PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 12.000 devırde çatır çutur biseyler oldu stop ! Yardım ne oldu sizce.



Sayfa : [1] 2 3 4

Seger125
13 Kasım 2011, 22:03
selam 150 cc. Mtorumu ykamıstm dpoya s u kactı heralde gaz yemıyordu, boşta 12.000 devırde bgttrdm gaz yedı sonra çatır çutur bişeyler oldu sanki zincir boşanırmış gbi tırttttt yaptı stop ettı marş basıyorum viteste iken ılerlıyor. Ama çalismıyor 0 kompresyon var. Marşa bstgmda egzozdan gram hava atmıyor, ve marşa basarken motordan normal dısı dgsk sesler gelıyor, olası cevapları beklyorum mtoru garaja sokucam simdi siboplar aşşagı dogru sokmeye bşlycm, bna bıraz krank kolu krdı gbı gelıyor szinde cevaplarınızı beklyorm

umtglsr
13 Kasım 2011, 22:06
motor kitlemiş heralde :( silindirin açılması gerek.

Levsy
13 Kasım 2011, 22:10
Boşta iken gaz vermek özellikle motosikletlerde hiç iyi değildir, sen ibreyi sona dayamışsın üstelik :cyclopsan
Dooooğru servise, geçmiş olsun :)

crayzboyone
13 Kasım 2011, 22:13
3 satır yazıyı okumak hiç bu kadar zor olmamıştı benim için :)
Ben onu bunu bilmemde demek babam hep haklıymış olum bu icatları bu kadar bağırtma patlar diye :P
Bu arada geçmiş olsun inşallah en yakın zamanda kolay bi şekilde çözersin ..

Seger125
13 Kasım 2011, 22:23
vıteste iken ılerlıyor ucte falan ya lanet olsun bole işe

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

telden grıyorum, onun için ekslterek yazdım k.b

HaydarBıçak
13 Kasım 2011, 22:25
motorun durumunu bilmem ama bu yazdıklarınla forumdan bi uyarı gelir sana

Levsy
13 Kasım 2011, 22:29
3. viteste marş basınca ilerler gibi oluyorsa krankta sorun olmamalı. Büyük ihtimalle segman dağıtmıştır.
Benim segman dağıldığında olan oldu diyerek vurdurarak çalıştırdım ve güç bela tamirciye götürdüm. Marşla mümkün değil çalışmadı. Boğuk şekilde gaz yiyerek yola devam etti ve 3. vitesten yukarı çıkamadım.

Ayrıca, küfretmene gerek yok :)
Sen dua et o motorun dili yok. Yoksa bu yaptığından sonra sana öyle bir küfrederdi ki 6 ay kendine gelemezdin :)

Seger125
13 Kasım 2011, 22:36
ozur dlerm snırlendm. Duzelttm mesajı .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

garaja sokup mtoru indircem az sonra durumu size aktarırım. İnşallah kitlememiştir

harleytamir
13 Kasım 2011, 22:41
tek silindirli motoru 12 bindevre zorlamak cesaret işi zaten bozmuşsun :) neyse sna ders olsun

Seger125
13 Kasım 2011, 22:57
tesekkur cok yardmcı oldn

maxi97
13 Kasım 2011, 22:57
benimki 9000 üstüne çıktığı zamanlarda pistonun silindirden ayrılmaya çalıştığını düşünüyorum. 12 000 devir... üst kapakta da sorun çıkmış olabilir. kompresyon yoksa egzoz subabı da yamulmuş olabilir.

Seger125
13 Kasım 2011, 23:07
şuan sökme aşamasndaym bi açalm bkalm ne suprizler var makınede :)
Bırde bundan snra boyle kendm bozdysam kendm duzeltcem. Tamırclere çakı yaptıramcm. Ne gereklyse kendm alıp takıcm blmdgm yerde sıze sorucam hadı hayırlısi.

_w_
13 Kasım 2011, 23:15
genelde hava soğutmalı motorda vites boşta iken son gaz verilmez. birde son gazda biraz bekletmişiniz galiba. bi arkadaşta da aynı durum olmuş son gaz vermiş motor boşta iken motor sübap kesmiş. Şimdiden kolay gelsin sana ...

Umarım sorununuzu kolay bir şekilde çözersiniz. Malum Bizim Çinliler Zorlamaya pek gelmiyor ... :)

TEDDYTIMER2
13 Kasım 2011, 23:16
Geçmiş olsun 12.000 de fazla gezinmezsin artık :S

zaferkarizma
13 Kasım 2011, 23:23
hiç bişi çıkmıcak subapların zarar görmüş halde olucak ve artık yağ yakmaya başlıcak ama sorun deil ben öyle idare ederim diosan sadece üst kapak contasını değişştirip binebilirsin.

ferhatkars
13 Kasım 2011, 23:23
bence üstlerden değilde yanlardan acmak daha mantıklı değil mi....
yada hiç birisini sökme....
önce motorun yagını bı boşalt....bak bakalım yağda çapaklar, kırık parçalar felan var mı....

Seger125
13 Kasım 2011, 23:27
buji patlamış içerde, kafası yok piyasada, subap kafasını cıkardım şımdı pek sorun gorukmuyor yada ben gormuyorum alt kapagı ındırcem bkalım neler olmuş, bu arada uzulmuyorum kendm yaptım guluyorum hatta napalım en fazla rektefe yaparız :) hem eglence cktı bana.

maxi97
13 Kasım 2011, 23:30
şuan sökme aşamasndaym bi açalm bkalm ne suprizler var makınede :)
Bırde bundan snra boyle kendm bozdysam kendm duzeltcem. Tamırclere çakı yaptıramcm. Ne gereklyse kendm alıp takıcm blmdgm yerde sıze sorucam hadı hayırlısi.

söküp takabilecek alet edevatın varsa dene diyeceğim ama toplayamazsan internetten videolara bak diyeceğim. gene olmazsa servisin yolu mecburen gözükecek.

Seger125
13 Kasım 2011, 23:35
ewet var, yagı bosalttm bısey gozukmuyor ama sılındır ıcnde savaş çıktgnı cok ıyı bılıyorum, buji kafasının patladgnı goz onunde bulundurarak :)

ferhatkars
13 Kasım 2011, 23:43
ewet var, yagı bosalttm bısey gozukmuyor ama sılındır ıcnde savaş çıktgnı cok ıyı bılıyorum, buji kafasının patladgnı goz onunde bulundurarak :)

sadece bujı mı hasar görmus.... silindir üst kapağı sökmeden pistonun üstünü görebilme şansın var mı...

maxi97
13 Kasım 2011, 23:44
ewet var, yagı bosalttm bısey gozukmuyor ama sılındır ıcnde savaş çıktgnı cok ıyı bılıyorum, buji kafasının patladgnı goz onunde bulundurarak :)

önce buji kafasının nereye gittiğini bul bence. çay bardağı kadar silindirde çok büyük sorun çıkarır.

harleytamir
13 Kasım 2011, 23:45
buji içerde patladıysa yani işin bitti demektir bütün çizmiştir heryeri yani kurtarmak çok zor yenilemen lazım motoru gibi yapma bir daha öyle şeyler

Seger125
14 Kasım 2011, 00:29
hayır yok , orta kapagı ckarcm smdı en ustn bı altı yanı bu arada egzozdan bya bı parca dokuldu ya bujının parcları yada kıtledı

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

sıbop bolumundekı alt slındırı tutan vidaları sokemıyorum anahtarm yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

piston donuyor ama aşşada kavramada bıseyler var gibi cunku tekerlek donmuyor, buji grişindn tornavıdayla ıttırdm dıkkatlıce, ınıyor piston acaba arıza nerde

ferhatkars
14 Kasım 2011, 00:32
hayır yok , orta kapagı ckarcm smdı en ustn bı altı yanı bu arada egzozdan bya bı parca dokuldu ya bujının parcları yada kıtledı

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

sıbop bolumundekı alt slındırı tutan vidaları sokemıyorum anahtarm yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

piston donuyor ama aşşada kavramada bıseyler var gibi cunku tekerlek donmuyor, buji grişindn tornavıdayla ıttırdm dıkkatlıce, ınıyor piston acaba arıza nerde

önce yan kapakları sökmek daha mantıklı diye bir önceki sayfa da yazmıştım....

Seger125
14 Kasım 2011, 00:38
yanlardan pek anlamıyorum +8 anahtarm yalama oldu açamıyorum yarın dewaw edıcem okuldan gelınce.

ferhatkars
14 Kasım 2011, 01:11
debrıyaj balatalarının oldugu kapağı bi sök...
sökerken dikkat et...contasını yırtmama çalış...takarken de sıvı conta sürüp takarsın....

40 liraya 100 bilmem kaç parça lokma takımı almıştım....
hunharca kullanmama ragmen 4 yıldır çok iyi işimi görüyor....
ayrıca 2-3 liraya 8T anahtar alırsan...sadece bu anahtarın çooook faydasını göreceksin....
http://www.google.com.tr/imgres?q=8+numara+t+anahtar&hl=tr&biw=1024&bih=578&tbm=isch&tbnid=WjPSrx6Toac2qM:&imgrefurl=http://www.grossdepot.com/izeltas-t-tipi-allen-anahtar-takimi-%288-parca%29&docid=Xqxme8sMx0U1nM&itg=1&imgurl=http://www.grossdepot.com/documents/product/F5646AA8-19BB-D109-0A31A88E6DA3D0E8.jpg&w=280&h=280&ei=eTLATqeZHdHvsgaD94XQBw&zoom=1&iact=hc&vpx=336&vpy=189&dur=760&hovh=224&hovw=224&tx=130&ty=111&sig=113663556111987693227&page=2&tbnh=162&tbnw=162&start=15&ndsp=8&ved=1t:429,r:5,s:15

Seger125
14 Kasım 2011, 01:26
yarın sokucem komple, benım mantıgım yettıgı kadar ıcerde sunlar oldu krank kolu yuksek devıre dayanamayıp bıyerınden koptu pıston serbest kaldı ve bujıye kafa attı, egsntırık zncrı falan hepsı boşandı, bujıye pıston kafa attıgın a ıstop ettıyse, o parcalar sılındırede zarar vermedıyse fazla bı masrafımıs yok demektır. hepsını kendı ellerımle toplamaya karar verdım..en az 100 tl ıscılıkten kurtulucagımdan emınım. Bu arada bunlarda fotolar, http://img853.imageshack.us/img853/6703/13112011961001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/13112011961001.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

http://img542.imageshack.us/img542/3600/74271450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/74271450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ferhatkars
14 Kasım 2011, 01:28
yüksek ısıda 12000 devir gibi o buji zaten erir....
piston hareket ediyor....motor 3. viteste gidiyor demişsin....
piston serbest kalmış olsa piston kolu illaki motor bloğunun bı yerlerınden cıkardı....
inşallah fazla bir sorunu yoktur...

Seger125
14 Kasım 2011, 01:34
yanlıs oldu orası yanılmısım 3. viteste gıdıyor ama pıstonu dondurmuyor, çat çat sesler gelıyor ve normalınden daha hafıf gıdıyor, tahmınınce sence nerede ne oldu ?

ferhatkars
14 Kasım 2011, 01:39
bu durumda bır sey dıyemem kardeş....en azında binip denemiş olsam içinden gelen seslere bakarak bir tahminde bulunabilirim....
sen zaten üstü bayagı bir sökmüşsün....silindir üst kapağı da söküp pistonun üstüne,sekmanlara, silindire bir bak...
eğer sorun yok ise debriyaj balatalarına bir bak....

Seger125
14 Kasım 2011, 01:44
artık yarına kaldı onlar, bu arada sipop kesip kesmediğini nasıl anlarız ?

ferhatkars
14 Kasım 2011, 01:55
artık yarına kaldı onlar, bu arada sipop kesip kesmediğini nasıl anlarız ?
silindir üst kapağı söktüğünde kesilmiş ise orda parça halde görürsün....inşallah kesilmemiştir...
eğer kesilmiş ise şimdiden yeni subap takımı, silindir ve pistonu al...

Seger125
14 Kasım 2011, 02:02
yok hayır parça falan gormedım gayet gusel hepsını soktum, ancak su yayların bırı daha sert bırı daha yumusak egsos yumusak yanı, emıs agır, bırde o yayların ust kısmı baglanan dalga varya 2-3 vıda soktum cıktı oyle dırek cıkması gerekıyor degılmı, o uzun demirleri tutan dalga yani, başka parça falan yoktu ıyı bakmıstım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

1. fotografdakı yayların ustune oturan parçayı demek ıstedım..

ferhatkars
14 Kasım 2011, 02:04
evet resimde ekzos subabında bı anormallik var gibi...yayı çok uzun duruyor...
resimde silindir üst kapağı sökmemişsin....o yüzden subap kesilmiş ise parçalarını göremezsin...
zaten resimden emiş subabında sorun olmadıgı belli....ama eksoz için aynı şeyi söyleyemeyecegım....
ben de o parçanın ismine bakıyordum unuttum....
senın motorun subap sistemi iticili sanırım....
ekzantrik zinciri felan yok....

mekan67
14 Kasım 2011, 02:04
varya iyikide okudum yorumları aynı şeyi bende yapıyordum...11000 devire cıkardım ama bir kaç saniyelik zaman gecti bırakıyordum gazı.artık tövbeee :)

Seger125
14 Kasım 2011, 02:12
1 tamırcı iticili bunlar demıstı egsntrık yok demıstı ama motoru hıc acmadan yanından bakarak demıstı bılmıyorum ıtıcılımı egsntrıklımı

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

bı kere daha sıbop kesmıstı tamırcıye yardım etmıstım, ust kapagı cıkardıgında orda zıncır falan yoktu orasını dıyosan egzantrık yok yani

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------


varya iyikide okudum yorumları aynı şeyi bende yapıyordum...11000 devire cıkardım ama bir kaç saniyelik zaman gecti bırakıyordum gazı.artık tövbeee :)
istersen duz yolda gıderkende o devıre cıkarma, mazallah kıtler mıtler yazık olur sanada..

mekan67
14 Kasım 2011, 02:15
o devire değilde 9000 deviri görüyordum bazen.ama artık motorcuguma fazla devir vermiycem.buradan kendime pay cıkarttım yani...heleki siz sük tak motor kısmından anlıyosunuz az çok.bende oda yok.ne alet edavat ne de o işçilik yok :(

Seger125
14 Kasım 2011, 02:18
benımde fasla anladıgım yok, ama dıs ıskelette kaportada yanı motor dısında ne olursa olsun orayı kendım hallederım motorun ıcını fasla anlamam tamırcıde gordugum kadar yapmaya calısıcam yetmedıgım yerde ınsallah burdakı arkadaslar yardım edıcek ee bu ısler bozarak ogrenılıyor, bu iş degıl her ıs desem yerıdır.

mekan67
14 Kasım 2011, 02:26
haklısın oyle valla.benim daha ikinci motorum ama ilk vitesli motorum windy.ufak tefek parcaları burada forumlarda öğrendim sayılır.gelişime acık biriyim.denerim olmadı bidaha denerim...bu paylaşımlar cok degerli o açıdan :)

Seger125
14 Kasım 2011, 02:41
bak şöyle dıyım, 3 aydır bu forumdayım, suan kayıtlı ve bu forumdakılerle tanısmıs ve yardımlarını bılmeseydım, motorum yarın tamırcıdeydı tamırcıde bana döşücekti, ancak en asından elımıs anahtar tutuyor, 11 yasında mobılet kıtlı motorunu rektefe yapmıs bırıyım :) :) suan dedıgım gıbı bu forumda olmasaydım kendıme guvenım olmasdı. tamırcıye yol gosukurdu. ınsallah bırlıkte halledıces bu sorunuda :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

hadi iyi geceler yarın 5 saat pc dersim var sonra garaja go go ve mt.net'te yardım edıceklerı beklemeye :) :)

mekan67
14 Kasım 2011, 02:56
haklısın kardeş...hayrlı geceler

serkanADH13
14 Kasım 2011, 03:54
Geçmiş Olsun,
Motorunun Sorunu parça almadan halledemessın,

http://img84.imageshack.us/img84/9841/subap.png (http://imageshack.us/photo/my-images/84/subap.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



ilk olarak o yüksek duran yaylar sırası ıle,
en alta pul üzerine ufak yay üzerıne buyuk yay gelır ve subap'ın ucundakı tırnaklı yere resimdeki minik kilitler oturur...

aşırı serbest devirden subap kilitleri fırlamış ve subap piston üzerine düşmesi sonucu pıstonda üst kapak arasına sıkışan subap bujini parçalayıp ateşlemeyi kesmış ve motor stop etmiş,

senın alman gerekenler,
silindir set,
subap tk.
inş sorun yoktur yoksa silindir üst kapak dahi alabilirsin...

Seger125
14 Kasım 2011, 09:36
silinir üstte problem olmazsa, nıye silindir set alıcam

Seger125
14 Kasım 2011, 11:39
birde motor için silindir setlerine bakıyorumda benım motorum itici, nettekılerın ıtıcılı veya eksantrıklı oldugunu nasıl anlarız ve dıyelım bır sılındır ıtıceklı dıgerı egzantrıklı egzantırıklı ıtıcılıye takılmaz degılmı ?

mekan67
14 Kasım 2011, 12:07
yoğun bir gün bekliyor seni kardeş.rabbim bileğine guvvet yüreğine sabır cebine az masraf versin :)

Seger125
14 Kasım 2011, 12:10
yoğun bir gün bekliyor seni kardeş.rabbim bileğine guvvet yüreğine sabır cebine az masraf versin :)
amin kardeş :)

fat280
14 Kasım 2011, 12:15
birde motor için silindir setlerine bakıyorumda benım motorum itici, nettekılerın ıtıcılı veya eksantrıklı oldugunu nasıl anlarız ve dıyelım bır sılındır ıtıceklı dıgerı egzantrıklı egzantırıklı ıtıcılıye takılmaz degılmı ?

burada var misal silindirler sen cg yazanlara bakacan onlar iticili zaten

http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/17_silindir-grubu/

Seger125
14 Kasım 2011, 12:24
tamam teşekkurler :)

mekan67
14 Kasım 2011, 12:31
al 200 cclik yap motoru :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

bende 150cclik yapmayı planlıyorum ama nasıl olur ne masraf cıkar bilemiyorum doğrusu

fat280
14 Kasım 2011, 12:39
al 200 cclik yap motoru :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

bende 150cclik yapmayı planlıyorum ama nasıl olur ne masraf cıkar bilemiyorum doğrusu

200 cc yaparsa krank piston kolu flan değişmesi gerek birde yağ pompası o zaman baya masraf eder bilginize