Orijinalini görmek için tıklayınız : 12.000 devırde çatır çutur biseyler oldu stop ! Yardım ne oldu sizce.
mekan67
14 Kasım 2011, 12:40
150 cc yapmak istesem benim windyi.ne masraf olur
Seger125
14 Kasım 2011, 12:41
bende eger sılındır olduyse 200'luk dusunuyorum ama olmaz heralde de bır arastıralım, cc buyutmek hakkında pek bılgım yok mekan67
ozgurakman
14 Kasım 2011, 12:43
bak şöyle dıyım, 3 aydır bu forumdayım, suan kayıtlı ve bu forumdakılerle tanısmıs ve yardımlarını bılmeseydım, motorum yarın tamırcıdeydı tamırcıde bana döşücekti, ancak en asından elımıs anahtar tutuyor, 11 yasında mobılet kıtlı motorunu rektefe yapmıs bırıyım :) :) suan dedıgım gıbı bu forumda olmasaydım kendıme guvenım olmasdı. tamırcıye yol gosukurdu. ınsallah bırlıkte halledıces bu sorunuda :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
hadi iyi geceler yarın 5 saat pc dersim var sonra garaja go go ve mt.net'te yardım edıceklerı beklemeye :) :)
bir de "Z" harfini kullansan iyi olacak... bu arada krankı sökmen için özel bi aparata ihtiyacın var, adı da krank işkencesi miydi neydi... alternatörün orayı sabitleyip ortadaki vidayı sökmeye yarıyor.
fat280
14 Kasım 2011, 12:44
150 cc yapmak istesem benim windyi.ne masraf olur
kardeş tam bilmiyorum onu ama sitede 125-150 cc nin krang ve piston kolunu aynı diye geçtiğinden bence silindir değişimi yeterki olur ama tabi silindir üst kapağınıda değiştirsen daha iyi olur birde karbüratöre ayar çekmen gerek 150 olunca yetmez ufak kalır
Seger125
14 Kasım 2011, 13:02
bir de "Z" harfini kullansan iyi olacak... bu arada krankı sökmen için özel bi aparata ihtiyacın var, adı da krank işkencesi miydi neydi... alternatörün orayı sabitleyip ortadaki vidayı sökmeye yarıyor.
z harfi basmıyor evdekı klavyedede o yuzden yanı :)
mekan67
14 Kasım 2011, 13:11
üye olmadan da arada bakardım bu siteye ama şimdi diyorum ki niye daha önce üye olmadım.şimdi daha fazla bilgi sahibi olacaktım ne güzel :)
Seger125
14 Kasım 2011, 15:01
sadece forumda nette okuyarak ogrenemessin, pratık yapman, bı taraflarını sokup takman lazım :)
fat280
14 Kasım 2011, 15:13
sadece forumda nette okuyarak ogrenemessin, pratık yapman, bı taraflarını sokup takman lazım :)
kardeş şimdi farkettimde senin motor orjinalden 125 likti sen 150 lik yaptırdın mı öğl mi aldım 150 cc lik kit takılmışsa sonradan bence çoğunlukla ondan olmuştur motorun arızalanması orjinal olmayınca o kadar devire dayanamayıp bir yerden patlatmış gibi ya orjinali ni yap geri yada gene 150 yaparsan bu sefer dikkatli kullan aşırı basma
Seger125
14 Kasım 2011, 15:28
4. Sahibiyim mtorun benden oncekıler yaptırmış.200luk dusunuyorum bı komple masrafı cıkarayımda. Satmayı dusunmuyorum cunku, cok degısık planlarım var bu motora
serkanADH13
14 Kasım 2011, 16:43
silindir içerisine düşen subap pıstonun yukarı aşağı yapması ile sılındır yuzeyıne çızıklerı saymıyorum DERE yapmıştır :)
yanı değişme ihtimaı yüksek bi durum,,,
kalıteli iyi bi silindir set 80 liradır,
piyasada 50,,60 lıraya sılındır bulursan eger,
hangısı daha pahalıysa onu al,
cunkı alırsın ve 2000 km olmadan yağ yakmaya başlar bılgın olsun...
Seger125
14 Kasım 2011, 16:56
ust kapagı sokmeye başladım, bır vıda ınatcılık yapıyor onunla ugrasıcm galıba bıraz :)
fat280
14 Kasım 2011, 16:59
ust kapagı sokmeye başladım, bır vıda ınatcılık yapıyor onunla ugrasıcm galıba bıraz :)
hdi kolay gelsin kardeş inş. fazla bir sorun çıkmaz
Seger125
14 Kasım 2011, 17:41
teşekkur ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
Lanet olası vidayı cıkaramıyorum 3 tanesini cıkardım bu kaldı ne sıkı şeyler bunlar böyle :) akşama lokma takımı gelıyor onunla acıcam kesın :)
http://img687.imageshack.us/img687/572/akzq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/akzq.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
karşıyaka
14 Kasım 2011, 17:49
Umarım büyük hasar ve masraf yoktur.Geçmiş olsun...
fat280
14 Kasım 2011, 17:59
teşekkur ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
Lanet olası vidayı cıkaramıyorum 3 tanesini cıkardım bu kaldı ne sıkı şeyler bunlar böyle :) akşama lokma takımı gelıyor onunla acıcam kesın :)
http://img687.imageshack.us/img687/572/akzq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/akzq.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kardeş lokmayı bekle acele etme ve sökmeden önce vidanın üzerine somunu bozmayacak şekilde ir şey yardımıyla ufak tıklat vur sertleşmiş olur az rahat sökülür o zaman
Seger125
14 Kasım 2011, 18:08
tamam dedıgın gıbı yapıcagım, traktor arka tekerlegı sokmustum bı kere bu kadar sert degıldı be kardeşim :) , birde bu civatadan sonra sanırım üst kapak çıkıcak değil mi ?
fat280
14 Kasım 2011, 18:26
tamam dedıgın gıbı yapıcagım, traktor arka tekerlegı sokmustum bı kere bu kadar sert degıldı be kardeşim :) , birde bu civatadan sonra sanırım üst kapak çıkıcak değil mi ?
benim bildiğim çıkması gerek
Seger125
14 Kasım 2011, 18:31
tamam.. eger silindir piston dağıldıysa , 200'luk yapıcam bana riallinın sıtesınden gereklı olan butun parcaların lıstesını cıkarırmısın veya yardım edebılcek baska kısı, en ınce ayrıntısına kadar butun parçaları sekmanlar falan dahıl hepsını alıcam.
fat280
14 Kasım 2011, 18:36
tamam.. eger silindir piston dağıldıysa , 200'luk yapıcam bana riallinın sıtesınden gereklı olan butun parcaların lıstesını cıkarırmısın veya yardım edebılcek baska kısı, en ınce ayrıntısına kadar butun parçaları sekmanlar falan dahıl hepsını alıcam.
kardeş ben o kadar usta değilim :D ama yardım edecek iyi abiler olacaktır ama sana şunu derim alacakların
-krank
-silindir set
-üst kapak sibonlarıyla
-karburatör
-piston kolu
-yağ pompası
en kötü bunları alman gerek diye biliyorum
Seger125
14 Kasım 2011, 18:59
tamam kardeşim :)
Seger125
14 Kasım 2011, 21:21
beyler soktm komple, piston kafası patlamış, egzoz subapı daglmıs, ust kapak subap bolumune bıraz zarar vermış ana silindir tertemiz sadece 2 tane kucucuk darbe ızı var bırazdan resim eklıycem
serkanADH13
14 Kasım 2011, 21:34
o eski resım yanıltmış olmalı,
subaplar yerınde duruyor,
benım söyledıklerım tamamen subap içeri düştüğü ile ilgiliydi...
o somunun numarası 12 lokma,,,
anlaşılan normal anahtar ıle denemişsin,
lokmayı tutturunca bır elınlede üstunden bastır ıyıce sıyırmasın,,,
açıldıktan sonra yıne resımlersın duruma gore bilgilendırırız yıne...
ihtiyacın olan parcalarının oradakı fıyatlarını al ve buraya yaz,
benım tıoptancılarımda daha uygun fıyat cıkarsa buradan yollarım.
