PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 115

sspspss
15 Ekim 2016, 01:40
http://i.hizliresim.com/D3gVXl.jpg (http://hizliresim.com/D3gVXl)

İzmir Karşıyaka'dan selamlar
Bir hafta oldu memnunum, motora yeni başlayacak arkadaşlara zor geleceğini düşünüyorum ama tercih edilebilir.
Ben başlangıç motorumu maxi scooter seçmiştim, keşke bunla başlasaymışım dedim.
2. el aldığım için haliyle bazı soru işaretlerim var.
Yetkili servis önceliğim ama başka güvenilir servis var mı önereceğiniz?
Topcase olarak en yakışan hangi modeli önerirsiniz bu arada?

Hayırlı olsun, tekerinize taş değmesin.
Ben başta alsancak oto ardından sabri usta ve oğullarını tercih ettim. Urla daki servisden daha memnun kaldığımı söyleyebilirim.
Topcase olarak shad sh39 oldukça iyi görünüyor arkadaşımın mt 25 ine taktık. İnazuma ya takilabiliyorsa tercih edilebilir.

CFÇ4137
15 Ekim 2016, 02:38
Merhaba arkadaşlar inazumam F icin shad 48lt canta aldim internette arastirdim bu canta sinyalizyona cevrilebiliyor. Sefffah bölgeyi söktüğümde adamlar kablo cikisini bile yapmislar. https://youtu.be/uNUwkseEM0o bu sekilde nasil yapabilirim. Bende led var el becerimde var.lakin buna en estetik şekilde nasil yapabilirim. Normal led mi yoksa silikonlu ledle mi yapsam.birde kabloyu arkadaki elektirik baglantisini nasil almaliyim.acil yardim lütfen

dreamwalker
15 Ekim 2016, 12:56
https://www.youtube.com/watch?v=H3YZnIYb0_M


biz gariban çinliye yaptık ama epey uğraştırdı hiç kolay değil.silikonlu daha sağlam olur.bağlantı yerlerinide silikonla perçinlemen lazım.benim bir arkadaş yaptı sele altında tesisatla uğraşman lazım.bu işle uğraşan birileri varmıdır sormak lazım.bunların sanki hazır ledleri vardı diye biliyorum pahalı ama

cagiran
15 Ekim 2016, 19:36
http://i.hizliresim.com/D3gVXl.jpg (http://hizliresim.com/D3gVXl)

İzmir Karşıyaka'dan selamlar
Bir hafta oldu memnunum, motora yeni başlayacak arkadaşlara zor geleceğini düşünüyorum ama tercih edilebilir.
Ben başlangıç motorumu maxi scooter seçmiştim, keşke bunla başlasaymışım dedim.
2. el aldığım için haliyle bazı soru işaretlerim var.
Yetkili servis önceliğim ama başka güvenilir servis var mı önereceğiniz?
Topcase olarak en yakışan hangi modeli önerirsiniz bu arada?

Mesajım son sayfanın son mesajıymış tekrar başa taşıyım herkes görsün :)

necipalperen
16 Ekim 2016, 12:15
Arkadaşlar merhaba,

Sonunda ben de 6 aylık bir arayışın ardından ınazuma f ile aranıza katıldım. Pazartesi satış ile beraber motoruma kavuşacağım. Nc700den son anda vazgeçtim. Rahatlığı ve görüntüsü ile F modelinde karar kıldım. Motoru full aksesuar ile alıyorum. Şu an tek eksik USB şarj kiti . Alan taktiran arkadaşlarım bana yardımcı olurlarsa çok sevinirim.

zemre
16 Ekim 2016, 17:29
Mesajım son sayfanın son mesajıymış tekrar başa taşıyım herkes görsün :)

Yeni motorunuz hayırlı olsun Sn. Cagıran, İnazumaya geçeceğinizi tahmin etmiştim. Benim motordaki çanta givi 47lt'ydi. Yan çantalarda olduğu için çok büyük durmuyordu ama yan çantalar olmadan biraz büyük görünüyor ama çok sırıtmıyor. Siz genelde 2 kişi kullanacağınız için çift kask sığacak biraz daha ufak modellere bakabilirsiniz. Servis olarak Gaziemir servisindeki usta ilgili. Sizin bahsettiğiniz sesi de sordum sorun olmadığını söyledi. Son bi hatırlatma çift kişi sürüşlerde amortisör ayarını 7ye getirmeyi unutmayın. Kazasız sürüşler.

cagiran
16 Ekim 2016, 17:46
Yeni motorunuz hayırlı olsun Sn. Cagıran, İnazumaya geçeceğinizi tahmin etmiştim. Benim motordaki çanta givi 47lt'ydi. Yan çantalarda olduğu için çok büyük durmuyordu ama yan çantalar olmadan biraz büyük görünüyor ama çok sırıtmıyor. Siz genelde 2 kişi kullanacağınız için çift kask sığacak biraz daha ufak modellere bakabilirsiniz. Servis olarak Gaziemir servisindeki usta ilgili. Sizin bahsettiğiniz sesi de sordum sorun olmadığını söyledi. Son bi hatırlatma çift kişi sürüşlerde amortisör ayarını 7ye getirmeyi unutmayın. Kazasız sürüşler.

Sevgili kardeşim teşekkür ederim
Senin motoru denememiş olsaydım karar veremezdim
Tekrar teşekkürler

Serkan_1034
18 Ekim 2016, 01:30
Motora egzos takan var mı arkadaşlar ?

okanalpdogan
21 Ekim 2016, 07:23
Hayırlı olsun, tekerinize taş değmesin.
Ben başta alsancak oto ardından sabri usta ve oğullarını tercih ettim. Urla daki servisden daha memnun kaldığımı söyleyebilirim.
Topcase olarak shad sh39 oldukça iyi görünüyor arkadaşımın mt 25 ine taktık. İnazuma ya takilabiliyorsa tercih edilebilir.

Merhabalar bayraklı gökdelenlerin altında aslan motor var..
tavsiye ederim..
aslan usta İZ-MOT Kurucularından tecrübeli ve bilgili bir ustadır..
işçiliğide çok iyidir..
orada topcase de bulabilirsin anahtarsız şifreli olan modellerde var inazumaya da çok iyi gidecektir.

ben aranıza yeni katıldım bu arada bende de inazuma f var yakında resimlerini atarım..

necipalperen
21 Ekim 2016, 11:57
bu ara inazuma F alanlarda iyi bir artış oldu. kendi adıma seviniyorum:)

inazuma F buluşması mı yapsak?

cagiran
22 Ekim 2016, 21:33
Merhabalar bayraklı gökdelenlerin altında aslan motor var..
tavsiye ederim..
aslan usta İZ-MOT Kurucularından tecrübeli ve bilgili bir ustadır..
işçiliğide çok iyidir..
orada topcase de bulabilirsin anahtarsız şifreli olan modellerde var inazumaya da çok iyi gidecektir.

ben aranıza yeni katıldım bu arada bende de inazuma f var yakında resimlerini atarım..

Teşekkürler Aslan motoru biliyorum TNT250 bakmaya gitmiştim
Suzuki den de anlar sanırım
Hiç düşünmemiştim
Teşekkürler tekrar

arkroid
24 Ekim 2016, 08:39
Arkadaşlar merhaba,

Motor hakkında yorumlarımızı da içeren bir uzun yol video serisi yayınladık.

Göz atarsanız seviniriz.

Suzuki Inazuma ile 2000 km'lik Ege Turu;

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/171649-suzuki-inazuma-ile-2000-km%27lik-ege-turu.html

selsa
24 Ekim 2016, 10:13
Arkadaşlar sele kılıfı kullanan var mı? Bizim motorlara özel birşey bulamadım ama belki farklı bir model uyuyordur falan, danışayım dedim.

ventura800
24 Ekim 2016, 12:16
Acaba 195 boyu olan bir kullanıcıya uygun mu sizce bu motor

selsa
24 Ekim 2016, 12:21
Acaba 195 boyu olan bir kullanıcıya uygun mu sizce bu motor

Ben 1 90ım. Sınıfında daha kalıplısı yok zaten. herhangi bir problem yaşamadım şimdiye kadar.

E-TEKİN
24 Ekim 2016, 12:22
Duke200 den geçen oldu mu? Varsa tecrübelerini yazarsa sevinirim

ASİL_1
25 Ekim 2016, 22:37
Arkadaşlar Naked İnazuma ile F modeli arasında kaldım tavsiyenizi bekliyorum.

antilop_skul
26 Ekim 2016, 18:10
İYİ FORUMLAR HERKESE SATILIK İNAZUMA F İM VAR İLGİLENENLER DÖNÜŞ YAPABİLİR.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-servis-bakimli-garantili-inazuma-f-357399168/detay/

jabir
27 Ekim 2016, 15:59
Suzuki DL 250'nin ikinci elleri düşmeye başlayınca ,inazumanın 2. el fiyatları olması gereken yere gelecektir diye düşünüyorum. Şuan 250 cc 'de inazuma rakipsiz bence ama belli ki bu piyasa karışacak ve inazuma fiyatları ileride düşecek.

jonvolkan
29 Ekim 2016, 01:38
Arkadaşlar Naked İnazuma ile F modeli arasında kaldım tavsiyenizi bekliyorum.
F kullanım olarak daha rahat. Gidon farkından dolayı daha dik oturma pozisyonu sağlıyor. Nispeten de rüzgar alımı daha az.

semat
30 Ekim 2016, 14:44
Arkadaşlar öncelikle merhaba, inazuma alma arifesinde olup kafa böceklediğim doğrudur. Sıkıntılarımı bir başlık altında toplamak yerine, izniniz olursa bir kaç madde halinde arz etmek istiyorum.
Öncelikle motosiklet bazlı kendimden bahsetmem gerekirse; yaklaşık 6000 km ybr125 tecrübem mevcut. Bu km tecrübemin %60 lık kısmını şehirler arası yollarda yaptım. Daha açık ifade etmem gerekirse hafta sonları 200-300 kmlik güzergahlar da diyebiliriz. Bunların hepsi stabilize yollar değil tabi, toza toprağa bulandım, derelerden geçtim. Ormanları da unutmayalım. Bunun yanı sıra şehir içinde de iki tekerin nimetlerinden faydalandığım olmuştur. Lakin motosiklet kullanmamdaki amacı A noktasından B noktasına en ekonomik, en hızlı şekilde gitmek gibi bir şekilde nitelendiremem. Motosiklette aradığım şekilcilikten ziyade konfor daha üst sıralarda gelmektedir. Şimdi gelelim kafamı bulandıran taraflara, öncelikle ikamet ettiğim ilin suzuki bayisinde teste açılmış herhangi bir motor malesef yok. Çevremde de inazuma kullanıcısı olmadığı için daha emin adımlar atamıyorum.

-Oturuş pozisyonu?
Şimdi bir ybr 125 kullanıcısı olarak oturuş pozisyonunda sıkıntı yaşar mıyım. Bu dik oturuş pozisyonu benim için gerçekten taviz vermek istemediğim bir durum. Pulsar 200ns teki gibi öne abanma durumu mevcut mu? Gidon yükseltme ihtiyacı hisseden kullanıcıların varlığından haberdarım. Yani bu arkadaşların keyfe keder yükselttiklerini pek düşünmüyorum. Bu arada 1.75 boy ve 72 kiloyum.

-ikinci el mi? sıfır mı?
Öncelikle 2. el seçeneğinde garantisi halen devam eden motorlar tercihim.
2.el ilgilendiğim motorlardan bir tanesi;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2016-haziran-cikisli-orjinal-full-garantili-tertemiz-354058556/detay
Bulunduğum ilin suzuki bayisinin verdiği link;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-ceketciler-suzuki-den-2015-model-suzuki-inazuma-331095397/detay
Bu karşılaştırmayı yaparken seyahatlerim sırasında azami ihtiyaçlarım olan koruma demiri, orta sehpa ve arka çantadan bahsetmeme gerek yoktur umarım.

-Yakıt?
yakıt önemli şimdi. Benzin ibresinin gözümün önünde eriyip gitmesine seyirci kalamam.Motordan soğutur beni. Beş lira bandını aştı aşacak. Yani 4 silindir atikliğiyle tek silindir ekonomikliği beklemiyorum lakin canımıda sıkmasın.

-Servis ve parça fiyatları?
Benim gözümde hiçbir motor ömürlük değildir fakat ben bu motorla 2-3 sene geçirmek istiyorum. Yani ocağımıza incir yaprağı döktürmesin bu meret. Düşeriz kalkarız, yatarız yatırırız. Örnek gerekirse zırıltıdan bahsedip katalizör sürpriziyle karşılaşanlar olmuş, bu vb. sıkıntılar düşündürücü.
Genel itibariyle sıkıntılarımın başlıcaları bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

jonvolkan
31 Ekim 2016, 12:29
Arkadaşlar öncelikle merhaba, inazuma alma arifesinde olup kafa böceklediğim doğrudur. Sıkıntılarımı bir başlık altında toplamak yerine, izniniz olursa bir kaç madde halinde arz etmek istiyorum.
Öncelikle motosiklet bazlı kendimden bahsetmem gerekirse; yaklaşık 6000 km ybr125 tecrübem mevcut. Bu km tecrübemin %60 lık kısmını şehirler arası yollarda yaptım. Daha açık ifade etmem gerekirse hafta sonları 200-300 kmlik güzergahlar da diyebiliriz. Bunların hepsi stabilize yollar değil tabi, toza toprağa bulandım, derelerden geçtim. Ormanları da unutmayalım. Bunun yanı sıra şehir içinde de iki tekerin nimetlerinden faydalandığım olmuştur. Lakin motosiklet kullanmamdaki amacı A noktasından B noktasına en ekonomik, en hızlı şekilde gitmek gibi bir şekilde nitelendiremem. Motosiklette aradığım şekilcilikten ziyade konfor daha üst sıralarda gelmektedir. Şimdi gelelim kafamı bulandıran taraflara, öncelikle ikamet ettiğim ilin suzuki bayisinde teste açılmış herhangi bir motor malesef yok. Çevremde de inazuma kullanıcısı olmadığı için daha emin adımlar atamıyorum.

-Oturuş pozisyonu?
Şimdi bir ybr 125 kullanıcısı olarak oturuş pozisyonunda sıkıntı yaşar mıyım. Bu dik oturuş pozisyonu benim için gerçekten taviz vermek istemediğim bir durum. Pulsar 200ns teki gibi öne abanma durumu mevcut mu? Gidon yükseltme ihtiyacı hisseden kullanıcıların varlığından haberdarım. Yani bu arkadaşların keyfe keder yükselttiklerini pek düşünmüyorum. Bu arada 1.75 boy ve 72 kiloyum.

-ikinci el mi? sıfır mı?
Öncelikle 2. el seçeneğinde garantisi halen devam eden motorlar tercihim.
2.el ilgilendiğim motorlardan bir tanesi;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2016-haziran-cikisli-orjinal-full-garantili-tertemiz-354058556/detay
Bulunduğum ilin suzuki bayisinin verdiği link;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-ceketciler-suzuki-den-2015-model-suzuki-inazuma-331095397/detay
Bu karşılaştırmayı yaparken seyahatlerim sırasında azami ihtiyaçlarım olan koruma demiri, orta sehpa ve arka çantadan bahsetmeme gerek yoktur umarım.

-Yakıt?
yakıt önemli şimdi. Benzin ibresinin gözümün önünde eriyip gitmesine seyirci kalamam.Motordan soğutur beni. Beş lira bandını aştı aşacak. Yani 4 silindir atikliğiyle tek silindir ekonomikliği beklemiyorum lakin canımıda sıkmasın.

-Servis ve parça fiyatları?
Benim gözümde hiçbir motor ömürlük değildir fakat ben bu motorla 2-3 sene geçirmek istiyorum. Yani ocağımıza incir yaprağı döktürmesin bu meret. Düşeriz kalkarız, yatarız yatırırız. Örnek gerekirse zırıltıdan bahsedip katalizör sürpriziyle karşılaşanlar olmuş, bu vb. sıkıntılar düşündürücü.
Genel itibariyle sıkıntılarımın başlıcaları bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ben de YBR 125 kullandıktan sonra aynı beklentilerle Inazuma F alan birisiyim. O dönem Inazuma mı Inazuma F mi diye bir süre araştırdım. Her ikisine de binmiştim. Inazuma da YBR ye göre biraz daha öne eğilme durumu söz konusu idi. Inazuma F de gidon şekil olarak da farklı olduğu için daha dik bir oturma imkanı sağlıyor. Neticesinde zaten gittim Inazuma F aldım. Yazın hafta sonları kısa mesafeler günü birlik git gel şeklinde maksimum 150 km uzaklıktaki mesafelere gittim geldim. Oturma pozisyonu olarak F modeli daha konforlu ve rahat geldi bana. birlikte yola çıktığımız arkadaşlarımın cbr 250 ve pulsar 200 motosikletleri ile yaptığımız değişimler neticesinde yol konforu iolarak kıyaslayınca benimki daha rahat seyahat imkanı veriyordu. Nitekim o esnada benim motosikletime kullanan arkadalarda kendi motosikletlerine göre daha rahat ve konforlu bulmuşlardı.
Inazuma gibi bir motosiklet alınacaksa, alınan motosiklet al sat işlemi düşünülmeden evladiyelik olacaksa ( ki Inazuma Modelleri evladiyelik olarak düşünülebilecek bu segmentte nadir modellerdendir) ben kendim olsam sıfır alıp rodajını falan düzenli şekilde takip edip bakımlarını yaptırıp sıfırdan bildiğim bir motosikleti tercih ederim. Yani sıfır almak mantıklı olur. Ama motosikleti satma düşüncesi varsa eğer temiz bilinen bir ikinci el alıp keyfine bakılabilinir.

Benim motosikletim ile şehir içi sakin kullanımda ( maksimum hız büyük caddelerde 70-90 km/h aralığında sokak aralarında 50 km/h civarlarında), şehirlerarasında da 100-120 km/h gibi süratlerde ( kısa süreli olarak güzel bir yolda ya da sollamalar falan için 130-140 km lerde kullandım)kullanıldığı zaman 3,4 - 3,8 litre/ 100 km üzerine hiç çıkmadı yakıt verim. Ama yakıt işi kullanıma çok bağlıdır.

Inazuma için benim yedek parça ihtiyacım hiç olmadı. Bir kez katalizör sorunu bende de olduğu için garanti kapsamında katalizör değişimi oldu ama benden para çıkmadı. Lakin Parça fiyatı yüksek deniliyor. Parça fiyatı yüksekliği durumu biraz da ne kadar sık yedek parça gereksinimi yaşayacak sorusu ile de paralellik arzeder. Yani parça pahalıdır ama dayanıklılığı da yüksektir diyeceğim.

Netice de Inazuma yola çok güzel oturan bir motosiklet. Şiddetli rüzgarlardır ya da karşıdan gelen bir kamyonun rüzgar perdesidir, Inazuma oturaklı ağır bir motosiklet olduğu için dengeyi fazla etkileyemiyor. Motosikletimi satılığa çıkardım ama şu var ki ben motor hacmi olarak bu cc de kalacak olsam bu motosikletten vazgeçmem.

Tüm bunların yanında beni Inazuma ile zorlayan en önemli şey zincir temizliği ve yağlaması işleminin biraz sorunlu olması. Inazumanın sol tarafında da egzost olduğu için zincirle ilgili işlemleri biraz zahmetli hale getiriyor.

Naçizane kendi fikirlerimi aktarmaya çalıştım. Umarım yardımı olur.

ZümeR
31 Ekim 2016, 13:39
120-130 ile uzun yol gidersen bu alet 4 silindirden fazla yakıyor.

enderbilgi
31 Ekim 2016, 14:33
120-130 ile uzun yol gidersen bu alet 4 silindirden fazla yakıyor.

4 silindirlisi olan arkadaşlar da zaten hep 120-130'la giderler tabi ozaman da inazumadan az yakarlar(!)

Bu biraz dolambaçlı oldu şöyle diyeyim: 4 silindirlisi olan arkadaşların uzun yolda eğer manzara falan izlemek ve durup sağa sola bakınmak gibi bi dertleri yoksa en aşağı düştükleri hız 140 tır. genel olarak 160-180 bandında seyir etmekten hoşlanır bu arkadaşlar... o hızlarda bir dört silindirli bile 5 litrenin altına düşemez. İnazuma da ne yaparsan yap 5.4lt üzerine çıkamaz. Bi de seyir hızları değilde ivmelenme zamanınını ne kadar kısa tutarsak bütün araçlar çok yakar. O çılgın ivmelenmelerimizi minimum seviyede tutarsak tasarruf etmiş oluruz.

ZümeR
31 Ekim 2016, 14:43
Evet orası doğru işte..
Tek çıkarsam yola tasarruf felan hak getire..
2 motor çıkarsak (arkadaşta inazuma var) kopmamak adına arayı açmadığım için o zaman tasarruf ediyorum işte. :)
Arkadaşta tüketimleri görünce deli oluyor :)
Inazuma MT7 den fazla yakıyor.

abeciMotoru
31 Ekim 2016, 15:16
Evet orası doğru işte..
Tek çıkarsam yola tasarruf felan hak getire..
2 motor çıkarsak (arkadaşta inazuma var) kopmamak adına arayı açmadığım için o zaman tasarruf ediyorum işte. :)
Arkadaşta tüketimleri görünce deli oluyor :)
Inazuma MT7 den fazla yakıyor.

Cbf 150 de Cbr250'den fazla yakıyor ama cbf tapa gazken, ne güzel yakıt karşılaştırmanız var sizin öyle kıyamam :D

ZümeR
31 Ekim 2016, 15:20
Aaaaaa biz sebebini bilmiyor ve öylece düşünüyorduk neden acaba diye..
Çok teşekkürler aydınlandık..

zemre
31 Ekim 2016, 22:07
İzmir çevresinde olup yağ değişimi yapacak arkadaşlara fikir vermesi açısından paylaşıyorum. İzmir- Gaziemir'de bulunan Alsancak Oto'da yağ ve yağ filtresi değişimi yaptırdım. 2,5 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi için 162 tl ödedim. Ayrıca usta zincir ayarı ve debriyaj ayarı da yaptı. Malzeme parasını çıkardığınızda yaklaşık 20tl işçilik alındı. Kullanılan yağ Motul 5100 10w 40.

Yakıt konusunda da benim verilerim 3,5lt civarı. Uzun yolda sakin sürüşte 3,3lt ye kadar düşmüştüm. Sakin kullanan biri olduğum için 4lt'nin üzerine hiç çıkmadım.

ferhatkars
31 Ekim 2016, 22:40
İzmir çevresinde olup yağ değişimi yapacak arkadaşlara fikir vermesi açısından paylaşıyorum. İzmir- Gaziemir'de bulunan Alsancak Oto'da yağ ve yağ filtresi değişimi yaptırdım. 2,5 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi için 162 tl ödedim. Ayrıca usta zincir ayarı ve debriyaj ayarı da yaptı. Malzeme parasını çıkardığınızda yaklaşık 20tl işçilik alındı. Kullanılan yağ Motul 5100 10w 40.

Yakıt konusunda da benim verilerim 3,5lt civarı. Uzun yolda sakin sürüşte 3,3lt ye kadar düşmüştüm. Sakin kullanan biri olduğum için 4lt'nin üzerine hiç çıkmadım.
4 litrelik 5100 85 tl idi haberiniz olsun... agustosta almistim...

enderbilgi
31 Ekim 2016, 22:43
Konu yağ değişimine gelmişken inazumanın yağ filtresine uyan anahtarın ölçüsünü bilen var mı? Konuyu 2013 yılından beri takip ediyorum fakat filtre anahtarıyla ilgili birşey hatırlamıyorum.

Bir de yağ filtresini neye göre seçmeliyiz?

afatsum
31 Ekim 2016, 23:03
Konu yağ değişimine gelmişken inazumanın yağ filtresine uyan anahtarın ölçüsünü bilen var mı? Konuyu 2013 yılından beri takip ediyorum fakat filtre anahtarıyla ilgili birşey hatırlamıyorum.

Bir de yağ filtresini neye göre seçmeliyiz?
filtre anahtarı ile açmanız gerekiyor diye biliyorum
ama k&n alırsanız o zaman ondan normal anahtarla açabilirsiniz.

Felis Leo
01 Kasım 2016, 00:37
İNAZUMA NASIL AZ YAKAR
Evet arkadaşlar yüksek devirde kullanırken bütün motorlar fazla yakar ve inazumanın kritik deviri 7000 ve üzeridir. En rahat 600-6500 devirlerde uzun yolda mükemmel gider. Orjinal arka dişli ile kullanmaya devam edilirse uzun yolda stabil 110-120 gibi hızlara çıkmak için 7000 deviri geçmek gerekiyor fakat arka dişliyi 37 ye kadar küçültürseniz bu hızları 600-6500 devirlerde görürsünüz, motorunuz yüksek devire çıkıp bağırmaz ve çok yakmaz ve katalizörünüzde uzun ömürlü olur, canlarım benim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

ARKA DİŞLİ KÜÇÜLMESİ ETKİLERİ
1-Uzun yolda düşük devirlerde 110-120 yapacağı için yakıt düşer
2-Son hız değişmez çünkü 6. viteste dip gaz devir tork yetmediğinden yükselemiyor ama yokuş aşağı orjinal arka dişliye göre hızlı gidebilir.
3-Birinci vitesteki kalkış atikliği azalır, diğer viteslerde devirini buldurup vites değiştirirseniz bir şey farketmez ve vites aralıkları uzar
4- Motor gereksiz yere yüksek devirde kullanılıp zorlanmadığından ömrü uzar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

NAKED VE F İNAZUMA FARKLARI
1- Gidon farkı( f modelinde boru gidon ve daha dik, naked olanda daha kaliteli fakat azıcık alçak)
2-Grenaj farkı
3-F modelinde fazladan dörtlü flaşör düğmesi var
geriye kalan herşey aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

İNAZUMAYI KİMLER TERCİH ETMELİDİR
1-dört silindir pahalı turing motora parası yetmeyip o rahatlığı ve gösterişi ucuz motorda arayanlar
2-genelde hız merakı olmayanlar
3-orta yaşlılar
4-kız arkadaşının , karısının rahatını düşünenler
5-kalite arayanlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

İNAZUMA PARÇA FİYATLARI VE BAKIM GİDERLERİ
1-Bütün 250cc Japon motorların parçaları pahalıdır 125 lik motorlarla alakası yoktur.
2-Bakımlar 5000 de bir olup birinci 5000 de sadece yağ ve filtre değişir 3lt yağ gider her seferinde filtrede 50tl haberiniz olsun
3-diğer 5000 de ise yağ ve yağ filtresine ek olarak, bujiler,hava filtreside değişir.
3-Kaza yapmayıp bakımlara dikkat edip güzel kullanırsanız parça fiyatlarını düşünmenize gerek kalmayabilir.
4-Yani 250cc bir japon motorun bakım ve parça masrafı dört silindirli motorlarla aynı gibidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

NOT: İnazuma ciddi bir motordur, bu motoru alan 125cc den geçen bir çok kişi yukarıda bahsettiğimiz bakım ve kullanım giderlerinden hemen satmaya çalışmaktadır, sanki başka büyk motorlar ucuz zannederek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

Ben 2014 model sıfır aldığım güzel inazuma motorumu halen büyük bir zevkle ve severek kullanmaktayım, aklı başında insanlara tavsiye ederim.Güzel kullandığım ve bakımlarını zamanında kendim özenerek ve en iyi malzemeleri kullanarak yaptığım için bir sorunla karşılaşmadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------

yağ olarak motul 5100, fitre olarak orjinal suzuki filtre ve k&n filtre alabilirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

Ben uzun zamandır arka dişliyi küçülttüm çok memnunum özellikle uzun yolda mükemmel oldu herkeze tavsiye ederim

enderbilgi
01 Kasım 2016, 07:48
filtre anahtarı ile açmanız gerekiyor diye biliyorum
ama k&n alırsanız o zaman ondan normal anahtarla açabilirsiniz.

Düzelteyim o zaman filtre anahtarının ölçüsünü bilen var?

zemre
01 Kasım 2016, 09:31
4 litrelik 5100 85 tl idi haberiniz olsun... agustosta almistim...

Teşekkür ederim bilgilendirme için. Ben bakıma götürmeden önce çok araştırdım litre fiyatını 30tl altında ve 4 lt fiyatını 120 nin altında bulmadım. Aldığınız yeri de yazarsanız arkadaşlar faydalanabilir. Yalnız motor yağlarında ambalaj tarihinden 5 yıl içinde kullanılması öneriliyor. Sizin yağın üretim tarihine bakmış mıydınız?

necipalperen
01 Kasım 2016, 17:03
çok faydalı bir paylaşım, teşekkür ederim.
bende de F modeli var.

1-ön rüzgarlık yükseltici tavsiyesi alabilir miyim?
2-rüzgarlık yükseltici hızı düşürür mü?
3-savrulmaya neden olur mu?
4-yan çanta olarak bez çanta mı yoksa side case mi tavsiye edersiniz?

şimdiden teşekkürler


İNAZUMA NASIL AZ YAKAR
Evet arkadaşlar yüksek devirde kullanırken bütün motorlar fazla yakar ve inazumanın kritik deviri 7000 ve üzeridir. En rahat 600-6500 devirlerde uzun yolda mükemmel gider. Orjinal arka dişli ile kullanmaya devam edilirse uzun yolda stabil 110-120 gibi hızlara çıkmak için 7000 deviri geçmek gerekiyor fakat arka dişliyi 37 ye kadar küçültürseniz bu hızları 600-6500 devirlerde görürsünüz, motorunuz yüksek devire çıkıp bağırmaz ve çok yakmaz ve katalizörünüzde uzun ömürlü olur, canlarım benim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

ARKA DİŞLİ KÜÇÜLMESİ ETKİLERİ
1-Uzun yolda düşük devirlerde 110-120 yapacağı için yakıt düşer
2-Son hız değişmez çünkü 6. viteste dip gaz devir tork yetmediğinden yükselemiyor ama yokuş aşağı orjinal arka dişliye göre hızlı gidebilir.
3-Birinci vitesteki kalkış atikliği azalır, diğer viteslerde devirini buldurup vites değiştirirseniz bir şey farketmez ve vites aralıkları uzar
4- Motor gereksiz yere yüksek devirde kullanılıp zorlanmadığından ömrü uzar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

NAKED VE F İNAZUMA FARKLARI
1- Gidon farkı( f modelinde boru gidon ve daha dik, naked olanda daha kaliteli fakat azıcık alçak)
2-Grenaj farkı
3-F modelinde fazladan dörtlü flaşör düğmesi var
geriye kalan herşey aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

İNAZUMAYI KİMLER TERCİH ETMELİDİR
1-dört silindir pahalı turing motora parası yetmeyip o rahatlığı ve gösterişi ucuz motorda arayanlar
2-genelde hız merakı olmayanlar
3-orta yaşlılar
4-kız arkadaşının , karısının rahatını düşünenler
5-kalite arayanlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

İNAZUMA PARÇA FİYATLARI VE BAKIM GİDERLERİ
1-Bütün 250cc Japon motorların parçaları pahalıdır 125 lik motorlarla alakası yoktur.
2-Bakımlar 5000 de bir olup birinci 5000 de sadece yağ ve filtre değişir 3lt yağ gider her seferinde filtrede 50tl haberiniz olsun
3-diğer 5000 de ise yağ ve yağ filtresine ek olarak, bujiler,hava filtreside değişir.
3-Kaza yapmayıp bakımlara dikkat edip güzel kullanırsanız parça fiyatlarını düşünmenize gerek kalmayabilir.
4-Yani 250cc bir japon motorun bakım ve parça masrafı dört silindirli motorlarla aynı gibidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

NOT: İnazuma ciddi bir motordur, bu motoru alan 125cc den geçen bir çok kişi yukarıda bahsettiğimiz bakım ve kullanım giderlerinden hemen satmaya çalışmaktadır, sanki başka büyk motorlar ucuz zannederek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

Ben 2014 model sıfır aldığım güzel inazuma motorumu halen büyük bir zevkle ve severek kullanmaktayım, aklı başında insanlara tavsiye ederim.Güzel kullandığım ve bakımlarını zamanında kendim özenerek ve en iyi malzemeleri kullanarak yaptığım için bir sorunla karşılaşmadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------

yağ olarak motul 5100, fitre olarak orjinal suzuki filtre ve k&n filtre alabilirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

Ben uzun zamandır arka dişliyi küçülttüm çok memnunum özellikle uzun yolda mükemmel oldu herkeze tavsiye ederim

ferhatkars
01 Kasım 2016, 20:59
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Ben bakıma götürmeden önce çok araştırdım litre fiyatını 30tl altında ve 4 lt fiyatını 120 nin altında bulmadım. Aldığınız yeri de yazarsanız arkadaşlar faydalanabilir. Yalnız motor yağlarında ambalaj tarihinden 5 yıl içinde kullanılması öneriliyor. Sizin yağın üretim tarihine bakmış mıydınız?

Uretim tarihine tabikide bakarim...
2014 dolumu idi...
yag aldigim yeri isim olarak bilmem.. zaten oto parcasi satar... ama motosiklet icinde yag getirir... kendi yagini degistiren kisiler motorcudan degil de oradan yag alir...
ankarada yiba carsisinin arkasindaki kucuk sanayide yeri...:)
Bi ara benim motosiklet icin yag filtresi sordum...toptancisini aradi 0 dan yaptiracakti... kn 138...
30 tane alirsam tanesini 11 tl den yapacaklardi... bir tane numune verecektim sadece... ;)

j0hnwick
02 Kasım 2016, 17:55
Selam arkadaşlar sizlere bir kaç sorum olacak şimdiden teşekkür ederim.
1) a2 ehliyetimi yeni aldım nasip olursa 1-2 ay içerisinde ilk motosikletimi almayı düşünüyorum.
2) 11 bin lira bandında kazasız, temiz kullanılmış , 10.000 km'yi geçmemiş bi inazuma alınabilir mi ?
3) inazumayı genelde uzun km yapan insanlar tercih ediyor tabi 2.el alırken km oynanmış bi inazuma'yı nasıl anlayabiliriz.Daha doğrusu orjinal km'de olduğunu nasıl anlarız yetkili servisleri iyi bir expertiz yapıyor mu?
4) Sahibinde yazılan fiyatların çoğunun şişirildiğini düşünüyorum. Dediğim kriterlerdeki bi inazuma'nın ederi sizce nedir?
5) Yılbaşından sonra fln bi zam gelir mi acaba ?(zaten bu şekilde almaya çalışıyorum 2.el eğer zam gelirse sanırım alamam)
Şimdiden teşekkürü bir borç bilir, keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.

antilop_skul
02 Kasım 2016, 18:02
yakıtlarınız ne alemde ?

bugun yakıt aldım 0.225 kurus yakmısm

not : nc 700 x den buna gectim

yusufbaris
03 Kasım 2016, 10:09
yakıtlarınız ne alemde ?

bugun yakıt aldım 0.225 kurus yakmısm

not : nc 700 x den buna gectim
Bende kuruş olarak hesaplıyorum genelde.Dün benzin aldım bende 21 kuruş olmuş.Aslında genelde 19-20 kuruş yakıyodu.Geçen hafta çok daha fazla dur kalklı bi yolu geçerek işe gittim sanırım ondan kaynaklanıyo.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------


Selam arkadaşlar sizlere bir kaç sorum olacak şimdiden teşekkür ederim.
1) a2 ehliyetimi yeni aldım nasip olursa 1-2 ay içerisinde ilk motosikletimi almayı düşünüyorum.
2) 11 bin lira bandında kazasız, temiz kullanılmış , 10.000 km'yi geçmemiş bi inazuma alınabilir mi ?
3) inazumayı genelde uzun km yapan insanlar tercih ediyor tabi 2.el alırken km oynanmış bi inazuma'yı nasıl anlayabiliriz.Daha doğrusu orjinal km'de olduğunu nasıl anlarız yetkili servisleri iyi bir expertiz yapıyor mu?
4) Sahibinde yazılan fiyatların çoğunun şişirildiğini düşünüyorum. Dediğim kriterlerdeki bi inazuma'nın ederi sizce nedir?
5) Yılbaşından sonra fln bi zam gelir mi acaba ?(zaten bu şekilde almaya çalışıyorum 2.el eğer zam gelirse sanırım alamam)
Şimdiden teşekkürü bir borç bilir, keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.

Daha önce motosiklet kullanmamış birisi için uygun bi motor olduğunu düşünmüyorum inazumanın.Illa ki ilk motorun olduğu için küçük bi şekilde bile olsa düşeceksin.Inazuma hem daha büyük masraf hem daha büyük sağlık problemi oluşturur.
Internette 8 bin liraya da inazuma var 14-15 liraya da.Aslında satıcılardan hangisine güvenebiliyosan onu almalısın.
Hangi serviste bakım yaptırdıysa ordan sorgulanabilir parça değişimi vs. gibi durumları.
Inazumayı alan kişiler performanslı olsun uçayım kaçayım gibi kişiler olmadığı için motoru çok fazla zorlamamışlardır.Ve çift silindir olması da artısı.94000 km'de satılık inazuma bile var.Her motorda bu kadar yüksek km'ler görünmez.
Yılbaşından sonra her sene zam geliyo adet oldu artık bu :)

antilop_skul
03 Kasım 2016, 14:00
nc700 x 18 kr yakıyordu egzoz varken :cherry:


buun gaff ın 46 t topcase ini aldım 16t ön dişli araştırdım şirinevlerde bulamadım motomarketime sordum bulursak ararız dediler . nerden buluruz 16 t dişli ?

j0hnwick
03 Kasım 2016, 17:22
Bende kuruş olarak hesaplıyorum genelde.Dün benzin aldım bende 21 kuruş olmuş.Aslında genelde 19-20 kuruş yakıyodu.Geçen hafta çok daha fazla dur kalklı bi yolu geçerek işe gittim sanırım ondan kaynaklanıyo.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------



Daha önce motosiklet kullanmamış birisi için uygun bi motor olduğunu düşünmüyorum inazumanın.Illa ki ilk motorun olduğu için küçük bi şekilde bile olsa düşeceksin.Inazuma hem daha büyük masraf hem daha büyük sağlık problemi oluşturur.
Internette 8 bin liraya da inazuma var 14-15 liraya da.Aslında satıcılardan hangisine güvenebiliyosan onu almalısın.
Hangi serviste bakım yaptırdıysa ordan sorgulanabilir parça değişimi vs. gibi durumları.
Inazumayı alan kişiler performanslı olsun uçayım kaçayım gibi kişiler olmadığı için motoru çok fazla zorlamamışlardır.Ve çift silindir olması da artısı.94000 km'de satılık inazuma bile var.Her motorda bu kadar yüksek km'ler görünmez.
Yılbaşından sonra her sene zam geliyo adet oldu artık bu :)

Tavsiyeniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum.Parça fiyatları neredeyse 1-2 istisna dışında hepsinin fiyatları cep yakıyor.Bakalım Duke 200, z250sl ve inazuma var aklımda.Hayırlısı diyelim.

antilop_skul
03 Kasım 2016, 17:43
Tavsiyeniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum.Parça fiyatları neredeyse 1-2 istisna dışında hepsinin fiyatları cep yakıyor.Bakalım Duke 200, z250sl ve inazuma var aklımda.Hayırlısı diyelim.

saydıklarının en mantıklısı inazumadır .

yusufbaris
03 Kasım 2016, 17:52
Tavsiyeniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum.Parça fiyatları neredeyse 1-2 istisna dışında hepsinin fiyatları cep yakıyor.Bakalım Duke 200, z250sl ve inazuma var aklımda.Hayırlısı diyelim.

Bence de eğer saydıklarından birini alacaksan yine de inazuma en mantıklısı.

zemre
03 Kasım 2016, 22:17
Arkadaşlar inazuma için elcik koruma taktıran var mı? İnternette araştırdım ama üniversal olanlarının uyup uymayacağı konusunda şüphelerim var. Gidon ped de arıyorum ama maalesef onu da bulamadım.

Aspenda
04 Kasım 2016, 00:48
Foruma iş güç dolayısıyla bir süredir giremiyordum. Yeni inazuma alan arkadaşlar hayırlısı olsun. İzmir de de baya bi inazuma artışı olmuş, bı ara izmir de toplanalım inazumacılar olarak.

antilop_skul
04 Kasım 2016, 09:26
Arkadaşlar inazuma için elcik koruma taktıran var mı? İnternette araştırdım ama üniversal olanlarının uyup uymayacağı konusunda şüphelerim var. Gidon ped de arıyorum ama maalesef onu da bulamadım.


bi ara ilanlara bakarken birisinin bundan taktıgını görmüştüm . http://urun.n11.com/bakim-ve-koruma/universal-ledli-elcik-koruma-siyah-P91171152

cagiran
07 Kasım 2016, 13:15
Foruma iş güç dolayısıyla bir süredir giremiyordum. Yeni inazuma alan arkadaşlar hayırlısı olsun. İzmir de de baya bi inazuma artışı olmuş, bı ara izmir de toplanalım inazumacılar olarak.

Ne zaman olursa...

ASİL_1
07 Kasım 2016, 13:32
Evet iyi olur.

antilop_skul
07 Kasım 2016, 23:29
16 t on disli bilgisi olan varmi ?

SavageGarden
11 Kasım 2016, 17:16
merhaba,

başlangıç motoru olarak "inazuma f" düşünüyorum. sayfalarca mesajı mümkün olduğunca okumaya çalıştım. oturaklı olması, konforlu olması beni cezbediyor. hız gibi bir amacım yok. ama kıvraklık önemli zira istanbulda şehir içinde kullanmayı düşünüyorum. hatta çoğunlukla avrupa-asya yakası arasında işe gidip gelmede. dolayısıyla, tecrübeli arkadaşların deneyiminine ihtiyacım var.

öncelikle bu motosikletin abs'li olup olmadığını nasıl anlarız. yani diyelim ki ikinci el almaya kalktık ve adam abs var diyor. nerden bilicez?

ehliyet almadan evvel birkaç saat kullanma fırsatım oldu ve alet gerçekten hoşuma gitti. fakat boy konusunda biraz tereddütüm var. çok acemi olduğum zamanlara denk geldi ve duruşum konusunu tam kavrayamadan eğitim bitti. bu da ikinci soruya getiriyor beni. 194 boyundaki birisi için f versiyonu nasıl bir sürüş sağlıyor? benim boyuma yakın olanların görüşüne ihtiyacım var.

bir de yamaha mt25 ile arasında hala kararsız kaldım. benim gibi olan eminim pek çok kullanıcı vardır.
neden mt25 veya neden inazuma f tercih ettiğinizi merak ediyorum.

zaman ayırıp cevap yazanlara şimdiden çok teşekkürler.