PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kendi koruma demirini kendin yap .



Sayfa : [1] 2

yalnlzkurt
14 Ekim 2011, 14:56
Motoruma koruma yaparken çektiğim resimleri paylaşıyorum umarım beğenirsiniz. Beğenmesenizde yenisi 400 Tl yakın olduğu için o parayı vermeye gönlüm razı olmadı mecburen elimde bulunan eski bir malzemeden bunu yapmak zorunda kaldım :)

Elimizde bulunan eski bir korkuluk vardı malzemelerizi bu bunlardan faydalanıp yapmaya çalışacağız.

http://i52.tinypic.com/5bwbbq.jpg

http://i53.tinypic.com/ie2fx5.jpg

Uçlarındaki eski bağlantıları ispirelle kesiyoruz.

http://i56.tinypic.com/9sa3o8.jpg

Kesilip kaynak yapılacak yerleride kaynağın sağlam olması için
İspirelle ovalleştiriyoruz.

http://i52.tinypic.com/280l9qw.jpg

Şimdi iskeleti puntalayıp ortaya çıkan şekle bakalım

http://i51.tinypic.com/2nl9sew.jpg

Sanırım fena durmadı şimdi puntaları sağlaştırma ve gövdeye
Bağlanacak ayakları yapmanın sırası geldi.

http://i54.tinypic.com/xdcqrc.jpg

Bunlar üst ve alt bağlantılar

http://i54.tinypic.com/zn9b9v.jpg
http://i55.tinypic.com/14bqe76.jpg

Sıra bağlantıları kaynatatıp boyayarak montaja geldi

http://i54.tinypic.com/xdcqrc.jpg

http://i51.tinypic.com/2e2dtlv.jpg

http://i53.tinypic.com/2w5rr5s.jpg

Fakat boyalar zihnimi karıştırdı onlara çözüm bulmam lazımdı onuda buldum 
Şimdi birde boya pislikleri kapanmış haliyle görelim.


http://i51.tinypic.com/nd2zit.jpg
http://i55.tinypic.com/28k3bxg.jpg

Biliyorum son resimlerde eksoz manifoldu bayağı bir çirkinlik yaratıyor ama onada bir çözüm bulacağım. Kromaj yaptırsam bile ömrü kısa olacak çünki çamurluktan atan su ve çamur direkt olarak manifolta geliyor ve kromajı çabuk bozuyor.

_w_
14 Ekim 2011, 15:06
kaynakları oksijen kaynağıyla yaptıysanız sağlam olmuştr.normal kaynakla ben yapmıştım sert oluup kopuyordu. oksijenle yaptım taş gibi oldu güzel çalışma emeğinize sağlık. :cat:

F54
14 Ekim 2011, 15:08
hocam eline sağlık.. evet o kromajın ömrü kısa oluyor aslında onun önüne bi plastik levha koysan sadece yağmurlu havalarda o kadar çamur olmaz en azından ömrü bi nebze uzun olur bende ybr var bende koruma demirine öyle birşey düşünüyorum yoksa benim egzoz da öyle olacak

piyanist_irf
14 Ekim 2011, 15:12
bir şeyleri geri kazanmaya ve değerlendirmeye bayılıyorum bu hoşuma gidiyor dolayısıyla yapan arkadaşlarımıda görünce seviniyorum eline emeğine sağlık ,

yalnız kaynakla zannederim 1 mm den ince bir boru resimde gördüğüm iyi tutturmuşsunuz valla helal olsun kaynatana :)

KUVVETMİRA
14 Ekim 2011, 15:17
gayet güzel olmuş hocam. en son kaplama yaptırmışsınız galiba. krom mu? fiyat nasıl kaplamada?


valla helal olsun kaynatana :)

kaynatasıyla ne alakası var abicim, hocam kendi yapmış koruma demirini :P

yalnlzkurt
14 Ekim 2011, 15:43
gayet güzel olmuş hocam. en son kaplama yaptırmışsınız galiba. krom mu? fiyat nasıl kaplamada?



kaynatasıyla ne alakası var abicim, hocam kendi yapmış koruma demirini :P


Valla güle güle bir hal oldum arkadaş kaynağı yapana anlamında söylemiş onu ama dilimiz türkçe oluncaçek çekebildiğin kadar istediğin yere gider :)

---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 14:32 ----------


bir şeyleri geri kazanmaya ve değerlendirmeye bayılıyorum bu hoşuma gidiyor dolayısıyla yapan arkadaşlarımıda görünce seviniyorum eline emeğine sağlık ,

yalnız kaynakla zannederim 1 mm den ince bir boru resimde gördüğüm iyi tutturmuşsunuz valla helal olsun kaynatana :)

Borular bayağı kalın çünki planet koruma demiri :)

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:39 ----------


kaynakları oksijen kaynağıyla yaptıysanız sağlam olmuştr.normal kaynakla ben yapmıştım sert oluup kopuyordu. oksijenle yaptım taş gibi oldu güzel çalışma emeğinize sağlık. :cat:

Tam aksine gazaltı kaynağıyla yaptım ve çokta sağlam oldu elektrot kullanılsa düzgün olmazdı zaten .

zeda3000
14 Ekim 2011, 15:44
Bundan iyisi samda kayisi bence 10 numara olmus tebrik ederim.Koruma demiri aslinda kesinlikle kendimizin yada sanayide uretebilecegimiz bir olay. Hatta yaratici olup ojinallerinde olmayan sis lambasi baglama gibi aparatlari dahi yapabiliriz.

Attalos
14 Ekim 2011, 16:21
elinize sağlık, gayet güzel olmuş. fakat biri sizi fiyatı konusunda yanlış bilgilendirmiş herhalde. ben motoruma yeni taktım sayılır. fiyatı montajı dahil 30 tl..

http://i1199.photobucket.com/albums/aa477/attalos77/SDC12800-1.jpg

Lucas
14 Ekim 2011, 16:26
Ellerine saglik hocam.
Kaynatan mi kaynatti? Olayi acikliga kavusturmani bekliyoruz MT olarak.

yalnlzkurt
14 Ekim 2011, 16:35
elinize sağlık, gayet güzel olmuş. fakat biri sizi fiyatı konusunda yanlış bilgilendirmiş herhalde. ben motoruma yeni taktım sayılır. fiyatı montajı dahil 30 tl..

http://i1199.photobucket.com/albums/aa477/attalos77/SDC12800-1.jpg

Ama seninki virego 535 değil :) linke bakarsanız görüsünüz :)

http://www.feyizoglu.com/Yamaha-535-Virago-Motor-Koruma-Demiri-592-012-_45039.html#0

---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:29 ----------


Ellerine saglik hocam.
Kaynatan mi kaynatti? Olayi acikliga kavusturmani bekliyoruz MT olarak.

Kaynatan kaynattı yaa size ne :):)

---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:31 ----------


Bundan iyisi samda kayisi bence 10 numara olmus tebrik ederim.Koruma demiri aslinda kesinlikle kendimizin yada sanayide uretebilecegimiz bir olay. Hatta yaratici olup ojinallerinde olmayan sis lambasi baglama gibi aparatlari dahi yapabiliriz.

Sis lambası takmayı bende düşünüyorum ama koruma demiri üzerine değilde farın iki al yanına öübki orjinalleri oraya takılıyor.

Ramazan Can
14 Ekim 2011, 16:53
eline sağlık çok güzel olmuş.... efsane ne oldu....

yalnlzkurt
14 Ekim 2011, 17:11
Ramço hiç efsanenin yerini tutarmı oda duruyor ve ona kıyıp her gün binmiyorum hafta sonları çıkarıp biniyorum. :) Bu arada askerlik ne alemde adresini yazarsan yolumuz düştüğünde ziyaret ederiz .

Ramazan Can
14 Ekim 2011, 17:25
Ramço hiç efsanenin yerini tutarmı oda duruyor ve ona kıyıp her gün binmiyorum hafta sonları çıkarıp biniyorum. :) Bu arada askerlik ne alemde adresini yazarsan yolumuz düştüğünde ziyaret ederiz .


abim bende öyle diyecektim efsane başkadır yeri doldurulmaz....

abi acemilik kayseride başladı 18 gün orda kaldım sonrasında 13 gün erzincan da sonlandı..... şimdi usta birliğim denizli merkez..11. motorlu topçu tugayı.. salı günü teslim olacağım...

ozgurakman
14 Ekim 2011, 17:39
abicim kromaj yerine siyah eksoz boyası da olur... ucuz ve pratik. susturuculara kadar boyarsın. ama 535e ne kadar gider orası da tartışılır...

zafer61
14 Ekim 2011, 18:04
motosikletin tamiri bakımı modifiyei hepsi çok zevkli 4 yıla yakın bir zamandır motor kullanıyorum yağ zinyal ampul değiştirmeden başladım şu an baskı balat değiştirebilecek kadar kendimi geliştirdim tavsiyem ufaktan başlayın acayip zevkli.

hello_moto
14 Ekim 2011, 18:17
Hocam milimetrik olmuş. Güzel olmuş. Eline sağlık.

Peki mukavemetini test ettin mi ? (Motorla test etmek durumnda hiç kalma... ) sonraki resimde gördüğümde, arada destek filan var. Seninkinde yok. Tabii sen daha iyi bilirsin de ben de sağlamcı olduğumdan bir öğreneyim dedim.

yalnlzkurt
14 Ekim 2011, 20:18
Hocam milimetrik olmuş. Güzel olmuş. Eline sağlık.

Peki mukavemetini test ettin mi ? (Motorla test etmek durumnda hiç kalma... ) sonraki resimde gördüğümde, arada destek filan var. Seninkinde yok. Tabii sen daha iyi bilirsin de ben de sağlamcı olduğumdan bir öğreneyim dedim.

İnan orjinalinden 10 kat daha sağlam oldu malzeme çok kalın

---------- Post added at 19:18 ---------- Previous post was at 19:15 ----------


abicim kromaj yerine siyah eksoz boyası da olur... ucuz ve pratik. susturuculara kadar boyarsın. ama 535e ne kadar gider orası da tartışılır...

Boya kromajın güzelliğini vermiyor. Allah izin verirse inşl çok güzel bir organizasyon düşünüyorum o zaman bana hak vereceksiniz :)

harleytamir
15 Ekim 2011, 10:12
bazı şeyler vardır kendinizin yapmaması gereken oda bunlardan biri.İyi güzel iş yapmışsın ama yanlış yapıyorsun mühendisler o kruma demirini tasarlarken maruz kalıcagı gücü hesaba katarlar ve eğimlerini materyalı ve diğer unsurları birleştirirler bunun neticesinde yana yattıgında o koruma demiri ayagını parçalamıyacak şekilde eğilir bükülür.Aynı zamanda motorunada zarar gelmemesi için aynı şekilde eğilir bükülür.Şimdi sen seninkini test ettinmi? etmedin ya o kaynak yerlerinde kırıldı bacagına salandı yada motoruna saplandı napıcaksın?motorda jantlara dokunmuyacaksınız bu bir iki koruma demirine dokunmuyacaksınız bunlar çok önemli

piyanist_irf
15 Ekim 2011, 10:53
gayet güzel olmuş hocam. en son kaplama yaptırmışsınız galiba. krom mu? fiyat nasıl kaplamada?



kaynatasıyla ne alakası var abicim, hocam kendi yapmış koruma demirini :P

vallah abne hiç olayın o tarafını düşünmedim aga (kaynatana) kendi kendime güldüm şimdi iyi yakalamışsın vesselam :cherry:

---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:27 ----------


bazı şeyler vardır kendinizin yapmaması gereken oda bunlardan biri.İyi güzel iş yapmışsın ama yanlış yapıyorsun mühendisler o kruma demirini tasarlarken maruz kalıcagı gücü hesaba katarlar ve eğimlerini materyalı ve diğer unsurları birleştirirler bunun neticesinde yana yattıgında o koruma demiri ayagını parçalamıyacak şekilde eğilir bükülür.Aynı zamanda motorunada zarar gelmemesi için aynı şekilde eğilir bükülür.Şimdi sen seninkini test ettinmi? etmedin ya o kaynak yerlerinde kırıldı bacagına salandı yada motoruna saplandı napıcaksın?motorda jantlara dokunmuyacaksınız bu bir iki koruma demirine dokunmuyacaksınız bunlar çok önemli

selamlar üstadım sen o koruma demirinin, mühendisler tarafından tasarlanıp vs. vs. olaylarını bir kenarıya bırak bence , insan önce konu sahibine teşekkür etmelidir ki adam emek verip uğraşmış bizleride adam yerine koyup fesatlık etmeden herkeze fikir olsun diye paylaşmış doğrumu ?

fikirlerine ve kişiliğine saygı duyuyorum beğenmemiş olman kötü bir şey değil hiç olmadı ne söylediğin kadar ,nasıl söylediğin konusu üzerinden davransaydın bende bu yorumu yazma gereği duymasaydım keşke :)

(ayrıca bazı şeyler vardır kendinizin yapmaması gereken) diye kurmuş olduğun cümleden tam olarak ne anlatmaya çalıştığını anlayamadım (konu sahibi arkadaş uçakmı yapmışta böyle bir cümleye gerek duydun :)?

altı üstü elindeki işe yaramaz boruları değerlendirerek işe yarar hale getirmiş ve bir şey imal etmiş olayın bu tarafını neden görmek istemiyorsun? ve bunu bizlerle paylaşmış ki birileri de görsün bu fikri kullansın diye ,

ayrıca koruma demirinin sürücünün ayağına saplandığına 36 yaşındayım daha şahit olmadım ve bir kaynak puntası 1500 kg basıncı kaldıracak sağlamlığa sahiptir ,

bence koruma demirinin tartışmasına gelene kadar motosikletlerde hayati önem taşıyan daha hassas parçalar var onlar üzerinde fikir paylaşımında bulunursan bizlerde bir şeyler öğreniriz ..

koruma demirinin ,mühendislerle vs. vs. bağlantısı olabilir mühendis arkadaşlara sonuna kadar yanındayım ama bir şeyler yapmak için mühendis olmaya yada aramaya da gerenk yok :)

inşallah konu sahibi arkadaşımız koruma demirlerinin sağlamlığını test etmek zorunda kalmaz

esenlikler dilerim ....

Attalos
15 Ekim 2011, 11:51
Ama seninki virego 535 değil :) linke bakarsanız görüsünüz :)
http://www.feyizoglu.com/Yamaha-535-Virago-Motor-Koruma-Demiri-592-012-_45039.html#0
---------- Post added at 15:31 ---------- Previous post was at 15:29 ----------



pardo kusura bakma, motorun virago olduğunu farketmemiştim. bu nedir ya 400 tl'ye koruma demirimi olur. marka diye soygun yapıyorlar resmen..

aparat
15 Ekim 2011, 12:23
ellerinize emeğinize sağlık çok şık olmuş:)

egzos için ısıya dayanıklı teflon boyalar var onu kullanın derim,ben her sene birkere egzosu elden geçiriyorum en azından tel fırçası zımparası sudan çamurdan oluşan erezyonu önlemiş oluyorum ...

sessizsakin
15 Ekim 2011, 13:00
bazı şeyler vardır kendinizin yapmaması gereken oda bunlardan biri.İyi güzel iş yapmışsın ama yanlış yapıyorsun mühendisler o kruma demirini tasarlarken maruz kalıcagı gücü hesaba katarlar ve eğimlerini materyalı ve diğer unsurları birleştirirler bunun neticesinde yana yattıgında o koruma demiri ayagını parçalamıyacak şekilde eğilir bükülür.Aynı zamanda motorunada zarar gelmemesi için aynı şekilde eğilir bükülür.Şimdi sen seninkini test ettinmi? etmedin ya o kaynak yerlerinde kırıldı bacagına salandı yada motoruna saplandı napıcaksın?motorda jantlara dokunmuyacaksınız bu bir iki koruma demirine dokunmuyacaksınız bunlar çok önemli

arkadaşın mühendislik bilgisi vardır belki...

mühendislik, günümüzde birşeyi ucuza üretmek için çalışıyor bol miktarda... koruma demirini kendinizin yapmanızın pek bir zararı yok bence. iyi bir kaynağın nasıl yapılacağını biliyor olmak, temel bir konstrüksiyon bilgisi ile koruma demiri pekala yapılabilir.

sizin o 400 - 500 liraya satılan koruma demirlerinde de bir mühendislik olduğunu düşünmeniz çok üzücü.

koruma demirinin temel felsefesi, bir darbeye ilk maruz kalacak parça olması + bu darbe esnasında fazla yüke maruz kalmışsa yamulması ve gücü absorbe etmesidir.

şimdi bu durumda herhangi bir metal tercih edilebilir. yine de sıradan bir demir bile bu işi görür. eğer kaynaklar sağlamsa, en baba koruma demirinden farklı bir işlev görmeyecektir.

bence motorda istediğin her yere dokunacaksın. sadece dokunmadan önce, dokunduğun parçayı ve işlevini iyi tanıyacak, ne yapman ne yapmaman gerektiğini öğreneceksin.


senin o mühendis dediğin arkadaşların %90'ı okulda kız peşinde koşup istemediği bölümde okuyor. bir çoğu günümüzde basit yazılımların bile yapabildiği kadar mühendislik yapamıyor :)... mühendis arkadaşlar alınmasın dediğime... zira hakkıyla mühendis olan da çok.


lakin, kağıt üstünde mühendislikle, pratikteki sonuçları çok farklıdır.

mühendislik çok uç seviyede fayda sağlarken, pratik uygulama, genel geçer fayda sağlar.

arkadaş herhangi bir materyalden koruma demirini yapmamış. başka bir motosiklete ait koruma demirinden yapmış. resimlerden de güzel kaynak yapabildiği ortada. doğru teknikle de kaynak yapmışsa mühendisler o koruma demirlerini tasarlayıp yaparken halt yemiş bence :)

ozrace
15 Ekim 2011, 13:10
elinize sağlık güzel çalışma olmuş.ana 400 tl gerçekten etmez bu resmen soygun....

yalnlzkurt
15 Ekim 2011, 14:21
bazı şeyler vardır kendinizin yapmaması gereken oda bunlardan biri.İyi güzel iş yapmışsın ama yanlış yapıyorsun mühendisler o kruma demirini tasarlarken maruz kalıcagı gücü hesaba katarlar ve eğimlerini materyalı ve diğer unsurları birleştirirler bunun neticesinde yana yattıgında o koruma demiri ayagını parçalamıyacak şekilde eğilir bükülür.Aynı zamanda motorunada zarar gelmemesi için aynı şekilde eğilir bükülür.Şimdi sen seninkini test ettinmi? etmedin ya o kaynak yerlerinde kırıldı bacagına salandı yada motoruna saplandı napıcaksın?motorda jantlara dokunmuyacaksınız bu bir iki koruma demirine dokunmuyacaksınız bunlar çok önemli

Yaşınız kaç bilmiyorum ama bunu sadce laf olsun diye yazmışs o belli şimdi size 0rjinal diye yapıp sattıkları koruma demiri bu dikkat edeceğiniz konu bağlantı ayaklarının zayıflığı ve bağlantıların boru başına nasıl kaynatıldığı olsun o zaman sizde bana hak vereceksiniz.


http://c1110.hizliresim.com/11/10/15/6864.jpg (http://goo.gl/mc9cY)

Buda benim yaptığım koruma demiri ayakların kalınlığına ve nereye kaynatıldığına bakarsanız o zaman hangisinin sağlam olduğu zaten ortaya çıkacaktır.

http://b1110.hizliresim.com/11/10/15/6790.jpg (http://goo.gl/mc9cY)

---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 13:00 ----------


elinize sağlık güzel çalışma olmuş.ana 400 tl gerçekten etmez bu resmen soygun....

Haklısınız ama sadece elimizden gelen kendi yağımızla kavrulup daha güzelini daha sağlamını yapmak :)

---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 13:03 ----------


arkadaşın mühendislik bilgisi vardır belki...

mühendislik, günümüzde birşeyi ucuza üretmek için çalışıyor bol miktarda... koruma demirini kendinizin yapmanızın pek bir zararı yok bence. iyi bir kaynağın nasıl yapılacağını biliyor olmak, temel bir konstrüksiyon bilgisi ile koruma demiri pekala yapılabilir.

sizin o 400 - 500 liraya satılan koruma demirlerinde de bir mühendislik olduğunu düşünmeniz çok üzücü.

koruma demirinin temel felsefesi, bir darbeye ilk maruz kalacak parça olması + bu darbe esnasında fazla yüke maruz kalmışsa yamulması ve gücü absorbe etmesidir.

şimdi bu durumda herhangi bir metal tercih edilebilir. yine de sıradan bir demir bile bu işi görür. eğer kaynaklar sağlamsa, en baba koruma demirinden farklı bir işlev görmeyecektir.

bence motorda istediğin her yere dokunacaksın. sadece dokunmadan önce, dokunduğun parçayı ve işlevini iyi tanıyacak, ne yapman ne yapmaman gerektiğini öğreneceksin.


senin o mühendis dediğin arkadaşların %90'ı okulda kız peşinde koşup istemediği bölümde okuyor. bir çoğu günümüzde basit yazılımların bile yapabildiği kadar mühendislik yapamıyor :)... mühendis arkadaşlar alınmasın dediğime... zira hakkıyla mühendis olan da çok.


lakin, kağıt üstünde mühendislikle, pratikteki sonuçları çok farklıdır.

mühendislik çok uç seviyede fayda sağlarken, pratik uygulama, genel geçer fayda sağlar.

arkadaş herhangi bir materyalden koruma demirini yapmamış. başka bir motosiklete ait koruma demirinden yapmış. resimlerden de güzel kaynak yapabildiği ortada. doğru teknikle de kaynak yapmışsa mühendisler o koruma demirlerini tasarlayıp yaparken halt yemiş bence :)

:cat::cat: bana pek diyecek bir şey bırakmamışsın ki :)

---------- Post added at 13:21 ---------- Previous post was at 13:17 ----------

Arkadaşların koruma demirinin sağlamlığı konusunda hiç endişesi olmasın eğer ben ispirel kullanmadan bu boruları kırarıım yada kaynak yerinden sökerim iddiası olan varsa bu konuda her iddiaya varım ben :)

harleytamir
16 Ekim 2011, 09:53
Demişsinizki mühendisler okula kız tavlamak için gidiyor mühendisler ne anlar falan demişsiniz şimdi buna cevap vermemi beklemiyorsunuz dimi?
Ama ben size örnekle cevap vericeğim,el yapımı harley davidson koruma demiriyle kaza yapan arkadaşımın şu anda şasesi motor blogu ve ayağı parçalanmış durumda oysaki orjinal kullanılsaydı hiçbirşei olmuyacaktı ve koruma demiride ortadan ikiye ayrılmıyacaktı...
Bu mühendis arkadaşlar bizim itüde sabancıda okuyanlar değil merak etmeyin hoş onlar bile bu yorumlarınızı okusa size cevap yazmazdı..Koruma demirlerinin hepsi çarpışma testlerinden geçer materyaller böyle seçilir.
Artık iddaya falan dökmüşsünüz olayı komedi gibi tamam güzel birşey insanın birşeyler yapması ama dediğim gibi hesap kitap işidir bunlar yoksa boru bükmeyi bende yapıyorum :)
3000 tlilik motorda hani böyle göstermelik kullanılır ama 30 40 binlarılık motorlarda böyle işlere girişmek zaten akıllı işi değil.
Neyse siz gene mühendislere mühendis dediğim alman amerikan japon mühendislerine laf atın karı kız tvlarlar diyin :)
Yakında insanımız 100tlden kaçmak için balata yerine sünger koymaya başlıcak frenlere.......

piyanist_irf
16 Ekim 2011, 15:30
Demiþsinizki mühendisler okula kýz tavlamak için gidiyor mühendisler ne anlar falan demiþsiniz þimdi buna cevap vermemi beklemiyorsunuz dimi?
Ama ben size örnekle cevap vericeðim,el yapýmý harley davidson koruma demiriyle kaza yapan arkadaþýmýn þu anda þasesi motor blogu ve ayaðý parçalanmýþ durumda oysaki orjinal kullanýlsaydý hiçbirþei olmuyacaktý ve koruma demiride ortadan ikiye ayrýlmýyacaktý...
Bu mühendis arkadaþlar bizim itüde sabancýda okuyanlar deðil merak etmeyin hoþ onlar bile bu yorumlarýnýzý okusa size cevap yazmazdý..Koruma demirlerinin hepsi çarpýþma testlerinden geçer materyaller böyle seçilir.
Artýk iddaya falan dökmüþsünüz olayý komedi gibi tamam güzel birþey insanýn birþeyler yapmasý ama dediðim gibi hesap kitap iþidir bunlar yoksa boru bükmeyi bende yapýyorum :)
3000 tlilik motorda hani böyle göstermelik kullanýlýr ama 30 40 binlarýlýk motorlarda böyle iþlere giriþmek zaten akýllý iþi deðil.
Neyse siz gene mühendislere mühendis dediðim alman amerikan japon mühendislerine laf atýn karý kýz tvlarlar diyin :)
Yakýnda insanýmýz 100tlden kaçmak için balata yerine sünger koymaya baþlýcak frenlere.......


sevgili arkadaşım kimsenin mühendislere çamur atmak gibi bir sorunu yok, sanırım sende bir muhendisssin. basım üzerine derim saygılı sunarim sapla samanı ayirip birbirine karıştırmamak lazım gelir:)

Söylediklerim dogruca olsa.ilk yorumun. Her şeyi mühendislere birakmanin yersiz.olduğunu düşünüyorum

ayrıca japon yada bir başka memleket mühendisi diye bir konu geçmedi,

O zaman harley davidson motosikletleri de el.yapımı konusu. geçen koruma demiri de :)

Arkadasina çok üzüldüm. bu arada. benim bir harley im. olsaydı emin ol gidip hazır almaz.kendim yapardım ,ben çok mühendisin diye gecineni gördüm ben ilkokul mezunuyum malzemeyi ve gerekli edavati. temin. et. sana helikopter yapayim sanırım ne demek.istediğimi ozetleyebildim .

kal sağlıcakla.

---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:23 ----------


Demiþsinizki mühendisler okula kýz tavlamak için gidiyor mühendisler ne anlar falan demiþsiniz þimdi buna cevap vermemi beklemiyorsunuz dimi?
Ama ben size örnekle cevap vericeðim,el yapýmý harley davidson koruma demiriyle kaza yapan arkadaþýmýn þu anda þasesi motor blogu ve ayaðý parçalanmýþ durumda oysaki orjinal kullanýlsaydý hiçbirþei olmuyacaktý ve koruma demiride ortadan ikiye ayrýlmýyacaktý...
Bu mühendis arkadaþlar bizim itüde sabancýda okuyanlar deðil merak etmeyin hoþ onlar bile bu yorumlarýnýzý okusa size cevap yazmazdý..Koruma demirlerinin hepsi çarpýþma testlerinden geçer materyaller böyle seçilir.
Artýk iddaya falan dökmüþsünüz olayý komedi gibi tamam güzel birþey insanýn birþeyler yapmasý ama dediðim gibi hesap kitap iþidir bunlar yoksa boru bükmeyi bende yapýyorum :)
3000 tlilik motorda hani böyle göstermelik kullanýlýr ama 30 40 binlarýlýk motorlarda böyle iþlere giriþmek zaten akýllý iþi deðil.
Neyse siz gene mühendislere mühendis dediðim alman amerikan japon mühendislerine laf atýn karý kýz tvlarlar diyin :)
Yakýnda insanýmýz 100tlden kaçmak için balata yerine sünger koymaya baþlýcak frenlere.......


sevgili arkadaşım kimsenin mühendislere çamur atmak gibi bir sorunu yok, sanırım sende bir muhendisssin. basım üzerine derim saygılı sunarim sapla samanı ayirip birbirine karıştırmamak lazım gelir:)

Söylediklerim dogruca olsa.ilk yorumun. Her şeyi mühendislere birakmanin yersiz.olduğunu düşünüyorum

ayrıca japon yada bir başka memleket mühendisi diye bir konu geçmedi,

O zaman harley davidson motosikletleri de el.yapımı konusu. geçen koruma demiri de :)

Arkadasina çok üzüldüm. bu arada. benim bir harley im. olsaydı emin ol gidip hazır almaz.kendim yapardım ,ben çok mühendisin diye gecineni gördüm ben ilkokul mezunuyum malzemeyi ve gerekli edavati. temin. et. sana helikopter yapayim sanırım ne demek.istediğimi ozetleyebildim .

kal sağlıcakla.

not:motor blogunun,şasinin yamuldugu. bir kazada koruma demirinin. yamulmasi. oldukça doğal bor durumdur :)

harleytamir
16 Ekim 2011, 15:43
Neyse sen helikopter yap :) insanları ama bu gibi şeylere teşvik etmeyin.koruma demiri iyi sağlam ve orjinal olmalıdır nokta.Yaptıgın işe saygım var ama kendin kullan başkasını bu işe alet etmeden

yasdal
16 Ekim 2011, 16:05
Orjinal bir parçayı aynı veya daha kalın materyalle taklit etmek (iyi bir gaz altı kaynağı kullanarak) en iyi çözüm olacaktır. Orjinal parçayı başka bir motorun üzerinden ölçü alarak taklit edebilirsiniz. Sonuç pek değişmeyecektir. Bu arada aşağıdaki orjinal parçanın alt bağlantı kaynaklarının uygun kesitte lama ile yapılmadığını düşünüyorum.