Seger125
14 Kasım 2011, 22:32
ewet, subap ıcerı dusmus pistonun ustunde buldum kendısını, ben fotoları koyayım ona gore lıste cıkaralm yarnda bır soraym buraya ona gore anlasırız
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
resimler yuklenmıyor denıyorum suan bekletıyosam k.bakmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
http://c1111.hizliresim.com/r/g/jr9c.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1111.hizliresim.com/r/g/jrck.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1111.hizliresim.com/r/g/jrf2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
mekan67
14 Kasım 2011, 22:48
vay menem gardaşım.ne olmuş ole orada :) harp mi olmuş orada
ExTReMa
14 Kasım 2011, 22:50
Sadece silindiri değil komple mtor bloklarınıda açman gerekli.
İçine düşen parçaları açmadan temizleyemezsin:cat:
yakamoz043
14 Kasım 2011, 23:30
konu için arkadaşlar gerekli bilgileri yardımı yazmışlar ,okumuşken yazmadan geçmek istemedim.
motorsıkletın orjınalınden 125 seger sanırım ve 150 cc yapmısın,fakat bu halınden sonra 200 cc sılındır kıt ust kapak krank vs yapıcam dıyorsun ,olmaz yapsan bıle 1 ay bıner yada bınemezsın kısa bır sure sonra aynı olayı tekrar eder ,sebebıne gelınce onuda solıyım,
motorun orjınal 125 cc blog krank ve yaglama sıstemıne sahıp ,200 cc govde yapısı ve yaglaması ıcın uygun degıl,sılındır saplama yerlerı uygun olucak tornaya goturup cok dıkkatlı bır ıslemden gecmesı gerekıcek,tabıkı bununla kalmıcak sılındır pıston hacmı buyudugu ıcın yag pompası yaglamayıda yetıstıremıcek kısacası aynı olayı 1,2 ay gıbı bır kısa surede tekrar yasıcaksın yuzde 80 yaglama kesıcek yetıstıremıcek motorun , onun ıcın 200 cc ıcın ugrasma fakat yapıcam ben dersen ıllakı bloklar degımsesı gereklı bunun ıcın ve otomatıkman artık ısın ıcıne sanzıman ,senkromenc ,hılaller,ve bırcok parca daha gırıcek sana cok pahalıya mal olucak ,bu yazdıklarımı bır oku ondan sonra karar ver umarım faydalı olabılmısımdır.
Seger125
14 Kasım 2011, 23:37
dıkkat edersen eger silindırde maf olduysa yapıcam dedim, sadce pıston daglmış ve ust kapakta hasar var serkan abi bi fotoları ıncelesn gerekırse ust kapagda dgstrırım.
yakamoz043
15 Kasım 2011, 01:15
ben anlatamadım herhalde sana yapmak ıstedıgın işin öncelıkle akla ve mantıga uygun olmasına bakman lazım,blok ve yag kanalları yag pompan bunun ıcın yeterlı degıl anlatmak ıstedıgım o ,sılındır yada ust kapakta sorun cıksada cıkmasada sana olucakları yazdım ,hee ben sonuclarına katlanırım 3 ayda bır motor ındırırım dersen ne ala kendı zevkın kendın bılıcen iş,üstündekı pistonnun sılındırın muhtemelen 62,00 mm cap pıston sılındır ,150 cc dedıgın ıcın dıyorum sen ıste sana 80 mm ye kadar pıston sılındır set buluyım 170 km surate de cıkacagına sana garantı verırım ama ya sonrası...?
Seger125
15 Kasım 2011, 13:12
anladım anladım. mantıksız aslında aynı yenıden 150 yapıp devam ederım
Seger125
15 Kasım 2011, 15:58
ustalar resımlere bır bakın nelerın yenısını almam gerek ona gore lıste cıkarıcam.. krank aynı kalıp piston değişebiliyormu bu arada ? bırde ust kapak değişmesi gerekıyomu ?
http://c1111.hizliresim.com/r/h/k331.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
ozgurakman
15 Kasım 2011, 16:26
dostum 200 için yeni üst kapak silindir piston segman yağ pompası krank alman yeterli diye biliyorum. yapanlar var, 2 ay olmasa da yine 1 sene gider. ama kesinlikle önermem o şasi ve amortisörlerle 200 cc.nin gücü zaptedilmez.
Seger125
15 Kasım 2011, 16:32
yok 200luk demıyorum suankı halını duzeltmek ıcın yanı yıne aynısını yurutmek ıcın hangı parcalar gerek, piston ve segmanlar kesın degıscek zatende ya başka varmı degısıcek olan parca
yakamoz043
15 Kasım 2011, 16:43
motorsıkletıne alacagın parcaları sana yazıyım ,tabıkı sunuda soylemek gerek subap kafası kopmus dıyosun kopan parca pıstona vurmus ve delmıs halıylen krank byel kolu zorlamaya maruz kalmıs orda bosluk olup olmadıgını kontrol et ,unutma saga sola degıl kolu asagı yukarı olan boslugu onemlı senın ıcın ,2 mm den fazla ıse krank ta degısıcek parcalar arasında ,şimdi alıcan parcaları yazıyım sana ;
-sılındır pıston set 150 cc (62 mm pistonu) ornek mondıal 150 kn orjınal sılındır pıston setı
-sılındır alt ust conta takımı
-motorun tek eksoz ıse 150 kn ust kapagı orjınal takım subaplar dahıl,cıft eksoz ıse kapak cok hasar gomedıyse sadece vtc subap takımı al tornacıda subapları yaptır yerıne ,
-1 lıtre yağ kafana gore kullan,fakat ılk once 2,3 gun boyunca motoruna bın ve mınarel yag kullan 2 gun sorna yenı yagını at tekrar sılındır ve pıston aksamı ıcın dedım bunuda
alıcan malzemelr bunlar sımdılık ,bak arastır bul kafana gore bulamazsanda motorsıklet parcacısı yada tarmıcısı degılım ama yardımcı olurum parca konusunda ,özellikle sılındırı zongshen marka alırsan senın ıcın daha ıyı olur dostum ,sorun olursa yazarsın yardımcı olmaya calısırım burdan ok.
Seger125
15 Kasım 2011, 16:49
silindir bence temiz gorunuyor, cok kucuk ıkı tane darbe var sadece piston alsam segmanlarıyla, subapları falan yenılesem ıyı bır temızleyıp taksam sorun olurmu, o sılındırdekı 2 tane darbe ızı motorun yag yakmasına neden olurmu cunku yakmıyordu normalde. Bu arada krank sapasağlam. bi çinliye gore fazla sağlam duruyor cok ufak bır oynama var senın dedıgın gıbı yanı dıkkat etmeyen anlayamaz.
yakamoz043
15 Kasım 2011, 17:09
tamam krank sorun yok ozaman ,fakat sılındırı kesınlıkle degıstırmelısın yenı pıstonun acacagı yer sılındır ıcınde cızıkler farklı olucaktır onun ıcın degıstırmelısın ve bırde 2 tane darbe var dıyosun yanı,yag yakar yapıcagın ısın bır anlamı kalmaz ,
Seger125
15 Kasım 2011, 17:12
tamam, birde şu üst kapağa bakarmısın,zımparaladıktan sonra kullanılır durumu olurmu ?
fat280
15 Kasım 2011, 18:06
silindir bence temiz gorunuyor, cok kucuk ıkı tane darbe var sadece piston alsam segmanlarıyla, subapları falan yenılesem ıyı bır temızleyıp taksam sorun olurmu, o sılındırdekı 2 tane darbe ızı motorun yag yakmasına neden olurmu cunku yakmıyordu normalde. Bu arada krank sapasağlam. bi çinliye gore fazla sağlam duruyor cok ufak bır oynama var senın dedıgın gıbı yanı dıkkat etmeyen anlayamaz.
kardeş silindir görüntü olarak temiz gibi olabilir ama bence o silindirin işi bitmiştir ufak bir çizik bile olsa oradan yağ yakmaya kısa sürede motorun ömrünün bitmesine sebep olur bence hiç gereği yok takım set olarak değiştir silindir piston takımını bence çok para değil sonuçda yapmışken tam iyisini yap benim düşüncem bu
zaten 2 darbeside var demişsin bence değiştir
Seger125
15 Kasım 2011, 18:21
tamam silindiri değiştiricem zatende, şu üst kapak :/ baya pahalı ya... o kadar açılamam en fazla edebılcegım masraf 100 tl :( üst kapakta sanırım kullanılmaz halde..
http://c1111.hizliresim.com/r/h/k5cm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
fat280
15 Kasım 2011, 18:23
görünen üst silindirde gitmiş onuda değiştirecen bence
Seger125
15 Kasım 2011, 18:36
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/17_silindir-grubu/9753__silindir-komple-150cc-cg-serisi/ Tamam silindir piston segman vs hepsı bu takımda bunu alıcam geri kalan benım motora uyumlu cg için, üst kapak sibop falan filan benım gormedıgım gereklı eksıklerı nette arastırıp ucuz yollu olanları bana lınk olarak buraya yazabılırler mı ?
,
yakamoz043
15 Kasım 2011, 19:23
resımi inceledim ,silindir üst kapağınıda değiştirmen gerekli içeri dogru ezikler var yanma odası küçükte olsa büyümüş artık üst kapağın ,fakat üst kapak fiyatları ıyı bırsey 80 ile 100 arası ,sılındırın gayet guzel onu al conta ttakımıda ıcınden cıkıyor zaten ust kapak sana kalmıs artık bence yapmısken ıyı bırsey olsun kıy paraya al bır ust kapak ,
Seger125
15 Kasım 2011, 19:57
yakamoz, sadece o sılındırı alsam aynı ust kapagı kullansam ne zararı olur ?
yakamoz043
15 Kasım 2011, 21:39
al olur farketmez pek bırsey sorun cıkarmaz yanı ,yanma odasını ıyı bır temızle ama oncelıkle tertemız yap o sekılde yap çapak varsa metal olarak duzeltmeye bak conta yerlerınde falan ok
Seger125
15 Kasım 2011, 21:46
tamam cok tesekkur edıyorum, ancak tam sıbop kafalarının oturacagı sılındıre yapısacagı yerlerde asınma var yanı tam oturmasını engeller bunları nasıl duzeltırız bunlarda cok buyuk aşınmalar degıl bugday tanesının yarısı kadar anca ıste cokuklerde aynı boyutta :)
ExTReMa
15 Kasım 2011, 22:33
Silindirde alsan kapakta alsan motoru ikiye ayırıp yenıden toplamadan takarsan ılk çalıştırmanda yeniden bu hale gelicek :)
İkiye ayırman içinde havalı tabanca lazım yoksa işin çok zor.
Morailini bozmak gibi olmasın ama işin zor.
yakamoz043
15 Kasım 2011, 22:36
dedıgım gıbı arastır her tornacıya degıl ıyı bır tornacı bul ,gotur durumu ızah et yenı subapları caktır ve temızlettır kapagı oncelıkle ,
Seger125
15 Kasım 2011, 22:43
Silindirde alsan kapakta alsan motoru ikiye ayırıp yenıden toplamadan takarsan ılk çalıştırmanda yeniden bu hale gelicek :)
İkiye ayırman içinde havalı tabanca lazım yoksa işin çok zor.
Morailini bozmak gibi olmasın ama işin zor.
motor yarı sökuk zaten, temızlemeden zaten takmam. sokerım motoru ıskeletten at connectın arkasına gotur tamırcıye soksuntemızlesın 15-20 tl oraya verelım bırlestırsın. yeterkı sorun cıkmasın
ExTReMa
15 Kasım 2011, 22:46
motor yarı sökuk zaten, temızlemeden zaten takmam. sokerım motoru ıskeletten at connectın arkasına gotur tamırcıye soksuntemızlesın 15-20 tl oraya verelım bırlestırsın. yeterkı sorun cıkmasın
15-20 tl ye tamırcı sana onu mu sokcek :)
İşin asıl zor kısmı orası arkadaşım silindir kapagını sokmek kolay zaten.
Motoru acıcaksın vıtes dıslılerı cıkıcak hılaller cıkıcak debrıyaj tasını balataları v.s. sokeceksın :)
Seger125
15 Kasım 2011, 22:52
abicim o zaman bu parcaların dustugu yer tam krankın oldugu yeremı denk gelıyor orasınıda acmadan o dusen parcaları bulamıcaz yani ?
ExTReMa
15 Kasım 2011, 22:59
bulamazsın dıslılerın arasında yag pompasında debrıyajın ıcınde v.s. heryerde vardır ufak ufak parçalar..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO