PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gileria Dna Sorunu



dodo4132
09 Ekim 2011, 21:21
Merhaba arkadaşlar Gileria Dna 50cc su soğutmalı 2 zamanlı motorum var. 2 haftadır çalışmıyor. Sorun şu şekilde oluştu.
iki hafta önce motor birden stop etti yağ deposu komple boşalmış hortum yerinden çıkmış fark etmemiştim. gidip 2t yağ aldım koydum motora ve çalıştırdım binerek 2 km uzaklıktaki eve geldim. sabah marşa bastım çalışmıyor.
Sonrasında şüphe üzerine yeni akü aldım. buji değiştirdim karburatörü söküp komple temizledim. Yine çalışmadı. bir kişi pistondan olabilir dedi bende yeni piston ve gömlek aldım ve değiştirdim. Ama motor yinede çalışmıyor. benzin hortumuna bakıyorum benzin hortumdan kesik kesik geliyor. benzin otomatiği çalışıyor. Almanyadayım motorumun yakınımda servisi yok. Değişik marka motor servisleride başka markaya bakmıyorlar. Aklınıza gelen birşey varmı neden olabilir? Artık moralim iyce bozuldu 2 haftadır başındayım ama çözüm bulamadım.

sozyurt
09 Ekim 2011, 23:27
Ateşlemeyi kontrol ettinizmi.Krank keçesi bile sebep olabilir.

acayüp
09 Ekim 2011, 23:58
Ateşlemeyi kontrol ettinizmi.Krank keçesi bile sebep olabilir.
Keçe konusuna bende katılıyorum. Yağsız kalmış motor keçe mutlaka zarar görmüştür.

dodo4132
10 Ekim 2011, 00:23
keçede görsel olarak bir ezilme yok yağ kaçırmıyor. ateşleme konusuna gelince buji ateşliyor gövdeye tuttuğum zaman kısa devre kıvılcım veriyor. karbüratördeki karışım olayındanmı acaba diye düşündüm yağ bittiğiden yağ hortumu hava yapmış ve yeni koyduğum yağ karbüratöre ulaşmıyor ve karışım sağlanmıyor olabilirmi? karbüratör yağ gelmiyor olsa yani saf benzinle yinede çalışırmıydı yoksa çalışmazmı? bunu şunun için soruyorum arkadan ayak marşı yaptığımda hiç tepki yok.

sozyurt
11 Ekim 2011, 01:09
Peki ayak marşındaki kompresyon gücü normalmi.Motorunuzun hava filtresini deneme maksatlı çıkarıp deneyiniz.Birde emme manifoldu diyaframlımı.

dodo4132
11 Ekim 2011, 10:11
evet hocan kompresyon gücü iyi. emme manifoldu aşagıdaki resim
http://www.dna-tutorials.de/page/images/tutorials/technik/zylinder_stage6_alu_50ccm/048.jpg
http://www.dna-tutorials.de/page/images/tutorials/technik/zylinder_stage6_alu_50ccm/047.jpg
bunlarda piston gömlek resimleri
http://www.dna-tutorials.de/page/images/tutorials/technik/zylinder_stage6_alu_50ccm/001.jpg

bassturbin
11 Ekim 2011, 13:41
Pistonu gömleği takarken sanırım yağlayıp takmış olmanız gerekir, bu yağ ile bir süre çok yüksek devire çıkarmadan motor çalışması gerekir, yani yukarıda dediğiniz gibi sadece benzinlede çalışması gerekir.Yeni piston gömleğin kompresörü oldukça fazla olacağından, diğer arkadaşların dediği gibi ateşlemede sorun yoksa veye en son resimden bir önceki resimdeki emme manifoldu valfi (karbon olan kabuk valf) kaçırmıyorsa ki görünürde sorun yok gibi görünüyor, tek sorun krank keçenizin kaçırıyor olması ihtimali yüksek gibi.Yağsız kaldığı için keçenin ortası hemen kopmuş veya yıpranıp hava kaçırıyor olabilir.

Karbüratörden kesik benzin geliyorsa karbüratör şamandırasında takılma veya açılmama ihtimalide yüksek gibi.Yağ pompasını söküp veya bulunduğu yerde bir şekilde çevirerek hava yapan kısmı giderilebilir, ama havasını almak için bir vidanın olması gerekir pompanın üzerinde veya yakınlarında.Rolanti gibi devirlerde yağ pompası fazla yağ pompalamaz devir yükselinde aralıklarla fazlalaşır.