Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza yaptım ve kusur dağılımı ile ilgili yardımlarınıza ihtiyacım var.
mancuryalı
08 Eylül 2011, 15:18
Ana yoldan giderken kavşaktan aniden önüme araba çıktı ve sağ bacağımın olduğu kısımdan vurarak uçurdu beni.Sağ kalcada kırık ve çıkık oluştu.Kaza yerinde tutulan tutanakta araca kontrolsüz ana yola girişten 08 kusur verilmiş bana ise kavşağa gelirken yavaşlamadığım için (5219)madde yazılmış kusur kısmına ama herhangi bir oran verilmemiş.
1.sorum ben aracı geçmişim yolumda gidiyorum ön kısmı kurtarmışım araçta ana yola girip sola dönmeye çalışırken onunda sağ tampon kısmı hasar aldı.Burda benim bir kusurum var mı?Oran verilmemiş ama 5219 madde yazılmış sigortadan %25 kusurlusun dediler bana bu doğrumudur?
2.sorumda hastanade benim ifademe baş vurup ordada tutanak tutuldu ve 8 de 8 adam kusurlu dendi imza attık tutanağa ama o belge ortalıkta yok neden ve hangi yazılan tutanağa itibar etcez ve hem olay yerinde hemde hastanede yazılan 2 tutanak mı oluyor normalde de?
3.sorumda herhangi bir kazada kusur oranları 8 üzerinden mi verilir yoksa 10 üzerinden mi?
Teşekkürler vericeğiniz cevaplar için...
Zıpkıncı
08 Eylül 2011, 15:38
Kusur oranı 8 dir. Eğer 8 de 8 o suçlu çıktıysa sorun yok. Zaten anlattığın kadarı ile o kusurlu...
Bu arada geçmiş olsun. Üzücü bir durum. Kalıcı bir hasar kalmamasını umuyorum...
cancalskan
08 Eylül 2011, 15:47
Geçmiş olsun bende 8 diye biliyorum. s
Slayerrr
08 Eylül 2011, 16:01
Geçmiş olsun.
Polisin doldurduğu tutanakta kusur oranı 8 üzerinden belirlenir. Zaten araca da 8/8 kusur verilmiş. Kaza tutanağı 1 tane olur. Kopyalı olabilir ama birbirini tutmayan 2 farklı tutanak yazılamaz.
orhanyldz
08 Eylül 2011, 16:06
eğer yanlış okumadıysam hastanede doldurulan ve polisin 8de 8 kusurlu olarak belirttiği tutanak ortaada yok.aslında o tutanağı bulman iyi olur gibime geliyor,pek açıkça ifade edemiyeceğim ama bir katakullü olmasın sakın.
scorpions_59
08 Eylül 2011, 16:53
geçmiş olsun umarım en kısa sürede eski sağlığına kavuşursun.
ysn17
08 Eylül 2011, 17:15
Geçmiş olsun.
erginturhan
08 Eylül 2011, 17:26
Çok çok geçmiş olsun, bir an önce sağlığınıza kavuşmanızı dilerim...
nezih77
08 Eylül 2011, 17:26
kusur oranı 8 üzerinden hesaplanır.hastanede yapılan tutanak esastır ve tek dir. o tutanak kazayı yapmış oduğun ilçe deki karakoldadır.hastaneden çıktığın zaman gidip oradan alabilirsin yada şikayetçi olduysan,ki olmalısın tutacağın avukat oradan alabilir.o şekilde dava sürecin başlar.ilk seneyi dolduğun zaman hastanden sana verilecek olan rapor sendeki hasarın % kaç olduğunu belirler ve ondan sonra sigortadan para alabilirsin.bunlar uzun ve meşekkatli süreçtir.hakkında hayırlısı olsun geçmiş olsun allah beterinden korusun...
mancuryalı
08 Eylül 2011, 18:01
Çok teşekkür ederim arkadaşlar.Kaza yerinde tutulan tutanakta olayın nasıl olduğunu belirten ayrıntılı bir tutanak ama hastanede yazılan ve beni dinleyerek yazılan tutanakta ise imzalarımız vardı zaten ama anlamadığım konu şu adama 08 kusur verilmiş benimde kusur kısmını boş bırakılmış sadece 5219 yazılmış.Bu kusurmudur?şayet kusursa banada oran verilmesi gerekmiyormuydu? (5219.madde ise kavşağa geldiğinde yavaşlamama kuralını ihlal etmek)
Bana vuran adam hastane masraflarımı karşıladı ve dinine bağlı biri olduğu için katakuli yapcağını sanmıyorum.Ki hastanede polise kendisi dedi zaten hata bende 8 de 8 kusurlu olduğunu beyan etti.
Bu arada ben davacı olmadım karşı taraf iyiniyetliydi ve hastane masraflarımı karşıladı.Kazadır olur dedim yanlız bir aydır yatıyorum ve kalçama iki çivi takıldı.Sigortacı arkadaşım istersen trafik sigortasından tazminat alabilirsin dedi kalıcı bir hasar var sakat kalmıcaksın ama ömür boyu çivilerle yaşıcaksın dedi.Onada daha baş vurmadım ve başvurmaya değer mi değmez mi bilmiyorum uzun bi süreç oda.
Ramazan Can
08 Eylül 2011, 18:17
geçmiş olsun..kısa sürede inaşşlah sağlığına kavuşursun.... ben 8 üzerinden kaza raporu tutuluyor diye biliyorum...
Slayerrr
08 Eylül 2011, 18:19
Karşı tarafa 8 kusur yazıldıktan sonra zaten senin kusurun olması mümkün değil.
nezih77
08 Eylül 2011, 19:38
kaza yerinde tutulan tutanak kazanın nasıl olduğunu belirten resim çizilir.kazaya karışan araçların kusur oranları,araç plakaları,ve bilgileri,kazanın oluş şekli polis tarafından yorumlanır.hastanede alınan ise ifade dir.sizin ağzınızdan kazanın oluş şekli yazılır ve taraflar tarafından imza altına alınır şikayetçi olup olmadığınız sorulur...
şikayetçi olmamışsınız bence hata etmişsiniz...
bende geçen sen kaza yapmıştım neredeyse 1 sene olacak halen acılarını çekiyorum hafif bi sakatlığım kaldı.ve hayatımın sonuna kadar da kalçama takılan bi platin ve tel bacağıma takılan platin ile yaşamımı sürdüreceğim.evim vardı satmak zorunda kaldım.şimdi kiralarda sürünüyorum.kalçam daha bir sene olmamasına ramen kireçleme yapmaya başladı tarifsiz acılarla geceleri uykularım bölünüyor.kendi ayakkabımı bile yardım olmadan giyerken çok zorlanıyorum.artık işim bile yok ve bana kim iş verecek bu halimle bilmiyorum.hayatta herşey olacağına varıyor...
mancuryalı
08 Eylül 2011, 22:04
kaza yerinde tutulan tutanak kazanın nasıl olduğunu belirten resim çizilir.kazaya karışan araçların kusur oranları,araç plakaları,ve bilgileri,kazanın oluş şekli polis tarafından yorumlanır.hastanede alınan ise ifade dir.sizin ağzınızdan kazanın oluş şekli yazılır ve taraflar tarafından imza altına alınır şikayetçi olup olmadığınız sorulur...
şikayetçi olmamışsınız bence hata etmişsiniz...
bende geçen sen kaza yapmıştım neredeyse 1 sene olacak halen acılarını çekiyorum hafif bi sakatlığım kaldı.ve hayatımın sonuna kadar da kalçama takılan bi platin ve tel bacağıma takılan platin ile yaşamımı sürdüreceğim.evim vardı satmak zorunda kaldım.şimdi kiralarda sürünüyorum.kalçam daha bir sene olmamasına ramen kireçleme yapmaya başladı tarifsiz acılarla geceleri uykularım bölünüyor.kendi ayakkabımı bile yardım olmadan giyerken çok zorlanıyorum.artık işim bile yok ve bana kim iş verecek bu halimle bilmiyorum.hayatta herşey olacağına varıyor...
Çok üzüldüm allah yardımcın olsun.Benimde aynı şekilde kalçam hasar aldı ve kalçanın yuvası kırıldı iki adet çiviyle tutturdular doktor dedi kireçlenme kalça çıkığı dahi olsa yapar onun garantisini veremem dedi.Daha 1 ay oldu kaza yapalı ve ayağa kalkmam için 15günüm var ilerde ben ne tür şeyler çekicem hiç bilmiyorum eski sağlığıma kavuşurmuyum allah kerim artık.Umarım sıkıntılarını atlatırsın.Tutanakta maduriyetim giderilirse şikayetimden vaz geçerim diye not düştüm ve şikayetçi olduğumu bildirdim ama aklımda herhangi bir tazminat davası açmak gibi bir düşüncem yoktu çünki kazadır dedim kendimi onun yerine koydum hastane masraflarımı ödesin yeterlidir diye düşünüştüm ama çiviler için trafik sigortasından tazminat talep edicem ne alırım bilmiyorum ve adamada hala dava açma şansımda var sonuçta daha hastanelerden kurtulamadık daha fizik tedavileri başlicak maduriyetim giderilmezse davamı açarım.
varadin
08 Eylül 2011, 22:16
mancuryalı ve nezih arkadaşlarım sizin için çok üzüldüğümü belirtmek isterim.sizi çok iyi anlıyorum.ben de boyun ve de bel fıtıkları diz ağrısı vb bir sürü sorun ile boğuşuyorum.nasıl bir duygu olduğunu bilirim.acıdan uyuyamadığınız zamanlar olur.ah ulan ah.neyse allah size yardımcı olsun diyorum ve de elimden keşek bişey gelseydi.
hello_moto
08 Eylül 2011, 22:41
Çok teşekkür ederim arkadaşlar.Kaza yerinde tutulan tutanakta olayın nasıl olduğunu belirten ayrıntılı bir tutanak ama hastanede yazılan ve beni dinleyerek yazılan tutanakta ise imzalarımız vardı zaten ama anlamadığım konu şu adama 08 kusur verilmiş benimde kusur kısmını boş bırakılmış sadece 5219 yazılmış.Bu kusurmudur?şayet kusursa banada oran verilmesi gerekmiyormuydu? (5219.madde ise kavşağa geldiğinde yavaşlamama kuralını ihlal etmek)
Bana vuran adam hastane masraflarımı karşıladı ve dinine bağlı biri olduğu için katakuli yapcağını sanmıyorum.Ki hastanede polise kendisi dedi zaten hata bende 8 de 8 kusurlu olduğunu beyan etti.
Bu arada ben davacı olmadım karşı taraf iyiniyetliydi ve hastane masraflarımı karşıladı.Kazadır olur dedim yanlız bir aydır yatıyorum ve kalçama iki çivi takıldı.Sigortacı arkadaşım istersen trafik sigortasından tazminat alabilirsin dedi kalıcı bir hasar var sakat kalmıcaksın ama ömür boyu çivilerle yaşıcaksın dedi.Onada daha baş vurmadım ve başvurmaya değer mi değmez mi bilmiyorum uzun bi süreç oda.
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Çivi ile yaşamak hayatın sonu değil. Bazıları nemli havalarda sızlar der. Onun dışında da yaşamını etkilemez. (Ben de yok ama öyle olduğunu duyduğumdan yazdım.) Kalıcı hasar olmaması da çok iyi. Allah beterinden saklasın. Ama benim düşüncem sigortadan tazminat alabileceksen al. Zaten sigorta böyle zamanlar içindir. Bir süredir yatıyormuşsun, iş kaybın var onu telafi etmen lazım. İyi araştıma yaparak tüm haklarını kullanmanı tavsiye ederim. Parayı ne yapacağın sana kalmış. Çok geçmiş olsun.
Her ne olursa olsun kaza kötü.
nezih77
09 Eylül 2011, 04:26
varadin çok teşekkür ederim kardeşim ...
valla umarım sapasağlim ayağa kalkarsın senin halinden en iyi ben anlarım neler çektiğini ve çekeceğini.tamam kazadır olur adı üzerinde kaza.ama...şu an bende 4 teker sürücüsüyüm ,çünkü ayağımın üzerine tam olarak basamamamdan dolayı denge sorunu yaşıyorum.ve pür dikkt araç kullanıyorum bu bir yaya olabilir araç olabilir her an dikkatli olmak gerekir.sonucunda trafiğe çıkıyorsan dikkatli olcaksın.kim geliyor yada gelebilir düşüneceksin.bak bi insanın hayatının geri kalanını platinlerle geçirmesine sebep oldu.ne olacak bunun yaptırımı? kusura bakmayın ben hatalıyım demesi yada senin hastane masrafını karşıllamış olması senin o çivilerden kurtulmanı mı sağlayacak ? HAYIR hatalar cezasız kalmamalı şikayetçi olacaksın adelet ne diyorsa o olacak.ben mesela her hafta ankara mt ekibiyle buluşuyor ve bolcana muhabbet ediyoruz.hatta şu anda o buluşmalardan birinden geldim:) kardeşlerimin motorlarına bakıp iç geçiriyorum.:( maddi manevi tzminat davanı açarsın seneye bu zamanlarda da sigortadan paranı alırsın olur biter. hello_moto kardeşim dediği gibi sigorta bu günler için değil mi ???
mancuryalı
09 Eylül 2011, 10:19
Valla Nezih kardeşim çok doğru söylüyorsun.Sana hak veriyorum biz nasıl pür dikkat trafikte seyrediyorsak bunu herkesten beklicez.Ana yola girerkende durup s
ağını solunu kontrol ediceksin bunun görmedim gibi bir açıklaması olamaz.Ben ilk kaza anında yerde yaralı yatarken bile o cıyla adama küfür edip nasıl görmedin diye isyan ediyordum bunu en az 10 kez tekrarladığımı hatırlıyorum o halimle.Şu an için dava açmayı düşünmüyorum adama çünki hastane süreçlerim devam edecek ve tavrına göre hareket edeceğim.Şayet umursamaz haller takınırsa şikayette bulunup dava açarım ama adam iyiniyete devam ederse sadece trafik sigortasından tazminat talebinde bulunurum.Belki ilerde bu kazanın acısını çekicem bilmiyorum belkide eskisi gibi devam edicem onuda bilmiyorum ama bu durumu adamın bütün iyi niyetine karşı davaya çevirmek beni vicdanen rahatsız edecektir.
Nezih kardeşim senin geçirdiğin kazada ne gibi bir hasar aldın kalçana ?
anaconda84
10 Eylül 2011, 23:07
kardeşim öncelikle geçmiş olsun. 3. soruna gelince 8 yalnış cevap arkadaşlar 10 üzerinden değerlendirilir. peki kazalarda neden hep 8 üzerinden değerlendirme yapılır? 8 üzerinden yapılır çünkü ehliyeti olan herkes zaten 2lik kusur kısmını kabullenmiştir. yani ehliyeti olan herkes 2 değerinde kusurludur. hatalı olunsun yada olunmasın her ehliyeti olan sürücü 2 derecelik kusurludur. umarım anlatabilmişimdir. biraz uzun oldu sanki ama kusura bakmayın.
nezih77
10 Eylül 2011, 23:28
benim kalçamda hiç sağlam kemik kalmadı.bacağımda ve ayağımdada çok sayıda kırık oldu
Slayerrr
11 Eylül 2011, 00:35
kardeşim öncelikle geçmiş olsun. 3. soruna gelince 8 yalnış cevap arkadaşlar 10 üzerinden değerlendirilir. peki kazalarda neden hep 8 üzerinden değerlendirme yapılır? 8 üzerinden yapılır çünkü ehliyeti olan herkes zaten 2lik kusur kısmını kabullenmiştir. yani ehliyeti olan herkes 2 değerinde kusurludur. hatalı olunsun yada olunmasın her ehliyeti olan sürücü 2 derecelik kusurludur. umarım anlatabilmişimdir. biraz uzun oldu sanki ama kusura bakmayın.
Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.
Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.
anaconda84
11 Eylül 2011, 12:24
slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
Raphae1
11 Eylül 2011, 12:41
öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
Slayerrr
11 Eylül 2011, 16:59
slayerr kardeşim bende kafamdan uydurmadım heralde malum bende kursa gittim kurstaki hoca böyle demişti her zaman için 2lik kusur sizdedir ehliyet alanlar bu 2lik kusuruda almış olur demişti.
öncelikle çok geçmiş olsun. ceza sistemine gelince trafiğe çıktığın an zaten 8/1 kusurlusundur. kaza yaptıgında tum suc onda olsa bıle 8/7 suclu durumda olur.
Şehir efsanesi bunlar. Buna göre arabamla yaptığım ve tamamen kusursuz olduğum 5 kazada hasarım %10-%20'sini benim ödemem gerekirdi. Hatta sorgulamada %0 kusurlu olarak görünüyordum. Ekran görüntüsünü de koyacaktım %0 yazan, ama sistemde bir sorun var hata veriyor.
mancuryalı
12 Eylül 2011, 01:02
Yazdıklarının mantıklı olmadığını farkında mısın?
Senin dediğine göre o zaman, biri gelip ben tamamen suçsuzken, mesela aracım kurallara uygun park halindeyken aracıma çarpacak ve çarpana 8 bana 2 kusur verilecek. Bu durumda trafik sigortası bu kazada ben 2/10 kusurlu olduğum için hasarın sadece 8/10 olan kısmını öder. Yani aracımda 1000 TL hasar varsa 200 TL'sini ben öderim. Böyle bir şey kesinlikle yok. Tutanaklar 8 üzerinden düzenlenir. Ayrıca her ne kadar trafik polisleri eski düzen olan 8 üzerinden kusur tayini yapıyorsa da artık 100 üzerinden yapılıyor ve %100, %50, %0 şeklinde 3 kusur oranı var. Polis 8/8 yazmış olsa da sigorta şirketi kazayı değerlendirip hasar dosyasına bahsettiğim şekilde kusur oranı belirliyor.
Tazminat davası aç diyen arkadaşlar; trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamaz. Dolayısıyla manevi tazminat davası açarsanız, aracın sürücüsüne açabilirsiniz. Ama böyle bir kaza sonucu Türkiye şartlarında manevi tazminat alabileceğinizi hiç sanmıyorum. Bence bir dava dosyasından ileri gitmez.
Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.
Slayerrr
12 Eylül 2011, 01:07
Trafik sigortasına açılan dava %5 %10 her neyse sakatlanmadan solayı açılacak bir dava olacak çünki kalıcı hasar var.
Bildiğim kadarıyla işgücü kaybı olursa tazminat ödeniyor. Dediğin gibi %5-%10 gibi bir işgücü kaybı belirlenirse muhtemelen tazminat alabilirsin. Ama işgücü kaybı olarak görürler mi işte orasını bilmiyorum.
mancuryalı
12 Eylül 2011, 01:12
2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.
Slayerrr
12 Eylül 2011, 01:27
2.si ise sigorta kafasına göre yüzde veriyorsa buda çok saçma.Benim kazamda da kafalarına göre oran çıkarmışlar ve %25 kusurlu olduğumu söylemişler motorcuma ve motorun her iki tarafında da hasar olması şaşırtmış experleri, sigortacı bayan ne dese beğenirsiniz ''motorun her iki tarafında da hasar olamaz yandan vurmamış mı''.Sigorta da çalışıyor ama motora sağdan darbe gelince sola düşebileceğine aklı ermiyor.Bu kadar komik experlerimiz var.
O ekserin söylediği, gereksiz bir yorum sadece. Eksperin kazada kusur tespiti bir yetkisi yok ancak senin benim gibi yorum yapar. Onun yapması gereken ve yetkisi olan, aracın hasar gören yerlerinin ve hasar bedelinin tespiti. Kusur oranları sigorta şirketleri belirliyor ama bir sigorta şirketi değil, kazaya taraf olan 2 sigorta şirketi karşılıklı belirliyor. Zaten senin sigorta şirketin seni, karşı tarafın sigorta şirketi karşı tarafı suçsuz çıkarmak isteyecektir. Sonuçta para onlardan çıkıyor. Onun için verdikleri kararlarda bir yanlışlık olma ihtimali pek yok. Ama olur da anlaşamazlarsa yani 2 sigorta şirketi de haklı olduğunu düşünürse kaza "kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu" tarafından bağımsız bir şekilde değerlendiriliyor.
Bahsettiği şekilde eksperin diğer tarafta hasar olamaz şeklinde "yorumu" nu kaza yapan arkadaşımın motoru içinde söylemiş eksper ama dediğim gibi bu bir şeyi değiştirmedi ve motordaki tüm hasarı sigorta karşıladı. Bu durumda olabilecek sorun eksper burada hasar olamaz dediğinde servis "tamam sen orayı yazma" derse işin zor. Eksper kazada oluşan bir hasarı yazmazsa itiraz kısmı biraz zor olur ama fazladan bir şey yazarsa da sigorta bunu karşılayacak diye bir şey yok. Son değerlendirmeyi sigorta şirket(ler)i yapıyor.
Tekrar geçmiş olsun.
mancuryalı
12 Eylül 2011, 11:09
Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem :) grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.
Slayerrr
12 Eylül 2011, 11:36
Sağol slayer kardeşim.Peki bir sorum daha olacak.Benim motorun piyasası 5000 -6000 tl falan motordaki hasar ise 4000 civarı büyük ihtimalle perte çıkacak motor ama hasarın çoğu grenajlarda ve sağ amortisörde.Şimdi bunlar bana motoru perte çıkarıp tamir masraflarını vericekler ve motor pertte satıldığında kalanı vericekler doğru mu?şayet bu şekildeyse ben adamlara masrafını verin motoru ben yapıcam dersem kabul ederler mi?Yani motoru racingden nakeda çeviricem :) grenajsız kullanırım en fazla sattığımda da 3000 satarım ya da parça parça satsam gene çıkarırım parasını her türlü.Merak ettiğim bu aşamadan sonra süreç nasıl işleyecek.
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
kurubuz
12 Eylül 2011, 11:59
Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )
mancuryalı
12 Eylül 2011, 12:21
Büyük geçmiş olsun. En kısa sürede ayağa kalkman dileği ile.
( az önce yazdıklarımın yeri burası değildi, özür dilerim )
teşekkürler dostum.
---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:19 ----------
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(
mancuryalı
12 Eylül 2011, 12:24
Yok o olay şöyle oluyor. Öncelikle motorun değeri önemli, yaklaşık piyasa fiyatıdır ama kasko değer listesini referans alırlar. Perte çıkması için de hasarın yarıyı geçmesi gerekir. Mesela motor 5000 TL. 2500 TL üzeri bir hasarda motor perte çıkar. Motor perte çıkarsa değeri olan 5000 TL'yi parça parça ve motorun satılmasını bekleyerek değil, karar verilip hasar dosyası kapandığında alırsın. Yalnız hasar belirlenirken greanjların hepsi değişecek diye bir şey yok. Eğer sağlamlık ve görünüş olarak eskisi gibi olacak şekilde tamir olabiliyorsa -ki genelde olur- hasar bedeli belirlenirken tamir edilecek gibi belirlenir.
Ama her şeye rağmen motor perte çıkarsa senin dediğin gibi olmuyor maalesef. Yani perte çıkmış bir motorun tamir masrafını alayım motor bende kalsın gibi bir durum yok. Şöyle ki; motor perte çıkması için hasarın motor değerinin yarısını geçmesi lazım. Sigortanın da bir araca ödeyeceği tazminat her zaman için en fazla araç değerinin yarısıdır. Yani 5000 TL'lik motorda 2500 TL üzeri bir masraf çıkıyorsa motor perte çıkar. Farzedelim hasarı 4000 TL, böyle bir durumda bana 4000 TL verin deme şansın yok eğer perte çıkmasını istemiyorsan en fazla 2500 TL alabilirsin. Çünkü dediğim gibi sigortanın ödeyeceği tazminat araç değerinin yarısını geçmez. Tek istisnası şöyle olabiliyor, motor 5000 TL hasar da 3000 TL ise biraz ısrarcı olarak motorun perte çıkmayıp tamirini isteyebilirsin. Ama hasar bedeli yarıyı çok geçiyorsa kesinlikle perte çıkarırlar.
Bir de sigortanın hasar tazminatı olarak verdiği parayı alayım motoru yaptırmasam da olur gibi bir seçenek de yok. Sigortanın parayı ödemesi için hasar dosyasının kapanması gerekiyor. Dosyanın kapanması için de aracın tamir edilip bunu eksperin görmesi ve fotoğraflarını sigortaya göndermesi gerekiyor. Bu sigorta dolandırıcılığına karşı bir önlem. Çünkü mesela adam 5000 TL'lik hasar yapar parayı alıp aracı yaptırmaz, sonra kazalı haliyle tekrar kaza yapıp tekrar para alır. Araca bir kere masraf yapıp 10 kere bile kaza yapar. Bu durumu engellemek için araç tamir edilmeden tazminat ödenmiyor.
Slayer kardeşim değerli bilgilerin için sanada çok teşekkür ederim.Bakalım bu hafta içi değerlendirip arayacaklar beni ama her halükarda maddi olarak zararlı çıkacağım kesin çünki kazasız sorunsuz bir motorum vardı ve lastiklerini bile kazadan bir ay önce değiştirmiştim :(
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO