PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arka silindir sorunu...



Alkolica
19 Mayıs 2011, 17:30
arkadaşlar salı günü kızıltoprak delta motora makinayı bıraktım(ismail usta) ben ufak bi ateşleme-elektrik arızasından şüpheleniyordum,zaten buji değişiminden,bobin kontrolüne kadar,pipolara herşeyine kendim bakmıştım bi sıkıntı yoktu ama gözümden belki kaçmıştır diye servise verdik,ismail ustada karbüratör temizliğinden diğer rutin kontrollerin hepsini yaptı...sıkıntı sübaplarda dedi...normalde motoru çevirdiğinde arka piston yukarı kalkıyor fakat aşağıya inmiyor,yapabilirse şasiden yapıcak ama yapamazza mecbur motoru indiricez sanırım :( benim derdim acaba sentesi kaçmış olabilirmi? sübaplar aşırı sıkıysa bu derdi yaratırmı? sübaplar çok bol olsa vuruntu yapardı hissederdim(tatlı bi vuruntu vardı ama önemsemedim) başları erimiş yada kırılmış olabilirmi? lütfen yok bujilere bak vss.. demeyin,böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların tecrübeleri faydalı olacaktır.not:silindir kapağını daha açmadık.

gv650i
19 Mayıs 2011, 18:07
arkadaşlar salı günü kızıltoprak delta motora makinayı bıraktım(ismail usta) ben ufak bi ateşleme-elektrik arızasından şüpheleniyordum,zaten buji değişiminden,bobin kontrolüne kadar,pipolara herşeyine kendim bakmıştım bi sıkıntı yoktu ama gözümden belki kaçmıştır diye servise verdik,ismail ustada karbüratör temizliğinden diğer rutin kontrollerin hepsini yaptı...sıkıntı sübaplarda dedi...normalde motoru çevirdiğinde arka piston yukarı kalkıyor fakat aşağıya inmiyor,yapabilirse şasiden yapıcak ama yapamazza mecbur motoru indiricez sanırım :( benim derdim acaba sentesi kaçmış olabilirmi? sübaplar aşırı sıkıysa bu derdi yaratırmı? sübaplar çok bol olsa vuruntu yapardı hissederdim(tatlı bi vuruntu vardı ama önemsemedim) başları erimiş yada kırılmış olabilirmi? lütfen yok bujilere bak vss.. demeyin,böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların tecrübeleri faydalı olacaktır.not:silindir kapağını daha açmadık.

onur sen neden bahsedıyorsun arasana benı acılll öyle şey olmaz

Alkolica
19 Mayıs 2011, 18:21
haldun abi?

Alkolica
19 Mayıs 2011, 23:03
ya şimdi iyice kıllandım sübab yüzünden makina tek silindire düşermi yokmu okuyan bilen biri?

AmonRA34
19 Mayıs 2011, 23:22
Arka silindir derken V-Twin motorun arka silindirinden mi bahsediyosunuz?Benim eski V-twin motorun arka silindiri kendini iyi soğutmadığından hararet yapmıştı.Komple yenilemiştik motoru.V-twin motorlarda arka silindir rüzgar almadığı için iyi soğuyamıyo.Hepsinde kronik sorun bu.

Alkolica
19 Mayıs 2011, 23:39
v motor var marauder 800 suzuki... komple yeniledik dediğin piston segman sübablar gömlek hepsinimi değiştirdin? bide motor neydi ve ne kadara hallettin...cevaplarsan sevinirim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:37 ----------

bu arada benim motor su soğutmalı çokda etki etmemeli bence..

airhead
19 Mayıs 2011, 23:41
motorcuların piri sayılan,muhterem bi abimizden,V motorlarda,özellikle harley davidson larda,arka silindirin ön silindirden farklı çıktıgını söylemişti.Sebebini ise,arkanın öne nazaran fazla ısınması,soğuyamaması şeklinde izah etmişti.
benim görüşüm,subap sıkılığı.Gevşek olsaydı çalışmaya sıkıntı vermez, sadece ses yapardı.

AmonRA34
19 Mayıs 2011, 23:43
v motor var marauder 800 suzuki... komple yeniledik dediğin piston segman sübablar gömlek hepsinimi değiştirdin? bide motor neydi ve ne kadara hallettin...cevaplarsan sevinirim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:37 ----------

bu arada benim motor su soğutmalı çokda etki etmemeli bence..

Su soğutmalı suzuki motorun arka silindirine hararet yaptırmak çok zor gerçekten.Benimki garantiden halledilmişti.

septimus
19 Mayıs 2011, 23:43
Geçmiş olsun arkadaşım. Eğer sorunu anlayabilirsem tam olarak, yardımcı olmaya çalışabilirim. "Arka piston inmiyor" kısmını anlamadım. Piston derken arka subabtan mı bahsediyosun zira arka piston inmezse önde çıkmaz = motor çalışmaz.

Alkolica
19 Mayıs 2011, 23:49
motorcuların piri sayılan,muhterem bi abimizden,V motorlarda,özellikle harley davidson larda,arka silindirin ön silindirden farklı çıktıgını söylemişti.Sebebini ise,arkanın öne nazaran fazla ısınması,soğuyamaması şeklinde izah etmişti.
benim görüşüm,subap sıkılığı.Gevşek olsaydı çalışmaya sıkıntı vermez, sadece ses yapardı.

fakat silindirin ısınması lazım değilmi genede? buz gibi egzoza giden boru arka silindirde...inanın kafayı yiyecem 3 gündür servisde motor..gene iş yarına kaldı,hayır tam sıkıntısını bilsek rahatlıyacam.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------


Geçmiş olsun arkadaşım. Eğer sorunu anlayabilirsem tam olarak, yardımcı olmaya çalışabilirim. "Arka piston inmiyor" kısmını anlamadım. Piston derken arka subabtan mı bahsediyosun zira arka piston inmezse önde çıkmaz = motor çalışmaz.

bana ustanın dediği buydu yada hafızamda kalan,çünkü motorun mekanik kısmında bir arıza olduğunu öğrendiğimde kan beynime sıçradı...yanlışda algılamış olabilirim...fakat şu şekilde sorıyım eğer arka silindirin sübablarında bir sıkıntı varsa (buji çatır çatır çalışdığı halde) silindirde patlama olmazmı? yani silindir ısınmazmı?

airhead
19 Mayıs 2011, 23:52
usta,silindir inmiyor derken silindirin sökülemediğinden bahsetmiştir.

Alkolica
19 Mayıs 2011, 23:54
usta,silindir inmiyor derken silindirin sökülemediğinden bahsetmiştir.
silindir değil piston demişdi

airhead
19 Mayıs 2011, 23:57
alıntı;
fakat silindirin ısınması lazım değilmi genede? buz gibi egzoza giden boru arka silindirde...inanın kafayı yiyecem 3 gündür servisde motor..gene iş yarına kaldı,hayır tam sıkıntısını bilsek rahatlıyacam.

silindir çalışmadıgı için egsoz buz gibi.
sanayi lugatında inmek,sökülmek anlamındadır.(ömrümün yarısı sanayide geçti):queen:

usta silindir inmiyor derken,motor şaseden aydılmadan silindir sökülmüyor demek istemiştir.

Sen gönlünü ferah tut,eğer motorda abuk subuk sesler yoksa,büyük ihtimal sıkı subap yüzündendir.

septimus
19 Mayıs 2011, 23:59
Anladım. Ustalar malesef biraz böyle, birazda anlamayınca işten doğal olarak heyecanlanıyor insan ister istemez. Tabiki eğer subablarda sorun varsa patlama olmaz, motor tek silindire düşer. Burda anlaşılması gereken subabın sorununun ne olduğu. Kırık mı, eğik mi yoksa sadece ayarı mı bozuk. Tamir kitabına baktım az önce senin motorun, malesef açıkça yazmamışlar ancak subab sorunu çoğu motorda motor inmeden anlaşılır, ayar sorunu varsa üzerinde yapılır. Biraz daha ayrıntı versene, ne zaman başladı, nasıl başladı. Ses vs. duydun mu ?

Alkolica
20 Mayıs 2011, 00:09
cevap yazan tüm arkadaşlara çok teşekkürler,airhead peki neden öndeki silindirin sübap ayarı normalde arkadaki silindirinki bozulsun...? yani umarım dediklerimi tam anladın arka silindirde patlama yapmıyor makine..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:02 ----------


Anladım. Ustalar malesef biraz böyle, birazda anlamayınca işten doğal olarak heyecanlanıyor insan ister istemez. Tabiki eğer subablarda sorun varsa patlama olmaz, motor tek silindire düşer. Burda anlaşılması gereken subabın sorununun ne olduğu. Kırık mı, eğik mi yoksa sadece ayarı mı bozuk. Tamir kitabına baktım az önce senin motorun, malesef açıkça yazmamışlar ancak subab sorunu çoğu motorda motor inmeden anlaşılır, ayar sorunu varsa üzerinde yapılır. Biraz daha ayrıntı versene, ne zaman başladı, nasıl başladı. Ses vs. duydun mu ?

1.5 hafta önce iş yerinde motoru yıkadım,sabah marşa basınca bakdım motor yığılıyor,stop ediyor..önce öndeki silindir bozulmuşdu,bujiyi ıslattık heralde dedim ama bi 20 km filan sadece arka silindirde gittim...yedek buji vardı değiştirdim düzeldi...akşamında bu sefer arka silindir bozuldu :(...gittim 2 tane ngk buji aldım..takdım canavar oldu derken 3 gün sonra gene arka silindir bozuldu..bujiyi değiştiriyorum düzelmiyor..akım harika ateşlemede öyle,bobinlere bakdım birşey yok,karbüratörleri temizledik gene olmadı...buji kesme sıkıntısı olsa yeni bujiyi takınca düzelmesi lazım...bujiyi çıkarınca hafif ıslak..

airhead
20 Mayıs 2011, 00:10
Motorun hararet görmesi,yakıt yüzünden vuruntulu çalışma,önceki ayarda yapılan ustalık hatası,olası imalat hataları,subap ayarının gecikmesi olası sebepler.

bide olmayası sebepler var ki;üstten egzantrik ise yağlama zayıflıgından egzantirigin aşınması,subap yüsügünün yerinden çıkması gibi.

Alkolica
20 Mayıs 2011, 00:15
Motorun hararet görmesi,yakıt yüzünden vuruntulu çalışma,önceki ayarda yapılan ustalık hatası,olası imalat hataları,subap ayarının gecikmesi olası sebepler.

bide olmayası sebepler var ki;üstten egzantrik ise yağlama zayıflıgından egzantirigin aşınması,subap yüsügünün yerinden çıkması gibi.

kesinlikle hararet görmesi imkansız yağıda suyuda 300km önce titizlikle tarafımdan yapıldı...imalat hatası olmaz makine 98 model..sübap ayarının gecikmesi belki...

o olmayası sebepleri Allah hepimizden uzak etsin hele hele yüsüg yerinden çıkarsa pistonu bile delmiş olabilir... :rendeer:

septimus
20 Mayıs 2011, 00:18
Motorun kaç km de ? Hiç subab ayarı yapıldı mı ? Karbüratör senkronizasyonu yapıldı mı ?

Alkolica
20 Mayıs 2011, 00:24
Motorun kaç km de ? Hiç subab ayarı yapıldı mı ? Karbüratör senkronizasyonu yapıldı mı ?
motor 45000 de bir ay önce aldım,8000 km önce yağ yakımından dolayı segman atılmış,aldığım arkadaşda burdan mt den,subab ayarı ben yaptırmadım...karbüratör senkronizasyonuda yaptırmadım,makinada iki karbüratör iki hava filtresi var.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------

zahmet veriyorum arkadaşlar akşam akşam ama canım çok sıkıldı :salut:

septimus
20 Mayıs 2011, 00:30
Anlıyorum. Dediğim ayarlara her 7500 km de bir bakılması gerek normal bakım prosedürüne göre. (Kimse yapmaz bozulana kadar o ayrı tabi.) Arkadaşım sana burdan bi sürü şey yazabilirim ama kimse burdan malesef sorunu çözemez, motoru tasarlayan ekip bile açıp bakmadan bişey diyemez. Subabla, yüzükle vs. ile ilgili söylenenler en uçta olan şeyler, bunlar kolay kolay olacak şeyler değil. Umarım insaflı bi ustaya düşmüşsündür. Ankara'da olsan gel bakalım derdim ama malesef. Geçmiş olsun tekrar.

Alkolica
20 Mayıs 2011, 00:37
yetkili servisi suzukinin ama ufak bir yer,öyle bilgisayarlar robotlar yok nasa üssü gibi değil yani :(.ama sıkıntı sübap sentesinden olabilir diyorsun? bu arada gene çok teşekkür ederim ilgilendiğin için...çözülünce sıkıntı inşallah ;yazarım buraya hep beraber öğreniriz..

Alkolica
20 Mayıs 2011, 17:26
arkadaşlar sorunu çözmüş bulunduk :D sübaplardan filanda değilmiş,karbüratörler arasında senkronizasysonu sağlayan bi tel vardı zaten soyulmuştu bilgim vardı... teli toparlamışlar düzelmiş alet şimdi senkronları ve ufak tefek ayarları yapılıyor çok içim rahatladı neyse en azından bu vesile ile sübap ayarı karbüratör temizliği ve senkronu yapıldı her işte bir hayır vardır diyelim,yanlız teli biraz uydurma yapmışlar kendide söyledi usta orjinali ile değişmesi lazımmış parça 20 lira ama en az 15 güne gelir dedi umarım bu hali ile idare eder.. emeği geçen herkeze teşekkürler..
parçanın adı ''cable id syncro''

draggy
20 Mayıs 2011, 22:50
arkadaşlar sorunu çözmüş bulunduk :D sübaplardan filanda değilmiş,karbüratörler arasında senkronizasysonu sağlayan bi tel vardı zaten soyulmuştu bilgim vardı... teli toparlamışlar düzelmiş alet şimdi senkronları ve ufak tefek ayarları yapılıyor çok içim rahatladı neyse en azından bu vesile ile sübap ayarı karbüratör temizliği ve senkronu yapıldı her işte bir hayır vardır diyelim,yanlız teli biraz uydurma yapmışlar kendide söyledi usta orjinali ile değişmesi lazımmış parça 20 lira ama en az 15 güne gelir dedi umarım bu hali ile idare eder.. emeği geçen herkeze teşekkürler..
parçanın adı ''cable id syncro''

Valla hocam bilen birinin çözebileceği işmiş, ben yazmayım moralini bozmayım dedim senin egsozdan yağ kokusunu alınca conta yakma, sübap çiziği falan geldi aklıma, ama aklıma gelen çıkmadı neyse çözülebilir bir dertmiş, için rahatlamıştır :)

AmonRA34
20 Mayıs 2011, 23:19
Geçmiş olsun.Ucuz atlatmışsınız.Zaten suzukinin motoru öyle kolay kolay hararet yapmaz.