PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SH 300i İncelemem



-BSI-
14 Eylül 2011, 23:01
Herkese selamlar. 5 senelik Dylan beraberliğimin yaz başında sonuna gelmiştim. Dylan ile yaptığım 50000 kmnin sonunda, yine Dylan özellikleri taşıyan ve tabiki daha güçlü olmasını istediğimide göz önünde bulundurarak SH almaya karar vermem zor olmadı.

http://img829.imageshack.us/img829/6687/20110830162447.jpg (http://img829.imageshack.us/i/20110830162447.jpg/)

Motoru almak için bütçe olarak kendimi ayarlayana kadar Honda bayilerindeki Shların tamamı tükenmişti ve bir sonraki partinin yıl başında geleceğini söylediler. Bu da yılbaşına kadar motorsuz kalacağım anlamına geliyordu. Bende malum 2.el sitelerinden boş bir ümit motor ilanlarına bakmaya devam etmek zorunda kaldım. Ta ki bir gece ilanların güncellenip yeni Shı ilanlar arasında görene kadar. :)

http://img844.imageshack.us/img844/2048/20110830164353.jpg (http://img844.imageshack.us/i/20110830164353.jpg/)


Motor Bursa'da 55 yaşında bir abinindi ve daha 550 km deydi. Bursa'daki Honda bayisinin "yeni model çok iyi motor" diyerek abiye sattığı ve abinin "ben sağa sola gitmek için aldım ama bana fazla geldi" mazereti ile satmaya karar verdiği motoru ertesi gün hemen gidip aldım. :) İlk defa başka bir şehirden birşeyi görmeden almaya gittim ve allaha şükür beklemediğim birşey çıkmadı. Tam anlamı ile 0 km gibiydi. 2 hafta önce aldığım motorla ilgili bir yazı yazmadan önce rodajının tamamlanmasını ve onu biraz tanımam için vakit geçmesinide bekleyerek bu yazıyı yazmaya ancak şimdi başlayabildim.

http://img687.imageshack.us/img687/1023/20110831154240.jpg (http://img687.imageshack.us/i/20110831154240.jpg/)


Sh almamdaki en büyük neden söylediğim gibi Dylan özellikleri taşıyan daha güçlü bir motor aramamdı ki 2 konu hariç her özelliğinin Dylandan daha üstün olduğunu söyleyebilirim. Bunlardan birincisi sele altı. Rezalet derecesinde ufak bir sele altı var. Bunun nedeninin büyük tekerler olması olduğunu biliyorum ama yinede henüz çanta takamadığım motorda 2. bir kask taşıyamıyorum. Bir diğer moral bozucu konu ise tipi. :) Spor ve hırçın tiplerin daha çok ilgi gördüğü kesin. Ama Shın italyanlar gibi kendi tarzında şık bir görüntüsü olmadığı da kesin. Yaratık gibi bir tipi var. Ancak bu konunun şöyle bir güzel yanı olduğunu farkettim. Herhangi bir ışıkta veya yolda giderken motorun tarzına ve tipine bakarak kanıya varan kişilerin şaşırtılması konusunda çok başarılı. :) Benim 23 yaşımda olduğumu ve altımda da böyle tipsiz bir motor olduğunu görenler önce eleştrilere başlıyorlar ancak mevzu gidişe gelince tipinden beklenmeyen şeylerle karşılaşıyorlar. :) Diğer keşke diyebileceğim konuları ise gidon altındaki küçük bölme içinde telefon şarj etmek için 12v çıkış olmasına rağmen bölmenin kilitsiz olması, dylanda aparat gerektirmeden kaskı sele kenarına kilitlemenin mümkün olmasına rağmen Sh ta acayip bir çelik tel ile bu işlemin yapılıyor olması ve çok basit mantıkla çalışan "el freni" görevi gören mandalın Sh ta olmaması dolayısıyla ramplarda tek elin devamlı frende olması zorunluluğu.
Artık Shın güzelliklerini anlatmaya başlayayım. Öncelikle tabiki güçlü. Ne kadar güçlü sorusunun cevabı "Kendisinden beklenmeyecek derecede" şeklinde olur herhalde. Harika, muhteşem, dehşey gibi abartılı kelimeler kullanmayayım ama hızlanması ve son sürati gerçekten iyi. Hemen Scootercı moduna geçeyim şöyleki: Düz yolda 145-150 yi rahat rahat görüyor. Hafif eğimide yakalarsa ki zaten 158 de kesiciye giriyor deniyordu doğruymuş demekki 160ın bir gıdım altında motor gazı kesmeye başlıyor. :)
http://img189.imageshack.us/img189/9006/20110830164421.jpg (http://img189.imageshack.us/i/20110830164421.jpg/)


Diğer en büyük güzelliği lastikleri ve freneri. Bu ikisini aynı anda yazdım çünkü ikisi birbirine bağımlı. Lastikler Metzeller ki ben bugüne kadar hiç kullanmamıştım gerçekten Pirellinin GTS ve Michelinin Pilot Sport serilerinden daha iyi. Frenlerin ne kadar iyi olduğunu da zaten bu çapta bir Scooterda böyle bir fren kaliperi görünce anlıyorsunuz. Ayrıca kombine özelliği ise Dylandan alışıpta olmayan bir motora geçtiğimizde eksikliğini duyduğumuz bir konuydu. Shta da var iyiki var. :)

http://img199.imageshack.us/img199/6645/20110831154610.jpg (http://img199.imageshack.us/i/20110831154610.jpg/)

http://img94.imageshack.us/img94/1107/20110831154635.jpg (http://img94.imageshack.us/i/20110831154635.jpg/)


Büyük tekerler çukurlardaki avantajı zaten herkesin malumudur ama benim Dylanda tecrübe edemediğim ve Shta ne olduğunu anladığım konu ise "Amortisör ayarı" oldu. Aldığımda yumuşakta olan arka amortisörler ile Dylandan gelen reflexle ilk virajda motorun limitlerini deneyeyim diye yata yata girince arka tarafın yalpalaması ile ilk anda "bu ne ya" durumuna düştüm açıkçası. Eve gelip Dylanda fazla önemi olmayan amortisör ayarını belki etki eder diyerek en serte getirip bir sonraki sürüşte virajada en ufak bir yalpanın olmaması ile "oh be" diyebildim. Ancak gerçekten de 5 kademeli amortisörü en serte aldığımda çukurlarda hoplama zıplama farkedilir derecede arttıki en yumuşaktayken konfor çok daha yüksekti. Diyeceğim şuki Dylanda pek bir fark yaşatmayan amortisör ayarı Sh ta gerçekten "Ayar" denilebilecek durumda. :)
http://img835.imageshack.us/img835/2098/20110830210353.jpg (http://img835.imageshack.us/i/20110830210353.jpg/)

http://img685.imageshack.us/img685/7650/20110830210249.jpg (http://img685.imageshack.us/i/20110830210249.jpg/)

Benim gibi günün her vaktinde hatta ve hatta yılın her vaktinde motor üzerinde olanlar için önemli olan diğer konuda aydınlatma. Shın aydınlatması ve görünürlük konusu gerçekten çok çok iyi. Farın gidonda olması benim için bir tipsizlik sebebi olmasına rağmen yolu aydınlatması açısından daha iyi olduğu kesin. Ayrıca fardan ayrı çift park lambası ve bunların güçlü yanmalarıda görünürlük açısından iyi bir durum. Gösterge panelinin aydınlatması ise benim motoru alana kadar hiç inceleyemediğim ancak aldıktan sonra ne kadar güzel ve okunaklı olduğunu gördüğüm diğer bir konu. Km sayacı ise 1 tane toplam ve birbirinden bağımsız 2 tane sıfırlanabilen şeklinde toplam 3 farklı şekilde yapılmış. Keşke devir saatide olsaymış demedim desem yalan olur ama T gidon scooterlarda yer sorunundan dolayı koymuyorlar işte. Hararet göstergesi var allahtan. Benim gibi motoruna titiz davranan biri için nimet. Normal çalışma sıcaklığına gelmeden gazlamalar yapmıyorum bu şekilde. :)
http://img842.imageshack.us/img842/5813/20110831154834.jpg (http://img842.imageshack.us/i/20110831154834.jpg/)

Yakıt konusu ise kısaca değinmem gerekirse "Dylan kadar" yakıyor diyebilirim. Rodaj döneminde tam olarak 3,4 lt/100km yaktı. Tabi bu değer 80-90 km hızı geçmeden şehir için kullanımda yapıldı. Enjeksiyon sayesinde Dylandan çok daha sessiz çalışıyor. Ayrıca kalkışlarda ve sürüş esnasında titreşim hiç yok diyebilirim.

http://img687.imageshack.us/img687/4645/20110830162525.jpg (http://img687.imageshack.us/i/20110830162525.jpg/)

Şu anda 48 lt lik çift kask alabilen bir çanta ve ön cam ihtiyacı duyuyorum. Bunlarında maliyetinin 700 lira civarı olduğunu sayarsak motorun fiyatına bunuda eklemek gerekir.
http://img204.imageshack.us/img204/9681/20110830162457.jpg (http://img204.imageshack.us/i/20110830162457.jpg/)

http://img838.imageshack.us/img838/1082/20110831154730.jpg (http://img838.imageshack.us/i/20110831154730.jpg/)

http://img402.imageshack.us/img402/7753/20110831154819.jpg (http://img402.imageshack.us/i/20110831154819.jpg/)
Malzeme kalitesi, işçilik, Dylandan tecrübe ile Honda markasının verdiği güven, kullanım amacıma en uygun tarz ve yukarda yazdığım konular benim Shta karar vermemin sebepleridir. Bu motorun bu fiyat etmeyeceğini düşünenlere tabiki saygı duyuyorum ama ben 250 lik scooterların satıldığı fiyatlarla kıyasladığımda bu motorlar her konuda eşit bile olsa sadece parça ve güvenilirlik konularınıda işin içine kattığımızda Shın fiyatının normal olduğunu düşünüyorum ki T gidon sürüş tarzı ve fazladan güç benim için Shı diğer tüm 250 lik ve 300 lük scooterların önüne geçiriyor. 300 cc üzeri motor hacimlerine, scooter çalışma sisteminin uygun olmadığını (en azından ülkemizde) savunan biriyim ve bu hacime karşılık bu ağırlığın scooter için en üst limit olduğunu düşünüyorum. Dylan ile 5 senede 50000 km yapmış ve Türkiye'nin neredeyse harita üzerinde yarısını gezmiş biri olarak Shın beni scooter anlamında tatmin edecek son model olduğunu düşünüyorum.

Eğer "altı üstü bir motor anlattı bu kadar ne yazmış bu ya" demeyip buraya kadar okuyabildiyseniz teşekkür ederim. :) Aylardır motoru ha sattım ha satıcam, motoru sattıktan sonrada ha aldım ha alıcam diyerek motor zevkimden biraz uzaklaşmıştım. Şimdi motoruma kavuşunca baya bir dolmuşum ve bu modeli almak isteyen veya düşünenler için yazılan incelemelere bir yenisini daha eklemek istedim. Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Shta sofrada beni bekliyor kahvaltıyı biraz geç yapmak zorunda kaldık. :) Herkese iyi günler dilerim.
http://img692.imageshack.us/img692/7342/20110831111150.jpg (http://img692.imageshack.us/i/20110831111150.jpg/)

mete_han
14 Eylül 2011, 23:10
bu kadar açık net ve sade bir anlatım olamaz herhalde canım kardeşim...Allah kaza bela vermesin...kıdemli skutırcısın maşallahın var...bir skutır alacak olursam (ki alacam nasip olursa bir xcıtıng 250) mutlak kapını çalıp başını ağrıtacağım...çok sevindim ama makina çantayla daha şık olacak gibi...GIVI olsun motor renginde...

Tarkan1981
14 Eylül 2011, 23:10
Güzel motor, kalemine sağlık, süper bilgilendirici yazmışsınız,
Allah Kaza, Bela GÖSTERMESİN
3,4 lt / 100 km çok süper (An 125 3 lt/100 km:( )
Güle güle Kullan,
Hayırlı olsun :)

ezme
14 Eylül 2011, 23:48
güzel günlerde kullan! Çanta konusunda 46 lt lik kappa var bende 2 tane full face sığıyor! aparat+çanta 450tl gibi mal olmuştu! 46 lt nin üstüne çıkınca fiyatlar çok artıyor! olayda monokey-monolock muhabbetinden ortaya çıkıyor. Bence sadece 2lt lik bir fark için ki 46 da çift kask alacak yani işini görecek bence masraf ettiğine değmez!

motorcu48
14 Eylül 2011, 23:49
güle güle kullan hem motorun hiçte tipsiz değil tipi çok güzel artı diğer maxi scooterlara özellikle büyük inç cantlı bu çok büyük bir özellik

motorun sele altının küçük olmasının nedeninine gelince benzin deposunu honda scooterlarında sele altına koyuyor ama taywanlılarsa tam tersi gidon altına yerleştiriyorlar böylece arka tekerleğe hem daha az yük bindirip seriliğini arttırıyorlar hemde koltuk altı gepgeniş tutuyorlar ancak altın elbiseli adamın dediği gibi japon salak değil önce güvenlik:cherry:


ps150 mi çok seviyorum ama sh300 her acıdan benimkinden daha güzel:cat:
http://img822.imageshack.us/img822/4695/21062011168.jpg


güle güle kullan motorunu hayırlısı olsun

-unnamed-
14 Eylül 2011, 23:56
çok güzel bir anlatım olmuş..
baştan sona hiç sıkılmadan okudum...
benimde tipinden dolayı bakmak istemediğim bir motordu..
lakin artıları hakikaten çokcaymış...
Allah kazadan beladan korusun...
nice 100000'li km'lere....

askon
15 Eylül 2011, 00:21
ALLAH.cc kaza bela vermesın scoterınız güzel ve hoş ama bır huyunu beğenmedım .Kahvaltı meselesı o bıraz canımı sıktı yanı hiç iyi bır huy değil hem benzın ver hem kahvaltı malesef bana pek ekonomık gelmedı.:P

kaan898
17 Eylül 2011, 01:43
motosikletin benim en hoşuma giden yanı ilk bakışta hissedilen kaliteli işçiliği ve güven hissi.bi göz doyumu söz konusu gerisi zaten honda kalitesi.kazasız sorunsuz km ler dilerim....

GP500-1st
17 Eylül 2011, 03:32
Güle güle kullan güzel paylaşım olmuş

Motorun kalitesi yakıt tüketimi ve dayanıklılığı tamamda bulunduğumuz zaman dilimi içinde gerçekten dizayn olarak çok başarısız kalıyor...

X-max 250 bunun yanında kuğu gibi Xcity ise çok daha estetik

Yinede senin yerinde olsam belki Dylandan buna geçmiştim avantajlarından ve marka memnuniyetinden:cat:

-BSI-
17 Eylül 2011, 20:42
Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim.


bu kadar açık net ve sade bir anlatım olamaz herhalde canım kardeşim...Allah kaza bela vermesin...kıdemli skutırcısın maşallahın var...bir skutır alacak olursam (ki alacam nasip olursa bir xcıtıng 250) mutlak kapını çalıp başını ağrıtacağım...çok sevindim ama makina çantayla daha şık olacak gibi...GIVI olsun motor renginde...

Metehan abi elimden geldiğince yardımcı olurum. Bu arada çantayı Shad alıcam herhalde. Hem 48 litre hem tipi ve rengi motora uyuyor. Belki bi Givi, Kappa kadar kaliteli olamaz ama şartlar beni buna zorluyor. :)

mete_han
17 Eylül 2011, 20:59
Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim.



Metehan abi elimden geldiğince yardımcı olurum. Bu arada çantayı Shad alıcam herhalde. Hem 48 litre hem tipi ve rengi motora uyuyor. Belki bi Givi, Kappa kadar kaliteli olamaz ama şartlar beni buna zorluyor. :)

hayırlısı olsun aga ayıptır sorması makina sana kaça maloldu...makina fiyatı ruhsat plaka vs ayrı ayrı yazarsın sevinirim...

çantasız olmuyor abicim ...

-BSI-
17 Eylül 2011, 22:20
hayırlısı olsun aga ayıptır sorması makina sana kaça maloldu...makina fiyatı ruhsat plaka vs ayrı ayrı yazarsın sevinirim...

çantasız olmuyor abicim ...

Çantasız olmuyor. Bu motorda hele hiç olmuyor. :)

Abi motorun maliyeti şöyleki: Motor 10000 lira. Noter 70 küsür lira. Bursaya gidiş masrafı Nülifer turizm 22 lira. :) Bursaya indikten sonra Yıldırıma gitmek için otobüs bileti 2 lira. İstanbula dönüş için yarım depoya yakın benzin+10 lira feribot ve bursada yenen iskender. Hemen topluyorum... 10130 liraya gelmiş motor bana. :) Adıma çıkmış ruhsat 1 ay içinde adresine gelir ama seni adreste bulamazlarsa geri döner ruhsat yollarda rezil olur vaktin varsa hemen buradaki emniyetten ruhsatını al dediler. Bende gittim ruhsatı bastırdım. Bu işleme ücret ödenmedi. Plakayı ise bu şekilde kullanmamda bir sıkıntı yokmuş. İlerde de sorun çıkmaz ruhsatta nasılsa senin kendi ev adresin yazıyor dediler. Bende 190 lira olan yeni plaka çıkartma masrafından kurtardım. Hatta plaka 16 olduğu için Dylanda bile 80 küsür olan sigortayı 33 liraya yaptırdım. Oradanda her sene kardayız. :)

mete_han
17 Eylül 2011, 22:32
Çantasız olmuyor. Bu motorda hele hiç olmuyor. :)

Abi motorun maliyeti şöyleki: Motor 10000 lira. Noter 70 küsür lira. Bursaya gidiş masrafı Nülifer turizm 22 lira. :) Bursaya indikten sonra Yıldırıma gitmek için otobüs bileti 2 lira. İstanbula dönüş için yarım depoya yakın benzin+10 lira feribot ve bursada yenen iskender. Hemen topluyorum... 10130 liraya gelmiş motor bana. :) Adıma çıkmış ruhsat 1 ay içinde adresine gelir ama seni adreste bulamazlarsa geri döner ruhsat yollarda rezil olur vaktin varsa hemen buradaki emniyetten ruhsatını al dediler. Bende gittim ruhsatı bastırdım. Bu işleme ücret ödenmedi. Plakayı ise bu şekilde kullanmamda bir sıkıntı yokmuş. İlerde de sorun çıkmaz ruhsatta nasılsa senin kendi ev adresin yazıyor dediler. Bende 190 lira olan yeni plaka çıkartma masrafından kurtardım. Hatta plaka 16 olduğu için Dylanda bile 80 küsür olan sigortayı 33 liraya yaptırdım. Oradanda her sene kardayız. :)

vallahi temiz iş olmuş...ama bizde şu zihniyet var...10.000 gayme 300 cc lik motora verilirmi...benim kanaatim verilir ama en azından Kymconun downtown 300 leride aynı fiyat...şunda ki güzelliğe bakarmısın...

yani pişmiş aşa su katmak gibi olmasın ama Honda beni her konuda yanılttı...inşallah sıkıntı yaşamazsın...Yunanistanda peynir ekmek gibi satılan pazara hakim olan bu modelin sorunsuz olduğuna inanmak istiyorum...

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kymco-sifir-ayarinda-kymco-58471254/detay/

yerinde olsam bu makinaya bi özel plaka çıkartırım...özel derken seksi bir harf grubu olabilir...plaka baskısı da kalın basım olabilir...

çanta ile daha tok bir duruşu olacak...

-BSI-
17 Eylül 2011, 22:57
Metehan abi açıkçası bende çok düşündüm verilirmi verilmezmi diye. Birincisi ben Shı test ettikten sonra alma kararımı verdim. Yani okuduklarım ile karar vermedim. Şimdi çok iyi biliyorum bir çok kişi fiyatın yüksek olduğunu düşünüyordur. Zaten motorla alakası olmayan bir sürü arkadaşımda var kaça aldın diyince verdiğim cevaptan sonra suratının ifadesi değişen. :) İkinciside 250lik modellerin fiyatlarını göz önünde bulundurursak shın fiyatı normal. Benim avantajım sıfır motoru 1500 lira daha ucuza almış olmam. Kısacası "bu motora bu parayı vermem" diyenlere saygı duyarım ama "bu motor bu para etmez." diyenleri 10 dakkikada daha fazla edeceğine ikna ederim. :)

Plakaya gelince valla abi ne yalan söyliyim plakamdan memnunum. Tamamen duygusal. :)

mete_han
17 Eylül 2011, 23:04
Metehan abi açıkçası bende çok düşündüm verilirmi verilmezmi diye. Birincisi ben Shı test ettikten sonra alma kararımı verdim. Yani okuduklarım ile karar vermedim. Şimdi çok iyi biliyorum bir çok kişi fiyatın yüksek olduğunu düşünüyordur. Zaten motorla alakası olmayan bir sürü arkadaşımda var kaça aldın diyince verdiğim cevaptan sonra suratının ifadesi değişen. :) İkinciside 250lik modellerin fiyatlarını göz önünde bulundurursak shın fiyatı normal. Benim avantajım sıfır motoru 1500 lira daha ucuza almış olmam. Kısacası "bu motora bu parayı vermem" diyenlere saygı duyarım ama "bu motor bu para etmez." diyenleri 10 dakkikada daha fazla edeceğine ikna ederim. :)

Plakaya gelince valla abi ne yalan söyliyim plakamdan memnunum. Tamamen duygusal. :)

sen bu makinaya zaten o parayı devletin ahmak vergi sistemiyle vermek zorunda kaldın...bunu hepimiz biliyoruz...o aptal 250 cc sınırını icad eden bürokratın anası babası ölsün daha ne beddua edeyim artık...motordan anlamaym çok adam var bunuda düşünürsek sen kendi iç dünyanda mutluysan sorun yok...

-BSI-
17 Eylül 2011, 23:24
sen bu makinaya zaten o parayı devletin ahmak vergi sistemiyle vermek zorunda kaldın...bunu hepimiz biliyoruz...o aptal 250 cc sınırını icad eden bürokratın anası babası ölsün daha ne beddua edeyim artık...motordan anlamaym çok adam var bunuda düşünürsek sen kendi iç dünyanda mutluysan sorun yok...

Allaha şükür şimdilik gayet mutluyum. Ben motoru 4-5 seneden az binmeyecekmiş gibi düşünerek aldım. Dylanın parasının üstüne kredi çektiğimi de sayarsak zaten 1 senesi onu ödeyerek geçecek. Dylanıda 5 sene binip 50000 kmde aldığım fiyattan 1500 lira düşüğe satmıştım. Dylan okadar tutulduki çeyrek altın gibiydi maşallah. :) Shtan da böyle bir performans bekliyorum. :) Şu anda motor sanki tutulmamış gibi görünüyor ama Tr de 1 tane sıfır km sh kalmadı da ondan. Gelenlerde geldiği gibi bitti. Ben 0 km bulabilseydim alacaktım valla ne yalan söyleyeyim ama yok 1 tane bile kalmamıştı. Baktığım yerler arasında Ankara, Muğla, İzmirde dahil. :)

mete_han
17 Eylül 2011, 23:30
Allaha şükür şimdilik gayet mutluyum. Ben motoru 4-5 seneden az binmeyecekmiş gibi düşünerek aldım. Dylanın parasının üstüne kredi çektiğimi de sayarsak zaten 1 senesi onu ödeyerek geçecek. Dylanıda 5 sene binip 50000 kmde aldığım fiyattan 1500 lira düşüğe satmıştım. Dylan okadar tutulduki çeyrek altın gibiydi maşallah. :) Shtan da böyle bir performans bekliyorum. :)

ben Hondaya artık güvenmiyorum...modele olan inancıma marka gölge düşürüyor...inşallah üzülmez sıkıntı yaşamaz kazasız belasız kullanırsın...

-BSI-
17 Eylül 2011, 23:34
ben Hondaya artık güvenmiyorum...modele olan inancıma marka gölge düşürüyor...inşallah üzülmez sıkıntı yaşamaz kazasız belasız kullanırsın...

Amin abi saolasın. Allah herkesin gönlüne göre versin. :)

motorcu48
18 Eylül 2011, 08:01
ben Hondaya artık güvenmiyorum...modele olan inancıma marka gölge düşürüyor...inşallah üzülmez sıkıntı yaşamaz kazasız belasız kullanırsın...

mete han abi biz sorun ettiğinde yerden yere vuruyozda genede ben bakıyorum motorundan hiç aşağıya inmiyorsun kaç senedir heryere götürüyor seni heleki 150 lik motorunla 130 kmhz yaptığın videoda youtubede..onca km devirmiş onca yol yapmışsın cbf150 ile kaç kez yolda kaldın kaçkez mekanik arıza yaşadın .tamam ses gelebilir şakur şukurda bizde herkezin alma gücü olsa 1000 lik makinalar alıpta herkez test edip paylaşssa onlarda bile ne kadar sorun bulucaz allah bilir bizdeki imkanlarla kurye motoruna binip bunun incini boncunu bıkmak bilmeden motorla bütünleşip sorun aramakta
benim ps150 dede debriyajta ses problemi var ama bunun dışında herşey mükemmel heleki gidişi ataklığı ya mest oluyorum küçük tekerlekli 150lik scooterda 125 kmhzı ibremde görüyorum yokuşta bütün arabaları solluyorum sürmekten zevk alıyorum.bende motorla yatıp kalkıyorum debriyajtan sorun yapınca bende bastım kalayı :cherry: veryansınlar ettim ama sym nin 100 lik mio su 5.500 tl kymco dink bundan güçsüzken bundan pahalıya alabiliceğim en iyi motoru almışım diyorum
galiba azcık piskolojıyı değiştiemeli honda kötüde sym kymco yamaha bundan bir gömlek üstün değil baksan varsan her motor için sıkıntılar var mete abi
motorla yatıp motorla kalktıktan sonra mutlaka bazı şeyleri olduğundan daha sorun eder insanlar

yalnız 2011 cbfler pert olmuş mete abi :D o konuda sana hak veriyorum da seninki 2007 model:P

-BSI-
05 Kasım 2011, 22:57
Selamlar. Sh sahibi olanlara veya olmayı düşünenlere fikir olması açısından yeni çanta ve cam kombinasyonumu paylaşmak istedim. :)

Çanta Shad marka 48 litre. İlk başta kulağa büyük gibi gelse de motorun üstünde gayet uyumlu ve şık durduğunu düşünüyorum. 2 kaskı yan yana rahatlıkla alıyor. Zaten sele altı olmadığı için ilk aradığım özellik 2 kask alabilmesiydi. Sh için orjinal çanta bağlantı aparatı ile beraber aldım. Aparatsız da takılabilirdi ama ben bakalit taşıyıcıya güvenmediğim için bağlantı aparatıyla beraber taktım.

Ön cam ise puig marka. İnternetten çeşitli tarz ve modeller arasından uzun aramalarım sonucu seçtiğim bu modeli ithalatçısı mototaşa kod numarasını vererek özel olarak getirttim desem yanlış olmaz. :) Şekli ve rengi tam istediğim gibi. Ne çok yüksek ne çok alçak tam kıvamında. Yelken gibi dim dik değil özellikle rüzgar direnci zayıf olması için yatık bir dizaynı var. En güzel özelliği sadece aynanın ayaklarına 2 tane sağlam bağlantı ile monte ediliyor olması. Biryeri kesme biçme alttan üstten vidalama yok. Söküp takması 2 dakkika. Hem açısı hem de yüksekliği belli bir miktar ayarlanabiliyor.

http://img254.imageshack.us/img254/1957/20111105165101t.jpg (http://img254.imageshack.us/i/20111105165101t.jpg/)

http://img812.imageshack.us/img812/4591/20111105165048.jpg (http://img812.imageshack.us/i/20111105165048.jpg/)

http://img707.imageshack.us/img707/618/20111105165139.jpg (http://img707.imageshack.us/i/20111105165139.jpg/)

http://img525.imageshack.us/img525/7651/20111105165119.jpg (http://img525.imageshack.us/i/20111105165119.jpg/)



Uzun yıllar camsız kullandığım motordan sonra böyle camlı büyük çantalı bir motora binince kendimi Pan-european, Deauville gibi motorları sürüyormuş gibi hissettim. Camın son hızda ki etkiside gayet iyi. Motorun camsız bir sürüşten daha yüksek bir hıza çıktığını rahatlıkla söyleyebilirim.

sero35
05 Kasım 2011, 23:14
serkan bi motor bu kadarmı güze anlatılır,yakışır kardeşim.tarz değiştirmeseydim alacağım tek makına sh di

-BSI-
05 Kasım 2011, 23:25
Abi sen bizim ileride çıkabileceğimiz basamaklara tek seferde çıktın. :) Aslında hala içimde vitesli güçlü motorları sürme hevesi var ama şuanda kullanım ihtiyacımı sadece scooter karşılıyor. :)

Guven
06 Kasım 2011, 00:28
Çok güzel motosiklet. Hayırlı olsun. :cat:
Arkadaşım almıştı, test ettim. Gücüne inanamadım.:cat:

cbr_007
24 Kasım 2011, 17:50
Motosikletin cok guzel gule gule kullan :)

gallıpolı
01 Nisan 2012, 11:40
cam'lı motor çok iiiiii farekdeceksin.

motorcu48
01 Nisan 2012, 13:34
dunyada en çok satan motor sh150 di ancak son sene sh300 en çok satan motor olmuş

yamaha xenter150 de sh ların ekmeğine göz dikmiş çoğu yeri tıpa tıp benziyor en çokta gidon yeri

eralpt
01 Nisan 2012, 14:57
Hepsinden çok çantadaki imzaya hasta oldum..

yavzi
14 Nisan 2012, 19:13
16000 km kullandım bu motosikleti türkiyede ilk yada ikinci alan kişi benimdir büyük ihtimallen fuarın ilk günüydü sabahdan işi bitirmiştim.
satalı 4 ay oldu gerçi satmadım zorla satın aldı bi tanıdıgım , bu motordan aklımda kalanlar
insana şehir içinde zevk veren bir makine hatta zevkden öte eğlendiren bişiydi orgazm derecesinde eğlenirdim gezerken. çok kaliteli amörsitörleri var aynen büyük makinelerdeki gibi bir amörsitör var scoteerla alakasız yani , kasislerde delik deşik yollarda hiç biyerinden ses gelmezdi ve fazla hissettirmezdi yolun bozukluklarını.
uzun yolda 150 km hıza kitlenip 3 saat boyunca 150 km sabit hızda gittim sanki 4 silindir bir makine sürüyomuşum gibi titreşimsiz ve güven veren bir sürüşü var hızlandıkdca yola daha iyi oturuyor alet.
viraj perfonmansı viraja yatınca verdiği güven gerçekden çok iyiydi yatttıkca yatasın geliyor
frenleri çok çok iyi.
400 lük makineleri zaten kaaale almıyorum 500 lüklerle yarışırdım
çok kolay kulanımı vardı çok kıvrakdı
daha neler vardı hatırlarsam yazarım

caferkarakus
14 Nisan 2012, 19:56
İki yıl sonra motorlu taşıtlar vergisi kanunu Avrupa birliği ile entegre olacak. Vergi oranları eşitlenirse (muhtemel ama kesin değil) bir tane alırım :P

ünaltürkyazıcı
10 Aralık 2012, 19:32
Kusursuz anlatımın için teşekkürler...Almayı düşünüyorum...

dreamkiller
10 Aralık 2012, 20:22
elinize sağlık.. tekerinize taş değmesin..

acemi60
11 Aralık 2012, 00:07
Objektif bir inceleme yapmışsınız. Tebrik ederim. Tip konusunda Yamaha X-MAX ve X-CITY ye göre başarısız gerçekten. Fakat yakıt konusunda verdiğiniz değere bakılırsa bu konuda oldukça başarılı. Son hız konusunda yazdıklarınıza göre ise benzeri 250cc likleri geride bırakamamış. Tekeriniz düz bassın.


Güle güle kullan güzel paylaşım olmuş

Motorun kalitesi yakıt tüketimi ve dayanıklılığı tamamda bulunduğumuz zaman dilimi içinde gerçekten dizayn olarak çok başarısız kalıyor...

X-max 250 bunun yanında kuğu gibi Xcity ise çok daha estetik

Yinede senin yerinde olsam belki Dylandan buna geçmiştim avantajlarından ve marka memnuniyetinden:cat:
Aynen katılıyorum.

brds
11 Aralık 2012, 02:58
güle güle kullan kardeşim...

MeTaL
15 Aralık 2012, 01:37
-BSI- kardeşim, motorunuz hayırlı uğurlu olsun, iyi günlerde kullanın.

Motosiklet.net sizin gibi değerli kullanıcılarla bu günlere kadar geldi. Anlatım diliniz ve tarafsız yaklaşımınız çok güzel. Şahsen ben, yeni bir model hakkında baya bir bilgi sahibi oldum sayenizde.

Siz ve sizin gibiler aldıkları ve denedikleri motosikletleri bu denli güzel bir dille anlatacak ki bu işe veya bu aşka düşenler okuyup bilgi sahibi olsun ...

vladimir
21 Mart 2013, 19:47
Çok iyi bir motor. Alternatifi olan piaggio 350 sport tourer kullanıyorum. Bu şasi yapısına sahip scooterların virajlarda yapabildiklerine inanamazsınız. Maxi scooter sahipleri darılmasın ama scooterda olması gereken oturuş ve sürüş pozisyonu budur. Ayağın öne uzatıldığı scooterların tehlikeli ve hatalı bir mühendisliğe sahip olduğunu düşünüyorum. Gösterişe ve büyüklüğe aldanmamak gerek ,

MavimantalitE
05 Nisan 2014, 20:59
Honda SH 300 ile daha fazla tecrübesi ve paylaşım yapacak arkadaş yokmudur acaba..?
Bu arada fiyatı 14.000 tl olmuş..

İhtiyarbebe
05 Nisan 2014, 21:21
tarzım olmasada hakkaten anlattığın kadarıyla parasını hakeden, işçilik ve amacı doğrultusunda on numara bir motor yapmışlar. hız biraz enteresan geldi zira 160 kmh bir scooter için rüya idi eskiden. anca börgmın falan alıp 5.lt/100km yapıp 160 görebilirdik. nedenini hafifliği, jant ebadı, enjeksiyon sistemli olmasına bağladım. beğendim.

MavimantalitE
06 Nisan 2014, 23:07
Honda SH 300i deneyimi olan yokmu arkadaşlar...?

ruhi01
31 Mayıs 2014, 23:45
Sh 300 kullznıyorum 2013 temmuz da aldım şu an 62.000 km deyim. :) hala sıkılmadım motorikletten ve büyük keyif ile biniyorum
j costa varyatör kayış ve arka havramayı da değiştirdim fena oldu ki ne fena :)

Deeplord
28 Ağustos 2014, 16:09
Bende Sh lananlardanım. ( 2.el ) aldım.

Başlığı açan arkadaş motoru gayet güzel özetlemiş.

Görünütüsü tamamen göreceli, çok beğeniyordum nasip oldu.

Kullanım amacım ş.içi olduğundan kıvrak ve ince yapısıyla, xmax ve diğer maxi lerin giremediği tüm aralıklara yılan gibi giriyor.

Virajlarda ki performansı inanılmaz. yatırmaya korkma, girdiğin gibi aynı hizadan çıkıyorsun.sessizliği, titreşimsizliği sanki uçan halıdasınız.

Bozuk yollarımızda teker çapı itibariyle, korkusuzca geçebiliyorsunuz. geçişlerinizde sağından solundan ses seda yok. amartisörleri harkulade iş yapıyor.

Ortasının boş olması bir scoterde olmazsa olmaz, çarşı pazar git doldur ayak ucunu. yerden ne çok yüksek ne çok alçak. boy 180 cm ayaklarım basıyor.

Eksisi yokmu tabi var bagaj yok. top case olmazsa olmaz. beğenerek severek kullanıyorum. düşünen arkadaşlarda hiç çekinmesin. temiz bişey bulursanız alın.

İtalyada ki satışlara bakıldığında ( Scooter cennetidir ) Sh serisi yıllardır ilk 3 sırayı kaptırmıyor.

Buda Optimus Prime :cherry:

http://i.hizliresim.com/vYW5Vr.jpg (http://hizliresim.com/vYW5Vr)

pelletizer
07 Ağustos 2015, 13:21
Merhaba arkadaşlar.
Bende sh300i nihayet alabildim.sıfırı artık gelmeyecekmiş en azından 2016 dahil durum bu,hondanın cevabı bu şekilde idi.
Motordan bahsedecek olursam,bu modeli almazdan önce çok araştırdım topiği açan arkadaşın söylediklerine katılıyorum ilave olarak söyleyeceklerim:

Makinenin tipi beğenilmiyor olabilir bu göreceli bir kavram mesela ben çok beğeniyorum :)Makinenin tipi cub, yani farın olduğu kafa dönüyor bu çok önemli benim için .Otuz senedir motor kulanıcısıyım her türlü büyük motor kullandığımı söyleyebilirim.Yaş 56 artık daha hafif,beni az yoran ne olabilir sorusuna bu modelde karar kıldım.Konuya dönersek sh300i,nin cub tarzda ülkemizde rakibi yok dışarıda ise kymco 300gt dir.

Ya olurmu piaggio 350 tourer var denibilir,açıklayayım :cub tarz makinede depo sele altındadır,kafa döner (far)sh 300i tekerleri ikiz 16 cant diğerleri değil.

Arkadaşım 2015 xmax momo aldı motoru kullandım kalkışda son süratte sh300i açık ara önde mukayese kabil etmez bence lakin xmax son süratte dahi
daha oturaklı gidiyor çünki : bu tarz scooterlerde depo önde olduğundan ağırlık merkezi sh30i ye göre aşağıda konumlanmış bu olumlu dizayn sh de dezavantaj teşkil ediyor.SH 300i rüzgarlı havada 130 kmh üzeri hızlarda ön teker gezinmelerı yapıyor 130 altı sorun yok,tek olumsuzluğu bu bana göre.

Diğer yandan sh300i parça sorunu yok gibi ebay,polini türkiye gibi yerlerden tedarik edilebiliniyor.Sıfırı gelse hemen alırım bu makine beklentilerimi karşılıyor.

http://i326.photobucket.com/albums/k402/pelletizer/Goumlruumlntuuml0253.jpg (http://s326.photobucket.com/user/pelletizer/media/Goumlruumlntuuml0253.jpg.html)

http://i326.photobucket.com/albums/k402/pelletizer/Goumlruumlntuuml0254.jpg (http://s326.photobucket.com/user/pelletizer/media/Goumlruumlntuuml0254.jpg.html)

iptaluyelik01
07 Ağustos 2015, 13:46
Hayırlı olsun

muratcanbek
09 Şubat 2016, 18:48
Merhaba Sh 300 anlatılmaz yaşanır fotolar ektedir. www.facebook.com/sportirmanis/media_set?set=a.10152320127544620&type=3