Orijinalini görmek için tıklayınız : Garanti Mevzusu
Otoburkaplan
24 Mayıs 2011, 16:00
Arkadaşlar Selam,
Garanti kapsamında yetkili servise götürmek illa ki zorunlu mudur? Bakımlar klavuzuna göre nizami yapılsa yasal olarak adamlar problem çıkarma hakkına sahip midir? Bugüne kadar genelde hep kendim yaptım bakımları ama hepsi garantisi dolmuş makinalardı. Kawa yetkili servis periodik bakımda yaptıkları 2 litre yağ değişimi ve filtrelere 240 lira çakıyormuş.
Bilgisi, tecrübesi olan varsa makbule geçer, söğüşlenmek istemiyorum :rendeer:
piyanist_irf
24 Mayıs 2011, 16:05
valla dostum bana sen 5 bin bakımında şunuda yaparız oringli zincir felan takarız dediler , sonuçta mantık olarak motosiklet 2 yıl garantili olduğu için bu 2 yıl zarfında bana geleceksin diyor ,yoksa motosikletinde bu 2 yıl içinde mekanik yada teknik bir arıza olursa mesuliyet kabul etmeyiz gibi olaylar var ,kendimden söylüyorum..
yoksa bana rahat batmıyorki kalkıp taaaa servise kadar gideyim ama böyle düşündüğüm için mecbur gidiyorum ,
ayrıca cbf bakımına 30 lira alıyorlar yağ vs. başka bir sorun yoksa ...... 240 lira güzel rakam doğrusu ...
Ramazan Can
24 Mayıs 2011, 16:21
ben ilk bakım haricinde bakıma yetkili servis e gitmiyorum.... kendim yaptığım için kendimi ustaların yaptığı işten daha fazla güvende hissediyorum...
Slayerrr
24 Mayıs 2011, 16:34
Bakımlarını yetkili serviste ve zamanında yaptırmazsan motor garanti dışı kalır. Ama bakım yapıldığına dair servise kaşe bastırabilirsen garntiden çıkmamış olur. Onu da yapacaklarını hiiç sanmıyorum.
takendy
24 Mayıs 2011, 16:36
garanti süresince bakımın yetkili servisler tarafından yapılması şartı , firmaların arkasına sığındıkları bir kalkandır.
bu nokta yetkili servis/servis md.'lüklerinin olası durumlarda çamur atacakları açık bir kapıdır.
sanayi bakanlığının bu noktada bir zorunluluk ve yaptırım maddesi yoktur.
en azından benim branşımda böyle :cherry:
Soykan67
24 Mayıs 2011, 17:02
Ben garantiyi felan umursamıyorum:mrgreen: Motorsikletimin markası ASYA servisleri genelde bisiklet tamircisinden bozma tipler.Gidiyorum adam akıllı servise.Kırık yılın başında garantiye işim düştü onda da sizin hatanız dediler.Hava yapan benzin deposu nasıl benimle pompacının hatası oluyorsa artık anlamadım:silent:
kartalizma07
24 Mayıs 2011, 17:11
bu olaya bende karşıyım banada 2000 km de bir gel dedi. bende sitem ederek işsizim param yok dedim sen gel para almam senden dedi eleman.
zaten kullandıkları yağ firma yağı hiççç işim olmaz.
1 2 gidicem sonra gitmem herhalde.
hiç haklı tarafımız olmazmı bakımlarına gitmesek yasal açıdan.
Otoburkaplan
24 Mayıs 2011, 17:40
garanti süresince bakımın yetkili servisler tarafından yapılması şartı , firmaların arkasına sığındıkları bir kalkandır.
bu nokta yetkili servis/servis md.'lüklerinin olası durumlarda çamur atacakları açık bir kapıdır.
sanayi bakanlığının bu noktada bir zorunluluk ve yaptırım maddesi yoktur.
en azından benim branşımda böyle :cherry:
Yağ değişimi gibi periodik bakımlar ayna ayarlamak kadar kolay artık. Bizi acaba aslında zorunlu olmayan bir moda mı sokuyor bu dayılar? Vakıf harcı hesabına mı geliyoruz :silent:
overcloud
24 Mayıs 2011, 17:51
kaliteli bir yağ koyacaksan zaten (örn 2lt ipone aldım geçen) litresi 32TL. KN yağ filtresiyle bilrikte toplam 84TL tuttu. 100tl işçilik desek (Esengül kardeşlerde geçen yıl işçilik 100tl idi) etti 184TL.
Geriye 56TL kaldı. bunada sarf malzeme (zincir yağı balata spreyi) desek...
yinede çok oluyor.
olmadı yağı kendin götür eğer garantiyi bozmuyorsa, servise sor yağı ben getirirsem fiyat ne olur diye..?
takendy
24 Mayıs 2011, 18:00
http://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm
okumak isteyen olursa diye ;
Otoburkaplan
24 Mayıs 2011, 18:00
Abi hiç açıklaması yok, işçilikten inanılmaz kitliyorlar..
overcloud
24 Mayıs 2011, 18:29
Ankarada başka kawasaki servisi varsa birde oraya sormayı dene belki işçilik için daha az ücret alan bir yer bulabilirsin?
myagdi
24 Mayıs 2011, 18:40
garanti süresince bakımın yetkili servisler tarafından yapılması şartı , firmaların arkasına sığındıkları bir kalkandır.
bu nokta yetkili servis/servis md.'lüklerinin olası durumlarda çamur atacakları açık bir kapıdır.
sanayi bakanlığının bu noktada bir zorunluluk ve yaptırım maddesi yoktur.
en azından benim branşımda böyle :cherry:
aynen... garanti süresi içinde arıza yaşamış bir müşteri başvurduğunda, bizim de ilk baktığımız "bakımlarını aksatmadan yetkili serviste yaptırmış mı?" olurdu ve bu argümanı sonuna kadar kullanırdık.
kendi adıma, arabamın garanti süresi dolana dek yetkili servise götürdüm; sonrasında bakımları ustama yaptırıyorum. haa, triger değişimi gibi kritik bir işlem (bozulduğunda zarar açma potansiyeli yüksektir) olursa onu da yetkili serviste yaptırırım. çünkü yetkili servisin yaptığı bakım ve taktığı parça da garantilidir. motorun bakımı zaten bir şey tutmuyor, yetkili serviste yaptırıyorum.
Otoburkaplan
24 Mayıs 2011, 18:44
Ankarada başka kawasaki servisi varsa birde oraya sormayı dene belki işçilik için daha az ücret alan bir yer bulabilirsin?
Ankara'da tek. İstanbul'da nereyi tercih ediyorsun? Gerçi bence çok fark etmez, aşağı yukarı aynıdır işçilik ücretleri..
chopperrider
24 Mayıs 2011, 18:45
1- bu 240 tl rakamı ulusandan mı aldın ?? yoksa kulak dolgunluğu mu ?
2- garanti süren ne kadar kaldı ? 2010 model motorun ama 2009 trafiğe çıkışlıysa fazla bişey kalmamıştır zaten
3- pazar günü akşamüstü tunus caddesinde retrox'un yanında mıydın motorunla birlikte :))
overcloud
24 Mayıs 2011, 18:49
Ankara'da tek. İstanbul'da nereyi tercih ediyorsun? Gerçi bence çok fark etmez, aşağı yukarı aynıdır işçilik ücretleri..
Ben motoru 2. elden aldım ve satın aldığımda garantisi yeni bitmişti. Bu yüzden kendi ustama götürüyorum.
Hani 0 km ST kanuni alsaydim garantiyi sallamadan kendi ustama götürürdüm (Kanuni servislerinin bu motoru tandığını pek düşünmüyorum) ama sendeki gibi bir motorun garantiside tehlikeye atılmaz ki..
Otoburkaplan
24 Mayıs 2011, 19:04
1- bu 240 tl rakamı ulusandan mı aldın ?? yoksa kulak dolgunluğu mu ?
2- garanti süren ne kadar kaldı ? 2010 model motorun ama 2009 trafiğe çıkışlıysa fazla bişey kalmamıştır zaten
3- pazar günü akşamüstü tunus caddesinde retrox'un yanında mıydın motorunla birlikte :))
1. Aldığım arkadaşa 6000 bakımını sordum, onun verdiği bilgidir. 240 mı diye hatta şaşırdım, ivet dedi. Motoru almış bulunduk :P
2. Haziran 2010 çıkışlı, temiz bir seneden fazla var
3. Bendim :cherry:
chopperrider
24 Mayıs 2011, 19:38
e benim motorum da seninkinin yanındaydı. ben retroxta oturuyodum yanımda arkadaşlarla. baktım baktım sen oralı olmayınca benzettim sandım laf atmadım :P
Slayerrr
24 Mayıs 2011, 23:37
O paraya ortalamanın üstünedeki ve en az 4 lt yağ alan bir arabanın bakımı yapılıyor. Ayıca 100 TL işçilik nedir? Bir yağ/filtre değiştirmeye 100 TL, ben olsam istemeye utanırım.
bu ne yaa bu servisler aynı coll center gibi çok para alıyorlar bende bakımı kendim yaparım cub basit diyeceksiniz ama anladığım motora binerim en azından yağını kendim değiştirebileceğim tarz olur yani bence bi bakıma verecek 200 tl üstü gerçekten paraya yazık sadece 2 litre yağ filtre yuhhhhhh diyorum yani
cagriaksu
24 Mayıs 2011, 23:57
Bunun kanunu var arkadaşlar, hatta size bir dava sonucu örneği vereyim;
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, 25.02.2009 T., Esas: 2008/11013, Karar: 2009/2410: " Davacı, davalıdan aldığı klimanın arızalandığını, çağırdığı servisin garanti belgesinde montaj kaydının bulunmadığını, dolayısıyla garanti kapsamında olmadığını belirterek tamirini yapmadığını, bu haliyle klimanın ayıplı olduğunu ileri sürerek, bedelinin iadesine karar verilmesini istemiştir.
Davalı, davacının özel serviste montaj yaptırmak suretiyle klimanın garanti kapsamından çıkmasına kendisinin sebep olduğunu savunarak, davanın reddini dilemiştir.
Mahkemece, 4077 sayılı Yasa gereğince ücretsiz onarım hakkının kullanıldığı kabul edilerek, davanın reddine karar verilmiş; hüküm, davacı tarafından temyiz edilmiştir. 4077 sayılı Yasa'nın 4. maddesi gereğince malın ayıplı olması halinde tüketici, bedel iadesini içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Kural olarak, bu seçimlik haklarından birisini kullanan tüketici, yasal koşullar oluşmadan bu hakkından dönemez. Mahkemenin de kabulü bu doğrultudadır. Ayıplı mal satışında ücretsiz onarım hakkını kullanan tüketici, ancak 4077 sayılı Kanun'un 13/III ve Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesindeki koşulların gerçekleşmesi halinde onarım hakkından vazgeçerek diğer haklarını kullanabilir. Tüketici ücretsiz onarım hakkını kullanmasına rağmen satıcı yasadan doğan onarım yükümlülüğünü yerine getirmediği takdirde, tüketicinin 4077 sayılı Yasa'nın 4. maddesinde öngörülen diğer seçimlik haklarını kullanamayacağını kabul etmek Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un lafzına ve ruhuna aykırılık teşkil eder. Somut olayda, davacının ücretsiz onarım hakkını kullanmak istediği, ancak davalının klimanın montajının yetkili servis tarafından yapılmadığı gerekçesiyle bu yükümlülüğünü yerine getirmediği anlaşılmaktadır. Satış sonrası klimanın montajının yapılması davalının yükümlülüğündedir. Davalı, bu yükümlülüğünü yerine getirdiğini veya tüketiciden kaynaklanan nedenlerle yerine getiremediğini kanıtlamalıdır. Toplanan delillerden davalının montaja ilişkin yükümlülüğünü yerine getirmediği anlaşılmaktadır. Kaldı ki klimanın montajının tüketici tarafından yetkili servis dışında bir kişiye yaptırılması halinde dahi, maldaki ayıbın yetkili olmayan servisin hatalı montaj ve işleminden kaynaklanmaması halinde, satıcının tüketiciye karşı yasadan doğan yükümlülükleri devam eder. Bu bağlamda, satıcı ücretsiz onarım yapmakla yükümlüdür. Bu durumda mahkemece, klimadaki ayıbın imalattan mı kaynaklandığı, yoksa tüketicinin kullanım hatası veya yetkili olmayan servisin tekniğine ve yöntemine uygun olmayan montajından mı kaynaklandığı bilirkişi incelemesi ile saptanmalı, ayıbın kullanım hatası veya yetkili olmayan servisin yöntemine ve tekniğine uygun olmayan montajından kaynaklandığı saptandığı takdirde, şimdiki gibi davanın reddine, ayıbın imalat hatasından kaynaklandığı saptandığı takdirde, davacının bedel iadesi ile ilgili istemin kabulüne karar verilmesi gerekirken, eksik inceleme ile yazılı şekilde karar verilmesi usul ve yasaya aykırı olup, bozma nedenidir."
Yani size, bana getirmezsen garanti dışı kalır diyen kişiyi anında sanayi ve ticaret bakanlığına şikayet edebilirsiniz.
Bosch Car Service'ler OtoPratikler ve daha niceleri, 2005 yılında çıkan bu kanundan sonra açıldı, dikkatinizi çekerim.
Saygılarımla...
Otoburkaplan
25 Mayıs 2011, 19:40
çağrıaksu, paylaşım için çok teşekkürler..
chopperrider, abi o gri 600f senin miydi? Bayağı yakın park etmissin, sövdüm biraz :P
Walla seninkisi olduğunu anlayamadım, kusura bakma..:rendeer:
Raphae1
10 Haziran 2011, 12:30
kaliteli bir yağ koyacaksan zaten (örn 2lt ipone aldım geçen) litresi 32TL. KN yağ filtresiyle bilrikte toplam 84TL tuttu. 100tl işçilik desek (Esengül kardeşlerde geçen yıl işçilik 100tl idi) etti 184TL.
Geriye 56TL kaldı. bunada sarf malzeme (zincir yağı balata spreyi) desek...
yinede çok oluyor.
olmadı yağı kendin götür eğer garantiyi bozmuyorsa, servise sor yağı ben getirirsem fiyat ne olur diye..?
er6f ime kaç litre yağ konur diye araştırırken bu konu gözüme çarptı. overcloud k.bakma kardeşim ama işçilikte seni bayağı yolmuşlar. ben ilk bakıma gittiğimde yağ değişiminde vs. bakımlara 40 tl işçilik alındı.
Aslında 2. bakımı 5binde ama ben 2500-3000 arasında motor yağı ve filtresini değiştirmek istiyorum.
hala arama çubuğunda motoruma kaç litre yağ koymam gerekir araştırıyorum link veya bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler. bulamazsam en kötü ihtimal konu açıcam :D
GaCCaLL
10 Haziran 2011, 13:12
çağrıaksu, paylaşım için çok teşekkürler..
chopperrider, abi o gri 600f senin miydi? Bayağı yakın park etmissin, sövdüm biraz :P
Walla seninkisi olduğunu anlayamadım, kusura bakma..:rendeer:
ah ahh!! o sele döşemesi olsaydı anlardın işte :P
Otoburkaplan
10 Haziran 2011, 13:15
Ya sorma, adam orange country Türkiye şubesi olma yolunda ilerliyor :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO