PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba KB150-25 mi Mondial MH125 drift mi ?



KASPINARLI
01 Kasım 2011, 23:44
Arkadaşlar merhaba.Tanışma kısmında kendimi tanıttım ama tekrar yazayım.Öğretmenim ve okula gidip gelmek için motor almak istiyorum.Köy yolu gidiş-geliş toplam 50 km ve yolun 6-7 km si taşlı ve stabilize,bir kısmı da asfalt sayılır.Boyum 183 kilom 65-70 arası.Formun neredeyse tamamını bir hafta içinde okudum,bayağı bilgi sahibi oldum hepinize teşekkürler.Ama kuba kb150-25 hakkında çok az bilgiye ulaşabildim.Aslında direk aklımdan geçen cruiser tarzı olan Kuba ama Mondial drift hakkında da forumda okuduğum olumlu şeyler seçeneklerim arasına MH driftinde girmesine neden oldu.Okuduklarıma göre genelde herkes driftin lastiklerinden başka herşeyinden memnun,ama motorun ön kısmının hafif olduğunu falan da okudum.Ben stabilize yolda kullanacağım için açıkcası MH driftten biraz tedirgin oldum.Savurması falan Kubaya göre daha kolay olabilir sonucunu çıkardım.Motorların aşağı yukarı fiyatları aynı bugün bir bayiyle görüştüm elinde hem Kuba hem de Mondial olduğunu fakat köy yollarında Kubanın daha sağlam olabileceğini söyledi.Çünkü Kubada plastik aksam yokmuş ama mondial de bazı kısımlar plastik olduğu için sıkıntı çıkarabileceğini söyledi.Birde dediğiniz gibi DRİFT'in lastikleri iyi değilse ek olarak bir de 150 TL lastik masrafı olur o zaman KB150-25'i fiyat olarak geçer.Kuba KB150-25 modelini kullanan veya bilen arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.Benim sizden ricam bu iki motoru,çekiş-yakıt-rahatlık ve sağlamlık konusunda kıyaslarsanız bana çok yardımcı olursunuz.Hızla işim olmaz 70-80 yapsın yeter.Biraz uzun oldu kusura bakmayın,şimdiden teşekkürler.:)Motorlar aşağıda::
http://eksikvar.com/content_files/prd_images/KUBA%20KB150-25-2.jpg
http://www.mondialmotor.com.tr/english/images/stories/mh-125-drift-galeri/004.jpg

F54
01 Kasım 2011, 23:51
eski bi mondial kullanıcısı olarak mondialden uzakdur gerçekten mondinin plastik aksamları çatlamaya müsaitoluyor sırf bu yüzden 12500 deki motoru sattım kübanın da krom aksamları biraz kalitesizmiş haberin olsun..

askon
01 Kasım 2011, 23:58
kesınlıkle mondial almanı tavsıye ederım rkadaşım kubadan uzak dur.Ek olarak lastık kuba markada alsan başka bır markada alsan almalısın çünki, lastıkler hepsının naylon ve kışın özellıkle işe yaramaz .mondialin bırde mcx ve vulture modelı var dirift ile bırlıkte bu 3 model şu an mondıalın ıyılerı arasında ve servıs yedek parca konusunda kubadan daha ıyı mondıal bunlarıda göz önünde bulundurunuz

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 00:05
Arkadaşlar sağolun cevaplarınız için fakat,düşüncelerinizin nedenlerini de yazarsanız sevinirim.Bir de Mondiali veya Kubayı genel olarak değil de sadece bu iki modelini değerlendirirseniz sevinirim.

DarkSeleCT93
02 Kasım 2011, 00:38
drift senin ihtiyaçlarını karşılar hocam drift daha sağlamdır

Mavi_Anahtar
02 Kasım 2011, 00:47
Oturuş-kullanış rahatlığı açısından mondial olanı al derim.

safakk
02 Kasım 2011, 02:05
ilk 2 cevapdan da anlaşılacağı gibi kısaca çin malı motosikletlerin çabuk dağıldığını söylememe gerek yoktur heralde. Alacağınız modellerin yerine 2.el kymco ck125 cbf150 ybr125 yada şimdi adını unuttum sym ninde commuter tarzı bir motosikleti vardı bunları düşünmeniz yol şartlarınıda göz önüne alınca daha mantıklı duruyor. Sonuçta daha asfaltta kısa zamanda dağılan bir motosikleti taşra yollarında kullanmanın bir anlamı olacağını sanmıyorum.

Ama dersen ki yok ben illa 0 alıcam bunlardan biri olsun. Bence kuba almalısın motor kısmı mondiale göre az biraz daha sağlam ancak mondialinde yedek parçası bol hesabı sen yap

Aramıza hoşgeldiniz hakkınızda hayırlı bir motosiklet almanız dileği ile

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 11:51
Şafakk arkadaşım çok sağol verdiğin bilgiler için.Evet sıfır almak istiyorum çünkü ikinci eli kim nasıl kullanmış bilemiyorsun,rodajı düzgün yapmışmı,motoru zorlamışmı v.s. diye kafamı kurcalar hep.motor bilgim var o yüzden çin malının biraz dandik olması benim için çok önemli değil bi sıkıntı olunca hallederim.Zaten sanıldığı kadar kötü de değil çin malları.Öğretmen arkadaşlarımda var,teyzemin oğlunda var sorunsuz köye gidip geliyorlar.Ben balansörlü bir model almak istiyorum o yüzden fiyat olarak bu motorlar cazip geldi benim sadece bu başlıktaki modeller hakkında hiç bilgim yok.Kubayı yakından inceledim çok hoşuma gitmişti,ama DRİFT i hiç görmedim.Bakalım cevaplar doğrultusunda bir karara varacağım artık.

fat280
02 Kasım 2011, 12:06
hocam dağ köye gidip gelmek için kullanacaksanız sadece kuba alın derim en azından şasesi flan daha sağlam geli,yor bana ama düz yolda asvaltda da drift daha iyidir

Attalos
02 Kasım 2011, 12:09
selam. Kuba kb150-25 sahibiyim ve çok memnunum. hep 2 kişi ve ortalama 150 kilo olarak binmemize rağmen kilometrede 12 kuruş yakıyor. hafta sonları antalyanın sıcağında olimpos, çıralı, korkuteli side alanya geziyoruz, şişme gibi bir sorunu yok. kilometre saatinin içinden zırıltılar geliyor, değişmesi gerekiyor. krom kalitesi çok iyi değil ama küçük bir maliyetle düzeltilebilir. oturma ve sürüş pozisyonu hem sürücü hem artçı için çok çok rahat. balansörlü olmasına rağmen üst devirlerde azda olsa titreşim var. Bundan önce mondialin skutırını da kullanmıştım. parça ve servis konusunda illallah ettim. Belki servis sorunu antalya için geçerlidir bilmiyorum. Ama kuba fiyatına göre on numara..

lazer
02 Kasım 2011, 12:23
bir kuba kullanıcısı olarak ben kuba derim şu an 6000 km ye geldim hiç bir sorun yaşamadım .

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 12:43
KUBAcı arkadaşlar geldi :) sağolun arkadaşlar bilgiler için.Attalos kardeşim yakıt çok iyiymiş gerçekten ben zaten zayıfım ve tek kişi kullanacağım o yüzden motor bana dua eder heralde :D Şu anda arabamla köye gidip geliyorum 300 kuruş yakıyor km ye :D 2000 Motor Ford Taunus.Desenize zaten motor kendi parasını yakıttan amorti ediyor.

mayaz34
02 Kasım 2011, 13:49
kaspınarlı-hocam yanlış modelleri kıyaslıyorsun bence.KUBA yarı çapır bir motor.mondial ise adı üzerinde DRİFT.sanırım senin için önemli olan yakıt ve fiyat.eğer öyle ise mondialin karaca100 modeli var fiyatı ve yakıtı çok uygun.zaten hız da istemiyorsunuz.ama ben olsam bu motorlara bir kalem çekerim ve gider sıfır ya da ikinci el bir ybr125 alırım.YAKIT YEDEK PARÇA SERVİS VE KALİTE OLARAK HEPSİNDEN ÜSTÜN.
(25 YILLIK MOTOR TECRÜBEM BUNU SÖYLÜYOR.SAYGILAR.)

---------- Post added at 13:49 ---------- Previous post was at 13:46 ----------

ilave edeyim.karaca100 modelini tavsiye etme sebeplerimden biri de motorlu taşıtlar vergisinin olmaması.

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 14:41
Mayaz hocam sağolun verdiğiniz bilgiler için,fakat ybr nin fiyatı beni aşıyor,dediğiniz gibi benim için şu anda önemli olan yakıt ve fiyat zaten ileride bu motoru değişip 250cc çapır tarzı bişey düşünüyorum.Karaca 100 de güzele benziyor fakat o motorlar altımda küçük kalıyor boyum uzun bir de buradaki rampalar çok dik 100 lük sorun yaşatabilir.Bi aklım diyor boşver balansörü falan git bi tane KT 125 al hem fiyatı uygun hem de mondialın en sorunsuz modeliymiş,bi aklım da diyorki vermişken 500-600 fazla ver balansörlü al.Bilmiyorum valla çıkamadım işin içinden.:)

htmetin
02 Kasım 2011, 14:48
kubanın bu 150 kh yi değilde KD125'lik motoru ile drifti karşılaştırman daha iyi olurdu. Ama ben yinede mondi diyorum.

fat280
02 Kasım 2011, 15:20
al sana hocam ybr kalitesinde ybrnin kan kardeşi :D

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-diger-markalar-wolf-s-yeni-ikon-yollarda-ucerlerde-62060627/detay/

lazer
02 Kasım 2011, 16:00
kubanın karbüratörü Keihın dir buda motoru 2 hafta yerinden kımıldatmasanız yani çalıştırmasanız 3 veya 4 marşta çalışmasını sağlar çin malı karbüratörlerde ise akü biter yine çalışmaz soğukta ise çalıştırmak bir işkence ayrıca cdı ünitesi honda cg nin .

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 18:32
lazer kardeşim çok faydalı bilgiler veriyorsun sağolasın,aklıma gelmişken bişey sorayım kardeşim,bu yeni motorlarda bayır aşağı kontak kapatılıp gidince bir sorun oluyormu.

lazer
02 Kasım 2011, 18:54
genelde hiç bir araç rampa aşağı boşa atılması tavsiye edilmez fazla hızlandığında kontrol dışına çıkabilir , bide çakıla veya kuma gelirsen iyice kontrolden çıkar. yani vitesten atmak iyi bir şey değil.

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 19:21
O bakımdan haklısın lazer kardeşim,fakat ben vitesten atmayı değil de motoru stop etmeyi sormuştum,motor açısından sorun olurmu demek istedim,mesela arabanın frenleri tutmuyor çalışmadığı zaman,bu gibi yani.

fat280
02 Kasım 2011, 19:34
O bakımdan haklısın lazer kardeşim,fakat ben vitesten atmayı değil de motoru stop etmeyi sormuştum,motor açısından sorun olurmu demek istedim,mesela arabanın frenleri tutmuyor çalışmadığı zaman,bu gibi yani.

motorlar araba gibi değil yani bisiklet gibi senin kuvvetinle frenler tutar kontağa bağlı değil yani birşey olmaz ancak motorun dişlileri boşta olsa döneceği için yağlama olmassa motor açısından az sıkıntı olabilir diye düşünüyorum

efe_123
02 Kasım 2011, 19:50
hocam bozuk yollarda dağda köyde kullanacaksan bençe kuba al derim bide parça sıkıntısı olacağını zannetmem saten standart oluyo bu modelden kanuni nin de var mondialında var aroranın da var elbette parçası bir yerden bulunur saten temiz binilirse kolay kolay sorun çıkarmaz Hocam mademki bozuk yollarda kullanacaksın cross veya enduro modellerinede bak derim nede olsa onlar bozuk yollar için dağ tepe deme her yere sür tabiki son karar sizin hocam Hocam birde yanlış anlamadıysam rampa aşağı motoru giderken stop etsem sorun olur mu diye sormussun hiç bir sorun olmaz 1. vitesten boşa alıp stop edersen sorun olmaz motorlar araba gibi değil fren konusunda ama 5. viteste giderken birden boşa alırsan belki zarar verebilir

KASPINARLI
02 Kasım 2011, 20:17
efe 123 kardeşim sağol cevapların için,bütün sorularımı tek mesajda cevaplamışsın.Endurolar pahalı kardeşim bir de tip olarak sevmiyorum.Bir de yol o kadar bozuk değil,hani asvaltımsı bişey ama yer yer çukurlar var,birazda stabilize yol var,yani cross motorluk yol değil.Parça sıkıntısı yaşamam heralde,burada servisi ve bayisi var.Gelen cevaplar doğrultusunda fikrim KUBA dan yana oldu.Hepinize çok teşekkür ediyorum,İNŞALLAH bayram dönüşü hallederim,sonra yine yanınızdayım.

DarkSeleCT93
02 Kasım 2011, 21:07
kuba cg150 sport al hocam balansörlü titreşim mitreşim yok

KASPINARLI
16 Kasım 2011, 15:34
KUBA nın sıfırı olmuş 2900 TL civarı arkadaşlar,bayiyle konuştum elinde KUBA kb150-25 1500 KM de temiz 3 aylık bir motor varmış xenon far varmış üstünde 2000 TL ye veririm dedi,noter masrafı sigorta falan 100 TL de öyle gider 100 TL de ıvır zıvır desen toplam 2200 e alırım.Ha unutmadan ikinci eli de 12 ay taksitle verecek,taksitli olması işime geliyor.Sıfır alsam 2900 motor + 250 TL plaka ruhsat falan + 50 koruma demiri 3200 Falan yapıyor 2000 TL uygunmudur sizce,daha pazarlık yapmadım belki 100 TL daha indirebilirim.Yorumlarınızı alalım arkadaşlar.

Attalos
16 Kasım 2011, 16:17
daha ne olsun. zaten plaka, ruhsat, ötvye giden vergi havay giden para. hiç kaçırmayın derim. motora iyice bakın, test sürüşü yapın içinize sinerse eğer düşünmeyin bile hemen alın.

RuaAyengin
05 Mayıs 2012, 21:15
Kaspinarli kardesim kucuk motorlarda pek deneyimim yok son 20 yildir 1200-1300 cc motorlara sahip oldum ama gecen kis ABD'den Turkiye'ye yerlestikten sonra ben'de kuba 150-20 almayi dusunuyorum gorunusu daha klasik cift egzos olmasi motorun yanmis gazlari atarak gaha rahat nefes almasini sagladigi icin hararet sorunu olmaz. diger Lazer arkadasin dedigi gibi karburatorleri keihin Honda Goldwing GL 1200 motorsikletimde dort tane keihin vardi cok saglam ve ayari bozulmaz ustelik samandiralari dusunulerek yapilmis bogulma tasma yapmaz dunyadaki en iyi motorsiklet karburatorudur (Bing haric) vites konusuna gelince 1973 den bu yana yaklasik 1 milyon kilometrenin uzerinde tecrubem var ABD'yi dogudan batiya iki kuzey guney en az dort defa gectim ve allaha sukur simdiye kadar durdugum yerde bile yan yatmadim motorsiklet vitesi otomobile benzemez (Squential) yani sirali gecer Bos vites 1 ile 2 arasindadirbosa aldiginda motoru durdurursan yeniden starterle calistirmadan ve motora gecirecegin vitesin yeterli devrini vermezse vitese geciremezsin cok zotlarsan'da Caart ve disleri siyirir veya kirar en son yapacagin sey giderken motoru bosa alip kontak kapatmak olmali. Ayrica motorlar cok nadir'de olsa surus esnasinda motor, zincir, sanziman arizalarindan kilitlenebilir ben yillardir en iyi motorlarda bile her zaman sol elimin bir parmagini debriyaj kolu uzerine koyarak kullanirim ve sol elimi gidon'dan cekmem cunki o anda debriyaji sikarsan kesinlikle hayatini kurtarir bu da bir tavsiyedir butun motorcu arkadaslarin aklinda olsun Not: Motor stop ettiginde frenlerin tutma kabiliyetinde hic bir azalma olmaz cunki araba gibi motordan vakum alip frene yardimci olan Westinghouse sistemi yoktur. Yeni motorun hayirli olsun Kazasiz belasiz arizasis binmeni dilerim.