Orijinalini görmek için tıklayınız : Depo Hava Almazsa Ne Olur?
RunemagicK
18 Haziran 2011, 00:27
Bildiğim kadarıyla benzin depolarında hava alması için bir delik-boşluk-vs bulunur. Peki bu olmazsa ne olur? Depo hava yaparmı? Benzinin gitmesine engel olurmu?
Çünkü bayadır motorumda rölantide iken tekleme sorunu vardı, bu deliği kapattığım içinmi oluyor merak ettim.
-eren-
18 Haziran 2011, 00:29
Benzin akışı olmaz.
Şöyle düşünelim şırıngaya suyu çektik ve baş aşşağı beklettik.
Yani tahminime göre öyle.
Volkan Serezli
18 Haziran 2011, 00:39
e delik kapandı
depodan giden benzinin yerine hava giremiyince noluyor benzin akışıda duruyor
otomatikman motorda tekliyor..:)
ama çok büyük bir delikte(daha doğrusu hava girişi depo kapaklarında olur depoda delik olmaz)benzin kalitesini düşürecektir.
< iLk@yy >
18 Haziran 2011, 00:41
içerideki basınç düşeceğinden ve benzin havadan ağır olduğundan dolayı benzinin emme borusundan geri çekme kuvveti uygalayacaktır bir süre sonra. dolayısı ile benzin bir zamandan sonra çekilemeyeceği için motor stop edecektir. aynı zamanda sağlıklı olması içinde pek iyi birşey değil
Jubaa
18 Haziran 2011, 00:54
O delik genelde benzin kapaginin orda olur, hem hava alir ordan depo hemde benzin oraya akarsa geri depoya gider.
Depo hava almazsa bahsettigin sikintiyi yapabilir.
Benzini karburator yada enjeksiyonun cekebilmesi icin depoda hava olmasi gerek, benzini koydugunda kapak acik oldugu icin hava girer ama yeterli olmazsa hava motor tekleme yapabilir.
Anlaman icin ornek, bi bardak suya bi kamis sok
kamisin dista kalan ucunu parmaginla kapa ve kamisi cikar
kamisin icinde su kalicaktir bardaktan cikarmana ragmen
senin motorda ayni hesap o parmagi ordan cekmedigin surece su orda kalir ve diger uctan ne kadar emersen em hava almazsa diger uctan su gelmez.
RunemagicK
18 Haziran 2011, 01:15
benim depo kapağından hava alıyormu bilmiyorum ama deponun üst tarafında bir delik daha var ama saçmalık şu ki benzin doldururken o deliğe denk geliyor ve benzin ziyan oluyor, onuda geçtim alt grenaj benzin yüzünden eriyip ikiye bölündü. ama açıcaz artık o deliği yapıcak bişe yok
peki bu tekleme olayını sadece rölantide iken yapması normalmi? yüksek hızda hiçbir sorun olmuyor.
Acil112
18 Haziran 2011, 01:24
Bildiğim kadarıyla benzin depolarında hava alması için bir delik-boşluk-vs bulunur. Peki bu olmazsa ne olur? Depo hava yaparmı? Benzinin gitmesine engel olurmu?
Çünkü bayadır motorumda rölantide iken tekleme sorunu vardı, bu deliği kapattığım içinmi oluyor merak ettim.
Kaç zamandır bizi de strese sokuyosun neden stop ediyor bu motor diye:P:P
RunemagicK
18 Haziran 2011, 01:26
Kaç zamandır bizi de strese sokuyosun neden stop ediyor bu motor diye:P:P
inşallah sorun bundandır:)
aynı anda hem motor krank filan değişti hemde elektrik sorunu yaşadım. bu aklıma hiç gelmemişti. 1 hafta içinde belli olur bundan olup olmadığı
Slayerrr
18 Haziran 2011, 01:38
peki bu tekleme olayını sadece rölantide iken yapması normalmi? yüksek hızda hiçbir sorun olmuyor.
Deliği kapatmana rağmen yüksek devirlerde karbüratörün vakum gücü yükseldiği için benzini daha şiddetli çekip delikten hava alıyor ama rölantideki benzin çekme gücü düşük olduğu için kapalı delik hava geçirmiyor olabilir. Ayrıca yüksek devirlerde benzin biraz azalırsa motorun çalışması çok değişmez. Performans düşebilir. Belki bir de hafif sesi değişir.
Levsy
18 Haziran 2011, 01:41
Yıllar önce Konya'dan Ankara'ya minibüsümle dönerken yolda kaldım. Saat gibi çalışan motor önce teklemeye başladı ve 5-6 km sonra stop etti.
Araçta 2 arkadaşım daha vardı ve onlar da bencileyin az çok motordan anlıyorlardı.
Biz her halttan anlayan 3 adam motorun altından girdik, üstünden çıktık. Baktık olmuyor, yoğun bir telefon trafiği ile Kulu ilçesinden bir tamircinin gelmesini sağladık.
Adam biraz uğraştı ve benzin gelmediğini tesbit etti.
"Abi yarım depo benzin var görünüyor ama belki gösterge bozuktur, hiç benzin kalmamıştır, bir depoya bakıp anlamaya çalışalım" dedi.
Depo kapağını açmak istedim ama o da ne, mümkün değil açılmıyor. Hemen seninki gibi bir hava olayı olduğunu anladık. Tamirci adeta kan ter içinde kapağı açtığında yeryüzünde ne kadar hava varsa depo birden hepsini içine çekti. :)
Sonra 2. marşta motor çalıştı. Ve biz her halttan anlayan 3 adam, yaklaşık 1,5 saatlik gecikmeyle yola devam ettik. :)
COQ
18 Haziran 2011, 01:43
Benzini hor görmeyin, o da bir sivi.:)
Her sivi gibi buharlasir.
O buhar sisteme girerse,saniyorum bir problem olusur.
Bu problemi,sivi benzinle,buhar haline gelmis olan benzin aralarinda çözmelilerdir ama heyhat,çözemezler.:P
Motor sivi yakit yakmaya ayarlanmistir.
Bu nedenle banane ben buhar yakmam diye inat eder.
öyle de inatçi bir hayvandir bu motor denilen dalga.
Buhar da ben buraya girdim bir kere hayatta çikmam der.
Sivi benzin ise çekil yolumdan huleeyyyn yakarim seklinde asabi çemkirmelerde bulunur.
Yani bu buhari üstten bir yerden çikartsak iyi olur.
Maksat kavga çikmasin.:cherry:
sozyurt
18 Haziran 2011, 20:58
Benzin çalkalandıkça depodaki basınç artmaktadır aynı şekilde çok sıcakta güneşte bırakılan aracın depo basıncıda artar.Eğer depo kapağındaki ventil tıkalıysa bu deponun patlamasına kadar gidebilir.Eğer rolantideki düzensizliğin deponun hava almamasından kaynaklandığını düşünüyosanız depo kapağını açık bırakıp çalıştırıp duruma göre teşhis koyabilirsiniz.
RunemagicK
18 Haziran 2011, 22:44
deliği açtık ondan değilmiş, zaten depo kapağındanda hava alıyormuş, okuyup üfledim diğer taraftan çıktı:)
neyse en azından ne gibi sorunlar yaşanır onu öğrenmiş olduk.
THE İMAM
19 Haziran 2011, 14:48
Benim başıma arabada geldi bu olay.benzin biti gerekçesiyle istasyondan benzin alcam. ,benzin kağapağını açıca tıss diye bir ses.aldırış etmeden ,,benzin alıyorum belirli süre gidiyorum araba gaz yemiyor,tekliyor acaba benzinde pislik su-pislik falan mı var anlamadım.istasyondan benzin alacağım kapağı açıca yine tıss diye bir ses geldi.jeton düştü.benimm her istasyona gittiğimde depo hava alamıyormuş kapak açıkken kontağa bi bastım.araba çalıştı depo kasapağını tam kapatmadan biraz gezdim arabada tık yok.hemen eve gittim ,toplu iğneyle kapağa minik bi delik ve artık problem çözüldü.2-3 senedir no problem.
2011 in başlığı ama bu konu önemli bilmeyenler olabilir onun için yazıyorum.
Cbf 150 motorum ile 3 gün önce sabah işten çıktım 2 km sonra motor benzin bitmiş gibi stop etti, durdum marşa bas bas çalışmaz. Benzin ibresi yarıdan az aşağıda.
Dedim depoyu açıp bakayım varmı diye kapagı açtım elimi soktum salladım motoru benzin var, sonra bi kaç kez marşdan sonra çalıştı tam devir verdim, belki karbüratöre pislik gitmiştir diye.
Sorun yok çalıştı yola çıktım 10 km sonra yine aynısını yaptı, marş basa basa bu sefer akü tırtladı.
Kaldık otobanda, dedim aküye bakayım avadanlığı açtım oda ne, tornavidanın sapı var ucu yok sanırım düşmüş avadanlık poşeti naylon delinmiş.
O sırada bi kapalı kasa kamyonet durdu, adam hayırdır dedi abi tornavida varmı dedim, baktı yok istersen seni ileriye kadsr götürürüm dedi.
Eyvallah dedim attık arabaya motoru gittik. Arkadaşın dükkana takviye ile motor çalıştı sorun yok.
Depoyu fulledim 2 gün sonra yine aynısımı yaptı, gültepe de bir motorcuya girdim anlattım dedi benzin kapagını aç kapa çalışır pazartesi gel dedi, abi işe gidiyorum bakalım dedim motorlar var bakım için dedi, sen öyle git dedi pazartesi depodaki deliği temizleriz dedi.
Bende işleyen motor yaşar abiye gittim, açtı baktı depo kapağımı açınca soldaki deligin ucundaki hortum şasenin ortasına sallanıyor onun ucuna hava tuttu üstten pislik çamur çıktı, diğerine de tuttu oda depo nun içine giden hava hortumu imiş.
İyice hava tuttukdan sonra topladık sorun çözülmüş oldu.
2005 den beri motosiklete biniyorum daha önce bunu duymadım başımada gelmedi.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO