Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
BQy0qkgoWoA&feature
tork 6. viteste fena durmuyor
tork fena demişsinde bence bu sekilde anlayamayız yanlış düşünüyorsun motor sıfır ağırlık ile lastik çeviriyor tork yok demiyorum ama tespiti için yanlış bi test
atillapasa
27 Ekim 2012, 10:34
11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
sedat_57
27 Ekim 2012, 10:42
11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
ybr 250 9.500 devirde 145 yapiyor 150 göremedim henüz 10 bin devirdede 150 yapsın..
windyS150
27 Ekim 2012, 10:54
hyo gt250 naked 3. viteste redline da 120 görüyor :)
atillapasa
27 Ekim 2012, 10:58
11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
http://www.youtube.com/watch?v=P6-zebnAZVs&NR=1&feature=endscreen şimdi seyrettim sym wolf 8,900 devirde 150 km hız yapıyor.
honda cbr 9,000 devirde 150 km hız yapıyor...
Tsubasa
27 Ekim 2012, 11:15
hyo gt250 naked 3. viteste redline da 120 görüyor :)
hocam hyoların bi 10 km kadar kilometresi fazla gösteriyor
---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:12 ----------
İş yerinden bi arkadaş siparişi vermiş.. Beklemde.. gelmeyecek olsa adamlar sipariş almaz heralde
siparişi suzuki bayileri hazirandan beri alıyorlar
sözleşme yaptıklarına paralarını geri ödediler eylülde
motosiklet gelicek ama fuardan sonra diyor suzuki bayi
atillapasa
27 Ekim 2012, 11:33
11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
http://www.youtube.com/watch?v=P6-zebnAZVs&NR=1&feature=endscreen şimdi seyrettim sym wolf 8,900 devirde 150 km hız yapıyor.
honda cbr 9,000 devirde 150 km hız yapıyor...
ninja 11,000 devirde 150 km hız yapıyor.
hyo 11,000 devirde 156 km hız yapıyor.
anlayan arkadaşlara sormak isterim: bu durumda amaç maximum 150 km hız ise. en torklu en az benzin yakan makina sym wolf değilmi.tahminim cbr hariç diğer 250 cc çift silindir makinalardan % 20 daha az yakıyor. en çok yakan inazuma gözüküyor. bu konuda bilgilendirici olacaklara teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
bu makinaların boş depo ile ağırlıklarını bilen varmı acaba.. muhtemelen tek silindirler 20 kg civarı daha hafiftir diye düşünüyorum. buda bi avantaj sayılır. kalkışta özellikle. cbr ın çok satmasının sırrı bunlar heralde. yoksa çok kaliteli gözükmüyor.
Inazuma'nın ne kadar yaktığını nereden biliyorsunuz ki ? Kaç devirde ne kadar sürat yaptığının çok önemi yok. Bu sadece motor performansına bağlı birşey değildir. Bir firma çabuk hızlanan motor yapmayı tercih ederken, diğeri yüksek hızı tercih edebilir, buna göre de bütün vites oranlarını ayarlar. Ayrıca her iki motorun da gücü aynı fakat Inazuma'nın torku Wolf'tan 1 Nm daha fazla. Başka bir detay da Inazuma'nın silindir kursu (stroke), silindir çapından (bore) daha fazla. Bunu çok az motorda görürsünüz. Genelde Cruiser motorlar böyledir, bir de Honda NC700 serisi böyle. Bu sayede iki silindirli ama tek silindirli gibi sakin bir motor olmuş. Motoru çok iyi dengelenmiş ve tek silindirliye göre en büyük avantajı titreşimsiz, pürüzsüz çalışması olacaktır. Bence kesinlikle Wolf'tan daha iyi bir motor ama ne kadar daha iyi derseniz, Wolf'a 10 üzerinden 9,5 verirsem, buna 9,6 veririm, o kadar yani. Yakıt tüketimleri de birbirine çok yakın ama Ninja 250 ve GT250'den kesinlikle daha düşük olacaktır.
Bahsettiğim bore ve strok değerlerinden dolayı bu motor Ninja ve Hyosung ile karşılaştırılamaz. Onlar daha sportif makinalar ve performanları her türlü, Inazuma'dan da Wolf'tan da iyidir.
Maksimum devrini sormuşsunuz, devir kesicinin izin verdiği devir maksimum devirdir. Bunun üzerine çıkmak zaten motora güç kaybettirdiği gibi zarar da verir. Test edilen motorun videodaki performansına (maksimum hız devrine) ve kağıt üzerinde maksimum gücünü 8500 devirde vermesine bakarak şunu diyebilirim ki bu motorda dişli değiştirerek çok daha yüksek hızlara çıkılabilir (170 - 180 km/s).
atillapasa
27 Ekim 2012, 13:39
1- ben nekadar yaktığını bilmediğimi yazdım. teknik değerlere göre yazdım. daha fazla yakacaktır. siz daha az kakacağını neye göre yazdınız. sebebini yazarsanız bizde öreniriz.
2-yukarıdan birebir kopyalıyorum(Başka bir detay da Inazuma'nın silindir kursu (stroke), silindir çapından (bore) daha fazla) buda yanlış slindir çapı stroktan fazla olması gerekiyor
3-bu özellik pistonun kısa mesafede çalışarak daha yüksek devirlere çıkmasını sağlar
4-tek slindirin avantajı düşük devirde daha fazla tork. wolf en düşük devirde maksimum torkunu üretiyor. cbr 8500 max tork devri. wolf 7500 maximum tork devri.
5-tek silindirin avantajı daha hafif motor çift silindirlerden daha hafif 20 kg civarı
6-dez avantajı sizin doğru yazdığınız daha az titreşim.
7- mutlaka suzuki wolften daha kaliteli ve konforludur. fakat yedek parça ve bakım maliyetinide düşünmeli.
not: daha az yakıt için daha az sürtünme daha az silindir. fort ve renoult 3 silindir motor yapmaya başladılar. daha fazla tork ve daha az yakıt için. reklamları bile var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
suzukinin motoru soch yani silindir başına iki sübap üstten tek ekzantrikli. wolf dohc motor kullanıyor. 4 sübaplı daha performanslı daha verimli. piston ölçüleri çap/strok 53,5mmx55,2mm piston mili çaptan daha uzun. wolfün avukatı gibi oldum hiç istemesemde ama adamlar yapmış yiidi öldür hakkını yeme.
vlknsyrn
27 Ekim 2012, 19:22
buyrun siz hesaplayın :)
http://g1210.hizliresim.com/12/v/fbrfg.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
1- ben nekadar yaktığını bilmediğimi yazdım. teknik değerlere göre yazdım. daha fazla yakacaktır. siz daha az kakacağını neye göre yazdınız. sebebini yazarsanız bizde öreniriz.
2-yukarıdan birebir kopyalıyorum(Başka bir detay da Inazuma'nın silindir kursu (stroke), silindir çapından (bore) daha fazla) buda yanlış slindir çapı stroktan fazla olması gerekiyor
3-bu özellik pistonun kısa mesafede çalışarak daha yüksek devirlere çıkmasını sağlar
4-tek slindirin avantajı düşük devirde daha fazla tork. wolf en düşük devirde maksimum torkunu üretiyor. cbr 8500 max tork devri. wolf 7500 maximum tork devri.
5-tek silindirin avantajı daha hafif motor çift silindirlerden daha hafif 20 kg civarı
6-dez avantajı sizin doğru yazdığınız daha az titreşim.
7- mutlaka suzuki wolften daha kaliteli ve konforludur. fakat yedek parça ve bakım maliyetinide düşünmeli.
not: daha az yakıt için daha az sürtünme daha az silindir. fort ve renoult 3 silindir motor yapmaya başladılar. daha fazla tork ve daha az yakıt için. reklamları bile var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
suzukinin motoru soch yani silindir başına iki sübap üstten tek ekzantrikli. wolf dohc motor kullanıyor. 4 sübaplı daha performanslı daha verimli. piston ölçüleri çap/strok 53,5mmx55,2mm piston mili çaptan daha uzun. wolfün avukatı gibi oldum hiç istemesemde ama adamlar yapmış yiidi öldür hakkını yeme.
Strok daha uzun olduğu için saha az yakacaktır. Stroğu fazla olan motorların tümü düşük devirlerde maksimum tork ve güçlerini verirler. Bu da sakin, devirsiz bir kullanıma olanak tanır. O yüzde tüketimi Wolf'la hemen hemen aynı ancak GT250 ve Ninja'dan da düşük olacaktır. Ayrıca çok kabaca, gücü düşük olan her zaman daha az yakar.
Silindir çapı stroktan fazla olması gerekiyor derken, ben mi yanlış yazdım anlmında yazdınız yoksa ideal olan budur mu diyorsunuz ? İdeal budur diyorsanız benim kullanım alışkanlığıma göre değildir ama yüksek devir devenler için stroğun kısa olması daha uygun olur. Strok kısa olursa sizin de belirttiğiniz gibi maksimum güç ve tork devirleri de yüksek olur. Benim için bu işin nirvanası ve hayalim NC700 serileridir.
Özetle ikisi de çok iyi motor ama Suzuki'nin cüsse ve görümünü de hesaba katarak daha önde olduğunu söylüyorum. Teknik olarak birbirlerine üstün değiller, hangisini seviyorsanız alabilirsiniz. Bir de evet Wolf 4 sübaplı, daha modern bir motor.
VlknDnmz
27 Ekim 2012, 22:17
İyi oldu getirmeleri 250cc klasmanı hareketlensin biraz yamahada fazer 250 veya benzeri bi model getirirse herkesin 250 ccde tarzına uygun motosikletler olur.Benim gibi senelerdir 150-250 cc de takılıp sürekli motor değiştiren adamların işine gelir :).
ZIPPIRMAN
27 Ekim 2012, 22:33
750cc shadow 4,2 yakarken.inazumanın 3,5 yakıyor olması nekadar takdire şayandır bilemedim..
atillapasa
27 Ekim 2012, 22:37
kalite filan herşey tamamda bu makina biraz hantal kalacak gibi duruyor. fiyatının düşük tutulmasının sebebide bu olsa gerek diye düşünüyorum. gaza asılınca zart diye 150 görmeyecek. sırf inazumayı görmek için otoshow a gideceğim. suzuki otoshowa getirecek diye yazmışlar. bakak görek. hayırlısı....
sedat_57
27 Ekim 2012, 23:00
http://d1210.hizliresim.com/12/v/fbys8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Bir resimde ben atayım dedim :)
Ramazan Can
28 Ekim 2012, 00:05
bende video atayım bari
http://www.youtube.com/watch?v=K_s9ODUBH-Q&feature=relmfu
cbr_007
28 Ekim 2012, 01:37
bakalım alet nasılmış alan olursa yazsın :)
750cc shadow 4,2 yakarken.inazumanın 3,5 yakıyor olması nekadar takdire şayandır bilemedim..
Hocam, bir yerden sonra artık limite ulaşıyorsunuz daha fazla düşmüyor. Eminim 950 cc Midnight Star da (54 BG) ve yaksa yaksa 5 litre falan yakıyordur. Yukarıda da dediğim gibi önemli olan güçtür. Ben bu konuda bir tek BMW'lere akıl sır erdiremiyorum. Nasıl o kadar az yakabiliyorlar anlaşılır gibi değil ? Tek kelime ile mükemmel motorlar.
atillapasa
28 Ekim 2012, 11:15
Hocam, bir yerden sonra artık limite ulaşıyorsunuz daha fazla düşmüyor. Eminim 950 cc Midnight Star da (54 BG) ve yaksa yaksa 5 litre falan yakıyordur. Yukarıda da dediğim gibi önemli olan güçtür. Ben bu konuda bir tek BMW'lere akıl sır erdiremiyorum. Nasıl o kadar az yakabiliyorlar anlaşılır gibi değil ? Tek kelime ile mükemmel motorlar.
F650GS tek silindir dört sübap iki buji daha iyi yanma için yüksek tork. piston stroğu (ileri geri hareket mesafesi) pistonun çapından kısa olması. benzinin yanma(patlama)anında daha fazla basınç yapması. bu şelilde yan yüzeyler azalıyor. cm kare olarak. piston yüzeyi çoğalıyor. cm kareye gelen basınç sabit piston yüzeyi çoğalınca güç artıyor yakıt azalıyor.
birde metalurji. maden teknolojisi çok iyi. kaliteli demir ve alüminyum kullanmak. adamlar maden teknolojisinin kitabını yazmış. istediğiniz kadar teknolojik motor yapın maden dandikse 2000 km gidip yağ değiştirirsin. muhtemelen 50,000 km ile 100,000 km arası motoru eline alırsınız. bmw ile 10,000 km de yağ değiştirip 500,000 km yi çok rahat devirirsiniz. bilginize...
K o r @ y
28 Ekim 2012, 11:57
250 cc motor için mübarek kitabı yemişsiniz..
ne gerek var arkadaşlar, gelince alır bineriz.. duygu düşüncelerimizi yazarız..
altı üstü 10 lira para... iyiki şöyle vstrom falan almıyoz haa.. yoksa capanları baltayla keserdik..
motor camiasının içindesiniz, suzukinin kötü motor yaptığını gördünüz mü?
motoru görebilirsek kötü olup olmadığınını anlayacağız ama gelmedi işte gözü kör olası:cherry:
F650GS tek silindir dört sübap iki buji daha iyi yanma için yüksek tork. piston stroğu (ileri geri hareket mesafesi) pistonun çapından kısa olması. benzinin yanma(patlama)anında daha fazla basınç yapması. bu şelilde yan yüzeyler azalıyor. cm kare olarak. piston yüzeyi çoğalıyor. cm kareye gelen basınç sabit piston yüzeyi çoğalınca güç artıyor yakıt azalıyor.
birde metalurji. maden teknolojisi çok iyi. kaliteli demir ve alüminyum kullanmak. adamlar maden teknolojisinin kitabını yazmış. istediğiniz kadar teknolojik motor yapın maden dandikse 2000 km gidip yağ değiştirirsin. muhtemelen 50,000 km ile 100,000 km arası motoru eline alırsınız. bmw ile 10,000 km de yağ değiştirip 500,000 km yi çok rahat devirirsiniz. bilginize...
Sadece F650 GS değil, bütün modelleri öyle. 80 BG'lik F800R bile 5 litre falan yakıyor. Şimdi girip teknik özellklerine baktım da sıkıştırma oranı 11.5 gibi benzinli motor için muazzam yüksek bir değer. Yanma verimi en çok etkileyen şeydir.
atillapasa
28 Ekim 2012, 20:44
250 cc motor için mübarek kitabı yemişsiniz..
ne gerek var arkadaşlar, gelince alır bineriz.. duygu düşüncelerimizi yazarız..
altı üstü 10 lira para... iyiki şöyle vstrom falan almıyoz haa.. yoksa capanları baltayla keserdik..
motor camiasının içindesiniz, suzukinin kötü motor yaptığını gördünüz mü?
hocam meslak icabı biliyoruz. işimiz bu yani. bakım onarım işindeyim. herkezin bukadar ince bilgilere ulaşması sebeplerini bilmesi kolay değil. meraklısına bilgilendirme amaçlı bizimki.
bu arada inazumanın kalitesine kimse bişey diyemez. suzuki zaten kötü motor yapmaz.bende motorumu satınca gelirse ilk tercihim inzuma fakat sıkıntı başka yerde. üzerindeki motor eski tenoloji. diğer çift silindirli 250cc makinalardan 7 beygir civarı düşük ve 20 kilo kadarda ağır.buda beni düşündürüyor. çok seri bi makina olmayacak anlasılan. bide benimgibi 105kilo iseniz. ancak fıtı fıtı gezmeye yarayacak.piyasadaki diğer 250 cc makinalar içinde en kalitelisi fakat en hantal makinası olacak gibi.
yasin_942
28 Ekim 2012, 20:51
sym wolf 250 100 km hızla giderken 5600 d/dk çeviriyor.
DarkSeleCT93
28 Ekim 2012, 21:08
arkadaşlar konu dışında k.b ama sıkıştırma oranı yüksek olmasımı daha iyi daha düşük olmasımı mesela ybr 10a1 cbf150 9a1 cg125 9.5 a 1 ne fark olur bılenlerden bilgi alabilirmiyim
yasin_942
28 Ekim 2012, 21:57
arkadaşlar konu dışında k.b ama sıkıştırma oranı yüksek olmasımı daha iyi daha düşük olmasımı mesela ybr 10a1 cbf150 9a1 cg125 9.5 a 1 ne fark olur bılenlerden bilgi alabilirmiyim motor alırken göz önünde bulundurulacak değerler bunlar değil. eğer yarışlara katılmayacak sanız önemsiz şeyler bunlar
DarkSeleCT93
28 Ekim 2012, 22:06
yarışlara katılacağım çok önemli
yasin_942
28 Ekim 2012, 22:13
yarışlara katılacağım çok önemli pistonun alt ölü noktasında iken silindirin içindeki benzin hava karışımını üst ölü noktasına kadar şıkıştırma oranıdır bu. sıkıştırma ne kadar çok o kadar tork elde edilir bknz: (dizel araçlar) madem yarışlara katılcaksın üst kapak taşlama mevzularını falan biliyorsundur. bu değerler motorun hangi koşullarda kullanılaçağı değerlendirilirek yapılır. diyeceksinki ybr nin sıkıştırma oranı cbf den fazla işde burda çap stroke değerleri önem kazanıyor.
DarkSeleCT93
28 Ekim 2012, 22:18
eyw hocam ama ybrnın sıkıştırma oranı en yüksek olmasına rağmen torqu en az
adem80
28 Ekim 2012, 22:21
neden acep? Şimdi bende merak ettim?
yasin_942
28 Ekim 2012, 22:27
tork değeri değişkendir vites oranları ile değişir örneğin ön dişli küçültürsünüz tork artar ama beygir değişmez vs kullanılan yakıt sistemi bile buna etken cbf daha düşük devirli bir motora sahip ybr ise biraz daha yüksek devir çeviriyor. bu işler mühendislik biz anca kaç km ye çıkıyo kaç saniye 100 e çıkıyo bunlara bakıyoruz:)
DarkSeleCT93
28 Ekim 2012, 22:53
hm tmm saolasın
Arkadaş vites kutusundan önceki kısmını yani motor çıkış torkunu soruyor. Torku en çok etkileyen şey motor hacmidir, diğer etkenler devede kulak kalır bunun yanında. Sıkıştırma oranı falan çok değiştirmez yani.
K o r @ y
29 Ekim 2012, 15:58
hocam meslak icabı biliyoruz. işimiz bu yani. bakım onarım işindeyim. herkezin bukadar ince bilgilere ulaşması sebeplerini bilmesi kolay değil. meraklısına bilgilendirme amaçlı bizimki.
bu arada inazumanın kalitesine kimse bişey diyemez. suzuki zaten kötü motor yapmaz.bende motorumu satınca gelirse ilk tercihim inzuma fakat sıkıntı başka yerde. üzerindeki motor eski tenoloji. diğer çift silindirli 250cc makinalardan 7 beygir civarı düşük ve 20 kilo kadarda ağır.buda beni düşündürüyor. çok seri bi makina olmayacak anlasılan. bide benimgibi 105kilo iseniz. ancak fıtı fıtı gezmeye yarayacak.piyasadaki diğer 250 cc makinalar içinde en kalitelisi fakat en hantal makinası olacak gibi.
evet bu konuyu daha öncede duymuş, fakat suzukiye atılan mailler neticesinde bu tezi kırmışlardı..
suzuki bunun eski teknoloji ile alakalı hiç bir ize rastlanmadığını söylemişti.. hatta yanılmıyorsam 1985 yılına ait bir teknoloji olduğunu
söyleyenler olmuştu.. yani şöyle okurken insan bi garip oluyor bazı arkadaşların yazılarına..
çift silindir ile tek silindiri kıyaslamak doğru mu anlamıyorum.. benim ford focus ta 3,500 rpmde 100 ile giderdi.. buna benzer şeyler yazılmasada, sizin gibi
işi bilen kişilerden bişeyler öğrensek daha makbule geçer...
chemical
29 Ekim 2012, 16:10
iyide bu motoru diğer 250cc ler ile kıyaslarken sınıfını göz önünde tutmak lazım. Ninja cbr250 ve hyo gt250 ss sınıfında ve yapısı itibari ile inazumadan daha seri daha hızlı olması normla ve beklenende budur. İnazuma kıyaslanıcaksa hyo naked250 ile ve wolf ile kıyaslayın kaldiki wolf te teksilindir. Bence bu motoru alan adam hızlanmasını cok fazla takmaz cunku naked motor ıvmelenme ıstıyosa gıder ss bakar nınja alır cbr alır. Bu motorda önemli olan rahatmı yakıt durumu nedir ortalama seyir hızı nedir yedek parca ve servis durumu nedir ben buna bakıp bu motoru alırım. 3-3.5lt arasında yakıt tuketımı varsa 100 ile 130 arasına rahat cıkıyorsa (arac sollamak ıcın kı vıdeoda gorduk 40kmh ten 150ye kadar rahat cıktı) muadillerine göre saglam ve güvenliyse bu motoru alırım yoksa wolften daha az torkluymus hızlanması 0-100 ü daha uzunmus bunlar benı pek baglamaz standart kullanıcıyım yarıslara katılacak halim yok. motor ömrü uzun olsun capı stroke u beni bağlamaz..
kanmix_x
29 Ekim 2012, 16:22
Yorumlara bak yahu
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/1182582/A6889D610F88434895296829F9A24CFA.jpg
:queen::)
atillapasa
29 Ekim 2012, 21:50
iyide bu motoru diğer 250cc ler ile kıyaslarken sınıfını göz önünde tutmak lazım. Ninja cbr250 ve hyo gt250 ss sınıfında ve yapısı itibari ile inazumadan daha seri daha hızlı olması normla ve beklenende budur. İnazuma kıyaslanıcaksa hyo naked250 ile ve wolf ile kıyaslayın kaldiki wolf te teksilindir. Bence bu motoru alan adam hızlanmasını cok fazla takmaz cunku naked motor ıvmelenme ıstıyosa gıder ss bakar nınja alır cbr alır. Bu motorda önemli olan rahatmı yakıt durumu nedir ortalama seyir hızı nedir yedek parca ve servis durumu nedir ben buna bakıp bu motoru alırım. 3-3.5lt arasında yakıt tuketımı varsa 100 ile 130 arasına rahat cıkıyorsa (arac sollamak ıcın kı vıdeoda gorduk 40kmh ten 150ye kadar rahat cıktı) muadillerine göre saglam ve güvenliyse bu motoru alırım yoksa wolften daha az torkluymus hızlanması 0-100 ü daha uzunmus bunlar benı pek baglamaz standart kullanıcıyım yarıslara katılacak halim yok. motor ömrü uzun olsun capı stroke u beni bağlamaz..
bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.
ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.
gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.
şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çif
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.
ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.
gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.
şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çift buji yeni teknoloji.
bu teknolojiyle yapılan bir motorun gücünü hesaplayalım. su bardağının ağzı 6 cm diyelim. yarı çapın karesi çarpı pi sayısı eşittir istonun alanı.patlama basıncınıda santimetre kareye altı kilo diyelim3x3x3,14x6=169 kilo nivton bu motordan güç alırsınız.
gelelim yeni teknolojiye: viski bardağı şeklinde patlama odası.çap geniş strok (derinlik)kısa.bu motorlar strok mesafesinin kısa olmasından dolayı daha devirli daha kuvvetli ve daha az ısınırlar.aynı hesapları butip bir motor için yaparsak sıkıştırma oranı aynı diyelim. viski bardağının ağız kısmı dokuz santim derinliği yedi santim. patlama kuvveti sm kareye altıkilo
4,5x4,5x3,14x6=381 kilo nivton kuvvet elde adilir. buda hatırı sayılır fark demek. hemde aynı motordan elde edildiğini düşünürsek. şimdilik teknolojinin geldiği son nokte budur. buna ilave olarak güç artışı için turbo teknolojsi kullanılıyor. yanma odasına daha fazla hava basıp daha kuvvetli yanma elde etmek için. birde elektronik ateşleme var. ateşlemenin en uygun zamanda olması için bunlarıda başka zaman anlatırım.
benden anlatması. ister su için sırf bardak paşabahçe diye. ister viski için varsın bardak kore malı olsun. seçim sizin.:-)))))))
yukarıda eksik kaldı. kusura bakmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
yukarıda anlattıklarımdan yola çıkarsak. cbr ın ninjayı neden kalkışta ilk 100 km hıza kadar geçtiğinide anlamış oluruz. tek silindir torklu makina daha seri olur. fakat çift silindir daha fazla güç ürettiğinden daha hızlı gider. fakat yakıt sarfiyatıda ona göre artar. daha fazla sübap daha fazla ataşleme daha fazla hava işte hepsi bu.
bunların sonucunda inazumanın motor yapısına baktığımızda tamamen eski teknoloji çift silindir makina yapmışlar. ama çok kaliteli yapmışlar. piyasadki en hantal en geç hızlanan en çok yakıt harcayan makina. bilim matematik bunu söylüyor. ama çok kaliteli al sittin sene binersin elinde kalır satamazsın torununa bırakırsın.
chemical
29 Ekim 2012, 22:29
bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.
ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.
gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.
şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çif
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.
ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.
gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.
şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çift buji yeni teknoloji.
bu teknolojiyle yapılan bir motorun gücünü hesaplayalım. su bardağının ağzı 6 cm diyelim. yarı çapın karesi çarpı pi sayısı eşittir istonun alanı.patlama basıncınıda santimetre kareye altı kilo diyelim3x3x3,14x6=169 kilo nivton bu motordan güç alırsınız.
gelelim yeni teknolojiye: viski bardağı şeklinde patlama odası.çap geniş strok (derinlik)kısa.bu motorlar strok mesafesinin kısa olmasından dolayı daha devirli daha kuvvetli ve daha az ısınırlar.aynı hesapları butip bir motor için yaparsak sıkıştırma oranı aynı diyelim. viski bardağının ağız kısmı dokuz santim derinliği yedi santim. patlama kuvveti sm kareye altıkilo
4,5x4,5x3,14x6=381 kilo nivton kuvvet elde adilir. buda hatırı sayılır fark demek. hemde aynı motordan elde edildiğini düşünürsek. şimdilik teknolojinin geldiği son nokte budur. buna ilave olarak güç artışı için turbo teknolojsi kullanılıyor. yanma odasına daha fazla hava basıp daha kuvvetli yanma elde etmek için. birde elektronik ateşleme var. ateşlemenin en uygun zamanda olması için bunlarıda başka zaman anlatırım.
benden anlatması. ister su için sırf bardak paşabahçe diye. ister viski için varsın bardak kore malı olsun. seçim sizin.:-)))))))
yukarıda eksik kaldı. kusura bakmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
yukarıda anlattıklarımdan yola çıkarsak. cbr ın ninjayı neden kalkışta ilk 100 km hıza kadar geçtiğinide anlamış oluruz. tek silindir torklu makina daha seri olur. fakat çift silindir daha fazla güç ürettiğinden daha hızlı gider. fakat yakıt sarfiyatıda ona göre artar. daha fazla sübap daha fazla ataşleme daha fazla hava işte hepsi bu.
bunların sonucunda inazumanın motor yapısına baktığımızda tamamen eski teknoloji çift silindir makina yapmışlar. ama çok kaliteli yapmışlar. piyasadki en hantal en geç hızlanan en çok yakıt harcayan makina. bilim matematik bunu söylüyor. ama çok kaliteli al sittin sene binersin elinde kalır satamazsın torununa bırakırsın.
Piyasadaki en hantal en gec hızlanan motor olabilir çünkü naked sınıfında motor ninja yada cbr250 ile kıyaslamam. Ancak en çok yakıt harcar derken bunları kafanızdan yaptıgınız hesaplamalarlamı soyluyorsunuz yoksa referansınız varmı? Ufak bir araştırmayla yurtdışı forumlarında ve incelemelerde 3.2lt/100km yakıt harcadıgını gormus olmanız lazım sımdı bu deger dıgerlerınden cokmu bunu anlayamadım? Birde sittin sene satamazsınız demişiniz buda çok saçma siz her aldığınız malı satmak içinmi alırsınız bana yıllarca hizmet etmesi için ben daha fazla para verip o malı almayı tercih ederim. Ayrıca sym wolf 7bine 2. elde alıcı zor bulurken inazumanın satılmaması gibi bir şeyin olucağını sanmıyorum.
atillapasa
29 Ekim 2012, 23:14
horozun horoz olduğunu anlamak için üzerinde horoz yazması gerekmez. teknoloji diye bişey var. malın ne olduğu olmadığı ortada.kafadan sallama yapmıyorum tabiki teknik verilere bakarsan motordan anlayan herkez benim dediğimi söyler. az yakıyo demişsin yurtdışı sitelerde yazıyor.sen araştırmışsın belliki link koysanda bizde faydalansak o yurtdışı sitelerden. hangi şartlarda test ettiklerini yazmışlarmı. bu motorda sürüş modu diye bişey var.iki veya üç tane tam bilmiyorum. muhtemelen ekonomide test etmişlerdir. doksan km sabit hızla test edilmiştir. bu kriterleride değerlendirmek lazım. yoksa benim arabada ankara yolunda 4 litre yakıyo 90 km hızla giderken. ben yukarıda motor kıyaslaması yaptım. sym alın iyidir bişey yazmadım. tek ve çift silindirin avantaj ve dezavantajlarından bahsettim sen sym alın inazuma almayın anlamışsın. tek silindir çift silindir kıyaslamasınıda cbr ve ninja üzerinden verdim.
ben viski diyorum sen su diyosun napalım tecih meselesi.
çelikatlı
29 Ekim 2012, 23:24
atilla abi coştun sen gene teknik veriler falan hee:):)
atillapasa
29 Ekim 2012, 23:56
atilla abi coştun sen gene teknik veriler falan hee:):)
arkadaşlar bilgilensin diye yazıyorum. yok onu savunuyosun yok bunu savunuyosun. teşekkür edecekleri yere manazız kaprisler. sorsan benzin pompadan kaç bar basınçla çıkar. motora kaç bar basınçla girer bilmezler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
atilla abi coştun sen gene teknik veriler falan hee:):)
arkadaşlar bilgilensin diye yazıyorum. yok onu savunuyosun yok bunu savunuyosun. teşekkür edecekleri yere manazız kaprisler. sorsan benzin pompadan kaç bar basınçla çıkar. motora kaç bar basınçla girer bilmezler.
yasin_942
29 Ekim 2012, 23:57
arkadaşlar bilgilensin diye yazıyorum. yok onu savunuyosun yok bunu savunuyosun. teşekkür edecekleri yere manasız kaprisler. sorsan benzin pompadan kaç bar basınçla çıkar. motora kaç bar basınçla girer bilmezler. bilmeye gerek var mı ki? ben bu motorun tamircisi olsam yine bilmeme gerek yok. açar kitabına bakarım ve öğrenirim. ben motora binmeden önce lastik basıncına zincirine sağına soluna vida gevşemiş mi yola çıkmama engel olacak bi aksaklık var mı ona bakarım. şuana kadar hiç bir zaman da benzin pompam ne kadar basınçla basıyor merak etmedim. he meraklı mıyımdır evet. ama banane benzin pompasının giriş çıkış basıncından canım arıza olursa onu mu ölçeçeğim sanki onu ölçmek için kalibre edilmiş bir dünya ıvır zıvır lazım. ben de bu işlerin içindeyim ama luzumsuz hiç bir şeyi kafamda taşımam açarım kitabına bakarım he buymuş derim.
çelikatlı
30 Ekim 2012, 00:04
valla abi ne yalan söyliyim okadarını bende bilmem:) belki rossi bile bilmiyordur:mrgreen:
atillapasa
30 Ekim 2012, 00:09
neden hondanın çok sattığını sizin gibiler sayesinde anlıyoruz. iyi hava basıyomuş lastiğe demek.
yasin_942
30 Ekim 2012, 00:25
neden hondanın çok sattığını sizin gibiler sayesinde anlıyoruz. iyi hava basıyomuş lastiğe demek.Motosiklet satın alırken de benzin pompasına bakmıyoruz ama ne kadar basıyormuş diye:) Ben sym kullanıyorum bu arada!! Ama japon motosikletlerine her zaman pozitif ön yargı ile yaklaşırım. Sym alırken de çok araştırdım ve test ettim. İşin özü sizin pompa basıncını bilmeniz diğer kullanıcıları bilmiyor diye yermeniz anlamına gelmez. Çoğu deneyimli motosiklet kullanıcısı da bunu bilmez. Şimdi ben gidip şanzuman hakkında bir şeyler öğrensem ve buradakilere hakaret edercesine şanzuman hakkında ''şimdi şanzumandan bişey sorsam bunu bile bilmezler'' gibi bir kelime kullansam hoş olur mu?
buberk
30 Ekim 2012, 00:47
Yarın honda bayisine gidip herkese haddini bildirecem milleti kandırmasınlar. Bir şey diyen olursa benzin pompadan kaç bar basınçla çıkar diye sorarım malak gibi bakarlar yüzüme nerden bilecekler. Bütün dünyayı kandırmış dingiller "lastiğe hava basarak olmaz bu işler" diyecem neyse ki artık uyandık..
K o r @ y
30 Ekim 2012, 11:48
pes doğrusu , bu forumdan insanların neden kaçtığını daha iyi anlıyorum.. :pr:
teknik veriler her zaman önemlidir.. kimisi anlar ,kimisi anlamaz.. bilen konuşsun, bilmeyen okusun..
bilen tartışsın, bilmeyen sussun canım ikiteker dostlarım.. :)
iyide bu motoru diğer 250cc ler ile kıyaslarken sınıfını göz önünde tutmak lazım. Ninja cbr250 ve hyo gt250 ss sınıfında ve yapısı itibari ile inazumadan daha seri daha hızlı olması normla ve beklenende budur. İnazuma kıyaslanıcaksa hyo naked250 ile ve wolf ile kıyaslayın kaldiki wolf te teksilindir. Bence bu motoru alan adam hızlanmasını cok fazla takmaz cunku naked motor ıvmelenme ıstıyosa gıder ss bakar nınja alır cbr alır. Bu motorda önemli olan rahatmı yakıt durumu nedir ortalama seyir hızı nedir yedek parca ve servis durumu nedir ben buna bakıp bu motoru alırım. 3-3.5lt arasında yakıt tuketımı varsa 100 ile 130 arasına rahat cıkıyorsa (arac sollamak ıcın kı vıdeoda gorduk 40kmh ten 150ye kadar rahat cıktı) muadillerine göre saglam ve güvenliyse bu motoru alırım yoksa wolften daha az torkluymus hızlanması 0-100 ü daha uzunmus bunlar benı pek baglamaz standart kullanıcıyım yarıslara katılacak halim yok. motor ömrü uzun olsun capı stroke u beni bağlamaz..
kusura bakmada hangi motora binersen bin hızlanmasına bakarsın...er6, fazer ın ivmesi mükemmel olmasına rağmen gidip ss mi alalım...inazuma da çift silindirli ise, 250 cc ise, emsalleri ile hızlanma konusunda kıyaslanacak elbette...ha bu kadar ağır ve beygiri düşük olduğu için mort olacak ama kıyaslanacak elbette...naked modeller esas itibariyle şehirli oldukları için düşük devirlerde ivme, tork daha çok aranmakta...yoksa fazer ın alt devirlerde düşük torku olduğu için sızlanmazdı millet...kime göre düşük orası da tartışmalı ya neyse...
koskoca sezon geçti, inazumacılar olmayan motorun fiyatı üzerinden hayaller kurdular, herkese aman hocam bekle motor alma inazuma al diye telkinlerde bulundular...
http://s18.postimage.org/6s1cp6ii1/AA51_C054_CEB24_EA0923_A11_CA0_DD9_D83_E.jpg
neyse size iyi beklemeler, gelince de fiyatının o şekilde duracağına inanıyosanız biraz fazla iyi niyetlisiniz diyebilirim...
K o r @ y
30 Ekim 2012, 12:19
şuan almak isterseniz kırmızı rengi aralık sonunda teslim, eğer siyah isterim derseniz 2013 şubat-mart ayında gelecek olan partiden alabilirsiniz..
ilk gelen partiden hiç motor kalmamış.. 500 TL kapora veren aldı motoru.. müsait bi zaman yakaladığım anda mototal e gidip sözleşme yapacağım..
evet 500 TL kapora istiyorlar arkadaşlar..
ayrıca çift silindirli motorun ömrü diğer tek silindirli motorlara göre oldukça fazladır.. bunuda göz önünde bulundurmak lazım.. yol yaparım diyenlere birebir..
atillapasa
30 Ekim 2012, 12:28
geçen sayfalarda okadar yazdım. bilgi amaçlı. merek eden örensin diye. zaten buranın amacıda bu. bilgi ve tecrübe paylaşımı. motor alırken kim neresine bakıp almak istiynorsa alsın. herkezin kendi tercihi. lakin adı üstünde motor alıyoruz. öncelikle motora bakmak lazım. bende bildiğim bazı şeyleri yazdım. yok ben ona bakmam lastiğe bakarım yok ben merak etsem kitaba bakarım. iki satır millet faydalansın diye bişey yazdım yemediğim laf kalmadı. yok onu savundun yok bunu savundun. yazmıyorum bidaha gidin dedenizin motoruna verin parayı. iki ay sonrada satmaya çalışın. banane yaaa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------
motorla taxiye çıkmayacağım için sorun değil. hafta sonları gezsem yeter. ticari düşünenler ve afrikadan çıkmayan devamlı gezenler için iyi olabilir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO