PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marka Egsoz (yoshımuro,akrepovic vs) Ve Yapma Egsoz (çakma) Arasındaki Fark ..



efsars
03 Ekim 2011, 22:02
Yapma egsoz taktığımızda sıfır motora bi zararı olur mu mesela akrepovic çakması gibi egsozcuya yaptırdığımız egsozun sıfır makinaya zararı olur mu ?

yada marka egsozu sıfır motora taktığımızda zararı olur mu ?

bilen arkadaşlar yapma egsozla marka egsozun farkını yazarsa çok sevinirim (motor yamaha fz8)

yeginosman
03 Ekim 2011, 22:42
zararı olmaz . daha faydası olur. motor daha rahat çalışır.son egzoz yani susturucu adıdan anlaşıldığı gibi sesi azaltmak için takılıyor ama motoru aşırı sıkıyor.
ama seni yinede yanıltmayayım . belki ::: siboplara bir zararı olurmu aca ba :)

efsars
03 Ekim 2011, 22:45
evet benimde merak ettiğim şey o sibaplara zararı olur mu ??

McWarnaly
03 Ekim 2011, 22:48
Zarari olacagini sanmiyorum ama emin degilim.Ama cakma makma ile hic ugrasma.Adamlar yillarca egsoz uzerine calisiyorlar,neyin nasil,en iyi olacagini bilirler diye dusunuyorum.

yeginosman
03 Ekim 2011, 22:52
bence siboplar daha rahat calıştığından zararı olabilir.
burda da bilen çıkacağını sanmıyorum. herkez bizim gibi kulajdan duyma.
profesyonel biri olmalı doğru cevap için. :))

efsars
03 Ekim 2011, 22:56
bilen bir arkadaş mutlaka vardır sibaplara zarar gelirmi gelmezmi çakmayla markanın farkı nedir

ixeywent
03 Ekim 2011, 22:58
arkadaşlar egzoz tabi sıkıştırmak zorunda 4 zamanlı motor torkunu sıkıştırarak üretiyo. egzozu aç bakalım ne olacak rampada bayılır kalır motorun zamanla. yani motor öyle rahat çalışmayacak sıkışacak

McWarnaly
03 Ekim 2011, 23:02
arkadaşlar egzoz tabi sıkıştırmak zorunda 4 zamanlı motor torkunu sıkıştırarak üretiyo. egzozu aç bakalım ne olacak rampada bayılır kalır motorun zamanla. yani motor öyle rahat çalışmayacak sıkışacak
Dedigin mantikli aslinda scooterlara takilan performans egsozlarin oyle duduk gibi kucuk ve incecik olmasinin sebebi bu olabilir.

ixeywent
03 Ekim 2011, 23:06
Dedigin mantikli aslinda scooterlara takilan performans egsozlarin oyle duduk gibi kucuk ve incecik olmasinin sebebi bu olabilir.
zaten öyle. motor sıkışmaz ise gitmez çekmez. ha bu hiç gitmeyecek anlamına gelmiyo ama emsallerine göre kötü olur. bu akrapovic gibi bilinen ve pahalı markalar ne yapar orasını bilmem.

McWarnaly
03 Ekim 2011, 23:08
zaten öyle. motor sıkışmaz ise gitmez çekmez. ha bu hiç gitmeyecek anlamına gelmiyo ama emsallerine göre kötü olur. bu akrapovic gibi bilinen ve pahalı markalar ne yapar orasını bilmem.
Ben akrapovic kullaniyorum hem ses hemde performans olarak cok memnunum.

immortalboss
04 Ekim 2011, 00:12
Egzoz gazı rahat çıktığında motosikletin performansı artacaktır diye birşey yok.Motosikletin egzozu bir valve gibi düşünelim.Bu valve atıyorum ki motosikletin içindeki basıncı 3 psi olarak tutsun.Siz bu egzozu çıkardığınızda ve ya başka egzoz taktığınızda motosikletin basıncını 2 psi'a düşürdünüz diyelim.Bunun sonucunda motosiklet güç kaybedecektir.Yani profesyonelce yapılmış egzozlar haricinde tamamen fasa fiso olur.Sadece psikolojik olarak rahatlarsın.Motosikletin kompresyon oranı düştüğünde motosikletin gücü düşecektir.Yakıtı artacaktır.Bu ilerde siboplara da zarar verecektir.Ben egzoz taraftarı değilim kolay kolay.Ama mesela ben bir motosiklet modifiyesi yapacak olsam 2. 3. sırada elbette egzoz olur.Ama birşey kazandıracağını bilmeden,sadece güzel görüntü ve ses için takarım abartmadan.Profesyonel bir marka almanı tavsiye ederim.

sessizsakin
04 Ekim 2011, 02:24
işin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu :)...

şöyle bir test yapın:

tek elinizin üstüne bir kitap koyarak, kitabı yukarı doğru hızla itip, aynı hızda elinizi geri aşağı çekin.

kitap yukarı giderken gayet rahat ve kontrollü, ama elinizi hızla aşağı çekerken boşta ve kontrolsüz olacaktır.

şimdi de testi modifiye edelim :

bir elinizi kitabın altına, bir elinizi de kitabın üstüne koyun.

kitabı tekrar hızla yukarı itin ve ellerinizi aynı hızda geri eski konumlarına getirin.

gördüğümüz üzere, kitap etraf ve doğa şartlarından ziyade bizim kontrolümüz altında ve bizim bilincimiz dahilinde hareket etti..


şimdi de gaz kolunu ve egzos susturucusunu böyle düşünebiliriz.

gaz kolu, motorun hava emiş kanalından akacak gaz miktarını belirlerken, egzos susturucusu, motorun egzos çıkışından atılabilecek anlık gaz miktarını belirler.

bunu da kitabın altından ve üstünden tuttuğumuz ellerimiz gibi düşünebiliriz.


eğer, üstteki elimizi egzos, alttaki elimizi gaz gibi düşünürsek :

alttaki elimizi hızla ittiğimizde ( gazı çevirdiğimizde ) motor rahat nefes aldığı için devirlenmek isteyecek. ancak üstteki elimizle de bastırırsak ( egzos çıkışı bolca gazın çıkmasına izin vermiyorsa ) alttaki elimizi daha çok ittirsek bile kitap birden hızlanıp yükselmeyecek, daha yavaş ama sıkı ve güçlü bir şekilde yükselecek. mesela bu şartlarda dışardan birisi kitabı itse bile, sonuçta iki elimizin arasında sıkışmış ve yeterince basınç altında olduğundan çevre şartlarından fazla etkilenmeyecektir.

bu da, tutma torku yüksek bir motora işaret eder. böyle motor bize daha yüksek çekiş gücü ve gazı kapattığımızda daha fazla kompresyon gücü sağlar.



senaryoyu gene değiştirelim. kitabı gene iki elimizle tutalım ve gene alttaki gaz, üstteki egzos olsun.

alttaki elimizi gene hızla ittiğimizi düşünelim ( gaz verdik ) üstteki elimizle de varla yok arası bir basınç uygulayalım ( rahat ve gürültülü bir egzos düşünelim ) kitap oldukça kolay yükselecektir. ancak yandan birisi kitaba hafifçe bile vursa, kitabı dengede tutan tek şey alttaki elimiz olduğundan, üstteki elimize güç uygulamadığımızdan kitap dengesini kolay kaybeder ve çevre şartlarından kolay etkilenir. kitap hızla yükselebildiği halde alttaki elimizi çektiğimizde kitabın aşağı inişi tamamen kontrolsüz olacak...

bu şartlarda, motorun tek yönlü hızlanma kabiliyeti oldukça artar. ancak, motor gücü daha kontrolsüz ve kendi başınadır. bu da her zaman iyi birşey değildir. tutma torku zayıflar. çekiş gücü düşerken hız artar.

-----------------------------

egzos gazının rahat atılıyor olmasının yararları ve zararlar farklıdır. her motosiklet modeli ve her marka için yararlar ve zararlar değişebilir.

yüksek performans için üretilen araçların aksamları, ürettikleri performansa göre tercih edilirler. sadece dökme demirden yapılan valflerden titanyumdan yapılanına kadar envai çeşit valf türü var.

şimdi biz kalkıp da dökme demirden yapılmış valfleri olan bir motorun egzosunu açarsak, motorun devirlenmesi kolay olur. motor daha kolay yüksek devirlere çıkarken torku da düşeceği için, motorun gitmesi için daha yüksek devirlere çıkmak gerekir. bu da egzos valfinin fabrikada belirlenenden çok daha fazla çalışması demektir...

egzos valfi bu şartlara da dayanacak şekilde yapılmadı ise valf gider... ama bu şartlarda gidecek tek şey valf değildir!... :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

birşeyi unutmamak gerekir ki, motor üzerinde gerçek anlamda bilinçli yapılmadığı sürece, her modifikasyonun motora mutlaka bir zararı bulunur. ama kısa vadede, ama uzun vadede motosiklet bunun ceremesini çeker.

hava filtresi modifikasyonu, egzos modifikasyonu, ne bilim buji türü değişimi bile, kısa veya uzun vadede motosiklette etkili yararlar ve zararlar oluşturur.

motor mekaniği mühendisliği hiç kolay değildir.

hepsinde piston, krank buji gibi sistemler bilinen şeyler olsa da, hepsinin çalışma mantığı temelde aynı olsa da, hepsinin çalışma performansı birbirinden farklıdır. mühendisler piyasaya çıkan motosikletin veya arabanın ( yada uçağın ) motorunun teknik özelliklerini belirlerken o motosikletin ihtiyaçları, amaçları göz önünde bulundurularak en optimum performans, ekonomi ve ömür özelliklerini sağlayacak malzeme işçilik ve teknik hesaplar üzerinde çalışır.

işin aslı, iyi bir torna tesviye ustası da 4 zamanlı bir motor üretip çalıştırabilir. mekaniği çok zor değil.

ama yapacağı motorun, istediği şartlar altında verimli çalışabilmesi için o kadar çok bileşeni birbiri ile uyumlu yapması gerekir ki, bu bir tesviye ustasının altından kalkamayacağı bir sıkıntıdır...


basit bir örnek vereyim, karbüratörlü motorlarda, karbüratör motosikletin emme ve egzos basınçları ile çalışır. bazı araçların yakıt pompası yoktur. motorun hava filtresinden hava çekerken oluşturduğu negatif emme basıncı ile karbüratöre yakıt çeker.

eğer egzos modifikasyonu yaparsanız, bu negatif emme basıncında hissedilir bir değişme olur. bu da fabrikada belirlenen karbüratör ayarlarının " değişmiş olan emme basıncı altında " olması gerekenden farklı bir yakıt hava karışımı oluşturmasına sebep olur.

bu da yakıt sarfiyatınızı anlamsız şekilde değiştirebilir. ki, egozs modifikasyonunun yakıt sarfiyatını artırmasındaki en büyük sebeplerden birisi de budur.

bu durum enjeksiyonlu araçlarda da aynen geçerlidir.

enjeksiyonlu araçlar, gaz kolundan akan hava miktarı, dışarıdan emilen havadaki oksijen seviyesi ile, egzos gazındaki oksijen seviyelerini değerlendirerek, beyninde belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda yakıt enjekte ederler.

eğer egzos susturucusunu değiştirirseniz, emme girişindeki negatif basınçtaki artış, emme girişinde ölçülen oksijen seviyesinin olduğundan farklı görünmesine, egzos gazındaki oksijen seviyesinde olduğundan farklı görünmesine sebep olur. bu da yakıt enjeksiyon sisteminin " yanlış miktarda " yakıt enjekte etmesine sebep olur. bu da gereksiz yakıt sarfiyatı veya performans kaybı gibi sonuçlara yol açar....

bu bahsettiğiniz markaların egzosları nasıl üretilir bilemem...


bildiğim şudur ki, iyi bir egzos modifikasyonu, bilinçli yapılmak istenirse, bu konuda epeyce deneyimi olan, egzos basıncındaki değişimin o marka model motosiklette neleri etkileyebileceğini bilebilen bilgi ve deneyimi olan birisi tarafından yapılmalı.

eğer böyle yapılırsa, motora olan zararı ve yararı " tahmin edilebilir " olur.

aksi halde tamamen ya herro ya merro :)...


bunlar benim kişisel deneyim ve birikimlerimin bir aktarımıdır. teknik olarak referans almamanızı, konuyu doğru bulsanız bile, bunu uygulayıp sağı solu yakarak benden bilmemenizi rica ederim :) saygılar sevgiler... :P

_w_
04 Ekim 2011, 12:42
işin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu :)...

şöyle bir test yapın:

tek elinizin üstüne bir kitap koyarak, kitabı yukarı doğru hızla itip, aynı hızda elinizi geri aşağı çekin.

kitap yukarı giderken gayet rahat ve kontrollü, ama elinizi hızla aşağı çekerken boşta ve kontrolsüz olacaktır.

şimdi de testi modifiye edelim :

bir elinizi kitabın altına, bir elinizi de kitabın üstüne koyun.

kitabı tekrar hızla yukarı itin ve ellerinizi aynı hızda geri eski konumlarına getirin.

gördüğümüz üzere, kitap etraf ve doğa şartlarından ziyade bizim kontrolümüz altında ve bizim bilincimiz dahilinde hareket etti..


şimdi de gaz kolunu ve egzos susturucusunu böyle düşünebiliriz.

gaz kolu, motorun hava emiş kanalından akacak gaz miktarını belirlerken, egzos susturucusu, motorun egzos çıkışından atılabilecek anlık gaz miktarını belirler.

bunu da kitabın altından ve üstünden tuttuğumuz ellerimiz gibi düşünebiliriz.


eğer, üstteki elimizi egzos, alttaki elimizi gaz gibi düşünürsek :

alttaki elimizi hızla ittiğimizde ( gazı çevirdiğimizde ) motor rahat nefes aldığı için devirlenmek isteyecek. ancak üstteki elimizle de bastırırsak ( egzos çıkışı bolca gazın çıkmasına izin vermiyorsa ) alttaki elimizi daha çok ittirsek bile kitap birden hızlanıp yükselmeyecek, daha yavaş ama sıkı ve güçlü bir şekilde yükselecek. mesela bu şartlarda dışardan birisi kitabı itse bile, sonuçta iki elimizin arasında sıkışmış ve yeterince basınç altında olduğundan çevre şartlarından fazla etkilenmeyecektir.

bu da, tutma torku yüksek bir motora işaret eder. böyle motor bize daha yüksek çekiş gücü ve gazı kapattığımızda daha fazla kompresyon gücü sağlar.



senaryoyu gene değiştirelim. kitabı gene iki elimizle tutalım ve gene alttaki gaz, üstteki egzos olsun.

alttaki elimizi gene hızla ittiğimizi düşünelim ( gaz verdik ) üstteki elimizle de varla yok arası bir basınç uygulayalım ( rahat ve gürültülü bir egzos düşünelim ) kitap oldukça kolay yükselecektir. ancak yandan birisi kitaba hafifçe bile vursa, kitabı dengede tutan tek şey alttaki elimiz olduğundan, üstteki elimize güç uygulamadığımızdan kitap dengesini kolay kaybeder ve çevre şartlarından kolay etkilenir. kitap hızla yükselebildiği halde alttaki elimizi çektiğimizde kitabın aşağı inişi tamamen kontrolsüz olacak...

bu şartlarda, motorun tek yönlü hızlanma kabiliyeti oldukça artar. ancak, motor gücü daha kontrolsüz ve kendi başınadır. bu da her zaman iyi birşey değildir. tutma torku zayıflar. çekiş gücü düşerken hız artar.

-----------------------------

egzos gazının rahat atılıyor olmasının yararları ve zararlar farklıdır. her motosiklet modeli ve her marka için yararlar ve zararlar değişebilir.

yüksek performans için üretilen araçların aksamları, ürettikleri performansa göre tercih edilirler. sadece dökme demirden yapılan valflerden titanyumdan yapılanına kadar envai çeşit valf türü var.

şimdi biz kalkıp da dökme demirden yapılmış valfleri olan bir motorun egzosunu açarsak, motorun devirlenmesi kolay olur. motor daha kolay yüksek devirlere çıkarken torku da düşeceği için, motorun gitmesi için daha yüksek devirlere çıkmak gerekir. bu da egzos valfinin fabrikada belirlenenden çok daha fazla çalışması demektir...

egzos valfi bu şartlara da dayanacak şekilde yapılmadı ise valf gider... ama bu şartlarda gidecek tek şey valf değildir!... :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

birşeyi unutmamak gerekir ki, motor üzerinde gerçek anlamda bilinçli yapılmadığı sürece, her modifikasyonun motora mutlaka bir zararı bulunur. ama kısa vadede, ama uzun vadede motosiklet bunun ceremesini çeker.

hava filtresi modifikasyonu, egzos modifikasyonu, ne bilim buji türü değişimi bile, kısa veya uzun vadede motosiklette etkili yararlar ve zararlar oluşturur.

motor mekaniği mühendisliği hiç kolay değildir.

hepsinde piston, krank buji gibi sistemler bilinen şeyler olsa da, hepsinin çalışma mantığı temelde aynı olsa da, hepsinin çalışma performansı birbirinden farklıdır. mühendisler piyasaya çıkan motosikletin veya arabanın ( yada uçağın ) motorunun teknik özelliklerini belirlerken o motosikletin ihtiyaçları, amaçları göz önünde bulundurularak en optimum performans, ekonomi ve ömür özelliklerini sağlayacak malzeme işçilik ve teknik hesaplar üzerinde çalışır.

işin aslı, iyi bir torna tesviye ustası da 4 zamanlı bir motor üretip çalıştırabilir. mekaniği çok zor değil.

ama yapacağı motorun, istediği şartlar altında verimli çalışabilmesi için o kadar çok bileşeni birbiri ile uyumlu yapması gerekir ki, bu bir tesviye ustasının altından kalkamayacağı bir sıkıntıdır...


basit bir örnek vereyim, karbüratörlü motorlarda, karbüratör motosikletin emme ve egzos basınçları ile çalışır. bazı araçların yakıt pompası yoktur. motorun hava filtresinden hava çekerken oluşturduğu negatif emme basıncı ile karbüratöre yakıt çeker.

eğer egzos modifikasyonu yaparsanız, bu negatif emme basıncında hissedilir bir değişme olur. bu da fabrikada belirlenen karbüratör ayarlarının " değişmiş olan emme basıncı altında " olması gerekenden farklı bir yakıt hava karışımı oluşturmasına sebep olur.

bu da yakıt sarfiyatınızı anlamsız şekilde değiştirebilir. ki, egozs modifikasyonunun yakıt sarfiyatını artırmasındaki en büyük sebeplerden birisi de budur.

bu durum enjeksiyonlu araçlarda da aynen geçerlidir.

enjeksiyonlu araçlar, gaz kolundan akan hava miktarı, dışarıdan emilen havadaki oksijen seviyesi ile, egzos gazındaki oksijen seviyelerini değerlendirerek, beyninde belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda yakıt enjekte ederler.

eğer egzos susturucusunu değiştirirseniz, emme girişindeki negatif basınçtaki artış, emme girişinde ölçülen oksijen seviyesinin olduğundan farklı görünmesine, egzos gazındaki oksijen seviyesinde olduğundan farklı görünmesine sebep olur. bu da yakıt enjeksiyon sisteminin " yanlış miktarda " yakıt enjekte etmesine sebep olur. bu da gereksiz yakıt sarfiyatı veya performans kaybı gibi sonuçlara yol açar....

bu bahsettiğiniz markaların egzosları nasıl üretilir bilemem...


bildiğim şudur ki, iyi bir egzos modifikasyonu, bilinçli yapılmak istenirse, bu konuda epeyce deneyimi olan, egzos basıncındaki değişimin o marka model motosiklette neleri etkileyebileceğini bilebilen bilgi ve deneyimi olan birisi tarafından yapılmalı.

eğer böyle yapılırsa, motora olan zararı ve yararı " tahmin edilebilir " olur.

aksi halde tamamen ya herro ya merro :)...


bunlar benim kişisel deneyim ve birikimlerimin bir aktarımıdır. teknik olarak referans almamanızı, konuyu doğru bulsanız bile, bunu uygulayıp sağı solu yakarak benden bilmemenizi rica ederim :) saygılar sevgiler... :P


güzel mantık :cat: ::xblink::

zeda3000
04 Ekim 2011, 13:53
Egzoz imalati motosikletlerde hayli komplike bir istir. Yan sanayi bir cok motor egozu yada yerli markalar yabanci egzozlarin taklidi olarak ici acilarak referans alinarak yapiliyor.

Motor manifoldu ile egzoz cikisindakki kisa mesafeden dolayi egzozda yuksek bir basic cikisi vardir.

Gereginden fazla cikis motorun performansini olumsuz etkiler cunku hava girdigi gibi cikar. Sikismaya yetecek kadar basic elde edemezsiniz.

Performans egzozu yaninda uyumlu hava filtresi , atesleme bobini , buji kablosu , buji, jet kit, hava ayari vs bir cok seyi ister.

Bu neden ile Moto GP de muhendislere bavul dolusu para oduyorlar. Kimse sanayi isi yapmiyor her seyin gayet bilimsel bir aciklamasi var. Yeterki bu isi okulunda ogrenin.....

Bunu muhendislik dile aciklasam kafaniz cok karisir ve bence gereksiz bir bilgi olur.

Basit bir agizla sunu diyim.

Bu motora 2-3 sene binecek ve sirf egonu tatmin edip guzel bir ses istiyorum diyor isen tak gitsin. En azindan adi sani olan bir sey alda , kokerecci davlumbazi gibi durmasin

Bu motora 10 sene binecek ise, yapma. Ne kadar cok fabrika ayari o kadar cok uzun omur demektir.......

glock
04 Ekim 2011, 14:34
motosikletinin markası modeli neyse, internetten araştırıp bak neler yapıldığına ve paranın yettiği kadar kaliteli malzemeler kullan ki en azından garantisi vs.. olsun ayrıca egzos tek başına konulacak birşey değildir. özellikle 0km motosiklet diyorsunuz, zeda3000 arkadaşımızın da dediği gibi hava filtresi, dyno jet kiti, bujiler fln gerekebilir aksi taktirde yüksek devirde güç alsanda düşük devirlerde güç kaybı-boğulma ve motorun zarar görür aşırı titremeler oluşur zamanlada korozyona uğrar, profesyonel birilerine danış motoru aldığın yere sor...

zeda3000
04 Ekim 2011, 15:28
motosikletinin markası modeli neyse, internetten araştırıp bak neler yapıldığına ve paranın yettiği kadar kaliteli malzemeler kullan ki en azından garantisi vs.. olsun ayrıca egzos tek başına konulacak birşey değildir. özellikle 0km motosiklet diyorsunuz, zeda3000 arkadaşımızın da dediği gibi hava filtresi, dyno jet kiti, bujiler fln gerekebilir aksi taktirde yüksek devirde güç alsanda düşük devirlerde güç kaybı-boğulma ve motorun zarar görür aşırı titremeler oluşur zamanlada korozyona uğrar, profesyonel birilerine danış motoru aldığın yere sor...

Glock sadece kucuk bır duzeltme musaden ile, bahsi gecen modifikasyonlar hava filtresi yada egzoz gibi islemler yapilinca dusuk degil yuksek devirde kayiplar baslar. Cunku motor kompresor kaybeder hava manifolda birikmeden egzozdan terk edeceginden dolayi , yuksek devirde motor gaz yemez. Zaten cogu performans hava filtresi orjinal hava filtresi kutusunun icine takilmaktadir. Amac basinci korumak.

sessizsakin
04 Ekim 2011, 15:41
Glock sadece kucuk bır duzeltme musaden ile, bahsi gecen modifikasyonlar hava filtresi yada egzoz gibi islemler yapilinca dusuk degil yuksek devirde kayiplar baslar. Cunku motor kompresor kaybeder hava manifolda birikmeden egzozdan terk edeceginden dolayi , yuksek devirde motor gaz yemez. Zaten cogu performans hava filtresi orjinal hava filtresi kutusunun icine takilmaktadir. Amac basinci korumak.

hava filtresi kutusunun amacı aslında tam olarak şudur :

motor havayı emerek dar bir kanaldan silindir içine çekmeye çalışır. bu sırada da hava sıkışarak o kanaldan geçtiği için ısınır. ısınan hava genleşeceği için, aslında silindir hacmine gereken miktarda hava değil, aynıymış gibi görünen, genleşmiş daha az miktarda hava girer, bu da kompresyon kaybına yol açar,

araçlarda hava filtresinin bir kutu içerisinde olmasının en büyük ve asıl sebebi, dışarıdan bir kanaldan emilen havanın hava kutusunda birden genişlemeye zorlanmasıdır. birden genişlemek zorunda kalan hava bunu ancak üzerindeki ısıyı etrafa yayıp soğuyarak yapabilir.

dolayısı ile dışarıdan emilen hava ortam şartlarının bulunduğundan daha soğuk bir halde hava filtresi kutusunda bulunur. daha sonra tekrardan hava filtresinde ve manifoldda bir miktar sıkışarak ısı kazanır. en nihayetinde hava kutusuna girmeden önceki dış ortam sıcaklığından daha düşük bir sıcaklıkta ( fark 1 derece bile olsa epey ciddi kâr sayılır ) motora girer.

eğer hava kutusunu iptal ederseniz, motora giren hava, dış ortam şartlarından daha ısınarak gireceğinden, motor 600cc ise 500 cc gibi performansı düşer.

egzos modifikasyonu, hangi devirlerde etkili olacağı her motor ve her egzos için belirli değildir. bunu ancak bir dizi testten sonra şu oldu ve sebebi de sanırım şu demek mümkün olur.

zira her motosikletin emme manifoldu, egzos boru hattı vs vs aynı değildir.

üstelik bu tepkiler V motorda farklı, sıralı motorda farklı, tek pistonlu motorlarda farklı, çok pistonlu motorlarda farklıdır...


sıradan bir kullanıcı için şunları söylemek mümkün :

güzel bir ses mi istiyorsun? güzel ses veren bir motor al :) imkanlar dahilinde mümkün değil ise, güzel ses veren ve o motora uygulanmış örnekleri incele. motor performansını yakıtını ve bakımlarda ustaların tepkilerini pek değiştirmemiş olanları tercih et. en nihayetinde egzos modifikasyonu, motor ömrünü, bakım aralığını, performansını ve yakıt sarfiyatını mutlaka etkileyecektir. ama çok, ama az...

profesyonel bir modifikasyon mu yapmak istiyorsun? içten yanmalı motor sistemlerini incelemeye bu günden başla :) 4 - 5 yıl sonra mantığı iyice kapınca, motora ne yapabileceğin hakkında istemediğin kadar fikrin, ve ne yaparsan sonucunun ne olacağı konusunda da epey bilgin bulunur.

para varsa, bu işi profesyonel olarak yapabilen bir servise güvenmekte fayda var. paran varsa ve o modele aşık değilsen git güzel sesli bir motor al :)...


paran yoksa otur oturduğun yerde :) para biriktir :D

syn022
04 Ekim 2011, 15:46
Anlamdığım bir şey var. Konuyu açan efsars arkadaşımızın kullandığı motorlar Dt125 - Ybr 125 3 ( adet sanırım). Altına yorum atan yeginosman nickli arkadaş da Dt 125 ve Ybr 125 07-08-09 kullanmış. Bu kişi konunun açıldığı gün kayıt olmuş. Her ikiside Antalya'dan. Konu boş kalmasın diye mi böyle birşey yapıldı yoksa ben çok mu film izliyorum? Tesadüf mü? Hayret doğrusu.

yeginosman
04 Ekim 2011, 18:37
syn022 yeginosman yani osman yegin benim gerçek adım. konuyu açan kişide benim oğlum. fz8 ze yoshimura takmak istiyor bende takması taraftrı değilim . çünkü makinaya zararı olur diyorum ve konuyu buraya taşidik . ne alaka senin fazla film seyretmenle ??? birçok konuyu form site lerinde tartışmak gayetde uygundur diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

sayın . sessizsakin ve zedan3000 ve glock
verdiğiniz değerli bilgilerden dolayı mintetkarım . çok teşekürler.yazdıklarınızın hepsi çok teknik ve bilimsel

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

.sayı syn022. motorlarımı yanlış yazmışsın dt 125 r olacak .:) dt ile dtr arasında cokfarkvar ve ybr 125 üç adet ve 2006 xt660r ensonda fz8

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

sayın sesizsakin. size birşeydaha sormak istiyorum cevaplar iseniz cok memnun olurum.
sonradan takılan bu modifiye egzoz lar motorun daha çok ısınmasına sebep olurmu yada soğuk ? yani gerktiği ısıdan kayp yada fazla olurmu ..
teşekürler. saygılar

zeda3000
04 Ekim 2011, 20:53
hava filtresi kutusunun amacı aslında tam olarak şudur :

motor havayı emerek dar bir kanaldan silindir içine çekmeye çalışır. bu sırada da hava sıkışarak o kanaldan geçtiği için ısınır. ısınan hava genleşeceği için, aslında silindir hacmine gereken miktarda hava değil, aynıymış gibi görünen, genleşmiş daha az miktarda hava girer, bu da kompresyon kaybına yol açar,

araçlarda hava filtresinin bir kutu içerisinde olmasının en büyük ve asıl sebebi, dışarıdan bir kanaldan emilen havanın hava kutusunda birden genişlemeye zorlanmasıdır. birden genişlemek zorunda kalan hava bunu ancak üzerindeki ısıyı etrafa yayıp soğuyarak yapabilir.

dolayısı ile dışarıdan emilen hava ortam şartlarının bulunduğundan daha soğuk bir halde hava filtresi kutusunda bulunur. daha sonra tekrardan hava filtresinde ve manifoldda bir miktar sıkışarak ısı kazanır. en nihayetinde hava kutusuna girmeden önceki dış ortam sıcaklığından daha düşük bir sıcaklıkta ( fark 1 derece bile olsa epey ciddi kâr sayılır ) motora girer.

eğer hava kutusunu iptal ederseniz, motora giren hava, dış ortam şartlarından daha ısınarak gireceğinden, motor 600cc ise 500 cc gibi performansı düşer.

egzos modifikasyonu, hangi devirlerde etkili olacağı her motor ve her egzos için belirli değildir. bunu ancak bir dizi testten sonra şu oldu ve sebebi de sanırım şu demek mümkün olur.

zira her motosikletin emme manifoldu, egzos boru hattı vs vs aynı değildir.

üstelik bu tepkiler V motorda farklı, sıralı motorda farklı, tek pistonlu motorlarda farklı, çok pistonlu motorlarda farklıdır...


sıradan bir kullanıcı için şunları söylemek mümkün :

güzel bir ses mi istiyorsun? güzel ses veren bir motor al :) imkanlar dahilinde mümkün değil ise, güzel ses veren ve o motora uygulanmış örnekleri incele. motor performansını yakıtını ve bakımlarda ustaların tepkilerini pek değiştirmemiş olanları tercih et. en nihayetinde egzos modifikasyonu, motor ömrünü, bakım aralığını, performansını ve yakıt sarfiyatını mutlaka etkileyecektir. ama çok, ama az...

profesyonel bir modifikasyon mu yapmak istiyorsun? içten yanmalı motor sistemlerini incelemeye bu günden başla :) 4 - 5 yıl sonra mantığı iyice kapınca, motora ne yapabileceğin hakkında istemediğin kadar fikrin, ve ne yaparsan sonucunun ne olacağı konusunda da epey bilgin bulunur.

para varsa, bu işi profesyonel olarak yapabilen bir servise güvenmekte fayda var. paran varsa ve o modele aşık değilsen git güzel sesli bir motor al :)...


paran yoksa otur oturduğun yerde :) para biriktir :D

Daha oncede soylemistim , bu kadar teknik anlatmak kullanicinin aklini bulandirabilir diye. Bazen iyilik olarak anlatigimiz seyler karsi tarafin kafasini iyice karistirabilir. Sonucta soyledigmiz seyler ayni basic olmadan sicaklik yada soguk hava olusmaz. Bunun cesitlemesinin sonu gelmez.

sessizsakin
04 Ekim 2011, 20:59
Daha oncede soylemistim , bu kadar teknik anlatmak kullanicinin aklini bulandirabilir diye. Bazen iyilik olarak anlatigimiz seyler karsi tarafin kafasini iyice karistirabilir. Sonucta soyledigmiz seyler ayni basic olmadan sicaklik yada soguk hava olusmaz. Bunun cesitlemesinin sonu gelmez.

peki :).........

yeginosman
04 Ekim 2011, 22:16
gerçektende kafam iyice karışdı. şindi yoshimura takalımmı ? takmayalımmı :(:(:(:(:(:thumright

efsars
04 Ekim 2011, 22:23
yani şimdi ben motora marka egsoz takarsam zararı olabilir takmiyimde orjinal mi kalsın

Barış Şuşut
04 Ekim 2011, 22:32
işin aslını şöyle düşünelim, aslında motor devrine göre ayarlanabilir bir egzos çıkışı olsa süper olurdu

var zaten ...eksap .. x-up veya ex-up diye yazılıyo yanılmıyosam yamahanın patentli bir uygulaması
senin düşündüğünü makina mühendisleride düşünmüş .. :))

eroldayı
04 Ekim 2011, 22:41
eksozun bir zararı olacağını zannetmiyorum. er6-n motorum var muzzy eksoz aldım taktım landi sensör yeri olmadığı için arıza ışığı yandı bende hemen z motoru aradım illerde beyin arızası olur o sensör oksijeni okuyor dedi( aklımda kaldığı kadarı ile) o yüzden o sensör yerini işin ehli bir eksozcuya yaptırdım bir sıkıntım yok şükür ara sıra patlatıyor bazende pürmüz gibi alev atıyor keyf verici bir durum

efsars
04 Ekim 2011, 22:43
ben şimdi makinama azda olsa performan ve ses vericek ama zarar vermicek egsozu nasıl bulabilirim böyle bi egsoz varsa söylermisiniz.

otherworld
02 Mayıs 2012, 21:59
arkadaşlar eski bir konu farkındayım ama net bir cevap bulamadım. marka 1000 avroluk egzozlar ile 100-200 liralık egzozlar arasında dıştan pek bir fark yok. hatta kiminin sesleri bile çok daha iyi. pahalı olan egzozlar ile ucuz olan egzozların arasında teknik olarak ne fark var? boşuna bir dünya fark vermek boşuna mı?

blamir
02 Kasım 2012, 04:53
Motorumu dyne testine sokabileceğim bir yer var mı İstanbul'da . Bende 5 aydır performans eksozu kullanıyorum şu ana kadar olumsuz bir durumla karşılaşmadım tek merak ettiğim motor gücün de bir azalma oldumu.

brooklynnn
02 Kasım 2012, 05:34
takipçisiyim konunun
yeni alacağım motoru ben de dyno'ya sokup gereken testlerden gecmesini istiyorum
İstanbul'daki işin ehli kişileri bilmek isteri

rahmi34
02 Kasım 2012, 15:13
tüm mesajlara baktımda, egzozun açık olmasıyla kompresyon kaybı olacağı söylenmiş. bunu söyleyen arkadaşlar kompresyonun egzozdan mı oluştuğunu sanıyor acaba?
kompresyon basıncı silindir içerisinde oluşur. subapların kapalı kalma sürelerinde pistonun sıkıştırmasıyla oluşturulan basınçtır. yani egzozla uzaktan yakından alakası yoktur..
yalan yanlış bilgilerle bulandırmayalım insanların kafasını. egzozun açık olmasının yararı sadece egzoz gazının dışarı atılmasına olan yararıdır, kompresyonla alakası yoktur. turbo mu bu egzoz gazıyla kompresyon basıncı değişsin..

sessizsakin
02 Kasım 2012, 19:42
tüm mesajlara baktımda, egzozun açık olmasıyla kompresyon kaybı olacağı söylenmiş. bunu söyleyen arkadaşlar kompresyonun egzozdan mı oluştuğunu sanıyor acaba?
kompresyon basıncı silindir içerisinde oluşur. subapların kapalı kalma sürelerinde pistonun sıkıştırmasıyla oluşturulan basınçtır. yani egzozla uzaktan yakından alakası yoktur..
yalan yanlış bilgilerle bulandırmayalım insanların kafasını. egzozun açık olmasının yararı sadece egzoz gazının dışarı atılmasına olan yararıdır, kompresyonla alakası yoktur. turbo mu bu egzoz gazıyla kompresyon basıncı değişsin..

egzos gazının atılması da bir ters kompresyon yaratır... motorların ürettiği tork ve devir sayısında etkilidir.

Egzos gazını rahatça salmayan motorlar, yakıtın ürettiği enerjinin tamamından faydalanırken, devirlenmesi yavaş olur. Egzos gazını rahatça dışarı salan motorlar, yakıtın ürettiği enerjinin daha çok zirve noktalarından yararlanırken devirlenmesi hızlı olur.

motor için uygun tasarlanmış sıkışık egzos, yakıttan daha fazla verim, ama yavaş bir hızlanma sağlarken çekiş gücü de yüksek olur., serbest egzos, yakıttan daha fazla performans ve yüksek bir hızlanma sağlar, çekiş güçleri aynı şartlarda sıkışık egzoslara göre zayıf olur.

Üstüme alınmış gibi oldum tabi ama, çok yazmak da zarar tabi :)

blamir
02 Kasım 2012, 21:00
Evet istanbul'da Dyno olan bir yer varsa önerininizi bekliyorum :)

Samet Ağır
02 Kasım 2012, 21:36
tüm mesajlara baktımda, egzozun açık olmasıyla kompresyon kaybı olacağı söylenmiş. bunu söyleyen arkadaşlar kompresyonun egzozdan mı oluştuğunu sanıyor acaba?
kompresyon basıncı silindir içerisinde oluşur. subapların kapalı kalma sürelerinde pistonun sıkıştırmasıyla oluşturulan basınçtır. yani egzozla uzaktan yakından alakası yoktur..
yalan yanlış bilgilerle bulandırmayalım insanların kafasını. egzozun açık olmasının yararı sadece egzoz gazının dışarı atılmasına olan yararıdır, kompresyonla alakası yoktur. turbo mu bu egzoz gazıyla kompresyon basıncı değişsin..






http://www.belgeler.com/blg/zoq/benzinli-bir-motorda-egzoz-susturucularinin-motor-performansina-etkisinin-deneysel-olarak-incelenmesi-an-experimental-research-on-the-effect-of-exhaust-silencers-on-engine-performance-in-a-fuel-engine


Araştırma sonucunda motora uygun bir susturucu takılması durumunda,gürültünün azaltılmasının yanında güç ve momentte %3ile %6 arasında artış,egzoz gazı sıcaklığında 250 derece düşüş olmakta ve egzoz emüsyonunda iyileşme görülmüştür...
demiş bilimsel kanıtlar...

demekki egzozdaki susturucu olması gerektiği gibi olmaz sa güç kaybı yaşanır hatta sıcaklıkla egzoz sübabının bozulması deforme olması bir efsane olmaktan çıkar gerçeğe döner....

mtbfr
03 Kasım 2012, 00:14
tüm mesajlara baktımda, egzozun açık olmasıyla kompresyon kaybı olacağı söylenmiş. bunu söyleyen arkadaşlar kompresyonun egzozdan mı oluştuğunu sanıyor acaba?
kompresyon basıncı silindir içerisinde oluşur. subapların kapalı kalma sürelerinde pistonun sıkıştırmasıyla oluşturulan basınçtır. yani egzozla uzaktan yakından alakası yoktur..
yalan yanlış bilgilerle bulandırmayalım insanların kafasını. egzozun açık olmasının yararı sadece egzoz gazının dışarı atılmasına olan yararıdır, kompresyonla alakası yoktur. turbo mu bu egzoz gazıyla kompresyon basıncı değişsin..

tamda aynı şeyleri ben söyleyecektim egzosa gönderilen hava nekadar kolay tahliye olursa motor bir sonraki patlama işlemine daha çabuk hazırlanacağı için daha performanslı çalışacaktır. Düşük devirlerde hissedilmeyecek kadar performans düşüklüğü yaşansa da motor yüksek devirlerde daha performanslı olacaktır. Yukarıda yazılanlardan bir tek çok uzun olan mesajı okumadım ama çoğu kişinin mantığına göre egzos çıkışına tıpa taksak kompresyon aşırı artacağından inanılmaz bir güç artışı olacak :cat: kesinlikle... :pr:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

Yani Osman bey eğer egzosa ayıracak 1000 2000 civarı bütçeniz varsa envayi çeşit üretici var tatmin edici bir ses bununla ilintili olarak performans elde edersiniz (biraz psikolojik biraz mekanik) :wiinkk:
ama sanayi yapımı egzoslarla da hemen hemen aynı verimi almanız mümkün tabi görsellik ve ömür açısından garantisi yok

avcrom egsoz
21 Ocak 2013, 20:04
slm.düşük cc motorlarda uygulanan direk def egsozlar marka farketmez.sıkışma yapmadığı için yokuş yukarı performans kaybı ve yakıt sarfiyatı olarak geri döner.yüksek cc motorlarda ise tork ve ciğer kuvvetli olduğu için egsoz kulakları rahatsız eden aşırı sesi terbiye ederek gönül hoşluğu ve göz zevki olarak aksesuar tamamlayıcı olur.illaki orjinal egsoz neden derseniz trafik,yakıt faktörü ve motor uyumluluk standardı diyebiliriz.şu aralar benimde yaptığım slencer killer hayli revaçda.şehir içi sessiz,şehir dışı sesli modeller.manuel aparatlarla istenilen sesle oynama olayı.