Orijinalini görmek için tıklayınız : sizce motosiklet alırken mantık mı gönül mü önemli...?
hocaseko
28 Eylül 2011, 22:27
mantığım diyor ki al bir cbr250 en az 6000 liran cebinde kalsın,2012 model olsun,sıfır olsun,tek silindir olsun,alırken kazan kullanırken kazan...
ama gönlüm diyor ki yıllardır hayali kurduğun cbf600 al,2008-2009 model olsun,kombine abs'li olsun,dört silindir olsun,çok yaksın boşver biraz az gezersin idare edersin...
biliyorum tarzlar hacimler çok farklı ama ne yapayım aklım karışık...temiz cbf600 bulsaydım çoktan almıştım ama bakımsız hor kullanılmışlara denk geldikçe iyice arada kaldım...biraz yorum yapıp ufkumu açabilirseniz sevinirim...
not:0 cbf600 al demeyin ancak önümüzdeki yaza alabilirim...
glock
28 Eylül 2011, 22:35
sezon bitti zaten bir daha ki yazıda bekleyebilirsin, fakat alıcaksan da 0km olsun senin olsun merak etme cbr250yi de seversin. en güzeli senin olandır.
cbr125races
28 Eylül 2011, 22:40
bence er6f al 2008 2009 model
çünkü hem cbf600 tadını alırsın az çok hem de cbr250 kadar olmasa da az yakar
efe tolga
28 Eylül 2011, 22:52
öyle zaman oluyorki lanet olsun küçük hacime diyor insan,bence güç elinizin altında bulunmalı
Phantom264
28 Eylül 2011, 23:04
bu tarz bi ikilemde bende gidip geliyorum hep :mrgreen: ama tabi param olmadığı için 150 cc yetiyor ya deyip geçiyorum :cherry:
Bilmiyorum ama bence motosiklet zevk işi ve eğer gönlünde 600 cc var ise (ses, güç, görüntü) al derim ki benim aklımada hep %70 o basıyor. :)
rasta07
28 Eylül 2011, 23:11
Mantık'la gidersen türkiye şartlarında araba almaya mahkum olursun ...
Gönülden al ki sabah 5 km işe dahi gitmeye kullanıcak olsan güne mutlu başla...
Lucas
28 Eylül 2011, 23:28
Ayni sey benimde hep kafami kurcaladi,
98 model 650 cc tek silindir makina aldim.
Bazen pisman oluyorum yakit sebebiyle bazen agzim kulaklarima variyo zevkten. Kisaca deveye hendek atlatmak kadar zor karar verebilmek. Hayirlisi ne ise o olsun demek en iyisi sanirim (:
hocaseko
28 Eylül 2011, 23:31
arabamda var ama kış bile olsa sesini dinlemek terapi gibi geliyor bana...motorumu satalı 2 gün oldu hala şoka girmiş gibi etrafta geziyorum...meğer ne çok hayatımda varmış...halbuki çok abartı gezen birisi de değilim...
MaxiBoost
28 Eylül 2011, 23:49
bu sorunun cevabı gerçekten zor, bence herkes kendi karar verecek
hem mantıklı hemde gönül işi olmasını isteriz ama bu ikisi genelde ters orantıdır biliriz.
az yakmalı evet çok mantıklı niye yaksınki ? benzin çok para yazık
ama az yakması demek kabaca düşük güç demek, gitmeyen bir motor demek
gitmeyen demeyelim, aslında söz konusu olan son sürat değil
şimdi benim motor 120 yapıyor gayette yeterli diyenler olacaktır, bende 120 ye kaç saniyede çıkıyorsunuz diye sorarım.
işte asıl detay o
yarış yapmıyoruz ama çabuk hızlanma en önemli nokta veya gerektiği kadar hızlanma diyelim yoksa onun sonu yok
5 sene çin malı 150cc scooter kullandım neler çektiğimi ben bilirim
3.5 - 4 litre yakıyordu 100km de
max 90 yapıyordu tam gaz
güvenlimi ? hayır
işimi gördümü ? öyle veya böyle kesinlikle EVET
şimdi ne var ? cbf600s
buraya ne yazacağımı düşünüyorum şu an :)
ne yakıyor ? 6 litre
güvenlimi ? evet
mutlumuyum ? evet
jack hammer
28 Eylül 2011, 23:55
öncelikle neden iki model arasında kaldın.
yerinde olsam cbf 600 yerine cbf 1000 bakardım. şöyle motosikletle aynı renkte üçlü çanta seti yemede yanında yat.
yakıt konusuna gelince eger motosikleti işe gidip gelmek için kullanmıyorsan yani haftada bir iki kez kullanıyorsan çokt düşünme. günlün neyi istiyorsa onu al. bazı insanlar vardır böyle büyük motoru hayal bile edemez. bu nedenle yakıt tüketimi ikinci planda olsun. önemli olan sorunsuzluktur. yani bir motosiklet seni yolda bırakmamalı böyle birşeyin olabilecegi aklında yer etmemeli.
PiSKo-LoCK
29 Eylül 2011, 00:18
Motoru düşünerek yat rüyanda hangisini görürsen alırsın onu :) Şaka bi yanada en çok hangisi hoşuna gidiyorsa onu al sürekli kullanıyorsan motorsuz bi yere gidemiyorum diyorsan cbr250r diger türlüde cbf600 ü alabilirsin
hocaseko
29 Eylül 2011, 00:20
değerli arkadaşım cbf600 bence güç olarak tam kararında...ne çok eksik ne çok fazla...cbf1000'in hem fiyatıda daha yüksek..bende cbf 1000 parası olsa hemen gidip cbf600'ün sıfırını alırdım...elde var 15,sıfırı 20 arada kaldım...konut kredim olmasa hiç durmayacağım doğru sıfır almaya...
immortalboss
29 Eylül 2011, 10:33
Kendı adıma konusayım.Ben küçük cc'de motosiklet tercih ederdim.Neden? Çünkü benzin 5tl.Biri diğerinin 2katı yakar.Bu da 3x5=15 lira demek olur.Yılda 10000km yaparsan.1500lira.Bununlada xenon,rizoma akresuarlar vs. derim.bu yorum tarafsız değil.çünkü ben küçük cc seviyorum.Ayrıca 0km motosiklet ilk kez hayatında seninle çıkan kız gibidir.Naylonları yırt(duak) gibi bir zevk yoktur.Ama gaz kolunu cevirdiğinde 600cc,4silindir. . .torq,hız,ses,bu da başka bir zevk.Yada 500lira verip bir dandik cup al.Çan çin çon.Onunla gez,parçala,diğeriyle hevesini karşıla.
farcob
29 Eylül 2011, 11:20
öyle zaman oluyorki lanet olsun küçük hacime diyor insan,bence güç elinizin altında bulunmalı
kontrolsüz güç;güç değildir.:)
kurubuz
29 Eylül 2011, 11:23
600 cc ve üzeri motor alacaksan benzin sarfiyatının üzerine km başına 10 kuruş lastik+zincir+ dişliler + bakım masrafı eklemen gerekiyor. Elbette arıza , kaza ve beklenmeyen yedek parça maliyetleri de eklenecektir. Bunu karşılayabiliyorsan tamam, yoksa motora bakıp bakıp ağlarsın.
hocaseko
29 Eylül 2011, 13:46
viragonun 44 hp , 48nm'sinden sonra daha azına da binesim gelmiyor.....
Motor biraz gönül işi olduğundan dolayı, gönlünün istediklerinden mantığına en uygun olanını alman daha doğru olur. cc olayına gelirsek, evet küçük cc ekonomik ve kolaylıktır, büyük cc de zevk ile hem güvenlik hem de güvensizliktir. Bunları biliyoruz.
Ben başka birşeye dikkat çekmek istiyorum. İnsanoğlu doyumsuzdur ve büyükten ve lüksten küçüğe biraz zor geçer. Yani hep büyük cc ye doğru geri dönülmez bir yoldayız. Dolayısıyla olabilecek en yavaş şekilde tadını çıkara çıkara ve geciktire geciktire çıkmak lazım. Çünkü büyük cc nin tadını bilmeden küçük cc de son derece keyifli hem de ekonomik. Birden cc büyütmek, keyifli bir filmi hızlı çekimde atlaya atlaya izlemek gibi birşey.
Ahmet N.
29 Eylül 2011, 15:26
Virago kullanmış biri olarak güç,tork,hız açısından cbr 250 sizi tatmin etmeyecektir...Cbr 600 içinde yakıt sarfiyatını yüksek buluyorsanız bence ER6-F yada ER6-N her yönden beklentilerinizi karşılayacaktır..Cbr 600 den de fiyatları uygun hem...ER6 tercih edersen yakıttan kazanırsın hem 3-5 bin lira cebinde kalır hemde büyük motor keyfini sürmeye devam edersin...
Felon
29 Eylül 2011, 15:36
motosiklet gönül işidir.Mantık 4teker sürücülerinde bulunur.
ixeywent
29 Eylül 2011, 18:10
bence sıfır almalısın. yakıt da önemli az gezerim olmaz çok gezersin çok yakar çok para gider bu seferde çok yakıyo dersin. ama karar senin tabi. benim içimde hep bi r6 istegi vardır(benim için imkansızdan öte) yani şöyle bana r1 versinler bide r6 ben yine r6 yı alırım bi sevgi var o motora karşı bende:)
Motosiklet gönül işidir. Kendi kapasiteniz (tecrübe, para) ve gönlünüz doğrultusunda hareket etmek en iyisi...
kanucan
29 Eylül 2011, 18:41
Honda Cbr250r alıp cepte 6000 kalması tabi ki daha mantıklı en azından bol bol gezersin. Diğer taraftan Cbf600 alıp benzin masrafı yüzünden doyasıya gezememek var. :)
hocaseko
29 Eylül 2011, 18:53
kafa karıştırmaya devam valla...
Syanur
29 Eylül 2011, 19:00
kafa karıştırmaya devam valla...
Tam bunu diycektim. Tüm yorumları okudum sıkılmadan ve bugün enteresan şekilde forumdaki arkadaşlar ile gurur duydum çünkü gerçekten çok çeşitli, mantıklı, sürüsüne bereket ve destekli tavsiyede bulunulmuş. Ama okudukça benim aklım karıştı ve hatta mideme bulantı indi(günün yorgunluğu olabilir).
Benim sana nacizane ama işe yarayabilecek bir tavsiyem var, mümkünse bir CBR250R bul, yada hyo yada Ninja250, sonra bin ona sürebildiğin kadar sür. Hani günde 5 dakka olur, yada bir alırsın 2 saat sürersin ama mümkün oluğunca fazla sür. Çünkü sürmeden olmuyor. Sonra 250 liğin seni kesip kesmediğine karar verirsin. Eğer kesiyorsa sorun yok çünkü cebinde kalan para ve yakıtın getirdiği avantaj içinde kalan ufak boşluğu doldurmaya yetecektir. Ancak "yok arkadaş 250 lik ile olacak gibi değil!" diyorsan işte ozaman yandın :) .
Kolay gelsin
safakk
29 Eylül 2011, 19:13
cbr250 al artan paranlada avrupa seyahati yaparsın böylece 1 taşla 2 kuş vurursun :)
Lucas
29 Eylül 2011, 19:17
250 cc'ye biniyorsun ilk bir kac gun kesiyor da, sonrasunda bunalabiliyor da insan, arac sollarken gazi köklediginde istiyosun ki bi tur daha dönsün elinin altindaki gaz (:
Bu unsura katlanabiliyorsa insan 250 cc mutluluktur, ekonomidir, huzurdur (:
gokmenkurt
29 Eylül 2011, 19:18
az gezerim diye bir yalan yok. vallahi milletten borç bile alırsın motorunla gezebilmek için.
ama bence de motor gönül meselesidir. ben mantığımla düşünsem romatizma, kaportanın kendim olması, kışın yağmurunda çektiğim sıkıntı, yazın klimalı arabaların verdiği mantıkla hiç bir şekilde motor almazdım. bütün bunlar hep aklımda ve herkesin dilinde. taki motorun üstüne binip o titreyişi hissedene, sesini duyana, gaza dokunana kadar.kaldıki benimki 125 cc
bence kendine şunu sor, hangisinin üzerindeyken daha mutlu olursun ?
Syanur
29 Eylül 2011, 19:29
İzmire gittiğimde bir arkadaşım anlattı, kendisi genç ama uzun zamandır motor kullanıyor pederi tamirci zaten. Bir sebepten 600F' binmiş. +50 km yol yapmış.
"Gece rüyalarıma giriyor dostum... O ses, güç... Bir motor her viteste mi arkasını oynatır, nasıl bir viraj alıyor anlamadım" diye... Adamın yüzündeki ifadeden belliydi ne hissettiği. O yüzden 600 lüklerden uzak duruyorum şimdilik. Sana da "do think twice!" :)
emocan
29 Eylül 2011, 19:51
virago 535 den sonra cbr 250 sana hiçbir tat vermez. sadece biryerden biryere ulaşım amaçlı kullanacağın bir vasıta gibi olacaktır.
lakin bu devirde nakit demek herşey dünyanın binbir türlü hali var. bütün parayı motora gömmek mantıklı değil .
yasinim
29 Eylül 2011, 20:09
insan istiyo ya güçççç basınca gitçek ağaa önceki yorumlarda arkadaşım yazmış gerçi tarz sport touring ama er6f çok güsel makine hem gidiyo hemde 600 ss lere göre az yakıyo ivmeside çok güsel ben ondan inip apacheye bindiğim zaman redline girmişim haberim yok :)
otopsici
29 Eylül 2011, 22:06
arkadaş kesinlik le mantığı dinleyecen neden dersen?
benim gönlümde honda goldwing var
ama param yok
ee mantığım ne diyor?
"oğlum sen k..... yırtsan hiç bir şekilde goldwingi alacak parayı biriktiremezsin"
e bende mantığımı dinleyip hyosung gt 650 aldım
(bu arada hyo alacak kadar param vardı)
jack hammer
29 Eylül 2011, 22:08
aslında aklıma bir fikir daha geldi. 2004 ve sonrası vfr 800 alırsın basmssan az yakar basarsan haliyle yakar. güç gösteriş konfor ne ararsan var. mühendislik harikası bir motor. satışı biraz agırdır ama her malın alıcısı vardır.
metci
29 Eylül 2011, 22:10
not:0 cbf600 al demeyin ancak önümüzdeki yaza alabilirim...
Sezon bitti zaten, 7 ay dişinizi sıkın derim...
bence 250 r senin işini görür 600cc alırsan ya benzin 5 tl olursa _? ne yapacaksın garaj da silip silip onu seyredersin benden demesi:cherry:
buberk
29 Eylül 2011, 22:41
Bende aynı ikilemi çok yaşıyorum ama 600 cc motor aldığım zaman şuan bindiğim gibi hergün işe gidip gelemem günlük neredeyse 100km yakın biniyorum. Mesela arkadaşın dediki gel pazar günü şu şehre gaz açalım. Sen direk acaba ne yakar diye bi düşüneceksin. Ayrıca sıfır motorun tadı bi başka diyorlar bende çok merak ediyorum ve cbr250 daha mantıklı gibi geliyor. 150-160 km gibi hızlara seri şekilde çıkıyor ki bu bence kötü sayılmaz.
hocaseko
30 Eylül 2011, 08:28
galiba şu aşamada cbr250 almak daha iyi olacak...çünkü 2012 de ama hangi ay belli değil cbf 600 kasa değişikliğine uğrayacakmış...cbf 1000 gibi bir gösterge paneli başta olmak üzere birçok değişiklik olacakmış...bekle gör taktiği düşünüyorum...bu arada boşta gezmeyeyim...
sysroot
30 Eylül 2011, 09:03
motosiklet gönül işidir.Mantık 4teker sürücülerinde bulunur.
Çok doğru bir tespit :cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO