PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda PCX Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



arca94
24 Ekim 2011, 22:01
Bakındım ama daha başlığı açan yok.. Yeni model olduğundan olsa gerek.

Motosiklet gerçekten çok güzel, aynı modelden 2 tane aldık hatta ehliyeti 1 ay içinde alacağım için babamla kavga etmeyelim diye.. :)

Biri siyah, öbürü daha piyasada pek gözükmeyen koyu gri renkten, griye birde ön cam taktırdık orası ayrı..

Motor genel anlamda çok özellikli, özellikle kontağı çevirdiğimde ibrenin sona kadar gidip gelmesi beni kendisine aşık etti..

Duraklama anlarında 5 sn sonra motoru kapatması ve gaz verdiğiniz anda kendisini çalıştırıp devam etmesiyle yaklaşık %7 kadar bi yakıt tasarrufu yapmaktadır.

Özellikle marş basıldığında marş sesinin olmaması daha da bi güzel.. :)

Geniş bagaj hacmi de çok kolaylık sağlıyor.

Ayrıca 125cc olmasına rağmen gayette bi 250cc gücü bulunmakta.. Denedim biliyorum :)

Kısaca diğer kullanıcılarıyla da tanışmak isterim..


Genel anlamda özellikleri:

Motor Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 2 subaplı SOHC
Motor hacmi (cc) 124.9cm3
Silindir çapı x strok (mm) 52.4 x 57.9mm
Sıkıştırma oranı 11:01
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.33/8,000(11.3PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 11.56/6,000
Ateşleme Tam Transistörlü Ateşleme
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman V-matik
Boyutlar (UxGxY) (mm) 1,917 x 738 x 1,094mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,305mm
Sele yüksekliği (mm) 761mm
Yerden açıklık (mm) 135mm
Yakıt kapasitesi (litre) 6.2 lt.

Tekerlekler

Ön 5-kollu alüminyum döküm
Arka 5-kollu alüminyum döküm

Ebatları İse:

Ön 90/90-14M/C (46P)
Arka 100/90-14M/C (57P)

Süspansiyon

Ön 31mm'lik teleskobik çatal, 100mm esneme aralıklı
Arka Çift amortisörlü alüminyum salıncak,75mm esneme aralıklı

Frenler

Ön Üç piston kaliperli 220mm'lik hidrolik disk
Arka 130mm'lik kampana
Ağırlık (kg) 124.4kg (Ön: 52.2kg; Arka: 72.2kg)

Genel Bakış

Artan yakıt fiyatları ve gelişen çevre bilinci, ulaşım konusundaki fikirlerimizi de etkiledi. Küçük silindir hacimli scooterların popülaritesi gittikçe arttı. Ancak, bir scooterın gerçek cazibesi sadece onun düşük yakıt tüketimi ve yoğun şehir trafiğinden sıyrılabilme kabiliyeti değildir, aynı zamanda eğlenceyle de ilgilidir – motosikletin verebileceği özgürlük ve bağımsızlık duygusu.

Honda lüks büyük silindir hacimli scooterlardan ve ulaşım ve işiniz için geliştirilen scooterlara kadar her türlü hayat tarzı için bir scooter sunmayı amaçlar. Tüm Honda scooterları kalite, sağlamlık ve güvenilirlik sunmaktadır.

PCX kompakt, ekonomik avantajları olan modern görünümlü bir 125cc scooter isteyen sürücüler için tasarlanmıştır. Bir scooterda ilk defa kullanılan Start-Stop sistemi ile yakıt ekonomisi sağlarken, düşük ses seviyesinden düşük emisyona ve kolay kullanımdan modern imaja kadar PCX pratik, hızlı ve eğlenceli sürüşler vaadeder.

Gençlerin ilk motorlu aracı olmak için ideal, şehrin her köşesine erişebileceğiniz pratik bir gezgin ve tüm günlük işleri yapmak için güvenilir bir araçtır. Ayrıca sürüşü de müthiş eğlencelidir: bu scooter'la şehirdeki.

Tasarım

Honda'da "küçük hacim" hiçbir zaman konfor ve stilden ödün verme anlamına gelmez. PCX bunun mükemmel bir örneğidir. Uzun, alçak ve kıvrımlı şekliyle genç bir tasarıma sahiptir. Kendine has ön yüzü ve akıcı gövde çizgileri ona dinamik bir yapı ve lüks bir görünüm verir. Gündüzleri , PCX iş veya eğlence için gezinmenin hızlı ve güvenli yoludur. Geceleri ise şehrin her bölgesine kolayca uyum sağlar . Bir sürücüyü, yolcuyu ve hafif bir bagajı hafta sonunda kolayca şehir dışına götürür. Nereye gitse, orijinal tasarımı ve güven verici havasıyla her sıradan gezinti keyifli bir kaçışa dönüşecektir.

Koyu renk ön siperliği, PCX'e modern bir imaj verir ve sürücüyü rüzgârdan korur. Çift ön far tasarımı ön kısma sıra dışı bir görünüm verir. PCX'in, alçak sele yüksekliği ile yumuşak sürüş performansını tamamlayan güvenli ve rahat bir sürüş hissi veren uzun geniş ayak alanı da bulundurur. Rahat koltuğunda sürücü için sırt desteği ve geniş bir sele bölgesi mevcuttur. Sele altındaki, kilitlenebilir depo alanı başka malzemelere de yer bırakarak Fullface kaskını içine alır. Buna ek olarak, ön tarafta kullanışlı bir eldiven bölmesi vardır. Daha fazla bagaj alanına gerek duyulduğunda, arka taşıyıcı 26 litrelik bir arka çantayı taşıyabilir.

Performans

Yeni PCX'in üretim teknolojisi kendi sınıfındaki en zevkli sürüş deneyimini yaşatmak amacıyla dikkatle seçilmiştir. Motoru sessiz ve yumuşak çalışan hafif, kompakt bir SOHC konfigürasyonu ile, şaşırtıcı derecede güçlüdür ve PCX'e ilk 50m mesafeyi yalnızca 5.5 saniyede alan bir ivme kazandırır. PGM-FI yakıt enjeksiyon sistemi, emisyonları ve yakıt tüketimini düşürmektedir.

Motorun yakıt verimliliği yeni bir Start-Stop sisteminin ilave edilmesiyle daha da artırılmıştır. Start-Stop sistemi çalıştırıldığında,motor otomatik olarak rölantide geçen 3 saniye sonrasında çalışmayı durduracaktır. Daha sonra gaza basıldığında tekrar çalışır ve yakıttan %5 tasarruf ettirir.

Fırçasız ACG marşı da aynı zamanda yakıt tasarrufu sağlar. Bu sistemin iki amacı vardır, ateşleme sırasında marş motoru olarak görev yapma ve daha sonra buji ve far gibi fonksiyonlar için elektrik üretme. Sistem aynı zamanda motorun şaşırtıcı bir sessizlikte çalışmasını sağlar.

Fotoğraflar ve Kaynak:
http://honda.com.tr/teknik_detay.aspx?series=scooter-pcx