Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Slm arkadaşlar
Motorumun ön lastiği inmiş. Beni anca benzinliğe götürdü. Fakat o an anladım ki ben ön ve arka tekere kaç psi hava basacağımı bilmiyorum. Ölcülere göre ön teker 29 yazıyor. Moturun kullanmaklavuzunu bulamadım. Siz kaç psi hava basıyorsunuz
recko45
04 Nisan 2016, 08:57
Herkeze iyi gunler kazasiz surusler daha onceki sayfalarda ev yapacagim icin inazumami satacagimi yazmistim herhangi bir siteye ilan falan vermedim ev işi sene ya kaldi ama aklimda xj6 ya takildi dusunen arkadas varsa iletisim e gecebilir motor duz mavi 1350 km de orta sehpasi var kaza falan yok cizik dahi yok 1000 bakimi alsancak otoda yapilmistir motul yag kullanilmistir simdiden hayirlisi
olsun
endoramax
04 Nisan 2016, 09:42
Ben geçen bir ustaya sorduğumda Inazumalarda ön ve arka 36 psi olduğunu söyledi. Bende önceden kitabında 32 psi diye hatırlıyordum ama herhalde doğrusu 36.
yusufbaris
04 Nisan 2016, 09:59
Ben geçen bir ustaya sorduğumda Inazumalarda ön ve arka 36 psi olduğunu söyledi. Bende önceden kitabında 32 psi diye hatırlıyordum ama herhalde doğrusu 36.
Evet kitapçığında da 36 yazıyor zaten.
http://i.hizliresim.com/6PpJVE.png (http://hizliresim.com/6PpJVE)
endoramax
04 Nisan 2016, 13:20
Hafta sonu en sonunda lastiklerimi değiştirdim. Çok kararsız kaldım BT45, Pilot Street ve Diablo rosso 2 arasında. Öncelikle rosso 2 110/70 olduğu için motorun geometrisini bozacağı için sıcak bakmıyordum. Sonrasında Pilot Street kullanan bir tanıdıkla konuştum memnun olmadığını söyledi (çok memnun olan arkadaşlarda var). Altınelbiseli adamın video sunu izledim oda sorun olmaz dedi 110/70 için. Başka birisi ile konuştum değiştirmeden önce oda diablo tak rahat edersin her yola tutunur o lastikler diye yorum yaptı. Benim için önemli olan güvenlik fren yaptığımda lastik kendini bırakmasın ve yola iyi tutunması idi.
Son olarak karar olarak Diablo Rosso 2 olarak değiştirmeye gittim oradaki yetkili son inazuma ( 2015-2016) üretilenlerde balans sorunu yaratmadığını ve suzuki servisinde de teyit aldığını söyledi ve nihayet bende rosso 2 takdırdım. Şu anda 100 km oldu ilk olarak lastiklerin üzerinnde mum olduğu için çok anlayamadım ama şu anda bir sorun yok gibi görünüyor. İnşallah beklentilerimi karşılar. Daha sonraki görüşlerimi ilerleyen zamanlarda Allah kısmet ederse yazarım.
trustwm
04 Nisan 2016, 15:56
merhaba arkadaşlar acaba aramızda inazumadan gw250f modeline geçiş yapanlar var mıdır ? ne kadar mantıklıdır diye sorgulamaya başladım, daha yüksek gidon, rüzgar koruması daha iyi, hafiften de olsa bir touring görüntüsü var. uzun yolda daha rahat olur diye düşünüyorum.
hayaletfilo
05 Nisan 2016, 09:27
Merhaba. Arkadaşlar Ankaradan 2014 model inazuma ile aranizdayim. Sekiz yıllık ybr 125 kullanımından sonra inazumaya geçiş yaptim. Herkese kazasız belasız surusler. BIRDE en son hangi marka yağı koydunuz ve yağı nerden alıyorsunuz arkadaşlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------
Hafta sonu en sonunda lastiklerimi değiştirdim. Çok kararsız kaldım BT45, Pilot Street ve Diablo rosso 2 arasında. Öncelikle rosso 2 110/70 olduğu için motorun geometrisini bozacağı için sıcak bakmıyordum. Sonrasında Pilot Street kullanan bir tanıdıkla konuştum memnun olmadığını söyledi (çok memnun olan arkadaşlarda var). Altınelbiseli adamın video sunu izledim oda sorun olmaz dedi 110/70 için. Başka birisi ile konuştum değiştirmeden önce oda diablo tak rahat edersin her yola tutunur o lastikler diye yorum yaptı. Benim için önemli olan güvenlik fren yaptığımda lastik kendini bırakmasın ve yola iyi tutunması idi.
Son olarak karar olarak Diablo Rosso 2 olarak değiştirmeye gittim oradaki yetkili son inazuma ( 2015-2016) üretilenlerde balans sorunu yaratmadığını ve suzuki servisinde de teyit aldığını söyledi ve nihayet bende rosso 2 takdırdım. Şu anda 100 km oldu ilk olarak lastiklerin üzerinnde mum olduğu için çok anlayamadım ama şu anda bir sorun yok gibi görünüyor. İnşallah beklentilerimi karşılar. Daha sonraki görüşlerimi ilerleyen zamanlarda Allah kısmet ederse yazarım.
Lastikler ne kadara mal oldu acaba?
emrinho
05 Nisan 2016, 12:45
merhaba arkadaşlar acaba aramızda inazumadan gw250f modeline geçiş yapanlar var mıdır ? ne kadar mantıklıdır diye sorgulamaya başladım, daha yüksek gidon, rüzgar koruması daha iyi, hafiften de olsa bir touring görüntüsü var. uzun yolda daha rahat olur diye düşünüyorum.
Trustwm kardeşim. İkisi de aynı motor sonuçta ama görünüş olarak F modeli bariz önde. Ayrıca öndeki kafa büyüklüğü ve cam yüksekliği gerçekten rüzgâr konusunu epey değiştiriyor. Özellikle 90'dan sonra bariz fark oluyor. Ayrıca çok daha karizmatik. Ama ben olsam onu satıp tekrar F modelini almazdım doğrusu. Ahım şahım bir fark yok, ama yine zevk meselesi.
Bu arada ben İnazuma F modelimi satıyorum. Eğer ilgilenirsen şu linkten bakabilirsin dostum:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-fiyat-dustu-racing-karizmasi,enduro-konforu-ve-scooter-yakiti-259492240/detay/
Merhabalar,
İnazuma'ya almak istediğim iki parça var. Birincisi Stompgrip, ikincisi çelik fren hortumu. Kullanan, alan var mıdır acaba?
Stompgrip için universal mini boylar boyutsal olarak tanka olmakta mıdır merak ettiğim konu :)
teşekkürler, selamlar...
Merhabalar,
İnazuma'ya almak istediğim iki parça var. Birincisi Stompgrip, ikincisi çelik fren hortumu. Kullanan, alan var mıdır acaba?
Stompgrip için universal mini boylar boyutsal olarak tanka olmakta mıdır merak ettiğim konu :)
teşekkürler, selamlar...
Çelik fren hortumu ile ilgili bir tecrübem yok. Ama Stompgrip ile ilgili bol bol konuşabilirim. Bizim motorlara universal oluyor, özel olarak üretilmemiş bir modeli yok ne yazık ki. Kodu 50-10-0002 olan modeli kullanıyorum. Küçük olan universal. Şeffaf olan. Siyah olsaydı motorum, direk siyahını alırdım. Başka renklerde şeffaf iyi oluyor ama. Kendi sitesinden alacak olsaydım 50 dolar + 55 dolar kargosu vardı. Ben de ebay'den hallettim çok daha ucuza. Tavsiyem siz de öyle yapın. Arkadaşlarım sağ olsun birçok motosiklete binme şansı buldum, kimilerinde vardı kimilerinde yoktu. Diyeceğim şu ki ben Stompgrip'siz yaşayamam. :) Motosikletten aldığınız zevki ve sürüş güvenliğini katlarca arttıracak yegâne şeydir bu ürün. Fren yapınca öne kaymanın yarattığı sinir bozukluğu artık ortadan yok oluyor. Bu arada uygulamasını yüzeyi temizledikten sonra saç kurutma makinesi veya sıcak hava tabancası ile yapıyorsunuz, adım adım. Benimkinin işçiliği pek iyi olmadı, uç kısımlarına çok toz girdi ama işlevselliği baki kaldı tabii. Buraya yaklaşık 2 sene önce ilk yapıştırdığım sıralarda çektiğim bir fotoğrafı ekliyorum. Benim dizime göre ayarlanmış hali bu şekilde oluyor.
http://i.hizliresim.com/bDRvG8.jpg
Çelik fren hortumu ile ilgili bir tecrübem yok. Ama Stompgrip ile ilgili bol bol konuşabilirim. Bizim motorlara universal oluyor, özel olarak üretilmemiş bir modeli yok ne yazık ki. Kodu 50-10-0002 olan modeli kullanıyorum. Küçük olan universal. Şeffaf olan. Siyah olsaydı motorum, direk siyahını alırdım. Başka renklerde şeffaf iyi oluyor ama. Kendi sitesinden alacak olsaydım 50 dolar + 55 dolar kargosu vardı. Ben de ebay'den hallettim çok daha ucuza. Tavsiyem siz de öyle yapın. Arkadaşlarım sağ olsun birçok motosiklete binme şansı buldum, kimilerinde vardı kimilerinde yoktu. Diyeceğim şu ki ben Stompgrip'siz yaşayamam. :) Motosikletten aldığınız zevki ve sürüş güvenliğini katlarca arttıracak yegâne şeydir bu ürün. Fren yapınca öne kaymanın yarattığı sinir bozukluğu artık ortadan yok oluyor. Bu arada uygulamasını yüzeyi temizledikten sonra saç kurutma makinesi veya sıcak hava tabancası ile yapıyorsunuz, adım adım. Benimkinin işçiliği pek iyi olmadı, uç kısımlarına çok toz girdi ama işlevselliği baki kaldı tabii. Buraya yaklaşık 2 sene önce ilk yapıştırdığım sıralarda çektiğim bir fotoğrafı ekliyorum. Benim dizime göre ayarlanmış hali bu şekilde oluyor.
Çok teşekkürler, ben de hemen veriyorum ebay'den siparişi. Ne zamandır alma niyetindeydim. Değer mi değmez mi diye soru kalmadı kafamda.
Çok teşekkürler, ben de hemen veriyorum ebay'den siparişi. Ne zamandır alma niyetindeydim. Değer mi değmez mi diye soru kalmadı kafamda.
Yok artk, değmez olur mu hiç? Bir kullanın, ondan sonra kendiniz anlarsınız ne kadar şifalı bir şey olduğunu. :)
afatsum
09 Nisan 2016, 18:16
ben motul 5100 kullanıyorum memnunum şimdilik bir sıkıntı yaşamadım şuan 4444 km motur 5000 de yine motul 5100 aldım onunla değiştiricem
ankara da brn motor, motomax gibi firmalar var yada internetten de olayı çözebilirsin
kolay gelsin
__bakteri__
09 Nisan 2016, 18:26
Arkadaşlar.. Bu İnazuma f modeli için neden çok video yok. Bakıyorum nete 8-10 tane video var. Şu İnazuma f modeli için videolar çoğalsa da izlesek
hayaletfilo
09 Nisan 2016, 23:45
ben motul 5100 kullanıyorum memnunum şimdilik bir sıkıntı yaşamadım şuan 4444 km motur 5000 de yine motul 5100 aldım onunla değiştiricem
ankara da brn motor, motomax gibi firmalar var yada internetten de olayı çözebilirsin
kolay gelsin
Teşekkürler. Internetten aldım yağı bende,yarın değiştireceğim kendim. Ankara da diğer bakımlarınız için servis harici bildiğiniz bir ustanız varmı peki?
elyas
10 Nisan 2016, 01:04
Zincirin üzerindeki plastik parçada hangi tekere hangi durumlarda ne kadar hava basılması gerektiği yazıyor. Buna göre ön arkaya ben hep 36 basıyorum.
afatsum
10 Nisan 2016, 16:22
Teşekkürler. Internetten aldım yağı bende,yarın değiştireceğim kendim. Ankara da diğer bakımlarınız için servis harici bildiğiniz bir ustanız varmı peki?
Ben ulusan motor a goturuyorumhalen daha garantisi devam ediyor bildiğim bir usta yok Ankara
Arkadaşlar sizde de oluyor mu bilmiyorum ben 1den 2 ye atarken tak diye ses geliyor diğer vites geçişlerinde sıkıntı yok ama 1den 2 yegecerken var
Vites kuculturken gaz veriyorum her zaman yükseltirken gazi tam kesip debriyaji bırakıyorum yavasca
pilliceset
11 Nisan 2016, 11:08
Dostum bahsettiğin durum ilk motorum YBR'de de vardı. V-Strom sahibi deneyimli bir abiye de sormuştum, onda da aynı problem vardı. Bi kaç ustaya da sormuştum, teknik anlamda bir sorun yaratmaz doğaldır demişlerdi. O yüzden çok sallamıyorum artık ama rahatsız edici bir ses biliyorum, insanın için gidiyor o sesi duyunca :)
Zincirin üzerindeki plastik parçada hangi tekere hangi durumlarda ne kadar hava basılması gerektiği yazıyor. Buna göre ön arkaya ben hep 36 basıyorum.