http://c1110.hizliresim.com/11/10/15/6864.jpg

Kalın etli bir boru, en az 5 mm kulaklar ve iyi bir usta ile aynı tasarımı daha sağlam ve ucuza yapmak mümkün görünüyor. Bahsettiğiniz mukavemet hesapları şimdiki bilgisayar programları ile fazla zor değil yine de hesaba kitaba güveneceğime gözümün gördüğü kaynağa, bağlantı açısına ve kalın malzemeye güvenirim. (Buradaki örnek ucuz ve eldeki materyali kullandığından pratik olmuş fakat tek parça boru her zaman tercih edilmelidir. Darbeyi absorbe etmesi ve esnemesi açısından birden fazla parça kullanmamakta fayda var. )

yalnlzkurt
16 Ekim 2011, 16:21
Neyse sen helikopter yap :) insanları ama bu gibi şeylere teşvik etmeyin.koruma demiri iyi sağlam ve orjinal olmalıdır nokta.Yaptıgın işe saygım var ama kendin kullan başkasını bu işe alet etmeden

Benim güzel kardeşim diğer motorumda orjinal koruma demiri aldım ikide bir bağlantı yerinden kopuyor sana resmini çekip gösterecem onuda mühendisler çizmiş . Bizde öyle ustalar vakii ( kendim için demiyorum) eline kaynak makinasını tornayı ver senin mühendisin heykelini yapar. Şunu iddia edyorum benim yaptığım malzeme olarak orjinalinden daha kalın , daha sağlam kaynatıldı aksini iddia eden varsa ikisinide deneriz. Piyasada mühendisler var diye biz bir şeyler yapmayacağızmı? Ben sene 1974 yılında Renault taksiye orta eksozou koyduğumdada mühendisler serviste buna arabayı boğar diye karşı çıktı ama sonra ne oldu 5 yıl sonra Renaultlar orta eksozlu çıkmaya başladı :)
Ben 1979 yılında fort kamyona eksoz freni koydum nillet olmaz bu süpap keser dedi ama hiç bir şey olmadığı gübi aradan 5 yıl geçti fort kendisi eksoz freni koydu bunlar birer örnek yeterki insanımızın kendine güveni olsun , kafası çalışsın..

---------- Post added at 15:21 ---------- Previous post was at 15:17 ----------


Orjinal bir parçayı aynı veya daha kalın materyalle taklit etmek (iyi bir gaz altı kaynağı kullanarak) en iyi çözüm olacaktır. Orjinal parçayı başka bir motorun üzerinden ölçü alarak taklit edebilirsiniz. Sonuç pek değişmeyecektir. Bu arada aşağıdaki orjinal parçanın alt bağlantı kaynaklarının uygun kesitte lama ile yapılmadığını düşünüyorum.

http://c1110.hizliresim.com/11/10/15/6864.jpg

Kalın etli bir boru, en az 5 mm kulaklar ve iyi bir usta ile aynı tasarımı daha sağlam ve ucuza yapmak mümkün görünüyor. Bahsettiğiniz mukavemet hesapları şimdiki bilgisayar programları ile fazla zor değil yine de hesaba kitaba güveneceğime gözümün gördüğü kaynağa, bağlantı açısına ve kalın malzemeye güvenirim. (Buradaki örnek ucuz ve eldeki materyali kullandığından pratik olmuş fakat tek parça boru her zaman tercih edilmelidir. Darbeyi absorbe etmesi ve esnemesi açısından birden fazla parça kullanmamakta fayda var. )

buda mühendisler tarafından yapılmış bir koruma demiri ama hiç birinde olmadığı gibi buda tek parça değil illaki ana boru üzerine kaynatılan bir parça bar benim yaptığım koruma demirinininde üst ortasından kesildiğinde bundan bir farkı kalmaz aynısı olur ama şu haliyle benimki bundan sağlam .( hem malzeme olarak hem kaynak olarak)

Sinan Aksu
16 Ekim 2011, 16:25
Neyse sen helikopter yap :) insanları ama bu gibi şeylere teşvik etmeyin.koruma demiri iyi sağlam ve orjinal olmalıdır nokta.Yaptıgın işe saygım var ama kendin kullan başkasını bu işe alet etmeden

Senin o laf yatiştirmeye çalıştıgın adam 60 yıllık yaşamında senin yaşın kadar motor toplamış, en ölü motorları adam etmiştir.
Ayrıca bunları yaparkende hiç bir mühendisten yardım almamıştır.

Diploma insanın cehaletini alır belki ama.
Hamurunda varsa eşşeklik baki kalır.
Kaç yaşındasın bilmiyorum ama bu adamın motosiklet hayatı başladığında ''Portakalda vitamin'' olarak tabir ettiğimiz oluşum evresinin başında bile değildir belkide.

Bu sebeple bildiklerini kabul ettirme çabasını bi kenara bırakıp, senden daha bilgi ve deneyim sahibi insanlarında olabileceğini unutma..

piyanist_irf
16 Ekim 2011, 16:37
Neyse sen helikopter yap :) insanları ama bu gibi şeylere teşvik etmeyin.koruma demiri iyi sağlam ve orjinal olmalıdır nokta.Yaptıgın işe saygım var ama kendin kullan başkasını bu işe alet etmeden


Birilerine kötü örnek olup insanları. birşeye teşvik ettiğimi sanmıyorum bunun adına paylaşım diyoruz. . ayrıca helikopterin malzeme alet ve e
Edavati sana. aitti unuttunmu. :)

yalnlzkurt
16 Ekim 2011, 16:49
Senin o laf yatiştirmeye çalıştıgın adam 60 yıllık yaşamında senin yaşın kadar motor toplamış, en ölü motorları adam etmiştir.
Ayrıca bunları yaparkende hiç bir mühendisten yardım almamıştır.

Diploma insanın cehaletini alır belki ama.
Hamurunda varsa eşşeklik baki kalır.
Kaç yaşındasın bilmiyorum ama bu adamın motosiklet hayatı başladığında ''Portakalda vitamin'' olarak tabir ettiğimiz oluşum evresinin başında bile değildir belkide.

Bu sebeple bildiklerini kabul ettirme çabasını bi kenara bırakıp, senden daha bilgi ve deneyim sahibi insanlarında olabileceğini unutma..

Tşk ederim sinan

FinalCUT
16 Ekim 2011, 17:19
Yapmayın böyle işler Allah aşkına...
Herkes kendi motoruna yaparsa bunları bu parçaları kim alacak ..
Herkes kendi motorunu tamir ederse bu motosikletleri kim tamir edecek..
Bence arkadaş haklı...
Kendi kendine yapıyorsan yap..Ama insanlara bunları anlatmayın...Allah muhafaza..

Ellerinize sağlık..
Üreten eller öpülesi ellerdir..

Esenlikle...

harleytamir
16 Ekim 2011, 17:23
ben portakalda vitaminim kusura bakmayın hep siz haklısınız unutmuşuz aykırı görüş olamaz nede olsa türkiyenin yüzde 80 i böyle.....
Neyse birilerinin başına yada motoruna birşey gelmesinde gerisi beni alakadar etmez ben sadece olabilecekleri söyledim.

Sinan Aksu
16 Ekim 2011, 17:49
ben portakalda vitaminim kusura bakmayın hep siz haklısınız unutmuşuz aykırı görüş olamaz nede olsa türkiyenin yüzde 80 i böyle.....
Neyse birilerinin başına yada motoruna birşey gelmesinde gerisi beni alakadar etmez ben sadece olabilecekleri söyledim.

Bu forumdaki herkezi maymun olarak görürken, kendinide ''Einstein'' olarak gören siz değilmiydiniz?
Şahsım adına her türlü farklı görüşe açıgım, fakat konuşmanın adabını erkanını bilmek kaydı ile.

---------- Post added at 16:49 ---------- Previous post was at 16:37 ----------


ben portakalda vitaminim kusura bakmayın hep siz haklısınız unutmuşuz aykırı görüş olamaz nede olsa türkiyenin yüzde 80 i böyle.....
Neyse birilerinin başına yada motoruna birşey gelmesinde gerisi beni alakadar etmez ben sadece olabilecekleri söyledim.

Neyse tamam kusura bakma..
Sert bi çıkış yaptım biraz.

Ulen bende ne cins adamım :silent:
Önce laf atiyorum, sonra yüregim sizliyor :pale:

piyanist_irf
16 Ekim 2011, 17:59
Yapmayýn böyle iþler Allah aþkýna...
Herkes kendi motoruna yaparsa bunlarý bu parçalarý kim alacak ..
Herkes kendi motorunu tamir ederse bu motosikletleri kim tamir edecek..
Bence arkadaþ haklý...
Kendi kendine yapýyorsan yap..Ama insanlara bunlarý anlatmayýn...Allah muhafaza..

Ellerinize saðlýk..
Üreten eller öpülesi ellerdir..

Esenlikle...

unalcim. herkez haklida. dostum kendi söküğünü kendin dikebiliyorken neden terzi arayasin. :)

Tabiki geniş düşünmek gerk. motorcusu. mühendisi taş mi yiyecek. ayrıca orjinal elbette her zaman orjinaldir. ama istisnalar kaideyi bozmaz basit seylerde de işin içine mühendisi. katmak bana anlamsız geliyor.:)

FinalCUT
16 Ekim 2011, 18:09
İrfancım..
Mesele aslında çok basit..
Birisi çıkmış diyorki ben bunu bunu yaptım..Buyrun böyle böyle..
Ordan başka biri çıkıp diyorki bu işim mühendisi var..Hesabı var kitabı var..Mukavemet vs..vs...
Tabiiki terzide ekmek yiyecek..Ama ben söküğümü dikebiliyorsam terziye neden gideyim senin dediğin gibi...Terziye takım elbise yaptıracağım zaman giderim..
İşte o zaman bana mühendis de..hesap kitap de..Yada neyse ne işte...
Ama üretilenin karşısına geçipte..cık olmamış demek ..İyi niyetli bir yaklaşım olarak görmüyorum...birde üstüne memleketin bilmem kaçı böyle zaten diyipte ..nokta koyuluyor...
Bütün mesele mevzuuya nasıl baktığınla..Mevzuuya nasıl yaklaştığınla alakalı birazda..
Arkadaş haklı evet..mühendistir..hesaptır kitaptır ...lazımdır...
ama beni(sinanın dediği gibi) uslup rahatsız etti biraz...
Yalnız kurt'u tanımam ..Ama yaptıklarını takip ediyorum..
Sanatçı adam...sanata saygı duyulmalıdır...

yalnlzkurt
16 Ekim 2011, 20:34
İrfancım..
Mesele aslında çok basit..
Birisi çıkmış diyorki ben bunu bunu yaptım..Buyrun böyle böyle..
Ordan başka biri çıkıp diyorki bu işim mühendisi var..Hesabı var kitabı var..Mukavemet vs..vs...
Tabiiki terzide ekmek yiyecek..Ama ben söküğümü dikebiliyorsam terziye neden gideyim senin dediğin gibi...Terziye takım elbise yaptıracağım zaman giderim..
İşte o zaman bana mühendis de..hesap kitap de..Yada neyse ne işte...
Ama üretilenin karşısına geçipte..cık olmamış demek ..İyi niyetli bir yaklaşım olarak görmüyorum...birde üstüne memleketin bilmem kaçı böyle zaten diyipte ..nokta koyuluyor...
Bütün mesele mevzuuya nasıl baktığınla..Mevzuuya nasıl yaklaştığınla alakalı birazda..
Arkadaş haklı evet..mühendistir..hesaptır kitaptır ...lazımdır...
ama beni(sinanın dediği gibi) uslup rahatsız etti biraz...
Yalnız kurt'u tanımam ..Ama yaptıklarını takip ediyorum..
Sanatçı adam...sanata saygı duyulmalıdır...

İltifatınız için çok tşk ederim inan bu işi amatörce yapıyorum ama hayatım sanayide geçti motorsikletinden jipinden kamyonundan otobüsünden hepsiyle uğraştım yapılan işin takdir edileceği yerde köstek olunması zoruma gidiyor.

piyanist_irf
16 Ekim 2011, 20:49
İrfancım..
Mesele aslında çok basit..
Birisi çıkmış diyorki ben bunu bunu yaptım..Buyrun böyle böyle..
Ordan başka biri çıkıp diyorki bu işim mühendisi var..Hesabı var kitabı var..Mukavemet vs..vs...
Tabiiki terzide ekmek yiyecek..Ama ben söküğümü dikebiliyorsam terziye neden gideyim senin dediğin gibi...Terziye takım elbise yaptıracağım zaman giderim..
İşte o zaman bana mühendis de..hesap kitap de..Yada neyse ne işte...
Ama üretilenin karşısına geçipte..cık olmamış demek ..İyi niyetli bir yaklaşım olarak görmüyorum...birde üstüne memleketin bilmem kaçı böyle zaten diyipte ..nokta koyuluyor...
Bütün mesele mevzuuya nasıl baktığınla..Mevzuuya nasıl yaklaştığınla alakalı birazda..
Arkadaş haklı evet..mühendistir..hesaptır kitaptır ...lazımdır...
ama beni(sinanın dediği gibi) uslup rahatsız etti biraz...
Yalnız kurt'u tanımam ..Ama yaptıklarını takip ediyorum..
Sanatçı adam...sanata saygı duyulmalıdır...

aynen ve aynen demek istediğini söylemeye çalıştım konunun başından beridir aga aslına bakıldığında hakjsız olan kimse yok biliyormusun :)

sadece sanal ortamda insanlar kendilerini yazmakla ifade mi edmiyuorlar yada yanlış anlaşılmalaramı sebep oluyor anlamdım gitti:)

fakat bildiğim bir şey varki ne söylediğin kadar ,nasıl söylediğin mevzuatı ????

yoksa kimsenin tavuğuna kışt ,hoşt demek gibi ,polemik yaratıp boş tartışmalara sebebiyet vermiş olmanın sonu gelmez :)

bir şeyler üreteni, mühendisinide, hepsini seviyorum çünkü bende terazinin aynı kefesinde görüyorum kendimi uğraşıyorum ama hobi ama profesyonel olarak bakın nasıl görüyorsanız öyle olsun ancak, sevgili yalnızkurt ağabeyimiz birşeyleri paylaşmış,

inanlara fikir olsun tüm iyi niyetiyle .. kalkıpta altı üstü koruma demiri için işin içine mühendisi orjinalliği karıştırmayı gereksiz gördüğüm için ister istemez konuya bulaştım :)

yoksa tabiki orjinal orjinaldir fabrikasyon yapımların tamamı kusursuzmudur ?

neyse yaaaa muhabbet ediyoruz işte vesile ile :)

ayrıca memleketin kaçı meselesinde bi ara kitlendim fakat ardı arkası gelmeyecek herkez bunalacak iyisimi işi gırgıra vuralım gari...:cherry:

sessizsakin
16 Ekim 2011, 21:07
o diil de demir güzel olmuyo yafu :)

Lucas
16 Ekim 2011, 22:18
Buralarda bir helikopter ustasi varmis, yan topikten yolladılar beni.

yalnlzkurt
16 Ekim 2011, 22:35
Hayırdır arkadaş sendemi konuya dahil olacaksın :)

Sinan Aksu
17 Ekim 2011, 10:21
Buralarda bir helikopter ustasi varmis, yan topikten yolladılar beni.

Seni yemişler azizim :)

yalnlzkurt
17 Ekim 2011, 14:04
Buyrun bunlarda jawanın mühendis nezaretinde yapılan orijinal fabrikasyon korkuluğu ben kaynata Kaynata bıktım 

http://c1110.hizliresim.com/q/k/1hm.jpg (http://goo.gl/MP0cr)

http://c1110.hizliresim.com/q/k/1j1.jpg (http://goo.gl/MP0cr)


http://c1110.hizliresim.com/q/k/1jn.jpg (http://goo.gl/MP0cr)

harleytamir
17 Ekim 2011, 14:31
ben büyük motorlar için söyledim zaten jawalar civalarda zaten ayrı bir koruma demiri için ar ge parası harcadıklarını sanmıyorum ama harley yamaha kawasaki ve diğer büyükler bunlar için kafa yoruyor herneyse dediğim gibi helikoptere devam

Lucas
17 Ekim 2011, 15:58
Hayırdır arkadaş sendemi konuya dahil olacaksın :)
Yok ustacim, ben baktim oyle sadece, ellerine, kollarina kaynaklarina saglik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------


Seni yemişler azizim :)

Yonca Evcimik vardi bir zamanlar, bandıra bandıra ye beni derdi, devran döndü yiii beni oldu. Halbuki ne kadar masummuş o zamanlar diyerek mesajimi da verir alır başımı giderim.

yalnlzkurt
17 Ekim 2011, 16:12
ben büyük motorlar için söyledim zaten jawalar civalarda zaten ayrı bir koruma demiri için ar ge parası harcadıklarını sanmıyorum ama harley yamaha kawasaki ve diğer büyükler bunlar için kafa yoruyor herneyse dediğim gibi helikoptere devam

Helikopter lafı bana ait değil ki :)

---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:10 ----------


Yok ustacim, ben baktim oyle sadece, ellerine, kollarina kaynaklarina saglik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------



Yonca Evcimik vardi bir zamanlar, bandıra bandıra ye beni derdi, devran döndü yiii beni oldu. Halbuki ne kadar masummuş o zamanlar diyerek mesajimi da verir alır başımı giderim.

Usta nereye ya daha karpuz kesecektik :)

piyanist_irf
17 Ekim 2011, 20:21
vayyy beeee helal ( kaynatana), ( helikopter )dedik patladı gittiiii:cherry::P:queen:

Lucas
17 Ekim 2011, 20:52
Mazota da %4 kodular. Gelde kendin yapma kendi helikopterini :)

Sinan Aksu
17 Ekim 2011, 20:58
Mazota da %4 kodular. Gelde kendin yapma kendi helikopterini :)

Ne zaman kodular?