PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yamaha r1 teknik sorun



exupdeltabox
16 Kasım 2011, 03:46
öncelikle herkese slm arkadaşlar.. siteye yeni üye oldum aydın'dan melih ben. bilgisi olan arkadaşlarıma bir sorum olucaktı.. motosikletim 2005 model yamaha r1.. vites geçiş sırasında vites çok zor geçiş yaptı ve cızırtıılı bir şekilde değişim oldu. hemen ardından sadece 3. vitese alındığında tıkırtılı yürümeye başladı motorum.. diğer hiç bir vitesten ses gelmiyor gayet iyi yürüyor motor sizce bu arıza sebebi neden kaynaklı olabilir ? birde izmirde bu motoru iyi bir şekilde yaptırabilceğim usta tavsiyeniz varmıdır.? yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim hoşçakalın.

Tolme
16 Kasım 2011, 04:02
büyük ihtimal debriyajınla alakalı bir problem vardı ve bu yüzden şanzımanın 3. vites dişlisi zarar görmüş olabilir,bence o şekilde kullanma eğer bir aksilik çıkar ve şanzımanı kilitleyebilir ve kazaya sebeb olur,sana en iyi yardımcı olabilecek yer bence yamaha yetkili servisi akdemirler olur gibi geliyor,yerleri izmirde adliye sarayına yakın internetten aratırsan zaten iletişim bilgilerini bulursun

exupdeltabox
16 Kasım 2011, 04:18
anladım şimdi.çok sağol. sorun vites dişlisinde olabilir büyük ihtimal.. sadece 3. dişli değişimi yapılabiliyormu yoksa komple şanzıman setimi almak gerekiyor ? birde servis için gidiceğim yol 100 km falan 3 ü kullanmadan diğer viteslerde sabit hızla gitsem sorun yaratırmı yoksa en sağlıklısı araca yüklemekmidir tekrar teşekkür edrim.

Tolme
16 Kasım 2011, 04:27
anladım şimdi.çok sağol. sorun vites dişlisinde olabilir büyük ihtimal.. sadece 3. dişli değişimi yapılabiliyormu yoksa komple şanzıman setimi almak gerekiyor ? birde servis için gidiceğim yol 100 km falan 3 ü kullanmadan diğer viteslerde sabit hızla gitsem sorun yaratırmı yoksa en sağlıklısı araca yüklemekmidir tekrar teşekkür edrim.

bu konuda bence bornovadaki akdemirleri arayarak bir usta ile görüş ,sonuçta yetkili servis ve en iyi fikri sana o verecektir,ben şahsen o kadar yolu o şekilde gitmeye çekinirim ,eğer imkanın varsa bir kamyonete atıp götürmek daha mantıklı ama her şekilde önce servisi ara işi bilen bir usta ile görüş ve fikir al,tahminimce sadece sorunlu vites dişlisi değiştirilerek büyük ihtimal sorun çözülür ama asıl teşhis şanzıman söküldüğünde bilinir,biz sonucta görmeden etmeden sadece varsayımlar üzerine yorum yapıyoruz birde aynı problemin tekrarlanmaması içinde debriyajınında elden gecmesi gerekir,unutmadan götürmeden önce işçilik ve parça fiyatları hakkında bilgi almadan da yaptırtma sonra beklemediğin süprizlerle karşılaşma durumu olmasın,geçmiş olsun

exupdeltabox
16 Kasım 2011, 04:37
evet haklısınız öncelik ile arayıp parça fiyatı ve işçilik maliyetini öğrenmeliyim.. ben şimdi nette bir araştırma yaptım 600 liraya alınabiliyor 2. el şanzıman.. yarında işçilik maliyetini öğrenip ona göre hareket edicem artık. çok sağol verdiğin bilgiler için.

glock
16 Kasım 2011, 04:42
debriyaj yağı eksiltmiş olabilir yağ pompaları bozulmuş, verimli olmayabilir...

excavatus
16 Kasım 2011, 14:59
3. vites senkromeçi yerinden atmış hocam. Çok yüksek ihtimalle de kırılmış veya çatlamıştır. O yüzden 3. vites dişlisini devreye alıp döndürürken, diğer dişliye sürtüp ses yapıyordur takır tukur. Bunun yapabileceği en kötü şey, uzun süre gittiğinde aşırı ısınıp ortalığa dağılması veya yandaki dişliye kaynayıp şanzımanı kitlemesi olabilir. Ayrıca üçüncü viteste kullanırken, yanındaki dişliye de zarar veriyordur şu anda. Ha r1 şanzımanı hiç açmadığım için senkromeçler altta mı üstte mi bilemem. Yani ya 2. vites dişlinde ya da 4. vites dişlinde de hasar vardır.

En kısa yoldan, 3. vitesi kullanmadan servise götürmeni tavsiye ederim.

Akdemirlere gitmek istemezsen, Alsancak girişinde, Doğuş otonun karşı sokağında BMW'den ayrılma iki tane şahane ustamızın açtığı bir dükkan var. Genelde BMW ve Harley üzerineler ama. Senin derdine de 4/4 'lük çare olabilirler.

exupdeltabox
16 Kasım 2011, 21:40
teşekkür ederim verdiğin bilgiler için excavatus.... bugün izmirde bir kaç servis ile görüştüm onlarda sorunun büyük ihtimal 3. vites dişlisinde olduğunu söylediler fakat komple şanzıman şişlilerini değiştirmenin daha sağlıklı olucağını söylediler. sadece hasarlı olan dişlide değişebilirmiş normalde.. ben bi kaç yerden fiyat alıyorum işte uygun olan ile yaptırmayı düşünüyordum.. önce motorumu götürüp net olarak alınacak parçayı görücez daha sonrasında ben parça alıcam onlar montajını yapıcaklar.. nette 2. el şanzıman baya bi var onlardan birini alıcam artık.. yetkili servise gidemem muhtemelen çünki onların 2el. parça taktıracaklarını pek zannetmiyorum.

excavatus
17 Kasım 2011, 14:42
teşekkür ederim verdiğin bilgiler için excavatus.... bugün izmirde bir kaç servis ile görüştüm onlarda sorunun büyük ihtimal 3. vites dişlisinde olduğunu söylediler fakat komple şanzıman şişlilerini değiştirmenin daha sağlıklı olucağını söylediler. sadece hasarlı olan dişlide değişebilirmiş normalde.. ben bi kaç yerden fiyat alıyorum işte uygun olan ile yaptırmayı düşünüyordum.. önce motorumu götürüp net olarak alınacak parçayı görücez daha sonrasında ben parça alıcam onlar montajını yapıcaklar.. nette 2. el şanzıman baya bi var onlardan birini alıcam artık.. yetkili servise gidemem muhtemelen çünki onların 2el. parça taktıracaklarını pek zannetmiyorum.

Aslında motorun sesini duyup yorum yapmak hatta mümkünse açmak çok daha mantıklı. Ben anlattığın kadarı ile, yine de gerek olmadığını düşünüyorum tüm dişlilerin değişmesi gerektiğine. 3. dişlide hasar varsa, hatta senkromeç komple dağıldıysa bile (ki bu durumda, 3. vitese geçmek ve 3. vitesten çıkmak için bildiğin tekmelemek gerekir pedalı) parçaları şanzıman içine dağılmıştır. Bu durumda çok uzun süre kullanmadıysan ve yüksek devirler görmediyse makina, diğer dişliler sökülüp güzelce temizlendikten ve hatta gerekiyorsa (ki gerekeceğini pek tahmin etmem) hafif bir taşlama ile düzeltildikten sonra hepsi cuppa diye yerine oturacaktır. Sadece 3. dişli yeter gibi sanki.

Ancak sana tavsiyem, eğer tüm dişlileri değiştireceksen, şanzımanı komple değiştirme. Sağlam bir usta bulursan, alacağın ikinci el şanzıman ve senin şanzımanını komple dağıtıp, ikisinden çok daha iyi bir şanzıman çıkartabilir. Ben daha önce yaptım benim jawa için. Hazır çalışan şanzıman aldım başka bir motordan, benimki ile birleştirip tek bir şanzıman çıkarttım.

harleytamir
17 Kasım 2011, 14:48
motoru kullanma servisi ara sana araç yollayıp motorunu aldır.Eğer şanslıysan dişlililerini kurtarırlar şansızsan söylemek bile istemiyorum ama çok çok masraf açar 5000 tl den açarlar kapıyı orası motorun en en önemli kısmı

K o r @ y
17 Kasım 2011, 14:51
muhtemelen şanzıman dişlilerin hasar görmüş.Büyük ihtimalle değişmesi lazım

exupdeltabox
17 Kasım 2011, 21:29
motoru kullanma servisi ara sana araç yollayıp motorunu aldır.Eğer şanslıysan dişlililerini kurtarırlar şansızsan söylemek bile istemiyorum ama çok çok masraf açar 5000 tl den açarlar kapıyı orası motorun en en önemli kısmı
yok ya okadar masrafmı açarmış hiç sonuçta şanzıman komple heryerini dağıtmış olsa bile set olarak 2. elini almaya kalksan 600 lira civarı işçilikte 600 tutsun 1200 e kapatırsın olayı... 5000 lira masraf çıkması imkansız git 4000 liraya komple r1 motor grubu al daha iyi. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------


Aslında motorun sesini duyup yorum yapmak hatta mümkünse açmak çok daha mantıklı. Ben anlattığın kadarı ile, yine de gerek olmadığını düşünüyorum tüm dişlilerin değişmesi gerektiğine. 3. dişlide hasar varsa, hatta senkromeç komple dağıldıysa bile (ki bu durumda, 3. vitese geçmek ve 3. vitesten çıkmak için bildiğin tekmelemek gerekir pedalı) parçaları şanzıman içine dağılmıştır. Bu durumda çok uzun süre kullanmadıysan ve yüksek devirler görmediyse makina, diğer dişliler sökülüp güzelce temizlendikten ve hatta gerekiyorsa (ki gerekeceğini pek tahmin etmem) hafif bir taşlama ile düzeltildikten sonra hepsi cuppa diye yerine oturacaktır. Sadece 3. dişli yeter gibi sanki.

Ancak sana tavsiyem, eğer tüm dişlileri değiştireceksen, şanzımanı komple değiştirme. Sağlam bir usta bulursan, alacağın ikinci el şanzıman ve senin şanzımanını komple dağıtıp, ikisinden çok daha iyi bir şanzıman çıkartabilir. Ben daha önce yaptım benim jawa için. Hazır çalışan şanzıman aldım başka bir motordan, benimki ile birleştirip tek bir şanzıman çıkarttım.
dün gece motoru yıkamak için çıkarmıştım dışarı tekrar baktım bi vites geçişlerine motorun dediğim gibi sadece 3. vitesi çok az takır takır ses yapıyor ama vitese gayet rahat giriyor ve çıkıyor. diğer vitesler zaten hiç sorunsuz bilmeyen bir kişi kullansa belki 3. vitesin sorunlu olduğunu anlayamayacak derecede yürürü düzgün motorun.. işçiliği düzgün bir yer arıyorum işte acele etmiyorum şu aralar. sonuçta buji değişimi gibi debriyaj değişimi gibi basit olay olsaydı herhangi bir ustaya yaptırırdım fakat gel gelelim iş böyle olunca çok çok iyi bir yer bulursam yaptırıcam motorumu. nede olsa önümüz kış binmiyorum zaten motora dursun diyorum şimdilik.