Evet kitapçığında da 36 yazıyor zaten.
http://i.hizliresim.com/6PpJVE.png (http://hizliresim.com/6PpJVE)
Teşekkürler sanırım lastikte ufak bir delik var yakın zamanda yaptıracağım. motor arkadaşımdaydı 29 basmış sıkıntı olmadı dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Hangi Arka Ve Yan Çantalar
arkadaşlar motorumu yavaş yavaş uzun yol ve gezmelere hazırlamaya çalışıyorum. malum biraz masraflı oluyor. şimdi ise gündemin hangi arka ve yan çantalar. bende siyah inazuma f var. siz hangi çantayı kullandığınızı mümkünse fotoğrafını koyarsanız fikir edinebilirim.
aşağıda beğendiğim modelleri sıralıyacağım. çantayı alırken sağlamlık ve ağırlık kapasitesine bakıyorum. daha sonra görünüş geliyor. değerlendirirken uzun seyehatlerde kullanılacak ve tıkabasa doldurulacak olmasını göz önünde bulundurun.
1- Givi trk52b
Bu modelin özelliği 10 kg yük taşıması ve 2 kask alması
http://www.giviturkiye.com/givi-trk52b-canta
2- Kappa KGR52B
bu modeldede 10 kg kapasite ve 2 kask alabilme özelliği bulunmakta
http://www.feyizoglu.com/KGR-52-Arka-canta_47877.html#0
bu iki çantada neredeyse aynı o yüzden fiyatına göre alım yapıcam. Kappa biraz daha uygun.
önerilerinizi bekliyorum. kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
Arkadaşlar.. Bu İnazuma f modeli için neden çok video yok. Bakıyorum nete 8-10 tane video var. Şu İnazuma f modeli için videolar çoğalsa da izlesek
evet aynı konudan ben muzdaribim. o yüzden kolları sıvadım biraz tecrube kazanayım videoları paylaşacağım. motorun fabrika çıkışından farkı sadece lastikleri. yeni eklentiler yapacağım ve bunlarıda ayrı ayrı aktaracağım inşallah.
zappin72
11 Nisan 2016, 20:57
ARKADAŞLAR HERKESE KAZASIZ BELASIZ GÜNLER
INAZUMA F İLE ARANIZA YENİ KATILDIM INZAUMA F İÇİN ÖZELLİKLE KORUMA DEMİRİ YOKSA KORUMA TAKOZU KONUSUNDA YARDIMCI OLABİLECEK ARAKDAŞ VAR MIDIR ACABA ?
SAYGILAR
hayaletfilo
11 Nisan 2016, 22:26
Ben ulusan motor a goturuyorumhalen daha garantisi devam ediyor bildiğim bir usta yok Ankara
Arkadaşlar sizde de oluyor mu bilmiyorum ben 1den 2 ye atarken tak diye ses geliyor diğer vites geçişlerinde sıkıntı yok ama 1den 2 yegecerken var
Vites kuculturken gaz veriyorum her zaman yükseltirken gazi tam kesip debriyaji bırakıyorum yavasca
bende de var bahsettiğiniz şey. Ama bugün yağı değiştirdikten sonra o ses sanki baya bi azaldı daha yumuşadı 1 den 2 ye geçiş. Bide sanki motor soğukken daha fazla oluyor gibi o ses.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
Teşekkürler sanırım lastikte ufak bir delik var yakın zamanda yaptıracağım. motor arkadaşımdaydı 29 basmış sıkıntı olmadı dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Hangi Arka Ve Yan Çantalar
arkadaşlar motorumu yavaş yavaş uzun yol ve gezmelere hazırlamaya çalışıyorum. malum biraz masraflı oluyor. şimdi ise gündemin hangi arka ve yan çantalar. bende siyah inazuma f var. siz hangi çantayı kullandığınızı mümkünse fotoğrafını koyarsanız fikir edinebilirim.
aşağıda beğendiğim modelleri sıralıyacağım. çantayı alırken sağlamlık ve ağırlık kapasitesine bakıyorum. daha sonra görünüş geliyor. değerlendirirken uzun seyehatlerde kullanılacak ve tıkabasa doldurulacak olmasını göz önünde bulundurun.
1- Givi trk52b
Bu modelin özelliği 10 kg yük taşıması ve 2 kask alması
http://www.giviturkiye.com/givi-trk52b-canta
2- Kappa KGR52B
bu modeldede 10 kg kapasite ve 2 kask alabilme özelliği bulunmakta
http://www.feyizoglu.com/KGR-52-Arka-canta_47877.html#0
bu iki çantada neredeyse aynı o yüzden fiyatına göre alım yapıcam. Kappa biraz daha uygun.
önerilerinizi bekliyorum. kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
evet aynı konudan ben muzdaribim. o yüzden kolları sıvadım biraz tecrube kazanayım videoları paylaşacağım. motorun fabrika çıkışından farkı sadece lastikleri. yeni eklentiler yapacağım ve bunlarıda ayrı ayrı aktaracağım inşallah.
Bende yan çanta takımı düşünüyorum ama baya pahalı bir bütçe tutuyor. O yüzden soft çantalara bakıyorum bende.
inazumaf
12 Nisan 2016, 15:49
15 t On disli siparisini verdim arkadaslar.sadece on disliyi degistirmeyi dusuniyorum.kullanan arkadaslardan yorum bekliyorum..
jonvolkan
12 Nisan 2016, 22:04
Shad sh 45 topcase taktım. 2 adet fulface kask alıyor. Fiyat da çok uygun.
Baris Yzc
13 Nisan 2016, 08:59
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Suzuki inazumamin km yas yükselmesi ve sarf bakımlarin yaklaşmasi sebebiyle biraz da tarz değiştirmek için satıp, ktm rc 250 aldım abs li orjinal rosso 2 li kaydırmalı debriyaj li brembo fren çelik hortum vs. :D aynı zaman da 2015 ve 2.000 km de.
Bütün forumdaslara teşekkür ederim yardımlari icin.
Inazumaya göre tek eksi az birşey konfor ve titreşim 9nun haricinde çok iyi hızlanıp çok iyi duruyor. Malzeme kalitesi rakibi r25 e göre kat be kat daha iyi.
Sorusu olan ya da böyle bir tercihte bulunan birisi olacaksa her zaman ulaşabilirsiniz.
Gene burayı da vakit buldukça takip ederim ama artık ktm forumlarindayim
Tekeriniz düz bassın iyi forumlar.
reverse
13 Nisan 2016, 16:37
Arkadaslar motorumu satmak zorundayım.
2015 model inazuma f, 6000km'de, ekstralari mevcut. Detaylar icin ilana bakabilirsiniz.
Ilan no: 291548218
zappin72
13 Nisan 2016, 22:14
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
abeciMotoru
15 Nisan 2016, 07:49
İzmir'den selamlar, siyah-beyaz inazuma kardeşliği :)
http://i66.tinypic.com/2hedmhy.jpg
zappin72
17 Nisan 2016, 21:24
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
oluroyle
18 Nisan 2016, 01:00
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
Merhaba
inazuma f için koruma demiri olmadığinı biliyorum. araştırdım ama denk gelmedim.
Kısmetse bidahaki ay serviste koruma takozu taktırıcam.
bu arada benimde merak ettiğim bir konu var Kappa kgr 52 Lt çanta kullanan varmı nasıl duruyor. çok büyük olurmu.
pilliceset
18 Nisan 2016, 11:05
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Motosiklet camiasına girdikten sonra fark ettim ki maalesef çoğu motosiklet kullanıcısı bilgisiz yorum yapmaya ya da başkalarından duydukları absürd şeyleri kendi fikirleri gibi sunmaya bayılıyorlar. Kendi tarzları ve beğenileri dışındaki motosikletlere demediklerini bırakmıyorlar. Senin de dediğin gibi üstüne bile oturmadığı bir motosiklet hakkında teknik anlamda nasıl yorum yapabiliyor insan anlamıyorum. Sonuçta bir motosiklet alırken yalnıca teknik özelliklerine bakmıyoruz. Teknik servis yaygınlığı, yedek parça fiyatları ve bir üst sınıfa geçmek istediğinizde bu motosiklet ikinci el olarak ne kadar değer kaybediyor gibi unsurları da göz önünde bulunduruyoruz. Yani akıllı bi motorcu böyle yapar sanıyorum :)
oluroyle
18 Nisan 2016, 11:15
Motosiklet camiasına girdikten sonra fark ettim ki maalesef çoğu motosiklet kullanıcısı bilgisiz yorum yapmaya ya da başkalarından duydukları absürd şeyleri kendi fikirleri gibi sunmaya bayılıyorlar. Kendi tarzları ve beğenileri dışındaki motosikletlere demediklerini bırakmıyorlar. Senin de dediğin gibi üstüne bile oturmadığı bir motosiklet hakkında teknik anlamda nasıl yorum yapabiliyor insan anlamıyorum. Sonuçta bir motosiklet alırken yalnıca teknik özelliklerine bakmıyoruz. Teknik servis yaygınlığı, yedek parça fiyatları ve bir üst sınıfa geçmek istediğinizde bu motosiklet ikinci el olarak ne kadar değer kaybediyor gibi unsurları da göz önünde bulunduruyoruz. Yani akıllı bi motorcu böyle yapar sanıyorum :)
Evet kesinlikle haklısınız.
Genel tabular oluşmuş böyle bir suru . Insanlar ağızdan ağıza duydukları şeylerden genel kanıya varmış gibi. Dene bir önce sonra sev ya da sevme o modeli. Öyle şöyle "hantal yaaaaa" diye.
afatsum
18 Nisan 2016, 14:03
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
hocam merak etme 200-250 cc motosiklet bakan birisi için tabi naked motosiklet bakıyorsa hantal olduğunu düşünmüyorum
ağırdır ağır olmasına arkadaşımın r25ini sürdüm sadece ona göre hantal ama ikiside ayrı kulvarlarda bence tek kişi kullanımda çok tatmin edici ama ağır motor mu diğerlerine göre ağır
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Hiç sürmemiş, denememiş birinin hantal demesine gülüyorum. Fakat şahsen beni hiç rahatsız etmiyor. Çünkü gerçekten hantal bir motosiklet Inazuma. Sınıfına göre çok ağır. Minimum 30 kg fazlası var. Benim gibi orta sehpa, arka çanta demiri ve topcase, motor koruma demiri de koyunca oluyor sana 200 kg. 200kg şu anda 600-750cc'ler için geçerli bir ağırlık. 250cc için çok fazla. Ayrıca gidon turu da şehir içi için yeterli gelmiyor bana. Ha bunu neye göre konuşuyorum? Diğer motorum olan Kymco Agility City'e göre. Yani "her 250cc'yi denedim bu en hantal ve dar gidon açılısı" demiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Bu motoru almadan önce bana da bizzat kullanıcıları "çok hantal motor" derken, içimden: "tekniğiniz iyi değildir, at kullanıcısına göre kişner, ben alınca göreceksiniz nasıl kullanılacağını" diyordum. Aldım, kullanmaya başladım. Scooter'dan vitesliye ilk kez geçtiğim için kendime biraz süre tanıdım. Alıştıktan sonra aralara girdim, trafiğin içine dalıp yüzdüm deyim yerindeyse. Her şey gayet güzeldi. Zaten genişlik olarak scooter'ımdan o kadar da geniş olmadığı için trafikte aralara girerken kendimi avutuyordum "bu da iyi ya" diye. Ta ki aralıksız 2 ay Inazuma kullandıktan sonra scooter'ım ile trafiğe çıkana kadar... Tamamen kendimi avutuyormuşum, işte o anda anladım. Yok böyle bir rahatlık. Hafiflik ve gidon turunun geniş olması birleştiği zaman tam bir filtreleme ustası oluyorsunuz ve o kadar zevkli geliyor ki anlatamam. Asla sıkışmıyorsunuz ve durmuyorsunuz trafikte. Ama ben Inazuma kullanırken duruyorum bazen, çünkü gidon açısı yeterli olmadığı için o araya giremiyorum tam kırarak. Inazuma'da acı çekiyormuşum resmen. Gerçekten de hantal bir motor. Ha ağırlığına rağmen gazı açtın mı yeterli seviyede hızlanıyor mu? Bence evet. Inazuma malzeme kalitesi üst seviyede bir motosiklet bu segmentte, genel olarak ben de seviyorum zaten. Ama siz kafanızı takmayın bence bu sıfatlara. Bayılıyorsanız ne ala. :)
oluroyle
18 Nisan 2016, 22:04
Hiç sürmemiş, denememiş birinin hantal demesine gülüyorum. Fakat şahsen beni hiç rahatsız etmiyor. Çünkü gerçekten hantal bir motosiklet Inazuma. Sınıfına göre çok ağır. Minimum 30 kg fazlası var. Benim gibi orta sehpa, arka çanta demiri ve topcase, motor koruma demiri de koyunca oluyor sana 200 kg. 200kg şu anda 600-750cc'ler için geçerli bir ağırlık. 250cc için çok fazla. Ayrıca gidon turu da şehir içi için yeterli gelmiyor bana. Ha bunu neye göre konuşuyorum? Diğer motorum olan Kymco Agility City'e göre. Yani "her 250cc'yi denedim bu en hantal ve dar gidon açılısı" demiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Bu motoru almadan önce bana da bizzat kullanıcıları "çok hantal motor" derken, içimden: "tekniğiniz iyi değildir, at kullanıcısına göre kişner, ben alınca göreceksiniz nasıl kullanılacağını" diyordum. Aldım, kullanmaya başladım. Scooter'dan vitesliye ilk kez geçtiğim için kendime biraz süre tanıdım. Alıştıktan sonra aralara girdim, trafiğin içine dalıp yüzdüm deyim yerindeyse. Her şey gayet güzeldi. Zaten genişlik olarak scooter'ımdan o kadar da geniş olmadığı için trafikte aralara girerken kendimi avutuyordum "bu da iyi ya" diye. Ta ki aralıksız 2 ay Inazuma kullandıktan sonra scooter'ım ile trafiğe çıkana kadar... Tamamen kendimi avutuyormuşum, işte o anda anladım. Yok böyle bir rahatlık. Hafiflik ve gidon turunun geniş olması birleştiği zaman tam bir filtreleme ustası oluyorsunuz ve o kadar zevkli geliyor ki anlatamam. Asla sıkışmıyorsunuz ve durmuyorsunuz trafikte. Ama ben Inazuma kullanırken duruyorum bazen, çünkü gidon açısı yeterli olmadığı için o araya giremiyorum tam kırarak. Inazuma'da acı çekiyormuşum resmen. Gerçekten de hantal bir motor. Ha ağırlığına rağmen gazı açtın mı yeterli seviyede hızlanıyor mu? Bence evet. Inazuma malzeme kalitesi üst seviyede bir motosiklet bu segmentte, genel olarak ben de seviyorum zaten. Ama siz kafanızı takmayın bence bu sıfatlara. Bayılıyorsanız ne ala. :)
hiç deneme fırsatım olmadığı için yorum yapmak adına sorayım dedim :) sağolun objektif yaklaştığınız için teşekkür ederim çok sağolun.
abeciMotoru
19 Nisan 2016, 03:45
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Ben de wolf'ten Inazumaya geçen biri olarak, motora hantal diyenler bi nebze haklılar, fakat bunu söyleyenler eminim ki yine totosunu inazumaya bahşetmemiş motorcular, motorcularımız :) çabukluk anlamında diğerlerine göre geri kalan bi motor inazuma, fakat bunun meyvesini konforunda ve yüksek hızlarda rüzgarı yararak gidebildiğinde hissettiriyor. rüzgar sarsmıyor aleti.
dolayısıyla motorun kalitesi ortada ve o kanattan sallamakta zorluk çekenler bir anda "hantal" yakıştırması yapıyor :D halkımız hangi motora aşık olmuş ki zaten. evet hantal fakat sadece hantal mı acaba? torkundan bahseden var mı? artçılı bi şekilde 6.viteste dik yokuşları tırmanmasını falan bilen eden?
ön çamurluğa takanlar vardı bide :) makyaj güzeli manken hayranları sizi.
oluroyle
19 Nisan 2016, 03:51
Ben de wolf'ten Inazumaya geçen biri olarak, motora hantal diyenler bi nebze haklılar, çabukluk anlamında diğerlerine göre geri kalan bi motor inazuma, fakat bunun meyvesini konforunda ve yüksek hızlarda rüzgarı yararak gidebildiğinde hissettiriyor. rüzgar sarsmıyor aleti.
dolayısıyla motorun kalitesi ortada ve o kanattan sallamakta zorluk çekenler bir anda "hantal" yakıştırması yapıyor :D
halkımız hangi motora aşık olmuş ki zaten.
Tam benlik.
hayaletfilo
19 Nisan 2016, 10:27
Bende ybr125 sen inazumaya gecdim. Evet ybr ye göre şehiriçi trafikte ağır sayilabilir ama benim acelem yok yani kurye gibi biyere bisey yetistirmiyorum eğer musaitse aralardan duran trafikte geçiyorum yeterli oluyor. Ama inazumanin konforu kesinlikle 250 cc ve altı kategorisinde tartışılmaz bence. Parça kalitesi di aynı şekilde bence. Iki kişi ortalama 90.- 100 km hızla tadından yenmez seyir keyfi var. Biraz parçaları ve servisi pahalı gelebilir o kadar.
Jeridan
19 Nisan 2016, 12:39
Merhaba Arkadaşlar ;
Ben uzun süredir bu forumdan uzaktayım ancak yazılanları takip ediyorum. Açıkçası motosiklet kullanan arkadaşlarım var onlarla keyifli sohbetler de etmekteyiz ancak Inazuma kullanan başka bir tanıdığım yok. Ben de bu açıdan hem sizlerle tanışıp bilgi paylaşmak hem de bir kullanıcı olarak kişisel tecrübelerimi aktarmak için foruma kayıt oldum. 36 yaşındayım. Özel sektörde çalışıyorum. Motosiklet hayatımda depolu mobylette ile başlayıp , Yamaha DT125R ile arazide devam etti. Sonrasında asfaltta farklı marka ve modelde pek çok motosiklet kullanma fırsatım oldu.
Bu bilgileri tanışma başlığına da ekleyeceğim. Bundan sonrasında ise yolda gezide duyduğum ve cevapladığım bazı soruları kendi fikirlerimle yanıtlamak istiyorum. Belki ilgilenenler için faydası olur.
Inazuma tarafına gelirsek ;
Neden tercih ettim?
Hem şehir içinde hem de şehirlerarası seyahatlerde kullanmak için uygun bütçeli bir motor arıyordum. Hem beni yolda torku ve beygir gücü açısından yormamalı , hem çok pahalı olmamalı (düşündüğüm 600cc endurolara kıyasla şu an bütçeme daha uygun) , az yakmalı , sorunlu olmamalı , yedek parça sıkıntısı yaşamamalı , daha da önemlisi topcase ve sidecase takılabilmeliydi. Çünkü kamp için çıktığımda oldukça yüküm oluyor. Bu aralıkta kendimce bulduğum en uygun seçenek inazumaydı.
Cam gerekli mi?
Bana sorarsanız evet. Bu konuda da touring camlar (nispeten çok uzun olanlar) çok iyi rüzgar kesiyor ancak çok çirkinler. Ben Puig aldım. Motosikletin kafa görüntüsünü tamamen değiştirdi. Karnıma ve göğsüme gelen rüzgarı kesiyor. (Boyum 176) Hemen hemen ağız hizamdan rüzgar akışı başlıyor. Süper konforlu değil rüzgar açısından. Ancak hem şık hem de nispeten rüzgara karşı etkili. (Ps: pleksi bir cam için çok ama çok pahalı. Bu kısmı zevk meselesi.)
Çok mu ağır?
Kişiye göre değişir. Beklentiniz nedir? Bu soru daha önemli bence. Hafifliğin bana katacağı avantajlar şunlardı;
*Daha seri hızlanma
*Daha düşük yakıt tüketimi
*Daha yüksek sürat
Ancak bunları ele alırken çok ciddi farklar olmayacağını bilmek lazım. Seri hızlanmadaki fark 1 sn ise dergi testlerinde performans anlamında çok ciddi farktır. Ama benim için hiçbir şey ifade etmez.
Hafif olsa yakıt tüketimi belki %10 daha düşük olabilirdi. Ancak iki depo şehir içi ve uzun yol ölçümümde 3,8 litre hesapladım. Hafif olsa belki 3,5 litre yakacaktı (%10 hesabıyla) 100 km de 0,3 litre yakıtı gözardı edebilir miyim. Evet. Bu motosikletle çalışacaksam yada her gün işe gidip geleceksem yıllık hesap yapmalı mıydım? Evet. Bu size kalmış.
Daha yüksek sürat konusunda çok değişken var. Ancak yine %10 oranından hareket edersek benim motosikletim 140 / 150 görüyor. Yolun eğimine ve rüzgara göre değişiyor bu. Çoğu zaman 42 litre çantam dolu oluyor. Koruma demiri ve orta sehpam var. %10 hızlı olsa 155 165 aralığı görürdü. Hayatımda ve sürüşümde önemli değişiklikler olmazdı bunlar.
Daha hafif seçenekler içindeki motosikletlerin tümü daha sportif tasarlanmış. Bu %10 luk kazanımı konfordan çaldıkları konusunda hepimiz mutabığız sanırım. Beklediğim agresif bir tasarım ve sportif bir sürüş değil. Bahsettiğim gibi kısa ve uzun çantalı yüklü seyahatlerde konforlu bir sürüş.
Bu sebeple Inazuma ağır mı? Evet. Ancak bunu bilerek seçiyorum zaten.
Çok ağırmış sürüşte sorun yaşar mıyım?
Bu da kişisel bir konu.
Inazuma 185 kilo. Ben 175 boyunda 75 kiloyum. Toplam ağırlığımız 260 kg. Bu ağırlık beni zorluyor mu? Hayır. Ama bir başkasını zorlayabilir. 100cc bir commuter motosikletim daha var 90 kg ıslak ağırlığı. Onu tutamayıp deviren arkadaşım da var. Eğer yeterli tecrübe ve eğitiminiz varsa Goldwing bile kullanabilirsiniz. Beklentiniz hafif ve sportifse daha önce bahsettiğim gibi yanlış dükkandasınız.
Uzun yolda nasıl?
Geçen hafta sonu ve bu hafta sonu konaklamalı seyahatler yaptım. İlgilenenler için Garibanlar Çetesi isimli kanalda videoları mevcut. İlkinde tek başıma 650 km ikincisinde arkadaşlarımla 600 km yaptım. Bu konuda birkaç fikrim var.
Öncelikle bu seyahatler içinde bir günde 3 kısa molayla 450 km yol yaptım. Sürüş esnasında otoban , stabilize yol , toprak yol , bozuk satıh gibi pek çok alternatif yol üzerinde sürdüm.
Sele yumuşaklığı , amortisörlerin başarılı çalışması ve iyi ayarlanmış oturuş pozisyonu (benim boyuma göre) çok rahat bir yolculuk yapmamı sağladı. Bu 450 km içinde yolun çok bozulduğu alanlar hariç 120 140 arası bir tempoda sürdüm. Çok açık alanlar içinden geçen yollarda şiddetli rüzgar (yol rüzgarı değil , durduğumda bile kafadan esen şiddetli rüzgar)dışında yol rüzgarından hiç rahatsızlık duymadım.
İkinci seyahatimde birlikte sürdüğümüz arkadaşlarımdan birinde Yamaha Tenere 660 vardı. Yine yola göre 120 140 arası süratte birlikte sürmekte sorun yaşamadık.
Yine ikinci sehahatimde 42 litrelik çantam tıka basa doluydu. Bunun dışında 2 mat, 3 kişilik çadır da yolcu selesinin üzerine yüklenmişti. Inazuma sürüş keyfinden yine ödün vermedi.
Lastikler çok dandik diyorlar?
Benim motosikletim 5000 km'de. Lastikleri çok mu kötü buldum? Hayır. Çok da iyi değiller. Ancak yetiyorlar. Ben defansif süren bir adamım. Bak 48 derece yattım gördün mü gibi heveslerim hiç olmadı.
Panik fren yapmak zorunda kaldım mı? 2 defa. İkisinde de yırtık dondan fırlayan arabalar vardı. Her ikisinde de sürücü beni fark ettiğinde panik yapıp arabasıyla yolun ortasında duvar gibi önümde durdu. (müthiş şöförlerimiz!)
Her ikisinde de sorun yaşamadan durabildim. Bu tarafta lastik dışında ön amortisörün başarısına bir daha dikkat çekmek isterim.
Lastik değişsek iyi olur mu? Tabii ki daha iyi lastik daha iyi ve güvenli sürüş demektir. Ancak henüz 500 km motosiklet sürmemiş yolda karşılaştığım pek çok arkadaşın da bir motosiklet yada lastik hakkında "o mu ooohooo o çöp çöp atacaksın onu anında takacaksın rossoları bi yatacaan" demesi de bence çok doğru değil. Pirelli'nin Michelin'in IRC'ye nazaran iyi olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak sakin ve defansif sürdüğünüzde IRC Roadwinner (ne uydurma isim) için konuşuyorum. Bu lastikleri ben kötü bulmadım. Başkası kötü bulup hemen çıkarıp çöpe atarsa ve yerine daha iyi bir lastik takarsa ona ve bütçesine de saygı duyarım. (ve evet daha önceki motosikletlerimde Bridgestone , Michelin , IRC , Pirelli , Continental kullanma fırsatım olmuştu.)
Servisi çok pahalı diyorlar?
Honda'yı bir parça ayrı tutarsak Japon motorlarında ne yazık ki durum böyle. Ancak hiç kimsenin servisi çok pahalı diye Audi yada Mercedes'ten de vazgeçtiğini görmedim. Aksi halde hepimiz TATA ya da GEELY'e biniyor olurduk. Ben çin üretimi motosikletler de kullandım. Hepsini de çok sevdim. Parçaları çok ucuz. İnternette sınırsız parça kaynağı var. Çoğu da birbirine uyumlu. Ancak bir süre sonra dertleri bitmez oluyor. Benim gibi kendi motosikletini kendi tamir eden biri değilseniz ve tanıdığınız bildiğiniz bir usta da yoksa hele , o zaman yandınız demektir. Motorunuz bir defa servis görmeye başladığı zaman geri dönülmez bir yola adım atıyorsunuz. Hala bir kenarda 99cc CG bloğuna sahip bir commuterim var. Canım sıkıldıkça hobi olarak tamir ediyorum =)
Japonlarda parçalar pahalı evet. Ancak çok daha zor arızalanıyorlar (eğer bakımlarını düzenli yaparsanız) ve arızalandıklarında parça bulmak çok sorun değil (kawasaki hariç , son dönemde nasıl bilmiyorum belki düzelmiştir) Ayrıca eliniz tornavida tutuyorsa pek çok parçayı yurt dışından çok uygun fiyatlarla bulma şansınız da var.
Sıfır km bir Honda alırken Bayi ile konuşmamızı hatırlıyorum. Bakımlara işçilik için para vereceğim. Düşersem zaten garanti dışı. Balata zincir vb zaten aşınan malzeme. Buji filtre yağ zaten ben ödüyorum. 2 yıl garanti ne için geçerli dedim?
Açıkçası abi bi işe yaradığı yok ancak motorunda (motor bloğunda) yada elektronik kontrol ünitelerinde fabrikasyon bir arıza oluşursa anca o zaman. Onda da en ufak bir müdahalen varsa kullanıcı hatası derler dedi. (yağ değişimini geciktirme , servis dışında yapma , önerilen yağı kullanmama / elektrik sistemine müdahale alarm sis farı vb takma gibi)
Bu yüzden bence bakış açısını değiştirmekte fayda var. Mercedes alan hiçbir insanın ya bunu kafadan bir vursam ne masraf çıkar dediğini duymadım. Ancak bu motorla bi düşsen granaj en az 1500 diyenini çok duydum. Pahalı araçlar için kasko yaptırıp riskten uzaklaşmak doğru seçimdir.
Çok düşeceğiniz fikrine kapılıyorsanız eğitim tarafına da biraz para yatırmanın tam zamanıdır.
Niyetim kimseyi eleştirmek yada doğruları yanlışları anlatmak değildir. Umarım kimse yanlış anlamaz. Sürçü lisan ettiysem affola. Ben sadece bir kullanıcısı olarak Inazuma'yı neden seçtiğim ve duyduğum sorulara hangi cevapları verdiğimi bu platforma taşımak istedim. Yazıyı baştan sona okuyana sabrından dolayı teşekkür ederim =) Yorum almak istediğiniz başka bir konu varsa lütfen belirtin.
Umarım buradan pek çok arkadaşımla görüşme ve birlikte sürme şansımız olur. Havalar ısınıyor yolumuz uzun.
Herkese iyi ve keyifli sürüşler dilerim.
Jeridan
fazilk
19 Nisan 2016, 15:55
Sn. Jeridan!
Çok güzel, faydalı ve doyurucu bir paylaşım olmuş, elinize sağlık.
İnazuma' ya arka ve yan çanta uygulamalarınıza ilişkin tercihleriniz, değerlendirmeleriniz ve tavsiyelerinizi paylaşmanız mümkün mü.
Şimdiden teşekkür ediyor, kazasız sürüşler diliyorum.
Jeridan
19 Nisan 2016, 19:21
Rica ederim fazilk
Dediğim gibi ben inazuma kullanan arkadaşlarımla tanışmak ve sohbet etmek için geldim. Katıldığınız için asıl ben teşekkür ederim.
Yine baştan tamamen kendi şahsi tecrübelerimden hareketle çanta konusunda şunları söyleyebilirim ;
Marka model tercihi tamamen kişinin kendi kişisel tatmini ve bütçesi ile ilgilidir.
Benim tercihlerimde esas konu topcase'in sağlam bir kilit mekanizmasına sahip olması , su dayanıklılığı ve birleşme contasının sağlamlığı , kullanılan malzeme kalınlığı ve bağlantı şekliydi. (son iki madde sürüşte ses yapmaması konusunda doğrudan etkilidir.)
Topcase'lerin aerodinamik şekli aşağı yukarı tüm markalarda aynı ancak saydığım diğer unsurlar değişiyor.
Topcase bağlantı demiri serviste takıldı. Irfan usta'nın yaptıkları da en az onun kadar kaliteli , fiyat avantajı sebebi ile tercih edilebilir.
Çanta olarak Arwic 46 litre topcase kullanıyorum. Ucuz bir ürün. 120 130 lira civarıydı sanıyorum. Görsel olarak müthiş değil , vaay da dedirtmiyor görene ama iş görüyor. Kampa çıkarken yada uzun seyahatlerde tıka basa dolduruyorum hiç şikayetim olmadı.
Daha geniş bütçe ayırsaydım Kappa K46 yada Givi E470 düşünürdüm. Ancak 400 500 TL bütçe ayırmak gerekir ben mevcut çantam işe yaradığı için gereksiz buluyorum. Topcase'de 40 45 litre üstü çanta kullanılmamalı diye düşünüyorum bu motor için. 40 litre civarı bir çantada arka amortisör önyükleme ayarı benim kiloma göre (75kg) en az 3 , yol müsaitse ve yükünüz nispeten ağırsa daha yüksek bir kademede olmalı. Çünkü 45 litrelik mevcut çanta dolu olduğunda ön tekerin yere tutunuşu ve yola etkisi ciddi oranda zayıflıyor. Önyükleme nispeten durumu kotarsa da daha büyük çanta hem ağırlık hem de arkada oluşturacağı paraşüt etkisi sebebi ile ön lastikte ciddi yol tutuş kaybına neden olur. Eşyamı sığdırabilsem , sürekli şehir içi kullanıyor olsam sürüş dinamiklerine çok olumlu etki edeceği için kesinlikle 35 litre bir topcase alırım , ancak benim eşyam sığmıyor. Sadece kaskı elimde taşımayayım diye alacağınız 50 60 litre bir çantanın sürüş zevkinizden çalacağı kısım kaskı kılıfında omzunuzda taşıdığınız rahatsızlıktan çok daha büyük olacaktır. Benim kendime göre bulabildiğim en orta nokta 45 litre.
Topcase de ucuz ve iş görür ürün var dedim. Ancak sidecase de iş değişiyor. Bu işe uzun zaman ayırdım ve hala istediğim gibi bir yan çanta bulamadım alternatif ucuz markalar arasında. Çünkü bu tarafta ne yazık ki ucuz üreticiler benim gördüğüm ürünlerde en azından yan çanta işine çok girmiyorlar. Gördüğüm birkaç modelde de malzeme kalitesi içler acısıydı. İki seçenek var benim gözümde. Ya sosis tipi bir çanta koltuk üzerine bağlanarak idare edilecek benim şu an yaptığım gibi. 40 lt Hein Gericke sosis çantalar 40 50 tl civarı. Su geçirmiyor ve çok eşya alıyor. Çadır ve mat gibi kamp malzemeleri ile birlikte yolcu selesine bağlanıp oldukça da iş görebiliyor.
Yada daha büyük bir yatırımla kaliteli bir sidecase alınacak ve motoru büyüttüğümde de kullanırım düşüncesine sahip olunacak. Çünkü motorla verirseniz üç otuza gidiyor bu çantalar.
Burada şöyle bir çıkmaz var. Benim görüşüm bu motorda sürüş stabilitesini bozmadan kullanılabilecek bir sidecase 22 litre. Kappa K22 ve Givi E22 çok iyi iki seçim. 600TL civarında takım fiyatları. Ancak bu çantaları benim mantığımda devam motoru olabilecek bir seyahat motoruna geçtiğinizde kullanmanız çok yersiz olacaktır. Versys ve Tenere için çok küçük kalırlar. Vstrom'da yan çanta demiri egzoz mesafesi sebebi ile motorun çok dışında olduğu için belki kullanılabilir. (37 litrelik bir yan çanta ile mini cooper oluyor Vstrom)
Bu açıdan çanta demiri ile birlikte yatırım anlamında çok ciddi zarardır. Yine keyif meselesine geliyor konu. Ben kararımı yakın zamanda verdim ve muhtemel zarar edeceğimi bilerek Givi E22 alacağım. Sosis çantaya eşya tıkıştırıp motora bağlamaktan bıktım seyahatlerde. İki çanta 40 Lt'lik sosis çantanın yerini almış olacak.
Toplamda 45 litre topcase ve 22+22=44 litre sidecase ile 89 litre yükleme alanım olacak. Sidecase ve yolcu selesinden oluşan düzlüğü de çadır ve mat bağlamak için kullanacağım. Burada hacim dışında kampa taşınan malzemenin çok hafif olması ve dengeli yük dağılımı da önemli.
Ben çoğu malzememi dağcılar için üretilmiş olanlardan kullanıyorum. Kampla ilgilenen arkadaşlar zaten konuyu ayrıntılı biliyorlardır. İyice uzattım. Kamp tarafında merakı olan varsa ayrıca bilgi veririm başlığa çok uygun değil bu konu.
Umarım sıkıcı bir değerlendirme olmamıştır ve seçiminizde faydalı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------
http://i.hizliresim.com/LA5881.jpg (http://hizliresim.com/LA5881)
http://i.hizliresim.com/7g3WWv.jpg (http://hizliresim.com/7g3WWv)
http://i.hizliresim.com/PkJ22Q.jpg (http://hizliresim.com/PkJ22Q)
http://i.hizliresim.com/g8Mvv2.jpg (http://hizliresim.com/g8Mvv2)
http://i.hizliresim.com/9oZWWQ.jpg (http://hizliresim.com/9oZWWQ)
hayaletfilo
19 Nisan 2016, 20:42
Jeridan valla harika bir paylaşım olmuş gayet objektif ve detaylı anlatmissin. Özellikle lastik ve çanta konusundaki soylediklerine kesinlikle katılıyorum.
fazilk
20 Nisan 2016, 09:32
Sn.Jeridan,
Bir akademisyen titizliğiyle yaptığınız değerlendirmelerinizi okuyunca, altın bulmuş bir madenci gibi hissettim kendimi;)
Teşekkür ediyorum.
Hazır madeni bulmuşken, depo üzeri çanta konusundaki değerlendirmelerinizi de talep etsek, çok şey mi istemiş oluruz:)
sn Jeridan
Yorumlarınız benim çanta düşüncemi değiştirdi. Kappa KGR52B alacaktım ama sanırım Kgr 46 alacağım. eşimle birlikte uzun yol yapmayı planladığımızdan arka çanta ve yan çantaları büyük almayı düşünüyordum. şimdi yeni araştırmalara girmek zorundayım.
Yorumların ve açıklamaların için teşekkürler. yeni paylaşım ve tecrübelerinizi bekliyoruz.
mesut hoca
20 Nisan 2016, 12:49
SELAM arkadaşlar 2013 model inazumam ile 80kg x 2 kişi ile 1700 km re eskişehirden mersin silifkeye ve oradanda kıyı şeridinden antalya ve eskişehir rotalı bir yol gidilirmi? motor bana bir sıkıntı çıkarırmı ?bu motorla uzun yol tecrübesi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim,hepinize saygılar.
SELAM arkadaşlar 2013 model inazumam ile 80kg x 2 kişi ile 1700 km re eskişehirden mersin silifkeye ve oradanda kıyı şeridinden antalya ve eskişehir rotalı bir yol gidilirmi? motor bana bir sıkıntı çıkarırmı ?bu motorla uzun yol tecrübesi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim,hepinize saygılar.
Mesut hocam senin tecrübenin 10 da biri bende yok
ama ben inazuma f ile söylediğin kilometreleri 2 kere planlıyorum. ben sıkıntı çıkarmıyacağını düşünüyorum, daha önce motorumu bunları araştırarak almıştım. tabi tecrubeli arkadaşların yorumları daha önemli bende merakla bekliyorum.
oluroyle
20 Nisan 2016, 16:58
http://i.hizliresim.com/RkzWp6.png (http://hizliresim.com/RkzWp6)
Sokollu
20 Nisan 2016, 17:57
Benim kullanimimda gozlemledigin en olumlu sey motosikletin cok nadir fan acmasiydi.
10bin km boyunca Inazuma en fazla 4 veya 5 kez fan acmistir. Hatta bu durumu kullanicilara sordugumda `sadece Antalya ve Bodrum`dakiler fan actiriyor, sikinti yapmayin ` demislerdi :)
Malum havalar isiniyor. Uzun yolda ve sicak havada cok rahatsiz oldugum bir durum vardi, sizlerle paylasmak isterim.
Hem surucu hem yolcu ayaklari altinda konumlanan cift egsoz, belirli bir yol katedildikten sonra, inanilmaz derecede isiniyor ve ayak tabanlarimi kavuracak derecede yakiyordu.
Bazen indigimde ayaklarimi suya sokasim geliyordu, ozellikle bot yerine ince tabanli gunluk veya spor ayakkabi kullaniyorsaniz, bu durum sicak havalarda iskenceye donebilir.
Su an bir Inazuma alacaksam olsam direk o egsozlari sokturup, teke dusururdum (goruntu ve ses olarak orjinallik bayagi bozuluyor gerci ama)
ya da uzun yolda ayaginizi koruma demirine koyun :mrgreen:
Herkese kazasiz belasiz surusler.
Abeciiii motosikletin hayirli olsun panpa :wiinkk:
astramastra
22 Nisan 2016, 17:00
Inazumasına çakarlı küçük sis farları taktıran var mı? Ne tavsiye edersiniz? Bir de elektrik sistemine müdahale sıfır motorda garanti bozar mı?
Daha doğrusu servis bunu bahane eder mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
2250 kask dahil kasko çıkıyor sizce yaptırmalı mıyım?
evural
22 Nisan 2016, 18:06
Inazumasına çakarlı küçük sis farları taktıran var mı? Ne tavsiye edersiniz? Bir de elektrik sistemine müdahale sıfır motorda garanti bozar mı?
Daha doğrusu servis bunu bahane eder mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
2250 kask dahil kasko çıkıyor sizce yaptırmalı mıyım?
Garantiyi bozar kardeş
2.250 çok ciddi para. 5 sene yaptırsan motorun parası eder. Ben yaptırmazdım şahsen
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO