PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dubleks Lastik Şişirme !



umtglsr
21 Ekim 2011, 22:06
Öncelikle selamualeykum forum sakinleri benim kendi motorumun lastikleri iç lastikli arkadaşımda cbf var ve lastikleri dubleks motor yattıgından dolayı lastiği inmiş ve bu lastik komple indiginden hava basmayla şişiremiyoruz yanlardan hava kacırıyo bunun bi püf noktası bi sırrı varmıdır ne şekilde ve nasıl şişirmemiz gerekir şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 20:47 ----------

Koca forumda yardımcı olucak kimse yokmu yahu

bY_aLp
21 Ekim 2011, 22:09
ya bi lastikcide sisirmeniz lazim yada icine benzin dokup yakarak :) yakma olayini googlede bir arastirin ona gore yapin motorud yakmayin sonra :)

umtglsr
21 Ekim 2011, 22:11
o videoları izledim yalnız motor lastiği kucuk o teknigin kullanıldığı lastikler genelde buyuk bi sorun yasarım die denemedim

sgurdal
21 Ekim 2011, 22:12
tabi tabi benzin döküp ateşe verin motoru :)
şaka bi yana yanakları canttan ayrıldıysa lastikçiye kadar iteceksiniz sizin yapabileceğiniz bişey değil

bY_aLp
21 Ekim 2011, 22:15
sorun yasayacagini sanmam az dokersin bnm yakinda lastikci vardi rica etmistim isimi gormustu

Samet Ağır
21 Ekim 2011, 22:23
benzin istasyonlarındaki pompalarda tam sönük tuşu vardır..
o tuşla kesintisiz ve yüksek basınçta hava verilir ve lastiğiniz kenarlardan hava kaçırmaya fırsat bulamadan şişecektir....

gokmenkurt
21 Ekim 2011, 22:31
benzin istasyonlarındaki pompalarda tam sönük tuşu vardır..
o tuşla kesintisiz ve yüksek basınçta hava verilir ve lastiğiniz kenarlardan hava kaçırmaya fırsat bulamadan şişecektir....
bunu yaparken lastikten pat pat pat diye ses gelirse boşluklar yerine oturuyordur endişelenmeyin, tam sönükle iyice şişirdikten sonra hava basarsınız tekrar psi ayarlarsınız.

umtglsr
21 Ekim 2011, 22:35
dubleks lastikten sogudum arkadasın motorla ugrasırken yeminne ne dertliymişya en azından inince basıon havayı patlayıncada patladı diosun dubleskte patlamadan iniyo şişiremiosun yolda olsa yandın yani

ferhatdm
21 Ekim 2011, 22:58
dostum benim tvsde dubleks oldu aynı olmasada yakın olay benimkide kısa sürede iniyodu jantla lastigin birleştigi yeri temizledim pas oksit gibi bişey olmuştu zımpara yaptım ve bildigin motor yagı sürdüm
jant ile lastigin birleştigi yere ve sonuç zımba baya bi götürüyo tavsiye ederim

frustrated
21 Ekim 2011, 23:01
konudan ayrı olarak tubeless = içlastiksiz kelimesinin türkçeye dubleks olarak nası geçtiği de enteresan bir mevzu.

bY_aLp
21 Ekim 2011, 23:16
:) kesinlikle e turkce bu lastik gbi nereye ceksen geliyor :p

suleyman_er.
24 Ocak 2022, 19:38
Evinizde kompresör varsa rahatça şişirirsiniz, veya benzin istasyonlarında da olur. Önce tekerleği yerinden sökün ki rahat çalışın, sonra sibop iğnesini sökmeniz lazım bunun için sibop iğnesini sökebilen sibop kapakları var, ya bunları kullanın ya da özel anahtarını alın, farklı şeyler denemeyin yoksa sökseniz bile takamazsınız. Yine tavsiyem kompresöre hava basma ucu yerine hava üfleme ucu takın. Sonra bu aparata ucundaki demir borunun sığacaği bir hortum bulun ve takin. (Ben önceden bir hurdadan söktüğüm çamaşır makinesi hortumu kullanmıştım) hortumun diğer ucunu da sibopa takıyoruz.
Bu işlem rahat çalışmak için gerekli, eğer 2 kişi yapabilirsiniz direk hava basma ucuyla da yapabilirsiniz. Sonra bir arkadaşınız hava basarken sizde söktüğümüz tekerleği yere vurarak bir yandan çevirip üstüne bastırarak ve yanakların açık kaldığı yerleri bastırarak şişirme ye çalışın. Bir zaman sonra yanaklar oturacak lastik bir anda şişmeye başlayacaktır. İğneyi sokmemizin temel amacı da kolay şişmesi. Daha sonra belli bir miktar şişirip hortumu çıkardıktan hemen sonra elimizi sibopa koyuyoruz, iğneyi arkadaşınızdan hazırlamasını söyleyip hızlı bir şekilde iğneyi yerine takıyoruz. İğneyi çok sıkmayın. Daha sonra lastiğin düzgün oturup oturmadığını kontrol edin, sonra lastiğin havasını ayarlayabilirsiniz... Umarım anlaşılmıştır.

Levent
24 Ocak 2022, 20:13
Evinizde kompresör varsa rahatça şişirirsiniz, veya benzin istasyonlarında da olur. Önce tekerleği yerinden sökün ki rahat çalışın, sonra sibop iğnesini sökmeniz lazım bunun için sibop iğnesini sökebilen sibop kapakları var, ya bunları kullanın ya da özel anahtarını alın, farklı şeyler denemeyin yoksa sökseniz bile takamazsınız. Yine tavsiyem kompresöre hava basma ucu yerine hava üfleme ucu takın. Sonra bu aparata ucundaki demir borunun sığacaği bir hortum bulun ve takin. (Ben önceden bir hurdadan söktüğüm çamaşır makinesi hortumu kullanmıştım) hortumun diğer ucunu da sibopa takıyoruz.
Bu işlem rahat çalışmak için gerekli, eğer 2 kişi yapabilirsiniz direk hava basma ucuyla da yapabilirsiniz. Sonra bir arkadaşınız hava basarken sizde söktüğümüz tekerleği yere vurarak bir yandan çevirip üstüne bastırarak ve yanakların açık kaldığı yerleri bastırarak şişirme ye çalışın. Bir zaman sonra yanaklar oturacak lastik bir anda şişmeye başlayacaktır. İğneyi sokmemizin temel amacı da kolay şişmesi. Daha sonra belli bir miktar şişirip hortumu çıkardıktan hemen sonra elimizi sibopa koyuyoruz, iğneyi arkadaşınızdan hazırlamasını söyleyip hızlı bir şekilde iğneyi yerine takıyoruz. İğneyi çok sıkmayın. Daha sonra lastiğin düzgün oturup oturmadığını kontrol edin, sonra lastiğin havasını ayarlayabilirsiniz... Umarım anlaşılmıştır.


Konuyu açan arkadas artık motosiklet sürmüyor :)

Bilgi bilgidir tabiki..

alp_tunay
25 Ocak 2022, 14:10
Konuyu açan arkadas artık motosiklet sürmüyor :)

Bilgi bilgidir tabiki..

13sene olmuş..Çoluk çocuğa karışmıştır..
Acaba şişirebilmişmidir ki ?...
İnsan merakta kalıyor..:mrgreen:

Nikkfurie
25 Ocak 2022, 14:37
.....Evinizde kompresör varsa rahatça şişirirsiniz, veya benzin istasyonlarında da olur. Önce tekerleği yerinden sökün ki rahat çalışın....

Lastiği şişirmek için yerinden neden sökelim hocam aklımızla oynama yahu benzin koymak içinde depoyu mu sökeceğiz :)