PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kullanılmış motosiklet almanın ipuçları (2)



Sayfa : [1] 2

Erhan Erdil
18 Şubat 2006, 11:34
Birçok kimsenin hayali bir motosiklet sahibi olmaktır. Bunun için iki seçeneğiniz var.

Ya sıfır kilometre bir motosiklet almak, ya da kullanılmış bir motosiklet bulabilmek. Ancak kullanılmış motosiklet almak, sanıldığı kadar kolay bir iş değil. Problem çıkarabilecek, işe yaramaz bir motosiklet, tüm hayallerinizi yok debilir. Hazırladığımız soru-cevap kılavuzu ile kullanılmış motosiklet konusunda bir nebze olsun rahatlayacağınızı tahmin ediyoruz.

Nereden kullanılmış motosiklet almalı?

Kullanılmış motosiklet satışı yapan bayilerinden
Avantajı: Bayiler kullanılmış motosikletleri, birçok testten geçirdikten sonra satın alıyorlar. Bu nedenle risk oldukça azalıyor. Ayrıca kullanılmış motosikletlere garanti veren bayiler bile var.
Dezavantajı: Satıcı kar marjını fazla tutabilir. Fiyatlar nispeten daha yüksektir.


Dergi ve gazete ilanları vasıtasıyla
Avantajı: Bazı durumlarda çok ucuza ikinci el alınabilir.
Dezavantajı: Bu durumda risk faktörü fazladır. Çok dikkatli davranmalı, özellikle motosikletin çalıntı olabileceği konusuna dikkat edilmeli.

Bir arkadaş veya tanıdıktan
Avantajı: En güvenli kullanılmış motosiklet satın alma yolu; bu sayede satıcıyı ve satın alınacak motosikleti tanımak mümkün. Dezavantajı: Tek dezavantaj motosikletin sorun çıkarması durumunda arkadaşlık ilişkilerine zarar gelebileceği.

Kullanılmış motosiklet almaya giderken neler gözden geçirilmeli? İlanlarda belirtilmeyen, tüm veri ve ek bilgiler, motosiklet sahibinden ısrarla istenmeli. Bunlar not alınıp tekrar gözden geçirilerek karşılaştırılmalı. (örneğin fiyat, kilometre durumu, model tarihi, motosikletin kaza yapıp yapmadığı ve daha önce kaç el değiştirdiği gibi unsurlar)

Kontrole giderken neler götürülmeli?
Her olasılığa karşı parçaların sökülüp kontrol edilebilmesi için, içinde tornavida, bijon anahtarları, pense gibi alet-edavatın bulunduğu bir çanta götürmekte yarar var. Ayrıca fren balatalarının kontrol edilmesi için, küçük bir el lambası da büyük faydalar sağlayacaktır. Ancak kullanılmış motosiklet alırken yapılacak hataların en aza indirilmesi için bu işlerden anlayan ikinci bir kişi daha orada bulunmalı. En azından iki kişi daha fazla şey görebilir, dahi iyi bilgi alışverişinde bulunabilir, daha az şey unutur ve teknik kontrolde birbirine destek olabilir. Bunların yanında kontrole giderken kaparo ödenmesi için bir miktar nakit para ve daha sonra sorunlar çıkmaması için bir satış sözleşmesi götürülmesi gerekir.

Kullanılmış motosiklet alma kılavuzu

Neler kontrol edilmeli?
Teknik özelliklerin kontrolü, sakin ve aydınlık bir yerde yapılmalı. Aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

Motor yağ kaçırıyor mu?
Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?
Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?
Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

Motosiklet çalıntı olabilir mi?
Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.

Arka salıncak yatağında boşluk var mı?
Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

Gidon bilyelerinde boşluk var mı? Ön tekerlek yerden kaldırıldığında, gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon, teleçatalın altından, iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

Fren balataları kullanılmaz halde mi?
Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

Fren disklerinin durumu nedir?
Disklerdeki derin çizikler, balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

Motosiklette paslanma belirtileri var mı?
Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

Susturucunun içinde paslanma var mı?
Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?
Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

Zincirin durumu nasıl? Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

Motorun durumu nasıl?
Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

Arka amortisör arızalı mı?
Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

Jantlar yamuk mu?
Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).

Hangi belgeleri kontrol etmek gerekir?
1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
2 Motorun kağıtları, üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
4 Servis defteri tutulmuş mu?
5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?


Deneme sürüşüSatıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.

grave
18 Şubat 2006, 11:42
teşekkürler admin gerçekten kafamdaki soru işaertlerine cvp oldun. en azından aldığım motoru ustaya götürdüğümde usta ''şunada bak sunada bak'' diye yönlendireceğim ustayı. eline sağlık:rendeer:

ozgurozeren
20 Şubat 2006, 16:17
:cat: faydalı,teşekkürler...

devrim_deniz
21 Şubat 2006, 03:58
çok sağol hocam verdiğin bilgilerden dolayı...:rendeer:

patatessogan
06 Mart 2006, 19:24
Çok saol gerçekten işe yarar bilgiler

hbgp
09 Mart 2006, 15:27
saol üstad:cat:

stratejii
14 Mart 2006, 15:51
üstad saol bilgiler için benim gibi fazla bilgisi olmayan ve yeni motor alacak olanlar için baya işe yaracak saol üstad

chkaralama
19 Mart 2006, 14:28
saol hoca döktürmüşsün .. çok işe yarayacağınada eminim bu bilgilerin .. senden ricam xealsun zs 159 hakkında biligi vermen dir

Mr.Wish
22 Mart 2006, 17:40
Hemen bi print alınıp muska gibi yanımızdan ayırmamız gereken bi mesaj:) Sözüm kendim gibi acemiler için tabii.. bilene laf yok... Klavyene farene sağlık sn adminim..

transalp650
22 Mart 2006, 22:26
usta seni alalım motorumuzu almaya giderken baksana satanın canına okuyosun,
sagol verdigin bilgiler için:)

ayhansozen
24 Mart 2006, 12:56
teşekkürler, ama yinede yanımıza bilen işten anlayan birini almamız şart bizi yinede kandırabilirler....

reader_113
03 Nisan 2006, 21:47
çok saol gerçekten işe yarar şeyler...farklı konularda da devamının gelmesini şiddetle arzu ediyorum saygılar herkese slm...

hakpek
14 Nisan 2006, 12:28
senin gibi adamlar işten anlamayanlara yol gösterir ...sagolasın..:cat:

KeZZaP
26 Nisan 2006, 23:42
çok salosın. önemli bilgiler bunlar.

kraljames
09 Mayıs 2006, 20:01
saol abi verdiğin bilgiler için

cbrhalil
09 Mayıs 2006, 20:07
:rendeer: iyi oldu bak bilmediğimiz şeylerde varmış:P

fraktal
09 Mayıs 2006, 20:10
Teşekkürler...

scorpi0
16 Mayıs 2006, 17:46
Daha detay isteyenlere ingilizcesi:
http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html

mostwanted_57
16 Mayıs 2006, 17:56
teşekkürler :rendeer:

N_O_S
16 Mayıs 2006, 18:01
e.w baba saoğ gerçekten

ozaktasi
16 Mayıs 2006, 18:13
Bizleri bilgilendirdiğiniz için sizlere çok teşekkür ederiz..Bu site BEST SELLER

JAVA 350 TWİNSPORT
24 Temmuz 2006, 16:49
çok Güzel Bilgiler Vermişşin çok Tşk Ederim.

BİSANCI_42
24 Temmuz 2006, 18:39
(Arka amortisör arızalı mı?
Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa)BOZULMA SESİ NASIL TAKLİT ETSENE komik olmaya çalışmayın gerçek olanları söyleyin:farao: :farao:

EgeKnn
24 Temmuz 2006, 19:11
BİSANCI_42

konuyla ilgili bilgin varsa paylaşmak istiyosan paylaşabilirsin bir bilgi paylaşılmış bilmediğin varsa da okur öğrenirsin biraz saygılı ol bakalım....

BİSANCI_42
15 Ağustos 2006, 23:17
Ya ArkadaŞlar Ben Öle Demek İstemedİm Hanİ Bozulma Sesİ Deyİnce Bİ Garİbİme Geldİ İlk Sİzden Duydum Hanİ AmortİsÖr Ya Bozulur Yada SaĞlamdir Bozulma Sesİ OlmadiĞi İÇİn Komİklİk Felan Var Sandim Ayip Oluyor Valla Ben Kİmseyle Dalga GeÇmek İstemem Saygida Kusur Etmeyİz Varsa Bİ Ayibimiz ÖzÜr Dİlemesİnİ Bİlİrİz Kendİnİze İyİ Bakin

PIERzig
16 Ağustos 2006, 21:29
BİSANCI_42

konuyla ilgili bilgin varsa paylaşmak istiyosan paylaşabilirsin bir bilgi paylaşılmış bilmediğin varsa da okur öğrenirsin biraz saygılı ol bakalım....
Ben arka amartisor hakınnda bi kac soyleyebilirim.İlk once motorun arkasına yükleniriz amartisor yayları aşırı yaylanıyorsa pistonlar ölmüş demektir:cat:saygılar

tnevel
04 Eylül 2006, 23:46
arhkadaşlar 200cc xt mi yoksa gs200cc mi bilgilerinizi rica edrim

ÖNEMLİ BİLGİ motorsiklet hakıda
arkadaşlar çin malı deyip geçiyoruz aslında yanlış neden diyeceksiniz ben dayang space kulanıyordum 125cc motorun rodajını düzgün yani 1000 kmye kadar basmamak şartı ile vesonrasında gördümki bir iki ufak değişiklikle 150km ulaştım ben yaklaşık 8 yaşından beri motorsiklet kulalnan ve tamiri yapan olarak söylüyorum ki lütfen dikkate elınız şayet motorda bir arıza var isde yardımcı olurum ama lütfen doğru gerekçeler olsun

actionengineer
24 Eylül 2006, 10:36
çok saolasın üstad ya ilaç gibi geldin.

tnevel
25 Eylül 2006, 20:41
arkadaşlar dedikki motorundan bir şikayeti veya arızası olupta bilmeyen arkadaşlara yardımcı oluruz dedik adam tumuş amartüsör diyor yawwwwwwwwww

MaRaNtZz
25 Eylül 2006, 21:10
Bu güzel bilgiler için çok saol hocam...

kıllıtarkan
25 Eylül 2006, 21:52
Hocam sen bu işi biliyosun çok şey öğrendim çook teşekkürler

sahinbirinci
04 Ekim 2006, 17:37
eline emeğine sağlık

alp_tunay
13 Ocak 2007, 19:05
Eğer sağlam bir ustanız yoksa 2. el e hiç girmeyin....Tabi motordan anlamıyorsanız...

Ya da dostunuzdan arkadaşınızdan almıyorsanız...

ermanusta
11 Şubat 2007, 20:36
teşekkürler

bahadinli
11 Şubat 2007, 20:43
cok sağol abıcım....artık bundan sonrakı alacagım motorlarda yazdıklarına mutlaka ve mutlaka bakarım....

DARKDIAMOND
11 Şubat 2007, 20:50
Ben bu ara bir kaç makinaya bakmaya gidecektim zaten.Olduğu kadar bilgiyle gitmeyi düşünüyordum ama sağolun başlığı güncellemişsinizde gördüm.Şimdi buradan bir print alırım bide bileninden iyi bir arkadaş buldukmu tamamdır.:cat:

By üNaLL
03 Mayıs 2007, 23:34
saolsın usta kafamdakı sorulara cevap buldun

emremanav
29 Mayıs 2007, 16:40
eiwallah Aßy! ellerine sagLık,ßu aralar motor aLmayı dusunuorum isime cok yarıyacak ...

black_dog_rr
29 Mayıs 2007, 17:20
sulasın :cat: ::::::::::::::

xnode
29 Mayıs 2007, 17:29
Güzel bilgiler :cat:

pozitif_man
20 Haziran 2007, 19:14
Oldukça faydalı bilgiler... Teşekkürler. ama resimli olsaydı sanki daha iyi olacaktı.

denizcimuzaffer
20 Haziran 2007, 20:09
Şahane bilgiler, bizi nasıl bir deryaya daldığımız konusunda uyarıyor:cat:
Pozitif-Man arkadaşımız da şimdi hemmen resimleri bulup yapıştırıyor:queen:
Teşekkürler:cat:

redrose
20 Haziran 2007, 20:13
ŞANS + ŞANS + ŞANS ta lazım...

gencfenerli29
02 Ağustos 2007, 05:04
ewet bu admin işi bilyo
ama şansda olmalı

THE_LANCET
02 Ağustos 2007, 05:32
Gerçekten önemli bilgiler ve eksiksiz diye bilirim tam emin değilim belki bişey unutulmuştur :P çok teşekkürler erhan abi

mt27
28 Ağustos 2007, 12:21
emeğine sağlık hocam teşekkür ederiz:rendeer:

mavish_53
29 Ağustos 2007, 00:17
bılgıler ıcın cok tesekkurler ama
ya ben bı konudada actım bunu bı motor alıom ama
nedense bana ovmuolar neden bu cın dusmanlıgı 1500 lıraya crawn 150 ne dersın admın amca derdıme derman olurmusun

headhunter251
29 Ağustos 2007, 00:44
çok teşekkürler harika ve zaruri bir paylaşım herkes okumalı bence:cat:

holygun
18 Eylül 2007, 02:04
teşekkurler.....10 numara konu:cat:

csalgin
28 Eylül 2007, 08:45
yemin ediyorum mükemmel bi yazı kafamda sormak istediğm bi çok sorunun cevabı oldu gerçekten çok teşekkürler...