, 20:58
Orhan cok tesekkurler. Oldukca net bır bılgı olmus. Cok mu evet cok. Ben en500 ıle ayvalık a gıttım canakkale uzerınden,balıkesır bursa dondum. Esım ben cadır ve full yuklu motorla 100 km 4.45 yakıt tukettım. Inazuma ıcın col yuksek tuketımı var dıyebılırız.

drtayfun
03 Temmuz 2013, 22:21
Bu tüketim çok bence, ne anladık enjektörlü alet almaktan o zaman?

adem80
03 Temmuz 2013, 22:39
banada çok geldi. Sym wolf 2.5 minimum yakıt tüketimine düşerken, fazer 4.45 minumum düşerken inazumanın minimum yakıt tüketimi 3.2 lerde kalmış. Yanlış anlaşılmasın modeli kötüleme niyetim yok.bende 250 cc de ilk model olarak inazuma düşünüyordum. Ama bu yakıt konusu karışınca sym wolf ve cbr 250 bide inazuma. Bu 3 model hakkında iyice kafa yorup öyle alacağım.

çelikatlı
03 Temmuz 2013, 22:44
ben olsam 250gr için inazumadan şaşmazdım. ama harbiden çok yakıyomuş.

adem80
03 Temmuz 2013, 23:12
ben olsam 250gr için inazumadan şaşmazdım. ama harbiden çok yakıyomuş.

250 gr değil, 750 gr. 100 km de 750 gr dan bin km de 7.5 litremi ediyor? Benmi yanlış hesaplıyorum?

selo9115
03 Temmuz 2013, 23:30
fazere 4,45 lt yaktıranın elini öperim
bir akrabamda var 15 yılık küryelik yapıyor bu işin piri olmuş yemin billah ediyor 32 krştan aşağı düşüremedim diyor
oda ölü kullanım diyor gazı açarsan bu rakam 45-50 krşlara çıkabiliyor
bıraksanıza 600 lük 98 beygirlik makina 4,45 yakarmı yalan hemde kuyruklu yalan

adem80
03 Temmuz 2013, 23:34
Orhan cok tesekkurler. Oldukca net bır bılgı olmus. Cok mu evet cok. Ben en500 ıle ayvalık a gıttım canakkale uzerınden,balıkesır bursa dondum. Esım ben cadır ve full yuklu motorla 100 km 4.45 yakıt tukettım. Inazuma ıcın col yuksek tuketımı var dıyebılırız.

pardon en 500 müş fazer değil. Aklımda yanlış kalmış. Hatayı kabul etmekte lazım. :)

Seko
03 Temmuz 2013, 23:41
banada çok geldi. Sym wolf 2.5 minimum yakıt tüketimine düşerken, fazer 4.45 minumum düşerken inazumanın minimum yakıt tüketimi 3.2 lerde kalmış. Yanlış anlaşılmasın modeli kötüleme niyetim yok.bende 250 cc de ilk model olarak inazuma düşünüyordum. Ama bu yakıt konusu karışınca sym wolf ve cbr 250 bide inazuma. Bu 3 model hakkında iyice kafa yorup öyle alacağım.

Önce Wolf'a ardından da Inazuma'ya bir otur, kafanın karışıklığı anında geçecek. Yakıt tüketim değerilerini de iyi veya kötü yönde abartıp efsaneleştirmeyelim. Ben zamanında Fazer başlığını baya bir okumuştum, Benim hafızamda Fazer 100 km'de 6 litre falan yakan bir motordur. Hızlı gidince 8 litreye kadar yakar. Keza Wolf'un da başka bir 250 cc motorun da rekor denemesi yapmadan 2.5 litre yakması pek mümkün değildir. Gerçek tüketim bir depoyu baştan sonra bitirdikten sonra ölçülen tüketimdir. Sorun bakalım Fazer kullanıcılarına, bu şekilde hesaplayınca ne kadar yakıyormuş ?

selo9115
03 Temmuz 2013, 23:52
adamlar ölü gibi motor kullanıyorlar basmıyorlar sonra buralara gelip benim motor 100 kmde 2,5 lt yakıyor diyorlar
birde denesinler bakim 9-10 bin devir aşağı inmeden bir test daha yapsınlar bakalım o zaman da 2,5 lt yakıyormu
ben rodajı açmak için edirneye gittim sonuç şu
4000-5000 devir arası kullandım çok nadir bazen 6000 deviri gördüm hemen düştüm tekrar 4500 devirlere
tam dolu depo 13 lt çıktım yola
lamba yanıp sönmeye başladı tekrar fulledim 10,5 lit. yani 50 tl aldı
yaptığım km tam 402 hesabını yapın arkadaşlar

adem80
03 Temmuz 2013, 23:56
pardon en 500 müş fazer değil. Aklımda yanlış kalmış. Hatayı kabul etmekte lazım. :)

seko arkadaşım bak yukarda alıntı yapıp hatamı düzeltmişim. :) kafam karışık. Bodrumda inazuma ve sym bayisi aynı bayi zaten. Gider bakar incelerim. :)

F54
03 Temmuz 2013, 23:59
fazere 4,45 lt yaktıranın elini öperim
bir akrabamda var 15 yılık küryelik yapıyor bu işin piri olmuş yemin billah ediyor 32 krştan aşağı düşüremedim diyor
oda ölü kullanım diyor gazı açarsan bu rakam 45-50 krşlara çıkabiliyor
bıraksanıza 600 lük 98 beygirlik makina 4,45 yakarmı yalan hemde kuyruklu yalan

ben 32krş filan anlamamda bizim bi arkadaşta var hatta bu sitede üye fazer le 100km/h ortalama gittiğinde 23krş yaktığını söylüyor

K o r @ y
04 Temmuz 2013, 00:11
adamlar ölü gibi motor kullanıyorlar basmıyorlar sonra buralara gelip benim motor 100 kmde 2,5 lt yakıyor diyorlar
birde denesinler bakim 9-10 bin devir aşağı inmeden bir test daha yapsınlar bakalım o zaman da 2,5 lt yakıyormu
ben rodajı açmak için edirneye gittim sonuç şu
4000-5000 devir arası kullandım çok nadir bazen 6000 deviri gördüm hemen düştüm tekrar 4500 devirlere
tam dolu depo 13 lt çıktım yola
lamba yanıp sönmeye başladı tekrar fulledim 10,5 lit. yani 50 tl aldı
yaptığım km tam 402 hesabını yapın arkadaşlar

o zaman 3 yakıyo :bounce:

adem80
04 Temmuz 2013, 00:15
kullanıcısından cevap gelmiş. :)

585858
04 Temmuz 2013, 01:59
Benim mz de 1 lt benzinle 30 km yol gidiyor normal kullanımlarda; 2 zamanlı 251 cc mz etz. O zaman bu şartlarda adamlar zamanında iyice motor yapmışlar.