Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji yağlama sorunu
eren874
25 Eylül 2011, 22:14
arkadaşlar yorum yazcak bilgilendircek herkeze şimdiden teşekür ederim motorum gpr 125 racing 2 zaman lı ve motorum buji yağlıyor her ustada 2 zamanlı motordan anlamıyor kendim yapabillirmiyim yada nasıl bu sorunu aşa billirim
bassturbin
26 Eylül 2011, 17:26
Yağ pompası ayarını değiştirmediysen kurcalamadıysan motoruda fazla yüksek devirli kullanmıyorsan yağlama normal.Yağ pompası ayarı doğru ise bujiyi iyice temizleyip üzerindeki yağı giderip tabiki tırnak aralığına zarar vermeden vede bir ateşleme yerinin bir yerini çizmeden, tekrar geri tak ve bu sefer motoru yüksek devir kullan yani birinci viteste taz gaza yakın 2 de tam gaza yakın 3 de tam gaza yakın, tekrar 2 ye atman gerekirse yine yüksek devirde olsun.Bu şekilde 30-50 km kullan bujiyi sök motor fazla sıcak değilken yani soğumuşken kontrol et tekrar yağlanma fazla ise bir numara küçük yani sıcak buji ile değiştirmen gerekir.Silindir içinde gereken sıcaklık yakalanmayınca yanma tam olmaz ve buji yağıda yakmaz haliyle yağlanır
Ama yağlanmış buji hiç çalışmaz anlamına gelmez tabiki.En başka gaz verince sen karbüratör perdesiyşe (kelebek) aynı anda yağ pompasıda açılıyormu onu kontrol et.
Orjinal bujin br8es olması gerekir NGK nın.Bir düşük numarası yani BR7ES olması gerekir ama önce kesinlikle bahsettiklerimi dene.Belkide bujinin ömrü bitmiştir.
Syanur
26 Eylül 2011, 17:39
Yağ pompası ayarını değiştirmediysen kurcalamadıysan motoruda fazla yüksek devirli kullanmıyorsan yağlama normal.Yağ pompası ayarı doğru ise bujiyi iyice temizleyip üzerindeki yağı giderip tabiki tırnak aralığına zarar vermeden vede bir ateşleme yerinin bir yerini çizmeden, tekrar geri tak ve bu sefer motoru yüksek devir kullan yani birinci viteste taz gaza yakın 2 de tam gaza yakın 3 de tam gaza yakın, tekrar 2 ye atman gerekirse yine yüksek devirde olsun.Bu şekilde 30-50 km kullan bujiyi sök motor fazla sıcak değilken yani soğumuşken kontrol et tekrar yağlanma fazla ise bir numara küçük yani sıcak buji ile değiştirmen gerekir.Silindir içinde gereken sıcaklık yakalanmayınca yanma tam olmaz ve buji yağıda yakmaz haliyle yağlanır
Ama yağlanmış buji hiç çalışmaz anlamına gelmez tabiki.En başka gaz verince sen karbüratör perdesiyşe (kelebek) aynı anda yağ pompasıda açılıyormu onu kontrol et.
Orjinal bujin br8es olması gerekir NGK nın.Bir düşük numarası yani BR7ES olması gerekir ama önce kesinlikle bahsettiklerimi dene.Belkide bujinin ömrü bitmiştir.
Böyle güzel bilgiler herzaman bulunmuyor dostum. 2zamanlı sevdalısı olarak bari ben sana teşekkür edeyim :cat:
bassturbin
26 Eylül 2011, 19:07
Aman efendim estağfirullah bizimki ne bilgisi :) biraz araştırma biraz tecrübe öğreniliyor :cat:
---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 17:24 ----------
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/technical/sparkplug-fault.htm
eren874 yukarıdaki linke bak seninki 2. si gibiyse yan tarafta birçok neden saymış, benim dediğimde yazıyor düşük hızda uzun süre kullanmayıda yazıyor:
Pek çok farklı koşullar sebep olabilir.Buji doğru ateşleme yapmadığından, bunları yakmak için başarısız olduğunda karbon tortuları birikir.Çok zengin bir hava / yakıt karışımının, elektrik sorunu, uzun süre düşük hızda sürüş, Düşük buji ısı aralığı soğuk buji ve jiklenin takılması. Araştırılmalıdır... demişler...
yamyamaha
26 Eylül 2011, 21:31
yağ olarak 2t kullanman gerek 2t dışında yağ kullanıldığı zamanda da buji yağlama yapar.
yağ segmanının kacırmasıda olur..
bence buyuk ıhtımal.
sokup yapıcan
kendın yaparsın
en son sente ayarı var o bıraz ugrastırır
oraya gel onuda yazarız
serkanADH13
03 Ekim 2011, 16:49
bende sorayım hazır konusu açılmışken,
GPR 125 segman piston bulunabılecek yer???
yAMAHA Servisi dahi getiremiyor malesef.
bi ara lazımdı bulamadık motoru kocaelıye götürdü arkadaş...
bassturbin
03 Ekim 2011, 17:39
bende sorayım hazır konusu açılmışken,
GPR 125 segman piston bulunabılecek yer???
yAMAHA Servisi dahi getiremiyor malesef.
bi ara lazımdı bulamadık motoru kocaelıye götürdü arkadaş...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-derbi-gpr-125-r-derbi-dpr-125-icin-her-olcude-piston-sekman-kiti/detay/?
Yamaha DTR 125 ile aynı olması gerekiyor pistonun.
---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:17 ----------
yağ segmanının kacırmasıda olur..
bence buyuk ıhtımal.
sokup yapıcan
kendın yaparsın
en son sente ayarı var o bıraz ugrastırır
oraya gel onuda yazarız
Sübap ayarınıda yazarmısınız?
Samet Ağır
03 Ekim 2011, 18:44
iki zamanlıda bu ayarlar yoktur...........sente sübap v.s....
ayrıca yağ segmanıda yoktur.....
eren874
04 Ekim 2011, 03:01
arkadaşlar ilginize teşekür ederim sorun karbürötörden miş benzin az gelip yağ çok geliyormuş bu yüzden yağlama yapıyormuş hepinize tşekür ederim
iki zamanlıda bu ayarlar yoktur...........sente sübap v.s....
ayrıca yağ segmanıda yoktur.....
keh keh cok komık
bılmeyebılırsınız normal dır ama kesın gorus beyan etmeyınız.
3 adet segman vardır ust uste bırısı yag segmanıdır.
sente vardır...
subap yoktur
tabıkı yazdıklarım 2 zamanlı motorlar içindir...
bassturbin
10 Ekim 2011, 16:18
arkadaşlar ilginize teşekür ederim sorun karbürötörden miş benzin az gelip yağ çok geliyormuş bu yüzden yağlama yapıyormuş hepinize tşekür ederim
Bakımını nereye yaptırıyrsunuz kendinizmi yapıyorsunuz?Pisliktenmi tıkanmış karbüratör?
---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:14 ----------
keh keh cok komık
bılmeyebılırsınız normal dır ama kesın gorus beyan etmeyınız.
3 adet segman vardır ust uste bırısı yag segmanıdır.
sente vardır...
subap yoktur
tabıkı yazdıklarım 2 zamanlı motorlar içindir...
Sübap olmayan motorda sübaptan bahsedince ayrınıda yazmasını istedim arkadaştan,
Sizde bilmeden görüş bildiriyorsunuz çok.Eminmisiniz 3 tanemi segman var o pistonda veya iki zamanlı motor pistonunda?
eren874
10 Ekim 2011, 23:46
konu cevapsız kalmış ama
2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
sente ayarı vardır...
4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
saygılar
bassturbin
17 Ekim 2011, 16:45
2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
sente ayarı vardır...
4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
saygılar
2 tane segman var 2 zamanlı motorlarda bir fotoğraf ekleyinde bizde görelim şu 3. segmanı pistonda?
Samet Ağır
17 Ekim 2011, 19:57
2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
sente ayarı vardır...
4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
saygılar
şu iki zamanlı motorların üç segmanlı olanlarından bir fotoğraf koysan da görsek..bunca zaman bizi iki segmanlı iki zamanlıları sökerek kazıklayanları bir anıversek....
bir de şu senteyi anlatta öğrenelim..sübapsız olan iki zamanlıda triger kayışı yok,egzantrik zinciri yok...sente ayarını nasıl yapıyorsun bizi bir aydınlatıver....
kalkıpta platin ayarına sente deme bozuşmayalım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/1.htm
al bakalım tek silindir dört zamanlı...
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/benzinlimotor/1.htm
greyhorse
17 Ekim 2011, 20:30
GPR125
parçalar oem
yanlız şuanki döviz kurundan ötürü vazgecebilirsin diye dusunuyorum :)
http://www.bike-spares.co.uk/
şu iki zamanlı motorların üç segmanlı olanlarından bir fotoğraf koysan da görsek..bunca zaman bizi iki segmanlı iki zamanlıları sökerek kazıklayanları bir anıversek....
bir de şu senteyi anlatta öğrenelim..sübapsız olan iki zamanlıda triger kayışı yok,egzantrik zinciri yok...sente ayarını nasıl yapıyorsun bizi bir aydınlatıver....
kalkıpta platin ayarına sente deme bozuşmayalım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/1.htm[IMG]http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/
al bakalım tek silindir dört zamanlı...
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/benzinlimotor/1.htm
sayın arkadaşlar biz klavye basında çizim resimlerden fikir yürütmüyoruz.
yagın içinde yapıyoruz bu işleri ve kimseyi yanıltmak için değil fikir verebilmek bilgiyi paylaşmak için zaman veriyoruz burda.
2 zamanlı motorlarda piston üst ölü noktadayken platini kapatırsın bu sentesi dir.
yapmazsan ebedi çalışmaz:)
buda pıstonun ve meşhur 3 segmanın resmiC:\Documents and Settings\TEKNOSER\Belgelerim\Resimlerim
resim koyamadım link vereyim:http://www.rialli.com/urunler/270_jawa-mz-planet/9334__pistonsekman-6650-mm-jawa-250/
artık 2 zamanlı 2 segmanı kim söktuyse nasıl ancaksanız karar sizin....
öğrenmiş oldunuz
bassturbin
24 Ekim 2011, 18:03
Jawanın pistonunun 3 segmanlı olduğunu bilmiyordum o zaman yeni sayılabilecek motorlarda iki segman var demek, ben segman sorumu geri alıyorum :farao: el elden üstündür!
Sente dediğiniz platin ateşleme ayarıda sente ayarı evet ama 4 zamanlılar gibi sübap zincir vs olmadığından ve pekte bozulacak bir ayar olmadığından ateşleme ayarıda denebilir sizin sente dediğiniz ayara...
Samet Ağır
24 Ekim 2011, 19:10
bak kardeşim..o gösterdiğin pistondaki üç segmanda kompresör içindir..yağ sıyırma segmanı adı verilen segman 4 zamanlılarda olur ve en altta takılıdır..
2 zamanlıda zaten yağ yakılır..neyin yağını nereye sıyırıp nerede depolayacaksın???
al buda resmidir yağ sıyırma segmanının...
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/ks_50003735-08_web.pdf
platin ayarını sente diye anlatma bize...ayrıca biz platini üst ölü noktada kapatacak şekilde değil açılacak şekilde ayarlarız..bizim topladığımız 2 zamanlı motorlar platin açıkdığı anda ateşleme yaparlar...kapandığı noktada ateşleme olacağını iddia etme istersen...
ebedi çalışmama sorununa gelelim ben sana üst ölü noktaya varmadan 2 mm önce,tam üst ölü noktada ve üst ölü noktayı 2 mm geçince ateşleme yapacak şekilde ayarlayayım..çalışıyormu gör..ama verimlerine sen karar ver..ebedi çalışşmaz da deme....
bassturbin
25 Ekim 2011, 12:02
Samet, jawalar eski model birde çok yüksek devirli değil sanırım arkadaşın verdiği link iki zamanlı motorun yani yüksek devir yokta kompresör fazla olsun diye 3. segman eklemiş olabilir üretici, bende ilk defa gördüm :)
---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:51 ----------
Ayrıca verdiğin linkteki bilgiler süpermiş!Çok fena ayrıntılı girmişler konuya...
Samet Ağır
25 Ekim 2011, 14:01
evet bende onu söylüyorum..2 zamanlıdaki segmanlar kompresör segmanlarıdır...yağ sıyırma yada yağ! segmanı diye bişey yok onlarda...
arkadaş elimiz yağda demiş...
sanki biz 20 küsür senedir motorları söküp toplarken sirke kullanıyoruz....:P
holow
01 Kasım 2011, 15:06
bak kardeşim..o gösterdiğin pistondaki üç segmanda kompresör içindir..yağ sıyırma segmanı adı verilen segman 4 zamanlılarda olur ve en altta takılıdır..
2 zamanlıda zaten yağ yakılır..neyin yağını nereye sıyırıp nerede depolayacaksın???
al buda resmidir yağ sıyırma segmanının...
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/ks_50003735-08_web.pdf
platin ayarını sente diye anlatma bize...ayrıca biz platini üst ölü noktada kapatacak şekilde değil açılacak şekilde ayarlarız..bizim topladığımız 2 zamanlı motorlar platin açıkdığı anda ateşleme yaparlar...kapandığı noktada ateşleme olacağını iddia etme istersen...
ebedi çalışmama sorununa gelelim ben sana üst ölü noktaya varmadan 2 mm önce,tam üst ölü noktada ve üst ölü noktayı 2 mm geçince ateşleme yapacak şekilde ayarlayayım..çalışıyormu gör..ama verimlerine sen karar ver..ebedi çalışşmaz da deme....
arkadaş inat niye
akıl var mantık var platin acıkken nasıl olurda ateşler adı ustunde platın yanı ıkı adet kutup bası bırlesınce atesler...
dedıgın dogru pıston yukarı cıkarkan 2mm once platını kapatırsın acmassın...
pıstona gelelım bır oncekı mesajında 3 segman olmaz dıe ıddıa etmıstın
segmanların gorevlerını yazmayacam:)bu konuya mesajda yazmayacam.herkes nasıl olsa bılıyor. selamlar...
yalnlzkurt
02 Kasım 2011, 12:12
Benzine yağ koyuyorsan oranını iyi ayarla birde motor ilk çalışırken fazla gaz verirsen oda yağlamaya sebeb olur arkadaşların dediği gibi İllaki 2T yağ kullan özelliklede Morris markanın bunun için çok iyi olduğu söyleniyor bulamazsan Shell kullan.
---------- Post added at 12:12 ---------- Previous post was at 12:10 ----------
Samet, jawalar eski model birde çok yüksek devirli değil sanırım arkadaşın verdiği link iki zamanlı motorun yani yüksek devir yokta kompresör fazla olsun diye 3. segman eklemiş olabilir üretici, bende ilk defa gördüm :)
---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:51 ----------
Ayrıca verdiğin linkteki bilgiler süpermiş!Çok fena ayrıntılı girmişler konuya...
Jawalarda üç sekmanlıdır.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO